|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Förra veckan brände Jocke Lövgren med storfavoriterna Illuminati, Jairo och hård spelade Marjons Ivory. Nu är han favoritspelad med Juan och Sevilla. Både måste garderas.
V75-3 9 Juan är knapp favorit. Han är trög från start och hamnar långt bak i fältet. 3 tar ledningen med 2 i ryggen och 1 tredje inner. 4 har varit hårt betrodd länge i V75-konkurrens. Nu med Örjan. Strecka 1,2,3,4 och 9. V75-4 Storfavoriten 15 Sevilla skall runda hela fältet från 20 m tillägg och bakspår. Det blir tufft. 3 Sato kan vara en framtidshäst och är bäst på startfållan. 11 Peder Mykla brakar iväg med Björn från 20-fållan från ensamt springspår mot ledningen. Strecka 3,11 och 15. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Åby V75 Finaler !
Väldigt fin och öppen omgång med många bra hästar samt massor av favorithästar man gillar att spela på. Skall gå igenom lite vad jag tror och känner för varje lopp. Avd: 1 Sto Lopp 2140m volt med tre volter, som har en storfavorit som inleder direkt på v75 . Som ja kommer försöka fälla direkt , är de någonstans de ska skrälla i helgen rejält så är det i första! 11 Southwind Feji -Mikael J Andersson som är favorit i loppet och som startar på 40 meters tillägg efter dem på första volten samt att hon har innerspåret på sin volt . Mycket som kan tala emot henne . Så jag kommer gardera med flera hästar i loppet . Första häst i mina ögon är 1 Okaloosa Bell – Ulf Ohlsson som har spår 1 och kommer ta spets till en början och kommer få ett riktigt bra lopp. Okaloosa Bell kommer förmodligen släppa till stallkamraten 7 Callmeawinner – Thomas Uhrberg som är duktig i volt lopp . Så 1-7 är mina första motbud till favoriten. Sen kan jag nämna en häst som jag tror har bäst kapacitet i fältet som varit struken till en tidigare tänkt start. Och det är 12 Wild Love – Kevin Oscarsson som är en väldigt allround häst som är både stark och speedig som kan få ryggen på Feji och de hade varit grymt för henne. Rank : A 1-7-12-11 B 5-4-6-9-10 C 2-3-8-13-14-15 Avd: 2 Klass 2 final. 2140m auto . Där det kan va så enkelt att 8 Pastor Power-Johan Untersteiner är ett tänkbart spikbud och som jag tror helt enkelt är bästa hästen i fältet. Men jag vågar inte spika, för här vet jag inte riktigt var han kan hamna och det kan bli strul. Det är några snabba invändigt och framförallt tror jag 6 Cody – Rene Jonassen blåser till spets och kör där eller ett rygglopp med open stretch isåfall om han släpper. Klar första häst i mina ögon, med bra form. Sedan har vi 11 Night Brodde – Conrad Lugauer som är en riktig kanon och det fick vi se sist då han vann överlägset. Fast då från spets. Men tror han kan va lika bra bakifrån och med Conrads stallform så måste ni passa honom . Dem jag nämner där är en stark trio. Men kommer nog ta med någon till för att va säker! Rank : A 6-8-11 B 3-2-4 C 1-5-9-10 Avd: 3 Bronsfinalen 2140m auto. Där det kan hända mycket, väldigt öppet och många som vill till tät. Klar första häst som vill till spets är 2 Dolan Spring – Stefan Söderqvist men kan få problem med 3 Wingait CH – Stefan Persson som är väldigt snabb ut men som i sin tur kanske släpper pga att ja tror den trivs mer på kort. Även 5 Digital Performer- Rikard N Skoglund är snabb ut . Jag tror det kan bli en liten långdragen körning i början som kan gynna min första häst i loppet 9 Juan- Joakim Lövgren som är en riktigt stark rackare och som har perfekt spår och en perfekt rygg i 2an . Dem som vill spika här kan nog chansa på Juan. Jag är inne på det, men avvaktar in i det sista imorgon. Rank : A 9 B 2-3-11-4 C 1-5-6-8-12-10-7 Avd: 4 Åbys Travskolas lopp 2140m volt. Där många kommer slösa streck. Jag tror det kan va så enkelt att 15 Sevilla- Joakim Lövgren kan vara en solklar spik, trots sämsta spåret men är helt överlägsen i kapacitet i detta lopp. Han gynnas nu av att det blivit 2 strukna i loppet så det blir mindre hästar att runda i loppet. Hoppas på några strukna till, så kan han va helt överlägsen. Men vid gardering så finns de flera roliga hästar och kan nämna några nedanför. 3 Sato- Håkan E Johansson a. Som också har en hög kapacitet i sig men är väldig osäker och har inte världens stabilaste kusk i en v75 final omgång. Farlig om felfri. 8 Rushmore Face- Adrian Kolgjini som också är en rejäl och bra häst när han väl vill tävla. Och jag varnar lite att Kolgjinis hästar är på G . Kan va den som är i spets efter 500 och då kan han köra i ett jämnt o hårt tempo som gör att 15 Sevilla kan få svårt att komma ifatt . Rank: 15 A 3-8 B 4-11-5 C 9-2-7-13-1-6-14 Avd: 5 Klass 1 final 2140m auto . Väldigt fint lopp med många formkort. Min första häst återigen från Lövgrens stall . 6 Staro Leonardo- Joakim Lövgren som har utvecklas rejält dem senaste starterna och som ser ut som en ny häst. Det ryktas att dem ska köra med rycktussar för första gången. Tror de blir lite kört i halsen för honom i detta lopp. Men vill Joakim ladda så kan han också öppna väldigt bra men jag tror det blir lugn start för att spara speeden till slutet. Dem jag tror kommer köra lite om ledningen är 1 Sebastian Journey- Jorma Kontio och 8 Harran Boko- Conrad Lugauer . En häst jag vill nämna som jag spika sist, var lite sämre då eftersom dem gick ut för sent med honom och det är 3 Shorthanded Jag – Björn Goop. Är en högkapabel häst som gjort 3 starter för Goop nu . Kan vara så att den är bäst och kommer vinna lätt . Men jag är lite osäker på Björns stallform. Mega skräll som jag vill varna för dem som garderar med 5-6 streck är 11 Global Tailwind – Carl Johan Jepson som har en riktig bra stallform (Jörgen S Eriksson). Han kan bli farligt. Rank 6-3 A 8-1-10-12-2-11B 4-5-7-9 Avd: 6 Guld final 2140m auto. Här kommer min klara singelstreck i omgången som ja tog ut så fort jag såg listan. 9 Sorbet- Örjan Kihlström . Hur bra var inte han sist med sin enorma spurt! Han möter ungefär samma motstånd nu som sist och kan få ett perfekt lopp i rygg på 10 Zenit Brick- Björn Goop . Spets kommer 4 Dante Boko- Adrian Kolgjini köra i så länge som möjligt men det kommer inte hålla ända in i mål. Det säger nog bara pang på upploppet så måttar Örjan in Sorbet till seger. Rank 9 A Avd: 7 Silver final 2140m auto. Ett av dem bästa silver loppen jag har sett och många favorit hästar man har spelat på det senaste! Min första häst här är favoriten 3 Disco Valante- Ulf Ohlsson som kommer få överta att sitta i spets från 2 Västerbo Grosbois – Rauno Pöllänen som sitter i spets från början. Västerbo Grosbois släpper nog direkt efter ha vunnit två lopp i rad från rygg ledaren så varför inte göra desamma nu när det är open strech. 3 Disco Valante var ute i guld sist och satt fast med gott om krafter, så klar första häst men tycker han är bäst på kort. Det kan bli jobbigt på upploppet och hålla ifrån 2 Västerbo som sitter klistrad i rygg på favoriten. Skönt lås för dem som vill! Men jag vill nog ha någon eller några fler i sista lopp. Vill nämna en stark häst 4 Velvet Gio – Carl Johan Jepson som har gått bra ihop ett par lopp nu och som kan få vara värd en vinst! Stark som en björn och trivs med alla upplägg. Kan också nämna en skräll i 9 Västerbo Exact – Thomas Uhrberg som kommer få ett perfekt smyglopp, antingen tredje invändigt eller direkt i andra spår. Rank 3-2-4 A 9-10 B 6-7-1-8-5-11-12 C Min klara : 9 Sorbert i Guld Mina spelvärda spikförslag : 6 Cody , 15 Sevilla och 9 Juan. Mitt stängda lopp: Avd 7. 2-3-4kommer man långt på ! Mina Bomber : 11 Global Tailwind och 12 Wild Love Här är lite av mina tankar om omgången till v75 Åby. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Har vänt ut och in på loppen... I första utkastet var Hawk Cliff spik. Örjan bränner inte ofta när det är finaler och större pengar. Men ändrade till Staro Leonardo som jag fått feeling för ... Knallform och bra läge. Min andra spik blir Rushmore face... Vi är i Luddeland och stallet låter uppåt trots vanlig vagn nu när volt... Känns som vilken spik man än tar den här omgången så är det en Chansspik.
Senast redigerad av MikaF den 2019-02-01 klockan 23:53. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Skulle vara jävligt roligt om Dante gör om loppet från vintern 2017 när han slog Caid Griff och Cruzado med 10 längder från ledningen över medel.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Mina tankar V75 finalomgång:
Avd1 Stolopp 3 volter open stetch bana luktar överraskning. Favoriten ska runda hela hästhögen i spåren på en vanlig bana svårt men möjligt på Åby nästan helt omöjligt det är alltid någon/några som fått smyga med och sparat speeden. Ledaren 1 Okaloosa Bell kan lyckas om släpp men troligen körs den i spets så länge lampan lyser och blir avslagen. Har fått för mig av någon anledning att 4 Casual Rain sköter sig och bara vinner trots Unterstainers getingbetyg i Expressen. Andra att se upp med 9 Zedenka med smygmästaren och 7 Callmeawinner kan bli spets om stallkompisen släpper. Rank 4-9-1-7-11-12 AVD2: Final i klass 2 auto 2140 fyra som gör upp. Framspåren 2 Victory Topline får nu bevisa om det verkligen är en häst av V75 klass en stor besvikelse så här långt på rikstoton. 4 Ribaude hemmahäst bra spår och Björn given på kupongen. 8 Pastor Power kapabel nog att vinna bättre läge efter strykning. 11 Night Brodde formstall kapabel läget ett stort minus men kan gå. Ej helt avsågade 5 Cody bra läge ok kapacitet och 3 Pastorn smygare på stretchen men tveksamt om kapaciteten räcker. Rank 8-4-11-2-5-3 AVD3: En öppen Bronsdivisionsfinal med många skrällbud. Givna streck 3 Wingait C.H spetsbud högkapabel om travet fungerar, 2 Dolan Spring Rygg ledaren vass spurtare och 4 Hawk Cliff med gubben i lådan. Andra möjliga vinnare 7 Dynamite Light stallet på gång mot form kan skrälla, 8 Donkonjo med Jepson nu, 9 Juan kapabel ok sist, 11 Pampalo Björn på Åby kan avsluta bra. Rank 3-2-4-7-9-8-11 AVD4: Travskolans lopp vem går ut med toppbetyg? Bäst på startvolten 3 Sato och 2 Camaro Brick även 5 Crossfire Simoni möjlig. Vinnaren återfinns dock troligen på tilläggsvolten och där står det emellan två hästar dels 8 Rushmoore Face formen uppåt ok spår och 11 Peder Myckla springspår med Björn startsnabb körs troligen mot tidig ledning. av övriga är det bara 15 Sevilla som kan vinna dock handikappad av läget. Rank 11-8-3-2-5-15 AVD5: Rivig klass ett final att vänta. Troligen bra tempo i loppet med många som anser sig ha häst nog för att vinna loppet så loppets ledare 1 Sebastian Journey får nog inte sitta i fred i spets utan det kan bli trötta ben till slut annars kan den givetvis leda runt om. 2 Rewerend Wine kan få drömloppet i rygg på ledaren och speedar nog då till vinst via stretchen. 3 Shorthanded Jug körs offensivt av Björn men hamnar mest troligt i dödens eller blir avlöst och får då ett bra lopp i andra ut utmanar då till slut. 8 Harran Boko körs tufft framåt och ser till att tempot hålls uppe. 6 Staro Leonardo hamnar ? kan bli positionsproblem. Skrällchanser 9-4-5-12 Rank: 2-3-1-6-8-9-4-5-12 AVD6: Guldfinalen roligt lopp med många som tror på chans. Given första häst för mig är 4 Dante Boko formen på gång spets given körs där leder troligen varje meter av loppet. 7 Nimbus CD laddas för att komma ner i rygg på Dante kan då överraska via stretchen. 9 Sorbet visade uppåtform sist spurtar bra men hinner den fram? 10 Zenit Brick iskallt läge dödens efter ett varv inte så intressant för mig. 7 Timone Ek bättre senast men imponerar inte möjlig om den blixtrar till med en insats som i fornstora dagar. Rank 4-7-9-10-7 AVD7: Silverdivisionsfinalen avslutar omgången med en given vinnare. Här vinner 3 Disco Volante prepare i guld sist spets och slut här. Rank 3 |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
F*n Stekel, vi är oroväckande överens.. Tänker så här och kommer att chansa en del idag på en mindre lapp när det inte är jackpot:
1: Favoriten ska garderas. Fördel dubbla tillägg. Thorn Bird är mkt spelvärd. 2: Som Night Brodde såg ut senast så känns den mkt spännande till 18 %. Mest rädd för Pastor Power som också sett grymt ut. Skrällen är tveklöst Tootsie Brodda. 3: Lurigt lopp där jag har Secret Mission som min förstahäst. Wingait C.H från spets är inte ofarlig men Stefan Persson vinner ju inte ihjäl sig på V75. 4: Peder Mykla lär sticka iväg på strecken och även om den är klar första häst så sänker det spelvärdet. Som vanligt är Surprise Power spelvärd. 5: Shorthanded Jag är nog bäst och kan få överta. Men gillar Global Undecided och tycker den känns mkt spelvärd. Vikins Preacher ska med vid gardering men dpår 12 inger respekt vad än tränaren säger. 6: Borde stå mellan de två favoriterna och jag tycker nog det är fördel Sorbet. Kanske kan Örjan köra fram tidigt och få överta. Tokskrällen är väl Art on Line på ev. rygg ledaren eller tredje in. Tveksamt om Nimbus C . är redo att vinna i guld. 7: Är mkt mer tveksam till Disco än många andra. Full distans avskräcker även om det inte finns så många som vill göra grovjobbet. Har jagat Master Crowe och rankar den före favoriten nu med. Men har en underlig känsla för Velvet Gio och är nog inne på att t.o.m. spika den. Baserar det på en känsla att den slår Disco från dödens.. Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Jag tänker att om man som många redan är inne på att det är fördel för de på dubbla tillägg i den inledande avdelningen, så bör chansen jämföras inbördes för hästarna på dubbla tillägg. Det är 5 hästar på den volten och jag landar varje gång i att Southwind Feji är bäst och vinner detta. Litar man inte på favoriten drar det iväg rejält med antal streck för det vimlar av smyghästar som "kan vinna om man får sitt lopp". Jag får då inte ihop något system som jag har råd att lämna utan att spika favoriten. 55% är dessutom förhållandevis rimligt och jag har själv gått i fällan att gardera den som 70-80% utan framgång tidigare. Det är en riktig vinnarhäst det där och det blir som vanligt att de övriga kör inledningsvis för en vettig position och sedan händer inget annat än att alla väntar in SF och kör tillslut för andraplatsen.
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banned
|
Citat:
Haha, nä. Han behöver man inte ha med på kupongen om han inte står i minst 10ggr pengarna. Spika emot ger bäst betalt! |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Idag har vi 4 andelar öppnade på ombudssidan!
Sharps lilla 41 kr Gotlands spelläggare Sharps.se Snackisar 102 kr Basse knyter ihop era idéer här Vikings vinnare 153 kr UNIKT 20 andelar som jag lägger Sharps Stora 306 kr UNIKT 12 andelar Lenninen aka Skägget som spelläggare På Sharps Stora finns spikarna utmarkerade Min Vikings Vinnare har en preliminär utgångsrad https://tillsammans.atg.se/inbjudan/2GMP-6BFK-71499 |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Avdelning 2
När jag kör loppet i badkaret så sitter Jorma i spets efter ett par hundra meter med Johan och Pastor Power på utsidan, tror Johan kör framåt efter start. Conrad lär sända framåt för att ge sin häst chansen, men vad händer då? Jorma vill ju inte släppa spets och själv tvekar jag på att Johan vill ha någon framför sig med dryga tusen meter kvar. Ett scenario där Conrad blir kvar i tredje gör ju att i princip vem som helst kan vinna... Jag landar nog i 2, 4, 5, 8, 9, chansar bort Night Brodde då jag tror han får det tuffaste loppet. Fattas väll bara att Örjan dyker upp på linjen... |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Banned
|
Alltså, kul med statistik men han blandar ju verkligen med helt hårresande uttalanden - är det därför han aldrig sätter systemet?
”-Som andrahandare till 15 procent måste 10 Olle Rols vara en av omgångens mest överspelade. Från bakspår har 9 Västerbo Exact (6,7 procent) en bättre chans.” Skulle Västerbo Exact, från bakspår, som i princip enbart vinner mot sånt här motstånd från spets, ha bättre vinstchans än Olle Rols, som vid flertalet tillfällen visat vilken undantagshäst det är, som i flera V75-lopp gått fram och bara mosat ledaren från dödens? Är han helt blåst? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+2) |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Peder Myckla hadde bakspår sist på Bjerke, gikk fram i dødens på favoritten Soutwind gezzel (favorit på momarken 27.12 på 2140) efter 500 å tog ner den hur enkelt som helst å bara gikk ifrån. kikkkng classic som var lite av "omgångens skrik" klarade inte heller att gå i nærkamp efter ett ryggløp. Nu med springspår Goop å Pisk till 13% måste vara veldig bra..
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Jejje Palema sticker ut som väldigt spelvärd i första, bra smygläge och hästen har ju gått höga 13/låga 14-tider flera gånger om! Kuskbyte kan ju faktiskt få en positiv effekt också, Eriksson är väl minst lika bra att köra som Micke iallafall på V75.
Omvärderar Speedy Foxy Vicane lite efter att ha tittat närmare. Det ska ju verkligen maxklaff till för att hon ska kunna spöa alla de här och 9% är nog dubbla vinstchansen om man ska se nyktert på det. Senast var det med nöd och näppe hon efter drömresa höll undan för Elliot Coger trots att den fått gått från absoluta köposition sista 300. Nej det ska inte gå... Shorthanded Jag rankar jag nog upp till utgångshäst, frågan är väl om inte det här vore rätta favoriten i loppet? Hårdare spelad än Sebastian senast trots mycket sämre läge. Fick också den mycket tyngre löpningen men skötte sig med den äran och hade varit först av dem om det inte var en sån väldigt skillnad på loppen de fick. Har ju läge nu! Eftersom jag tror Björn även tar hem loppet före så lär han väl ha bra skjuts i steget när han hoppar upp bakom den här! Snabbkollade fasta oddsen för att se om jag fick medhåll i tankarna där och mycket riktigt, den står i lägre odds än favoriten! Det är nästan så Björn kan rivstarta sitt V75-år med ett äkta hat trick idag, Pampalo är inte helt avsågad trots kasst spår! Om inte Juan går på tidigt så måste han gå senare, och då får någon där bak en riktigt fin rygg att gå i sista 700! Hästarna 8, 10, 11, 12 har alla en realistisk chans om man tror på det löpningsförloppet. Ribaude är jag livrädd för också i andra, men den får jag nog inte råd med.
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|