Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-09-07, 19:31   #166
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Tråkig travdag


för mig personligen men den räddades av Olle, SO och några flera som bjöd
på obetalbar underhållning!! Tack grabbar! Roligt att följa lite från sidan.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 19:35   #167
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 142
Sharp$: 56995
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Vi är många som förklarat detta i flera år på olika sajter, men han förstår inget. Tack vare att ATG satsar på BREDDEN så finns det en oerhörd massa spelare runt om i bygderna. Utan BREDD INGEN TOPP var det nån som sa. Om V75 på skulle köra på tre ev 4 banor så skulle V75 rasa ihop ganska snart. Samma hästar skulle mötas varje vecka ??!!
Du snackar en massa dynga precis som du alltid gjort. Nu börjar du till och med prata om breddsatsningar när du förordar att V75 ska turnera runt i Norrland på hösten. V75 är för de bästa hästarna. Breddsatsningar något helt annat och trots att det körs rena breddloppsdagar i stort sett varje dag och har gjorts så länge nu så fortsätter minskningen av antalet aktiva och antalet hästar. Breddloppsdagarna rena katastrofen ekonomiskt. Du är väl så insnöad i att travet ska leva kvar som förr att du tror att utvecklingen skulle vända om man körde alla V75 tävlingar på de mindre banorna runt om i landet och de flesta på småbanorna där uppe i Norrland där du håller till men där de flesta flyttat ifrån för länge sedan. Men man slutar aldrig att förvånas av dina åsikter.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 19:38   #168
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Marios Trehundring prickade in alla rätt likt han gjorde i onsdags på V86...

Idag spelade han in över miljonen......Varje system gav lite drygt 29.000 kr.
Med andra ord varvades systemet lite drygt 36 gånger denna gången.

Han blev väl dessutom farsan häromdagen.... Bra vecka för Mario!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 20:19   #169
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Du snackar en massa dynga precis som du alltid gjort. Nu börjar du till och med prata om breddsatsningar när du förordar att V75 ska turnera runt i Norrland på hösten. V75 är för de bästa hästarna. Breddsatsningar något helt annat och trots att det körs rena breddloppsdagar i stort sett varje dag och har gjorts så länge nu så fortsätter minskningen av antalet aktiva och antalet hästar. Breddloppsdagarna rena katastrofen ekonomiskt. Du är väl så insnöad i att travet ska leva kvar som förr att du tror att utvecklingen skulle vända om man körde alla V75 tävlingar på de mindre banorna runt om i landet och de flesta på småbanorna där uppe i Norrland där du håller till men där de flesta flyttat ifrån för länge sedan. Men man slutar aldrig att förvånas av dina åsikter.
Nu visar du din enorma okunnighet igen. Vem har sagt att V75 bara är för de bästa hästarna. Jag ska ställa den frågan till ATG, ska bli kul att se vad som svarar.. Jag har försökt förklara för dig att det finns inga hästmaterial att köra 50-75 st tävlingar per år med HÖGSTA kvalitet på hästarna. Hästarna är inga Formula 1 bilar som du tycks tro och de kan inte starta så många gånger som du vill. Du vet inte ens vad Sören sa en gång En riktigt tävlingshäst kan inte gå i botten mer än 15-25 ggr under sitt liv. Det är breddloppsdagarna som kanske håller travet vid liv ute på wischan. Gå och lägg dig nu och ladda inför fotbollen i morgon
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+50)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 21:15   #170
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Trodde verkligen inte att bägge inledande favoriterna skulle hålla så jag valde bort den ena (avd.1) och suckade när den vann... nu spelar det ingen roll alls.

edit: Ah, vinnaren i första var ju inte favorit tillslut
Jävla tur att du valde bort honom då så du fick in vinnaren. Hade sugit att suttit med två favoriter som vinnare efter två avdelningar. Kan lika gärna spela V5 med ett sånt upplägg på spelet.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 22:14   #171
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Olle, säger inte detta för att vara dum(då jag har erfarenhet av detta), men har du lindrig asperger, så tala gärna om det, det är definitivt inget att skämmas för och kan i många lägen vara en stor tillgång...
Herregud. Har du glömt bort att du är på internet? Och om du måste tala om det för honom (utan att säga något för att vara dum och i all välmening), varför i helvete använder du inte PM? Jävla tonårsbeteende..
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 06:45   #172
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
När det gäller Bodens midnattstrav eller Årjängs juli V75a förstår jag vad du menar och håller med, men att på hösten lägga V75or på Solänget eller Skellefteå som snart kör är inget som gör varken från eller till. Bara en massa dyra transportkostnader och hästar som tvingas springa på sämre banunderlag .
Inte sett någon publiksiffra men såg inte ut som någon folkfest direkt på Solänget . Varför är det då så viktigt att köra V75 på sådana banor och på vilket sätt ökade det intresset för travet när 99,9 procent av dom som såg loppen inte gjorde det live på banan?
Jag drar en parallell till allsvenskan i fotboll. När jag spelade i HBK 95-99 och höjdpunkten 97 då var det lag som Västerås, Ljungskile, Degefors för att ta några lag. För oss spelare var det nästan mer roligt att åka till Skarsjövallen och spela än till Ullevi. För man kom till ett samhälle som levde upp just där och då. Har en del travare och tycker det är fantastiskt roligt att skicka upp dom till Norrland när man har tid och åka upp och titta för är lite som det var med fotbollen, folk lever upp när V75 kommer till "stan".

Förstår din åsikt tillfullo, men i min mening tror jag det vore en farlig väg att gå, att bara köra V75 på "Storbanorna", skulle bli lite som MFF, Blåvitt, AIK, DIF mötes helg efter helg. Intresset skulle dö ut tror jag, för man behöver dessa "vanliga matcher" och inte "stor matcher" varje helg.

Sedan enligt min mening finns otroligt skickliga tränare i Norrland, som gör underverk med väldigt litet och i många fall mycket sämre material.

Så tror det är extremt viktigt V75 finns i hela Sverige för travets framtid!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5), mackpeter (+5), gertove65 (+5), SO (+10), Spiritus (+5)
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 07:11   #173
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jägersro har åtta V75-dagar under 2019, Åby har sex och Solvalla har elva. Bergsåker har fem. I genomsnitt är det V75 vid storbanorna varannan vecka. Utöver det har de V86 under 38 veckor per år med förhöjda prispengar och en massa TV-tid. Och med den massiva bevakningen av de aktiva vid dessa banor så väljer man så klart att gnälla över att Solänget har EN V75-dag per år att se fram emot. Solänget som har 12 tävlingsdagar per år, varav tre breddloppsdagar behöver sin V75-dag för att hockeykillarna där skall kunna bli intresserade och investera av sin tid och sina pengar i travsporten.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+5), SO (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 08:29   #174
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 142
Sharp$: 56995
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jägersro har åtta V75-dagar under 2019, Åby har sex och Solvalla har elva. Bergsåker har fem. I genomsnitt är det V75 vid storbanorna varannan vecka. Utöver det har de V86 under 38 veckor per år med förhöjda prispengar och en massa TV-tid. Och med den massiva bevakningen av de aktiva vid dessa banor så väljer man så klart att gnälla över att Solänget har EN V75-dag per år att se fram emot. Solänget som har 12 tävlingsdagar per år, varav tre breddloppsdagar behöver sin V75-dag för att hockeykillarna där skall kunna bli intresserade och investera av sin tid och sina pengar i travsporten.
Jägersro har ordinarie V75or i januari, april, september, oktober och november 2019. Dvs fem ordinarie V75 omgångar . Det är två färre än på den tiden jag gick dit.
De extra V75orna i samband med Åbergs, derbykval och derbyt är inget som förändrar dessa tävlingar utan det är bara speltekniskt. Hade körts exakt samma lopp dom dagarna även om huvudspelet varit V86, V64 eller GS75 .

V86 onsdagarna också en ren spelprodukt som ingen bana jublar över. En konsekvens av det att Jägersro inte längre har någon fast ordinarie tävlingsdag. Förhoppningsvis blir det bättre 2020 när Solvalla ska skippa super tisdagarna.

Solänget behövs inte alls enligt min mening. Den banan har tappat allt vad gäller sportslig betydelse och det är så många banor som ligger väldigt nära. Ska man fortsätta tävla där borde det skett på ideell basis som i t ex Hoting. Alla bidragen dom får för att köra sin V75a, en V64 samt några lunchtrav och breddloppsdagar kunde använts på ett mycket bättre sätt om svensk travsport tänkt och agerat på ett sunt ekonomiskt sätt som näringslivet och samhället i övrigt till stor del måste göra.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 08:35   #175
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

MORFAR


Min morfar, hästägare med Hagmyren som hemmabana, har nog vänt sig flera
ggr i graven inför Olles inlägg...RIP morfar. Hans topphäst var VALO, tävlade till 16 och hade rekord 38,2 - 16.000 kr på kontot blev det.... Valo brukade få morötter av mig när han kom hem efter en travdag (till den lilla byn långt in i Hälsingland...)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 08:54   #176
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 142
Sharp$: 56995
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Jag drar en parallell till allsvenskan i fotboll. När jag spelade i HBK 95-99 och höjdpunkten 97 då var det lag som Västerås, Ljungskile, Degefors för att ta några lag. För oss spelare var det nästan mer roligt att åka till Skarsjövallen och spela än till Ullevi. För man kom till ett samhälle som levde upp just där och då. Har en del travare och tycker det är fantastiskt roligt att skicka upp dom till Norrland när man har tid och åka upp och titta för är lite som det var med fotbollen, folk lever upp när V75 kommer till "stan".

Förstår din åsikt tillfullo, men i min mening tror jag det vore en farlig väg att gå, att bara köra V75 på "Storbanorna", skulle bli lite som MFF, Blåvitt, AIK, DIF mötes helg efter helg. Intresset skulle dö ut tror jag, för man behöver dessa "vanliga matcher" och inte "stor matcher" varje helg.

Sedan enligt min mening finns otroligt skickliga tränare i Norrland, som gör underverk med väldigt litet och i många fall mycket sämre material.

Så tror det är extremt viktigt V75 finns i hela Sverige för travets framtid!
Jag följer två lag här nere frekvent. Malmö FF och Mjällby AIF (mycket på grund av att min far är stor Mjällby fan och att det därmed vore otänkbart att inte se deras matcher när jag är där). Kan nog inte påstå att det ens är jämförbart. Visst lever lilla Hällevik upp när MAIF har hemmamatch i superettan och till matcherna kommer det runt 1500 åskådare. Men till skillnad mot när det är trav numera på Jägersro lever också Malmö upp rejält när MFF har hemmamatch. Sydsvenskan full av artiklar och info, alla bussar har MFF flaggor, hela området runt Möllevångstorget färgat i blått och vitt och tusentals fans på krogarna i området timmarna innan match och sedan 15-20 000 åskådare på stadion . Malmö FF stadion en modern arena. Strandvallen i Hällevik närmast nostalgisk som en fotbollsarena såg ut 1968.
Nästa år när det nya tv avtalet träder i kraft kommer skillnaden mellan elit och bredd bli ännu större ekonomiskt.

Problemet med travet är att man fortsatt sina satsningar som om Sverige idag såg ut ungefär som det gjorde 1968 trots att det inte gör det. Eliten ska fortsätta fara runt i landet och tävla på alla banor i norrlandsskogarna bl a trots att en enorm koncentration skett av människor och kapital till storstadsregionerna och de delar av Norrland som blomstrade på 60 talet och där många travbanor finns i stort sett helt tappat sin betydelse och nu mest består av pensionärer.

Det är knappast aktuellt att förlägga stora fotbollsmatcher till Degerfors , Åtvidaberg eller Mjällby bara för att åtminstone Degerfors och Åtvidaberg en gång i tiden var stora fotbollslag.

Här har travet gått helt fel väg. På grund av konservativa beslutsfattare och nostalgiker som tror att allt ska bli som förr har man valt att behålla travkartan oförändrad, att köra V75 på norrlandsbanor som tappat all betydelse sedan länge och att inte satsa mer på de stora banorna där all potential finns. Därför är det heller ingen i Malmö som knappt bryr sig längre när det är trav på Jägersro trots att det är bl a här det funnits en enorm potential till att utveckla intresset för travet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+10)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 10:21   #177
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Herregud. Har du glömt bort att du är på internet? Och om du måste tala om det för honom (utan att säga något för att vara dum och i all välmening), varför i helvete använder du inte PM? Jävla tonårsbeteende..
Läs igenom inlägget en gång till, gå sen tillbaka och kika på konversationerna som föranledde detta, gå sedan tillbaka en gång till och läs samma inlägg igen, så kanske du förstår att detta är inget illa menat...Har du frågor kvar sen, så får du gärna PM:a mig...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 10:24   #178
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag följer två lag här nere frekvent. Malmö FF och Mjällby AIF (mycket på grund av att min far är stor Mjällby fan och att det därmed vore otänkbart att inte se deras matcher när jag är där). Kan nog inte påstå att det ens är jämförbart. Visst lever lilla Hällevik upp när MAIF har hemmamatch i superettan och till matcherna kommer det runt 1500 åskådare. Men till skillnad mot när det är trav numera på Jägersro lever också Malmö upp rejält när MFF har hemmamatch. Sydsvenskan full av artiklar och info, alla bussar har MFF flaggor, hela området runt Möllevångstorget färgat i blått och vitt och tusentals fans på krogarna i området timmarna innan match och sedan 15-20 000 åskådare på stadion . Malmö FF stadion en modern arena. Strandvallen i Hällevik närmast nostalgisk som en fotbollsarena såg ut 1968.
Nästa år när det nya tv avtalet träder i kraft kommer skillnaden mellan elit och bredd bli ännu större ekonomiskt.

Problemet med travet är att man fortsatt sina satsningar som om Sverige idag såg ut ungefär som det gjorde 1968 trots att det inte gör det. Eliten ska fortsätta fara runt i landet och tävla på alla banor i norrlandsskogarna bl a trots att en enorm koncentration skett av människor och kapital till storstadsregionerna och de delar av Norrland som blomstrade på 60 talet och där många travbanor finns i stort sett helt tappat sin betydelse och nu mest består av pensionärer.

Det är knappast aktuellt att förlägga stora fotbollsmatcher till Degerfors , Åtvidaberg eller Mjällby bara för att åtminstone Degerfors och Åtvidaberg en gång i tiden var stora fotbollslag.

Här har travet gått helt fel väg. På grund av konservativa beslutsfattare och nostalgiker som tror att allt ska bli som förr har man valt att behålla travkartan oförändrad, att köra V75 på norrlandsbanor som tappat all betydelse sedan länge och att inte satsa mer på de stora banorna där all potential finns. Därför är det heller ingen i Malmö som knappt bryr sig längre när det är trav på Jägersro trots att det är bl a här det funnits en enorm potential till att utveckla intresset för travet.
Det finns en mycket enkel anledning till att man inte agerat enligt ditt tänk.

Att göra så är som att köra med gasen i botten in i en återvändsgränd. Det är möjligen en underhållande åktur ett kort tag innan man kraschar.

Om det är den enda ( rätta? ) lösningen kan man lika gärna lägga sig ner och dö på plats.

Som tur är så är sannolikheten att man kommer agera enligt ditt feltänk väldigt låg.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
gertove65 (+5), SO (+50)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td