Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-04-06, 18:50   #136

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Får se om man tänker bättre bakfull Blev en lång, blöt natt
Spikar jag en stor favorit då brukar den förlora, men idag tror jag faktiskt att tom jag får rätt på Campo Bahia. Spik nr.1
Ser att det är mycket snack om spetstriden i sista. Så som jag ser på loppet så är 1 o 3 snabbast ut, men trean är ny i klassen. Vann sist från ryggledaren och jag tror Uhrberg siktar på liknande upplägg denna gång. Så ingen utdragen körning utan tar rygg tidigt och ettan i spets.
Baron Gift i spets och leder runt om, svårslagen. Spik nr.2
Alltid bra spikar du har...nya tag imorgon
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+10)
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 18:51   #137

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Får se om man tänker bättre bakfull Blev en lång, blöt natt
Spikar jag en stor favorit då brukar den förlora, men idag tror jag faktiskt att tom jag får rätt på Campo Bahia. Spik nr.1
Ser att det är mycket snack om spetstriden i sista. Så som jag ser på loppet så är 1 o 3 snabbast ut, men trean är ny i klassen. Vann sist från ryggledaren och jag tror Uhrberg siktar på liknande upplägg denna gång. Så ingen utdragen körning utan tar rygg tidigt och ettan i spets.
Baron Gift i spets och leder runt om, svårslagen. Spik nr.2
Blev som man trodde
Surt man missat första V75 på 5 hästar.
V5 satt

V5
Inlämnat: 2019-04-06, 16:12
Jägersro
Lördag 2019-04-06
Start: 17:05
Kostnad: 252,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 7 (5, 8)
2: 2, 3, 4, 6, 8, 9, 15 (7, 11)
3: 3, 11 (12, 9)
4: 1, 2, 6, 8, 9, 10 (4, 3)
5: 1 Baron Gift (9, 2)

3x7x2x6x1 = 252 rader.
252 x 1 x 1,00 kr = 252,00 kr.
Totalt: 252,00 kr.
Rättningskod: Lite tur äntligen

Senast redigerad av Dahle den 2019-04-06 klockan 19:14.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 19:03   #138

tornados avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3915
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tornado Visa inlägg
Slutar med trav om den håller ledningen.
Sämsta läget för den hästen.

Stor STOR G risk
Börjar med Bridge nuuu

Plussade idag ändå tack Harran
Gammal 2019-04-06, 19:15   #139

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Satte 2 av 3 "spetsvinnare" i de tre sista, så det gick bra...kompletterade med vinnare till 8,50 där "spetsvinnaren" brände...min fråga kvarstår(då jag varit borta!), hur i h-e kan HB ge 8,50(kom tillbaka precis innan det loppet)...måste varit århundradets avslag...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 19:22   #140

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61674
Standard

Blev tyvärr inget trav idag heller pga tidsbrist . Men kollade loppen snabbt.

- Campo Bahia kan vara den bästa unghästen någonsin i Sverige. Vilket råämne.
- Conrad Lugauer kan bli årets tränare. Vilka hästar han har och jäklar vad han utvecklats som kusk. Har en arbetskollega vars dotter jobbar i stallet och det ska vara ett mycket välskött stall och Conrad ska vara kanon som chef.
- spelmässigt är skillnaden på atgs stora streckspel återigen grotesk mellan alla rätt och ett fel. Det är med tre vinstpooler alla rätt eller kaffepengar som gäller som vanligt.
- Atg har reklam för multijackpoten påskdagen på Romme lite här och där. Just nu finns det 4 149 tkr extra att spela om med bara en ordinarie V75 omgång kvar att konfiskera pengar från. Därmed talar allt för att det blir den överlägset sämsta multijackpoten någonsin där spelbolaget försökt konfiskera pengar i månader. Snacka om falsk marknadsföring om man använder multijackpot i reklamen påskveckan med 4 mkr extra i sjurättspoolen. Nästa lördag drar V75 till Umåker och den omgången är väl en sådan som brukar ge väldigt låg utdelning. Propulsion ska väl ut i Guldbjörken och möta ett gäng norrlandshästar bl a. Blir det så och atg lägger loppet på V75 kanske dom kan fylla på multijackpoten med några miljoner till.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 19:35   #141

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1960
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Satte 2 av 3 "spetsvinnare" i de tre sista, så det gick bra...kompletterade med vinnare till 8,50 där "spetsvinnaren" brände...min fråga kvarstår(då jag varit borta!), hur i h-e kan HB ge 8,50(kom tillbaka precis innan det loppet)...måste varit århundradets avslag...
Vikings preacher helt enkelt för mycket "uppsnackad" att Harran den som troligtvis sitter i ledningen och med den kapaciteten han har, 5.6ggr vilken miss. Idag var han för jävla bra.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 19:48   #142

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18354
Standard

Citat:
Skötaren baissade Harran B och värmningen var inte bra. Hade omstarten att tacka för segern.
mikaels (+500)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 20:22   #143

Sharp$: 11975
Standard

Nu måste vi "experter" sansa oss...HB:exemplet är ju bara ett av många...vi måste försöka ställa oss utanför denna "masshysteri" annars är vi rökta...och kan vi dra nytta, så är vi istället vinnare...inte lätt med teori och praktik...men att kunna ha"fågelperspektiv" är ofta skillnaden...här finns mycket att göra för många av oss...mmm...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 22:32   #144
ab5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1263
Standard

Citat:
Nu måste vi "experter" sansa oss...HB:exemplet är ju bara ett av många...vi måste försöka ställa oss utanför denna "masshysteri" annars är vi rökta...och kan vi dra nytta, så är vi istället vinnare...inte lätt med teori och praktik...men att kunna ha"fågelperspektiv" är ofta skillnaden...här finns mycket att göra för många av oss...mmm...
Känns som det är ofta man ser en riktigt spelvärd spik tidigt i veckan som det sen skriks något hejdlöst på. I slutändan har spelvärdet gått från riktigt bra till värdelöst. Denna gång var det Vikings Preacher. Bestämde mig för spik när den var runt 14%, vid inlämning är den 30% och man spikar motvilligt då man ser att spelvärdet på övriga hästar gått upp rejält men man är för rädd att byta.
mikaels (+5), viking90 (+5)
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 11:18   #145

Sharp$: 1401
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Känns som det är ofta man ser en riktigt spelvärd spik tidigt i veckan som det sen skriks något hejdlöst på. I slutändan har spelvärdet gått från riktigt bra till värdelöst. Denna gång var det Vikings Preacher. Bestämde mig för spik när den var runt 14%, vid inlämning är den 30% och man spikar motvilligt då man ser att spelvärdet på övriga hästar gått upp rejält men man är för rädd att byta.

Finns några rimliga lösningar på detta:

1) Tänk inte i form av spik-alternativ tidigt i veckans analyser. Försök istället fördela ut sannolikheter på hästarna som bara behöver justeras av ny fundamenta-info. Den ändras ju inte av hur alla andra spelar.

2) Var inte rädd för att ändra. Det är ju hela poängen med "sen info". Att kunna göra bättre värderingar senare snarare än tidigare. Och hur man ska spela beror ju jättemycket på hur alla andra spelar ( jo det gör det! ).

3) Vänta ända till lördag förmiddag med din egna genomgång. Då slipper du gissa hur kollektivet spelar.

4) Lägg till alternativet att stå över. När det blir superskrik på ens spelidéer är det visserligen ett tecken på att du har tänkt rätt. Men samtidigt är sannolikheten att odds vs chans ska vara tillräckligt högt oftast obefintlig.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 11:54   #146
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6371
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Finns några rimliga lösningar på detta:
Håller med dig här Strappa. Verkligen. Försöker ändra mitt spelupplägg mer och mer mot detta men det är inte lätt att lära en gammal hund att sitta.

Citat:
1) Tänk inte i form av spik-alternativ tidigt i veckans analyser. Försök istället fördela ut sannolikheter på hästarna som bara behöver justeras av ny fundamenta-info. Den ändras ju inte av hur alla andra spelar.
Det här är i mina ögon det svåraste. Man öppnar ju listorna tidigt och ofta sticker någon tanke ut direkt. Jag kämpar mellan att "stå fast vid och gå på egna tidiga idéer" och "vänta med spiktankarna tills jag har alla fakta".

Svårt!

Citat:
2) Var inte rädd för att ändra. Det är ju hela poängen med "sen info". Att kunna göra bättre värderingar senare snarare än tidigare. Och hur man ska spela beror ju jättemycket på hur alla andra spelar ( jo det gör det! ).
Citat:
3) Vänta ända till lördag förmiddag med din egna genomgång. Då slipper du gissa hur kollektivet spelar.

Här har du mångas absoluta gordiska knut. Hur många gånger har man inte "ändrat fel" och missat miljoner? Lösningen ligger nog som du säger till stor del i det 3:e citatet. Vänta till lördag med besluten.

Igår var första tanken (och även Skäggets spik!) att gå på Campo.
Men galopprisken fanns där och spelvärdet i att gardera lockade för mycket.
Dumt så här i efterhand då Campo var magisk och vann trots galoppen men trav är alltid lättare efteråt.

Samtidigt fick vi ju ytterligare ett tecken att tesen "det är skrällarna som styr utdelningen" faktiskt stämmer.

Tre Streckssonettor vinner varav omgångens MEGAlampa slutar på 85% och utdelningen når ändå över 200k.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 12:08   #147

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Håller med dig här Strappa. Verkligen. Försöker ändra mitt spelupplägg mer och mer mot detta men det är inte lätt att lära en gammal hund att sitta.

Det här är i mina ögon det svåraste. Man öppnar ju listorna tidigt och ofta sticker någon tanke ut direkt. Jag kämpar mellan att "stå fast vid och gå på egna tidiga idéer" och "vänta med spiktankarna tills jag har alla fakta".

Svårt!

Här har du mångas absoluta gordiska knut. Hur många gånger har man inte "ändrat fel" och missat miljoner? Lösningen ligger nog som du säger till stor del i det 3:e citatet. Vänta till lördag med besluten.

Dumt så här i efterhand då Campo var magisk och vann trots galoppen men trav är alltid lättare efteråt.

Samtidigt fick vi ju ytterligare ett tecken att tesen "det är skrällarna som styr utdelningen" faktiskt stämmer.

Tre Streckssonettor vinner varav omgångens MEGAlampa slutar på 85% och utdelningen når ändå över 200k.
Nej. Det är inte "skrällarna som styr utdelningen".

Det är produkten av V75%en för den vinnande raden som styr utdelningen.

En 85%are tillsammans med en 0,6%are bidrar tillsammans lika mycket till höga utdelningen som en 10%are och en 5%are i samma lopp.

När en 85%are är med i rätt rad så är det väsentligt mer osannolikt med en hög utdelning än om en 5%are vinner samma lopp.

Låter självklart och logiskt, men ändå faller många i JS-fällan att det är skrällarna som styr utdelningen.

Värt att tänka på även är att den nominella utdelningen inte avgör om den vinnande raden hade högt spelvärde eller inte. Det finns ju absolut inget som hindrar att man spelar rader med lägre nominellt värde fler än en gång på sitt system ( om man använder "rätt verktyg" ).

Igår missade några av skrik-/trend-hästarna. Annars hade utdelningen knappast orkat upp över den "förväntade" utdelningen som var knappt 200k.
Gammal 2019-04-07, 12:56   #148
ab5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1263
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg

Det här tror jag är en dum tanke. Du brukar ju själv nämna att "trav är ett maraton" så anser man att spelvärdet ligger i att gardera bör man ju göra det och även vara nöjd i efterhand då man spelvärdesmässigt tog rätt beslut. Det är ju på detta sätt man förblir en vinnare. Man spelar inte för att vinna enskilda omgångar utan i längden.

Av denna anledning tror jag att många spelläggare på tillsammansbolag spelar suboptimalt då de jagar vinster för att behålla, samt locka andelsköpare. En spelläggare som vinner mindre men oftare lockar nog betydligt fler köpare än en spelläggare som spelar bättre men vinner sällan.

Tyvärr spelas V75 såpass sällan, samtidigt som variansen är skyhög vilket gör att det inte är säkert att de som spelar spelvärdesmässigt korrekt belönas mer än de som spelar "dåligt". Man ger sig iallafall bästa möjliga chans att vinna i längden. Annat är det i t.ex poker där man kan spela hundratals händer i timmen vilket gör att bra spelare kan belönas på en mycket kortare tid.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 13:02   #149

Stekels avatar

Sharp$: 26752
Standard

Visst fan är det skrällarna som styr utdelningen! Inte bara det, utan det är så fiffigt att du har nästan blint spelvärde på många skrällar.

Det är många som garderar ner en bit, och hästar som är streckade säg 5-15% är sällan fullständigt åt skogen felvärderade. Kollektivet stöter och blöter dem och jämför deras vinstchans så ingående man kan mot de mer spelade. Hästar streckade på några enstaka procent däremot är oftast blinda fläckar för de flesta systemmakare. Man litar helt enkelt på att andra gjort sitt jobb när de dömt ut dem som chanslösa ekipage. Analyserar dem inte alls egentligen, ser dem inte.

Vi fick ett väldigt talande exempel igår i Dallas! Spår 4. 1640 meter. Lägsta klassen på V75. Du behöver inte ens öppna startlistan för att ta reda på vilken hästen, kusken eller tränaren är. Eller vad den möter för den delen. Utan någon som helst info kan du plita ner en vinstchans till minst 4-5% under de där förutsättningarna.

Vi behöver inte gå jättelångt bak för att hitta ett liknande exempel. Kissmylips HC i V75-2 26/1. Klass 2, spår 4. Igår pratades det väldigt mycket om två hästar i första loppet, de flesta andra ekipage avhandlades inte överhuvudtaget. Förutom kanske just 2 Its Time som alla visste hade viss spetschans, och dessutom hade man deklarerat ganska klart att man ville köra där eftersom den hade så fin statistik i just den positionen. Egentligen en kanonspik till de 5% den landade på (men jag får erkänna att jag faktiskt aldrig hade den i tankarna som spik).

Lite samma sak i volt-stoloppen också, även om det igår hade krävts en galopp av Procolate för att det skulle tokskrälla även där. Tvåan, trean och fyran i mål låg alla på runt 1%. Flera exempel även där bara genom att titta en liten bit i backspegeln (Havefunwithme, Miss Hejaracka, Roly Poly).

Voltsto-loppen är sedan "alltid" ökända som skrällpropositioner också, mycket mer än klass 2. Det dras i varenda krönika, varje genomgång att det är ALLTID risk för skräll med de förutsättningarna. Ändå är det ytterst få som lägger stora garderingar där.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Migge (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 13:14   #150

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Visst fan är det skrällarna som styr utdelningen! Inte bara det, utan det är så fiffigt att du har nästan blint spelvärde på många skrällar.

Det är många som garderar ner en bit, och hästar som är streckade säg 5-15% är sällan fullständigt åt skogen felvärderade. Kollektivet stöter och blöter dem och jämför deras vinstchans så ingående man kan mot de mer spelade. Hästar streckade på några enstaka procent däremot är oftast blinda fläckar för de flesta systemmakare. Man litar helt enkelt på att andra gjort sitt jobb när de dömt ut dem som chanslösa ekipage. Analyserar dem inte alls egentligen, ser dem inte.

Vi fick ett väldigt talande exempel igår i Dallas! Spår 4. 1640 meter. Lägsta klassen på V75. Du behöver inte ens öppna startlistan för att ta reda på vilken hästen, kusken eller tränaren är. Eller vad den möter för den delen. Utan någon som helst info kan du plita ner en vinstchans till minst 4-5% under de där förutsättningarna.

Vi behöver inte gå jättelångt bak för att hitta ett liknande exempel. Kissmylips HC i V75-2 26/1. Klass 2, spår 4. Igår pratades det väldigt mycket om två hästar i första loppet, de flesta andra ekipage avhandlades inte överhuvudtaget. Förutom kanske just 2 Its Time som alla visste hade viss spetschans, och dessutom hade man deklarerat ganska klart att man ville köra där eftersom den hade så fin statistik i just den positionen. Egentligen en kanonspik till de 5% den landade på (men jag får erkänna att jag faktiskt aldrig hade den i tankarna som spik).

Lite samma sak i volt-stoloppen också, även om det igår hade krävts en galopp av Procolate för att det skulle tokskrälla även där. Tvåan, trean och fyran i mål låg alla på runt 1%. Flera exempel även där bara genom att titta en liten bit i backspegeln (Havefunwithme, Miss Hejaracka, Roly Poly).

Voltsto-loppen är sedan "alltid" ökända som skrällpropositioner också, mycket mer än klass 2. Det dras i varenda krönika, varje genomgång att det är ALLTID risk för skräll med de förutsättningarna. Ändå är det ytterst få som lägger stora garderingar där.
Det ger lika bra utdelning på 7r med 85% + 0,6% som med 10% + 5% i samma lopp.

Det är produkten av V75% som ger storleksordningen på utdelningen. Om det inte var på det sättet skulle inget reduceringsprogram kunna ge uppskattning av utdelningen.

Att det är blint bra spelvärde på superskrällarna stämmer oftast, men det är en helt annan femma!

Senast redigerad av Strappa71 den 2019-04-07 klockan 13:18.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td