Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-18, 09:44   #1
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3055
Standard

V75 GÄVLE 23/5


Riktigt trevliga lopp på lördag

Första tanken

Avd1: VIKENS HIGH YIELD, lär väl bli skapligt stor favorit. Men springspåret utanför FALCON AM kan kanske ställa till problem om Örjan lyckas starta snabbare och väljer att köra i spets.

Möjligen kan även HOBBY DE L'ITON göra sig gällande. Framför allt om vi får se några omstarter

Senast redigerad av Yankee den 2020-05-18 klockan 09:59.
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 10:07   #2
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3055
Standard

Avd5: En möjlig spik på VALLEY BRODDE. Eller en sund ensam A-häst!
2-7-8 finns just nu med bakom vid alternativet A-häst.
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 10:11   #3
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

I avd 5 så vill jag inte spela utan nummer 5 Exodus Brick. Var ju ute och försökte vinna pokaler senast. Hoppas alla tittar på Valley Brodde och helt undgår denna. Kan iof låsa på 5,6 eftersom Jörgen är fan ingen vidare kusk.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 15:47   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 686
Sharp$: 37590
Standard

Green Mamba struken.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 17:01   #5
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Är ruggigt sugen på att spika Diamanten på lördag. Han var läcker i årsdebuten men Sorbet blev för tuff efter ett stenhårt tempo loppet igenom. Nu är han endast streckad på några procent, bara för att motståndet är så upphaussat.

Ja, Billie de Montfort är bra och startar från ett passande läge. Men hade hon varit så överlägsen så hade Björn inte suttit fast två starter i rad. Dessutom är hennes startsnabbhet lite överskattad och jag tror att hon får svårt att svara hästarna utvändigt, vilket isåfall kommer att kosta.

Sedan har vi det andra stoet, Conrads Rödluva. Nu ställs hon för första gången mot rutinerade guldhästar och jag tror ingenting på märren. Redén må låta lyrisk över jobben, men att hon ska besegra dessa tror jag knappast.

Som jag ser det är Racing Mange värst emot min idé, men Erik Adielsson är ljusår bättre än Lövgren i sulkyn och Stig H vässar upp sin häst då det kanske är sista gången han har någon aktuell för Elitloppet. När man har ideér mot favoriten känns det kallt med ett lås och då tar jag hellre Diamanten till 3 procent än Racing Mange till 14.

Diamantens facit över den korta häcken är väldigt bra och det finns faktiskt på kartan att han kan spetsa då Erik är otroligt vass i startmomentet och med eventuellt första bike plus helstängt kan det bli åka av. Lever han upp till sitt kunnande är det nog den bästa hästen i fältet, jag hittar iallafall inte många som går 10,1 bakom Readly över medeldistans.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 17:25   #6
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Helt med på Diamanten, måste streckas men jag tror faktiskt mest på Billie eller kantbollen Baron Gift. Sen vill jag inte helt missa på Rödluvan heller.
Ratar Racing Mange och de andra ..särskillt Snowstorm även fast Melander hypar barfota som den debuterar med.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 17:48   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 618
Sharp$: 12695
Standard

Diamanten är iskall i min värld. Ok Gick en bra tid senast men vad var det för hästar han slog ? Inga elitloppshästar precis. Bortsett från senast är det väl 3 år sedan Diamanten visade sprintertakter. Tåget har gått.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 18:17   #8
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Green Mamba struken.
Gillar vi men ändå chanslös så sett.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 18:21   #9
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Diamanten är iskall i min värld. Ok Gick en bra tid senast men vad var det för hästar han slog ? Inga elitloppshästar precis. Bortsett från senast är det väl 3 år sedan Diamanten visade sprintertakter. Tåget har gått.
Det är klart att varken en formstark och barfotatravande Nappa Scar eller Dreammoko är några världsstjärnor, men man får titta på loppet Diamanten gör. 1.08,8 första 500, samma tid första 1000 och sista 800 avslutar han runt 1.11 utan att Erik driver honom. Detta i en årsdebut.

Nyligen vann Sorbet Meadow Roads lopp från dödens och fick en plats i Elitloppet. Hur många i det här fältet klarar av att ta emot honom om han är så bra som han kan vara? Du kanske har helt rätt, men den här gulddivisionen är väl inte den absolut tuffaste som har körts?
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 18:52   #10
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 618
Sharp$: 12695
Standard

Billie De Montfort är väl lite på retur men den som möjligen kan hävda sig i ett försök. Har ju trots allt elitloppsrutin men det är väl preskriberat. Övriga är nog mer eller mindre chanslösa trots att årets start fält känns ganska svagt so far.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 10:21   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 686
Sharp$: 37590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Billie De Montfort är väl lite på retur men den som möjligen kan hävda sig i ett försök. Har ju trots allt elitloppsrutin men det är väl preskriberat. Övriga är nog mer eller mindre chanslösa trots att årets start fält känns ganska svagt so far.
Jag tror Billie vinner och spikar troligen. Hon gjorde bara två starter förra året och har i år startat en gång per månad, så jag antar att man håller på att trissa upp formen till Elitloppet. Där tror jag dock inte hon vinner.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 17:29   #12
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Jag låser avd4 på Ulfx2. Ohlsson och Eriksson är i mitt tycke två av Sveriges bästa kuskar på kallblod. Springspår och barfota känns intressant. Är jag ute och cyklar SO?
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 22:15   #13
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Tror det är ett misstag att inte ta med Björn Karlsson. Tror t om jag spikar honom. När han förlorade med Tangen Haap senast så var det ju ett beställningsjobb från 3 Persson hästar som tag-teamade ner den.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-21, 11:16   #14
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Yankee Visa inlägg
Avd5: En möjlig spik på VALLEY BRODDE. Eller en sund ensam A-häst!
2-7-8 finns just nu med bakom vid alternativet A-häst.
Är inte det helt fel favorit...? Tre vinster i år, knappt nån i fjol eller året innan. Har mött....ingenting.

Och ska nu ut och möta hårdingar som springer 11-tider över distansen, från dödens om det behövs...Schas säger jag!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-21, 14:15   #15
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Är inte det helt fel favorit...? Tre vinster i år, knappt nån i fjol eller året innan. Har mött....ingenting.

Och ska nu ut och möta hårdingar som springer 11-tider över distansen, från dödens om det behövs...Schas säger jag!
Möjligt, men det har väl alltid snackats gott om denna häst. Mycket möjligt att den blommar ut hos Reden. Har inte bestämt hur jag gör. Men mycket möjlig ensam A. Sen tror jag knappast att hästarna i detta lopp springer 11-tider på beställning, på aktuell distans!
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td