Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-01-18, 15:06   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4497

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V85 Kalmar lördag 24 jan

Vilken smaskig duell!

Hemmahästen A FAIR DAY möter STENS RUBIN i guldloppet på Kalmar över 1640a. Blir spännande att se hur spårlottningen faller ut. Går båda iväg så är väl övriga fem deltagare bara statister? Men kan man spika nån av de två eller vad tror ni?
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-18, 19:50   #2

Standard

Se där: Stens Rubin fick överskattade spår 2 och A Fair Day det underskattade spår 5 på kort auto. Det sura äpplets bett blir väl att man får ta bägge! Fast Affe slog ju rubinen när de möttes och slog även Francesco Zet. Så det kanske kan vara en chansspik ändå? Å andra sidan har rubinen tävlat på sedan Müllers och radat upp segrarna medan Affe gör årsdebut...
Gammal 2026-01-18, 20:24   #3

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18670
Standard

Jag tror så här ang Gulddusten på Lördag.
Rubinen tar piken och Affe får parkera i dödens från början till slut.
Affe plockar inte ner en frisk och kry Stens Rubin med utvändig resa. A Fair Day har ju dessutom pausat 2 månader och skor på fossingarna är oxå ett minus.
Stens Rubin känns återigen svårslagen.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-01-18 klockan 20:44.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-18, 21:05   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Jag tror så här ang Gulddusten på Lördag.
Rubinen tar piken och Affe får parkera i dödens från början till slut.
Affe plockar inte ner en frisk och kry Stens Rubin med utvändig resa. A Fair Day har ju dessutom pausat 2 månader och skor på fossingarna är oxå ett minus.
Stens Rubin känns återigen svårslagen.
Jag tolkar det som att du spikar Stens Rubin? Kanske är det den vägen man får gå men jag vill höra lite mer av vad Bettan har att säga innan jag bestämmer mig. Fast det är ju bara söndag ännu, många tankar kvar att processa! Ett sevärt lopp blir det nog förhoppningsvis!
Gammal 2026-01-18, 21:24   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jag tolkar det som att du spikar Stens Rubin? Kanske är det den vägen man får gå men jag vill höra lite mer av vad Bettan har att säga innan jag bestämmer mig. Fast det är ju bara söndag ännu, många tankar kvar att processa! Ett sevärt lopp blir det nog förhoppningsvis!
Ja Stens Rubin är Söndagsspiken. Men det är som du antyder lååångt till Lördag. Frågan är hur Affe tacklar ringrost och skor. Hästen är ju grym när han har toppform.
Gammal 2026-01-19, 09:18   #6

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6108
Standard

Förra året årsdebuterade Affe med 11,1 på kort

Det var bra men inte WovWov, men han avslutade 07,6 si 400, det är väl typ så fort man kan avsluta ett lopp, går liksom inte få en häst springa så mkt fortare när man är ensam i ledningen. och inte har någon att tävla mot.

Kan bli en sevärd duell.

10 - 10,5 si 500 på Untersteiners lär inte räcka om Affe är som i förra åresdebuten
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-19, 12:14   #7

Standard

Jag tittade igenom tidigare lopp och det känns som att A Fair day skulle kunna spetsa från femtespåret och då får det bli spik på den. Antar att den trendar neråt under veckan eftersom Sten har färska segrar i bagaget. Speltekniskt är det roligare att välja en av två i ett lopp. Bestämmer mig dock inte förrän jag har hört vad Bettan har att säga i frågan.

Däremot blir det spik på Piccadilly Pellini som känns helt klar och även Maroon Day från Kalmar-stallet. Det är mina halvtidiga tankar (det är ju faktiskt måndag eftermiddag nu)
Gammal 2026-01-19, 14:08   #8

Standard

Måndags Dragen

V85 1) 15 hästars stolopp. Hujedamej.
6 Marlene Boko Vinner inte lopp på beställning men testat på Rikstoton och känns änna bättre än raden. Duktiga Norra Näs Wilma i jollen. Jag håller tummarna.
12 Billie Parker Distansgynnad rackare med ett oddshöjande läge. Måstestreck.

V85 2) Vidöppen tillställning.
1 Son Of My Father Kluriga spår 1 men funkar bra med skor och är nog lite sprinterbetonad.
10 Knud Bakspår på sprint är tufft men även den här filuren känns sprinterbetonad.

V85 3) Tvåhästarslopp är bara förnamnet. Tråkigt med endast 7st hästar i guld. Är det inte bättre att köra tvåklass Silver mot Guld nu på vinterhalvåret?
Tar Rubinen femte raka eller får Affe en bejublad hemmaseger ? Tja f-n vet men skor och 2 mån paus är väl lite minus för Affe. Fördel Stens Rubin i min skalle.

V85 4) 14 Alvena Roy Grym travare. Räds varken distans eller motstånd. Smackelismack.

V85 5) 1 The Great One Satt som en smäck näst senast på Axevalla till 19ggr fläsket. Se upp.
7 Fetisov Är nog hästen att slå. Kommer med 3 raka och står perfekt inne i klassen. Dessutom Face Time Bourbon gener.

V85 6)5 Picadilly Pellini Lekte med packet senast. Gissa vem som är pappa ?

V85 7) 2 Kash Keeper Står lite hårt inne i Silver men har formen på topp. Se upp.
9 Yuvaraj Tog en efterlängtad vinst senast och Adrian får förtroendet igen. Hästen är en rutinerad filur som gillar att tävla. Halvsmack.

V85 8) 2 Noblesse Brodda Kan ta revanch för snöpliga galoppen senast. Trodde mycket på hästen då oxå. Märren har form och Axevalla Kevin oxå har bra form på stallet.
4 Cheerful Har pausat och pjäxor på men trots lite dåliga vibbar i stallet tror jag Törnqvisten har hästen iordning. Readly Express märren har normalt spring i benen.
Psst visst är det ett klurigt stolopp ?

Tja det blev som vanligt ett lite Halmstads färgat Måndags Surr. Där huserar ju V85 oraklen. Men lite småstänk från Åby, Axevalla och Jägers oxå. Hm lokalpatriotismen lyser igenom.
Ha en go Januari måndag alla TP filurer.
Gammal 2026-01-19, 15:47   #9

Standard

TP filurer? Var du tidigt på Specialen idag Efterhandare?
Men kul måndags-surr!!! Fast jag saknar Törnqvist/Pieters i avd 2. En femma på kort vill man ju inte åka på!
Gammal 2026-01-19, 16:30   #10

Standard

Citat:
TP filurer? Var du tidigt på Specialen idag Efterhandare?
Men kul måndags-surr!!! Fast jag saknar Törnqvist/Pieters i avd 2. En femma på kort vill man ju inte åka på!
Nej Specialen får stå orörd. Men Gräsänkling feeling lockar till travsurr.
V85 2 är nästan omöjlig att lösa. Visst är Danville tidig. Debut på distansen ?
Lövgren sitter kanske på leken. Drivern Mifsrud vinner ju lopp på löpande band och Unforgettable har oxå form. Psst fina gener (hästen alltså)
Gammal 2026-01-19, 17:07   #11

Standard

Citat:
Nej Specialen får stå orörd. Men Gräsänkling feeling lockar till travsurr.
V85 2 är nästan omöjlig att lösa. Visst är Danville tidig. Debut på distansen ?
Lövgren sitter kanske på leken. Drivern Mifsrud vinner ju lopp på löpande band och Unforgettable har oxå form. Psst fina gener (hästen alltså)
Bra spaning! Mifsrud är ju förstekusk hos Lövgren numera och honom ska man nog bevaka lite extra framöver. Men frågan kvarstår: vad är TP filurer?
Gammal 2026-01-19, 17:37   #12

Standard

Citat:
Bra spaning! Mifsrud är ju förstekusk hos Lövgren numera och honom ska man nog bevaka lite extra framöver. Men frågan kvarstår: vad är TP filurer?
Jadu Bosse demensen är svår att dölja
F-n vet jag menar men det är så jäkla skämmigt att jag använder TP / Travpunkten när jag syftar på Sharps Det är nog inte första och kanske inte sista gången. Förlåt, förlåt. Jag får hoppas ni kan acceptera en gammal senil gubbe på sidan.
Gotland ! Kan jag få en chans till ? Dispens.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-01-19 klockan 18:33.
Gammal 2026-01-19, 19:43   #13

Standard

Aha, Travpunkten. Ja, där var jag inne några gånger innan jag hittade Sharps. Det var många år sedan dom lade ner väl? Jag hade nästan glömt bort att de fanns. Du har bättre minne än vad jag har, Efterhandaren!!!
Gammal 2026-01-19, 19:48   #14

Standard

Citat:
Aha, Travpunkten. Ja, där var jag inne några gånger innan jag hittade Sharps. Det var många år sedan dom lade ner väl? Jag hade nästan glömt bort att de fanns. Du har bättre minne än vad jag har, Efterhandaren!!!
Ha,ha. Bättre minne Hur go ä den.
TP tiden är preskriberad men jäklar vilka goa gubbar och tjejer det fanns på den arenan.
bosseguldheden (+7)
Gammal 2026-01-19, 20:56   #15

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 171
Standard

Här kommer mitt utkast inför lördagen, luktar Untersteiner-dominans igen va

1. 13 Kinky Rain
2 2 Unforgettable Tile & 5 Danville
3. 2 Stens Rubin & 5 A Fair Day
4. 14 Alvena Roy
5. 7 Fetisov
6. 5 Piccadilly Pellini
7. 4 Thai M. Square, 5 Maroon Day, 6 Fighter
Kronos, 10 Frankie Godiva & 11 Jalapeño K
8. 1 Queen T, 2 Noblesse Brodda & 10 Magic Jewel

Så då är frågan var ska jag fylla på? :-)
Farjkarlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-19, 20:57   #16

Standard

Citat:
Jag får hoppas ni kan acceptera en gammal senil gubbe på sidan.
Gotland ! Kan jag få en chans till ? Dispens.
Du får säkert dispens Gotland är en godhjärtad människa. Synd att han syns så sällan i forumet nu för tiden. Han höll uppe kvaliteten på inläggen!
Gotland (+5)
Gammal 2026-01-19, 23:27   #17

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1696
Standard

Spår 5 på bägge för Almheden....... Jag spikar trots medveten om att Rubinen är snabb från start. Räknar dock med att Almheden vill visa upp bägge i toppförfattning med hemmaplan. Gissar dock att Rubinen blir favorit. Cirkus 50/40. Men mycket hänger ju på hur media hanterar duellen. Två mycket intressanta lopp.
KalleKlut (+3)
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-20, 04:31   #18

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 19747
Standard

En ganska ihålig omgång med många skiktade lopp. Betyg 4,5/10

Kluts förhoppningar på lördagsfacit..

Avd 1. Här borde 3 Ina Minute bli favorit på runt 35% Tänkbar spik då hon förmodligen blir släppt till ledningen av MW. Klart värst emot är 12 Billie Parker och 13 Kinky Boots. Men spåren brukar ställa till det i stolopp.. Dragen/C är 9 Escama och 2 Chocolicious.

Avd 2. Risigt lopp där 5 Danville blir nog med rätta favorit. Klart vettig spik på bästa hästen. Vid gardering så bör man nog se upp för 8,7 i denna spårtrappa.

Avd 3. Här kommer den duellen vi alla väntar på! Jag är inne på att det är Ginmans dag och tror på "kross" från dödens. Visst, det är skor på och 2m vila yada yada men det är nivåskillnad mellan dessa! Hoppas på att han är andrahandare när starten går.. Här måste man ändå ta ställning!

Avd 4. 14 Alvena Roy är märkligt nog favorit i nuläget vilket är heelt fel! Favoritskapet bör stå mellan 1 Xanthis J.R. och 6 Conrads Leonard där jag framhåller 1an. Men detta lopp känns som ett av de mer öppna loppen så garderingen är tidig. Skrällar jag inte släpper är 12 Coinmaster och 10 Landmark River. 3 är tidig också.

Avd 5. 7 Fetisov är en gammal back klippa och som häst blir han sinnessjukt svårslagen om Persson får överta ledningen. Vilket jag är rätt säker på! En rolig (kanske inte så trolig) emot kan 5 Ares Maanos vara. Vad har herr Oskar Svanberg att säga månntro?

Avd 6. En till jättekonstig favorit (just nu) är 5 Piccadilly Pellini. Jag ratar henne helt och blir jävligt förvånad om hon är favorit på lördag! En felfri 2 Godot har bra vinstchans om han går felfritt men jag gissar på minst 75% galoppchans. 4 Lillkagan till ledningen? 11 Fuego Degato har varit hårt spelad men inte vunnit på ett tag. Ser ut att bli lite borttappad nu! 8 Staro Steven hade varit en vettig spik från bättre läge. 12 Remy Lane vid ytterligare gardering..

Avd 7. Dags för Oscar Ginman igen?! (Känns tufft att spika honom x2 på V85) Men 5 Maroon Day är riktigt bra även fast han står lite halvtufft inne på pengarna. Given ledning och därifrån blir han svår att plocka ner för övriga. Vid gardering bör man nog ta många. Alla utom 1,8,7 för att vara säker.

Avd 8. 5 Direction Face är mitt absoluta förstaval! Men 6 Love Express W.F. är tidig bakom. Jag plockar nog även med 4 Cheerful och skrällen 1 Queen T. och eventuellt 2.
bosseguldheden (+7)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-20, 12:21   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg

Kluts förhoppningar på lördagsfacit..

Avd 3. Här kommer den duellen vi alla väntar på! Jag är inne på att det är Ginmans dag och tror på "kross" från dödens. Visst, det är skor på och 2m vila yada yada men det är nivåskillnad mellan dessa! Hoppas på att han är andrahandare när starten går.. Här måste man ändå ta ställning!
Avd 7. Dags för Oscar Ginman igen?! (Känns tufft att spika honom x2 på V85) Men 5 Maroon Day är riktigt bra även fast han står lite halvtufft inne på pengarna. Given ledning och därifrån blir han svår att plocka ner för övriga. Vid gardering bör man nog ta många. Alla utom 1,8,7 för att vara säker.
Jag är inne på samma idé. Som det ser ut nu spikar jag Ginman i avd 3 och avd 7. Är det någon gång Ginman ska ta en dubbel så är det väl nu på hemmabanan och med två kanonhästar. Dessutom finns varken Goopen, Djusarna eller Wäjern på plats.

Senast redigerad av bosseguldheden den 2026-01-20 klockan 12:58.
Gammal 2026-01-20, 12:56   #20

Standard

Tidig grundidé:

Avd 1
Två Unterhästar med Uhrberg upp bakom den ena. Jag tar med bägge; 7 Satsuma och 13 Kinky Rain. Några lopp ska väl Johans hästar vinna? Dessutom min förstarankade 12 Billie Parker. Reldén-favoriten chansar jag bort.

Avd 2
5 Danville spikas. Jag tror stallet är uppe ur sin lilla svacka. Från femtespår på kort auto är det väl bara tack o hej?

Avd 3
Jag tar ställning; spik på 5 A Fair Day. Det kanske verkar dumdristigt när man kan få en "helgardering" med bara två hästar men jag testar i alla fall. Jag behöver spara strecken till skrälloppen.

Avd 4
14 Alvena Roy är en tänkbar spik men jag "måste" ha med 1:an i volt så 1 Xanthis J.R. kommer med på lappen. Det får räcka med dessa två.

Avd 5
Favoriten Fesitov har gjort det bra i vardagslopp på hemmaplan men är nog överstreckad här. För mig är detta ett vidöppet lopp och jag tar ALLIHOPA HÄSTARNA.

Avd 6
Ganska okända hästar för mig. Jag satsar på Johans häst här. Det verkar vara en blivande stjärna och från spår 5 bakom bilen är det väl full fart framåt som gäller. Han får vinna med 5 Piccadilly Pellini här istället för i guld.

Avd 7
Så var det dags för ännu en triumf för Oscar Ginman med 5 Maroon Day. En offensiv styrning förväntar jag mig och då är väl saken klar?

Avd 8
Dagen avslutas med ett stolopp och då är det gôtt att sitta med ALLIHOPA HÄSTARNA.

Så ser min grundidé ut idag, tisdag. Får se om den håller hela veckan!
Gammal 2026-01-20, 13:15   #21

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5951
Standard

Citat:
Jag är inne på samma idé. Som det ser ut nu spikar jag Ginman i avd 3 och avd 7. Är det någon gång Ginman ska ta en dubbel så är det väl nu på hemmabanan och med två kanonhästar. Dessutom finns varken Goopen, Djusarna eller Wäjern på plats.
Ginman har redan tagit lördagsdubbel, två gånger dessutom! På Jägersro båda gångerna, med exvis BG, Örjan, Jepson, JU på plats.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-20, 13:44   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Ginman har redan tagit lördagsdubbel, två gånger dessutom! På Jägersro båda gångerna, med exvis BG, Örjan, Jepson, JU på plats.
Bra! Det stärker mig i mina spikval. Tack för infon!
KalleKlut (+1)
Gammal igår, 10:11   #23

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 19747
Standard

Det skall bli intressant att läsa vad Stefan Persson tror om sina chanser på lördag!
Jag blir mer och mer inne på att det blir hans och Oscar Ginmans dag..
Vinner dom minst 4 lopp tillsammans så kommer jag att sitta bra på det
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 11:36   #24

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1258
Standard

Citat:

Avd 5. 7 Fetisov är en gammal back klippa och som häst blir han sinnessjukt svårslagen om Persson får överta ledningen. Vilket jag är rätt säker på! En rolig (kanske inte så trolig) emot kan 5 Ares Maanos vara. Vad har herr Oskar Svanberg att säga månntro?

Svanberg låter ju väldigt uppåt.

Citat:
- Det kändes riktigt bra i måndagens jobb. Han var bra med i matchen både mentalt och fysiskt och har med det sagt tagit loppet väldigt bra. Spåret var jag väldigt nöjd med så det ska bli riktigt kul på lördag. Vi har hittat lite som har krånglat med honom störe del av livet då han haft lite problem med vätskebalansen. Det är nu bra och han är väldigt pigg och glad med livet. Han spurtade starkt senast och gick med full fart över mål och hade bara kunnat gå två riktiga jobb på en månad inför senast på grund av virus och sånt. Med det upplägget tror jag att det är toppform på lördag. Inga ändringar, säger Oskar Svanberg.

Samma för Erkssons häst som Ginman rattar - 4 Second Serve, så den måste också med.

Citat:
- Han har gjort två starter i min regi och jag har varit väldigt nöjd med honom. I den första starten för mig så avslutade han fint över upploppet och senast gick han runt konkurrenterna i spåren under slutvarvet. Han känns väldigt laddad och fin i jobben inför den här starten och är också väldigt pigg och “studsig” i hagen. Utgångsläget blev bra och jag är nöjd med min häst för dagen. Han tävlar med öppet huvudlag och jag har haft vissa funderingar på att sätta på honom ett halvstängt huvudlag. Han är dock så pass pigg för dagen att jag troligtvis inte förändrar något, säger Michelle Eriksson.

Och Fetisov såklart.
Wedgie är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 12:00   #25

Standard

Citat:
Det skall bli intressant att läsa vad Stefan Persson tror om sina chanser på lördag!
Jag blir mer och mer inne på att det blir hans och Oscar Ginmans dag.
Vinner dom minst 4 lopp tillsammans så kommer jag att sitta bra på det
Ja Stefan P är hårt anlitad på lördag. Kör i alla 10 loppen på Kalmar.
Favoritspelad på 2 V85 styrningar och har väl platschans med övriga 6.
Ginman kör oxå flitigt. 6 lopp totalt.
Gammal idag, 09:47   #26

Standard

Fredags Surr

Mina måstestreck Dan före Dan.

V851) 12 Billie Parker Ingrid har ställt iordning. Distansgynnad rackare. Prevosten kör för vinst.

V85 2) 1 Son Of My Father Lite klurigt läge men Eklund har grym Stall och Kuskform.

V85 3) 2 Stens Rubin Perfekt läge och rätt distans dessutom värsta konkurrenten i dödens. Smack.

V85 4) 6 Conrads Leonard Ensam på springen borde ge ett bra läge. Känns änna distansgynnad.

V85 5) 7 Fetisov Fjärde raka med Persson ligger i luften. Face Time Bourbonnaren har ett namn som förpliktigar. Hockey Ikonen tog 2 OS och 7 VM guld.

V85 6) 3 Staro Tindra Dagens 5% are. Öppet Klass 3 försök.

V85 7) 5 Maroon Day Står lite hårt inne i Silver men inget motstånd som skrämmer. Dödens Lokomotiv som knäcker allt. Almheden har nog ställt iordning och Ginman behöver bara se till sitt han inte ramlar i sulkyn när hästen drar iväg till slut på 207m långa upploppet.

V85 8) 4 Cheerful Ok pausat och lite svårbedömd form. Men står bra inne på alla sätt och det kan vankas spets och slut. Men lågklassiga stolopp är inte att leka med.

Fredags Spikarna
2 Stens Rubin. 7 Fetisov. 5 Maroon Day.

Garderingsloppen är V85 avd. 2-4-8.

Senast redigerad av Efterhandaren den idag klockan 09:55. Anledning: Fredagsspikar
Svara

Ämnesverktyg

td