Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-03-31, 21:30   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 209
Sharp$: 57267
Standard

V75 Jägersro 6 april


Bara hoppas det blir tid för trav kommande helg vilket det tyvärr inte blev den här helgen. Som vanligt när det är V75 på Jägersro ruggig sport som erbjuds men också flera lopp som inte blev fulla. Å andra sidan vet jag inte om det är så mycket bättre att som i Bodens extraomgång idag skryta om hur mycket hästar som anmälts men att sen när man tittar på de fulla loppen se att merparten är hästar som passat bättre i lunchlopp eller i Finland . På Jägersro på lördag dyker en av världens bästa treåringar i fjor upp i derby trial och flera etablerade världsstjärnor som Cyber Lane och Rajesh Face i guld. Bara det gör ju omgången sagolikt fantastisk.

V75-1

Dålig koll men tidsmässigt och spårmässigt känns Adde S.H som vinnaren . Intrycksmässigt på vad man sett på slutet vinner Lugauers Gambit Brodde. Sen kanske det kommer info om första bike och barfota på någon som gör att två streck inte räcker.

V75-2

Titta och njut av Lugauers kommande världsstjärna . Inte startat sedan andraplatsen i svensk travkriterium dock så typ 86 procent av insatserna gör nog att man bör kolla värmningen i alla fall innan man lämnar in.

V75-3

Stora snacket i veckan om Cyber Lane är redo för toppinsats direkt. Stor favorit lär den bli och inbjuden till olympiatravet ändå även om den inte vinner så från spår 7 och årsdebut läge för gardering. Skrällen Takethem som nu har lopp i kroppen och som det skreks nästa gång på i atg live senast (2a efter Pastore Bob).

V75-4

Dålig koll på framspåren. Kommer skorycket nu på Queen. Of Sand som det snackades mycket om sist men inte blev av. Jägersros banunderlag lär passa för det.

V75-5

Ser väldigt öppet ut. Adrians Fight från Margareta lopp i jan och 300 lax in till klass 1 försök. Kan det gå?

V75-6

Härligt spellopp nu när Minnestads El Paso fick spår 8. Gardera brett känns det som.

V75-7

Ser också väldigt öppet ut. Stonewashed diamant inte startat sedan multimegajackpotomgången nyårsafton men kan nu tävla barfota vilket är plus plus. Men inget bra spår när det lär bli snabb sommarbana på lördag.

Som sagt en riktigt kul omgång när några av landets mest intressanta hästar inför säsongen årsdebuterar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-01, 09:35   #2
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4382
Standard

V75

Avd 1 klurigt lopp. 3 var väl bra sist men bedömas på ett lopp mot skithästar. Nu v 75 o hur är den på kort distans. 5-7 har väl ialf mött rätt bra motstånd. 9 ska den vinna från spår 9 1640 o ser väl ut att tjänat snabba pengar, då må den va bra.

Avd 2 Storfavoriten har vilat ett tag och 4-åringar o v75 sista jag kolla. Ja man får väl höra intervju o se värmning innan man bara spikar som atg-experter och Expressen kommer göra

Avd 3 Lite klurigt men ANGLE OF ATTACK hem från Frankrike. Lär väl ta spets el få den senare. kan ju va en ide.. CYBER LANE är väl frågan vilken form den är i. Mange kan ju va en att se upp med samt TAKETHEM om den får rygg ledare, blir väl dock atgs gullegris. El Adrian på hemmabana

Avd 4 Sto och tillägg samt volt. Inte tänker jag spara på strecken. O drottningen av sand har jag spikat för sista gången.

Avd 5 3000 meter lutar väl inte åt någon superskräll kanske men klass 1. Helgardera möjligtvis

Avd 6 Vet inte men med hot med bakspår och framspår som knappast skrämmer så kan ju 6 va ett spikförslag om formen sitter i. Ja så Harran Boko kliver upp i klass o ska den galoppera igen el. Pastor Power lär bli skrikhäst innan lördag gör intåg

Avd 7 Första tanke sa RAFIKI FRI denna gång mött stentuffa silverhästar. Nu är det inte mycket som skrämmer, synd att den tappar i starten dock samt kusken..

Senast redigerad av kire1111 den 2019-04-01 klockan 12:26.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-01, 17:03   #3
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Oj va bra Olle Rolls står inne i loppet från ett perfekt 5e spår! Är det nu han smäller till och överraskar på hemmaplan. Kanske siktat lite hit? Vem vet. Sköna 7% i nuläget men lär väl bli 15-20 tills på lördag?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-01, 17:08   #4
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
V75

Avd 1 klurigt lopp. 3 var väl bra sist men bedömas på ett lopp mot skithästar. Nu v 75 o hur är den på kort distans. 5-7 har väl ialf mött rätt bra motstånd. 9 ska den vinna från spår 9 1640 o ser väl ut att tjänat snabba pengar, då må den va bra.

Avd 2 Storfavoriten har vilat ett tag och 4-åringar o v75 sista jag kolla. Ja man får väl höra intervju o se värmning innan man bara spikar som atg-experter och Expressen kommer göra

Avd 3 Lite klurigt men ANGLE OF ATTACK hem från Frankrike. Lär väl ta spets el få den senare. kan ju va en ide.. CYBER LANE är väl frågan vilken form den är i. Mange kan ju va en att se upp med samt TAKETHEM om den får rygg ledare, blir väl dock atgs gullegris. El Adrian på hemmabana

Avd 4 Sto och tillägg samt volt. Inte tänker jag spara på strecken. O drottningen av sand har jag spikat för sista gången.

Avd 5 3000 meter lutar väl inte åt någon superskräll kanske men klass 1. Helgardera möjligtvis

Avd 6 Vet inte men med hot med bakspår och framspår som knappast skrämmer så kan ju 6 va ett spikförslag om formen sitter i. Ja så Harran Boko kliver upp i klass o ska den galoppera igen el. Pastor Power lär bli skrikhäst innan lördag gör intåg

Avd 7 Första tanke sa RAFIKI FRI denna gång mött stentuffa silverhästar. Nu är det inte mycket som skrämmer, synd att den tappar i starten dock samt kusken..
Vad jag har lärt mig är att ödsla inte streck på kuskar som tex Anna Isabelle Karlsson när det gäller v75. Lunch lopp kanske. Om en annan kusk hade kört så kanske men inte Anna. Får väl äta upp detta bara för det
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-02, 19:28   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 209
Sharp$: 57267
Standard

En del intressanta utrustningsändringar i den tidiga infon

Avd 1

Adde S H favoriten nu jänkarvagn och för första gången urryckare

Pastorn ska tävla barfota runt om ffg.

Avd 2

Vill man fälla Lugauers superstjärna och megafavorit så aviseras två mycket intressanta barfota runt om på far och son Untersteiners hästar. Rätt tid nu för att få max effekt på skorycken.

Avd 3

Skor i årsdebuten på Cyber Lane = gått bra med skor men visst har barfota gett lite effekt.

Avd 4

Första barfota runt om på Sobel Jasmine och Queen Of Sand = megaintressant

Barfota runt om på Tropicana Ås = plus

Avd 5

Många aviserade skoryck här. Kanske mest intressant det Juul pratar om på Victory Island

Avd 6

Här sticker det negativa ut utrustningsmässigt. Skor nu på Harran Boko och vanlig vagn istället för bike på Everton och Pastor Power

Avd 7

På läget klart mest intressant med det aviserade skorycket men även Stefan Melander surrar om skoryck nu på Output Pressure i dagens krönika i expressen.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-03, 22:08   #6
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
En del intressanta utrustningsändringar i den tidiga infon
Avd 7

På läget klart mest intressant med det aviserade skorycket men även Stefan Melander surrar om skoryck nu på Output Pressure i dagens krönika i expressen.
Fattar inte, glömde du skriva vilken häst du avser?
Eller menar du att Output har läget också..? Det är du nog då ensam om att tycka isf
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-03, 22:21   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 209
Sharp$: 57267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Fattar inte, glömde du skriva vilken häst du avser?
Eller menar du att Output har läget också..? Det är du nog då ensam om att tycka isf
Baron Gift
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 09:40   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Vi får vänta på rapporterna, men Vikings Preacher borde vara en kanonspik i sjätte! Vann V75 med "svenssonkusk", endast stryk av smygkörd formhäst i långloppet och finalvinst från bricka 12 näst senast. Sist tredjetagg i ett varv(!) och höll ändå fantastiskt in i mål. Att han lyckades hålla så många bakom sig var ruggigt bra gjort! Får han ledningen borde han bli jävligt svårslagen, och från andra positioner ska det vara hygglig chans också. Struken för hälta senast är ju ett stort frågetecken, men lyckligtvis är tränaren talför så vi lär få några utläggningar om troliga dagsformen innan start!

Go Tony, gogogo!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 13:01   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Åker till "datorlöst land"(läs till min mor uppe i Tornedalen) i helgen. Kommer dock att bevaka tre kusar som verkar bli väldigt intressanta och det är dom tre troliga spetsarna i de tre sista avd, alla tre är ju nämnda här men streckprocenten tyder på att dom kan "felsättas" av bolagen, risken är dock stor att samtligas procent korrigeras innan lördag. Kusarna är förståss(?), VI, VP o BG...En barfotadansande QoS, kanske också kan tillhöra samma kategori...vi får si...

Senast redigerad av mikaels den 2019-04-04 klockan 13:29.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 18:54   #10
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Lopp1: Ändringarna på Adde Sh brukar komma vid rätt tillfälle från PU.

Lopp2: Campo Bahia känns för bra för att fälla. Lät på Untersteiner som de tävlar om andra priset om inte Campo galopperar.


Lopp3: Måste fälla Cyberlane. Vek sig lite för många gånger ifjol för att jag ska tro fullt ut på den. 3,4,5 lär köra ordentligt och då tror jag att Rajesh Face vinner.Helgarderar nog detta på Tillsammans laget.

Lopp4 svårt lopp med ston Melissa Montoya tror jag tar ledningen släpper troligen. Barfota på Queen of sand låter intressant. 4 Sobel jasmine lät PU optimistisk om.

Lopp5 Danska gästerna gör detta lopp intressant de brukar vara underspelade när de kommer till Sverige. 11& 12 är självskrivna på lappen. Norton comander och Victory Island har debut på distansen enligt den infon jag hittade, litet ? på det.

Lopp 6 2,1 och lite skrällar 7,3 har lite känsla för att minnestads el paso är en sommarhäst dock kommer det lite värme till helgen. Får nog strecka den också.
Lövqvists häst steker jag denna gången.


Lopp7 1,7,9,3 Barfota på Baron Gift känns strålande i träning, och lär komma fram enkelt liksom 3:an. 7 och 9 tar jag med på att de har en väldigt bra speed till slut.

Senast redigerad av orroz den 2019-04-04 klockan 19:50.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 21:00   #11
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1247
Standard

Är väl inget snack om att Campo Bahia vinner det där loppet busenkelt om den är frisk och fungerar som den ska. Den har dock bara gjort 6 starter och galopperat i 33% av dessa. Dessutom inte tävlat på 6 månader, dock bra rapporter om "monsterjobbet" på 12,7 full väg. Att den är spelad på 83% är väl högsta laget. Kan vinstchansen vara dryga 70% kanske?

Det är dock jobbigt o gardera då det känns öppet om favoriten kommer bort. Utgång på Campo Bahia på ett reducerat system kanske kan vara en idé.

Senast redigerad av ab5 den 2019-04-04 klockan 22:05.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 07:47   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Jäklar, min dotter följde med upp till Tornedalen och hon märkte att det fanns wifi hos morsan, hemtjänstens kameror och larm går via det...så nu är jag inte i datorlöst land nå mer(dessutom med full täckning på mobilen)...Lyckan är i det närmaste fullständig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+4)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 10:08   #13
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

I guld finns flera snabbstartare. 3 var nära senast att ta ledningen men fick snöpligt kliva ner i tredjespår. Därifrån drogs han bakåt och spurtade sedan bra. Det blev ett perfekt preparélopp. 4 provar för spets och skulle han komma dit är han härdad från Vincennes och kan vinna. 5 har vunnit två lopp i år på Vincennes - men får nog ett elakt lopp i dödens. 7 förbereds för Olympiatravet.

Här blir det 3 SoS. Låser på 3 och 7.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 12:07   #14
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4382
Standard

V75
Inlämnat: 2019-04-05, 13:06
Jägersro
Lördag 2019-04-06
Start: 16:20
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Adde S.H. (9, 10)
2: 4 Campo Bahia (5, 2)
3: 3, 4, 7 (5, 1)
4: 3, 4, 7, 9, 15 (8, 2)
5: 2, 3, 4, 9, 11, 12 (6, 1)
6: 6 Vikings Preacher (2, 1)
7: 1, 6 (9, 5)

1x1x3x5x6x1x2 = 180 rader.
180 x 1 x 0,50 kr = 90,00 kr.
Totalt: 90,00 kr.
Rättningskod: HXD MHG RHT
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stinsen (+5)
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 14:34   #15
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Måstehästarna till V75 via en enkelrad

V75
Inlämnat: 2019-04-05, 15:30
Jägersro
Lördag 2019-04-06
Start: 16:20
Kostnad: 0,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Adde S.H. (9, 10)
2: 4 Campo Bahia (5, 2)
3: 5 Angle of Attack (7, 3)
4: 3 Belle Godiva (9, 4)
5: 3 Victory Island (12, 11)
6: 6 Vikings Preacher (2, 1)
7: 1 Baron Gift (9, 5)

1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 1 x 0,50 kr = 0,50 kr.
Totalt: 0,50 kr.
Rättningskod: Tre rätt på denna minst.
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 17:52   #16
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1247
Standard

Är lite inne på att spika Baron Gift om den håller sig kring nuvarande spelprocent. Är dock något tveksam till att den kan hålla upp ledningen av egen kraft. Känns som Global Takeover tar en längd på baronen. Dock så verkar det som Great King Wine ska laddas då de slänger på honom ett helstängt huvudlag, så man kan ju hoppas baronen får hjälp av GKW att hålla ut Global takeover.

Vad tror ni, lyckas Baronen hålla spets?
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 18:58   #17
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Är lite inne på att spika Baron Gift om den håller sig kring nuvarande spelprocent. Är dock något tveksam till att den kan hålla upp ledningen av egen kraft. Känns som Global Takeover tar en längd på baronen. Dock så verkar det som Great King Wine ska laddas då de slänger på honom ett helstängt huvudlag, så man kan ju hoppas baronen får hjälp av GKW att hålla ut Global takeover.

Vad tror ni, lyckas Baronen hålla spets?
Jag säger nej :-)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ab5 (+5)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 20:19   #18
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Är lite inne på att spika Baron Gift om den håller sig kring nuvarande spelprocent. Är dock något tveksam till att den kan hålla upp ledningen av egen kraft. Känns som Global Takeover tar en längd på baronen. Dock så verkar det som Great King Wine ska laddas då de slänger på honom ett helstängt huvudlag, så man kan ju hoppas baronen får hjälp av GKW att hålla ut Global takeover.

Vad tror ni, lyckas Baronen hålla spets?
Slutar med trav om den håller ledningen.
Sämsta läget för den hästen.

Stor STOR G risk
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ab5 (+5), plumpi (+5)
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 20:35   #19
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det är ju rätt dåligt med startsnabba hästar i sista loppet, visst kan Baron Gift hålla upp. Men mer troligt att Global Takeover blåser förbi från start, den är ännu lite snabbare ut och med kraft av ett spår längre ut i banan och en långsam häst emellan dem måste han vara storfavorit att ta sig förbi. Sen kan det ju finnas en möjlighet för Baronen att hitta ut och ta över i sin tur i och med att det är så ojämnt med startsnabbheten i loppet och att de nog inte vill köra i ledning med Global i silverdebuten.

Hur det än är med starten så ser dödens ut att vara ledigt för Olle Rols. Jag ser honom som vinnare i de allra flesta badkarskörningar, har nästan bestämt mig för spik. Han har vunnit V75 från bakspår hela 3 gånger och har även andra och tredjeplatser därifrån. Helt oöm för löpningsförlopp till skillnad från många andra och björnstark. Formen är ett litet frågetecken men det får man leva med när han inte ens är favorit i det här gänget. Från spår 5 vinner många hästar utan att vara på långt när bästa hästen, här har en av de bästa hästarna spåret och då ska det helt enkelt vara riktigt bra chans!

Baron Gift andravalet på eventuella spetschansen. Att Great King Wine är så hårt spelad fattar jag inget av.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stinsen (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 20:42   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är ju rätt dåligt med startsnabba hästar i sista loppet, visst kan Baron Gift hålla upp. Men mer troligt att Global Takeover blåser förbi från start, den är ännu lite snabbare ut och med kraft av ett spår längre ut i banan och en långsam häst emellan dem måste han vara storfavorit att ta sig förbi. Sen kan det ju finnas en möjlighet för Baronen att hitta ut och ta över i sin tur i och med att det är så ojämnt med startsnabbheten i loppet och att de nog inte vill köra i ledning med Global i silverdebuten.

Hur det än är med starten så ser dödens ut att vara ledigt för Olle Rols. Jag ser honom som vinnare i de allra flesta badkarskörningar, har nästan bestämt mig för spik. Han har vunnit V75 från bakspår hela 3 gånger och har även andra och tredjeplatser därifrån. Helt oöm för löpningsförlopp till skillnad från många andra och björnstark. Formen är ett litet frågetecken men det får man leva med när han inte ens är favorit i det här gänget. Från spår 5 vinner många hästar utan att vara på långt när bästa hästen, här har en av de bästa hästarna spåret och då ska det helt enkelt vara riktigt bra chans!

Baron Gift andravalet på eventuella spetschansen. Att Great King Wine är så hårt spelad fattar jag inget av.
Är Olle gamle Olle?...lite tveksam...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 22:01   #21
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

RADEN


1: 2, 4
2: 2, 4
3: Alla
4: 8, 11
5: 4, 11
6: 6
7: 7, 12

Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 23:00   #22
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 673
Sharp$: 50113
Standard

Jens Sjödén på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 23:05   #23
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 79
Standard

Svettigt att spika i både avd 6 O 7 men jag tror på vikingen. Även om han inte tar ledningen så funkar det som 2:a ytter. Bästa spiken om man skall spika.
Avd 7 känns också jämn men 5 spår är ok och Olle känns inte som en ökenfavorit utan ett ok drag. Men är galoppen på Baronen i risk ökar chansen ytterligare för vikingen och starke Frankie Brodde som också klarar ytterspår bra - svettigt!!!
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 23:07   #24
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 79
Standard

sorry om baronen galopperar så ökar chansen för Olle och Frankie ....
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 23:33   #25
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 79
Standard

Jag när tanken att gå emot kommunen och spika i ettan och ösa på i avd2. Första loppet på länge för Bahia och Wilmer var fin Spelvärldet är i alla fall högt och förhållandevis billigt.

Men annars tycker jag att kollektivets första kusar inte ser ut som några ökenfavoriter utom just i avd 2 där 80% känns too much och skall det bli mer än 9000 borde det hända nåt där.

Till extra krydda slår vi till med Dante Boko som kommer greja ett andraspår och sega sig till en knapp vinst på formen och kusken och stallformen.
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 23:58   #26
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Olle Rolls. Tänk på att den slog Disco Volante från dödens på Valla på en jobbig bana där även Velvet Gio och Västerbo Exact var med. Hemmaplan och bästa spåret med bra med pengar på kontot. Hade nog stått i 50-60 % om det hade varit starten efter vallavinsten.
20 % är taget. Annars är loppet öppet o precis vem som helst kan vinna.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 00:17   #27
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1247
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Olle Rolls. Tänk på att den slog Disco Volante från dödens på Valla på en jobbig bana där även Velvet Gio och Västerbo Exact var med. Hemmaplan och bästa spåret med bra med pengar på kontot. Hade nog stått i 50-60 % om det hade varit starten efter vallavinsten.
20 % är taget. Annars är loppet öppet o precis vem som helst kan vinna.
Den banan var väl dock främst jobbig för de på innerspår, samtidigt som Olle kanske är den som är mest gynnad av tung bana. Sen var väl Olle rätt blek senast? Låter ju inte heller som de är jätteintresserade av dödens och från kön lär han inte vinna på jägers. Känns som Olles säsong är över nu, 20% på honom är för mycket

Senast redigerad av ab5 den 2019-04-06 klockan 00:26.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 00:53   #28
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Bara hoppas det blir tid för trav kommande helg vilket det tyvärr inte blev den här helgen. Som vanligt när det är V75 på Jägersro ruggig sport som erbjuds men också flera lopp som inte blev fulla. Å andra sidan vet jag inte om det är så mycket bättre att som i Bodens extraomgång idag skryta om hur mycket hästar som anmälts men att sen när man tittar på de fulla loppen se att merparten är hästar som passat bättre i lunchlopp eller i Finland . På Jägersro på lördag dyker en av världens bästa treåringar i fjor upp i derby trial och flera etablerade världsstjärnor som Cyber Lane och Rajesh Face i guld. Bara det gör ju omgången sagolikt fantastisk.

V75-1

Dålig koll men tidsmässigt och spårmässigt känns Adde S.H som vinnaren . Intrycksmässigt på vad man sett på slutet vinner Lugauers Gambit Brodde. Sen kanske det kommer info om första bike och barfota på någon som gör att två streck inte räcker.

V75-2

Titta och njut av Lugauers kommande världsstjärna . Inte startat sedan andraplatsen i svensk travkriterium dock så typ 86 procent av insatserna gör nog att man bör kolla värmningen i alla fall innan man lämnar in.

V75-3

Stora snacket i veckan om Cyber Lane är redo för toppinsats direkt. Stor favorit lär den bli och inbjuden till olympiatravet ändå även om den inte vinner så från spår 7 och årsdebut läge för gardering. Skrällen Takethem som nu har lopp i kroppen och som det skreks nästa gång på i atg live senast (2a efter Pastore Bob).

V75-4

Dålig koll på framspåren. Kommer skorycket nu på Queen. Of Sand som det snackades mycket om sist men inte blev av. Jägersros banunderlag lär passa för det.

V75-5

Ser väldigt öppet ut. Adrians Fight från Margareta lopp i jan och 300 lax in till klass 1 försök. Kan det gå?

V75-6

Härligt spellopp nu när Minnestads El Paso fick spår 8. Gardera brett känns det som.

V75-7

Ser också väldigt öppet ut. Stonewashed diamant inte startat sedan multimegajackpotomgången nyårsafton men kan nu tävla barfota vilket är plus plus. Men inget bra spår när det lär bli snabb sommarbana på lördag.

Som sagt en riktigt kul omgång när några av landets mest intressanta hästar inför säsongen årsdebuterar.








Hyffsad omgång men ruskigt svagt att en storbana lockar så lite hästar i loppen.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 07:24   #29
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Den banan var väl dock främst jobbig för de på innerspår, samtidigt som Olle kanske är den som är mest gynnad av tung bana. Sen var väl Olle rätt blek senast? Låter ju inte heller som de är jätteintresserade av dödens och från kön lär han inte vinna på jägers. Känns som Olles säsong är över nu, 20% på honom är för mycket
Absolut! Håller med dig. Men det skulle inte förvåna om han smäller till nu! Men jag tror nästan att det kommer smälla till här ju mer jag tittar på avd. För vem ska man spika? Annars måste man ju strecka på av bara den.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 08:14   #30
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Erik kör bara två hästar inom V75 - på gamla hemmabanan. Hoppas han vinner med båda - då blir det fina pengar.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 08:55   #31
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Skulle 1 Flight Dynamics leva upp till sitt kunnande han visade i E3 finalen då slutade tvåa bakom vinnande Attraversiamo så skulle den kunna skrälla. Slog Smokin Joe bla som var hårt spelad i den finalen. Slog även Smokin Joe och Mellby Glader i den senaste starten på Valla. Skulle inte förvåna mig och Campo Bahia galopperar som 80% are. Mellby Glader är lite rolig och Smokin Joe samt Townshend Broline.
Jag vet mycket väl att Campo Bahia vinner vid sunda vätskor utan galopp och kanske med en kortare galopp.
Ska försöka fälla favoriten! Lär få stå med dumstrut på men hoppas på galopp.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-04-06 klockan 09:07.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 09:01   #32
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Synd att 9 Panamera har bakspår. Hade den haft framspår så hade jag chansspikat och kanske gör det ändå. Den som är mest gynnad av distansen. Annars 1,3,6,9,11 kanske 8 som rolig skräll.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 09:15   #33
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 768
Sharp$: 9018
Standard

Sugen att gå på Racing Mange som spik.

Lär sitta i spets och därifrån ska man slås.
Tror inte man bombar på med CL idag utan att framtida lopp är avsevärt mer intressanta.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 09:16   #34
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 841
Sharp$: 37823
Standard

Campo Bahia, Cyber Lane och Vikings Preacher - där har ni mina spikar. Lycka till!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 09:26   #35
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Tror ni Vikings Preacher vinner från dödens? 1 i spets som garanterat inte kommer släppa. Vill nog ha revansch sen galoppen på Valla sist.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 09:27   #36
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 841
Sharp$: 37823
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Tror ni Vikings Preacher vinner från dödens? 1 i spets som garanterat inte kommer släppa. Vill nog ha revansch sen galoppen på Valla sist.
S&S på Vikings Preacher. Erik är grym på att få iväg hästarna i volt och det är galopprisk igen på Harran Boko.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 09:46   #37
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Campo Bahia, Cyber Lane och Vikings Preacher - där har ni mina spikar. Lycka till!
Enligt Johan ska inte CL laddas, DONI ska däremot göras det och köras i ledning(ägarorder)...vi får si hur det blir...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 09:50   #38
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 841
Sharp$: 37823
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Enligt Johan ska inte CL laddas, DONI ska däremot göras det och köras i ledning(ägarorder)...vi får si hur det blir...
Jag vet. Det är många som vill ha spets och jag tror det blir rejäl laddning.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 09:56   #39
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Tror faktiskt Cyber Lane kan vinna med tanke på att ägarna vill se Day or Night in i ledningen och skulle inte förvåna mig om Peter gör loppet för Cyber. 3,4,5 kommer bomba sönder sig själva och Cyber kommer till slut. Även om Cyber har viktigare lopp framöver kan han ju vinna vid hård körning och det är ändå 200.000 kr att tävla om.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 10:05   #40
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 41
Sharp$: 146
Standard

Avd 4 och 6 ser roliga ut, om man har råd med stor lapp

Det har inte jag:

Avd1: 3 Adde SH
Avd2: 4 Campo Bahia
Avd3: 3, 5, 7
Avd4: 5, 8, 9, 11
Avd5: 6, 9
Avd6: 2, 3, 4, 8
Avd7: 2 Great King Wine
james_bohlinger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 10:07   #41
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Tror faktiskt Cyber Lane kan vinna med tanke på att ägarna vill se Day or Night in i ledningen och skulle inte förvåna mig om Peter gör loppet för Cyber. 3,4,5 kommer bomba sönder sig själva och Cyber kommer till slut. Även om Cyber har viktigare lopp framöver kan han ju vinna vid hård körning och det är ändå 200.000 kr att tävla om.
Det här blir ett preparélopp för Cyber Lane inför Olympiatravet. Man kommer att vara nöjd med att bli bland de två första. Racing Mange fick ett skitlopp senast och var som en retad tiger över upploppet.Jag låser loppet på 3 och 7.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 10:17   #42
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Är det inte ett skämt att Stonewashed D är favorit i sista? Sto, bakspår med avsaknad av lopp i kroppen samt nästan minst pengar på kontot. Fyra minus.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 10:22   #43
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Till er som är kluvna inför epilogen har jag saxat Berglunds analys av sista loppet:

"Spetsstriden: 1 Baron Gift är riktigt snabb när han kommer rätt i uppkörningen bakom bilen och laddas det som går. Tror att han då kan hålla ut 3 Global Takeover som är det enda riktigt motbudet om ledningen. Skulle den ta sig förbi finns nog chansen att komma ut och överta i andra vågen ändå.

Loppanalysen:

En lite klenare Silverdivision än vanligt och perfekt inmatchade 1 Baron Gift tror jag har bra segerchans utan strul. Han är verkligen härdad i klassen och van att möta tuffare motstånd. Nu gör han sista starten i silver och med en etta längst upp i raden lär han vara vässad för att ta en plats i finalen under Elitloppshelgen.

Baron Gift skulle egentligen ha startat i finalen förra helgen, men kom inte med den gången så Svanstedt har nog trimmat rejält. Sexåringen är riktigt snabb när han trampar rätt från start och dessutom klart bäst i ledningen där han är obesegrad. Barfota runt om nu dessutom vilket ger en rejäl extra växel och jag tror inte han förlorar loppet i spets.

Värst emot är nog 9 Stonewashd Diamant trots att det handlar om årsdebut för hennes del. Peter Untersteiner låter ovanligt nöjd med henne inför detta och blir spetsstriden för utdragen kommer hon in i matchen trots bakspåret. Det här är en häst med härlig vinnarinstinkt och det ska bli barfota runt om direkt.

5 Olle Rols har kapacitet för vinst, men det var länge sedan han visade den rätta toppformen och ska han vinna tror jag det krävs ett fint smyglopp i hårt tempo istället för att han ska behöva göra grovjobbet igen.

2 Great King Wine, 6 Rafiki Fri och 7 Frankie Brodde är alla starka avslutare, men ska de komma in i loppet och kunna utnyttja det så kommer det att krävas att några andra kör alldeles för tufft in täten. En snabb Jägersbana känns inte optimalt för någon av dem och det gäller även
10 Output Pressure som är mycket bättre än resultaten på slutet visar och kanske ska gå utan skor nu.

Spelförslaget:

Bra uppgift för 1 Baron Gift som är van vid tuffare hästar, är bra trimmad för detta och ska gå barfota runt om. Bra spetschans och svårslagen i den positionen. Vinnarspel till 3.35.

Jag tror även att 9 Stonewashd Diamant kommer att göra ett topplopp här och trots bakspår bör hon kunna spurta in på minst en plats. Det kan spelas till 1.95."


Jag lirar 1 Baron Gift som u-häst, älskar verkligen skallen på 5 Olle Rols men väntar fortfarande på att han ska vissa upp samma glöd som förra året innan jag hoppar på tåget...

Senast redigerad av yoozoo den 2019-04-06 klockan 10:25.
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 10:28   #44
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6137
Standard

Efter ett par veckors paus så fick det bli en rad idag:
1: 6,3 - 7,2,9,10,5,4,11,8,1,12 - Någon av 3 och 6 bör sitta i spets efter ett litet tag och känns då hetast. Normalt sett svårt vinna ett sånt här lopp från bakspår även om bästa hästarna kanske finns där.
2: 4-5,2,1,3 - Finns ju inte att spika favoriten till 84%. Intressant att favoriten fallit tre år i rad i detta lopp.
3: 3 - Sos. Känns dock inte helt bra med spik på Lövgren och med risk för att 4 tokkörs för spets. Mange kan dock vinna även om det inte blir spets.
4: 7 - Sos är min tanke och hoppas att 6 släppet om den hinner före. Tycker det låter som många ska köras försiktigt och Queen of Sand har ju tidigare varit sämre från kön. Chansspik såklart. 3 är mycket streckvärd om en tror den går felfritt.
5: 9,3-1,4,5 - Spetshäst och en distansgynnad med spännande ändringar. Tycker 11 och 12 bör få svårt från risiga lägen.
6: 6 - Sos. Erik från springspår med, tror jag, bästa hästen. Solklar spik för mig. Mest respekt bakom för Cobbys Olifant där Uhrberg låter ruggigt nöjd.
7: 1-6,3,4 - Lurigt lopp och kan inte riktigt spik Svanstedt mini. Känns tveksamt på de betrodda och bra rens på mina B-hästar.

2 av 4 A-hästar för sju rätt.

Lycka till alla!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 10:32   #45
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

3 Global Takeover spetsar i avd 7 och sen glider Olle fram och övertar ledningen sen är loppet slut.
Omgångens bästa spik till 18%

Tredje inner för mini Svanstedt. Skulle Olle bli sönderpressad av någon så skulle Global kunna vinna på speed från rygg ledaren.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-04-06 klockan 10:37.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 10:48   #46
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Det här blir ett preparélopp för Cyber Lane inför Olympiatravet. Man kommer att vara nöjd med att bli bland de två första. Racing Mange fick ett skitlopp senast och var som en retad tiger över upploppet.Jag låser loppet på 3 och 7.
Vi resonerar på samma sätt om Cyber, det är ju preparé aviserat mer eller mindre. Comeback efter ett halvår i ett pärlbandslopp med hyggliga hästar och man ska ta det lugnt från start. Har dessutom för ovanlighetens skull lovat på förhand att det inte ska bli någon stallkörning med släpp från DONI. Det är ju katastrofförutsättningar. Så varför streckar du den ens? Jag tar inte med den på 6 hästar. Vinner den så vinner den, men det är iskallt att kasta pengar på den som klar favorit.

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Är det inte ett skämt att Stonewashed D är favorit i sista? Sto, bakspår med avsaknad av lopp i kroppen samt nästan minst pengar på kontot. Fyra minus.
Det visar på makten PU har när han varnar för dem på förhand. Brukar ha täckning också, men spår 9 är överskattat och det är väl optimismen ihop med det som gör att den är favorit. Jag gillar hästen och min första tanke var faktiskt att det var ett spikbud, men där ändrade jag mig fort efter att ha funderat lite.

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Till er som är kluvna inför epilogen har jag saxat Berglunds analys av sista loppet:

Jag lirar 1 Baron Gift som u-häst, älskar verkligen skallen på 5 Olle Rols men väntar fortfarande på att han ska vissa upp samma glöd som förra året innan jag hoppar på tåget...
Problemet med Baronen är ju att kusken redan från början vacklar om han ska ta spets eller inte. Laddning från innerspår innebär alltid en förhöjd risk för startgalopp också. Som lök på laxen har han bara en häst att köra med på V75. Risken för nerv/dålig styrning/felbeslut är ju hög i och med det. Men, det är klart att den ändå har bra vinstchans och jag rankar den som tvåa. Hade Jepson eller någon sådan kört skulle den vara en spik för mig. Undrar om han inte blir favorit till slut när det kommer lysa dubbelrött?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 10:56   #47
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Lirar nog hellre hemma ekipage på Jägersro än en skrikhäst från Axevalla med Rickard. Sen om han vinner må så va. Varför skulle Baronen vara bättre än Olle? Kolla resultatraden på Baronen dem senaste loppen. Medans Olle va tvåa sist han startade och blev kapad på målsnöret av smygkörd. När Västerbo Exact galopperade. En fin urblåsare innan V75. Baronen har stått över. Jag kommer säkert få äta upp detta och alla måste gå på sin egen känsla. Men jag hatar skrikhästar.

Sen kan barfota vara minus i första starten om den gått med skor ett bra tag och det innebär stor galopprisk även pga det. Många som hoppar när dem gått med skor och sen blir nakna på fötterna. Inte alla såklart. Vet inte hur Baronen funkar.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-04-06 klockan 11:02.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 11:00   #48
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Lirar nog hellre hemma ekipage på Jägersro än en skrikhäst från Axevalla med Rickard. Sen om han vinner må så va. Varför skulle Baronen vara bättre än Olle? Kolla resultatraden på Baronen dem senaste loppen. Medans Olle va tvåa sist han startade och blev kapad på målsnöret av smygkörd. När Västerbo Exact galopperade. En fin urblåsare innan V75. Baronen har stått över. Jag kommer säkert få äta upp detta och alla måste gå på sin egen känsla. Men jag hatar skrikhästar.
Dagens sanning själv har jag fått för mig att Hurricane River vinner första och har redan bestämt mig för att lira minst utgång...
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 11:12   #49
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Fokus för det här bolagssystemet är att få sju rätt - inte att vinna stora pengar. Det är ett inverterat TV-system med favoriter i början och förhoppning, att några streckade skrällar vinner resten.

1) 3 r9-2 (favoriten 3 är startsnabb, SoS)

2) 4 r5-3 (vi vet alla att dunderfavoriten har överlägsen kapacitet här. Favoritfällarna hoppas dock, att han återgår till gamla synder och galopperar)

3) 3,7 r5-4 (3,4,5 och 7 är startraketer. Innerspåren har fördel och 3 håller ut de andra. Blir det utdragen spetskamp kör de loppet i halsen på 7. Annars leder 3 SoS)

4) 2,4,7,8,9,12,15 r6-3 (hade spikat 9 med framspår. Från startvolten streckas 2,4,7 och 8. Jepson väljer att köra 15 före 12)

5) 3,9,10,11,12 r1-6 (danskarna tror på 3. Lugauer kör felfritt med 12 idag. Nurmos har ställt i ordning urstarke 11 för att storhästägaren Rune skall få besöka vinnarcirkeln på himmaplan. 10 bfro och jänkarvagn. 9 är en tuff stayer, som trivs med Sjunnesson)

6) 1,2,3,4,6,8,10 r11-9 (6 tar ledningen från springspår och kan vara hare hela vägen. 1 hoppade senast som favorit bfro. Nu åker skorna på och felfri blir han tuff. 2,3,4 och 8 har dokumenterad form för vinst. Uhrberg spikar 10 på sitt lilla system)

7) 1,2,3,5,7,9 r6-8 (avslutningen är ett riktigt getingbo och helgardering krävs för att känna sig säker. 9 "tränar strålande" enligt PU och hade spikats med bättre spår. Det ständiga stallbacksskriket på 1 påminner om bibelns vers "det ständiga tjatet från en kvinna är som ett evigt takdropp". Men Baron Gift levererar sällan. 2 är inte startsnabb men desto bättre till slut. 3 var bra på Momarken i sämre omgivning. 5 kan blixtra till. 7 spurtar vasst med rätt lopp)

Kostar 1470:-. Idag är det stor risk för jackpot. Nästa vecka ryktas det att två blivande dunderfavoriter anmäls till Umeå och därmed ny jackpot till Rommes påsksmäll.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 11:39   #50
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 022
Sharp$: 14813
Standard

Mitt miljon drag är , Pastorn i första , kolla va den har mött det senaste och jämfört med va han möter nu. Vid gardering glöm ej. Statistiskt bästa spåret på kort också.

Spikar idag mina sos spikar, Zefira Kronos och Vikings Preacher
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 11:43   #51
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1100
Standard

Kör en liten lapp med spikar

Campo bahia
Racing mange
Baron gift

DD
1,7 - 1
trance_error är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 11:56   #52
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 760
Sharp$: 2639
Standard

Tar Adde S.H spets i första? vem är värst emot?
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 11:59   #53
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av heddari Visa inlägg
Tar Adde S.H spets i första? vem är värst emot?
Adde tar ledningen. Värst emot är 2 It's Time.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
heddari (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 12:05   #54
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

Om baron gift ska vinna nåt i år så är det nog idag på spetsbanan jägerso. Att global takeover skulle ta ledningen är jag tveksam till. Han är nog nöjd med rygg ledaren. låter även som uhrberg vill köra i rygg.

https://www.atg.se/spel/2019-01-26/v...opp11/resultat
Så här startade 2 baron gift i januari mot 1 global trust.

Obesegrad i spets osv. Måste vara omgångens "smarta" spik. Även om jag aldrig gillat hästen så blir det nog spik
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 12:07   #55
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 646
Sharp$: 22763
Standard

Får se om man tänker bättre bakfull Blev en lång, blöt natt
Spikar jag en stor favorit då brukar den förlora, men idag tror jag faktiskt att tom jag får rätt på Campo Bahia. Spik nr.1
Ser att det är mycket snack om spetstriden i sista. Så som jag ser på loppet så är 1 o 3 snabbast ut, men trean är ny i klassen. Vann sist från ryggledaren och jag tror Uhrberg siktar på liknande upplägg denna gång. Så ingen utdragen körning utan tar rygg tidigt och ettan i spets.
Baron Gift i spets och leder runt om, svårslagen. Spik nr.2

Senast redigerad av Dahle den 2019-04-06 klockan 12:33.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 12:37   #56
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1247
Standard

Lyser illrött på Campo Bahia i jokersystemet men hittar ingen info på atg eller i intervju. Inte testar de väl honom barfota runt om för första gången?

Edit: Anmält barfota hos ATG nu.

Edit2. Felanmält. Blir skor.

Senast redigerad av ab5 den 2019-04-06 klockan 13:44.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 12:50   #57
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
I guld finns flera snabbstartare. 3 var nära senast att ta ledningen men fick snöpligt kliva ner i tredjespår. Därifrån drogs han bakåt och spurtade sedan bra. Det blev ett perfekt preparélopp. 4 provar för spets och skulle han komma dit är han härdad från Vincennes och kan vinna. 5 har vunnit två lopp i år på Vincennes - men får nog ett elakt lopp i dödens. 7 förbereds för Olympiatravet.

Här blir det 3 SoS. Låser på 3 och 7.
Tror du verkligen att Racing Mange sitter i spets?

Syn säger jag. Både 4 och 5 måste vara svårslagna från spets, Angle of Attack verkar vara i riktigt bra slag, iaf av senaste loppen i Frankrike att döma.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 12:50   #58
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1100
Standard

V75
Inlämnat: 2019-04-06, 13:49
Jägersro
Lördag 2019-04-06
Start: 16:20
Kostnad: 126,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 6, 9 (10, 11)
2: 4 Campo Bahia (2, 6)
3: 3 Racing Mange (7, 4)
4: 2, 3, 4, 6, 8, 9, 15 (12, 10)
5: 3, 11, 12 (9, 8)
6: 1, 6, 7, 8 (11, 10)
7: 1 Baron Gift (2, 9)

3x1x1x7x3x4x1 = 252 rader.
252 x 1 x 0,50 kr = 126,00 kr.
Totalt: 126,00 kr.

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2019-04-06, 13:51
Jägersro
Lördag 2019-04-06
Start: 18:20
Kostnad: 42,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7
2: 1 Baron Gift

2 x 21,00 kr = 42,00 kr.
Totalt: 42,00 kr.
trance_error är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 13:01   #59
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 330
Sharp$: 1951
Standard

Lopp 1: Gambit Brodde vinnare @ 5.75 betsafe.
Nu när dom aviserar att köra helstängt på It´s time och hans vinster 5/6 i spets så antar jag det görs allt i sin makt för att hålla spets. Det tar bort lite % ifrån Adde S.H chanser då jag hade han som 45-48% tidigare. Motbuden är främst Gambit brodde och Hurricane river först nämnda kommer hitta en trevlig position.
Tycker att 5.50 var just såpass spelbart men nu när den har höjts ytterligare så lirar jag.

Lopp 4: Sobel Jasmine 5.25 @ bet365. Barfota, bra chans till spets. Kan strula ifrån spåret men tuffaste i första volten.. Motbuden är 15-9-8, 15 om hon körs barfota(ingen aning) så är 8ggr med springspåret och carl j jepson hyperintressant.

Lopp 7: Baron gift 3.50 @ Svenska spel, bet365, betsafe. kör nu maxad balans och utrustning bra träningsrapporter finns ingen som utmanar om ledningen förutom 3 men han är lika nöjd med ryggen på Baron Gift. Spelar till 3.0+. Fattas motbud, Olle rols kanske?.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 13:29   #60
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 524
Sharp$: 7957
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Lyser illrött på Campo Bahia i jokersystemet men hittar ingen info på atg eller i intervju. Inte testar de väl honom barfota runt om för första gången?

Edit: Anmält barfota hos ATG nu.
Campo Bahia ska gå med skor. Allt annat är fel.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 13:32   #61
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 524
Sharp$: 7957
Standard

20 grader varmt o fint väder i Malmö. Trots det är de aktiva kritiska till underlaget på Jägersro. Pajasbana!
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 13:53   #62
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3193
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
3 Global Takeover spetsar i avd 7 och sen glider Olle fram och övertar ledningen sen är loppet slut.
Omgångens bästa spik till 18%

Tredje inner för mini Svanstedt. Skulle Olle bli sönderpressad av någon så skulle Global kunna vinna på speed från rygg ledaren.
Vår man på Jägersros stallbacke har pratat med Peter Ingvesom 5 Olle Rols (V75-7). Ingves trodde inte Olle Roll hade rätta formen och det ska man ta med sig när kusken säger så. Olle Rols är tredjehandare på V75 i detta lopp och är överspelad på sina 17 procent i nu läget eftersom formen är ett frågetecken
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 13:57   #63
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 768
Sharp$: 9018
Standard

Kan inte Wilmer Gel vara ett både roligt och troligt streck i andra för oss som garderar lampan?
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 14:10   #64
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V75
Inlämnat: 2019-04-06, 15:09
Johan Salomonssons andelsspel
Jägersro
Lördag 2019-04-06
Start: 16:20
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 9 (7, 5)
2: 4 Campo Bahia (2, 5)
3: 1, 3, 4, 8 (5, 6)
4: 7, 9, 12, 15 (2, 6)
5: 1, 3, 4, 8, 9, 12 (6, 11)
6: 8 Minnestads el Paso (6, 2)
7: 5, 8, 9 (2, 12)

2x1x4x4x6x1x3 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Min kostnad: 288,00 kr x 4/15 = 76,80 kr
Rättningskod: BVK MHH ZPM
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 14:10   #65
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Kan inte Wilmer Gel vara ett både roligt och troligt streck i andra för oss som garderar lampan?
Om man tror/hoppas att dagens megalampa spricker är det 5 Townshend Broline man först garderar med till 5 %. Johan säger, att han tror på matlapp och ger Willmer Gel endast 2 getingar.

4 och 5 går två sekunder snabbare än 3 på denna distans.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 14:15   #66
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 524
Sharp$: 7957
Standard

Jocke Löfgren fyller på med kritik mot banunderlaget. Stor risk för stum bana, ger många galopper och riskerar hästarnas hälsa.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 14:16   #67
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 768
Sharp$: 9018
Standard

Hur löser man femte?

Panamera känns tidig för mig? Och Victory. Men vilka fler bör med?
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 14:20   #68
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 199
Sharp$: 9464
Standard

Mitt bidrag till ATG utöver ett större andelsspel.

V75
Inlämnat: 2019-04-06, 15:18
Jägersro
Lördag 2019-04-06
Start: 16:20
Kostnad: 128,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 5 (9, 10)
2: 4, 5 (2, 3)
3: 3, 4, 5, 6 (7, 1)
4: 6, 15 (9, 12)
5: 3 Victory Island (1, 12)
6: 6 Vikings Preacher (8, 2)
7: 3, 4, 6, 7 (1, 2)

4x2x4x2x1x1x4 = 256 rader.
256 x 1 x 0,50 kr = 128,00 kr.
Totalt: 128,00 kr.
Rättningskod:
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 14:35   #69
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

Avd
1: 3, 9
2: 4 Campo Bahia
3: 3, 4
4: 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 12, 14, 15
5: 1, 3, 11, 12
6: 2, 6
7: 1 Baron Gift

Totalt: 160,00 kr.

Dragen:
Day or night in. Blir lite bortgklömd på 10%. Johan lät uppåt. Hästen är startsnabb och kan han få loppet beroende på körningen mellan 3 och 5.

Tour knight avd 4. Hade en riktig vass spurt näst senast jämnsides med darling harbour. Har ett springspår. Inte bästa kusken. Men med lite tur..

Senast redigerad av Nicklas den 2019-04-06 klockan 14:37.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 14:36   #70
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17427
Standard

I nästa lopp gör Johnny Takter comeback!

Dock hoppas jag inte han vinner då jag har 4-12-13 för LD.

Edit: Attans lämnade in LD lite snabbt såg nu att Marjons Ivory är med i nästa lopp, gillar den...

Senast redigerad av viking90 den 2019-04-06 klockan 14:38.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 14:39   #71
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5422
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Hur löser man femte?

Panamera känns tidig för mig? Och Victory. Men vilka fler bör med?
Jag skulle nog ranka 11 , 2, 1 om du vill ha med fler hästar
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 14:40   #72
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 524
Sharp$: 7957
Standard

Att tänka på i Guld är att Ludde genuint hatar Jocke Lövgren. Att Ludde offrar Dante Boko för att sänka Racing Mange om denne sitter i spets är mycket troligt.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 14:59   #73
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 132
Standard

Glömde Jepson att de är på jägers där spets är allt?

Vilket jävla hjärnsläpp
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:01   #74
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Glömde Jepson att de är på jägers där spets är allt?

Vilket jävla hjärnsläpp
Blev ruskigt besviken när han släppte ledningen...

Kändes som en välkommen tillbaka gest mot Takter
Fast vinnaren var riktigt bra.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:04   #75
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 132
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Blev ruskigt besviken när han släppte ledningen...

Kändes som en välkommen tillbaka gest mot Takter
Fast vinnaren var riktigt bra.
Jo visst var den det men segerchansen låg ju i ledningen med värsta motståndaren utv. Lider med dig att han inte ens försökte
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:11   #76
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 132
Standard

Vågar man spika Victory Island som nog kan få överta spets? Vinnarskalle har den ju men 11 och 12 har nog högre kapacitet.

Tar en rå i anda avd att Campo hoppar och Wilmer blir ruggigt förbättrad bfro.

Sen blir det nog en tvilling på 2,5,6,9 ro i 1a avd.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:16   #77
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 646
Sharp$: 22763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Vågar man spika Victory Island som nog kan få överta spets? Vinnarskalle har den ju men 11 och 12 har nog högre kapacitet.

Tar en rå i anda avd att Campo hoppar och Wilmer blir ruggigt förbättrad bfro.

Sen blir det nog en tvilling på 2,5,6,9 ro i 1a avd.
Xxxx
Fel från mig
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:20   #78
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V75
Inlämnat: 2019-04-06, 16:19
Jägersro
Lördag 2019-04-06
Start: 16:20
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Adde S.H. (9, 10)
2: 4 Campo Bahia (5, 2)
3: 3, 7 (5, 1)
4: 2, 7, 8, 9, 15 (4, 6)
5: 1, 3, 9 (12, 11)
6: 6 Vikings Preacher (2, 1)
7: 1, 5, 7, 9 (2, 3)

1x1x2x5x3x1x4 = 120 rader.
120 x 1 x 0,50 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: BVM LHC RZM
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:22   #79
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Snacka om att komma i tidsnöd.

Jägersro, självsprungna banor och snudd på garanti för jackpot.

Avd
1: 2, 6, 9, 10 (3, 5)
2: 1, 2, 3, 4, 5 (6, 7)
3: 3, 5 (7, 1)
4: 4, 9 (15, 8)
5: 3, 11 (12, 9)
6: 6 Vikings Preacher (2, 1)
7: 1, 2, 3, 5 (9, 7)


Lycka till!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:24   #80
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Finns det ngn här som vill ha ett gratisnr. av Travrondens Påsknr. som jag som prenumenant får dela ut(har inga egna travvänner) först att svara får det
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
plumpi (+5)
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:26   #81
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

F-n...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:30   #82
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 141
Sharp$: 705
Standard

Coolmanriver, ja tack, har sagt upp denna tidning, efter många år som prenumerant.
plumpi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:31   #83
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Mitt bidrag till ATG utöver ett större andelsspel.


Avd
1: 2, 3, 4, 5 (9, 10)
2: 4, 5 (2, 3)
3: 3, 4, 5, 6 (7, 1)
4: 6, 15 (9, 12)
5: 3 Victory Island (1, 12)
6: 6 Vikings Preacher (8, 2)
7: 3, 4, 6, 7 (1, 2)
Snyggt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:31   #84
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Spår 4 är alltid giftigt!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:31   #85
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av plumpi Visa inlägg
Coolmanriver, ja tack, har sagt upp denna tidning, efter många år som prenumerant.
Ok Plumpi skicka dina uppgifter så ska jag klicka på länken som jag fick
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:32   #86
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Peter Untersteiner spike boom galop
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:33   #87
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travbonus Visa inlägg
Peter Untersteiner spike boom galop
Väntat.

Tog bort den tidigt.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:34   #88
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 199
Sharp$: 9464
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Väntat.

Tog bort den tidigt.
Och jag tog den som 4e mest för att fylla luckan
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:35   #89
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Och jag tog den som 4e mest för att fylla luckan
Hahaha inga bonnluckor här inte snyggt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+5)
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:37   #90
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Väntat.

Tog bort den tidigt.
Får jag fråga varför det var väntat? Så jag lär mig

Om de nu inte var pga. hur den såg ut i provstarterna får då blev jag orolig då jag tyckte den såg het ut men då hade jag redan lämnat in och spikat.

Det är ju ingen häst som brukar galoppera, funkat bra bakom bilen tidigare.
Till och med spetsat från spår 1 som brukar vara stor risk för galopp.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:40   #91
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 199
Sharp$: 9464
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Hahaha inga bonnluckor här inte snyggt
hehe nu var det Unters jag tog med för att fylla luckan
2,5,4 var min topp 3 mkt baserat på spår..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+7)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:45   #92
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
hehe nu var det Unters jag tog med för att fylla luckan
2,5,4 var min topp 3 mkt baserat på spår..
Ja men tanken var god ibland så kan man få in lite röta
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:49   #93
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 132
Standard

Snacka om klassblandning.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:50   #94
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 141
Sharp$: 705
Standard

Vilken häst - Campo Bahia. Wow

Vad tror vi om Olle Rols i sista? Rånlund ligger lågt, tydligen kusken också, men det var min första tanke när jag såg startlistorna.....

Spelar enbart dd, kanske jag ska tillägga.
plumpi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:50   #95
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Optimal start, bara 10 rader brukade. Helmålat nu i 3 lopp, hoppas på någon mer 1%-are så vi har mycket asterisker inför DD!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:53   #96
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Får jag fråga varför det var väntat? Så jag lär mig

Om de nu inte var pga. hur den såg ut i provstarterna får då blev jag orolig då jag tyckte den såg het ut men då hade jag redan lämnat in och spikat.

Det är ju ingen häst som brukar galoppera, funkat bra bakom bilen tidigare.
Till och med spetsat från spår 1 som brukar vara stor risk för galopp.
1640 meter, betydligt bättre tryck från start av spetssugna konkurrenter än de 2140m lopp han varit ute i tidigare, ”försvarade” sig med galopp när Untersteiner begärde lite extra från start när han galopperade från femtespåret för några starter sedan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 15:56   #97
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av plumpi Visa inlägg
Vilken häst - Campo Bahia. Wow

Vad tror vi om Olle Rols i sista? Rånlund ligger lågt, tydligen kusken också, men det var min första tanke när jag såg startlistorna.....

Spelar enbart dd, kanske jag ska tillägga.
Gjorde en liten för femtiolappen o hade spik 6 mot 1 men fyllde på med 2,5,7,9 i sista. Gillar Olle så får väl se om formen kommer snart?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
plumpi (+5)
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:00   #98
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6216
Standard

DD ? spik 6

Men mot vadå? 1-2-6-9? 5an tror jag inte ett bajs på
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:03   #99
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 141
Sharp$: 705
Standard

Rånlund brukar väl ligga lågt, om jag inte minns fel.
plumpi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:04   #100
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Day Or Night In - måste ha bra chans efter att ha mött kanonhästar i Frankrike under en tid nu... Spel!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:08   #101
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3193
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Day Or Night In - måste ha bra chans efter att ha mött kanonhästar i Frankrike under en tid nu... Spel!
Snyggt
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:09   #102
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 673
Sharp$: 50113
Standard

Alltid roligt att få utgifterna täckta...

TVILLING
Inlämnat: 2019-04-06, 16:11
Jägersro Lopp 7
Lördag 2019-04-06
Start: 17:05
Kostnad: 36,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
4, 7

1 x 36,00 kr = 36,00 kr.
Totalt: 36,00 kr.
Rättningskod: KSC MHC XZG
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:10   #103
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Day Or Night In - måste ha bra chans efter att ha mött kanonhästar i Frankrike under en tid nu... Spel!
Snyggt den satt bra(även på mitt lilla) bara att jobba in dunderskrällen i nästa med Uhrberg som jag chansspika för att få lite fjång i favoritlappen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:24   #104
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ZEFIRA KRONOS spelar jag då denna sett kanonfin ut på sistone - från spets är det slut, men tveksam om hon kommer dit...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:31   #105
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17427
Standard

Adrian hyllade banan tidigare idag och sa att det var perfekta förutsättningar, Jocke Lövgren däremot pratade om en stum bana och varnade för många galopper känns som Lövgren var mer rätt på det idag...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:32   #106
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 673
Sharp$: 50113
Standard

Pajasarna i studion förvånas över att Adrian släpper till Eriksson.Båda tillhör samma dresstall och båda brukar köra åt L.I.Nilsson.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:33   #107
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Pajasarna i studion förvånas över att Adrian släpper till Eriksson.Båda tillhör samma dresstall och båda brukar köra åt L.I.Nilsson.
ha ha ha
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:33   #108
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Pajasarna i studion förvånas över att Adrian släpper till Eriksson.Båda tillhör samma dresstall och båda brukar köra åt L.I.Nilsson.
Samt att det varit körning redan för Adrian!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:35   #109
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 673
Sharp$: 50113
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Samt att det varit körning redan för Adrian!
Christoffer var ju inte den förste som ville överta.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:41   #110
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Pajasarna i studion förvånas över att Adrian släpper till Eriksson.Båda tillhör samma dresstall och båda brukar köra åt L.I.Nilsson.
Han heter bara Kolgjini i efternamn faktiskt, de är inte samma person far och som.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:43   #111
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 673
Sharp$: 50113
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Han heter bara Kolgjini i efternamn faktiskt, de är inte samma person far och som.
...och som vadå?
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:45   #112
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Christoffer var ju inte den förste som ville överta.
Nej, just det - därför fick han överta när han körde till mot Adrian en andra gång, efter Johan U...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:46   #113
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Far och son...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:58   #114
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 646
Sharp$: 22763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Far och son...
Lycka till inför de sista två
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:02   #115
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

6 mot 1 ger över 10 ggr pengarna just nu. Måste väl ändå vara ett okej spel?
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:04   #116
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Ett avslutande torskspel.

Egentligen mot alla principer att singla Lövgren men man får väl ta på sig dumstruten om han kör med huvudet under armen...

Avd
1: 2 Staro Leonardo
2: 1, 2, 5

3 x 100,00 kr = 300,00 kr.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:04   #117
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vikings Preacher kommer galoppera - så där dålig brukar den INTE se ut... Scahssss!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3), Trinity (+2)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:04   #118
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Lycka till inför de sista två
Tack! Bara inte Harran eller Baronen vinner, då blir jag lite less för de var väldigt aktuella som spikar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:07   #119
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Uhrberg gå upp i dödens i första DDn och krossar dem från dödens.

10/7 på DDn...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:12   #120
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 199
Sharp$: 9464
Standard

6 mot 6,7 á 50kr
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:12   #121
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Bra DD-odds idag. 1,10 - 2,9 x 100kr =400 kr
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:14   #122
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Vikings Preacher kommer galoppera - så där dålig brukar den INTE se ut... Scahssss!!!
Funkar värmningsvideorna på atg för er?
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:23   #123
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Funkar värmningsvideorna på atg för er?
Nej!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:26   #124
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 199
Sharp$: 9464
Standard

Hur fan tänker dom? Blåser för omstart när Adielsson lätt hade spetsat men inte i andra försöket när han inte ens har fritt
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:27   #125
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Fan skulle gått på spelvärdet och spikat Conny
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:29   #126
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Nu ska vi se om skrikhästarna vinner! Preacher torskade ... Nu ska bara Lill Svanstedt göra sin del
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:30   #127
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Harran Boko vann V75 näst senast på Mantorp med skor till oddset 1,69. Senast i finalen drog dom skorna och då hoppade hästen till oddset 3,30. Idag satte man på skorna och ledde SoS till oddset 5,72. Man Tackarrrrr
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:31   #128
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tack! Bara inte Harran eller Baronen vinner, då blir jag lite less för de var väldigt aktuella som spikar.
Hahahaha! Heja Connie!
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:31   #129
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Conrad Lugauer spetsar från innerspåret i voltstart?

Vad har hänt!?

Nog för att det är svårt för EA att komma rätt på det med Ingves som vinglar och far från start men det är nog bara att krypa till korset nu.

Bra jobbat!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:34   #130
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 199
Sharp$: 9464
Standard

Ge mig 3,4,6 eller 7 för lite kaffepengar tack!
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:34   #131
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 673
Sharp$: 50113
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Fan skulle gått på spelvärdet och spikat Conny
Connie kallas han - inte Conny.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:39   #132
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Garderade VP med HB till 8,50...hur i h-e kunde HB ge det?, har varit borta ett tag och vill gärna veta, måste varit det totala avslaget(och dom brukar ju vinna)….
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:42   #133
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Connie kallas han - inte Conny.
Jag lever och andas för att stava lite fel på tyskars namn. Det värsta de vet. Man har affischer uppsatta i alla större städer. Stora pengar på mig i surkålsland, död eller levande.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:46   #134
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1100
Standard

DD räddade dagen, tack
trance_error är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:48   #135
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Fan coin flip mer eller mindre på båda spikarna, i och med att alla gick på Vikingen sista timmarna kunde man lika gärna gått emot för spelvärde och halvneggigt på Olle från både tränare och kusk kunde man ju gott bytt spik på...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:50   #136
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3841
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Får se om man tänker bättre bakfull Blev en lång, blöt natt
Spikar jag en stor favorit då brukar den förlora, men idag tror jag faktiskt att tom jag får rätt på Campo Bahia. Spik nr.1
Ser att det är mycket snack om spetstriden i sista. Så som jag ser på loppet så är 1 o 3 snabbast ut, men trean är ny i klassen. Vann sist från ryggledaren och jag tror Uhrberg siktar på liknande upplägg denna gång. Så ingen utdragen körning utan tar rygg tidigt och ettan i spets.
Baron Gift i spets och leder runt om, svårslagen. Spik nr.2
Alltid bra spikar du har...nya tag imorgon
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+10)
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 17:51   #137
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 646
Sharp$: 22763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Får se om man tänker bättre bakfull Blev en lång, blöt natt
Spikar jag en stor favorit då brukar den förlora, men idag tror jag faktiskt att tom jag får rätt på Campo Bahia. Spik nr.1
Ser att det är mycket snack om spetstriden i sista. Så som jag ser på loppet så är 1 o 3 snabbast ut, men trean är ny i klassen. Vann sist från ryggledaren och jag tror Uhrberg siktar på liknande upplägg denna gång. Så ingen utdragen körning utan tar rygg tidigt och ettan i spets.
Baron Gift i spets och leder runt om, svårslagen. Spik nr.2
Blev som man trodde
Surt man missat första V75 på 5 hästar.
V5 satt

V5
Inlämnat: 2019-04-06, 16:12
Jägersro
Lördag 2019-04-06
Start: 17:05
Kostnad: 252,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 7 (5, 8)
2: 2, 3, 4, 6, 8, 9, 15 (7, 11)
3: 3, 11 (12, 9)
4: 1, 2, 6, 8, 9, 10 (4, 3)
5: 1 Baron Gift (9, 2)

3x7x2x6x1 = 252 rader.
252 x 1 x 1,00 kr = 252,00 kr.
Totalt: 252,00 kr.
Rättningskod: Lite tur äntligen

Senast redigerad av Dahle den 2019-04-06 klockan 18:14.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 18:03   #138
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tornado Visa inlägg
Slutar med trav om den håller ledningen.
Sämsta läget för den hästen.

Stor STOR G risk
Börjar med Bridge nuuu

Plussade idag ändå tack Harran
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 18:15   #139
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Satte 2 av 3 "spetsvinnare" i de tre sista, så det gick bra...kompletterade med vinnare till 8,50 där "spetsvinnaren" brände...min fråga kvarstår(då jag varit borta!), hur i h-e kan HB ge 8,50(kom tillbaka precis innan det loppet)...måste varit århundradets avslag...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 18:22   #140
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 209
Sharp$: 57267
Standard

Blev tyvärr inget trav idag heller pga tidsbrist . Men kollade loppen snabbt.

- Campo Bahia kan vara den bästa unghästen någonsin i Sverige. Vilket råämne.
- Conrad Lugauer kan bli årets tränare. Vilka hästar han har och jäklar vad han utvecklats som kusk. Har en arbetskollega vars dotter jobbar i stallet och det ska vara ett mycket välskött stall och Conrad ska vara kanon som chef.
- spelmässigt är skillnaden på atgs stora streckspel återigen grotesk mellan alla rätt och ett fel. Det är med tre vinstpooler alla rätt eller kaffepengar som gäller som vanligt.
- Atg har reklam för multijackpoten påskdagen på Romme lite här och där. Just nu finns det 4 149 tkr extra att spela om med bara en ordinarie V75 omgång kvar att konfiskera pengar från. Därmed talar allt för att det blir den överlägset sämsta multijackpoten någonsin där spelbolaget försökt konfiskera pengar i månader. Snacka om falsk marknadsföring om man använder multijackpot i reklamen påskveckan med 4 mkr extra i sjurättspoolen. Nästa lördag drar V75 till Umåker och den omgången är väl en sådan som brukar ge väldigt låg utdelning. Propulsion ska väl ut i Guldbjörken och möta ett gäng norrlandshästar bl a. Blir det så och atg lägger loppet på V75 kanske dom kan fylla på multijackpoten med några miljoner till.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 18:35   #141
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 330
Sharp$: 1951
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Satte 2 av 3 "spetsvinnare" i de tre sista, så det gick bra...kompletterade med vinnare till 8,50 där "spetsvinnaren" brände...min fråga kvarstår(då jag varit borta!), hur i h-e kan HB ge 8,50(kom tillbaka precis innan det loppet)...måste varit århundradets avslag...
Vikings preacher helt enkelt för mycket "uppsnackad" att Harran den som troligtvis sitter i ledningen och med den kapaciteten han har, 5.6ggr vilken miss. Idag var han för jävla bra.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 18:48   #142
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 199
Sharp$: 9464
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Satte 2 av 3 "spetsvinnare" i de tre sista, så det gick bra...kompletterade med vinnare till 8,50 där "spetsvinnaren" brände...min fråga kvarstår(då jag varit borta!), hur i h-e kan HB ge 8,50(kom tillbaka precis innan det loppet)...måste varit århundradets avslag...
Skötaren baissade Harran B och värmningen var inte bra. Hade omstarten att tacka för segern.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+500)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 19:22   #143
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Nu måste vi "experter" sansa oss...HB:exemplet är ju bara ett av många...vi måste försöka ställa oss utanför denna "masshysteri" annars är vi rökta...och kan vi dra nytta, så är vi istället vinnare...inte lätt med teori och praktik...men att kunna ha"fågelperspektiv" är ofta skillnaden...här finns mycket att göra för många av oss...mmm...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 21:32   #144
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1247
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Nu måste vi "experter" sansa oss...HB:exemplet är ju bara ett av många...vi måste försöka ställa oss utanför denna "masshysteri" annars är vi rökta...och kan vi dra nytta, så är vi istället vinnare...inte lätt med teori och praktik...men att kunna ha"fågelperspektiv" är ofta skillnaden...här finns mycket att göra för många av oss...mmm...
Känns som det är ofta man ser en riktigt spelvärd spik tidigt i veckan som det sen skriks något hejdlöst på. I slutändan har spelvärdet gått från riktigt bra till värdelöst. Denna gång var det Vikings Preacher. Bestämde mig för spik när den var runt 14%, vid inlämning är den 30% och man spikar motvilligt då man ser att spelvärdet på övriga hästar gått upp rejält men man är för rädd att byta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5), viking90 (+5)
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 10:18   #145
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 679
Sharp$: 2424
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Känns som det är ofta man ser en riktigt spelvärd spik tidigt i veckan som det sen skriks något hejdlöst på. I slutändan har spelvärdet gått från riktigt bra till värdelöst. Denna gång var det Vikings Preacher. Bestämde mig för spik när den var runt 14%, vid inlämning är den 30% och man spikar motvilligt då man ser att spelvärdet på övriga hästar gått upp rejält men man är för rädd att byta.

Finns några rimliga lösningar på detta:

1) Tänk inte i form av spik-alternativ tidigt i veckans analyser. Försök istället fördela ut sannolikheter på hästarna som bara behöver justeras av ny fundamenta-info. Den ändras ju inte av hur alla andra spelar.

2) Var inte rädd för att ändra. Det är ju hela poängen med "sen info". Att kunna göra bättre värderingar senare snarare än tidigare. Och hur man ska spela beror ju jättemycket på hur alla andra spelar ( jo det gör det! ).

3) Vänta ända till lördag förmiddag med din egna genomgång. Då slipper du gissa hur kollektivet spelar.

4) Lägg till alternativet att stå över. När det blir superskrik på ens spelidéer är det visserligen ett tecken på att du har tänkt rätt. Men samtidigt är sannolikheten att odds vs chans ska vara tillräckligt högt oftast obefintlig.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ab5 (+25)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 10:54   #146
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 768
Sharp$: 9018
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Finns några rimliga lösningar på detta:
Håller med dig här Strappa. Verkligen. Försöker ändra mitt spelupplägg mer och mer mot detta men det är inte lätt att lära en gammal hund att sitta.

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
1) Tänk inte i form av spik-alternativ tidigt i veckans analyser. Försök istället fördela ut sannolikheter på hästarna som bara behöver justeras av ny fundamenta-info. Den ändras ju inte av hur alla andra spelar.
Det här är i mina ögon det svåraste. Man öppnar ju listorna tidigt och ofta sticker någon tanke ut direkt. Jag kämpar mellan att "stå fast vid och gå på egna tidiga idéer" och "vänta med spiktankarna tills jag har alla fakta".

Svårt!

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
2) Var inte rädd för att ändra. Det är ju hela poängen med "sen info". Att kunna göra bättre värderingar senare snarare än tidigare. Och hur man ska spela beror ju jättemycket på hur alla andra spelar ( jo det gör det! ).
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
3) Vänta ända till lördag förmiddag med din egna genomgång. Då slipper du gissa hur kollektivet spelar.

Här har du mångas absoluta gordiska knut. Hur många gånger har man inte "ändrat fel" och missat miljoner? Lösningen ligger nog som du säger till stor del i det 3:e citatet. Vänta till lördag med besluten.



Igår var första tanken (och även Skäggets spik!) att gå på Campo.
Men galopprisken fanns där och spelvärdet i att gardera lockade för mycket.
Dumt så här i efterhand då Campo var magisk och vann trots galoppen men trav är alltid lättare efteråt.

Samtidigt fick vi ju ytterligare ett tecken att tesen "det är skrällarna som styr utdelningen" faktiskt stämmer.

Tre Streckssonettor vinner varav omgångens MEGAlampa slutar på 85% och utdelningen når ändå över 200k.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 11:08   #147
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 679
Sharp$: 2424
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Håller med dig här Strappa. Verkligen. Försöker ändra mitt spelupplägg mer och mer mot detta men det är inte lätt att lära en gammal hund att sitta.



Det här är i mina ögon det svåraste. Man öppnar ju listorna tidigt och ofta sticker någon tanke ut direkt. Jag kämpar mellan att "stå fast vid och gå på egna tidiga idéer" och "vänta med spiktankarna tills jag har alla fakta".

Svårt!






Här har du mångas absoluta gordiska knut. Hur många gånger har man inte "ändrat fel" och missat miljoner? Lösningen ligger nog som du säger till stor del i det 3:e citatet. Vänta till lördag med besluten.



Igår var första tanken (och även Skäggets spik!) att gå på Campo.
Men galopprisken fanns där och spelvärdet i att gardera lockade för mycket.
Dumt så här i efterhand då Campo var magisk och vann trots galoppen men trav är alltid lättare efteråt.

Samtidigt fick vi ju ytterligare ett tecken att tesen "det är skrällarna som styr utdelningen" faktiskt stämmer.

Tre Streckssonettor vinner varav omgångens MEGAlampa slutar på 85% och utdelningen når ändå över 200k.
Nej. Det är inte "skrällarna som styr utdelningen".

Det är produkten av V75%en för den vinnande raden som styr utdelningen.

En 85%are tillsammans med en 0,6%are bidrar tillsammans lika mycket till höga utdelningen som en 10%are och en 5%are i samma lopp.

När en 85%are är med i rätt rad så är det väsentligt mer osannolikt med en hög utdelning än om en 5%are vinner samma lopp.

Låter självklart och logiskt, men ändå faller många i JS-fällan att det är skrällarna som styr utdelningen.


Värt att tänka på även är att den nominella utdelningen inte avgör om den vinnande raden hade högt spelvärde eller inte. Det finns ju absolut inget som hindrar att man spelar rader med lägre nominellt värde fler än en gång på sitt system ( om man använder "rätt verktyg" ).

Igår missade några av skrik-/trend-hästarna. Annars hade utdelningen knappast orkat upp över den "förväntade" utdelningen som var knappt 200k.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 11:56   #148
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1247
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg

Igår var första tanken (och även Skäggets spik!) att gå på Campo.
Men galopprisken fanns där och spelvärdet i att gardera lockade för mycket.

Dumt så här i efterhand då Campo var magisk och vann trots galoppen men trav är alltid lättare efteråt.
Det här tror jag är en dum tanke. Du brukar ju själv nämna att "trav är ett maraton" så anser man att spelvärdet ligger i att gardera bör man ju göra det och även vara nöjd i efterhand då man spelvärdesmässigt tog rätt beslut. Det är ju på detta sätt man förblir en vinnare. Man spelar inte för att vinna enskilda omgångar utan i längden.

Av denna anledning tror jag att många spelläggare på tillsammansbolag spelar suboptimalt då de jagar vinster för att behålla, samt locka andelsköpare. En spelläggare som vinner mindre men oftare lockar nog betydligt fler köpare än en spelläggare som spelar bättre men vinner sällan.

Tyvärr spelas V75 såpass sällan, samtidigt som variansen är skyhög vilket gör att det inte är säkert att de som spelar spelvärdesmässigt korrekt belönas mer än de som spelar "dåligt". Man ger sig iallafall bästa möjliga chans att vinna i längden. Annat är det i t.ex poker där man kan spela hundratals händer i timmen vilket gör att bra spelare kan belönas på en mycket kortare tid.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 12:02   #149
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Visst fan är det skrällarna som styr utdelningen! Inte bara det, utan det är så fiffigt att du har nästan blint spelvärde på många skrällar.

Det är många som garderar ner en bit, och hästar som är streckade säg 5-15% är sällan fullständigt åt skogen felvärderade. Kollektivet stöter och blöter dem och jämför deras vinstchans så ingående man kan mot de mer spelade. Hästar streckade på några enstaka procent däremot är oftast blinda fläckar för de flesta systemmakare. Man litar helt enkelt på att andra gjort sitt jobb när de dömt ut dem som chanslösa ekipage. Analyserar dem inte alls egentligen, ser dem inte.

Vi fick ett väldigt talande exempel igår i Dallas! Spår 4. 1640 meter. Lägsta klassen på V75. Du behöver inte ens öppna startlistan för att ta reda på vilken hästen, kusken eller tränaren är. Eller vad den möter för den delen. Utan någon som helst info kan du plita ner en vinstchans till minst 4-5% under de där förutsättningarna.

Vi behöver inte gå jättelångt bak för att hitta ett liknande exempel. Kissmylips HC i V75-2 26/1. Klass 2, spår 4. Igår pratades det väldigt mycket om två hästar i första loppet, de flesta andra ekipage avhandlades inte överhuvudtaget. Förutom kanske just 2 Its Time som alla visste hade viss spetschans, och dessutom hade man deklarerat ganska klart att man ville köra där eftersom den hade så fin statistik i just den positionen. Egentligen en kanonspik till de 5% den landade på (men jag får erkänna att jag faktiskt aldrig hade den i tankarna som spik).

Lite samma sak i volt-stoloppen också, även om det igår hade krävts en galopp av Procolate för att det skulle tokskrälla även där. Tvåan, trean och fyran i mål låg alla på runt 1%. Flera exempel även där bara genom att titta en liten bit i backspegeln (Havefunwithme, Miss Hejaracka, Roly Poly).

Voltsto-loppen är sedan "alltid" ökända som skrällpropositioner också, mycket mer än klass 2. Det dras i varenda krönika, varje genomgång att det är ALLTID risk för skräll med de förutsättningarna. Ändå är det ytterst få som lägger stora garderingar där.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 12:14   #150
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 679
Sharp$: 2424
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Visst fan är det skrällarna som styr utdelningen! Inte bara det, utan det är så fiffigt att du har nästan blint spelvärde på många skrällar.

Det är många som garderar ner en bit, och hästar som är streckade säg 5-15% är sällan fullständigt åt skogen felvärderade. Kollektivet stöter och blöter dem och jämför deras vinstchans så ingående man kan mot de mer spelade. Hästar streckade på några enstaka procent däremot är oftast blinda fläckar för de flesta systemmakare. Man litar helt enkelt på att andra gjort sitt jobb när de dömt ut dem som chanslösa ekipage. Analyserar dem inte alls egentligen, ser dem inte.

Vi fick ett väldigt talande exempel igår i Dallas! Spår 4. 1640 meter. Lägsta klassen på V75. Du behöver inte ens öppna startlistan för att ta reda på vilken hästen, kusken eller tränaren är. Eller vad den möter för den delen. Utan någon som helst info kan du plita ner en vinstchans till minst 4-5% under de där förutsättningarna.

Vi behöver inte gå jättelångt bak för att hitta ett liknande exempel. Kissmylips HC i V75-2 26/1. Klass 2, spår 4. Igår pratades det väldigt mycket om två hästar i första loppet, de flesta andra ekipage avhandlades inte överhuvudtaget. Förutom kanske just 2 Its Time som alla visste hade viss spetschans, och dessutom hade man deklarerat ganska klart att man ville köra där eftersom den hade så fin statistik i just den positionen. Egentligen en kanonspik till de 5% den landade på (men jag får erkänna att jag faktiskt aldrig hade den i tankarna som spik).

Lite samma sak i volt-stoloppen också, även om det igår hade krävts en galopp av Procolate för att det skulle tokskrälla även där. Tvåan, trean och fyran i mål låg alla på runt 1%. Flera exempel även där bara genom att titta en liten bit i backspegeln (Havefunwithme, Miss Hejaracka, Roly Poly).

Voltsto-loppen är sedan "alltid" ökända som skrällpropositioner också, mycket mer än klass 2. Det dras i varenda krönika, varje genomgång att det är ALLTID risk för skräll med de förutsättningarna. Ändå är det ytterst få som lägger stora garderingar där.
Det ger lika bra utdelning på 7r med 85% + 0,6% som med 10% + 5% i samma lopp.

Det är produkten av V75% som ger storleksordningen på utdelningen. Om det inte var på det sättet skulle inget reduceringsprogram kunna ge uppskattning av utdelningen.

Att det är blint bra spelvärde på superskrällarna stämmer oftast, men det är en helt annan femma!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2019-04-07 klockan 12:18.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 12:34   #151
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det ger lika bra utdelning på 7r med 85% + 0,6% som med 10% + 5% i samma lopp.

Det är produkten av V75% som ger storleksordningen på utdelningen. Om det inte var på det sättet skulle inget reduceringsprogram kunna ge uppskattning av utdelningen.

Att det är blint bra spelvärde på superskrällarna stämmer oftast, men det är en helt annan femma!
Ok jag uttrycker mig på ett annat sätt för att få fram poängen då. Det är möjligt att det blir samma utdelning de där emellan. Men jag kan slå vad om att det är klart mer spelvärt att gå för att hänga dit 85%+0,6% än att gardera för att hitta vinnare på 10%+5%. Det är relativt få som får till det trots att det kräver mindre streck.

Runt 4*5=20 rader får du väl räkna med för att hitta halvskrällarna där, och max 12-15 rader för favoritspik och heltäckt i garderingsloppet. Sen behöver man som regel inte heltäcka, utan det brukar finnas ett eller flera ekipage som kanske inte är helt chanslösa, men som kan lämnas utanför just för att det inte finns något värde där. Och även någon av de lite mer betrodda man kan steka av samma anledning.

Förutom det här så blir ju variansen betydligt mycket trevligare av att inte gå emot alla jättefavoriter för att "det blir ingen utdelning om den där megalampan vinner".

Sen finns det såklart omgångar som ser så favoritbetonade ut på förhand att man borde avstå istället om man nu bedömer att kollektivet är rätt på det med alla sina favoriter.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 13:32   #152
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1247
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ok jag uttrycker mig på ett annat sätt för att få fram poängen då. Det är möjligt att det blir samma utdelning de där emellan. Men jag kan slå vad om att det är klart mer spelvärt att gå för att hänga dit 85%+0,6% än att gardera för att hitta vinnare på 10%+5%. Det är relativt få som får till det trots att det kräver mindre streck.

Runt 4*5=20 rader får du väl räkna med för att hitta halvskrällarna där, och max 12-15 rader för favoritspik och heltäckt i garderingsloppet. Sen behöver man som regel inte heltäcka, utan det brukar finnas ett eller flera ekipage som kanske inte är helt chanslösa, men som kan lämnas utanför just för att det inte finns något värde där. Och även någon av de lite mer betrodda man kan steka av samma anledning.

Förutom det här så blir ju variansen betydligt mycket trevligare av att inte gå emot alla jättefavoriter för att "det blir ingen utdelning om den där megalampan vinner".

Sen finns det såklart omgångar som ser så favoritbetonade ut på förhand att man borde avstå istället om man nu bedömer att kollektivet är rätt på det med alla sina favoriter.
Genom att spika en överspelad 85-procentare (den hade absolut inte 85% vinstchans på förhand, det har sällan en häst som gjort 6 starter och galopperat i 33% av dessa) spelar man ju alla sina rader genom denna och det blir väl egentligen få rader som blir spelvärda. De enda raderna som borde bli spelvärda är väl de där 85-procentaren och dessa käftsmällar till 1-procentare vinner + vissa andra rader där underspelade hästar vinner.

Om man istället viktar systemet genom att spika en underspelad häst har man samtliga rader med iallafall 1 häst man tycker är riktigt spelvärd, istället för en som är överspelad. Sen kan man givetvis med ett reduceringsprogram sätta vilkor att andra spelvärda hästar måste vinna.

Edit: Skulle man t.ex spika en häst som har 30% vinstchans men är streckad på 15% så har man direkt lyckats väga upp för ATGs hiskeliga spelavdrag på 35%.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)

Senast redigerad av ab5 den 2019-04-07 klockan 22:58.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 14:12   #153
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 679
Sharp$: 2424
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ok jag uttrycker mig på ett annat sätt för att få fram poängen då. Det är möjligt att det blir samma utdelning de där emellan. Men jag kan slå vad om att det är klart mer spelvärt att gå för att hänga dit 85%+0,6% än att gardera för att hitta vinnare på 10%+5%. Det är relativt få som får till det trots att det kräver mindre streck.

Runt 4*5=20 rader får du väl räkna med för att hitta halvskrällarna där, och max 12-15 rader för favoritspik och heltäckt i garderingsloppet. Sen behöver man som regel inte heltäcka, utan det brukar finnas ett eller flera ekipage som kanske inte är helt chanslösa, men som kan lämnas utanför just för att det inte finns något värde där. Och även någon av de lite mer betrodda man kan steka av samma anledning.

Förutom det här så blir ju variansen betydligt mycket trevligare av att inte gå emot alla jättefavoriter för att "det blir ingen utdelning om den där megalampan vinner".

Sen finns det såklart omgångar som ser så favoritbetonade ut på förhand att man borde avstå istället om man nu bedömer att kollektivet är rätt på det med alla sina favoriter.
Thats just it!

Det blir bra utdelning ibland trots att megalampor vinner.

Men det är ordentligt mer sällsynt än att det blir kass utdelning.
Av alla ggr du heltäcker ett lopp kommer oftast inte vinnaren vara spelad på 0.6%.


Vem har snackat om att gardera för att hitta 10%+5%. Det är inte alls ovanligt med u-hästar i den häraden. Försöker alltid hitta en eller flera spelidéer ungefär där.

Jag "trålar" själv ofta och försöker få med ganska många 0-1%-are på systemet ( brukar bara tillåta 0-1 av dessa ) då dessa är oftast är spelvärda. Så det är inget fel med det alls enligt mig.

Om vi talar om varians på högutdelningsomgångar så blir det garanterat mer långväntat att pricka storvinsten genom att spika 85%are. De där 0-1%arna är nämligen ordenligt sällsynta.

Återkommer med egen tråd i ämnet senare i veckan där jag ska försöka reda ut begreppen och en gång för alla punktera "skrällarna styr utdelningen"-tramset.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10), riga (+7)

Senast redigerad av Strappa71 den 2019-04-07 klockan 16:31.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 14:14   #154
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 679
Sharp$: 2424
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ok jag uttrycker mig på ett annat sätt för att få fram poängen då. Det är möjligt att det blir samma utdelning de där emellan. Men jag kan slå vad om att det är klart mer spelvärt att gå för att hänga dit 85%+0,6% än att gardera för att hitta vinnare på 10%+5%. Det är relativt få som får till det trots att det kräver mindre streck.

Runt 4*5=20 rader får du väl räkna med för att hitta halvskrällarna där, och max 12-15 rader för favoritspik och heltäckt i garderingsloppet. Sen behöver man som regel inte heltäcka, utan det brukar finnas ett eller flera ekipage som kanske inte är helt chanslösa, men som kan lämnas utanför just för att det inte finns något värde där. Och även någon av de lite mer betrodda man kan steka av samma anledning.

Förutom det här så blir ju variansen betydligt mycket trevligare av att inte gå emot alla jättefavoriter för att "det blir ingen utdelning om den där megalampan vinner".

Sen finns det såklart omgångar som ser så favoritbetonade ut på förhand att man borde avstå istället om man nu bedömer att kollektivet är rätt på det med alla sina favoriter.

Man ska inte gå emot megalampor för att det blir så dålig utdelning. Man ska gå emot megalampor när man bedömer att de är FÖR överspelade. När man tycker att de är okej spelade eller nära okej spelade är nästan alltid bästa valet att stå över. ( Jag spelade inte V75 igår t ex, däremot sprack jag på V5 direkt! )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 15:05   #155
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 768
Sharp$: 9018
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Thats just it!

Återkommer med egen tråd i ämnet senare i veckan där jag ska försöka reda ut begreppen och en gång för alla punktera "skrällarna styr utdelningen"-tramset.
Lysande!
Det här är något jag saknat här på forumet.

Jag, och många med mig, både vill och BEHÖVER lära oss mer kring spelteori.
Vore grymt med en sådan tråd!

Tack på förhand!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jomtien (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td