Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-04-16, 09:06   #16
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3159
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det här är ju inget miljardmål, som Ågerup annars har en del erfarenheter av. Det är förvisso en större sak än en enhandare, men det finns ju ingen som helst anledning att den rättsliga prövningen för det skall svälla över alla breddar och komma att kosta mycket mer än skadan i sig. ST är klar med sin förundersökning och vill väcka åtal, om vi skall översätta det till normal juridiska, men man vill inte lämna ut materialet som samlats ihop under förundersökningen. Jag förstår att det kan överklagas, att det kan komma civilrättsliga skadeståndsanspråk etc efteråt, men nog borde man väl kunna få ihop en första prövning om vem som har ansvar för att en häst tävlat nervsnittad i Sverige?
Tror ST gör klokt i att förlita sig på den juridiska expertis de anlitat i ärendet
och låta processen ta den tid den tar och inte hasta fram beslut, allt annat
vore galenskap. Att nu någon fd hästägare i Borlänge eller var han än nu bor
känner frustration över att processen känns seg och långsam, det är förståeligt.
Inlägget, vad jag kan utläsa, antyder konspirationsteorier ang ST hantering av
ärendet, vilket jag tror är befängt (som vanligt vid konspirationsteorier ser man
mönster i enskildheter).
Jag ber alla att studera tidslinjen i komplicerade rättsliga fall, likt Propulsion
affären, så går det inte att belägga att Proppfallet har gått mer långsamt fram
till idag, än andra ärenden som kräver absolut juridisk spetskompetens från
alla parter i målet.
Inget anmärkningsvärt där.

Lite anmärkningsvärt tycker jag att det är att den välformulerade skribenten
och hästägaren inte verkar förstå skillnaden i juridisk magnitud och komplexitet mellan Gocciadoro-affären och Populsion-affären.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-16, 10:27   #17
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 754
Sharp$: 13099
Standard

Håller med om att Propulsion affären bör utredas ordentligt och är dessutom en mycket komplicerad historia med många parter och ev. ansvariga inblandade.
Men i min värld är det åtminstone två saker som sticker ut.
1) Märkligt att denna situation uppkommer över huvud taget. Och att många inblandade har känt till detta ingrepp under resans gång och borde reagerat tidigare men av olika anledningar lagt locket på.
2) En sak som inte har direkt med Propulsion fallet att göra är när Rede’n på en rak fråga säger : Jag är ansvarig för Stall Zet men har inte aning om vem som är ägare. Hm denna okunskap är han nog ganska ensam om.
Visst är detta uttalande märkligt och hett bränsle för en någorlunda skärpt media person. Men Daniel får smyga undan med hedern i behåll han har ju trots allt så fina hästar i stallet.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-16, 11:06   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Det ST hoppas på är nog att en fågel som kommer flygande och förklarar allt så att alla blir nöjda och glada, alternativt att man låter "tiden läka alla sår"(tror och hoppas att ingendera kommer att ske)...jämför med fågeln på bet365, som förklarade att han av misstag svängt oddsen på Lövens match mot Mora, "alla" inom hockeyn var nöjda, sen kanske vissa tycker att det var lite märkligt att det tog en halvtimme för bet365 och övriga spelbolag, att "märka misstaget"...Locket på och konsensus, det är tidens melodi...

Senast redigerad av mikaels den 2021-04-16 klockan 11:11.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-16, 11:36   #19
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Tror ST gör klokt i att förlita sig på den juridiska expertis de anlitat i ärendet
och låta processen ta den tid den tar och inte hasta fram beslut, allt annat
vore galenskap. Att nu någon fd hästägare i Borlänge eller var han än nu bor
känner frustration över att processen känns seg och långsam, det är förståeligt.
Inlägget, vad jag kan utläsa, antyder konspirationsteorier ang ST hantering av
ärendet, vilket jag tror är befängt (som vanligt vid konspirationsteorier ser man
mönster i enskildheter).
Jag ber alla att studera tidslinjen i komplicerade rättsliga fall, likt Propulsion
affären, så går det inte att belägga att Proppfallet har gått mer långsamt fram
till idag, än andra ärenden som kräver absolut juridisk spetskompetens från
alla parter i målet.
Inget anmärkningsvärt där.

Lite anmärkningsvärt tycker jag att det är att den välformulerade skribenten
och hästägaren inte verkar förstå skillnaden i juridisk magnitud och komplexitet mellan Gocciadoro-affären och Populsion-affären.
Vad någon hästägare säger bryr jag mig inte om, utan jag reagerar över att STs städslade juridiska expertis avgår med buller och bång.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-16, 15:09   #20
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3159
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Vad någon hästägare säger bryr jag mig inte om, utan jag reagerar över att STs städslade juridiska expertis avgår med buller och bång.
En fullt förståelig känslomässig reaktion.

Får en känsla av att du lagt ner mer tid på
travet än att sätta dig in i hur det juridiska
systemet fungerar i Sverige.

Jag tror jag kan lova dig att det inte finns
någonting anmärkningsvärt gällande
fortskridandet i målet, varken ur
handläggningsaspekt eller tidsaspekt.

Vi får finna oss i den av många lekmän upplevda
fördröjning och seghet som ärendet bjuder,
då det bara är juridikens gång och praxis.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-16, 15:24   #21
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
En fullt förståelig känslomässig reaktion.

Får en känsla av att du lagt ner mer tid på
travet än att sätta dig in i hur det juridiska
systemet fungerar i Sverige.

Jag tror jag kan lova dig att det inte finns
någonting anmärkningsvärt gällande
fortskridandet i målet, varken ur
handläggningsaspekt eller tidsaspekt.

Vi får finna oss i den av många lekmän upplevda
fördröjning och seghet som ärendet bjuder,
då det bara är juridikens gång och praxis.
Det är nu ett halvår sedan ST på en presskonferens förklarade att Propulsion var nervsnittad, att man skulle stryka hans resultat, att prispengarna skulle fördelas ut till andra hästar och att man inte avsåg att hålla Redén som medvetet ansvarig. Deras undersökning var klar.

När en förundersökning offentliggörs på det sättet innebär det normalt sett att åtal väcks och man har en i närtid liggande huvudförhandling. Det är den gängse gången för brottsmål i Sverige. Problemet här är att ST inte vill ge de åtalade tillgång till handlingarna så att han kan försvara sig och invända mot något. På den dömdes kontor ligger en faktura om 19 miljoner för prispengar som skall återbetalas.

Det här är INTE på något sätt enligt svensk rättstradition, vilket också ansvarsnämndens ordförande och vice ordförande påpekade igår och avgick eftersom det är meningslöst att vara jurist när ens uppdragsgivare inte vill ha någon huvudförhandling där bägge parter kan lägga fram sina skäl och en rätt döma.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
qwerta (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-16, 16:35   #22
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3159
Standard

En intressant reflektion.

Jag tror du kan finna väldigt många förundersökningar där åtal
varken väcks i vad du anser vara närtid eller ej ens alls.
Att fallet skall följa någon form av normalitet,
må vara en önskan men inget måste.
Avhopp pga meningsskiljaktigheter tillhör ej heller ovanligheten,
utan är väl snarare ett uttryck för olika och starka viljor,
där någon av parterna kanske upplever att de inte längre
har något att bidra med, som för fallet framåt.

Vi traventusiaster må spekulera i vad framtiden ger
i Propulsion-fallet, hur det sköts och STs del i
det uppkomna fallet.

Jag har ivf inget mer att tillägga.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-16, 18:31   #23
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2211
Standard

https://sulkysport.se/materialet-som-st-tog-bort/
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td