Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-02-14, 19:14   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4129

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Berghsåker 19 februari

Jag startar upp V75-snacket trots att det gick åt skogen i lördags. En femma var ju inte mycket att skryta med. Grattis till er som satte 7:an

Åby är min favoritbana och på andra plats kommer Bergsåker.

Avd 1:
1 CARHU kryssar jag för direkt. Alltid ettan i voltstart! Har ju varit etta och tvåa i årets starter. Montélopp visserligen men nu med kuskförstärkning kanske? Örjan på en Westholm-häst låter som godis. 5 GRACES CANDY är given på min lapp. 11 CLAUDE P. HILL har jag jagat länge. Hemma hos nu! 12 OZZYS MELODY vill jag ha med då jag fick in en dubbel med den i onsdags. Högst startpoäng och bra resultatrad i år.

Avd 2:
Inte för att jag är sån, men 4 BOSSE BEE har jag ju svårt att gå förbi. Kanonform i år och Mika Forrs upp måste väl vara positivt även om jag inte har något negativt att säga om Hanna. Toppspår! Spik!

Avd 3:
Jag tragglar på med min käpphäst 10 EDDY WEST. Borde kunna ta detta gäng med lite turligt lopp.

Avd 4:

Voltstart, så 1 MAGIC REQUEST kommer med. En 2%-are som någon tydligen tror på. V-odds 1,98. Fast det är ju bara måndag. Sen tar jag med 8 FABULOUS PELLINI eftersom min gamla kompis Pelle kommer hem till Guldheden på lördag för första gången sedan pandemin började. Så kan man oxå spela. Låser med 13 QUARCIA som jag inte vill släppa. Vinner på V75 snart!!!

Avd 5:
Kallblod och endast en norgetävlande som jag tar med. 10 TROLL SOLEN. Men 2 DON VIKING, 3 BELLFAKS och 6 GRISLE ODIN G.L. vill jag gärna ha på lappen.

Avd 6:
Det här blir ett anti-TV-system där jag avslutar med två spikar.
1 CHESTNUT BOJJE gillar jag och det här kan bli spets och slut om han inte blir irriterad över att det är pappa själv som kör.

Avd 7:
Lex Sjödén: Norgetävlande häst som kommer till Sverige och får svensk toppkusk! 8 STOLETHESHOW.

En första tankesmedja har öppnat, så får vi se vad jag tar bort eller lägger till.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-15, 09:03   #2
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg

Avd 7:
Lex Sjödén: Norgetävlande häst som kommer till Sverige och får svensk toppkusk! 8 STOLETHESHOW.
Över 2640 meter? Mycket tveksamt, om du frågar mig.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-15, 10:27   #3

Sharp$: 4129

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Över 2640 meter? Mycket tveksamt, om du frågar mig.
Jo, det är så jag får med tveksamma hästar. Några sådana vinner ju här och där och är svåra att räkna på. Ettor i volt, femmor i 1640a och norska med toppkusk plockar jag med utan vidare analys för att få med några "otänkbara" som statistiskt sett ändå är möjliga. Men visst är det ofta mycket tveksamt!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-15, 15:56   #4
Banned

Standard

Citat:

Avd 1:
1 CARHU kryssar jag för direkt. Alltid ettan i voltstart! Har ju varit etta och tvåa i årets starter. Montélopp visserligen men nu med kuskförstärkning kanske? Örjan på en Westholm-häst låter som godis. 5 GRACES CANDY är given på min lapp. 11 CLAUDE P. HILL har jag jagat länge. Hemma hos nu! 12 OZZYS MELODY vill jag ha med då jag fick in en dubbel med den i onsdags. Högst startpoäng och bra resultatrad i år.
Ett riktigt uselt Klass I försök. Den tidiga gissningen säger spik på Örjan K, som förmodligen blåser till spets med Westholm-tränat från perfekt spår - och vem ska göra grovjobbet sen på den?

Den som eventuellt ska kunna ställa till det är Mika Forss (stärkt av två vinnare i lördags) och 10 Delightful Moment - även om den förmodligen hellre hade haft ett framspår.

11 och 12 är de troliga platsbuden. Robert Berghs har jag svårt att se någon storhet i. Vann visserligen näst senast men då efter en typisk Berghare (kör till spets efter 600-700 meter, utan strid, lunkar sedan undan därframme med en lite småtrög häst).

Edit: i podden pratar man sig varm om 6 Secondary Stall. Man kanske får fundera en gång till om spetsstriden.

Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-16 klockan 07:30.
Gammal 2022-02-15, 16:22   #5
Banned

Standard

Citat:

Avd 2:
Inte för att jag är sån, men 4 BOSSE BEE har jag ju svårt att gå förbi. Kanonform i år och Mika Forrs upp måste väl vara positivt även om jag inte har något negativt att säga om Hanna. Toppspår! Spik!
Bosse är struken.

(nästan) Obesegrade 9 Parveny ser ut att bli storfavorit i klass II-försöket. Betedde sig väldigt märkligt i Margaretaloppet senast. Satt sist utvändigt, väntade med att sätta tills det var 300 kvar, vinglade ut ett helt spår, tog i igen, sen slutade MAD att köra? Inget man vill hålla i handen, direkt, även om det förmodligen är bästa hästen.

I kamp med Vispens 7 Kee Keeper. Står den här som enprocentare på lördag, då spikar jag. Har gjort i princip allt rätt, hitintills i karriären. Kanske hade haft ännu bättre chans med bättre kusk, men samtidigt har Lyck kört honom med gott självförtroende. Startsnabb och kanske kan trycka sig till spets här. Klarar förmodligen dödens också.

Kihlström fick ordentlig snurr på 11 Izor Boko för några starter sedan, satt i tredje utvändigt och morskade till sig och bara svepte packet 400-500 kvar. Har inte visat samma takter i starterna efteråt men det är klart, han har ju varit ute i rikstoton utom senast när han blev tvåa. Ska nog passas, plats?

Spikade 6 Rulle Roc senast, men han vek ju ned sig fullständigt när Gladiator Mearas fick luckan från ledarryggen 300 kvar. Får dock bike och Erik Adielsson i vagnen den här gången. Samt lite bättre bana än på Östersund.

Går man utanför dessa så kanske man tar med 1 Adlon Amok (Oskar J lät uppåt i podden) och 5 Bank Blow (bike) också. Men inga jag har feeling för idag.

Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-18 klockan 16:37.
Gammal 2022-02-15, 17:19   #6

Reg.datum: jan 2022
Sharp$: 287
Standard

Håller med. Håller också 7 Kee Keeper högt. Spikade i senaste, men det gick ju åt skogen iofs.

I avd 3 tycker jag 3 Tale of Jacks är en intressant spik. Bra spår och toppform under längre tid. Är osäker på hur Phoenix Photo presterar över 1640.

Ett annat spikförslag för mig är 12 Anchor Man i avd 6. Försöker just nu slå världsrekord i antal 2or i raden, men fin form såklart. Och spåret tror jag är sak samma. Spikade Chestnut Bojje senast, men är osäker på hur han löser spår 1?

Skrällarna då. Bellfaks är såklart storfavorit i avd 5, men 1 Backegubben och 5 Bonaldo kan funka. Sen tror jag 10 Just Celebration i avd 6 kan bli livsfarlig... Presterar väldigt bra nu och går från klarhet till klarhet. Lutar åt spik i den avd dock, men har inte bestämt hur jag bygger systemet ännu.
politiskorrekt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-15, 17:51   #7
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av politiskorrekt Visa inlägg

Skrällarna då. Bellfaks är såklart storfavorit i avd 5, men 1 Backegubben och 5 Bonaldo kan funka.
I min bok står de minst 20 meter fel.
Gammal 2022-02-15, 17:53   #8
Banned

Standard

Citat:
Sen tror jag 10 Just Celebration i avd 6 kan bli livsfarlig... Presterar väldigt bra nu och går från klarhet till klarhet.
Inte med bakspår och Claes Sjöström i sulkyn.
Gammal 2022-02-15, 18:15   #9

Standard

Citat:
I min bok står de minst 20 meter fel.
Med en galopp tappar du minst 20 meter ganska snabbt.
Gammal 2022-02-15, 18:20   #10
Banned

Standard

Citat:
Med en galopp tappar du minst 20 meter ganska snabbt.
Sorry, förstår inte riktigt hur du menar. Dessa båda har tjänat absolut minst i loppet (de är att betrakta som korpspelare i sammanhanget), de som sprungit in mest (ex. Grisle Odin, Trollgubben) har en prissumma som är 3 eller t o m 4 ggr högre. Ingen av dem är tillräckligt snabba för att kunna vara med från start utan kommer att hamna en bit bak, de behöver sänka rekordet med 2-3 sekunder för att matcha de bästa. Vem eller vilka ska galoppera, menar du?

Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-15 klockan 18:23.
Gammal 2022-02-16, 06:28   #11
Banned

Standard

Citat:

Avd 3:
Jag tragglar på med min käpphäst 10 EDDY WEST. Borde kunna ta detta gäng med lite turligt lopp.
Omgångens intressantaste lopp. 1640 meter autostart och den tidiga favoriten är 9 Phoenix Photo. Som aldrig startat på distansen. Och man ska vara medveten om att det är 1640 meter. Och hur statistiken ser ut från just spår 9.

Håller med om att 10 Eddy West mycket väl kan vinna det här, han har ju visat att han kan städa av ett sånt här gäng om han får sin resa i tredje utvändigt.

3 Tale of Jacks kortspeedade nåt hemskt när han enkelt spurtslog Arch Lane för ett par starter sedan. Är väl snabbast ut bakom bilen här?

Och släpper till 4 Even’s Cool Boy? Den skulle vara väldigt häftig att se i spets vid sunda vätskor. Klarar även av att vinna bakifrån, från dödens. En låg 11-tid kan räcka långt här. Har dessutom gått enastående bra tidigare efter (lång) vila. Ska bli intressant att ta del av Robert Dunders tankar och taktiska överväganden inför loppet och om backträningen i Svanstedts gamla backe slagit väl ut.

Det finns ett par sprinters som skulle kunna hinna undan om de får ledningen gratis och ingen press, men om vi pratar Stänkare så vill jag hellre lyfta fram Hanna Forslin och 6 Xanthis Coktail (som också ska ut på kort distans för första gången). Kan flytta på sig från start och varför inte prova att få överta spets, Hanna?

Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-16 klockan 07:36.
Gammal 2022-02-16, 10:50   #12
Banned

Standard

Citat:

Avd 6:
Det här blir ett anti-TV-system där jag avslutar med två spikar.
1 CHESTNUT BOJJE gillar jag och det här kan bli spets och slut om han inte blir irriterad över att det är pappa själv som kör.
Tackar och tar emot. Har tjänat över 200 000kr i sina två senaste lopp och står egentligen rätt hårt inne. Kan inte tänka mig att de 15,4 som han presterade senast eller de 16,2 som han presterade näst senast räcker till en top-3 placering, ens om han skulle komma till spets. Som han väl inte gör?

Edit: Nu ströks han också. Nu blev det plötsligt väldigt öppet.

Vem laddar då för spets? Henrik Svensson?
Gammal 2022-02-16, 11:10   #13

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39611
Standard

Favoriten Chestnut Bojje struken.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-16, 11:24   #14

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6224
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Favoriten Chestnut Bojje struken.
Avliden! Tråkigt!
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-16, 11:41   #15

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Avliden! Tråkigt!
Usch då. Det var trist.
Gammal 2022-02-16, 12:10   #16
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6371
Standard

Mer finns att läsa här: https://www.travronden.se/travsport/...jje-brot-benet

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-16, 15:02   #17
Banned

Standard

Citat:
Avd 7:
Det är svårt att komma runt 6 Ble De Gers. Det han visade senast ska ju bara inte gå, att trava i tredjespår sista 1200 i en hygglig svensk gulddivision och ändå vara med på ritsen, enbart slagen av smyg-Per. Vet inte vad som ska kunna fälla honom. Kusken? Jag tror att samtliga deltagare har respekt för distansen och om Per Oleg bara ger sig iväg i tid, efter en knapp kilometer eller så, och kommer fram till dödens är nog vem som än då sitter i spets glad över att få lämna över taktpinnen och glida ner i ledarryggen. Ett sunt spikförslag, särskilt om han fortfarande ligger under 30% på lördag.

2 Global Adventure lär väl inte vilja köra i spets - igen. Usch vad han skrynklade ihop sig efter att ha fått lite tryck på sig. Var han frisk?

11 Spickleback Face gav bra på plats och kanske kan vara på plats igen, lär iallafall gynnas av distansen men kanske måste få slippa dödens för att vara ett riktigt motbud.

Laddar Ulf med Milligan? Samu?

Om man tror på en liten Stänkare (om oddsen står sig) så måste väl ändå 9 Mindyourvalue W.F. vara roligast. Var bra innan han åkte ner till Frankrike och var bra i Frankrike. Får väl försöka läsa sig till vad Statistikern skriver på fredag men niondespår över 2640m auto kan väl inte vara så pjåkigt?
Gammal 2022-02-18, 09:04   #18

Standard

Tror det får bli något sånt här. Kommer förmodligen gödsla alldeles för många streck i avd 4 och 5, men "alla" andra går ju kort där med spikar och lås.

Avd 1
Läser det som spets och slut på 6 Secondary stall. Bra form och något lättare motstånd nu. Galopperna oroar dock såklart...

Avd 2
Eventuellt spik i avd 2 istället. Lutar åt 1 Adlon Amok, 4 Bosse Bee, 5 Bank Blow eller 7 Kee Keeper. Är inte 9 Parveny väldigt överspelad? Är det Djuse och missvisande seger/plats procent som drar strecken?

Avd 3
Frågetecknet just nu är 3 Tale of Jacks. Tycker det är en stark spik, men Hanna kan eventuellt hetsa upp ett hiskeligt tempo från start med 6 Xanthis Coktail. Tveksamt vilken position Linus tar då och kanske har han lite griller i huvudet efter kört bort Jamaica Boko i onsdags från start i alldeles för tuff öppning. Blir det idiotkörning mellan 1 Fortune Mearas och 5 Betting Rebel samt tidigare två nämnda är det nog öppet mål för 9 Phoenix Photo, 10 Eddy West eller 11 Dark Roadster.

Avd 4
Missar jag någon intressant om favoriterna gör bort sig? 9 R.K. Queen?

Avd 5
Galopp på mållinjen och heja 4 B.W. Rune.

Avd 6
Har extremt svårt att bena ut det loppet... Blir väl säkert 12 Anchor Man för det.

Avd 7
Vad tror ni om 9 Mindyourvalue W.F. i sista avdelningen? Verkligen så mycket sämre med skor?

Avd 1: 6 Secondary stall
Avd 2: 1, 4, 5, 7
Avd 3: 3 Tale of Jacks
Avd 4: 2, 3, 4, 7, 8, 11, 12, 13
Avd 5: 2, 3, 4, 6, 10
Avd 6: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Avd 7: 6 Ble du gers

Senast redigerad av politiskorrekt den 2022-02-18 klockan 12:13.
Gammal 2022-02-18, 13:16   #19

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52686
Standard

Daniel Berglund: "Struken för sjukdom"
På grund av sjukdom tvingas jag stryka mig inför helgens V75-tävlingar och det blir dessvärre ingen krönika.

------------------------------
Vi får se om Jens Sjödén sin (o)vana trogen publicerar sin krönika först på lördagsmorgon.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-18, 13:35   #20

Standard

Huddlestone i avd 6 kommer att strykas.
Gammal 2022-02-18, 15:29   #21

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52686
Standard

Jens Sjödén V75 Bergsåker på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-18, 16:01   #22

Shooters avatar

Standard

Igår så slängde jag in ett 3/5-system vinnare på:

Jacoby Keeper
Kee Keeper
Ble du Gers
Quarcia
Dark Roadster

Det är mycket snack på dessa hästar idag, förutom Dark Roadster, så kanske kan det gå.
Gammal 2022-02-18, 16:40   #23
Banned

Standard

Citat:

Avd 2
Eventuellt spik i avd 2 istället. Lutar åt 1 Adlon Amok, 4 Bosse Bee, 5 Bank Blow eller 7 Kee Keeper. Är inte 9 Parveny väldigt överspelad? Är det Djuse och missvisande seger/plats procent som drar strecken?
De har strukit 4 Bosse Bee. Kommer att gynna några av framspårshästarna.
Gammal 2022-02-18, 17:11   #24
Banned

Standard

Citat:

Avd 4:
Voltstart, så 1 MAGIC REQUEST kommer med. En 2%-are som någon tydligen tror på. V-odds 1,98. Fast det är ju bara måndag. Sen tar jag med 8 FABULOUS PELLINI eftersom min gamla kompis Pelle kommer hem till Guldheden på lördag för första gången sedan pandemin började. Så kan man oxå spela. Låser med 13 QUARCIA som jag inte vill släppa. Vinner på V75 snart!!!
Två strykningar och betydligt färre hästar att runda för tilläggshästarna. 13 Quarcia skulle ha varit en berättigad favorit men är nu bara andrahandare till 24%. Jag tar gärna med 12 Iceland Radio som har fantastiska spurtresurser som hon fick utdelning på senast. Får hon hjälp med att bli framdragen 700 kvar tror jag inte att någon av de här märrarna står emot henne sista biten. 3%!

Enligt Jens räcker det med att ta alla på tillägg men jag tar med 3 Cigars Eagle Owl också. Den här slog ju en av förra veckans megalampor vid vinsten och offensive Ulf kanske är en uppgradering från passive Per? En bedövare till 1%.
Gammal 2022-02-18, 17:57   #25

Reg.datum: sep 2021
Sharp$: 2090
Standard

Citat:

2 Global Adventure lär väl inte vilja köra i spets - igen. Usch vad han skrynklade ihop sig efter att ha fått lite tryck på sig. Var han frisk?
Jag har missat om de har sagt något i intervjuer om den starten? Tempot var inte så uppskruvat och när man ser om loppet ser det mer ut som hästen kväver sej än är trött. Erik slutar köra direkt.
Gammal 2022-02-18, 19:24   #26
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galten Visa inlägg
Jag har missat om de har sagt något i intervjuer om den starten? Tempot var inte så uppskruvat och när man ser om loppet ser det mer ut som hästen kväver sej än är trött. Erik slutar köra direkt.
Har läst intervjuerna nu, Båth påstår att han hade skott fel....
Gammal 2022-02-18, 23:16   #27

Reg.datum: sep 2021
Sharp$: 2090
Standard

Citat:
Har läst intervjuerna nu, Båth påstår att han hade skott fel....
Det var verkligen tvärnit... Klurigt lopp, ett under att kollektivet ändå spelar upp Milligans School till andrafavorit trots alla dåliga prestationer. Global Adventure slog ju honom från sista plats över upploppet när de möttes senast. Hmmm, kanske chansar med GA trots allt
Gammal 2022-02-19, 04:00   #28

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18334
Standard

Avd 1. Lurigt men jag är inne på att 3 Ola Islet släpper till 6 Secondary Stall. 12 Ozzy's Melody är farlig och gynnas av omstart. Vad kan finnen? 3,6,10,12

Avd 2. Favoriten mötte tuffare motstånd senast och åkte på pisk, gjorde det ändå ok. Spår 9 och schas för min del! 6 Rulle Roc (med första jänkarn) till sargen men släpper!? till 7 Kee Keeper, isf hästen att slå.. 12 Grand Duke är en formtoppad dunderskräll!

Avd 3. Kortlopp där favoriten 9 Phoenix Photo står pissigt till och måste gaddas. 6 Xanthis Coktail är nog en fin chansspik som får överta? från 3 Tale of Jacks! Smygarn och skrällen är givet 2 Fire n'Fury

Avd 4. Tveksam favorit från 20m tillägg som eventuellt hamnar utanför min ram. Detta känns utskrivet för dubbla tillägg.. 13 Quarcia given 1a rank men 12, 14 och 15 åker med både på lappen och i 3e/4e spår! Tar man en utan tillägg så är 2 Livi Passion given.

Avd 5. Berättigad storfavorit och given spik på 3 Bellfaks! Lite väl hög procent (65) som borde sjunka inför start. 10 Troll Solen är enda motbudet om favoriten mot förmodan skulle galoppera..

Avd 6. Äckligt svårt att bena ut detta men mitt första streck går till 4 Soul Tan. Samtidigt så borde Örjan kunna styra upp detta efter två strykningar..

Avd 7. Avslutar med omgångens bästa spik! Vettigt spår och perfekt distans för 6 Ble du Gers som vinner detta med flera olika löp scenarier.

Senast redigerad av KalleKlut den 2022-02-19 klockan 04:49.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 10:23   #29

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4080
Standard

Lurigt V75-1 där många har chansen oavsett spår!

12 Ozzy´s Melody 17% har inget roligt läge men har grym form för dagen. Tror Erik kommer tassa med i det längsta och på upploppet så tror jag det är den speedigaste hästen

6 Secondary Stall 18% är spetskandidaten i loppet och från spets i öppna lopp så finns det bra chans. EJ helt att lita på men fart finns och är tidig på bongen.

10 Delightful Moment 8% omges av ett bra rykte som skall ha lite pengar på sig enligt finländarna. Har visserligen fel läge då den är startsnabb som få men tycker ändå den är tidig.

5 Graces Candy 18% hade jag nog rankat högre om det varit auto. Nu finns det lite risk för tapp från start och det minskar chanserna lite

3 Ola Islet 4% är lite bortglömd här. Såg grymt fin ut senast och såg ut att ha sparat också. Det är är en bra skräll med tanke på %

Rank V75-1
A 12
B 6-10-5-3-2-11
C 1-8-4-9-7

V75-2 Frågan är hur det loppet körs? Kan bli bra fart från början

7 Kee Kepper 20% var det mycket snack på senast. Då blev det gunga tidigt. Med den startsnabbheten hästen har så tycker jag det är bra chans för hästen.

9 Parveny 26% var med i samma lopp som nr 7 senast men gjort en blek insats till förhållande till hur hårt den var spelad. Tror att det blir ett offensivt upplägg denna gång men kommer få göra jobbet

11 Izor Sisu 13% har visat att han duger i klassen och är att räkna med här. Örjan lär nog smyga med i det längsta och då blir den nog att räkna med på slutet.

5 Bank Blow 16% är intressant här då den har tagit kliv för varje start. Rädds inte dödens.

1 Adlon Amok 13% kommer att få ett kanonlopp härifrån. Kommer luckan så blir den att räkna med.

Rank V75-2
A 7
B 9-11-5-1
C 2-10-6-3
D 8-12

V75-3 Nu vinner skrällen! Glöm inte hästen idag

11 Dark Roadster 3% går alltid hela vägen men har inte alltid tur i loppen. Nu är det bara smyga med och spela ut speeden på slutet. Omgångens drag till %

10 Eddy West 22% är en blivande guldhäst som kommer växa in i den högsta klassen. Men distansen är lite för kort enligt mig men speed och tempo finns i grunden och går inte att räkna bort.

4 Even´s Cool Boy 9% kommer laddas och det är inte säkert att den tar spets men hästen är tillräckligt bra för vinna om den får ett bra lopp.

7 Zlatan Knick 1% är lite intressant till %. Den kommer laddas och kommer den till spets så körs den där. Inte att glömma om man garderar.

3 Tale Of Jacks 7% trivs bäst i spets och här kommer man göra allt för att ta den. Kan kosta mycket men får den dämpa och komma till spets så är den tidig.

Favoriten 9 Phoenix Photo 41% forsätter jag såga. Nu kort distans och bakspår och för mig är den iskall idag. Går helt bort på alla bongar

Rank V75-3
A 11
B 10-4-7-3-6-5
C 1-2-12-9

V75-4 Efter strykningarna så finns dagens bästa spik här!!

13 Quarcia 24% tror jag har en mycket bra chans nu efter 2 hästar är strukna. Jag tror bara senast var ett olycksfall i arbetet och nu är den mycket bättre för dagen. Jag tror hon bara bollar med detta gäng och jag tycker det är veckans bästa spik. Jag väljer att bara gå vidare

Rank V75-4
A 13
B 8-4-14
C 15-7
D 2-15-12-11-3-6-1-10

V75-5 Det finns bra möjlighet att det kan skrälla här och glöm inte skrällarna!

2 Don Viking 11% tycker jag riktigt bra för dagen och med tanke på % tycker jag det är ett bättre spel än favoriten även om loppet är öppet.

9 Philip Ess 0% är helt bortglömd här. Den har smugit med utan att vinna eller glänsa. Men man har glömt hur bra speed hästen har. Jag kommer ha med hästen på alla bongar.

3 Bellfaks 65% är en grym häst men att den ska vara så här hårt spelad köper jag inte. Tror inte man kommer få styra och ställa här utan jag tror som sagt att det blir ett ryckigt lopp. ’

4 B.W. Rune 2% är också helt bortglömd här. Har folk helt glömt bort hur bra den här gick för några starter sedan? Nu auto igen och den ska med om man garderar

10 Troll Solen 9% är en bra norsk häst som tål att göra loppet själv. Men som ensam norsk brukar man få göra det den tunga vägen. Kan gå men rankas ner på läget.

Rank V75-5
A 2
B 9-3-4-10-6
C 1-8
D 5-11-12-7

V75-6 Hästen som aldrig får vinna känns de som har sämsta läget.

12 Anchor Man 31% måste få vinna snart. Nu med två strykningar så kommer den säkerligen köras fram tidigt. Tycker den har bra chans men långt ifrån någon mordvinnare med tanke på att den inte vinner så ofta. Bra kusk nu

7 Djokovic 14 % har bra kapacitet och kommer räknas tidigt här. Skulle den köras till spets tidigt så är det hästen att slå.

6 Axl Brown 4% har varnat för i många starter nu. Nu är den bortglömd och jag tycker det är en rolig skräll då den kan smygas med och avlossa speeden till slut. Se upp

2 Devs Definitif 7% har väl bästa speeden men är lite utlämnad nu på läget. Skulle den komma till så kan det gå fort till slut

9 Made of Stars 12% har styrkan som vapnet men ser väldigt oinspirerad ut i loppen. Måste höja sig ett snäpp om den ska räknas

Rank V75-6
A 12
B 7-6-2-9
C 3-4-11
D 5-10

V75-7 Borde vara en straffspark men kusken är emot känns det som!

6 Ble Du gers 30% är ju helt grym för dagen. Ser slagen ut hela tiden men går som tåget hela tiden och gör heroiska lopp gång på gång. Lyckas bara kusken med styrningen så är en svårslagen här

2 Global Adventure 16% var väldigt blek senast men snacket före och loppet innan så var den en snackhäst. Kan man bara komma tillbaka så är den att räkna med

9 Mindyourvalue 7% är svårt att inte gilla. Hedershäst som alltid gör sitt och jag tycker den skall räknas tidigt om man garderar

7 Racing brodda 3%
är för lite spelad med tanke på form och läge. Jag tror man kommer ladda här och är den med på upploppet så kommer den att bli farlig.

5 Selmer I.H 5% kan ju göra sådana där omöjliga lopp om den kommer till spets. Tror man kommer ladda allt idag och gå allin och frågan är om det räcker.

8 Stoletheshow 9% är det lite surr om denna omgång då den varit riktigt bra i Norge. Man kommer ladda och frågan är om den kan komma till spets ändå

Melander duo 4 Milligan´s School 20% och 10 Disco Valante 1% tror jag får det tufft här

Rank V75-7
A 6
B 2-9-7-5-8
C 4-10-11
D 1-3-12

Lycka till idag

Jiwa
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 10:24   #30

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6289
Standard

V75
Inlämnat: 2022-02-19, 10:00
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Graces Candy (12, 11)
2: 7 Kee Keeper (9, 11)
3: 3, 4, 6, 9, 10, 11 (1, 2)
4: 8, 12, 13 (14, 3)
5: 3, 10 (6, 2)
6: 3, 6, 7, 9, 12 (2, 4)
7: 2, 6, 9, 11 (8, 4)

1x1x6x3x2x5x4 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: BDW CQB DRR

Tidig inlämning idag och går tufft ut på det.

Avd 1
Spik 5 Graces Candy 19% med ÖK. Snabb häst och vid laddning kanske kan sitta i spets. Alternativt rygg ledaren? Farlig med lucka då. Litar på att Örjan kan greja detta.

Öppet lopp. En eller många.

Avd 2
Spik 7 Kee Keeper 20%. Kan ta ledningen här. Får den bestämma en bit borde den bli svårslagen i detta gäng.

Annars är detta också ett öppet lopp. En eller många.

Avd 3
Phoenix Photo känns lite sårbar på denna distans och utgångsläge. Men form och kapacitet för att vinna detta, såklart.

Garderar och hoppas på körning, samt en skräll i form av 11 Dark Roadster 3%. Den hade suttit fint här.

Avd 4
Två hästar sticker ut både kapacitetsmässigt och spelmässigt, men tar med en tredje. 12 Iceland Radio 3%, som kan spurta vasst med bra resa under loppets gång.

Avd 5
Kapabel har hästen varit ett tag men på slutet har ju Bellfaks äntligen hittat rätt och blivit stabil. Flera vinster och intrycket har varit bra. Nu börjar det bli rätt många % dock. Kan säkert bara vinna detta, men dubblar med 10 Troll Solen 9% som är ett bra norskt kallblod ifall favoriten har en sämre dag eller galopperar.

Avd 6
Ett rätt öppet lopp, med flera dugliga hästar. Örjan upp denna gång på favoriten 12 Anchor Man 31%, den eviga tvåan. Blir det ett vinnande koncept?

Djokovic bra efter sin galopp. Made of Stars mycket betrodd senast, men lite mindre idag. Jacoby Keeper har fått flera lopp i kroppen. Kanske slår till här?

Får 6 Axl Brown 4% vinna nån gång? Jag fortsätter spela.

Avd 7
Väljer bort Milligans School, så den gör väl ett kanonlopp.

Hoppas på att Mindyourvalue W.F eller Sprickelback Face kan skrälla till singelprocent här. Hade kunnat rensa lite på slutet, om man skulle få vara med så länge.

Lycka till med spelen idag!

Senast redigerad av Nobleflash den 2022-02-19 klockan 12:30.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 10:43   #31

Shooters avatar

Standard

Jag kommer återigen att spika Quarcia, vilket jag gjorde för ett par starter sedan, och Ble du Gers som jag inte ens tagit med på systemen på slutet. Över rätt distans och med ett hyggligt läge så tycker jag att det är dags. Sedan tror jag att minst en av Jacoby Keeper och Keep Keeper vinner och ett av mina drag är Dark Roadster, men dessa ingår ju också i mitt 3/5-spel ovan. Keeper-hästarna samt Secondary Stall och Bellfaks blir U-hästar. Sedan blir det en mix av skrällar och annat smått och gott. Lycka till!
Gammal 2022-02-19, 11:03   #32

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6492
Standard

Citat:
Det är svårt att komma runt 6 Ble De Gers. Det han visade senast ska ju bara inte gå, att trava i tredjespår sista 1200 i en hygglig svensk gulddivision och ändå vara med på ritsen, enbart slagen av smyg-Per. Vet inte vad som ska kunna fälla honom. Kusken? Jag tror att samtliga deltagare har respekt för distansen och om Per Oleg bara ger sig iväg i tid, efter en knapp kilometer eller så, och kommer fram till dödens är nog vem som än då sitter i spets glad över att få lämna över taktpinnen och glida ner i ledarryggen. Ett sunt spikförslag, särskilt om han fortfarande ligger under 30% på lördag.

11 Spickleback Face gav bra på plats och kanske kan vara på plats igen, lär iallafall gynnas av distansen men kanske måste få slippa dödens för att vara ett riktigt motbud.

Laddar Ulf med Milligan? Samu?

Om man tror på en liten Stänkare (om oddsen står sig) så måste väl ändå 9 Mindyourvalue W.F. vara roligast. Var bra innan han åkte ner till Frankrike och var bra i Frankrike. Får väl försöka läsa sig till vad Statistikern skriver på fredag men niondespår över 2640m auto kan väl inte vara så pjåkigt?
När jag kollade loppet några gånger med global adventure så såg det ut som han inte fick grepp. Svante var inne på nått sånt med
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 11:19   #33
Banned

Standard

Stänkarn´s trippelförslag till dagens V75 omgång.

SvS:

V75:4 - 13 Quarcia - 3,20 som vinnare
V75:6 - 2 Devs Definitif - 2,59 på plats (9,80 om man går för V)
V75:7 - 9 Mindyourvalue W.F. - 4,25 på plats

35 ggr insatsen (133ggr om man går för vinst)

Kryddar med:

V75:3 - 4 Evens Cool Boy (8,80)/6 Xanthis Coktail (5,20)
V75:2 - 7 Kee Keeper (3,80)
V75:1 - 6 Secondary Stall (3,55)

Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-19 klockan 16:03.
Gammal 2022-02-19, 11:21   #34

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Förra veckans bolagssystem satt perfekt och gav 16'. Jag hade ett privat system byggt på samma grund, som också satt. Dagens system har två favoriter som spikar och man får hoppas, att några av våra skrällar överraskar.

V75
Inlämnat: 2022-02-19, 10:41
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 1 470,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 5, 6, 8, 10, 12 (4, 11)(har svårt att hitta en spik här - kanske 6 - så det får bli en rejäl gardering så att man överlever)

2: 1, 5, 7, 9, 11 (6, 10)(segerraden spräcktes senast för 9, som hade spår tolv och dåligt utgångsläge i Margaretaserien. Men jag garderar ändå här)

3: 4, 6, 9, 10 (3, 1)(favoriterna 9 och 10 har bakspår och kan få trafikproblem. 4 åter efter vila och har svårbedömd form. 6 är alltid långt framme och värd vinst)

4: 4, 8, 13 (11, 12)(8 är storfavorit efter fin debut mot enklare motstånd i ny regi. 13 har form och 4 blir min oddsare)

5: 3 Bellfaks (10, 6)(dagens största favorit 3 har fått fint spår och vinner felfri. Spikas)

6: 2, 3, 4, 6, 7, 9, 12 (11, 5)(9 är urstark och tidig här trots kusken. 12 berättigad favorit med Örjan. Här ska man gardera)

7: 6 Ble du Gers (8, 2)(6 var grym senast i spåren och Frode säger, att han är bättre än 8. Bra spik till 30 %)

7x5x4x3x1x7x1 = 2940 rader.
2940 x 1 x 0,50 kr = 1 470,00 kr.
Totalt: 1 470,00 kr.
Rättningskod: JJZ GQM HRW
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 13:43   #35

Reg.datum: aug 2020
Sharp$: 267
Standard

Tankar om V75

Avd 1. Väldigt svårt att hitta vem som vinner detta.
Har lite skrällfeeling för nr8 MT Montpelier. Den satt fast sist med allt kvar.
Det blir nog att gardera friskt här o ta med så många man har råd med.

Avd2. Här spikar jag nr7 Kee Keeper. Väldigt kapabel häst som vinner detta om han håller sig till trav.Annars väldigt öppet bakom och krävs rätt många hästar om man ska gardera.

Avd3. Blir att spika här också. Inte nr9 Phoenix Photo som visst kan vinna detta.
Men det är dåligt spelvärde på över 40% från spår 9 på kortlopp.
Jag spikar Nr4 Evans Cool Boy som brukar gå bra efter vila och känns bäst på kortlopp som han vinner ofta.

Avd4.Här är nr 8 Faboulus Pellini stor favorit. Just nu 57%.
Inget jag spikar då det är 3 volter o stor risk för omstarter.
Favoriten kan bli het vid flera omstarter med galopp o vara borta direkt.
Här tar jag med 2,4,7,8,11,13 och hoppas på en liten skräll.

Avd5.Här finns ännu en stor favorit i nr3 Bellfaks.
Har kollat upp hur många galopper den har i bilstart.
Bellfaks har gallopperat i 57% av alla sina auto starter.
Nä,blir att gardera här med . 2,3,6,10 borde man komma långt med.

Avd6. Nr 12 Anchor Man är just nu favorit till 32% från 12 e spår.
Klart att den är kuskförstärkt med Örjan men den vinner inte ihjäl sig.
Kan ju vara tillfälligheter att den har blivit 2a ofta.
Som Nr7 Djokovic såg ut sist så måste jag spika den.
Borde ha bra chans att vinna om den håller sig i trav hela vägen.

Avd7.Favorit är nr6 Ble du Gers till 31%. Visst om Örjan eller Goop kört den så hade jag nog spikat,för hästen är bra. Bara något ospeedig,mest stark vilket passar bra nu då det är 2640 m. Kan nog bli en liten skräll här. Tror att Wäjersten kan vinna med Spickelback Face.Garderar med några hästar 2,4,6,8,11.

Det var mina tankar om dagens omgång.Lycka till alla med tipsen idag!
Tadeuz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 14:23   #36

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Standard

Bellfaks och Ble Du Gers, mina spikar idag. Faboulus Pellini och Quarcia, mitt lås...

Lycka, till!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 14:24   #37
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 9034
Standard

Jag får inte riktigt huvudet runt den här omgången. Tycker att de stora favoriterna känns alldeles för darriga (just därför ska ni spika dom).

Spikar Quarcia på V5 iaf.
Samtidigt undrar jag inte om Global Adventure eg har en riktigt bra chans i dag? Risken är ju att P-O inte kör i tid med BDG?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 14:41   #38

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Dagens uppvärmning

V4
Inlämnat: 2022-02-19, 14:41
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Start: 14:45
Kostnad: 80,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Uret (5, 7)
2: 2 L.A.Boko (7, 9)
3: 4, 7 (8, 9)
4: 4, 7, 10, 14 (8, 2)

1x1x2x4 = 8 rader.
8 x 5 x 2,00 kr = 80,00 kr.
Totalt: 80,00 kr.
Rättningskod: GKS JTF HPP
mackpeter (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 14:42   #39

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2177
Standard

V75
Inlämnat: 2022-02-19, 14:30
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 12 (9, 4) Öppet
2: 5 Bank Blow (9, 7) bra form, sto.. chansspik
3: 3, 4, 6, 9, 10 (11, 1) favvisar på bakspår, gaddar
4: 13, 14 (4, 8) Q bra form, nån gång måste väl 14 få vinna!! Tokskrälll!
5: 3 Bellfaks (10, 2) stå på benen bara
6: 7 Djokovic (12, 4) bra intryck efter g senast. Chansar igen!
7: 6, 9, 11 (7, 4) Spickelback skräller!!

8x1x5x2x1x1x3 = 240 rader.
240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: BDQ DTJ GPQ
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 14:42   #40

Standard

V4
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 256,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Uret (7, 5)
2: 2, 5, 7, 9 (4, 8)
3: 4, 7, 8, 9 (10, 2)
4: 2, 4, 7, 8, 10, 12, 14, 15 (6, 9)

1x4x4x8 = 128 rader.
128 x 1 x 2,00 kr = 256,00 kr.
Totalt: 256,00 kr.
Rättningskod: HKS GTD KPX
Gammal 2022-02-19, 14:45   #41

Standard

V4
Inlämnat: 2022-02-19, 14:44
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 2 L.A.Boko (9, 7)
3: 4 Firefoot (8, 9)
4: 4, 7, 8, 10, 14, 15 (2, 6)

1x1x1x6 = 6 rader.
6 x 10 x 2,00 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: DKX HTJ LPT
Basse (+4)
Gammal 2022-02-19, 14:45   #42

Sharp$: 4308
Standard

V4
Inlämnat: 2022-02-19, 14:33
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 2, 4 (9, 7)
3: 4, 7, 8 (9, 10)
4: 4, 8, 10, 14 (2, 7)

1x2x3x4 = 24 rader.
24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: FHP BTD DPQ
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 14:58   #43

Shooters avatar

Standard

V4
Inlämnat: 2022-02-19, 11:54
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 66,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Uret
2: 2, 7, 9
3: 4 Firefoot
4: 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15

1x3x1x11 = 33 rader.
33 x 1 x 2,00 kr = 66,00 kr.
Totalt: 66,00 kr.
Rättningskod: GLR HTB KQT
Gammal 2022-02-19, 15:01   #44

Standard

Global Undefeded på Bjerke nu - V/P!
Gammal 2022-02-19, 15:18   #45

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3243
Standard

V75
6,12
7
9,10
8,13
3
3,4,5,12
5,6
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 15:27   #46

Sharp$: 4080
Standard

Strykningen av Backegubben gör att Bellfaks har mycket bättre chans nu. Nu tror jag att Don Viking får problem tyvärr.
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 15:34   #47

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V4
Inlämnat: 2022-02-19, 14:44
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 2 L.A.Boko (9, 7)
3: 4 Firefoot (8, 9)
4: 4, 7, 8, 10, 14, 15 (2, 6)

1x1x1x6 = 6 rader.
6 x 10 x 2,00 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: DKX HTJ LPT
Snygg start.

Kantboll i sista nu då
Gammal 2022-02-19, 15:35   #48

Standard

Skönt 2-4-8-10 nu för v4an ggr 50

Läckra Lisa sist hade vunnit led mil om den inte galopperade

Har 4-2 också på LD
Gammal 2022-02-19, 15:35   #49

Standard

Snyggt och kyligt kört av Djuse. Men han kanske kände vad han hade i tömmarna också.
Gammal 2022-02-19, 15:37   #50

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
V4
Inlämnat: 2022-02-19, 11:54
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 66,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Uret
2: 2, 7, 9
3: 4 Firefoot
4: 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15

1x3x1x11 = 33 rader.
33 x 1 x 2,00 kr = 66,00 kr.
Totalt: 66,00 kr.
Rättningskod: GLR HTB KQT
Nu gäller det att få in en skräll så det blir något värde.
Gammal 2022-02-19, 15:38   #51

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3431
Standard

V75
Inlämnat: 2022-02-19, 15:36
V7 - endast utdelning på 7 rätt
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 270,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Secondary Stall (5, 12)
2: 1, 5, 6, 7, 10, 11 (9, 2)
3: 4, 6, 9, 10, 11 (3, 1)
4: 8, 13 (4, 11)
5: 2 Don Viking (3, 6)
6: 6, 7, 12 (9, 4)
7: 5, 6, 11 (4, 2)

1x6x5x2x1x3x3 = 540 rader.
540 x 1 x 0,50 kr = 270,00 kr.
Totalt: 270,00 kr.
Rättningskod: KDN BTF MZQ
Gammal 2022-02-19, 15:39   #52

Standard

Frågan är, ska man gardera kee keeper eller bellfaks eller ble du gers
Gammal 2022-02-19, 15:41   #53

Standard

V75an just nu

Alla
7
2-3-4-6-9-10
8-13
2-3-4-10
2-3-4-6-7-9-12
6
Gammal 2022-02-19, 15:41   #54

Standard

V75
Inlämnat: 2022-02-19, 15:34
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 750,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Secondary Stall (5, 12)
2: 1, 5, 7 (11, 9)
3: 3 Tale of Jacks (10, 6)
4: 2, 3, 4, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15 (6, 1)
5: 2, 3, 4, 6, 10 (5, 7)
6: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (12, 7)
7: 6 Ble du Gers (4, 9)

1x3x1x10x5x10x1 = 1500 rader.
1500 x 1 x 0,50 kr = 750,00 kr.
Totalt: 750,00 kr.
Rättningskod: FDV DTJ HZW
Gammal 2022-02-19, 15:41   #55

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Dagens uppvärmning

V4
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 80,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Uret (5, 7)
2: 2 L.A.Boko (7, 9)
3: 4, 7 (8, 9)
4: 4, 7, 10, 14 (8, 2)

1x1x2x4 = 8 rader.
8 x 5 x 2,00 kr = 80,00 kr.
Totalt: 80,00 kr.
Rättningskod: GKS JTF HPP
Vi tänkte på samma sätt - Basse. Fleris. Håller tummarna att någon av våra streck vinner och ger vettig utdelning. Så man får lite speldeg till V75.
Basse (+4)
Gammal 2022-02-19, 15:49   #56

Standard

chansrad
V75
Inlämnat: 2022-02-19, 15:48
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 54,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 M.T.Montpelier (6, 5)
2: 1, 7, 11 (9, 5)
3: 6 Xanthis Coktail (9, 10)
4: 10, 12, 13 (8, 4)
5: 2, 3, 4, 10 (6, 5)
6: 3, 7, 12 (9, 4)
7: 2 Global Adventure (6, 4)

1x3x1x3x4x3x1 = 108 rader.
108 x 1 x 0,50 kr = 54,00 kr.
Totalt: 54,00 kr.
Rättningskod: MKT CTL KZZ
Gammal 2022-02-19, 15:49   #57
Banned

Standard

Provar med ett litet vinnarspel på kallblodsmästaren Ulf O.
Gammal 2022-02-19, 15:55   #58

Standard

E kusken större än hästen ? Nr1
Gammal 2022-02-19, 15:59   #59
Banned

Standard

Citat:
Provar med ett litet vinnarspel på kallblodsmästaren Ulf O.
Skönt att få in lite speldeg till V75. 1200kr rakt in på kontot!

8 Sjö Stjerna

1 x 375,00 kr = 375,00 kr.
Totalt: 375,00 kr.
Rättningskod: MKN FTB CZQ
Basse (+8)
Gammal 2022-02-19, 16:01   #60

Standard

2:- minus på V4:an sådana bakslag kan man stå ut med
Gammal 2022-02-19, 16:08   #61
Banned

Standard

Köper Sjödéns resonemang om 7 Bastian Boom.
Gammal 2022-02-19, 16:16   #62

Standard

V75
Inlämnat: 2022-02-19, 16:15
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 8, 12 (5, 10)
2: 5, 6, 7, 9, 11 (1, 2)
3: 1, 3, 4, 6, 9, 10 (11, 2)
4: 8, 13 (4, 12)
5: 3 Bellfaks (2, 10)
6: 7, 9, 12 (3, 4)
7: 6 Ble du Gers (4, 2)

4x5x6x2x1x3x1 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: CJX BTL CZN
Gammal 2022-02-19, 16:18   #63

Sharp$: 1397
Standard

Raden:

V75
Inlämnat: 2022-02-19, 16:16
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 189,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 5, 6, 8, 9, 12 (2, 10)
2: 7 Kee Keeper (9, 5)
3: 2, 3, 4, 6, 9, 11 (10, 1)
4: 13 Quarcia (8, 4)
5: 3, 6, 10 (2, 4)
6: 7 Djokovic (12, 9)
7: 4, 6, 11 (2, 8)

7x1x6x1x3x1x3 = 378 rader.
378 x 1 x 0,50 kr = 189,00 kr.
Totalt: 189,00 kr.
Rättningskod: SuMetal

Lycka Till!
L
Gammal 2022-02-19, 16:24   #64
Banned

Standard

Härligt, precis det lopp som Henrik Svensson ska ha för att kunna vinna. 4%!

Världsrekord i gaffelbandsskador?

Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-19 klockan 16:28.
Gammal 2022-02-19, 16:24   #65

Sharp$: 1397
Standard

Härligt!-risk för dumstrut på var det då jag dissade Berghs o Forss kameler på 7hästar..
Någon gång så blir det klaff-kul..
Trodde inte att han var vinnaren när han fick dödens 1:a varvet..men trevligt bortglömd
Good Luck,
L

Senast redigerad av Lazze den 2022-02-19 klockan 16:27.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 16:25   #66

Shooters avatar

Standard

Bra början.
Gammal 2022-02-19, 16:32   #67
ms

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2966
Standard

Sen post, och man hinner åka flera gånger. Bra start dock. Lycka till!
1: 2, 4, 5, 6, 10, 12
2: 7 Kee Keeper
3: 2, 3, 4, 6, 9, 10, 11
4: 13 Quarcia
5: 3 Bellfaks
6: 2, 3, 4, 6, 7, 9, 12
7: 6 Ble du Gers

6x1x7x1x1x7x1 = 294 rader.
294 x 1 x 0,50 kr = 147,00 kr.
Totalt: 147,00 kr.
Rättningskod: FGX CTC JZT
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 16:35   #68
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Jag postade inte kupongen, för ni har alla tillgång till den. Men här kommer den, Värmlänningarnas:

V75
Inlämnat: 2022-02-19, 16:03
Pressbyrån Karlstad, Värmlänningarnas V75s andelsspel
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 1 558,20 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 12 (11, 10)
2: 5 Bank Blow (2, 7)
3: 3 Tale of Jacks (4, 9)
4: 4, 8, 13 (12, 14)
5: 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10 (7, 5)
6: 2, 4, 7, 9, 12 (6, 3)
7: 2, 5, 6, 7 (8, 4)

7x1x1x3x7x5x4 = 2940 rader.
2940 x 1 x 0,50 kr = 1 470,00 kr. Avgift 88,20 kr.
Totalt: 1 558,20 kr.
Rättningskod: FMZ BTM MZQ

Gammal 2022-02-19, 16:41   #69

Standard

V5
Inlämnat: 2022-02-19, 16:38
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Start: 17:05
Kostnad: 252,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6, 9, 10 (3, 1)
2: 4, 8, 13 (11, 12)
3: 3 Bellfaks (10, 6)
4: 2, 3, 4, 6, 7, 9, 12 (11, 10)
5: 2, 6, 8 (4, 9)

4x3x1x7x3 = 252 rader.
252 x 1 x 1,00 kr = 252,00 kr.
Totalt: 252,00 kr.
Rättningskod: BFR KTF BZX
Gammal 2022-02-19, 16:45   #70

Standard

Väldigt tydligt att det inte går att ta något bakifrån, i dag...
Gammal 2022-02-19, 16:46   #71
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NAFETS Visa inlägg
V75

Avd
1: 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 12 (9, 4) Öppet
2: 5 Bank Blow (9, 7) bra form, sto.. chansspik
3: 3, 4, 6, 9, 10 (11, 1) favvisar på bakspår, gaddar
4: 13, 14 (4, 8) Q bra form, nån gång måste väl 14 få vinna!! Tokskrälll!
5: 3 Bellfaks (10, 2) stå på benen bara
6: 7 Djokovic (12, 4) bra intryck efter g senast. Chansar igen!
7: 6, 9, 11 (7, 4) Spickelback skräller!!

Rättningskod: BDQ DTJ GPQ
Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg

Avd

Härliga spikar! Synd på 4:an i första, Stefan....

Skaegget (+7), NAFETS (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-19 klockan 16:48.
Gammal 2022-02-19, 16:49   #72

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Jag postade inte kupongen, för ni har alla tillgång till den. Men här kommer den, Värmlänningarnas:

V75
Inlämnat: 2022-02-19, 16:03
Pressbyrån Karlstad, Värmlänningarnas V75s andelsspel
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 1 558,20 kr
Vadet gäller startnummer

Avd

7x1x1x3x7x5x4 = 2940 rader.
2940 x 1 x 0,50 kr = 1 470,00 kr. Avgift 88,20 kr.
MYCKET snygg början - stort lycka till!!!
Gammal 2022-02-19, 16:53   #73

Sharp$: 2177
Standard

Citat:
Härliga spikar! Synd på 4:an i första, Stefan....

Ja, surt men nu glömmer vi det och jobbar vi in Tail Of Jacks och Skaeggets lapp!
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 17:07   #74

Standard

Härligt upplopp!

Vem vann?
Gammal 2022-02-19, 17:09   #75
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Örjan, alltid.

Gammal 2022-02-19, 17:09   #76
Banned

Standard

Trist.

Men härligt att få se Örjan Kihlström agera, så ska en finishkörning se ut!
Gammal 2022-02-19, 17:11   #77

Standard

Fjantigt att köra av banan när det är så hårt... Såg direkt att nio vann!
Gammal 2022-02-19, 17:12   #78

Shooters avatar

Standard

V5
Inlämnat: 2022-02-19, 16:54
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Start: 17:05
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 Phoenix Photo (10, 4)
2: 13 Quarcia (8, 4)
3: 2, 3, 4, 6, 10, 12 (5, 9)
4: 2, 3, 4, 7, 9, 12 (6, 11)
5: 2, 4, 6 (8, 9)

1x1x6x6x3 = 108 rader.
108 x 1 x 1,00 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: HKV LTM HSW
Gammal 2022-02-19, 17:12   #79

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3583
Standard

Varför kan dom inte visa målfotot?
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 17:14   #80

Staketkuskens avatar

Sharp$: 3047
Standard

Fint mygel i V75-3. I Guiden var tränarna till Phoenix Photo och Eddy West negativa till respektive spår och även distansen. Blev etta och tvåa. Men sånt spelmanipulerande lär inte dryftas i spel-tv och fler medier.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 17:17   #81
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Fint mygel i V75-3. I Guiden var tränarna till Phoenix Photo och Eddy West negativa till respektive spår och även distansen. Blev etta och tvåa. Men sånt spelmanipulerande lär inte dryftas i spel-tv och fler medier.
Med all rätt.

Det ska f-n inte gå att vinna från tredje-fjärde utvändigt när det inte gått fortare än 11,5 första 1000 i täten.

Finns inget spelmanipulerande, däremot underpresterades det både i spets och i dödens. De skrynklade ju ihop sig fullständigt, 100-200 kvar. Inte svårt att vara favorit då.
Gammal 2022-02-19, 17:21   #82

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Med all rätt.

Det ska f-n inte gå att vinna från tredje-fjärde utvändigt när det inte gått fortare än 11,5 första 1000 i täten.

Finns inget spelmanipulerande, däremot underpresterades det både i spets och i dödens. De skrynklade ju ihop sig fullständigt, 100-200 kvar. Inte svårt att vara favorit då.
De ska inte uttala sig som de gör. Istället kan de säga att spåret är skit men hästen överlägsen om chansen ges. Är mycket sådant här nuförtiden när man läser intervjuer i efterhand.
Gammal 2022-02-19, 17:24   #83
Banned

Standard

Citat:
De ska inte uttala sig som de gör. Istället kan de säga att spåret är skit men hästen överlägsen om chansen ges. Är mycket sådant här nuförtiden när man läser intervjuer i efterhand.
Det finns säkert "sådana" intervjuer. Men inte i det här fallet. Jag tror att det är väldigt sällan som någon tränare uttalar sig om andras hästar. De i spets och dödens borde kunna 10-tider med rätt förutsättningar. Hur skulle nån från tränarhåll kunnat räkna på att det räcker med att kuta 11,8 för att vinna överlägset i Silverdivisionen?

11,8?!

Nä, nu är du ute och cyklar. IMHO.

Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-19 klockan 17:26.
Gammal 2022-02-19, 17:26   #84

Standard

Soul Tan struken.
Gammal 2022-02-19, 17:28   #85
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Soul Tan struken.
F-n. Då blir det en sån här tråkig lördag där Örjan vinner med "allt".....
Gammal 2022-02-19, 17:32   #86
Banned

Standard

Provar med en rak tvilling, 11-13.
Gammal 2022-02-19, 17:36   #87
Banned

Standard

Men vad i helvete. Kan hon inte bara ha galopperat?

Gammal 2022-02-19, 17:39   #88

KalleKluts avatar

Standard

Förbannades omstart
Gammal 2022-02-19, 17:40   #89

Shooters avatar

Standard

Vilken prestation! Dessvärre så åkte V5 och chansen till 7 rätt.
Gammal 2022-02-19, 17:51   #90

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3664
Standard

Provar spela plats på Björs frej
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 17:58   #91
Banned

Standard

Härligt att se JOP ligga raklång i jänkarbiken. Man får nästan lite flashbacks från Wally Hennessey.

Kanoners!
Gammal 2022-02-19, 18:03   #92
Banned

Standard

Magnus A Djuse nu skulle sitta bra.

2,50 på Anchor man, från tolftespår? Jisses.
Basse (+2)

Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-19 klockan 18:04.
Gammal 2022-02-19, 18:03   #93

Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2022-02-19, 18:02
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Start: 18:20
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Djokovic
2: 6 Ble du Gers

1 x 300,00 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod: KKV BTM CVS 10 gånger fläsket
Gammal 2022-02-19, 18:25   #94
Banned

Standard

Citat:
Magnus A Djuse nu skulle sitta bra.

2,50 på Anchor man, från tolftespår? Jisses.
Satt bra.

Edit: Tvillingen satt bra. Fyratusensexhundrakronor rakt in på kontot!

Rättningskod: DFQ CTG KSR
valo (+20), Ace (+10)

Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-19 klockan 18:29.
Gammal 2022-02-19, 18:25   #95
Ace

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 5745
Standard

Djuuuuuussssseeeeee!!!
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 18:34   #96

Standard

Synd att inte storskrällen Just celebration hann ikapp. Trodde den satt där ett tag.

Helt ok med Devs Definitif dock. Har Ble du gers (26,51) och Mindyourvalue WF (115,73) i DD2.

Rättningskod: MMN LTL CVV
Gammal 2022-02-19, 18:34   #97

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Man bara måste älska att man ska bli upplärd på trav av Per S och co varenda lördag, eller kanske inte

Sker aldrig i några andra tv-sända sporter men när det gäller trav är man tydligen nybörjare varenda vecka år efter år.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 18:34   #98
Ace

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 5745
Standard

Mycket bra tvilling men hade SO´s drag för ett par helger sen(Just Celebration) hunnit dit hade man tagit semester tidigt i år. 135ggr..
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 18:35   #99
Banned

Standard

2,4,6,9 nu för DD. Hoppas verkligen att inte Samu sätter den.
Gammal 2022-02-19, 18:35   #100

Standard

Hääääärligt Spurs!!!!!
Gammal 2022-02-19, 18:42   #101
Banned

Standard

Citat:
Stänkarn´s trippelförslag till dagens V75 omgång.

SvS:

V75:4 - 13 Quarcia - 3,20 som vinnare
V75:6 - 2 Devs Definitif - 2,59 på plats (9,80 om man går för V)
V75:7 - 9 Mindyourvalue W.F. - 4,25 på plats

35 ggr insatsen (133ggr om man går för vinst)
Inte många rätt idag.

Men om Bergharn lotsar in Mindyourvalue till en top3-placering så kommer det att bli bra, till slut. Adielsson får också gärna sätta dit sin. Då lovar jag att sätta in 100kr på Socialdemokraternas valfond.

Gammal 2022-02-19, 18:46   #102

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Man bara måste älska att man ska bli upplärd på trav av Per S och co varenda lördag, eller kanske inte

Sker aldrig i några andra tv-sända sporter men när det gäller trav är man tydligen nybörjare varenda vecka år efter år.
Vad har de sagt i dag? Har slutat titta på Per S och hans ständiga gråtande.
Gammal 2022-02-19, 18:50   #103
Banned

Standard

Citat:
Inte många rätt idag.

Men om Bergharn lotsar in Mindyourvalue till en top3-placering så kommer det att bli bra, till slut. Adielsson får också gärna sätta dit sin. Då lovar jag att sätta in 100kr på Socialdemokraternas valfond.

Nä, det blev en enkel vinst från spets. Till 52 ggr pengarna.

Helt ok. Drygt 5000kr in på kontot.

DAGENS DUBBEL

Avd
1: 2 Devs Definitif
2: 4, 9

2 x 100,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: JBP JTK BSZ
Gammal 2022-02-19, 18:53   #104

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Vad har de sagt i dag? Har slutat titta på Per S och hans ständiga gråtande.
Var skola om startspåren.
Staketkusken (+1)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 18:53   #105

Standard

Spelade plats på 11 Spickleback Face.

Wäjersten lyckades köra på det enda sätt hästen kunde undgå topp tre placering.
Sist invändigt, sjunde utvändigt. Istället för att gå på i tredje så chansar han invändigt i sista sväng. Blir till slut fyra och går snabbast av alla när hästen sent om sider fick ytrymme att spurta.

Spickleback Face gick nog i mål med en del kvar i tanken.

Kan spikas om nästa start är ett vanligt V64 lopp en vardag.
Gammal 2022-02-19, 18:58   #106
Banned

Standard

Vad gör man efter att ha haft en bra dag på Bergsåker?

Örjan.

Till 6 ggr pengarna.
Gammal 2022-02-19, 19:00   #107

KalleKluts avatar

Standard

V75
Bolaget
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 1 344,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (6, 5)
2: 3, 6, 7, 9 (5, 11) Synd att dom inte diskade 5an
3: 9 Phoenix Photo (10, 4)
4: 13 Quarcia (8, 4) Riktigt sur omstart när favven galopperar hejdlöst
6: 2, 3, 5, 6, 7, 11, 12 (9, 4)
7: 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 (8, 3)

12x4x1x1x1x7x8 = 2688 rader.
2688 x 1 x 0,50 kr = 1 344,00 kr.
Totalt: 1 344,00 kr.
Min kostnad: 1 344,00 kr x 1/7 = 192,00 kr
Rättningskod: MJS BTL CZP

"Nära" bra pengar men nada, noll, zip tillbaka!
Gammal 2022-02-19, 19:06   #108

Standard

Har ett halvt öra hos laget kring Star Muscle och denna är överlägsen felfri!!!
Gammal 2022-02-19, 19:11   #109
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
V75
Bolaget
Bergsåker
Lördag 2022-02-19
Kostnad: 1 344,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (6, 5)
2: 3, 6, 7, 9 (5, 11) Synd att dom inte diskade 5an
3: 9 Phoenix Photo (10, 4)
4: 13 Quarcia (8, 4) Riktigt sur omstart när favven galopperar hejdlöst
6: 2, 3, 5, 6, 7, 11, 12 (9, 4)
7: 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 (8, 3)

12x4x1x1x1x7x8 = 2688 rader.
2688 x 1 x 0,50 kr = 1 344,00 kr.
Totalt: 1 344,00 kr.
Min kostnad: 1 344,00 kr x 1/7 = 192,00 kr
Rättningskod: MJS BTL CZP

"Nära" bra pengar men nada, noll, zip tillbaka!
Du måste lära dig att ta emot tips från Shooter eller Fulsprit. Då kommer sjuan att sitta, direkt.
Gammal 2022-02-19, 19:54   #110

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 2628
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Var skola om startspåren.
Bäst var förra söndagen där stackars Eskil tog en stor del av programtiden med att gå igenom reducerat. När sista loppet gått i mål dyker Per Skoglund upp och förklara exakt samma sak. Med sin småbarnsröst. Söndagar brukar ju vara Skoglund fritt och då tittar jag, men dom, slängde in honom ändå och Holy Shit, dom slängde in honom på Big Nine i Sporten också! I fotbollströja!!!

Suck. Men priset tar ändå hans bizarra genomgång av V86 där en häst ständigt biter honom. På gränsen till perverst utnyttjande av honom i alla sammanhang. Varför?
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 19:57   #111

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Bäst var förra söndagen där stackars Eskil tog en stor del av programtiden med att gå igenom reducerat. När sista loppet gått i mål dyker Per Skoglund upp och förklara exakt samma sak. Med sin småbarnsröst. Söndagar brukar ju vara Skoglund fritt och då tittar jag, men dom, slängde in honom ändå och Holy Shit, dom slängde in honom på Big Nine i Sporten också! I fotbollströja!!!

Suck. Men priset tar ändå hans bizarra genomgång av V86 där en häst ständigt biter honom. På gränsen till perverst utnyttjande av honom i alla sammanhang. Varför?
Trist att det inte blev någon uppesittare i hans stall i julas. Brukar ju vara supermysigt och gulli gull.
Gammal 2022-02-19, 19:59   #112

Standard

Citat:
Nä, det blev en enkel vinst från spets. Till 52 ggr pengarna.

Helt ok. Drygt 5000kr in på kontot.

DAGENS DUBBEL

Avd
1: 2 Devs Definitif
2: 4, 9

2 x 100,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: JBP JTK BSZ

Du är i ett grymt flyt för tillfället - skulle dock vara kul att se ALLA bongar du spelar och inte bara dem du efterredovisar...
Gammal 2022-02-19, 20:07   #113
Banned

Standard

Citat:
Trist att det inte blev någon uppesittare i hans stall i julas. Brukar ju vara supermysigt och gulli gull.
Det blev det. Skoglund somnade in tidigt.

Jag och hyllan fann varandra.

Gammal 2022-02-19, 20:13   #114

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 17
Standard

Försöker dom ta livet av Made Of Stars? Gått dödens fyra lopp på rad över 1500m..

Att han galopperar är ett friskhetstecken!
Ferna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 20:15   #115

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Det blev det. Skoglund somnade in tidigt.

Jag och hyllan fann varandra.

Hähä Vad säger Per?
Gammal 2022-02-19, 20:49   #116

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Du är i ett grymt flyt för tillfället - skulle dock vara kul att se ALLA bongar du spelar och inte bara dem du efterredovisar...
Haha - är ungefär som de gamla anekdoterna som de gamla uvarna spred på 80-talet... Kom alltid fram när 100-oddsare vunnit... Sedan framkom det att de spelade ALLA hästar i loppet...

Gammal 2022-02-19, 21:30   #117
SO

SOs avatar

Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
Mycket bra tvilling men hade SO´s drag för ett par helger sen(Just Celebration) hunnit dit hade man tagit semester tidigt i år. 135ggr..
Grattis. kul att du hängde på! Jag spikade den på V75 (!) och hade som du ser 50 VP (6.12 på lats), Gick jut lite för tidigt i sista kurvan, hade kunnat sitta kvar en bit till.Just Celebration har jag haft en del framgångar med och släpper den aldrig!! GokvÄll
Ace (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 22:08   #118
ms

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2966
Standard

Citat:
Ja faktiskt. Känns lite som att nån håller på att bygga upp ett varumärke. Här. Humor.
Fulsprit (+25)
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 22:34   #119

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Ja faktiskt. Känns lite som att nån håller på att bygga upp ett varumärke. Här. Humor.

Visst är det så...!
Gammal 2022-02-19, 22:36   #120

Standard

Spelar man tio kombinationer så vore det konstigt om inte en satt - lite så känner jag inför vissas redovisningar - särskilt de som redovisas i EFTERHAND! Den som inte ser detta är en idiot!!!
Gammal 2022-02-19, 22:46   #121

Standard

Tycker ansvariga skall ta tag i detta mer aktivt - spel som man vill visa skall redovisas INNAN spelstopp (skitsamma om det är en sekund innan spelstopp - att loppet går), inte efter - skit samma om det är med "rättningskod", vad hjälper detta mig och min plånbok om någon idiot lägger ut enkom de bongar som är vinnande, men makulerar nio av tio som är loserbongar och som vi aldrig får se?

Förslag!

En tråd, per dag där allt avhandlas kring dagens spel och det man vill att andra skall få ta del av postar man här.

Vill man skitposta, som jag ofta gör, gör det då i en separat tråd! Många klarar av detta, men de flesta inte!

Kalla de trådar med kvalitet för ex. FÖRHANDSREDOVISNING AV TIPS (eller vad fasiken som helst) och den andra för SKITPOST - JAG VILL BARA BRILJERA, MED EFTERHANDSSPEL...

Jag vet att ni tror att detta redan idag fungerar som sådant, men detta är såklart fel!

SKÄRPNING!!!
Gammal 2022-02-20, 13:12   #122

Standard

Citat:
Tycker ansvariga skall ta tag i detta mer aktivt - spel som man vill visa skall redovisas INNAN spelstopp (skitsamma om det är en sekund innan spelstopp - att loppet går), inte efter - skit samma om det är med "rättningskod", vad hjälper detta mig och min plånbok om någon idiot lägger ut enkom de bongar som är vinnande, men makulerar nio av tio som är loserbongar och som vi aldrig får se?

Förslag!

En tråd, per dag där allt avhandlas kring dagens spel och det man vill att andra skall få ta del av postar man här.

Vill man skitposta, som jag ofta gör, gör det då i en separat tråd! Många klarar av detta, men de flesta inte!

Kalla de trådar med kvalitet för ex. FÖRHANDSREDOVISNING AV TIPS (eller vad fasiken som helst) och den andra för SKITPOST - JAG VILL BARA BRILJERA, MED EFTERHANDSSPEL...

Jag vet att ni tror att detta redan idag fungerar som sådant, men detta är såklart fel!

SKÄRPNING!!!
Ganska tydligt att det är Stankarn du retar dig på.

Som enligt dig alltid kommer med efterhandare och kvitton i efterhand. Visst kom två kvitton upp efter loppen i dagens tråd.

*Vinnarspel på 8 Sjöstjärna dyker upp efter loppet

Men 15:49 = 4 min före start skriver Stankarn att han tänker spela Sjöstjärna.
”Provar ett vinnarspel på kallblodsmäster Ulf O”

* ett kvitto med korrekt DD dyker upp efter DD.

Men redan 11:19 idag så tog Stankarn upp att platsoddset på 2,59 och vinnaroddset på 9,80 hos SVS var ett av det tre spel han kände mest för idag.

18:04 = 17 min innan DD påminner han oss om Devs Definitif i DD:1
” Magnus Djuse nu skulle sitta bra”

Att det då efter DD visas upp att han faktiskt spelat spik på Devs Definitif tycker jag bara är naturligt. T.om bra.

Troligen hade Stankarn även Devs Definitif mot ett par andra hästar också men det spelar väl ingen roll? Han har ju tipsat 2 ggr på förhand om sitt drag i DD:1 vilket var nyckeln till att DD gav bra odds.

Dessutom har Stankarn verkligen varit aktiv i förhandsdiskussionerna till streckspelen ganska länge nu och flera omgångar varit otroligt rätt ute och vunnit bra tack vare detta. Massor av förhandsdrag har presenterats.

Jag tycker det är skillnad på efterhandare och efterhandare.

Ett kvitto som postas efter loppet avgjorts och Hen inte har nämnt innan spelstopp att Hen tror på hästen = en efterhandare.

I det andra fallet har personen nämnt innan att man tänker spela hästen men kvittot dyker upp efter loppet. Det anser jag inte vara en efterhandare utan mer ett bevis spelat själv det man innan tipsat andra om före start = helt OK enligt mig.

Sen spelar väl de flesta sina spel nära start?

Själv spelar jag ofta vinnare efter provstarten och det är max 1 min till start. Exakt summa beror ju helt på hur oddset ser ut att stanna på.

Så det viktiga är väl inte om ett kvitto kommer före eller efter start?

Det viktiga är väl om man innan spelstopp talat om att tänker spela en viss häst och helst varför.
Tipsb (+10)

Senast redigerad av Basse den 2022-02-20 klockan 19:48.
Svara

td