Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-02-13, 11:50   #31
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Favoriten i avd.3 är mycket sårbar från utgångsläget samt med aktuell kusk. Bakom är det i princip ostreckat och det biter bra vid lyckad favoritfällning. Årsdebuterande 9 Sugar Daddy kommer väl förberedd då tränare Träff brukar ha iordningställt efter vila och rapporterar att hästen känns mer laddad än på länge. Startryggen 2 Akropolis Scandi är inte bra alls, men löser det sig någotsånär hyfsat och 4 Mellby Don Juan snuvar favoriten på spets så kan Sugar Daddy vara lösningen i loppet.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 12:15   #32
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Iskallt läge, men ändå lite intressant med jänkarvagn ffg och skygglappar på 12 Mr Matjes (4%) i avslutningen som enligt Pihlström är den som tränar bäst av alla i stallet.

Han tror förövrigt att 4 Mellby Don Juan vinner om den kommer till spets och därför maxas det utrustningsmässigt. Från dödens tror han inte att man tar favoriten.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 12:20   #33
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V86:3

stooor favorit är 1 Zorro Swing

Zorro Swing har varit klart bra i senaste starterna men frågetecknen kring dagens start är lite för många för att jag ska svälja hästen som dagens största favorit.

1. Galopprisken Zorro Swing har aldrig haft spår 1 bakom bilen. Man Måste ladda från just spår 1 för att inte bli över. Zorro har lätt för att stressa upp sig i starten och har många gånger galopperar då man varit inblandad i startrusningen. Undantaget är 25/12 då man på Umåker spetsade från spår 5 och ledde runt om. Jag bedömmer galopprisken till cirka 50% från just spår 1!

2. LEIF Eriksson.. ett stort OBS! På att det är LEIF och inte Jens Eriksson som sitter i sulkyn idag. leif är segerlös på 22 starter i år och vann 3/192 förra året = 2 i segerprocent!
Han har kört Zorro 2 ggr och kommit 6:a resp Oplacerad. Vi såg vad skillnad på kusk kan göra i lördags då Ingves ersatte Ante Lisell
Det känns inte som ett ekipage man spikar rätt av som Megafavorit.

3. Struken pga skada sist Zorro trampade sig i hagen inför en tilltänkt start 16/1 på Bergsåker. Inte heller vad man vill höra om veckan största....

Lite för många frågetecken för mig och på mitt system - Basses 3-lås tar jag tillfället i akt och låser på 3 motbud!

————————————————� �————————-


4 Mellby Don Juan maxas i utrustningen och laddas från start. Givetvis vet Daniel Wäjersten om att han kan stressa favoriten till galopp om han laddar med MDJ :-)

9 Sugar Daddy Magnus Träff har i stort sett konstant stallform. I år har man startat lite extra bra med 3/9 vinster. Se bara Queerfish senaste vinst. Även Ulf Eriksson i Sulkyn har toppform- har startat 2019 med över dubbelt så hög segerprocent mot 2018.
Sugardaddy är givet en av hästarna med högst kapacitet i loppet.

11 Rosso Pomodoro är en topphäst som varit ute mot tufft motstånd.
6/11 blev man 4:a på Umåkers Isbana efter Isbanedemonerna Eva I.H och Vic De Luxe.

16/1 var man ute i ett tuffare lopp på Bergsåker för höstar med upp til 1,3 mijoner på kontot. RP spetsade men vart ”mördad” i loppet . I snöstormen på Bergsåker såg Doctor Doxey Zenz i dödens till att första 1000 gick på 12,8. Sedan tog Favoriten Salong över i dödens och höll farten uppe. man höll ändå bra till tredjeplatsen.

Som 3% känns Rosso Pomodoro given på lappen, en av hästarna med högst kapacitet i loppet.

5 Tempura var med i just Rosso pomodoros lopp senast, efter smygresa försökta man kuppa sig till vinsten halvvarvet kvar men soppan tog slut lagom till mållinjen. Det händer lite för ofta för just den här hästen för att jag ska strecka den tidigt.

Basses 3-lås 4,9,11!

På andra system kan jag nog strecka 1 & 5 också men på 3 lås systemet skall jag spela just så här. Hoppa över en favorit jag känner mindre för och låsa på de 3 drag jag känner mest för.


Ps.

Hoppas jag inte skrämmer iväg alla andelsköpare med att ta bort Zorro

Men det var Exakt så så här jag vann 5,4 miljoner på V75
3 st fräcka 3 lås på den kupongen som kostade 540kr att lämna in

Senast redigerad av Basse den 2019-02-13 klockan 12:22.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 13:37   #34
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Nästa 3-lås

V86:7

5 Smedsbo Faksen är motiverad favorit. Borde sitta i ledning efter en bit och borde vara svprlsagen därifrån om man visar samma form som vid Östersundssegern senast då man var smått överlägsen från spets. Att Alfie som stod 20 före och troligen suttit i ledning i initialt blivit struken borde underlätta för favoriten.

12 Art Kjarvald var nästan lika mycket spelad som Smedsbo Faksen sist. Idag är man 1 procentare och SF 42% . Art kjarvald känns bortglömd idag, man är helt klart en av de hästarna med högst kapacitet i loppet. Var positiv i senaste loppet.

4 Sjövinn kom ut efter vila och gav ett fint intryck sist i ny regi.
Unghäststjärnan som vann Kriteriet och sprang på sig mycket pengar som unghäst har naturligtvis haft svårt att hävda sig mot äldre förra året som femåring.
Som 6 åring borde man börja växa ifatt sin prissumma och tränarbytet kan ha gett en skjuts i rätt riktning. Förra starten gav i alla fall intrycket av att man gått klar framåt!


På andelspelet Basses 3-lås blir detta ett av låsen.
Den troligaste + de två roligaste bortglömda.

Tandkraft sägs siktas mot kommande uppgifter och Björs Frej har inget roligt läge från spår 8 på tillägg.

Vill man gardera vidare är Uggla i mossen 7%, Bro Viking 1%, Lex Peidei 3% roliga streck

Senast redigerad av Basse den 2019-02-13 klockan 14:37. Anledning: Upptäckte faktafel.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 13:52   #35
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Nästa 3-lås

V86:7

5 Smedsbo Faksen är motiverad favorit. Borde sitta i ledning efter en bit och borde vara svprlsagen därifrån om man visar samma form som vid Östersundssegern senast då man var smått överlägsen från spets. Att Alfie som stod 20 före och troligen suttit i ledning i initialt blivit struken borde underlätta för favoriten.

12 Art Kjarvald var nästan lika mycket spelad som Smedsbo Faksen sist. Idag är man 1 procentare och SF 42% . Art kjarvald känns bortglömd idag, man är helt klart en av de hästarna med högst kapacitet i loppet. Var positiv i senaste loppet.

4 Sjövinn kom ut efter vila och gav ett fint intryck sist. Nybliven Vallack!
Unghäststjärnan som vann Kriteriet och sprang på sig mycket pengar som unghäst har naturligtvis haft svårt att hävda sig mot äldre förra året som femåring.
Som 6 åring borde man börja växa ifatt sin prissumma och kastreringen kan ha gett en skjuts i rätt riktning. Förra starten gav i alla fall intrycket av att man gått klar framåt!


På andelspelet Basses 3-lås blir detta ett av låsen.
Den troligaste + de två roligaste bortglömda.

Tandkraft sägs siktas mot kommande uppgifter och Björs Frej har inget roligt läge från spår 8 på tillägg.

Vill man gardera vidare är Uggla i mossen 7%, Bro Viking 1%, Lex Peidei 3% roliga streck
Ugglan till 4,65 på plats(Unibet), har jag provat. Persson verkar mycket nöjd med henne.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+4)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 13:53   #36
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Börjar få för mig att 5 Dream Lane kan vara en spik i avd.4. Jag har svårt att riktigt bedöma startsnabbheten bakom bil, men öppnar bra i volt och höll spets från spår 1 auto på Mantorp. Det är väl inga riktiga startkanoner emot heller. Kort distans och en ev. dödens är inte otänkbart att hon löser nu när hon bara tävlar mot ston.

Jeppson, toppspår och bara 15% är lockande!
edit:+ "Möjligen jänkarvagn" - säger tränare Martinsson
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+3)

Senast redigerad av eveton den 2019-02-13 klockan 14:22.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 13:54   #37
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50025
Standard

Jens Sjödén V86 Bergsåker/Solvalla på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+3)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 13:57   #38
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 734
Sharp$: 37603
Standard

Aj aj aj! De strök Heartbeat.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 14:10   #39
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
V86:1

Spikförslag 3 Mr Clayton J.F

En häst som jag först gick in för att dissa. Vilat lite, stallformen krass. Så jag gick in i arkiven för att hitta svagheter hos Favoriten. Men fann inga....

Mr Clayton J.F är KLART bästa hästen i loppet. Är van att tävla i mycket hårdare gäng.

Senaste 4 loppen:

Bergsåker 19/12 - E3 Revanchen
Dödens på Global Withdrawl i E3 revanshen vart natuligtvis för tufft , inkom näst sist- sist i loppet var Bearbucket som folk spelar nästan lika mucket som favoriten idag....

Solvalla 5/12 - 3 åriga upp till 300K
Spetsade och släppte till Nurmos Undantagshäst Amarindienne. Inkom som 2:a flera längder före trean i mål.

Örebro 17/11 - 3 åriga upp till 300K
Startade från spår 10, hamnade i 3:e ut. På i spåren 800 kvar , eget angrepp i fjärdespår i sista sväng. avgjorde på bra sätt till vinst

Solvalla 7/11 - 3 åriga upp till 150K
Startade från spår 11, hamnade 4:e invändigt. Drogs sist av dålig rygg i sista sväng och fick backa sig loss. Var 8 länger efter täten 250m kvar. Gick klart bästa av alla över upploppet och var bara 1 längd slagen av Rede`ns Moses som vann loppet. Ruskigt fint intryck


Dagens motståndare har inte alls mött lika hårda hästar som Clayton gjort.

4 Bearbucket var tvåa bakom Miss Hejaracka sist. När man mötte Clayton i E3 revanchen stod man i 44ggr och var också sist i mål. Clayton stod i 18ggr och var näst sist men fick också ett sämre lopp.

1 Aking Bakasyon var trea i ett lopp med 5 hästar till start senast. Loppet innan var man sjua på behörigt avstånd i ett lopp för hästar med högst 200K på kontot. Innan det var man 5:a i ett lopp med 7 felfria hästar...

5 Global Well Bred kom ut efter vila ( nybliven Vallack) och var helt överlägsen i ett lopp för hästar med upp till 145K på kontot. Det loppet var på Umåkers Isbana så det är lite svårbedömt att gissa om man kan göra om insatsen på en sämre snöslaskbana ikväll.?
Hårdare motstånd ikväll.

Jag kan inte hitta något motbud jag tror har vettig chans att slå favoriten ikväll. Så det blir spik direkt om det inte skulle dyka upp några toknegativa rapporter under dagen.


Vore grymt skönt att inleda med en spik då det ser skrällvänligt ut i de övriga loppen :-)
GWB såg rent brutal ut senast och Sören sken som en sol efteråt, min tanke var: När f-n kan man få betalt för den nästa gång, kanske på v75...nu ger den 6,50 på bolagen och är 14%-are...mmm...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 14:44   #40
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Tur att jag postade inlägget om Zorro Swing tidigt.

Nu har travnet lagt ut sina tips och Berglunds motivering att gardera zorro låter nästan exakt som mitt inlägg.

Hade jag skrivit samma sak senaste skulle all tro att jag skrivit av travnet


Visseligen har vi samma fakta att grunda en analys på men lite lustigt att han tar upp precis allt jag nämnt i min motivering att gardera
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+3)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 14:58   #41
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

V86
Inlämnat: 2019-02-13, 15:25
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2019-02-13
Start: 20:30
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Tale of Jacks (1, 3)
2: 10 Grainfield Aiden (2, 8)
3: 4, 9 (1, 5)
4: 1, 4, 5, 9 (2, 3)
5: 1, 2, 3, 7, 10, 13 (9, 15)
6: 1, 8, 9 (4, 10)
7: 3, 4, 5 (14, 10)
8: 2 Deux En Un (3, 12)

1x1x2x4x6x3x3x1 = 432 rader.
432 x 1 x 0,25 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod:

V86
Inlämnat: 2019-02-13, 16:52
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2019-02-13
Start: 20:30
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Tale of Jacks (3, 4)
2: 10 Grainfield Aiden (2, 9)
3: 4 Mellby Don Juan (1, 9)
4: 1, 5 (4, 9)
5: 2 Blue Angel V.S. (7, 9)
6: 9 Bossy Alley (4, 8)
7: 4, 5 (14, 10)
8: 2 Deux En Un (4, 5)

1x1x1x2x1x1x2x1 = 4 rader.
4 x 100 x 0,25 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+10)

Senast redigerad av kire1111 den 2019-02-13 klockan 15:53.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 15:41   #42
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Andelarna går som smör idag så in och hugg en redan nu till kvällens omgång.
Det finns ännu plats men några är redan slutsålda.

Sharps Lilla - 41 kr - Spelläggare Viking. 14 sålda nu. Lämnas in max två gånger.

Basses 3-lås - 86 kr - Spelläggare Basse som har bra form och är duktigt taggad!
Endast en kvar!

Sharps Snackisen- 100 kr - Basse knåpar ihop ett system på dragen i denna tråden. Är det dags för full pott nu? 25 andelar och lämnas max in 2ggr. 14 sålda nu!

Dahles Drag - 250 kr - Spelläggare Dahle
SLUTSÅLT

Sharps Stora - 300 kr - Spelläggare Gotland
3 sålda nu. Unik lapp som lämnas in om minst 8 säljs. Tak på 12 andelar.


https://tillsammans.atg.se/inbjudan/2GMP-6BFK-71499
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 15:45   #43
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Det låter tveksamt på favoriten i avd 6 4 Tiger Journey. Åter efter vila, knepigt spår, missgynnad av skor och överstreckad gör att jag står över.
Desto mer uppåt beträffande första motbudet 9 Bossy Alley där man från stallet är av åsikten att spåret är bra och chansen god. Tar även med 8 Dream Cash för det passar rätt bra och träningsrapporterna går i dur. Kusken låter mer optimistisk än tränaren så förhoppningsvis kör Oskar J efter sin egen uppfattning. Spår 8 i volten kan ge en snäll resa om 1 håller upp ledningen och man liftar med i rygg till upploppet.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 15:57   #44
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Tur att jag postade inlägget om Zorro Swing tidigt.

Nu har travnet lagt ut sina tips och Berglunds motivering att gardera zorro låter nästan exakt som mitt inlägg.

Hade jag skrivit samma sak senaste skulle all tro att jag skrivit av travnet


Visseligen har vi samma fakta att grunda en analys på men lite lustigt att han tar upp precis allt jag nämnt i min motivering att gardera
Är man rätt på det så är man... Du var före Berglund, men jag var också inne på samma spår tidigt. Bra eller inte? Det återstår att se.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+3)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 16:24   #45
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 5
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Ugglan till 4,65 på plats(Unibet), har jag provat. Persson verkar mycket nöjd med henne.
Efter ett litet snack med min polare häre stall Persson så förmedlar jag vad han sa,, OM Smedsbo faksen är lika bra som i Östersund så vinner den! Annars vinner Tandkraft! Som är en segstark rackare som troligtvis kommer att trivas om det blir lite tungsprunget! Övriga var utan chans? Jaja hårda ord men facit om nåra timmar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), asgaya3141 (+5)
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td