Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal idag, 12:35   #16

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2491
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
.

Minns någon anledningen till avvikande tid just för EL-lördagens spelstopp?

.
Sannolikt Sweden Cup-finalen och att Skraplotten sedvanligt velat ha med allt i den "heliga" TV4-timmen 18-19 som inte kunnat vidgas pga nyheterna där. Att det blev extra sent för tillresta och personal annars tror jag han gav blanka f-n i.
Dalglish är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 12:41   #17

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3685
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalglish Visa inlägg
Okej men är det osannolikt att tro att övriga spelformers dropp hänger samman också med att V85 gjort att en viss kategori spelare tenderar att ha lagt ner eller kanske pausat sitt ATG-spelande för tillfället helt?

Absolut inte 100% omöjligt.

Men min förstahandsgissning är ändå mer att ATG numera tar sitt spelar-ansvar på betydligt större allvar än tidigare samt att det allmänna travintresset sjunker.

T ex så var det ett brutalt tapp för TV-tittande under Elitloppsfinalen. Vägrar man verkligen att titta på Elitloppsfinalen för att man retar sig på just V85? Det är inte särskilt troligt enligt mig.

Många har fått sina konton "maxbegränsade" eller t o m avstängda. Och det lär ju vara de som har omsatt "en bra bit över medel" som drabbats av den åtgärden. Samma gäller även de som är kund hos norska Rikstoto.
Gammal idag, 12:45   #18

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalglish Visa inlägg
Sannolikt Sweden Cup-finalen och att Skraplotten sedvanligt velat ha med allt i den "heliga" TV4-timmen 18-19 som inte kunnat vidgas pga nyheterna där. Att det blev extra sent för tillresta och personal annars tror jag han gav blanka f-n i.
Ok. Det var i alla fall hur diskussionen gick. Från början var det tänkt med 16.20 även under EL-lördagen. Det ändrades relativt sent och om det var en överraskning att Sweden Cup skulle hinnas med så är det inte konstigt att svenskt trav har problem.
Gammal idag, 13:25   #19

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6365
Standard

Citat:
Mest troligt var det här sista gången som EL-lördagen har avvikande tid för spelstopp.

Fr o m september kommer det att vara 15:10 som gäller året runt förutom "Nattomgången" på Boden och möjligen någon enstaka ytterligare omgång.

Minns någon anledningen till avvikande tid just för EL-lördagens spelstopp?

Grundtanken från ATG var att det skulle vara 16:20 alla dagar. Men en timme senare V75-avgörande skulle passa extra dåligt för tillresta under EL-helgen. Många av oss ville kunna "göra stan" på ett vettigt sätt efter tävlingarna.

Att köra 1h tidigare var alltså absolut inte någon Skarplöth-idé utan en anpassning till en av årets fåtal större live-publiker.

Nuförtiden handlar det inte alls om särskilt många tillresta ändå och man skulle nog lätt kunna ha startat samma tid som alla andra lördagar.

Mycket tråkigt att det missades inlämning här och var ändå såklart.

Var inte tidsjusteringen att alla som rest till solvalla, skulle bo på hotel, kanske ha en kvällsrunda på stan på Lördagskvällen, fick ett väldigt tight tidsschema,

Den som åkte med damsällskap / familj var kanske inte så glad när man kom Hotellet kl 20,30 vila lite fräscha upp sig lite och kl blev 22,00 innan man kom om ut på stan

Elitlopshelgen skall väl vara ganska mkt mer än trav i 2 dagar

Och en som set nästan alla derbyn sedan Stig H vann med Grain, slutade åka till jägersro vid, tyckte inte det blev mer än trav, jo vi körde Cph på fredagen m smörrebröd o den lille, men på lördagskvällen orkade man inte mkt, kanske en öl på närmsta hak
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 14:40   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Var inte tidsjusteringen att alla som rest till solvalla, skulle bo på hotel, kanske ha en kvällsrunda på stan på Lördagskvällen, fick ett väldigt tight tidsschema,

Den som åkte med damsällskap / familj var kanske inte så glad när man kom Hotellet kl 20,30 vila lite fräscha upp sig lite och kl blev 22,00 innan man kom om ut på stan

Elitlopshelgen skall väl vara ganska mkt mer än trav i 2 dagar

Och en som set nästan alla derbyn sedan Stig H vann med Grain, slutade åka till jägersro vid, tyckte inte det blev mer än trav, jo vi körde Cph på fredagen m smörrebröd o den lille, men på lördagskvällen orkade man inte mkt, kanske en öl på närmsta hak
Det var exakt det jag avsåg. Andra i tråden tror inte ett smack på den anledningen.

I första utkastet från ATG skulle V75 starta 16:20 även på EL-lördagen.

Sedan ändrade man till 15:15 ganska tätt inpå. Och sedan åren efter det var det 14:30 som gällde fram till Covid-åren.

1h50min tidigare än övriga lördagar. Hade det bara varit för Sweden Cup så hade man inte behövt 14:30. Men numera känns det som att det inte alls är så många tillresta som förr. Så det är en mindre fråga helt enkelt.

Min gissning är att de fr o m september kommer att ha 15:10 året om förutom natt-travet på Boden, och då blir det så enhetligt som det går att få.
Gammal idag, 15:00   #21

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1590
Standard

Citat:

Men min förstahandsgissning är ändå mer att ATG numera tar sitt spelar-ansvar på betydligt större allvar än tidigare samt att det allmänna travintresset sjunker.

T ex så var det ett brutalt tapp för TV-tittande under Elitloppsfinalen. Vägrar man verkligen att titta på Elitloppsfinalen för att man retar sig på just V85? Det är inte särskilt troligt enligt mig.

Många har fått sina konton "maxbegränsade" eller t o m avstängda. Och det lär ju vara de som har omsatt "en bra bit över medel" som drabbats av den åtgärden. Samma gäller även de som är kund hos norska Rikstoto.

En orsak till eventuellt tittartapp skulle kunna vara att det var gudomligt sommarväder den dagen (i alla fall där jag bor) så kanske en hel del som föredrog att vara ute istället för att sitta framför tv:n. Kan mycket väl vara annat, men kan vara en orsak.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 15:06   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
En orsak till eventuellt tittartapp skulle kunna vara att det var gudomligt sommarväder den dagen (i alla fall där jag bor) så kanske en hel del som föredrog att vara ute istället för att sitta framför tv:n. Kan mycket väl vara annat, men kan vara en orsak.
Absolut tänkbar delorsak.

Superväder på sommaren har inverkat negativt på spelet förr om åren också.
Gammal idag, 15:49   #23

Standard

Citat:
Det var exakt det jag avsåg. Andra i tråden tror inte ett smack på den anledningen.

I första utkastet från ATG skulle V75 starta 16:20 även på EL-lördagen.

Sedan ändrade man till 15:15 ganska tätt inpå. Och sedan åren efter det var det 14:30 som gällde fram till Covid-åren.

1h50min tidigare än övriga lördagar. Hade det bara varit för Sweden Cup så hade man inte behövt 14:30. Men numera känns det som att det inte alls är så många tillresta som förr. Så det är en mindre fråga helt enkelt.

Min gissning är att de fr o m september kommer att ha 15:10 året om förutom natt-travet på Boden, och då blir det så enhetligt som det går att få.

Haha inte ett smack var till överdrift men att TV4-timmen inte skulle ha spelat in under årets främsta jackpottoavhängiga omsättningsomgång för "TV-talibanen" Skarplöth har jag i varje fall svårt att tro.

Missade dock att det var redan 1430 ett tag också men i den justeringen läser jag in garantin för att hinna Sweden Cup också inom ramen för lajvsändningen i TV4. Svårt oavsett tro att Hasse vurmat så bara för banbesökarnas väl och ve om än bara en gång om året. Tror hellre han hade verkat stenhårt då för att fimpa Sweden Cup helt som ju var tillfälligt out under pandemi-åren också.
Gammal idag, 15:56   #24

Standard

Citat:

Okej ja säkert en kombination där då. Rätt övertygad i alla fall att de i första hand "egna rader-spelare" som tenderat att inte åka med V85-skutan är/varit milt sagt rätt överrepresenterade att bidra till omsättningen också i gemen bland övriga spelformer framför den kundgruppen som främst köper Harry- eller andelspelslotter till V85.
Gammal idag, 17:06   #25

Sharp$: 4715

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det känns skönt att man spelar på datorn numera. Jag klickar upp startlistan till Mantorp i morgon och där står: AVDELNING 1, I MORGON 16.10. Inga tveksamheter. Springa ner till spelbutiken slutade jag med för minst 15 år sen och jag har vant mig vid ha min spelbutik i hemmakontoret. Det är väl bara en tidsfråga innan det här med ombud på stan försvinner och då ser alla på sin skärm när första start går av stapeln. Det är nog bara till att bita i det sura gräset och anpassa sig till att framtiden är här, men sina för- och nackdelar. För mig är det ofattbart att någon kan missa inlämningstiden under Elitloppshelgen. Fokusera mera!
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 19:35   #26

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6365
Standard

Citat:
Droppet i år var ganska jämnt över samtliga spelformer och inte V85-specifikt.
Vad har du för förklaring till att v5 ökade jmfrt med föra året

Det var liknande tendens i vintras, men då upp 25 - 30 5 vissa lördagar ok små siffror typ + 500 - 700 000 kr

15 % upp på söndagens Elitloppet
5 % upp på Lördagen

Om allt annat visar MINUS varför ökar då V5 ?

Visserligen små siffror men om allt annat visar typ minus 10% då hamnar vi på att V5 har en omsättning som är 20% bättre mot jämförelse siffrorna
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 20:23   #27

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 224
Standard

Citat:
Absolut tänkbar delorsak.

Superväder på sommaren har inverkat negativt på spelet förr om åren också.
Undrar om inte vädret spelade mindre roll än det faktum att ett stort antal spelare finner V85 ointressant och inväntar återstarten av V75?
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td