Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-02-13, 20:10   #106
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7926
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Som domare, så skulle jag vilja säga att det inte skulle bli någon större skillnad med proffsdomare, även dom skulle hamna i dessa "fifty-fifty lägena", precis som fotbollsdomare o andra domare gör.
Exakt så! Bara att se på sporter som har proffsdomare på elitnivå. De bedömer, som vi åskådare tycker, ”samma” situationer på olika sätt.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 20:11   #107
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Som domare, så skulle jag vilja säga att det inte skulle bli någon större skillnad med proffsdomare, även dom skulle hamna i dessa "fifty-fifty lägena", precis som fotbollsdomare o andra domare gör.
Jag vet inte, men man kan fråga sig om det inte skulle bli jämnare bedömningar i såna här lägen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 20:12   #108
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Nu har Leif E vunnit för hela året då!
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 20:12   #109
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4922
Standard

När kylan ger henne samma kindfärg som fadern brukade ha är Li Hanné en 100-procentig klon av Tommy när han var i samma ålder. Läskigt lika, kul att se!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
satori (+10)
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 20:15   #110
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Lirar lite vinnare på Scarpetta.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 20:16   #111
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Problemet är inte proffsdomare eller inte utan att domare efter loppen ska utse vinnare eller diska hästar och liknande. I fotbollsmatcher så går inte domaren igenom situationer efter matchen och avgör vem som har vunnit.

Tidigare inom fotbollen så var det ju att ta beslut när det skedde - många gånger fel när man sett repriserna men det var ett beslut där som inte påverkar hela matchen och stryktipskuponger och liknande. Nu med VAR ska det bli mer pålitligt med korrekta beslut, men inte ens nu blir det helt korrekt. Men det är där och då besluten tas ändå.

Hur man ska göra inom travet vet jag inte helt men jag tycker det ska bli den som är först i mål alltid. Förutom vid saker som galopp etc som inte är gråzoner. Höga böter och långa avstängningar är bättre att ta till men vinnare för streckspelen ska bestå. Eller så har man en vinnare som tar prispengarna på banan men en som står som vinnare på streckspel och övriga spel.

Som det blev nu i första så diskas nr 8 då den trängt sig ut innan upploppet och hade den gjort det på upploppet hade den väl flyttats ner i listan bara. Problemet är att vi nu får en vinnare som inte vinner loppet om inte åttan gör sin förseelse (om det nu var en sådan). Det blir fel på fel på fel bara! Så den som är snabbast ska vinna med eller utan trängningar. Ett lag som fått tre röda kort i en fotbollsmatch döms ju inte som förlorare efter matchen för att de "fuskat" sig till segern...
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 20:18   #112
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag vet inte, men man kan fråga sig om det inte skulle bli jämnare bedömningar i såna här lägen.
Vi har möten o utskick runt detta, just för att få jämnare bedömning. Men "millimeter-rättvisa" är nästan omöjligt att uppnå runt detta och vi får nog leva med lite subjektiva åsikter.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 20:20   #113
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Exakt så! Bara att se på sporter som har proffsdomare på elitnivå. De bedömer, som vi åskådare tycker, ”samma” situationer på olika sätt.
Nu när jag lugnat ner mig lite, så kanske överreagerar jag lite, mest för att det påverkat spelet. Men det är irriterande att man ena gången diskar nästa bestraffar med böter. Om han inte trängt sig där mot femman då, som viking skrev kommer nr.8 heller aldrig ut. Jag kan tänka mig diskning eller byta plats på ekipage om 5 varit tvåa. I detta fall blev allt fel.
Låt sjuan vara etta och ge Kaj bestraffning, men att diska, tveksamt
Ta och kolla femte loppet på Romme 1 feb. Havbergs K mot Indian Four
Den hade fastnat som tredje inner och aldrig sett dagens ljus.
Där snackar vi trängning och diskning. Men domarna valde inte ens och kolla på situationen.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 20:22   #114
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

En sak som jag själv påtalat, är att det finns en "stress" i att få fram vinnaren(nya lopp och nya pengar ska in). Vore bättre om vi domare hade på oss"gott om tid", men det har vi dessvärre inte...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 20:24   #115
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
En sak som jag själv påtalat, är att det finns en "stress" i att få fram vinnaren(nya lopp och nya pengar ska in). Vore bättre om vi domare hade på oss"gott om tid", men det har vi dessvärre inte...
Travdomarna har ju rätt gott om tid på sig att studera filmerna ur olika kameravinklar efter loppet. Det är nog värre i din situation, men de borde kunna enas på olika banor om hur det ska dömas. Jaja, inte mycket att göra åt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 20:24   #116
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
En sak som jag själv påtalat, är att det finns en "stress" i att få fram vinnaren(nya lopp och nya pengar ska in). Vore bättre om vi domare hade på oss"gott om tid", men det har vi dessvärre inte...
Det vore bättre med bandomare kring banan som diskar direkt när situationen uppstår. Då slipper man allt om spelfusk och liknande. Då vinner den som är först i mål, simple as that! Det blir också mer solklara fall man kommer diska i och inte efter luppgranskning kommer att ändra ordningsföljden på hästarna! Så diska direkt i loppen precis som med galopper etc!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 20:25   #117
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2019-02-13, 21:24
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2019-02-13
Start: 21:40
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 14 Tand Kraft
2: 2 Deux En Un

1 x 50,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: DKR HHN XFZ
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 20:28   #118
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 136
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Hur man ska göra inom travet vet jag inte helt men jag tycker det ska bli den som är först i mål alltid. Förutom vid saker som galopp etc som inte är gråzoner. Höga böter och långa avstängningar är bättre att ta till men vinnare för streckspelen ska bestå. Eller så har man en vinnare som tar prispengarna på banan men en som står som vinnare på streckspel och övriga spel.
Känns som en farlig väg att vandra.. Spelsäkerheten blir ju som bortblåst om man kan tränga sig ut hursom sen så lär ju olycksrisken öka markant då folk nog hellre chansar om ägarna sen tar bötern eller slikt
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 20:28   #119
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7926
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Nu när jag lugnat ner mig lite, så kanske överreagerar jag lite, mest för att det påverkat spelet. Men det är irriterande att man ena gången diskar nästa bestraffar med böter. Om han inte trängt sig där mot femman då, som viking skrev kommer nr.8 heller aldrig ut. Jag kan tänka mig diskning eller byta plats på ekipage om 5 varit tvåa. I detta fall blev allt fel.
Låt sjuan vara etta och ge Kaj bestraffning, men att diska, tveksamt
Ta och kolla femte loppet på Romme 1 feb. Havbergs K mot Indian Four
Den hade fastnat som tredje inner och aldrig sett dagens ljus.
Där snackar vi trängning och diskning. Men domarna valde inte ens och kolla på situationen.
Efter att ha sett domarfilmen tycker jag dagens diskning är helt korrekt. Sen går det såklart alltid hitta tidigare lopp där det dömts annorlunda, som det på Romme. Men även det är lika som i andra sporter, går alltid hitta en match där det dömts fel.
Nu kom nr 8 ut bakom Kaj, men det går inte ta hänsyn till när det ska avgöras om Kaj ska diskas.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 20:30   #120
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

DAGENS DUBBELIDIOT

1: 9, 11
2: 2, 12

4 x 50,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: CHT DHZ ZFW
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td