|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Solvalla 30 mars
Herregud vilka lopp men herregud vilken svår V75 känns det som. Sporten inleds med 4 fantastiska lopp på lunch V4 och begriper inte varför man inte kör dessa onsdag istället för att dom ska få den uppmärksamhet dom verkligen förtjänar. Hur många kommer nu bry sig om dessa lopp?
V75 spelet hur svårt som helst utan en enda klockren spik innan det kommit info om utrustningsändringar. Blir det fin och snabb bana är nog Perfect Dynamite en storfavorit i fara. Då kommer det köras rejält när det är V75 finaler på Solvalla . Piraten känns bortlottad . Prepare inför Finland ? Megastjärnan Double E spår 8 i stoeliten. Kommer Örjan köra offensivt då i årsdebuten? Vlad Del Ronco får väl tävla barfota och med biken igen nu som vid försöksvinsten men motståndet är ju ruggigt. Kommer inte legolas med någon dopad pool får man nog nedgradera ambitionerna till att försöka hitta lite tvillingar för känslan är att det blir närmast omöjligt att få till en vettig V75a hos atg för max en femhundring på lördag, men det kan som sagt vid den här tiden på året komma hyperintressant utrustningsinfo som gör att det kan gå. Ska bli kul att läsa på dessa fina lopp oavsett . |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kan bara hålla med dig olle, känns som väldigt kluriga lopp hela högen...
Svårt med spikar som du säger så här tidigt i alla fall. 2 Harran Boko bör väl hitta till ledningen och nu verkar den ha lugnat ner sig lite så Conny kan bestämma tempot lite... |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lugauer i andra från perfekt spår 5 över medel möjlig spik kanske? Bergharns häst har ju fått många lovord och streck på sig när han startat, men inte levererat. Varit ganska bra för oss som inte tagit med den... Spår 12 nu dock så kanske inte så lockande för kollektivet.
Randemar fick väl lite skrik om sig senast också |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fantastiska lopp som kryddats med en riktigt bra spårlottning för att göra loppen ännu bättre.
Lite skillnad mot helgens omgång på momarken...
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Double Exposure hade varit klar från ett bättre spår, men jag tror nästan hon sänker dem här ändå. Illuminati gillar jag, men det känns ändå som ett jämnt lopp. Eelis ser ut att bli favorit, men står hårt inne och första spåret kanske blir en fälla. Harran Boko mot Vlad del Ronco borde räcka som sparlopp. Handsome Brad, Milligan's School och On Track Piraten ser också ut som ett bra sparlopp. Handsome kan dock bli av med ledningen då Västerboonthehews står fint till. Så kanske ska man ta med Örjans häst. Elian Webb tvivlar jag på. Sammantaget väldigt roliga lopp och det lär bli perfekt bana och svårt för dem med dåliga spår att komma in i matchen. Har man bakspår så bör man nog köra till i tid.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tog ut en bunt hästar i morse. Ska bli intressant att se på lördag...
Avd 1: 2, 8 Avd 2: 5 Avd 3: 1, 2 Avd 4: 2, 3, 5, 6 Avd 5: ? Avd 6: 2, 3 Avd 7: ? |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Double exposer spår 8 och kortlopp. Det brukar inte sluta bra. Unrestricted blir bortglömd. Kommer troligtvis laddas för ledning och därifrån bra chans att vinna. Chansspik?
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lär bli kaffestålar el typ jackpott på 7an... Men roligare spel denna lördag ialf.
Avd 1 Lär Örjan hamna utvändigt ledaren och sedan bli släppt till ledning. El så vinner den från dödens. Förlorar om den är sjuk el om Örjan inte vill vinna å kommer köra snällt.. Får man väl höra på intervjuer på lördag samt se värmning Men man kan ju inte låta bli att tänka på när Proppen bara skulle vinna... 2-7 är väl några emotAvd 2 Bra spår och form, kommer det ens bli svårt för 5. Tror inte det ![]() Avd 3 Öppet och kan nog smälla här. 6-11 ska ialf med på min bong. ILLUMINATI 23% vilket skämt ![]() ![]() Avd 4 Ston, volt & tillägg. Lär det hända saker med värdet, gärna lite omstarter också. 15-14 roliga där bak. Ja bli en drös med hästar på framvolten.. ![]() Avd 5 Harran Boko, med tanke på hur snabb 1 är så luktar det dödens. El strid mellan dessa om ledning. Lär öppna för bakspår el att Harran tar till gamla synder med galopp. 6 9 3 1 åker med och hoppas på galopp... ![]() Avd 6 Bakspår, piraten lägger sig i ryggar och på upploppet säger hästen hejdå till alla skeptiker. Men ska den falla så är det på lördag och även jag tar på mig dumstruten.. 1 2 3 4 6 åker med och när kommer 5 vinna?![]() Avd 7 Klantio favorit . Vet ialf vem som tar spets nr 4. Men lär köras och det gynnar Örjan och Adrian samt Jepson vill man gärna också ha med i finaler.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Känns som Elian Web pang till spets, sedan ser det inte ut som om någon enda är beredd att göra ett grovjobb och en trudelutt till slut...7,25 på Unibet känns taget för detta scenario...
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ont om tid för att plugga till omgången så blir endast ett system med jobbarkompisarna då det är löningshelg.
Lutar nog åt spik på trion Double Exposure - Harran Boko - Global Trust sen gardera på i resterande lopp. Global Trust såg ju riktig vass ut senast och spurtade till en andraplats knappt slagen av Rushmore Face och var gått gåendes över mål, dessutom har jag alltid sett Global Trust som en riktigt spets häst så med den formintrycket som senast från bakspår borde den ha toppchans nu från ett bra spår... |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
0-6 står det mellan den å favoriten. Å när vann chansspiken senast över 1640? 2-4 lär slåss om spets å Örjan sitter utvändigt å förmodligen vinner lätt. Men är väl om Örjan å Daniel bara ska ut å lufta hästen å säger att de ändå ska köra för vinst. Har man ju sätt å hört förr. Men då får man nog ta många å då har man förmodligen garderat ut sig med sitt tv-system på lördag. Men intervju å värmning lär ju va viktigt att höra å se, 2-7 ser jag ändå som strået vassare bakom favoriten ialf Senast redigerad av kire1111 den 2019-03-29 klockan 07:33. |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Lopp 7 2st sticker ut Global trust o Weekend Fun. Hawk cliff 16% kan inte förstå det han får 2st dåliga ryggar att välja på och kommer hamna i dåligt läge.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Avd 1 Tror det bara är tre hästar det handlar om, Double Exposure, Shadow Gar samt In Toto Sund. Kommer ta med Unrestricted mest för att han förtjänade att vinna senast då Shadow Gar knuffade sig fram till seger.
Avd 2 Ratar Randemar R.D, tror mest på Quite A Quality men även Tony Africa och Terminator Face biter ifrån bra. Kommer Tony Africa till spets blir den jobbig att tugga ner, både Terminator Face och Quite A Quality tål att göra jobbet utvändigt. Känns inte som att det finns så många andra i loppet som kan vinna. Lite för bra och tuffa på framspår för att typ Magic Cash eller Victory Lee skall hinna fram. Avd 3 Draget får bli Legend Brodde samt Leader Brodde. Tar med dom mest betrodda också och köper loppet. Adiago Trott räcker inte till och jag ser inte riktigt vem eller vad som skall kunna komma bakifrån och utmana. En riktig luring är Havbergs Knight som kan spurta vasst. Avd 4 Typ alla, orkar inte gå igenom och det känns som omgångens öppnaste lopp. Kanske Havefunwithme med Johan duger här? Avd 5 Tre hästar som kan vinna, Vlad, Harran och Thriller. Skulle bli oerhört förvånad om det hamnar utanför dom. Avd 6 Spikar Piraten, form och har varit igång under hela vintern. Möter inte jättemycket och även om Milligan och Handsome Brad gått fram med loppet senast tror jag Piraten är huvudet högre och sveper förbi dom lätt. Avd 7 Jag kommer inte glömma bort Rushmore Face denna gången även om ett lås på Global Trust och Weekend Fun känns stabilt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stinsen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Luktar bakspår i silver. Lär gå snabbt där fram å många om spets. Lär klantio köra i galopp till o börja med. Global trust
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+3) |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Lopp 6. Milligan school vinnare leovegas 3.6. elian web spetsar, on track piraten körs fram och milligan ick en fin spurt sist. Värsta emot 11-3-1
Lopp 7. Weekend fun vinnare svenska spel 6.5 borde stå ca 5. I samma lopp hittar jag västerbo exact bet365 30ggr borde stå i ca 15 har tagit den i plats 6ggr. Jag tror weekend spetsar kör inte jorma allt för hårt så är det hygglig chans. Västerbo exact tro jag hamnar efter hawkCliff och har en bra spurt blir det körning där fram så har han chans om det klaffar med position.. han verkar vara lite sämre i start på bakspår och blir långt fram men han är bäst emot 3-4 och 1. Thomas Uhrberg har vinst förhoppningar m klaff. DD Svenska spel 22.75 för dd1: 6 dd2:4 Senast redigerad av pelleplutt den 2019-03-29 klockan 18:43. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
V75
Inlämnat: 2019-03-29, 21:22 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 16:20 Kostnad: 50,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Double Exposure (2, 9) 2: 5 Quite a Quality (2, 7) 3: 1, 2, 5, 6, 11 (4, 10) 4: 6 La Camilla Pellini (3, 2) 5: 3, 4, 6, 9 (2, 11) 6: 1, 2, 5, 6, 11 (3, 4) 7: 1 Velvet Gio (3, 9) 1x1x5x1x4x5x1 = 100 rader. 100 x 1 x 0,50 kr = 50,00 kr. Totalt: 50,00 kr. Rättningskod: MKT XTN PFP |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tror inte Weekendfun går till spets utan den kommer till slut och slår av alla.
Spik för mig. Mitt roliga drag i morgon är Sete; vilat och gick bra första gången, har slagit kusar av samma dignitet förut. En rakethäst för mig (men har ändå garderat på strecken ska jag säga). Perfekt läge för den är startsnabb och Westholms stall är inte direkt i dålig form.... |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bästa spiken V75-1 nr8 Double Exposure, visat så många ggr att den är överlägsen i stoeliten, trots dåligt spår och inte startat på ett tag så tror jag Örjan krossar de. 65% känns helt ok.
Chansspik V75-6 nr.3 Elian Web startsnabb och bra spår, Jorma sör tills han kommit till ledning och därifrån blir han inte lätt o plocka ner för de andra |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Mellby Club måste va årets skrikhäst jösses.
|
|
|
|
#20 |
|
Adigo Trot kan spetsa? Borde inte den bli svår att tugga ner? 5 %?
Tycker att Perfect D borde vinna men 3 eller 6 kommer väl spetsa. 3 släpper kanske till Perfect D över medeldistans, men jag tror inte 6 kommer släppa nu när den nästan vann över 2640. Sen har den rekord på 12,3am. |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
"100-lappen"
1: 2, 7, 8, 10 2: 5 Quite A Quality 3: 4, 9 4. 1, 14 5: 2, 4, 10 6: 3, 6, 9, 11 7: 4 Weekendfun Kör en raket också: Shadow Gar - Robloxia - Sete alla komb. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
6 La Camilla Pellini har ju slagit hästar som Flight Dynamics Crash Axe mm. Vinner i comebacken från sämsta läget och bara rundar hela fältet. Bästa spåret och tilläggshästarna står lite hårt inne på degen. Tycker väl att dem borde tjänat runt 800-900 tusen från tillägg för att kunna ta 20 meter. Är väl endast Havingfunwithme och Odessa Celeber i sådana fall. Mest intressanta skrällar från framspår är 5 Worth a lot och 7 Velegance. Tror mycket på Pellini iallafall.
mackpeter (+6) |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
D.E i första är ju bästa hästen och slår dem andra från dödens om så måste. Litar inte riktigt (tyvärr) på travsporten och uttalanden från kuskar och tränare sen kan hästen vara sjuk och dylikt. Mitt andra val i loppet är faktiskt 4 Unrestricted. Kommer den till spets och Örjan väljer att inte vinna av nån hemlig anledning så kan den nog vinna. Funderar på att låsa på dessa två men jag vet att Örjan kan vinna från dödens. Troligen kommer 2 göra allt den kan för att svara ut Unrestricted och gör den den det så vinner Örjan.
Hur gör ni? Kommer ni spika Örjan? PS. (Den mest ärliga inom travsporten tycker jag Peter U är.) |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
Jag spikar Camilla och Double Exposure. Senast redigerad av mackpeter den 2019-03-30 klockan 10:09. |
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Super Moderator
|
Som vi sa i Travsnack, så kommer vi gardera DE i första. La Camilla känns vettig i dag. Både Ulf och Reijo tror på en hyfsad chans där.
Quite a Quality är en fin häst. Samtidigt som PU gav Randemar 4 getingar i går. Så ett lås kanske kan funka där (här vurmar vi också för Maple Hills Eto'o). Milligans School blir väl klar andrahandare när spelet börjar. Men den hästen tjänade 3,3 miljoner förra året. 3,3 miljoner! Det säger väl en del om kapaciteten. Spik. I sista känns nog Hawk Cliff ngt understreckad. Typisk chansspik.
|
|
|
#27 |
|
Jag vidhåller Double Exposure som spik och har för närvarande även La Camilla Pellini och Harran Boko som singelstreck. Den förstnämnda behöver inga närmare kommentarer. Camilla har fördel gentemot Thanasi Bob i spetskörningen och Harran är förvisso favorit, men de flesta garderar upp honom och jag försöker vinna fördel mot kollektivet.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ingen som spikar Vlad? Halvdåligt lopp senast men det var Edvin Czeka upp nu Adielsson till okej %.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Att Vlad gick dåligt senast är ju inte så konstigt med tanke på att den hade final i sikte och Edvin körde dessutom med dojor på. Gör Harran bort sig så är loppet vidöppet med tanke på spår 6 för Vlad och Jepsons ska tydligen gå med skor och har bakspår. Örjan eller Djuse kanske .... Sete kan vara dunderskrällen. Annars höjer sig såklart 2,6,9 i detta lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Super Moderator
|
Citat:
|
|
|
|
#31 |
|
Realistiskt nu. Hur ser körningen ut i guld? Vet att 3 är ruggigt startsnabb. 1,4 är startsnabba men skulle nog förorda 3. Kan bli en ruggig körning och det kan öppna upp loppet där nästan alla kan vinna och då framförallt 6,11. Men även en smygkörd Probo Op som nog kommer sitta andra -tredje ytter. Med den speeden den visade senast så kan den verkligen skrälla. Men Elian Web borde sitta i spets.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Vilka chanser påverkar det mest att Örjan inte kan köra idag p.g.a ryggen ? Läge att gardera i första t.ex.? Stod på redens Twitter.
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
tompa87 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Märkligt att 4 Sete bara är streckad på 1 %?? Snabb ut från bra spår en och 13,8 tid över 2640am är rätt bra. Harran vann på 14,8 2640m volt skilljer väl en sekund mellan volt och auto typ? Så lika bra tider kan båda. Om Sete tar spets eller Marv är frågan. Rygg på Harran är väl guld värt när Harran hoppar i sista sväng.
1,4 måste med. Vlad måste göra grovjobbet utvändigt Harran som tar en säker start för att försöka överta ledningen från 1 eller 4. Kan bli jobbigt då för Vlad. Eller så hoppar Harran från galoppspår 2 och Vlad övertar från 1 eller 4. Vilket fall tycker jag att rygg ledaren i detta lopp är guld värt. Sen vet vi ju vilken form Westholm har på sina hästar. Vinner ju med allt nästan. Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-03-30 klockan 11:06. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nu har jag malt igenom silverfinalen i uppemot en timme för att hitta rätta spiken där, och det landar på Weekend Fun!
Han har gjort 5 raka starter i klassen nu inklusive final, och från överlag halvtaskiga spår. 1 vinst, 2 andraplatser och 1 fjärdeplats får vara ett överbetyg. Extremt nära seger vid en av andraplatserna dessutom! Nu har de fått bricka 4, rycker skorna och kör för ledningen. Det kan bli halvt game over redan från start om Velvet Gio eller favoriten Global Trust lyckas ta emot honom. Men jag tror han har hygglig chans att ta sig förbi dem, tycker inte de är speciellt explosiva från start. -Velvet Gio hade jag länge i tankarna, men jag tror helt enkelt inte att han klarar att ta emot dem i starten. Och även om rygg ledaren är en väldigt bra position så ska det mycket till för att bli lucka till slut i ett lopp som detta. -Global Trust som favorit kan jag inte spika. Visst, bra avslutning senast och barfota nu. Men den har svikit flera gånger i enkla silverförsök där den varit skyldig att vinna. Dessutom finns det lite nerv i hästen och tittar man i historiken ser man att galoppstatistiken på just hemmabanan Solvalla är bedrövlig. If he wins, he wins som Dolph Lundgren kanske skulle säga. Är övertygad om att det i längden ändå är rätt val att gå emot en sån här favorit. -Hawk Cliff övervägde jag länge, men sen blev det enkelt att välja bort den när jag kom in på startsnabbhet. Spår 9 låter kanske bra, men för en häst som öppnar som en traktor kan det lika gärna vara 12. Har gjort det mycket bra som ny i klassen de senaste starterna med Örjan. Men från det till att runda dem i en final? Knappast!!! I guld sliter jag fortsatt med frågan, men det lutar väl åt att Milligans School får förtroendet nu i andra starten. Men det är möjligt att Piraten faktiskt får förtroendet trots bakspår. Det gäller att klura ut hur körningen kommer se ut första halvvarvet!
|
|
|
|
#36 |
|
Det finns bara en Örjan.
Stor skillnad och Örjan hade väl uppsittning i stort sett alla lopp idag. Uffe har heller aldrig kört hästen. Senast redigerad av TOBYTYKE den 2019-03-30 klockan 11:11. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Super Moderator
|
Velvet Gio har inte visat nån direkt startsnabbhet. Så där blir det nog innerspår om inte Jepson lyckas vicka ut den tidigt.....
|
|
|
#38 |
|
Handsome Brad tror jag är nästan chanslös på ledning i guld. 1,3,4,5,6,7 är alla hyggligt startsnabba och att då innerspåret håller upp är långsökt. Det skulle vara om solfjädern passar perfekt i såna fall. Att 4 förmodligen är snabbast av dem alla gör det extra svårt för ettan att hålla upp.
Vore inte Elian Web hygglig iväg skulle jag säga garantispets initialt för Västerboonthenews. Men nu är det lite mer öppet...
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
lenninen (+3) |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Super Moderator
|
Jag tror nog att det inte är nåt större minus att Uffe kör DE ist för ÖK. Sen har jag inte läst nånstans om Redén har sagt nåt om hur hästen ska köras?
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Banned
|
Dagens enda spel
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2019-03-30, 11:48 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 18:20 Kostnad: 77,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Elian Web 2: 1 Velvet Gio 1 x 77,00 kr = 77,00 kr. Totalt: 77,00 kr. Rättningskod: |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Jorma kör Magic Cash, Odessa Celeber kör Haugestad, Marvelous kör Skoglund, Västerboonthenews Uffe, Hawkcliff Erik Adielsson, Adielsson kör Eelis, Double Exposure körs av Uffe
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Super Moderator
|
Jag sträcker ut hakan och säger att det nog är en del plus på kuskbytena. Örjan kör som en gud, när det verkligen gäller. Däremellan kan han ju faktiskt somna....
|
|
|
#45 |
|
Örjan var inte struken när detta bolagssystem inlämnades kl 10.30. Han stod fortfarande kvar på atg.se till kl 11.50.
1) 8 2-7 (8 är ett av världens bästa ston. Tränaren fylld av tillförsikt) 2) 1,2,5,7,10,11 r12-6 (5 går till ledning från bra spår. Stor optimism från stallet om 2. 10 bortglömd. Hoppas på skräll från någon av mina) 3) 1,2,4,5,6 r10-11 (1 har gått framåt mycket med lopp i kroppen från två vinster. Här blir det åka av från start) 4) 6 r3-7 (6 har nu blivit favoritstreckad. Tar ledningen från springspår. Reijo tror på vinst. Tufft för tilläggshästarna att runda. Bra spik) 5) 1,2,3,6,9 r11-10 (6 kördes preparé senast med tung balans och seg kusk. Nurmos uppåt på 1 "får ej glömmas". 2 såg jättefin ut senast. 3 ser hyfsad ut och slog senast regelrätt 4. 9 kan få loppet och Jepson vinner ju med "all". Jag har tjänat bra på min gamle tränare "KallePåTrappa"'s 10. Vann senast då målettan diskades. Kan inte ha sådan tur igen. 11 skriks det om - nu bfro får inte plats på systemet) 6) 1,3,6,11 r4-2 ("Gammal är äldst"- 11 tror jag vinner. Tufft dock att ta framspårshästarna 1,3 och 6) 7) 1,3,4,5,9 r8-12 (stall Nurmos' bästa vinstchans är 3, som dock kan galoppera. Garderar och hoppas på 5) Kostar 1500:-. Lycka till. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Det är ju inga miljonlopp idag i och för sig, men det är ju ändå finaler. Så det kanske "gäller" ändå. Nu får vi ju tyvärr inte facit dock.
|
|
|
|
#47 |
|
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Här kommer mitt lilla system för idag
![]() V75 Inlämnat: 2019-03-30, 12:21 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 16:20 Kostnad: 135,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Double Exposure (2, 9) 2: 1, 5, 10 (2, 7) 3: 2, 4, 5 (10, 3) 4: 3, 6, 12 (7, 2) 5: 9 Thriller N.P. (2, 6) 6: 2, 6 (1, 11) 7: 1, 3, 4, 6, 9 (5, 8) 1x3x3x3x1x2x5 = 270 rader. 270 x 1 x 0,50 kr = 135,00 kr. Totalt: 135,00 kr. Rättningskod: JHX NTN TTD |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Avd
1: 4, 8 2: 1, 2, 5, 7, 10 3: 2 Perfect Dynamite 4: 2, 3, 4, 6, 7 5: 9 Thriller N.P. 6: 1 Handsome Brad 7: 1, 3, 4, 9 Totalt: 100,00 kr. Spikarna: Perfect dynamite verkar underskattas idag. Tror han vinner utvändigt. Thriller NP hoppas jag går barfota. Gick i tredje spår 1,5 första kurvorna senast vann nästan ändå. Nu får den bra startrygg och behöver bara hänga med. Handsome brad Sitter i ledning. Hade krafter kvar senast trots ryckigt lopp. Dragen Unrestricted. Får den ledning tror jag den blir svårslagen. Victory lee. Kolgini har 3 hästar med. Ludde kommer säkert köra sönder loppet om han hittar ut. Kan öppna upp och Adielsson kan smyga med. Estelle brodda Stod på 20tillägg senast och gjorde helt okej lopp. Tycker den blir lite bortglömd på 2% Lycka till alla. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Går nog kort i början och fyller upp ordentligt på slutet idag.
1:8 2:5 3:1,2 4:(3) många 5:(2),6,9,3 kanske 11 6:(6)många 7: (3)många () utgångshästar |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
gör en liten rolig lapp idag, lycka till alla!
![]() V75 Inlämnat: 2019-03-30, 14:23 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 16:20 Kostnad: 67,50 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7, 8, 9 (2, 4) 2: 5 Quite a Quality (2, 7) 3: 8 Global Undecided (2, 4) 4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (6, 3) 5: 2 Harran Boko (9, 6) 6: 3, 5, 12 (11, 1) 7: 10 Västerbo Grosbois (3, 9) 3x1x1x15x1x3x1 = 135 rader. 135 x 1 x 0,50 kr = 67,50 kr. Totalt: 67,50 kr. Rättningskod: |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Uppvärmningen!
V4 Inlämnat: 2019-03-30, 10:44 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 14:45 Kostnad: 64,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Fort Knox (2, 9) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10 (8, 7) 3: 1, 2, 6, 7 (9, 4) 4: 3 Fortune Mearas (6, 8) 1x8x4x1 = 32 rader. 32 x 1 x 2,00 kr = 64,00 kr. Totalt: 64,00 kr. Rättningskod: KJV TQV XRG |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
V4
Inlämnat: 2019-03-30, 14:10 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 14:45 Kostnad: 200,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Fort Knox (2, 9) 2: 2, 4, 6, 9, 10 (5, 1) 3: 1, 6, 7, 9 (2, 4) 4: 1, 3, 6, 11, 12 (8, 9) 1x5x4x5 = 100 rader. 100 x 1 x 2,00 kr = 200,00 kr. Totalt: 200,00 kr. Rättningskod: DLZ PTN SWL |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Tröttnat på att fundera, får bli så här.
V75 Inlämnat: 2019-03-30, 14:37 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 16:20 Kostnad: 24,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Double Exposure (2, 9) 2: 2, 5 (7, 1) 3: 1, 2 (4, 5) 4: 2, 3, 6 (11, 14) 5: 2, 9 (6, 3) 6: 1, 11 (6, 3) 7: 3 Global Trust (9, 4) 1x2x2x3x2x2x1 = 48 rader. 48 x 1 x 0,50 kr = 24,00 kr. Totalt: 24,00 kr. Rättningskod: CHZ RTN VPH Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Länge sen jag spelade trav nu, i alla fall något större streckspel
![]() Avd1: 4, 8 Avd2: 5 Quite a Quality Avd3: 2, 4, 5, 8 Avd4: 3, 4, 6, 11 Avd5: 2, 5, 6 Avd6: 11 On Track Piraten Avd7: 3 Global Trust Har inte tillgång till lopparkivet så vet inte hur det gick till men Niras Bumblebee verkar ha haft ett riktigt bra lopp senast, kanske kan ta rygg på Harran Boko och hitta på något.. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Minst 1,20 på A Sweet Dance på plats. En kulltopp som alltid gör sitt. Hämtgurka som kidsen brukar säga efter loppen. Jag drar till med att säga det före.
|
|
|
|
#56 |
|
Gör ett omvänt tevesystem, hoppas att Conrads går felfritt i andra så borde det hålla länge.
8. Double Exposure 5. Quite a Quality 1, 2, 4, 5, 9, 10 2, 3, 5, 6, 11 2, 6, 9 1, 3, 6 3, 4 270 Kr Lycka till! Gör ett blockbyte i 3e o 5e 1.2.4 mot 1.2.4.6.9.11 Senast redigerad av coolmanriver den 2019-03-30 klockan 16:07. Anledning: Negativ info i tredje |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Och det är därför man spelar plats ibland och inte vinnare! Djuse har rätt bra form på grejerna, han har några riktigt streckvärda kusar med på V75 idag också!
|
|
|
|
#58 |
|
Bekräftat att de drar skorna på Elian Web, det avgör saken för mig. Spik!
|
|
|
|
#59 |
|
Administrator
|
Sitter på plats på Valla och har träffat Djuse bl a.
Han låter duktigt uppåt på 3 Electrical Storm i femte och kommer ladda framåt. Kan duga från spets och 5% är alldeles för lite. Gogogo
|
|
|
|
#60 |
|
V75
Inlämnat: 2019-03-30, 15:54 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 16:20 Kostnad: 90,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 4, 5, 8, 9 (7, 6) Övertaggad favorit från spår 8 1640 ![]() 2: 5 Quite a Quality (2, 7) 3: 2, 6, 11 (4, 1) 4: 2, 6 (3, 11) 5: 2 Harran Boko (9, 6) % här får man tacka för 6: 1, 2, 3, 5, 6, 11 (4, 12) 7: 4 Weekend Fun (3, 9) Vem ska ta ledningen från denna kanon 5x1x3x2x1x6x1 = 180 rader. 180 x 1 x 0,50 kr = 90,00 kr. Totalt: 90,00 kr. Rättningskod: CCR STR TZJ |
|
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
Basse (+4) |
||
|
|
|
|
|
#62 |
|
Super Moderator
|
Dagens chanslapp:
V75 Inlämnat: 2019-03-30, 14:33 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 16:20 Kostnad: 180,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 9 Southwind Feji (5, 8) 2: 2, 5, 10 (4, 1) 3: 1, 2, 4, 5, 6, 11 (3, 10) 4: 6 La Camilla Pellini (10, 3) 5: 2, 3, 6, 9 (10, 4) 6: 6 Milligan's School (5, 9) 7: 1, 3, 4, 8, 9 (11, 2) 1x3x6x1x4x1x5 = 360 rader. 360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Rättningskod:
|
|
|
#63 |
|
V75
Inlämnat: 2019-03-30, 15:39 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 16:20 Kostnad: 300,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Double Exposure (2, 4) 2: 1, 2, 4, 5, 7 (11, 10) 3: 1, 2, 4, 5 (9, 10) 4: 6 La Camilla Pellini (3, 11) 5: 2 Harran Boko (6, 9) 6: 1, 2, 3, 6, 11 (5, 10) 7: 1, 3, 4, 5, 9, 11 (8, 7) 1x5x4x1x1x5x6 = 600 rader. 600 x 1 x 0,50 kr = 300,00 kr. Totalt: 300,00 kr. Rättningskod: CDZ XTX NZJ |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Dagens spel, snart dags för drömmarna att gå i kras ännu en lördag
![]() http://www.bilddump.se/bilder/201903...229.51.250.jpg
|
|
|
|
#66 |
|
V75
Inlämnat: 2019-03-30, 16:13 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 16:20 Kostnad: 420,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Double Exposure (2, 9) 2: 5 Quite a Quality (2, 7) 3: 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9, 10 (11, 3) 4: 3, 5, 6, 7, 9, 11, 14 (2, 8) 5: 2, 3, 6, 9, 11 (1, 5) 6: 3 Elian Web (11, 1) 7: 1, 3, 4 (9, 5) 1x1x8x7x5x1x3 = 840 rader. 840 x 1 x 0,50 kr = 420,00 kr. Totalt: 420,00 kr. Rättningskod: Jormalaouta
|
|
|
|
#67 |
|
V75
Inlämnat: 2019-03-30, 16:17 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 16:20 Kostnad: 60,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Double Exposure (2, 9) 2: 2, 5 (7, 1) 3: 2 Perfect Dynamite (4, 1) 4: 6 La Camilla Pellini (3, 2) 5: 1, 2, 3, 4, 5, 6 (9, 11) 6: 1, 2, 3, 6, 11 (4, 5) 7: 3, 4 (9, 1) 1x2x1x1x6x5x2 = 120 rader. 120 x 1 x 0,50 kr = 60,00 kr. Totalt: 60,00 kr. Rättningskod: FJV XTT SZB |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Southwind Feji 1a Jänkarvagn fast det står på Solvalla vanlig:(
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Ett väntat förlopp. Hon kommer få en fin säsong.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Ja snyggt kört av Uffe, får se om Conrad lyckas oxo
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Avd
1: 8 Double Exposure (4, 9) 2: 5 Quite a Quality (2, 1) 3: 1, 4, 5, 6, 9, 11 (2, 10) 4: 1, 2, 3, 5, 6, 11 (8, 4) 5: 2, 3, 6, 9, 11 (4, 1) 6: 1, 2, 3, 6, 11 (5, 4) 7: 3 Global Trust (4, 9) 1x1x6x6x5x5x1 = 900 rader. 900 x 1 x 0,50 kr = 450,00 kr. Totalt: 450,00 kr. Rättningskod: JJV WTP TZC |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Han skulle kört mer rakt fram där.
Om han k8mmit till spets hade loppet varit över. Där dog min v7a |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Bläää vad avslaget det vart nu.
Spikade Quite a Quality på allt... *** edit Tur man har en andel i Dahles Drag ![]() Hoppet lever än, heja Dahle
Dahle (+7) Senast redigerad av Basse den 2019-03-30 klockan 16:47. |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Den krossen såg jag inte komma faktiskt! Hade bred gardering till en början men beslutade sen att gå på 2-3 streck och då får man ju inte med bricka 11 nästan oavsett häst.
|
|
|
|
#76 |
|
Skit hade dubblat med 11 men tog med 4 i sista för ngn av favoriterna har ju galopphyss för sig, så nu vinner Jorma säkert där oxo.
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Sket i 11:an pga spåret, satte den som förstareserv och tog enprocentaren Copitex istället. Det skulle jag inte ha gjort.
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Nurmos har ordning på grejerna - trots bortlottad Magic Cash. 10 %
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Super Moderator
|
Tur att det blir vin till maten i kväll......
|
|
|
#80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Administrator
|
Darling, vi lever på det reducerade!
|
|
|
#83 |
|
Sämsta streckspelet, men jag tömmer kontot
![]() V5 Inlämnat: 2019-03-30, 17:04 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 17:05 Kostnad: 72,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 5, 6, 9, 10 (4, 8) 2: 3 Thanasi Bob (6, 11) 3: 2, 3, 11 (6, 9) 4: 3 Elian Web (11, 6) 5: 1, 3, 4, 9 (5, 8) 6x1x3x1x4 = 72 rader. 72 x 1 x 1,00 kr = 72,00 kr. Totalt: 72,00 kr. Rättningskod: KCP TTP XSC
|
|
|
|
#84 |
|
Har otroligt svårt att tro på bakspårshästar. Känns nästan som att det är något fel på förståndet????
Mitt alltså
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
De brukar ju ha väldigt svårt när det blir snabba banor, om det inte blir toktempo i täten, men idag tycks det gå utmärkt.
777 (+4) |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
V5
Inlämnat: 2019-03-30, 16:51 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 17:05 Kostnad: 108,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 5, 9 (6, 10) 2: 3, 6, 9 (11, 2) 3: 2 Harran Boko (9, 6) 4: 1, 2, 3, 5, 6, 11 (4, 12) 5: 3 Global Trust (4, 1) 6x3x1x6x1 = 108 rader. 108 x 1 x 1,00 kr = 108,00 kr. Totalt: 108,00 kr. Rättningskod: GHQ TTR XSM |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Hur är innerspåret egentligen? Många som har stannat i spets.
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Banned
|
Provar ett tyngre vinnarspel på 4 Weekend Fun, måste vara alldeles stenklar från spets. Vad ger en rak tvilling, 4-9? Över 20 ggr pengarna?
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Räddar dagen lite iaf
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2019-03-30, 18:13 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 18:20 Kostnad: 99,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Milligan's School 2: 1 Velvet Gio 1 x 99,00 kr = 99,00 kr. Totalt: 99,00 kr. Rättningskod: FMV ZTW QVD Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+2) |
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#92 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
![]() ![]()
|
||
|
|
|
|
|
#94 |
|
Ett litet överskott i alla fall...
V75 Inlämnat: 2019-03-30, 14:17 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 16:20 Kostnad: 90,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Double Exposure (2, 9) 2: 1, 2, 5, 7, 11 (10, 9) 3: 2, 4 (1, 5) 4: 3, 6 (2, 11) 5: 2, 6, 9 (1, 3) 6: 1, 3, 6 (11, 4) 7: 1 Velvet Gio (3, 9) 1x5x2x2x3x3x1 = 180 rader. 180 x 1 x 0,50 kr = 90,00 kr. Totalt: 90,00 kr. Rättningskod: GBV TTS VWL 7 rätt: 0 x 24 560 kr 6 rätt: 2 x 294 kr Vinst! 5 rätt: 18 x 35 kr Vinst! Summa: 1 218,00 kr ---------------------------- DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2019-03-30, 14:18 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 18:20 Kostnad: 30,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 6 2: 1 Velvet Gio 3 x 10,00 kr = 30,00 kr. Totalt: 30,00 kr. Rättningskod: GBV STV XWC Rätt kombination Odds 6-1 33,17 Summa: 331,00 kr ------------------------------- TVILLING Inlämnat: 2019-03-30, 14:20 Solvalla Lopp 10 Lördag 2019-03-30 Start: 18:20 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 1, 3 Utgångshästar 6 Milligan's School 2 x 20,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: CFX STN QWK Rätt kombination Odds 1/6 13,18 Summa: 263,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Surt med galopp på Elian Web. Jag tror han hade inte torskat från spets och då hade sjuan suttit. Vi får jaga vidare
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
V75
Inlämnat: 2019-03-30, 16:06 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 16:20 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Double Exposure (4, 7) 2: 5, 11 (10, 4) 3: 2, 4 (2, 4) 4: 5, 14 (2, 14) 5: 2, 6, 9 (8, 10) 6: 3, 4, 6, 11 (1, 12) 7: 1 Velvet Gio (9, 11) 1x2x2x2x3x4x1 = 96 rader. 96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
|