Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-10-30, 22:11   #136

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
På söndag blir det ett litet test ur ATG's nya spelform V85 tas emot

Extra V85 på Solvalla - kval tilll Breeders finalerna, körs på Eskilstuna

Viss nervositet antar jag, det körs många extraomgångar på ett år, vissa atraktiva andra kanske mindre lockande, men ATG får ju inte tappa omsättning på Söndag, det skulle jag se som ett tecken på att kunderna inte är 100% sålda

den här xtraomgången borde vara lockande, det är ju hästar från hela landet som möts, och Det har väl varit samma uppllägg i ganska många år så det borde vara jämförbara förutsättningar,

Den här omsättningen skall man matcha

2014-10-19 Oct V75E Solvalla 27 562 350
2015-10-25 Oct V75E Solvalla 32 448 925
2016-10-23 Oct V75E Solvalla 31 131 492
2017-10-01 Oct V75E Solvalla 31 214 580
2017-10-29 Oct V75E Solvalla 28 203 574
2018-10-28 Oct V75E Solvalla 24 042 866
2019-10-27 Oct V75E Solvalla 24 398 291
2020-10-24 Oct V75E Solvalla 30 251 236
2021-10-24 Oct V75E Solvalla 21 966 212
2022-10-30 Oct V75E Solvalla 24 714 168
2024-11-03 Nov V75E Solvalla 26 458 640

utdelning
2014-10-19 Oct V75E Solvalla 74 173 435 46
2015-10-25 Oct V75E Solvalla 2 102 096 1 356 28
2016-10-23 Oct V75E Solvalla 1 065
2017-10-01 Oct V75E Solvalla 324 631 1 476 64
2017-10-29 Oct V75E Solvalla 641 15
2018-10-28 Oct V75E Solvalla 355
2019-10-27 Oct V75E Solvalla 276
2020-10-24 Oct V75E Solvalla 2 888 55
2021-10-24 Oct V75E Solvalla 6 266 76
2022-10-30 Oct V75E Solvalla 71 234 525 44
2024-11-03 Nov V75E Solvalla 2 495 48

brukar inte skrälla i den typ av lopp, men 2015 fick Nuncio stryk, spelad t 1,13, Owen face vann t 92 ggr, 2 millar för dom klarade Owen + 6 andra vinnare. den kommer ni ihåg va ?

åsikter
Under 20 är lite tummen ner för V85 eller ?
Jag är som bekant väldigt positiv till V85. Men det här med extraomgångarna kommer jag aldrig att bli frälst på.

ATG hade chansen att lägga om schemat och renocla V85 till de ordinarie omgångarna, en gång i veckan. Men de envisas med extraomgångar och urvattnat varumärke.

Ja, det omsätts alltd mer när man lägger ut "största spelformen". Men det är ändå inte en särskilt bra idé.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-01, 21:11   #137

korpos avatar

Sharp$: 5957
Standard

V85 är bra.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-11, 20:13   #138

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 77
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Eftersom man tydligen skall räkna antal fel och inte antal rätt blir frågan hur ofta hade du 0 fel på V75? För oss vanliga Svenssonspelare inträffar det inte så ofta.

Oavsett vilken kvallitet övrigas spelare i kuponghögen har kommer det bli ännu mer sällan. Även om man inte kan räkna så.

Enda sättet att vara i närheten av 0 fel blir att spela i andelsbolagen på ICA där "Eva och Lena" tar ut veckans V85 och varavar lapparna flitigt. Helt enligt Lord Skräphögs önskemål, appropå gamar....

Så för mig är sagan slut, tack för det här åren ATG, det var trevligt men när ni nu vänder småspelarna ryggen önskar jag er lycka till.
Tydligen kan man inte redigera hur gamla inlägg som helst. Skulle vilja ändra från "Eva & Lena" till "Pensionären Yvonne" https://www.aftonbladet.se/sportblad...er-i-karlskoga

Intressant att Lord Skraplott beordrat marknadsavdelningen att pusha för att de "små andelsbolagen vinner". I sann Sovjetisk anda lyder fotsoldater och springpojkar. Undvik prat om stora bolag, framhåll nätreklam om dessa små bolags vinster. Det är väl ändå ingen som tror på dessa sagor?

Håll ut några månader - snart kan vi spela V75 igen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Drivarn (+10)

Senast redigerad av Skog den 2025-11-11 klockan 20:57.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-11, 21:45   #139

Standard

Citat:
Tydligen kan man inte redigera hur gamla inlägg som helst. Skulle vilja ändra från "Eva & Lena" till "Pensionären Yvonne" https://www.aftonbladet.se/sportblad...er-i-karlskoga

Intressant att Lord Skraplott beordrat marknadsavdelningen att pusha för att de "små andelsbolagen vinner". I sann Sovjetisk anda lyder fotsoldater och springpojkar. Undvik prat om stora bolag, framhåll nätreklam om dessa små bolags vinster. Det är väl ändå ingen som tror på dessa sagor?

Håll ut några månader - snart kan vi spela V75 igen!
Fast det är ju Butiksandelar med mer begränsade rad-antal på 2500-4000 rader som har vunnit de senaste veckorna. Det går att läsa innantill i vinstlistan vad andelsspelen heter och sedan leta rätt på dem hos respektive ombud.

Observera även att det i lördags var 4 spelare som vann 550-900k genom att spela 1500-2000 rader med sänkt radpris. Tre av dem körde 30% och en körde 50%.

Sänkt radpris är ett mycket bra erbjudande då 30% av 8 rätt nästan alltid kommer att betala bättre än 100% av 7 rätt.

De där garderingsstrecken man får där man slipper en extra spik lönas sig garanterat i längden.
Gammal 2025-11-12, 12:55   #140

korpos avatar

Sharp$: 5957
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Fast det är ju Butiksandelar med mer begränsade rad-antal på 2500-4000 rader som har vunnit de senaste veckorna. Det går att läsa innantill i vinstlistan vad andelsspelen heter och sedan leta rätt på dem hos respektive ombud.

Observera även att det i lördags var 4 spelare som vann 550-900k genom att spela 1500-2000 rader med sänkt radpris. Tre av dem körde 30% och en körde 50%.

Sänkt radpris är ett mycket bra erbjudande då 30% av 8 rätt nästan alltid kommer att betala bättre än 100% av 7 rätt.

De där garderingsstrecken man får där man slipper en extra spik lönas sig garanterat i längden.
Som Båth sade. Bättre få 30% av 100% än ingenting av 100%
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-14, 13:24   #141

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39581
Standard

Jävla grisar! Fick svar från ATG idag:

"Vi har inga planer på att lägga V65 på lördagar i V85 dagen."
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-14, 13:46   #142

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jävla grisar! Fick svar från ATG idag:

"Vi har inga planer på att lägga V65 på lördagar i V85 dagen."
På kort sikt stämmer det 100%.

Pga pissiga tekniska begränsningar kan de just nu bara ha max EN V65a per dag. Och den har Norge paxat och vägrar att lämna ifrån sig.

På lite längre sikt löser de förhoppningsvis korkade begränsningarna för antal spelformer av samma typ per dag.
Gammal 2025-11-23, 12:25   #143

Standard

Citat:
För få riktiga högvinster är vad som huvudsakligen orsakat relativa tappet mot övriga spelmarknaden.

Om omsättningen efter ett år har sjunkit kan det mycket väl bli som du anar.

Vid ungefär motsvarande omsättning efter ett år tror jag att man forsätter att skruva på detaljerna. I mitt tycke finns det ett gäng saker som de inte prickat helt rätt.

Men jag tror att det blir en ökning på årsbasis och att inget av ovanstående alternativ blir verklighet.

För mig personligen kvittar det som sagt. Vid Jackpott vill jag ha lägsta möjliga omsättning och utan Jackpott spelar det som sagt i de flesta fall ingen roll alls.
Du verkar få lite som du vill och lite som jag förutspådde.

Omsättningen är låg, formodligen lägre än ATG kalkylerat med. Även vid jackpott som du hoppats på.

Jag fick rätt i att femrättsutdelningen kommer hamna under gränsen betydligt oftare än "man" kan tro. Att omsättningen skulle bli lägre än kalkylerat trodde jag skulle ta längre tid än ett par omgångar.

Jag står fast vid att V75 gör comeback med modifieringar inom några månader:

*Ändrade vinstfördelningar för 7,6, och 5 rätt. Samt vid JP på 5 rätt flytta hälften? av pengarna till 7 rätt och stjäl resten till JP-fondering.
*Skrota dessa konstiga regler för filspel åtminståne spel från Sverige, låt spelare tippa på de rader de tror på och vill.
*Varför skall det behövas ett AB för att få tillgång till startlistor digitalt (Hjälp på traven mfl)?

Små förändringar som skulle kunna lyfta spelet. Ser vi V75 i Januari 2026 - förmodligen.

Senast redigerad av Skog den 2025-11-23 klockan 12:47.
Gammal 2025-11-23, 14:11   #144

Standard

Citat:
Du verkar få lite som du vill och lite som jag förutspådde.

Omsättningen är låg, formodligen lägre än ATG kalkylerat med. Även vid jackpott som du hoppats på.

Jag fick rätt i att femrättsutdelningen kommer hamna under gränsen betydligt oftare än "man" kan tro. Att omsättningen skulle bli lägre än kalkylerat trodde jag skulle ta längre tid än ett par omgångar.

Jag står fast vid att V75 gör comeback med modifieringar inom några månader:

*Ändrade vinstfördelningar för 7,6, och 5 rätt. Samt vid JP på 5 rätt flytta hälften? av pengarna till 7 rätt och stjäl resten till JP-fondering.
*Skrota dessa konstiga regler för filspel åtminståne spel från Sverige, låt spelare tippa på de rader de tror på och vill.
*Varför skall det behövas ett AB för att få tillgång till startlistor digitalt (Hjälp på traven mfl)?

Små förändringar som skulle kunna lyfta spelet. Ser vi V75 i Januari 2026 - förmodligen.
Än har du inte fått rätt i någonting alls.

5 ordinarie omgångar är inte i närheten av att räcka till för att kunna läsa av frekvensen för låg-utd-JP. Över tid landar det rimligen på ca 1 av 7 för de ordinarie omgångarna.

Omsättningen för Jackpott-omgångarna är i stora drag väldigt lik vad den varit för V75 de senaste åren med motsvarande mängd extra-pengar. Dock skulle jag personligen uppskatta om den sjönk ordentligt så att JP-effekten av extrapengarna förstärks istället för att spädas ut. Högre oms=utspädning av extrapengarna vilket är dåligt för de som spelat.

1* ) Här kommer du att få rätt i att nuvarande fördelning och omfördelningsregler inte kommer att bestå. Det som jag tror kommer att förändras allra först är hanteringen av "extra"-omgångarna.

2* ) Här är chansen/risken att du kommer att få rätt inom de närmaste 10-15 åren i princip noll. Ev lite lägre. Ingen skulle bli gladare än jag om frågan skulle få sin slutgiltiga lösning. Jag har kämpat för det här sedan reglerna infördes. Men prestigen inom ämnet är oändigt stor inom ATG.

3* ) Jag är inte helt säker på att det verkligen behövs AB. Däremot minst "Egen firma". HjälpPåTraven är ju numera Open Source och det finns "tillräckligt bra" icke supportade sätt att samla ihop det mesta av den spelinfo som behövs. Avtrycket på den icke supportade lösningen kommer att hållas ner till en minimal nivå.

Vad gäller ATGs "Next_AIS" ( Atg Information System ) så innebär den väsentligt annorlunda teknik som kräver en del utveckling. Är inte alls säker på att HPT-Johan orkar ta tag i den biten ens om han får "Egen firma"-tillgång.

Jag hoppas att svaren rätar ut några undringar/funderingar.
Gammal 2025-11-23, 17:35   #145

Standard

Citat:
Än har du inte fått rätt i någonting alls.

5 ordinarie omgångar är inte i närheten av att räcka till för att kunna läsa av frekvensen för låg-utd-JP. Över tid landar det rimligen på ca 1 av 7 för de ordinarie omgångarna.

Omsättningen för Jackpott-omgångarna är i stora drag väldigt lik vad den varit för V75 de senaste åren med motsvarande mängd extra-pengar. Dock skulle jag personligen uppskatta om den sjönk ordentligt så att JP-effekten av extrapengarna förstärks istället för att spädas ut. Högre oms=utspädning av extrapengarna vilket är dåligt för de som spelat.

1* ) Här kommer du att få rätt i att nuvarande fördelning och omfördelningsregler inte kommer att bestå. Det som jag tror kommer att förändras allra först är hanteringen av "extra"-omgångarna.

2* ) Här är chansen/risken att du kommer att få rätt inom de närmaste 10-15 åren i princip noll. Ev lite lägre. Ingen skulle bli gladare än jag om frågan skulle få sin slutgiltiga lösning. Jag har kämpat för det här sedan reglerna infördes. Men prestigen inom ämnet är oändigt stor inom ATG.

3* ) Jag är inte helt säker på att det verkligen behövs AB. Däremot minst "Egen firma". HjälpPåTraven är ju numera Open Source och det finns "tillräckligt bra" icke supportade sätt att samla ihop det mesta av den spelinfo som behövs. Avtrycket på den icke supportade lösningen kommer att hållas ner till en minimal nivå.

Vad gäller ATGs "Next_AIS" ( Atg Information System ) så innebär den väsentligt annorlunda teknik som kräver en del utveckling. Är inte alls säker på att HPT-Johan orkar ta tag i den biten ens om han får "Egen firma"-tillgång.

Jag hoppas att svaren rätar ut några undringar/funderingar.
Haha Strappa vilken spindoctor du är, imponerande!

Istället för att säga "Du har rätt, jag har fel - hittills men det är för tidigt att säga någonting ännu" går du loss med fetstilen "Än har du inte fått rätt i någonting alls.". Jaja du ljuger ju inte så länge du garderar dig med ordet Än....

Fair enough jag ska inte bråka med dig vi kan väl vara överens om att utdelningstrenden efter 6 omgångar inte pekar i den riktning du spår med 0:- på fem rätt var 7:e gång. Det är ok även Saida hade fel vid något tillfälle:

25/10 12:-
1/11 38:-
2/11 0:- från 6 rätt
8/11 11:-
15/11 0:- från 6 rätt
22/11 0:-

Nu hör det till spindoctors att flytta fokus när man riskerar att förlora en argumentation. Jag tänker mig att du vill hävda att "extraomgången" inta skall räknas även om det är V85 av någon anledning. I så fall tycker jag att vi bara skall titta på de datum det var uppehåll i Reykavik, 15/11 och 22/11. Det snöade lätt 25/10, 10/11 samt 8/11.

*1 igen, Varför ska fördelningen ändras om V85 är perfekt. Få 0 kronorsutdelningar och högvinster i övrigt... eller hur det nu är.

2* Ett företag som drivs i botten pga av prestige styrs inte av vetiiga människor. Fortätter raset behöver vi inte bry oss om hästsport 10-15 år.

3* Ok det var ett ogrundat rykte som sa att det behövde vara ett AB. Men varför hålla på det så in i .... Släpp informationen fri, den används för att ÖKA omsättningen på spelet!

Vad är det för förändring som gör att Johan mf l helt plötsligt saknar kunskap? Tid och intresse är en annan sak men det har man oftast mindre av när man driver företag jämfört med ett hobbyprojekt.

Senast redigerad av Skog den 2025-11-23 klockan 17:45.
Gammal 2025-11-23, 18:29   #146
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4935
Standard

ATG är ganska tydliga på att det kommer krävas AB för att ta del av den nya versionen av AIS, skulle förvåna mig om de backar från det.

Vill ni ha ett avancerat, OCH supportat, reduceringsprogram, som inte är Joker, får ni nog hålla tummarna för att BaraTrav börjar drivas av ett AB.

Ser inte att Strappa ifrågasätter någons kunskap. Däremot måste du verkligen brinna för det för att orka driva det vidare. De kaffepengar som går att dra in kompenserar inte mängden tid du måste lägga på support och utveckling.
Gammal 2025-11-23, 18:34   #147

Standard

Citat:
Haha Strappa vilken spindoctor du är, imponerande!

Istället för att säga "Du har rätt, jag har fel - hittills men det är för tidigt att säga någonting ännu" går du loss med fetstilen "Än har du inte fått rätt i någonting alls.". Jaja du ljuger ju inte så länge du garderar dig med ordet Än....

Fair enough jag ska inte bråka med dig vi kan väl vara överens om att utdelningstrenden efter 6 omgångar inte pekar i den riktning du spår med 0:- på fem rätt var 7:e gång. Det är ok även Saida hade fel vid något tillfälle:

25/10 12:-
1/11 38:-
2/11 0:- från 6 rätt
8/11 11:-
15/11 0:- från 6 rätt
22/11 0:-

Nu hör det till spindoctors att flytta fokus när man riskerar att förlora en argumentation. Jag tänker mig att du vill hävda att "extraomgången" inta skall räknas även om det är V85 av någon anledning. I så fall tycker jag att vi bara skall titta på de datum det var uppehåll i Reykavik, 15/11 och 22/11. Det snöade lätt 25/10, 10/11 samt 8/11.

*1 igen, Varför ska fördelningen ändras om V85 är perfekt. Få 0 kronorsutdelningar och högvinster i övrigt... eller hur det nu är.

2* Ett företag som drivs i botten pga av prestige styrs inte av vetiiga människor. Fortätter raset behöver vi inte bry oss om hästsport 10-15 år.

3* Ok det var ett ogrundat rykte som sa att det behövde vara ett AB. Men varför hålla på det så in i .... Släpp informationen fri, den används för att ÖKA omsättningen på spelet!

Vad är det för förändring som gör att Johan mf l helt plötsligt saknar kunskap? Tid och intresse är en annan sak men det har man oftast mindre av när man driver företag jämfört med ett hobbyprojekt.
0* ) Du har helt rätt i det. Borde ha skrivit att det enda du har rätt i är att det blir minst 2 av 7 på de första 7, vilket inte säger något alls. För alla praktiska syften är det dock precis så att pga just det så har du inte något rätt alls "än"... ....och det har naturligtvis inte jag heller, "än".

1* ) V85 är ABSOLUT inte perfekt eller färdigt i nuvarande form. Det enda som mitt förslag har gemensamt med nuvarande upplägg är fördelningen 35-15-15-35 när utfallets svårighetsgrad räcker till för att 5r ska ge minst 5 kr. För exakt alla andra utfall har jag en helt annan bild av vad som skulle fungera alldeles utmärkt. I stora drag hänger det ihop med att ATG inte har mod att skrota låg-utd-JP som vi känner det.

Men trots rejäla brister är det flera klasser bättre än V75 med låg-utd-JP.

2* ) Kunde inte hålla med dig mer. På den här punkten är vi 110% eniga.

3* )Informationen är redan till 99.999% fri att hämta via en ganska okomplicerad och icke supportad lösning. Det enda man måste vara försiktig med är att inte hämta onaturligt mycket data på onaturligt kort tid. Så länge det sköts bryr sig inte ATG om den hämtningen. Och givetvis får man inte använda infon i kommersiella syften utan de korrekta avtalen.

4* ) Alla kan lära sig allt. Naturligtvis handlar det om tid och intresse för HPT-Johan. Men sedan länge är projektet "egentligen nedlagt" och har tuggat på så länge befintlig lösning fungerat utan omfattande utveckling. Nya funktioner har lyst med sin frånvaro i många år vid det här laget.

Vad gäller 1 av 7 så har det sedan lång tid tillbaka poängterats att det handlar om ordinarie omgångar.

Extra-omgångarna borde ALDRIG ha ingått i V85-"projektet". Åtminstone inte i helt ojusterad form. Men spelarkollektivet ger inte ATG mycket till val. Man spelar för 15-25M mer till extraomgångarna på "lördagshuvudspelet" än om tävlingsdagen körs med annan huvudspelform.

Som tur är visar ändå ATG någon slags bollsinne när det gäller extra-omgångarna. Mitt förslag där är att HELT skippa Jackpott på dem och istället köra automatisk upp- och nerflyttning av pengarna när någon vinstgrupp inte ger utdelning. Så var det på gamla V65-tiden innan man växlade till V75.

Såklart inte säkert, eller ens troligt, att de väljer min lösning rakt av. Det jag vet säkert är att de tittar på alternativa utd-modeller för extra-omgångarna.

Senast redigerad av Strappa71 den 2025-11-23 klockan 18:40.
Gammal 2025-11-23, 19:35   #148

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61666
Standard

Ska bli intressant att se omsättningarna när alla V85or ska avverkas andra halvan av december . Inga normala människor undantag ombudsbutikerna har klarat att läsa på allt. Nu adderas ett lopp varje dag. Blir sannerligen en utmaning . Troligen även att få till vettiga omgångar om det finns någon form av kvalitetskrav från spelbolaget .

Sen undrar man om 5 rätt någonsin kommer ge över 100 kr i utdelning när det inte är så svårt att ingen hittar alla rätt. Dom som sätter 8 rätt får ju samtidigt enormt många fler femmor än vad som var fallet i lägsta vinstgruppen på V75. De 5-14 kr som nu delas ut på femmorna till skillnad mot på V75 är ju meningslösa vid 5-6 rätt totalt men har man 8 rätt och får enormt många femmor blir det ju en rejäl slant .
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-23, 19:51   #149

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ska bli intressant att se omsättningarna när alla V85or ska avverkas andra halvan av december . Inga normala människor undantag ombudsbutikerna har klarat att läsa på allt. Nu adderas ett lopp varje dag. Blir sannerligen en utmaning . Troligen även att få till vettiga omgångar om det finns någon form av kvalitetskrav från spelbolaget .

Sen undrar man om 5 rätt någonsin kommer ge över 100 kr i utdelning när det inte är så svårt att ingen hittar alla rätt. Dom som sätter 8 rätt får ju samtidigt enormt många fler femmor än vad som var fallet i lägsta vinstgruppen på V75. De 5-14 kr som nu delas ut på femmorna till skillnad mot på V75 är ju meningslösa vid 5-6 rätt totalt men har man 8 rätt och får enormt många femmor blir det ju en rejäl slant .
De som får 8 rätt står en ganska begränsad andel av 5r-raderna redan när utdelningen är så pass låg som 170k.

Vad är din uppskattning av 8r-lapparnas andel av 5r-potten i premiär-omgången?

Hint: Ta din uppriktiga gissning....och dela med 5!

För omgångarna som delat ut 1M+ på 8r handlar det om under 1%.

Myten/snedräkningen/missuppfattningen om att allarättslapparna alltid trycker ner utd på 2-3 fels-utd håller sig fast på ett envist sätt.

Utd på 5r kan vara väldigt olika på samma 8r-utd. Så "ingen vinnare" behöver inte betyda att 5r var löjligt svårt att klara av. Men i stora drag måste det till ett utfall med 0-1 vinnare på 8 rätt för att 5r-utd ska orka upp över 100 kr. Och då blir det ändå inte långt över 100 kr.

Senast redigerad av Strappa71 den 2025-11-23 klockan 19:54.
Gammal 2025-11-24, 17:28   #150

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61666
Standard

Citat:
De som får 8 rätt står en ganska begränsad andel av 5r-raderna redan när utdelningen är så pass låg som 170k.

Vad är din uppskattning av 8r-lapparnas andel av 5r-potten i premiär-omgången?

Hint: Ta din uppriktiga gissning....och dela med 5!

För omgångarna som delat ut 1M+ på 8r handlar det om under 1%.

Myten/snedräkningen/missuppfattningen om att allarättslapparna alltid trycker ner utd på 2-3 fels-utd håller sig fast på ett envist sätt.

Utd på 5r kan vara väldigt olika på samma 8r-utd. Så "ingen vinnare" behöver inte betyda att 5r var löjligt svårt att klara av. Men i stora drag måste det till ett utfall med 0-1 vinnare på 8 rätt för att 5r-utd ska orka upp över 100 kr. Och då blir det ändå inte långt över 100 kr.
Det var en överraskning. Sen är det ju ändå så att det är rätt meningslöst att få enbart femmor med en femrättsutdeining på 5-14 kr. Men om jag fick bestämma så skulle allt gå tillbaks till spelarna aktuell omgång .
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td