Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-03-26, 23:38   #16
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Lutar åt lås i avd6 för min del; 10 My Sweden och 1 Betting Rebel. 10 My Sweden satt fast i rygg på favoriten senast de möttes och tror han hade plockat ner honom om luckan kommit. Fick ett fint genrep senast och formen lär ju vara på topp. En tänkbar spik, men vågar nog inte lämna spetshästen 1 Betting Rebel utanför. Favoriten ratar jag helt. Över 50% (lär väl iofs minska innan spelstopp) på en häst som kommer få vandra utvändigt om ledaren schasar jag bort, med risk att jag återigen får stå med dumstruten på. Men det är en vanesak och bjuder på det.

Tar även omtag på 11 Guillume Boko i avslutningen. V5:an och DD:n sket sig sist när han inte hann fånga in ledaren, men det var på en ”spetsbana” med kort upplopp, nu har han ett lopp från Sverige i benen och 20m till på sig att hinna fram! SPIK!!

Andra spiken blir storfavoriten 5 King of Everything. Jättetråkig absolut, men efter att de strök min tilltänkta spik 11 Maestro Crowe ser jag inte riktigt hur den skall förlora om han är frisk. Får väl avvakta hur stor den blir, men just nu känns den klar.

Stoloppet i avd4 känns öppet och lite lurigt och jag är lite inne på att låsa med starthästarna 3,4,6,7 med hopp om skräll. Kanske är jättedumt, men det kanske kan bli lite jobbigt att ta 20m nu när det börjar gå snabbare och nån av dem kanske kan smyga med bakom ledaren (nr 1) och dödenshästen (nr2). Men ett klurigt lopp, som sagt och långt kvar innan det är dags.

Andra hästar som kommer få plats på min lapp är definitivt 3 Perfect Power som alltid går bra, men inte riktigt nått hela vägen än i silver. Senaste finalen, även den på Solvalla, spurtade han bra till en 2:a plats bakom en så pass grym häst som Harran Boko. Med lite flyt på vägen så kan det kanske gå och Peter är riktigt nöjd med sin häst. Ett ännu längre skott är 8 Olle Rols. Har varit bra några gånger i vinter men inte riktigt räckt till. Senaste gångerna har det väl inte varit strålande, men vore ju faan om man skulle åka när han väl vinner. Kanske är en dyr häst att följa, har kanske inte riktigt det som krävs i de här sammanhangen, men han får iaf en chans till. Även 2 Reckless är en kantboll som skulle sitta fint. Är väl bäst på lite längre distanser, men var väl klart bra senast och anmäld barfota nu (om jag minns rätt). Ganska snabb ut och bör få en fin resa åtminstone och eftersom 2140m är ett litet frågetecken för favoriten så åker han också med
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 06:48   #17
 
Reg.datum: jul 2019
Inlägg: 140
Sharp$: 440
Standard

Avd 1. Finns flera luringar här. Både Unique Juni och I Love Paris är inga dunungar och Golden Tricks. Vad kan den ? Även om den bara är 4 år.

Avd 2. Starkt spikförslag på King of Everything nu när Maestro Crowe blev struken.

Avd 3. 2140m är ju inte Disco Volantes bästa, trots superformen på han idag. 9 raka 2140 lopp utan seger och sist han vann var två år sedan 2018 och ett enklare lopp än V75. Näh här får det bli 3-4 stycken och Elian Web kan vara tillbaka. Den har ju bara gjort ett dåligt lopp på slutet som kanske var en tillfällighet.

Avd 4. Givetvis starkt lås på 1 o 2. Men gillar La Norna och jagat Whitsun Madonna samt barfota på vinstmaskinen Princess S.W.

Avd 5. Kanonsvårt lopp. Här kan nog mer eller mindre alla vinna. Jag tar nog en rövare och spikar mig ur med Man At Work. Bricka 5 och är det proppen ur nu? Den gick ändå 11.1 på kort sist. Kan säkert en hög 11 tid på distansen vilket bör räcka långt.

Avd 6. Veckans lås va ! Strong Heartbeat o My Sweden

Avd 7. Adde S.H. var ju grym senast och har spåret. Men här blir det 4-5 häst och min favvo Religious glöms inte bort.
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 08:11   #18
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

1 Rexine struken i avd 4. Spännande.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 08:46   #19
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
1 Rexine struken i avd 4. Spännande.
Bra! Så är min American hill klar.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 08:54   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av orroz Visa inlägg
Bra! Så är min American hill klar.
Är nog både plus och minus där, då kusen inte verkar så värst snabb ut...mmm...kan aldrig svara 3 Catwalk Ima, är Marc listig så kör han inget från start utan bara flyttar ut i andraspår direkt, för där finns ju nu gott om plats...är han så listig, månntro? Jag tror det och spelvärdet kan nog bli ok, då det nu lär börja surras om "bli fast"....

Senast redigerad av mikaels den 2020-03-27 klockan 09:03.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 09:51   #21
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1678
Standard

Stor varning utfärdas på Unique Juni - kan vara helt klar.
Withsun Madonna - 1% - jävlar vad bortglömd, kan ju vara en chansspik!
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 10:31   #22
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av orroz Visa inlägg
Bra! Så är min American hill klar.
Min spik är Princess S.W.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 12:16   #23
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Verkar som Marc Elias förstått det hela(intervju på tv nyss), plocka ut direkt från start, köra fram och överta...då får Princess S.W. och övriga vara bra...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 12:17   #24
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Fredagsfunderingar

Så här är dagens tankar.

Stoliten. Gaddar nog på rejält. Men Donatella är väl chanslös.

Klass 2. Spik.

Guld. Har gaddat Disco hela året i onödan men skam den som ger sig. 2-3-5–6-11 och Reckless är stänkaren.

Stolopp. Tvåhästarslås ? American och stenhårda Princessan. Men skrällen lurar i 15 hästars stolopp med två volter.

Silver. Alla utom 4-11-12 som knappast vinner.

Klass 1 och Brons är jag lite osäker på. Tror mycket på Strong Heartbeat och Thriller N.P. Känns som en av dessa måste spikas pga kostnaden. Hugget som stucket.
Heartbeat.
Plus. Grym form. Toppfin travare. Skapligt läge. Vunnit 6 av 7.
Minus. Orutin. Risk för dödens. Westholm kusk.
Thriller.
Plus. 2 lopp i kroppen. Barfota. Jepson upp.
Minus. Inte helt stabil. Bra klass på loppet. Stallform ?

Vad säger ni gubbar och gummor om detta spelupplägg i en ganska favorit betonad finalomgång ? Känns väl som ett kommun förslag. Ser fram emot era kommentarer.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 13:16   #25
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Nu är det nog kört för travet oxå.
Efter beslutet med Max 50 pers
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 13:37   #26
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av orroz Visa inlägg
Nu är det nog kört för travet oxå.
Efter beslutet med Max 50 pers
Efter vad jag förstått är det tillfälliga regler. Om 10 år är allt som vanligt igen.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 13:42   #27
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av orroz Visa inlägg
Nu är det nog kört för travet oxå.
Efter beslutet med Max 50 pers
Kanske kanske inte. Det är ju stora ytor som de gärna upprepar, uppemot 150 pers utspritt över en hel travbana borde inte räknas som en folksamling riktigt. Bara i loppen och domartornet som är en samling egentligen och det är väl max 15 pers.

Ska fundera lite mer på Disco. Men 2100 blir fort 1600 om man får spets utan strid och fuskar bort en bit. Behöver kanske inte göra så stor skillnad här. 44% nu är nog för lågt. Men det hänger ju på hur man ser på de andra loppen. Bra mycket mer lockande att försöka välta King Of Everything istället som står i över 70%.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 14:07   #28
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Avdelning V75-3: Spikar troligen 6 Gareth Boko. Gynnas av distansen i min bok. 7 av karriärens 16 vinster på 2140. Fin form på både häst, kusk och stall.

Det går inte att bortse från att 5 Disco Volante inte har vunnit på distansen på raka 9 försök. Sedan 2018-01-01 så har bara 2 av 13 segrar kommit på 2140. Statistik man inte kommer ifrån, trots bra form på sistone.

11 Elian Web är ruggig, men känns bortlottad på spåret – och särskilt med tanke på vad som finns framför. Han ska inte ha en chans ifrån bricka 11.

Men jag är å andra sidan en lekman på området.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 14:18   #29
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

1) Helst fem streck, jag får nog nöja mig med fyra, kanske tre.
2) Jag fortsätter att spika King of Everything. Har blivit lite av en favorithäst för mig.
3) Disco, Gareth, Elian och Reckless. Jag tycker Baronen levererar för dåligt och det blir nog för tufft att slå mina streck.
4) Spik Princess S.W. Favoriten har varit väldigt bra i sina tre raka segrar, men jag vill gärna ha ett drag som spik och speciellt när det är så stora favoriter i övrigt.
5) Fel favorit och jag garderar.
6) Spik på Strong Heartbeat. Bör vara en toppchans.
7) Fel favorit och jag garderar.

Har redan lämnat in min Challenge, men väntar med V75 tills i morgon.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 14:55   #30
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
1) Helst fem streck, jag får nog nöja mig med fyra, kanske tre.
2) Jag fortsätter att spika King of Everything. Har blivit lite av en favorithäst för mig.
3) Disco, Gareth, Elian och Reckless. Jag tycker Baronen levererar för dåligt och det blir nog för tufft att slå mina streck.
4) Spik Princess S.W. Favoriten har varit väldigt bra i sina tre raka segrar, men jag vill gärna ha ett drag som spik och speciellt när det är så stora favoriter i övrigt.
5) Fel favorit och jag garderar.
6) Spik på Strong Heartbeat. Bör vara en toppchans.
7) Fel favorit och jag garderar.

Har redan lämnat in min Challenge, men väntar med V75 tills i morgon.
Vi har nog ungefär samma tankar Shooter.

Spik på Princess ”friskt vågat .....” spår 5 i volt på tillägg känns lite chansartat. Men hästen är stenhård och spurtar vasst med rätt resa.
Men troligen tappstart och (för) många att runda.
Favoriten har ju oxå lite voltminus men strykningen känns ju ++.
Hm Tvåhästarslås är min fredagslösning.

Baronen brukar jag komma snett på men lillsvanen är en lurig rackare och vinner när man minst anar. Måste nog bevakas om lädret pallar.

Glöm inte Niky Flax. Lillunter är på hugget och hästen är bättre än raden.

Guillaume känns oxå lite spännande.

God tur Shooter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+20)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-03-27 klockan 15:05.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td