Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-02-17, 12:27   #16

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39612
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Är det någon som undersökt hur skickliga egentligen alla så kallade tv-tipsters är över i alla fall typ ett halvår (så det blir hyggligt vetenskapligt)?
V75-tipsliga för diverse olika tidningar finns ju, men har inte sett någon statistik för "tv-experterna" som Nybrink, Andersson, Malla, David och dom.
Det finns inget som är så löjligt som när folk kallar sig "experter". Det finns ett fåtal personer i Sverige som skulle kunna titulera sig spelexperter inom travet och det är de som lever på det år ut och år in.

Ps. Och då menar jag inte de som lever på att få lön för att tippa, utan de som lever på sina vinster.

Senast redigerad av Shooter den 2019-02-17 klockan 12:30.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-17, 12:29   #17

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Funderar själv på EB men har inte vunnit på ett och ett halvt år. Ständigt aktuell hos Westholm - men det vill sig inte....
Du får betänka att det inte är några billiga lopp de tar ut den i. Skallen är det inga större fel på, så det är inte därför det varit tunt mellan segrarna.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-17, 12:36   #18

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1960
Standard

Ebony boko är ju så vek men givna spetshästen. Det kan bli körning med så många startsnabba.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-17, 12:45   #19

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det finns inget som är så löjligt som när folk kallar sig "experter". Det finns ett fåtal personer i Sverige som skulle kunna titulera sig spelexperter inom travet och det är de som lever på det år ut och år in.

Ps. Och då menar jag inte de som lever på att få lön för att tippa, utan de som lever på sina vinster.
Sen används olika begrepp på experterna.

Travexpert är för mig någon som är oerhört kunnig när det gäller travet som sport, men nödvändigtvis ingen expert när det gäller spelbiten.

Spelexpert är någon som är oerhört skicklig när det gäller själva spelet på trav, men inte nödvändigtvis superkunnig vad gäller travet som sport.

Tycker nog att en sådan som Hultman då är mer en travexpert medan de flesta av atg live gänget i övrigt varken är trav eller spelexperter utan mer försäljare. Det är väl tre saker som krävs för att sitta i atg live studion

1. Att kunna uttrycka sig verbalt.
2. Att vara duktiga försäljare. T ex att göra ett mediokert breddlopp till ett hyperintressant spellopp framför kameran.
3. Att vara lojala mot arbetsgivaren. Aldrig gnälla på att atg.se har tekniska problem och aldrig påstå att något i atgs spelutbud någonsin är ointressant spelmässigt.

Att vara väldigt kunniga på travsport och spel är mindre viktigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ostkaka (+10), Grovport (+10), znipstern (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-17, 12:54   #20

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 243
Standard

Avd1: Lunatic Face

- Vi är väldigt nöjda med den här gamla krigaren för dagen. Han gör alltid sitt bästa och gjorde ett riktigt bra lopp senast. Näst senast så öppnade han bra bakom bilen för första gången i sitt liv, men den gången behövde han ett lopp i kroppen. Normalt sett är han snabbare i voltstart än i bilstart, så jag hoppas och tror att vi ska komma iväg fint härifrån. Uppgiften den här gången ser faktiskt intressant ut och trots att han inte vinner så ofta längre så känner jag mig aldrig helt slagen bakom honom. Han brukar trivas på Eskilstunas bana och vi kör med öppet huvudlag som vanligt. Senast tävlade han i en annan vagn, men nu blir det hans vanliga sulky, säger Jens Laursen.

Förstår ingenting, den har startat fyra ggr på Eskilstuna under sin karriär och slutat i fyra 0-placeringar(inkl. två galopper). Hade tänkt spika den för det är en pansarvagn, men nu börjar jag tvivla på den. Någon här som vet hur tillförlitliga Jens uttalanden verkligen är?
ostkaka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-17, 12:55   #21

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Sen används olika begrepp på experterna.

Travexpert är för mig någon som är oerhört kunnig när det gäller travet som sport, men nödvändigtvis ingen expert när det gäller spelbiten.

Spelexpert är någon som är oerhört skicklig när det gäller själva spelet på trav, men inte nödvändigtvis superkunnig vad gäller travet som sport.

Tycker nog att en sådan som Hultman då är mer en travexpert medan de flesta av atg live gänget i övrigt varken är trav eller spelexperter utan mer försäljare. Det är väl tre saker som krävs för att sitta i atg live studion

1. Att kunna uttrycka sig verbalt.
2. Att vara duktiga försäljare. T ex att göra ett mediokert breddlopp till ett hyperintressant spellopp framför kameran.
3. Att vara lojala mot arbetsgivaren. Aldrig gnälla på att atg.se har tekniska problem och aldrig påstå att något i atgs spelutbud någonsin är ointressant spelmässigt.

Att vara väldigt kunniga på travsport och spel är mindre viktigt.
Det var därför jag särskilt skrev "spelexperter". Experter på trav finns rätt många bland tränare, kuskar, uppfödare, veterinärer, ägare, skötare etc. Ordet expert missbrukas rätt ofta i olika sammanhang idag.
Gammal 2019-02-17, 12:57   #22

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ostkaka Visa inlägg

- Vi är väldigt nöjda med den här gamla krigaren för dagen. Han gör alltid sitt bästa och gjorde ett riktigt bra lopp senast. Näst senast så öppnade han bra bakom bilen för första gången i sitt liv, men den gången behövde han ett lopp i kroppen. Normalt sett är han snabbare i voltstart än i bilstart, så jag hoppas och tror att vi ska komma iväg fint härifrån. Uppgiften den här gången ser faktiskt intressant ut och trots att han inte vinner så ofta längre så känner jag mig aldrig helt slagen bakom honom. Han brukar trivas på Eskilstunas bana och vi kör med öppet huvudlag som vanligt. Senast tävlade han i en annan vagn, men nu blir det hans vanliga sulky, säger Jens Laursen.

Förstår ingenting, den har startat fyra ggr på Eskilstuna under sin karriär och slutat i fyra 0-placeringar(inkl. två galopper). Hade tänkt spika den för det är en pansarvagn, men nu börjar jag tvivla på den. Någon här som vet hur tillförlitliga Jens uttalanden verkligen är?
Ingen aning om tillförlitligheten hos hans uttalanden. Just nu har jag hästen på tre streck då det kanske är den som tar spets, men jag är ändå tveksam till om den vinner. Kajs häst bör ju ha en bra chans här, men står hårt inne på pengarna.
Gammal 2019-02-17, 13:01   #23

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ostkaka Visa inlägg

Uppenbarligen inte alls tillförlitliga för hästen har ju som du säger ett bedrövligt facit på banan. Vevade loppen för säkerhets skull och det var ju inte som att den haft hästar i vägen eller något vid nollorna heller. Som kusk är det ju ingen höjdare heller, och distansen är i kortaste laget. Blir nog vingel som vanligt, den där streckar jag inte som betrodd. Betydligt intressantare med Ohlsson till 5% då.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2019-02-17, 13:14   #24
fri

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1401
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Höll faktiskt på att sätta whiskyn i halsen under V75 igår när Per Skoglund efter något av loppen sa "och den ger xxx i odds hos ATG". Ungefär som han lite implicit sa att det finns andra spelbolag än ATG man kan spela hos.
Gammal 2019-02-17, 13:21   #25

Stekels avatar

Standard

Har pluggat på lite och lägger en liten andelslapp idag med Vedalia och Ebony Boko som huvudidéer och spikar. Utöver det blir det en tredjespik, kanske Bye Bye Boy som också kan spåra i sitt sprinterlopp.

Ebony är redan motiverad, det ska mycket till för att han ska bli av med spets och blir det bara ingen idiotkörning ska det vara bra chans att leda hela vägen. Han är van tuffare konkurrenter än så här.

Motiveringen på Vedalia är i mångt och mycket densamma. Startsnabb nog att ta ledningen om den vill och det är tydligt från Reijos startkommentar att det är planen. Storfavoriten Fonda Boko har varit från banan i månader och inte fått några snabba jobb säger de, knappast några drömförutsättningar och jag begriper inte hur mycket spelad den är. Vidöppet bakom.

https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...7-c4fcf7c5a386

Gammal 2019-02-17, 13:27   #26

Shooters avatar

Standard

Jag är lite inne på att avstå GS75 som är ett dyrt spel och nöja mig med V4 med spikar på två spetshästar från förstaspår: Fast Food Hanover och Ebony Boko. Troublemaker Face kanske de har fått ordning på, men från ett femtespår så vill jag se det först och spårtrappeloppet känns öppet.
Gammal 2019-02-17, 13:48   #27
Banned

Sharp$: 117
Standard

Basse kör du andelar?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-17, 13:54   #28

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Basse kör du andelar?
Nej , har bara gjort lappen åt Västertorps Tobak.
Nöjer mig med den idag. Men du bor ju nära så köp en andel där
( atg-ombudet i centrum) om du vill vara med på det system jag postade här.
Kostar 101kr andelen och är i 14 andelar. Borde finnas kvar andelar i butiken fortfarande
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-17, 14:04   #29
Banned

Sharp$: 117
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Kostar 101kr andelen och är i 14 andelar. Borde finnas kvar andelar i butiken fortfarande
Hade gjort det, men är hos mamma.
Hinner inte åka förbi :(
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-17, 14:10   #30

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
För en jäkla massa år sedan när ena brorsan bodde i Aspudden så gjorde vi andelssystem åt deras tobaksaffär på Hägerstensvägen. Jag tror att den ligger kvar ännu, men troligen andra ägare.
Svara

td