|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Sannolikt Sweden Cup-finalen och att Skraplotten sedvanligt velat ha med allt i den "heliga" TV4-timmen 18-19 som inte kunnat vidgas pga nyheterna där. Att det blev extra sent för tillresta och personal annars tror jag han gav blanka f-n i.
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Absolut inte 100% omöjligt. Men min förstahandsgissning är ändå mer att ATG numera tar sitt spelar-ansvar på betydligt större allvar än tidigare samt att det allmänna travintresset sjunker. T ex så var det ett brutalt tapp för TV-tittande under Elitloppsfinalen. Vägrar man verkligen att titta på Elitloppsfinalen för att man retar sig på just V85? Det är inte särskilt troligt enligt mig. Många har fått sina konton "maxbegränsade" eller t o m avstängda. Och det lär ju vara de som har omsatt "en bra bit över medel" som drabbats av den åtgärden. Samma gäller även de som är kund hos norska Rikstoto.
|
|
|
|
#18 |
|
Ok. Det var i alla fall hur diskussionen gick. Från början var det tänkt med 16.20 även under EL-lördagen. Det ändrades relativt sent och om det var en överraskning att Sweden Cup skulle hinnas med så är det inte konstigt att svenskt trav har problem.
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
Var inte tidsjusteringen att alla som rest till solvalla, skulle bo på hotel, kanske ha en kvällsrunda på stan på Lördagskvällen, fick ett väldigt tight tidsschema, Den som åkte med damsällskap / familj var kanske inte så glad när man kom Hotellet kl 20,30 vila lite fräscha upp sig lite och kl blev 22,00 innan man kom om ut på stan Elitlopshelgen skall väl vara ganska mkt mer än trav i 2 dagar Och en som set nästan alla derbyn sedan Stig H vann med Grain, slutade åka till jägersro vid, tyckte inte det blev mer än trav, jo vi körde Cph på fredagen m smörrebröd o den lille, men på lördagskvällen orkade man inte mkt, kanske en öl på närmsta hak |
||
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
I första utkastet från ATG skulle V75 starta 16:20 även på EL-lördagen. Sedan ändrade man till 15:15 ganska tätt inpå. Och sedan åren efter det var det 14:30 som gällde fram till Covid-åren. 1h50min tidigare än övriga lördagar. Hade det bara varit för Sweden Cup så hade man inte behövt 14:30. Men numera känns det som att det inte alls är så många tillresta som förr. Så det är en mindre fråga helt enkelt. Min gissning är att de fr o m september kommer att ha 15:10 året om förutom natt-travet på Boden, och då blir det så enhetligt som det går att få.
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
En orsak till eventuellt tittartapp skulle kunna vara att det var gudomligt sommarväder den dagen (i alla fall där jag bor) så kanske en hel del som föredrog att vara ute istället för att sitta framför tv:n. Kan mycket väl vara annat, men kan vara en orsak. |
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
Superväder på sommaren har inverkat negativt på spelet förr om åren också.
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
Haha inte ett smack var till överdrift men att TV4-timmen inte skulle ha spelat in under årets främsta jackpottoavhängiga omsättningsomgång för "TV-talibanen" Skarplöth har jag i varje fall svårt att tro. Missade dock att det var redan 1430 ett tag också men i den justeringen läser jag in garantin för att hinna Sweden Cup också inom ramen för lajvsändningen i TV4. Svårt oavsett tro att Hasse vurmat så bara för banbesökarnas väl och ve om än bara en gång om året. Tror hellre han hade verkat stenhårt då för att fimpa Sweden Cup helt som ju var tillfälligt out under pandemi-åren också. |
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
Okej ja säkert en kombination där då. Rätt övertygad i alla fall att de i första hand "egna rader-spelare" som tenderat att inte åka med V85-skutan är/varit milt sagt rätt överrepresenterade att bidra till omsättningen också i gemen bland övriga spelformer framför den kundgruppen som främst köper Harry- eller andelspelslotter till V85. |
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4715Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Det känns skönt att man spelar på datorn numera. Jag klickar upp startlistan till Mantorp i morgon och där står: AVDELNING 1, I MORGON 16.10. Inga tveksamheter. Springa ner till spelbutiken slutade jag med för minst 15 år sen och jag har vant mig vid ha min spelbutik i hemmakontoret. Det är väl bara en tidsfråga innan det här med ombud på stan försvinner och då ser alla på sin skärm när första start går av stapeln. Det är nog bara till att bita i det sura gräset och anpassa sig till att framtiden är här, men sina för- och nackdelar. För mig är det ofattbart att någon kan missa inlämningstiden under Elitloppshelgen. Fokusera mera!
|
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|