Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-18, 13:00   #1
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Skillnaden mellan RoK och sharps?


Finns det någon större skillnad egentligen? Tänkte vi kunde bena ut allt här och få upp sanningen till ytan. Jo, förresten, det finns en stor skillnad - eller två när jag tänker efter.


På RoK raderas alla "icke passande" inlägg.

På sharps låtsas man som att man driver sidan för medlemmarnas bästa och inte i syfte att tjäna pengar.


För varför har man annars den största och bästa ytan till reklam på sharps om det inte är för att tjäna pengar på den? Det kunde vara dagens bästa spel eller något annat, men nej. Nordicbet (och sen skiftar det till ngt annat) ska det lysa upp på hela skärmen. Självklart en affelänk om än i mer dold form än på RoK där det syns tydligt.

Man låtsas sen - där man rekommenderar vissa spelbolag då dessa anses bättre - att det är för att spelarna inte ska bli "lurade". Men sanningen är att det är för att sharps har avtal med dessa sajter. Det är inte så att Nordicbet helt plötsligt efter massa år blev ett "bra spelbolag".

Varför mörkar man detta?

Likheterna med RoK är slående. Det vimlar av rekar och inlägg utan kvalité. Det är väl på sitt sätt positivt att vem som helst kan skriva dessa. Man funderar att starta en shop för att sälja paraplyer. Ja, RoK verkar ju synas mer så sharps måste hänga med. Ständiga dissar mot RoK:s medlemmar i en viss annan tråd. Allt för att försöka låtsas vara ett bra alternativ.

Betalspelen är en annan sak att tjäna pengar på. Enligt mig finns det nästan inga spel det är värt att betala för. Man förlorar sin edge redan där. Klart det finns saker det är värt att betala för ifall någon nu lägger ner mycket tid på något. Men att det är rött i majoriteten av betalspelen blir komiskt. Dessutom finns det folk som betalat för det(?).

Hade sharps varit intresserade av det de säger på riktigt så hade inte betalspel funnits. Ingen reklam hade funnits som affelänkar. De som driver sidan hade lagt ner tid på att visa sin kunskap och erbjuda de bättre spelen på förstasidan. Även andra bra spelare hade fått synas mer på förstasidan. Allt för att gruppen skulle kunna tjäna pengar, istället för spelbolagen.

I dag förlitar man sig på att folk ska trycka på reklamen och spela bort sina pengar. Man hoppas att spelare likt Baggio ska husera i trådarna och vräka ur sig tips till höger och vänster.

Om jag förstått det rätt så var sharps något annat från början. Precis som RoK var något annat från början. Sen ser man hur enkelt man kan tjäna pengar och vips är det huvudsyftet.

Har jag fel? Har jag rätt? Vart är sharps på väg och vad är tanken med sidan i dag och om ett år? Vågar vi kritisera sidan eller är vi rädda för avstängningar likt den man får på Rok på 47 år?
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:04   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Vad jag vet går inte Sharps med vinst, affelänkarna är för att sidan skall gå runt och den nya servern bland annat kunde köpas in osv.

Sedan så tror jag nog att har man stor kassa nog är bra medlemmar med bra spreadsheets mer värda än dina 5000 som dom får några ynka% ifrån :>
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:11   #3
wms
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 34
Sharp$: 581
Standard

Självklart att sidan drivs för att tjäna pengar. Och absolut inget fel med det. En väl fungerande sida ska ju generera kapital.

Problemet här är ju att det är mest sovande medlemmar. Och det beror väl på att moderatorer/medlemmar har en hemsk attityd i sitt sätt att skriva och det har smittat av sej på hela sidan. De flesta är rädda för att yttra sej. Med all rätt.
wms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:14   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Helt allvarligt?

Detta inlägg gör mig fly förbannad. Hur kan man vara så ignorant som du är?

Alla dina frågor och påståenden är utförligt beskrivna i flertalet trådar tidigare och om du nu haft ett uns av eget sunt förnuft hade du inte ställt flertalet av frågorna.

Tror du att det är gratis att driva en sida av denna storlek? Server, bandbredd, domänkostnader, utveckling, underhåll, moderering etc sker allt genom ideell verksamhet samt pengar ut Boones, mars och KPs fickor.

Numera även genom affiliate-avtal med olika sidor. Vart och när och hur påstår du att dessa skulle vara fördolda?

Ska man förtydliga skillnaden också?

Holms skickar ut skitspel, anlitar skitrekare och annat löst pack som pressar på dålig teori och annat för att folk ska tilta bort sina pengar. Ser du någon i crew göra detta? Ser du de styrande förespråka annat än korrekt MM?

Varje vinnande spelare torskar runt 50% av sina bets ungefär, nu är alla långt ifrån vinnande, men på vinnande spelare vinner sharps på variansen genom affe-avtalen. För de förlorande ja, då bidrar de iaf till en bra sida, och de hade torskat iaf.

Betalspelen är sedan flera år trackade av medlemmar här, tredjeparts övervakare samt crew. Detta är inget du behöver bry dig om du inte pröjsar, det är en tjänst för de som vill och sharps.se lägger inte spel åt tjänsterna så de kan inte garantera mer än att de historiskt sett är vinnande.

Ser du betalande kunder som klagar?

Sharps skapade som en liten independent sida, när efterfrågan ökar så ökar kostnaderna. Men om du är villig att betala så lovar jag att crew skulle överväga att ta bort reklamen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+10), Kalle (+5), eddieh (+5), Vlad (+10), fxstc98 (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:19   #5
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Spoiler:
Helt allvarligt?

Detta inlägg gör mig fly förbannad. Hur kan man vara så ignorant som du är?

Alla dina frågor och påståenden är utförligt beskrivna i flertalet trådar tidigare och om du nu haft ett uns av eget sunt förnuft hade du inte ställt flertalet av frågorna.

Tror du att det är gratis att driva en sida av denna storlek? Server, bandbredd, domänkostnader, utveckling, underhåll, moderering etc sker allt genom ideell verksamhet samt pengar ut Boones, mars och KPs fickor.

Numera även genom affiliate-avtal med olika sidor. Vart och när och hur påstår du att dessa skulle vara fördolda?

Ska man förtydliga skillnaden också?

Holms skickar ut skitspel, anlitar skitrekare och annat löst pack som pressar på dålig teori och annat för att folk ska tilta bort sina pengar. Ser du någon i crew göra detta? Ser du de styrande förespråka annat än korrekt MM?

Varje vinnande spelare torskar runt 50% av sina bets ungefär, nu är alla långt ifrån vinnande, men på vinnande spelare vinner sharps på variansen genom affe-avtalen. För de förlorande ja, då bidrar de iaf till en bra sida, och de hade torskat iaf.

Betalspelen är sedan flera år trackade av medlemmar här, tredjeparts övervakare samt crew. Detta är inget du behöver bry dig om du inte pröjsar, det är en tjänst för de som vill och sharps.se lägger inte spel åt tjänsterna så de kan inte garantera mer än att de historiskt sett är vinnande.

Ser du betalande kunder som klagar?

Sharps skapade som en liten independent sida, när efterfrågan ökar så ökar kostnaderna. Men om du är villig att betala så lovar jag att crew skulle överväga att ta bort reklamen.
Intressant att du blir förbannad. Men det är väl så med kritik rent allmänt.

Sen ser jag inga betalande kunder överhuvudtaget. betyder det att det inte finns några? Med din logik är det ju så.


EDIT: Förtydligande. Jag stör mig inte på att man vill vara en vinstdrivande sida. Jag stör mig inte på reklam alltid. Jag stör mig på att man utger sig för att vara något man inte är. Och jag förstår om det kokar hos vissa nu när sanningen kommer fram.

Senast redigerad av Maverick den 2011-12-18 klockan 13:21.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:22   #6
wms
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 34
Sharp$: 581
Standard

Säga vad man vill om Holms men han är ju smart nog att banna folk som bara förstör för sidan. Här är det fritt fram. Ju dummare du är desto bättre verkar det vara. Här är det fritt fram för div medlemmar att uttrycka se precis hur som helst om andra.

Nej, tvätta byken, så ska ni se att det blir bättre här.
wms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:25   #7
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
Finns det någon större skillnad egentligen? Tänkte vi kunde bena ut allt här och få upp sanningen till ytan. Jo, förresten, det finns en stor skillnad - eller två när jag tänker efter.


På RoK raderas alla "icke passande" inlägg.

På sharps låtsas man som att man driver sidan för medlemmarnas bästa och inte i syfte att tjäna pengar.


För varför har man annars den största och bästa ytan till reklam på sharps om det inte är för att tjäna pengar på den? Det kunde vara dagens bästa spel eller något annat, men nej. Nordicbet (och sen skiftar det till ngt annat) ska det lysa upp på hela skärmen. Självklart en affelänk om än i mer dold form än på RoK där det syns tydligt.

Man låtsas sen - där man rekommenderar vissa spelbolag då dessa anses bättre - att det är för att spelarna inte ska bli "lurade". Men sanningen är att det är för att sharps har avtal med dessa sajter. Det är inte så att Nordicbet helt plötsligt efter massa år blev ett "bra spelbolag".

Varför mörkar man detta?
Vad är det vi har mörkat med? Vi driver Sharps i en ideell anda där vårt enda mål är att sidan ska gå runt på sina egna inkomster så vi slipper bekosta den själva (vilket vi har gjort fram tills nu och lär få fortsätta göra). Varför du hackar på NordicBet vet jag inte, det är ett bra bolag med en schysst startbonus som ofta sticker ut med sina odds. Ja, de limiterar, men majoriteten av Sharps spelare är inte uppe i de nivåerna så de åker på några limiteringar och det är till majoriteten av Sharps medlemmar vi tar hänsyn till först och främst.

Citat:
Likheterna med RoK är slående. Det vimlar av rekar och inlägg utan kvalité. Det är väl på sitt sätt positivt att vem som helst kan skriva dessa. Man funderar att starta en shop för att sälja paraplyer. Ja, RoK verkar ju synas mer så sharps måste hänga med. Ständiga dissar mot RoK:s medlemmar i en viss annan tråd. Allt för att försöka låtsas vara ett bra alternativ.
Vi ska inte "sälja" paraplyer. När Sharps går runt per egen maskin kommer vi öppna upp en shop för överskottet av pengarna där medlemmarna betalar med aktivitetspoängen - Sharp$. Det gör vi för att vi vill ge tillbaka något till våra medlemmar och för att Sharps drivs utan vinstintresse.

Citat:
Betalspelen är en annan sak att tjäna pengar på. Enligt mig finns det nästan inga spel det är värt att betala för. Man förlorar sin edge redan där. Klart det finns saker det är värt att betala för ifall någon nu lägger ner mycket tid på något. Men att det är rött i majoriteten av betalspelen blir komiskt. Dessutom finns det folk som betalat för det(?).

Hade sharps varit intresserade av det de säger på riktigt så hade inte betalspel funnits. Ingen reklam hade funnits som affelänkar. De som driver sidan hade lagt ner tid på att visa sin kunskap och erbjuda de bättre spelen på förstasidan. Även andra bra spelare hade fått synas mer på förstasidan. Allt för att gruppen skulle kunna tjäna pengar, istället för spelbolagen.
Jag tror varenda kotte märkte hur seg sidan var innan flytten, en flytt var alltså nödvändig, men ingen i staff hade 20k liggandes att doneras så vi gjorde vad vi tyckte var en väldigt schysst deal. Istället för att öppna upp för donationer så valde vi att starta igång betalspel som varit efterfrågat. Att sen en del betalspel gått med förlust under hösten är inte optimalt, men de har alla verifierad historik av vinnande spel vilket jag har påvisat i tidigare poster.

Nu lägger vi i staff ner kopiöst med tid på Sharps (framförallt mars som kunde dra in storsummor på sin kodning om han hade varit med i ett projekt med vinstintresse) och det känns rätt omotiverande när personer som du skriver som du gör när du i själva verket har noll koll på läget. Du slår fast dina egna teorier som sanningar och försöker övertyga andra personer om det också. Sorgligt är ordet.

Citat:
I dag förlitar man sig på att folk ska trycka på reklamen och spela bort sina pengar. Man hoppas att spelare likt Baggio ska husera i trådarna och vräka ur sig tips till höger och vänster.
Vart ser du att vi uppmuntrar oseriöst spelande? Du har noll belägg för det du påstår och vi har genom att publicera spelskolor och artiklar försökt göra alla till bättre spelare. Vi har hårda riktlinjer i dagenstrådarna och låter inte vad som helst klassas som en rek. Vad mer vill du att vi ska göra egentligen?

Citat:
Om jag förstått det rätt så var sharps något annat från början. Precis som RoK var något annat från början. Sen ser man hur enkelt man kan tjäna pengar och vips är det huvudsyftet.

Har jag fel? Har jag rätt? Vart är sharps på väg och vad är tanken med sidan i dag och om ett år? Vågar vi kritisera sidan eller är vi rädda för avstängningar likt den man får på Rok på 47 år?
Sharps är på väg i precis samma riktning vi varit sen dag 1.
Sen har vi under vår existens inte bannat en enda medlem för negativ kritik, vi tror på det fria ordet och låter allting som håller sig inom våra mycket generösa regler stå kvar.

Du låter bara så extra grinig för att jag snäst av dig ett par gånger och känner för att ta ut det på hela Sharps. Skärp dig istället och inse att dina teorier utan belägg är det bäst att hålla för dig själv.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+1), mars (+1), tallani (+2), RobinD (+1), Maijadona (+5), eddieh (+5), doob (+10), Soap (+2)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:25   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
Intressant att du blir förbannad. Men det är väl så med kritik rent allmänt.

Sen ser jag inga betalande kunder överhuvudtaget. betyder det att det inte finns några? Med din logik är det ju så.
Varför är det intressant? Skulle jag ta kritiken personligt menar du?

Jag är en vanlig medlem som du med ett extra ansvar att städa bland trådarna.

Ja det är precis så min logik är. Du tycker alltså att icke betalandes medlemmars klagomål väger tyngre än det faktum att de som betalar inte klagar. Där har du bra logik.

Ditt svar i övrigt lämnade en del att önska, men jag antar att du insåg skillnaden och valde att inte beröra den del som kanske kändes lite pinsam.

Edit: Vilken sanning, att det finns reklam? Tjena blixten. Sök på forumet så har du svar på allt flera gånger om. Men för övrigt så bra detektivarbete med att gräva fram den fula sanningen.

Senast redigerad av RobinD den 2011-12-18 klockan 13:26.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:26   #9
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 92
Sharp$: 1575

Npower League Two 2011/201
Stats: 42 - 36 - 4
ROI: 110.15%
Vinstprocent: 53.85%

Standard

Så får vi ju inte glömma den kanske största olikheten mellan sidorna.

Sharps lär ut korrekt spelteori till sina medlemmar.

R&K gör inte detta utan lockar istället sina medlemmar till att spela mycket pengar på "säkra" matcher eller parlays.

Tycker vi har en bra sammanfattning där. Kan vi lägga ner diskussionen nu?
ChippN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:30   #10
wms
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 34
Sharp$: 581
Standard

Lär ut korrekt spelteori? Haha, var finns dom vinnande spelarna då? Bullshit!

Du kan spela på varenda match, singlar, tripplar, fyrlingar osv. Handlar bara om att ha rätt money management.
wms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:32   #11
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wms Visa inlägg
Lär ut korrekt spelteori? Haha, var finns dom vinnande spelarna då? Bullshit!

Du kan spela på varenda match, singlar, tripplar, fyrlingar osv. Handlar bara om att ha rätt money management.

Här har du en
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:35   #12
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 92
Sharp$: 1575

Npower League Two 2011/201
Stats: 42 - 36 - 4
ROI: 110.15%
Vinstprocent: 53.85%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wms Visa inlägg
Lär ut korrekt spelteori? Haha, var finns dom vinnande spelarna då? Bullshit!

Du kan spela på varenda match, singlar, tripplar, fyrlingar osv. Handlar bara om att ha rätt money management.
Precis som med allt annat så lär man sig teorin först men bara för att man kan teorin betyder det inte att man lyckas med det direkt i praktiken.

Bara för att du kan alla taktiker och teorier i fotboll betyder det inte att du automatiskt kommer platsa i en önskad klubb.

Money Management är ju precis det de lär ut på sharps. Eller hur?
ChippN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:37   #13
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wms Visa inlägg
Lär ut korrekt spelteori? Haha, var finns dom vinnande spelarna då? Bullshit!

Du kan spela på varenda match, singlar, tripplar, fyrlingar osv. Handlar bara om att ha rätt money management.
https://www.sharps.se/spreadsheet/lista/200

Där har du runt 100 spelare som öppet visar att de är vinnande. Varsågod.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:39   #14
wms
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 34
Sharp$: 581
Standard

Ja, och nästan lika många loosers
wms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:39   #15
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

För några månader sen fanns det många röster om att vi borde höja kvalitén på inläggen på sharps eftersom många nya medlemmar inte tagit sig tid att läsa spelskolan med mera.

Före regeländringen som följde dök det frekvent upp inlägg som t.ex. detta:

Citat:
Ursprungligen postat av wms Visa inlägg
Dagens trippel:

Zenith
Rosenborg
Ajax
Dessa inlägg ger absolut noll värde till de andra på forumet. De nya reglerna innebar att man ska motivera sina spel. Självklart resulterade detta i att sett till antalet så blev det färre inlägg men i stället blev kvalitén avsevärt mycket högre och vissa som tidigare tröttnat på att dela med sig på grund av att det drunknade i nonsens inlägg som det ovan nu började posta sina motiveringar igen. Det var ett svårt beslut att driva igenom regeln vid tillfället men så här i efterhand måste jag instämma med att det var helt rätt.

EN stor skillnad mellan RoK och Sharps är just att RoK i princip bara har inlägg som ovan. På Sharps strävar vi efter att inläggen ska ha relevans och ge något för den som läser det. För de som redan skapat sig ett namn och har historik att vila på och inte alltid orkar posta motiveringarna finns spreadsheeten som et utmärkt verktyg att ändå dela med sig av sina spel.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+3)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:40   #16
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wms Visa inlägg
Lär ut korrekt spelteori? Haha, var finns dom vinnande spelarna då? Bullshit!

Du kan spela på varenda match, singlar, tripplar, fyrlingar osv. Handlar bara om att ha rätt money management.
Anledningen till att jag bemödar mig att svara på detta inlägg är för att den ligger under Feedback där vi är tvugna att svara. Men med ett så dåligt synsätt på spelteori får en att undra verkligen.

Som tur är så tänker majoriteten utav medlemmarna vi har precis samma sak som jag gör nu så jag behöver inte ens läxa upp någon.

Ta en titt på alla spreadsheets som finns på forumet. Nu är dessutom 80%+ dolda så de syns inte om man inte är inbjuden dit. Ge och ta är nyckelorden. Var aktiv och bidra så får du andra att bidra med dig även. Men som rent exempel, https://www.sharps.se/spreadsheet/lista
Där har du en lista på några synliga spreadsheets Totalt har Sharps medlemmar över 11000 spreadsheets.

Vi lär ut korrekt spelteori, du hittar inte någon sådan på andra sidor. Där handlar det om poletter och guldregn samt ev- parlays.

Öppna ögonen och se all information. Rekar ska inte skapas bara för att. Rekar ska skapas när man har väldigt torrt under fötterna och vet att man hittat ett riktigt bra spel. Det är bara då man ska få andra personer att riskera pengar på sina spel. Vi plockar bort rekar som inte håller kvalitet och det är därför du ser så få "rekar" kanske. För seriöst, vem vill se en rek om att "Barcelona har gjort 3 mål i sina senaste 3 matcher. Jag spelar över barcelona över 2.5mål till 1.77x" Detta är typisk rek som åker i papperskorgen då vi andra inte har någon nytta utav den.

Du får lära dig skillnaden mellan äpplen och päron.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:44   #17
 
Fakes avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 404
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wms Visa inlägg
Ja, och nästan lika många loosers
Da er det jo bra om det er 50/50 vinnende/tapende spillere. Du må huske på at de aller fleste som driver med betting taper i det lange løp. Jeg vet ikke hva eller hvorfor du er så negativ men kan ikke si at jeg har sett noe bevis på at du selv er noen vinnende spiller?

God jul!
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:47   #18
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fake Visa inlägg
Da er det jo bra om det er 50/50 vinnende/tapende spillere. Du må huske på at de aller fleste som driver med betting taper i det lange løp. Jeg vet ikke hva eller hvorfor du er så negativ men kan ikke si at jeg har sett noe bevis på at du selv er noen vinnende spiller?

God jul!

Tror jag har en rimlig förklaring wms=pms
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fake (+1), Soap (+1)
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:48   #19
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wms Visa inlägg
Ja, och nästan lika många loosers
98% utav alla spelare förlorar i längden som riktlinje. Dvs 98 utav 100 personer som spelar är förlorare. På Sharps är andelen förlorande spelare nästan 30%. Med andra ord, 70 av 100 utav alla spelare som hänger och bokför på Sharps är vinnande.
Om inte det är fakta på att vi lär ut korrekt spelteori och bidrar med verktyg för att göra folk vinnande så har jag inget mer att tillägga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bftrader (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 14:34   #20
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Vi moderatorer sköter hanteringen av bans och påföljder vid regelbrott, detta är inget medlemmar diskuterar öppet i trådarna. Har ni synpunkter på saker gällande detta så tar ni det i PM eller rapporterar inlägg som inte följer reglerna. /mod.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 15:11   #21
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Ja, håll allt skit bakom stängda dörrar. Ligger kanske en del i det där med "högt i tak" som någon skrev innan. Skulle det diskuteras öppet att moderatorerna gör ett dåligt jobb angående varningar och liknande så kan det ju leda till mindre pengar i kassan.

Eller är det så coolt att vara moderator - att ni måste känna er extra viktiga att sådant inte diskuteras öppet? när man inte kan diskutera saker öppet är det oftast för att det luktar rutten fisk lång väg!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 15:23   #22
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
Ja, håll allt skit bakom stängda dörrar. Ligger kanske en del i det där med "högt i tak" som någon skrev innan. Skulle det diskuteras öppet att moderatorerna gör ett dåligt jobb angående varningar och liknande så kan det ju leda till mindre pengar i kassan.

Eller är det så coolt att vara moderator - att ni måste känna er extra viktiga att sådant inte diskuteras öppet? när man inte kan diskutera saker öppet är det oftast för att det luktar rutten fisk lång väg!
Vänta nu, du rapporterar ett inlägg där du gnäller om att någon säger dumma saker om dig och när jag vidtar åtgärder så duger inte det?

För de flesta är det rätt uppenbart varför medlemmar inte ska diskutera andra medlemmars medlemskap öppet i forumet.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 15:25   #23
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wms Visa inlägg
Ja, och nästan lika många loosers
Hur hade spelbolagen gått runt om inte någon gick minus tror du? Hur många på RoK kan visa upp gröna siffror på "Barca+Real till 1.29 all in fläsklägg å vaska champagne!" ??

Har man närmare 50% vinnande spelare är man en extremt bra spelsida för det är jag säker på att ingen ens är i närheten av någon annanstans..

Sen faller ju diskussionen på sin egen promiss, det finns inget som säger att Sharps.se inte kan betala omkostnaderna med affiliate länkar och ingen gnäller på det för vi vuxna inser att ingenting är gratis.

Reality check!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 15:29   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
Ja, håll allt skit bakom stängda dörrar. Ligger kanske en del i det där med "högt i tak" som någon skrev innan. Skulle det diskuteras öppet att moderatorerna gör ett dåligt jobb angående varningar och liknande så kan det ju leda till mindre pengar i kassan.

Eller är det så coolt att vara moderator - att ni måste känna er extra viktiga att sådant inte diskuteras öppet? när man inte kan diskutera saker öppet är det oftast för att det luktar rutten fisk lång väg!

Och nu greppar du efter halmstrån.. Du säger själv att kvalitén på inlägg är låg, men du tycker inte att mod ska modifiera det? Vill du bestämma över sidan själv så skapa en egen sida då.

PUNKT SLUT, du har blivit SHARPED!

Antar att det är som sitter bakom spakarna..
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+5)

Senast redigerad av tompa87 den 2011-12-18 klockan 15:32.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 15:36   #25
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Vänta nu, du rapporterar ett inlägg där du gnäller om att någon säger dumma saker om dig och när jag vidtar åtgärder så duger inte det?

För de flesta är det rätt uppenbart varför medlemmar inte ska diskutera andra medlemmars medlemskap öppet i forumet.
Uppfattade ditt inlägg som att det hade diskuterats om mvs (eller vad han nu heter) avstängning. Ber om ursäkt för att jag missuppfattade det hela.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+10)
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 15:41   #26
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
Ja, håll allt skit bakom stängda dörrar. Ligger kanske en del i det där med "högt i tak" som någon skrev innan. Skulle det diskuteras öppet att moderatorerna gör ett dåligt jobb angående varningar och liknande så kan det ju leda till mindre pengar i kassan.

Eller är det så coolt att vara moderator - att ni måste känna er extra viktiga att sådant inte diskuteras öppet? när man inte kan diskutera saker öppet är det oftast för att det luktar rutten fisk lång väg!
Ja, nog luktar det for real, så att säga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+50), Vlad (+10), Thore10 (+5)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 19:45   #27
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 86
Sharp$: 524
Standard

kropotkin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 19:48   #28
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Fanns en hel tråd till. Härliga sharps.se
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 20:28   #29
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Det trista med dagens Sharps att idag finns det inte en enda tråd eller rek om nån fotbollsmatch, vilket för min del är början till att sidan inte fyller nån funktion längre.
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 20:42   #30
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

det börjar bli mer sand i veck här än i sahara.. sharps.se och dess medlemmar har iaf fått mig från att gå från en förlorande hobbyspelare, till en vinnande spelare som kan hantera spelteori och sin bankrulle korrekt utan att någonsin tilta fläskfilé. det arbete crew lägger ner på att skapa vinnande spelare är beundransvärt.
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 20:48   #31
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 11433 Visa inlägg
Det trista med dagens Sharps att idag finns det inte en enda tråd eller rek om nån fotbollsmatch, vilket för min del är början till att sidan inte fyller nån funktion längre.
Varför skriver du ingen rek då?

Jag har skrivit 113 officiella rekar och säkert 4 gånger så många inofficiella. På det leder jag fortfarande flest rekar trots att jag inte skrivit regelbundet på ett år skulle jag tro.

Det finns mängder av bra spreadsheets att följa, och alla är välkomna att starta en tråd för diskussion.

Saken är den att man inte orkar/hinner skriva ned allt, det är kul med responsen ett tag, boosta sitt ego. Men faktum är att det är en tidstjuv som inte ger tillbaka något mer än en klapp på axeln.

Därför måste det fyllas på med fler som har gnistan att skriva rekar, annars så får man helt enkelt lita på vissa personerns kunskap, de som visar sina spel öppet i sina sheet.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 21:00   #32
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wms Visa inlägg
Ja, och nästan lika många loosers
Fattar inte hur du tänker riktigt, men när du kan visa mig 50st vinnare efter 500 spel från RoK, så lovar jag att respektera dig åtminstone lite...

Herregud.

Tro att alla är vinnare och speciellt att alla vinnare använder sig just utav Spreadsheet här på sharps.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 21:14   #33
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

så tar jag och lägger mig i det här också.. jag som ska vara tyst.. jag tror att folk har lite olika uppfattning om vad sharps är. jag personligen kommer inte hit för att hitta dagens bästa rekar. jag kommer inte hit för att få "gratisspel".

jag kommer hit för att diskutera spelande. utbyta tankar kring hur man spelar.

på två år har jag lärt mig väldigt mycket om brm och disciplin. jag gick från en hobbyspelare som tyckte att tripplar och dubblar var mums till en analytisk spelare som enbart spelar singlar och har inte legat på minus sen förra sommaren.

jag är inte intresserad av att få spelen serverade på fat, jag vill själv komma fram till vad som är ett bra spel; det är en mycket större erfarenhet än att blint ha ryggat någon.

mina spreadsheet har av tradition varit dolda, och det är så jag trivs med det. jag lägger inte spel för andra, jag lägger spel för mig själv baserat på kunskap jag fått från andra.

med den ökade influxen av människor på sharps sedan bland annat café-artikeln så har vi dock fått fler av den andra typen av människor hit. detta är inget jag beklagar eller spottar på, inte alls, men kommer man hit måste man också förstå vad det är som finns här och inte klaga på det.

rok är raka motsatsen. de serverar till den massan av spelare som inte vill leta efter egna spel, värdera dem, och sedermera satsa en slant på det. problemet som har illustrerats i den omtalade tråden i Boones corner är att dessa spelare som får allting serverat till sig uppmuntras av rok-grundaren själv att lira spel med låg sannolikhet att slå in och därmed generera pengar tillbaka till rok. det är olika typer av folk som dras till de olika siterna, eller snarare borde dras till siterna.

vill du bli en vinnande spelare i längden och har tålamodet och intresset av detta så ska du läsa på sharps.

vill du ha rekar med bra tv-tripplar och har en lite mer lättsam syn på spel kanske det är just rok du ska gå till.

med detta inlägg försöker jag att låta bli att lägga någon form av rätt eller fel på någon av siterna, men vad jag tycker är ju rätt uppenbart eftersom jag är här och inte på rok, men var och en ska nog rannsaka sig själv lite och tänka på vad det är man vill ha ut av sitt spelande.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Thore10 (+5), Boone (+20), Valleyo (+10), daanieel21 (+5), Hegu (+5), Shell Peppe (+5), eddieh (+5), Vlad (+10), zorba (+5)
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 21:45   #34
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2208
Standard

Bara en liten detalj som saknades.
Spoiler:
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 22:28   #35
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Finns fler upplysande trådar som man kan läsa om sharps, här är ett exempel:

https://www.sharps.se/forums/feedback...maenna-tankar/

__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+50), Vlad (+10), Soap (+5)
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 10:34   #36
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

upplysande vet jag inte. Var ju något helt annat det handlade om. Var ju rekar till 75% kändes det som. Ögnade bara igenom sista halvan.

Hade den tråden något med skillnaden mellan Rok och sharps att göra ens? Kopplade aldrig det.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 10:53   #37
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
upplysande vet jag inte. Var ju något helt annat det handlade om. Var ju rekar till 75% kändes det som. Ögnade bara igenom sista halvan.

Hade den tråden något med skillnaden mellan Rok och sharps att göra ens? Kopplade aldrig det.
Frågan är ju snarare om tråden ens har med skillnaden mellan Rok och sharps att göra. Hela det första inlägget är ju bara ett utlägg där trådskaparen har dragit ihop en massa fantasier och försöker göra dem till fakta.... Vilket även trådskaparen gör i tråden som länkades....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!

Senast redigerad av kingscania den 2011-12-19 klockan 10:59.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 10:54   #38
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Kan du inte istället ta och gå in lite djupare på varför du har fått för dig att vi har Sharps som någon sedelpress för egen vinning och hur du själv skulle finansierat en sida i vår storleksordning (7500 medlemmar, 1500 inloggade varje dag) utan att be om donationer.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 12:18   #39
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

2 diskreta spelbolagsloggor är allt ni användare ser på våran hemsida.
På framsidan ser ni 1 logga med 3 i miniatyr över den.
Ni ser inte rörande flashreklam, ni ser ingen reklam mitt i inläggen m.m såsom andra sidor har.

Helt otroligt att det kan anses störande. Du hittar inte ett enda forum online i vår storlek och uppåt som har mindre "reklam".
Dessutom är det helt normalt för ett spelforum att ha loggor till spelbolag. Om du även tittar på texterna som vi har under loggorna för spelbolagen så hittar du inget "ENDAST PÅ SHARPS MEDLEMMAR. REGISTERA ER NU FÖR EXKLUSIV BONUS. BARA NU NU NU. PASSA PÅ"

Helt otroligt hur vissa användare sitter med skygglappar.
Det finns inga gratisluncher brukade min SO -lärare säga. Allt måste finansieras på något sätt. Och med en större andel vinnande personer på Sharps än förlorande så kan dina bristande matematiska kalkyler lätt konstatera att våra affiliates inte är ens nöjda med resultatet. För berätta för mig/oss hur de ska betala ut något när de inte ens går plus på användare rekryterade härifrån?

De enda bolagen vi tjänar något från är Pinnacle, där vi får procent på våra medlemmars vinster/omsättning. Samt från betfair där vi får procent från medlemmars avgifter som betfair tar.

Här passar det utmärkt med Boone's lilla utlägg om sanden men jag tänker inte skriva det, det räcker med att jag har det i tankarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+5), eddieh (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 13:26   #40
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
2 diskreta spelbolagsloggor är allt ni användare ser på våran hemsida.
På framsidan ser ni 1 logga med 3 i miniatyr över den.
Ni ser inte rörande flashreklam, ni ser ingen reklam mitt i inläggen m.m såsom andra sidor har.

Helt otroligt att det kan anses störande. Du hittar inte ett enda forum online i vår storlek och uppåt som har mindre "reklam".
Dessutom är det helt normalt för ett spelforum att ha loggor till spelbolag. Om du även tittar på texterna som vi har under loggorna för spelbolagen så hittar du inget "ENDAST PÅ SHARPS MEDLEMMAR. REGISTERA ER NU FÖR EXKLUSIV BONUS. BARA NU NU NU. PASSA PÅ"

Helt otroligt hur vissa användare sitter med skygglappar.
Det finns inga gratisluncher brukade min SO -lärare säga. Allt måste finansieras på något sätt. Och med en större andel vinnande personer på Sharps än förlorande så kan dina bristande matematiska kalkyler lätt konstatera att våra affiliates inte är ens nöjda med resultatet. För berätta för mig/oss hur de ska betala ut något när de inte ens går plus på användare rekryterade härifrån?

De enda bolagen vi tjänar något från är Pinnacle, där vi får procent på våra medlemmars vinster/omsättning. Samt från betfair där vi får procent från medlemmars avgifter som betfair tar.

Här passar det utmärkt med Boone's lilla utlägg om sanden men jag tänker inte skriva det, det räcker med att jag har det i tankarna.
Å fan, det var inte dåligt. Hur vet man att över 3500 av 7000 medlemmar är vinnande? Det stora flertalet har aldrig skrivit ett inlägg och än mindre skapat något spreadsheet, som om det skulle bevisa något.

Så hur kom ni fram till denna häpnadsväckande siffra?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 13:39   #41
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Å fan, det var inte dåligt. Hur vet man att över 3500 av 7000 medlemmar är vinnande? Det stora flertalet har aldrig skrivit ett inlägg och än mindre skapat något spreadsheet, som om det skulle bevisa något.

Så hur kom ni fram till denna häpnadsväckande siffra?
Vi har något som kallas för spreadsheet om du inte har hittat till den funktionen än. I den kan vi se de bokförda spelen.
https://www.sharps.se/spreadsheet/lista där har du listan. Varsågod och sammanställ den du me

edit, läs detta inlägg för komplett redogörelse; https://www.sharps.se/forums/155832-post16.html ovanstående var bara ett kort utlägg för att mätta din hunger på information.

edit2: Vi ser även vilka siffror som våra bolag genererar. Men visst, det går att hårddra det med att säga att förlorande spelare kanske inte bokför sitt spelande och därmed är de en svart punkt när det gäller vårat spreadsheet. Så rätt utlåtande bör vara. "Av alla som bokför sitt spelande på Sharps"
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 13:48   #42
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Å fan, det var inte dåligt. Hur vet man att över 3500 av 7000 medlemmar är vinnande? Det stora flertalet har aldrig skrivit ett inlägg och än mindre skapat något spreadsheet, som om det skulle bevisa något.

Så hur kom ni fram till denna häpnadsväckande siffra?
Över 80% av alla sheets är inte synliga gode Wagner och utav alla som finns visar mer än hälften grönt. Cynisk som du är så är väl 90% av dessa fabricerade, men KP ser ju även vad som genereras av affiliateavtalen.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 14:17   #43
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Över 80% av alla sheets är inte synliga gode Wagner och utav alla som finns visar mer än hälften grönt. Cynisk som du är så är väl 90% av dessa fabricerade, men KP ser ju även vad som genereras av affiliateavtalen.
Det där vet du nog bättre än mig..

Men nog har jag sett fabricerade sheets. Men det kan jag påverka lika lite som vädret och spiller ingen onödig energi på den saken

Jag kan bara se dom där 423 gröna och av dom har det stora flertalet inte lagt spel sista 3 månaderna. Sen är det väl fritt fram att skapa hur många sheets man vill och radera efter behag?

Affeliteavtalen säger inte heller mycket om världsläget. Först ska ju kunden ha bonus och då kan det bli svårt att förlora pengar under tiden avtalet gäller. För affepengarna gäller väl under en begränsad tid och inte hela kundens livstid?

Jag hävdar att en majoritet av medlemmarna är förlorare, konstigt vore ju annars då max 5 % av spelarkollektivet är vinnande. KP vill hävda motsatsen och då ingen lär kunna leda saken i bevis stoppar jag här.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 14:36   #44
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jag hävdar att en majoritet av medlemmarna är förlorare, konstigt vore ju annars då max 5 % av spelarkollektivet är vinnande. KP vill hävda motsatsen och då ingen lär kunna leda saken i bevis stoppar jag här.

Visst kan folk radera sheet, de kan strunta i att bokföra osv så det kan nog finnas ett mörkertal. Men om 70% utav alla våra sheets som bokförs på sharps (både synliga och dolda) visar grönt så kan man anta att majoriteten är vinnare.
Sedan betyder inte det heller att alla dessa har skapat sina konton via våra länkar. Om jag inte missminner mig så hade vi knappt passerat 5000 medlemmar när vi lanserade vår nya hemsida och presenterade dessa bolag. Innan dess hade vi endast betfair samt Pinnacle.

Vad ska vi då dra för slutsatser?
Seriösa spelare bokför. Oseriösa som inte bokför brukar vara förlorarna. Så mörkertalet bygger på att personer inte bokför isåfall. Vi vet iaf hur många kronor som våra bolag har utbetalat och inte betalat ut. Vi ser även statistik på hur mycket de har omsatt / vunnit / förlorat.
Vi vet att 70%+ utav de som bokför på Sharps är vinnare, då deras sheets säger så.
Sedan behöver inte heller det betyda något då spelbolagen går efter kronor in - kronor ut. Alla spelar med olika insatsnivåer. Bara för att 10 personer är vinnare så kan det räcka med 1 förlorare för att bolagen ska betala ut något.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 14:41   #45
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 72
Sharp$: 674
Standard

Det är svårt att visa på något som användare valt att inte visa.
Jag har själv mina spreadsheets dolda och med det tror jag att fuskandet minskar för jag för siffrorna endast för mig själv och sitter man och ljuger för sig själv så har man stora problem som man bör se över.
Som KP säger så är affelänkarna det enda han skulle kunna visa siffror på om han inte själv sitter och kan kolla alla dolda spreadsheets men det vore inte juste att sprida den infon.

Jag vet inte vad du försöker påvisa Wagner och säger att Sharps moderatorer ska bevisa att majoriteten av användare går plus(vilket jag tycker dom gjort på bästa möjliga sätt med spreadsheets-listan), kan inte du bevisa att majoriteten går minus istället?
roon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 15:36   #46
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av roon Visa inlägg
Det är svårt att visa på något som användare valt att inte visa.
Jag har själv mina spreadsheets dolda och med det tror jag att fuskandet minskar för jag för siffrorna endast för mig själv och sitter man och ljuger för sig själv så har man stora problem som man bör se över.
Som KP säger så är affelänkarna det enda han skulle kunna visa siffror på om han inte själv sitter och kan kolla alla dolda spreadsheets men det vore inte juste att sprida den infon.

Jag vet inte vad du försöker påvisa Wagner och säger att Sharps moderatorer ska bevisa att majoriteten av användare går plus(vilket jag tycker dom gjort på bästa möjliga sätt med spreadsheets-listan), kan inte du bevisa att majoriteten går minus istället?
Nej.

Men för att avgöra om en spelare är vinnande så kan vi utgå från 500 spel. Alldeles för lågt men vi utgår från det för att få ihop någonting alls. Då bantas dom där 423 ner till 25 st. Dom som inte varit aktiva senaste 3 månaderna har jag bortsett från.

25 av över 7000 medlemmar som med lite god vilja kan definieras vinnande personer. Vill man på grundval av detta hävda att en majoritet av medlemmarna på Sharps är vinnande spelare så var så goda. Det bjuder jag på i Jultider.

Citat:
Men om 70% utav alla våra sheets som bokförs på sharps (både synliga och dolda) visar grönt så kan man anta att majoriteten är vinnare.
Kan man inte alls utan att ta hänsyn till antal spel och hur stor andel sheets som raderats.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 15:49   #47
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Nu har ju inte dessa sagts vara långsiktiga vinnare utan även kortsiktigt vinnare räknas i den skaran. Vi kan inte se in i framtiden, däremot vet vi vad vi har svart på vitt. Och det är vad dessa sheets säger. Oavsett om sheetsen har 20 gröna spel eller 1000 gröna spel. Så betyder det iaf att dessa medlemmar har vunnit. Just vinnare betyder mindre pengar i Sharps ficka. För det är väl det ni ville lyfta fram, att hur det kan komma sig att vi inte dragit in miljoner på våra 2 banners. Jo det är för att våra medlemmar vinner mer än vad de förlorar. Klassas inte de som vinnande personer då? Tomtefar
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 15:59   #48
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Kan du inte istället ta och gå in lite djupare på varför du har fått för dig att vi har Sharps som någon sedelpress för egen vinning och hur du själv skulle finansierat en sida i vår storleksordning (7500 medlemmar, 1500 inloggade varje dag) utan att be om donationer.
Har jag ens skrivit detta?
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 16:35   #49
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Nu har ju inte dessa sagts vara långsiktiga vinnare utan även kortsiktigt vinnare räknas i den skaran. Vi kan inte se in i framtiden, däremot vet vi vad vi har svart på vitt. Och det är vad dessa sheets säger. Oavsett om sheetsen har 20 gröna spel eller 1000 gröna spel. Så betyder det iaf att dessa medlemmar har vunnit. Just vinnare betyder mindre pengar i Sharps ficka. För det är väl det ni ville lyfta fram, att hur det kan komma sig att vi inte dragit in miljoner på våra 2 banners. Jo det är för att våra medlemmar vinner mer än vad de förlorar. Klassas inte de som vinnande personer då? Tomtefar
Ja i din värld gör dom det. Inte i min.

Ett exempel på en vinnande person som platsar bland Sharps 70% vinnare. Hoppas nu bara han inte slarvat bort sina 57 kr som spelades in för över ett år sen. https://www.sharps.se/spreadsheet/1976

Hälsningar Tomtefar.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 16:41   #50
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Ja i din värld gör dom det. Inte i min.

Ett exempel på en vinnande person som platsar bland Sharps 70% vinnare. Hoppas nu bara han inte slarvat bort sina 57 kr som spelades in för över ett år sen. https://www.sharps.se/spreadsheet/1976

Hälsningar Tomtefar.
Det finns ju många olika definitioner på vinnande spelare, men i detta sammanhang så är ju denna person en vinnande spelare då spelbolagen inte har tjänat en krona (utan snarare förlorat) på att låta denna spelare betta. Visst, i långa loppet kanske han och några till av de 423 gröna spreadsheeten är vinnande, men det saknar relevans då spelbolagen betalar ut beroende av den aktuella summan som spelaren förlorat, inte den fiktiva summa som spelaren beräknas förlora.

Så tankegången

vinnande spelare (om än på 20 spel) => bolagen tjänar inga pengar på spelaren => dåligt affe-avtal

fungerar i detta sammanhang. Då blir det också dumt att räkna bort gamla sheets.
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 16:44   #51
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
Har jag ens skrivit detta?
Bara här...
Citat:
På sharps låtsas man som att man driver sidan för medlemmarnas bästa och inte i syfte att tjäna pengar.
..och här..
Citat:
För varför har man annars den största och bästa ytan till reklam på sharps om det inte är för att tjäna pengar på den?
...lite mer här..
Citat:
Hade sharps varit intresserade av det de säger på riktigt så hade inte betalspel funnits. Ingen reklam hade funnits som affelänkar.
...sen här...
Citat:
Allt för att gruppen skulle kunna tjäna pengar, istället för spelbolagen.
...ännu lite till här...
Citat:
I dag förlitar man sig på att folk ska trycka på reklamen och spela bort sina pengar. Man hoppas att spelare likt Baggio ska husera i trådarna och vräka ur sig tips till höger och vänster.
..och slutligen här:
Citat:
Sen ser man hur enkelt man kan tjäna pengar och vips är det huvudsyftet.
Sen har du mage att säga att du alltså inte påstått att vi driver sidan för att tjäna pengar?
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+10), eddieh (+5), RobinD (+5), tompa87 (+20), Vlad (+5), Avej (+6)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 16:59   #52
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Ja i din värld gör dom det. Inte i min.

Ett exempel på en vinnande person som platsar bland Sharps 70% vinnare. Hoppas nu bara han inte slarvat bort sina 57 kr som spelades in för över ett år sen. https://www.sharps.se/spreadsheet/1976

Hälsningar Tomtefar.
Kära tomtefar du får lära dig urskilja termerna, personer som försörjer sig på spel och personer som går vinnande trots små insatser.

Nog om det, vi förstår båda vad vi vill ha sagt. Går att vinkla detta hur man vill så jag drar mig ur denna tråd.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 21:50   #53
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Bara här...

..och här..

...lite mer här..

...sen här...

...ännu lite till här...

..och slutligen här:




Sen har du mage att säga att du alltså inte påstått att vi driver sidan för att tjäna pengar?
Hahahah

anyways, jag förstår inte varför man ens orkar lägga ner en massa energi på att klaga när sidan sköts fint och proffsigt. Vill man inte vara här eller ogillar upplägget på något sätt så finns det andra sidor? Speciellt när man fått svar på det man ursprungligen frågat. Nu känns det ju bara som en häxjakt...

Jag må vara hobbyspelare, säkert förlorande i längden (bara att kika i Avreageringstråden ) men jag har lärt mig en hel del av vad som krävs. Nu har jag inte energin och viljan att lägga ner tiden så då blir mina spreedsheets som dem blir, men att springa å gnälla på andra förutom sig själv när man torskar är ju bara patetiskt (förutom Di Natale då den jävla sopan)..

Summa kardemumma: dra om det inte passar!

EDIT: å att kasta skit på folk som lägger ner egen tid och en hel del dolares på att utveckla stället är ju än mer patetiskt, antar att man antingen inte har haft ett riktigt jobb alls själv eller att man helt enkelt tappat värde i tid (som förövrigt också är pengar) och pengar för att orka lägga ner denna tid på att klaga på andras arbete. Avundsjuka kan även det ligga bakom..
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+3)

Senast redigerad av tompa87 den 2011-12-19 klockan 22:00.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 08:03   #54
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Något missfall i läsförståelse om att jag skulle skrivit något...
Tyckte att jag var väldigt tydlig när jag skrev följande...

Citat:
EDIT: Förtydligande. Jag stör mig inte på att man vill vara en vinstdrivande sida. Jag stör mig inte på reklam alltid. Jag stör mig på att man utger sig för att vara något man inte är. Och jag förstår om det kokar hos vissa nu när sanningen kommer fram.
Senast redigerad av Maverick; 2011-12-18 klockan 14:21.

Men som vanligt så plockar man ut saker ur sitt sammanhang och eldar upp sina hjärnceller så det börjar ryka. Sen sitter inbördes beundrarskaran och applåderar. Vad ska jag säga?
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 08:32   #55
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
Tyckte att jag var väldigt tydlig när jag skrev följande...
EDIT: Förtydligande. Jag stör mig inte på att man vill vara en vinstdrivande sida. Jag stör mig inte på reklam alltid. Jag stör mig på att man utger sig för att vara något man inte är. Och jag förstår om det kokar hos vissa nu när sanningen kommer fram.
Senast redigerad av Maverick; 2011-12-18 klockan 14:21.




Men som vanligt så plockar man ut saker ur sitt sammanhang och eldar upp sina hjärnceller så det börjar ryka. Sen sitter inbördes beundrarskaran och applåderar. Vad ska jag säga?
Kan du berätta då med egna ord vad Sharps.se har utgett oss för att vara som Sharps.se inte är?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 08:38   #56
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

Jag tycker personligen att din åsikt har kommit ut Maverick, jag håller inte med dig överhuvudtaget, men alla har ju självklart rätt till sin egen åsikt och det är ändå gött att folk vill vädra just sin åsikt samt att den faktiskt får synas på forumets väggar. RoK har ju en förmåga att filtrera bort negativa åsikter.

Men nu börjar det bara bli löjligt, det är som att du letar halmstrå för att bibehålla din position som en liten rostagg i crews fingrar. Är du bitter över något?

Om du fortsatt inte kan se skillnaden mellan RoK och Sharps så är det ju bara att gå till den sidan där du trivs och där du slipper ta ut dina aggressioner på de som arbetar ideellt med att driva en sida i denna storlek.. För detta börjar bara bli pinsamt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
LimeStreet (+5)
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-02, 12:55   #57
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Har läst igenom denna tråd nu och fattar ärligt talat inte nå!

Konstruktiv kritik som kan göra sidan bättre välkomnas garanterat av crew, sånt gynnas alla av. Men en massa gnäll och klagomål....håll käften och dra vidare! Varför ens logga in om sidan stör så mycket?

Och snälla, lägg ner allt snack om R&K, varför jämföra äpplen och päron?
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 20:22   #58
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Har läst igenom denna tråd nu och fattar ärligt talat inte nå!
Maverick hade fått för sig att Sharps drevs för att likt RoK uppmuntra till ett idiotiskt sätt att spela på och därigenom generera profit för ägarna, bl a genom intäkter på affiliateavtal.

Om du läser inlägg #4 av RobinD och #7 av Boone så ser du att han blir tillrättavisad och utargumenterad.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 10:17   #59
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 47
Sharp$: 923
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
2 diskreta spelbolagsloggor är allt ni användare ser på våran hemsida.
På framsidan ser ni 1 logga med 3 i miniatyr över den.
Ni ser inte rörande flashreklam, ni ser ingen reklam mitt i inläggen m.m såsom andra sidor har.

Helt otroligt att det kan anses störande. Du hittar inte ett enda forum online i vår storlek och uppåt som har mindre "reklam".
Dessutom är det helt normalt för ett spelforum att ha loggor till spelbolag. Om du även tittar på texterna som vi har under loggorna för spelbolagen så hittar du inget "ENDAST PÅ SHARPS MEDLEMMAR. REGISTERA ER NU FÖR EXKLUSIV BONUS. BARA NU NU NU. PASSA PÅ"

Helt otroligt hur vissa användare sitter med skygglappar.
Det finns inga gratisluncher brukade min SO -lärare säga. Allt måste finansieras på något sätt. Och med en större andel vinnande personer på Sharps än förlorande så kan dina bristande matematiska kalkyler lätt konstatera att våra affiliates inte är ens nöjda med resultatet. För berätta för mig/oss hur de ska betala ut något när de inte ens går plus på användare rekryterade härifrån?

De enda bolagen vi tjänar något från är Pinnacle, där vi får procent på våra medlemmars vinster/omsättning. Samt från betfair där vi får procent från medlemmars avgifter som betfair tar.

Här passar det utmärkt med Boone's lilla utlägg om sanden men jag tänker inte skriva det, det räcker med att jag har det i tankarna.
Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Visst kan folk radera sheet, de kan strunta i att bokföra osv så det kan nog finnas ett mörkertal. Men om 70% utav alla våra sheets som bokförs på sharps (både synliga och dolda) visar grönt så kan man anta att majoriteten är vinnare.
Sedan betyder inte det heller att alla dessa har skapat sina konton via våra länkar. Om jag inte missminner mig så hade vi knappt passerat 5000 medlemmar när vi lanserade vår nya hemsida och presenterade dessa bolag. Innan dess hade vi endast betfair samt Pinnacle.

Vad ska vi då dra för slutsatser?
Seriösa spelare bokför. Oseriösa som inte bokför brukar vara förlorarna. Så mörkertalet bygger på att personer inte bokför isåfall. Vi vet iaf hur många kronor som våra bolag har utbetalat och inte betalat ut. Vi ser även statistik på hur mycket de har omsatt / vunnit / förlorat.
Vi vet att 70%+ utav de som bokför på Sharps är vinnare, då deras sheets säger så.
Sedan behöver inte heller det betyda något då spelbolagen går efter kronor in - kronor ut. Alla spelar med olika insatsnivåer. Bara för att 10 personer är vinnare så kan det räcka med 1 förlorare för att bolagen ska betala ut något.
Hade varit kul att se 1 månads statistik från ex Bet365.
ssam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 10:53   #60
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ssam Visa inlägg
Hade varit kul att se 1 månads statistik från ex Bet365.
Hade inte varit något problem att förmedla denna, men då riskerar vi att få kontot avstängt på grund av följande regel:

Citat:
2.12 Konfidentiell information

Under perioden för detta avtal kan du komma att anförtros med konfidentiell information som relaterar till våra affärer, vår verksamhet eller underliggande teknologi och/eller affiliateprogrammet (inklusive exempelvis vidarebefordringsprovision intjänad av dig genom affilateprogrammet). Du går med på att undvika avslöjande eller oaukoriserad användning av sådan konfidentiell information till tredje part eller utomstående parter såvida du inte i förväg har vårt skriftliga medgivande och att du endast kommer att använda den konfidentiella informationen för ändamål som är nödvändiga för att främja syftet med detta avtal. Dina skyldigheter med hänvisning till konfidentiell information skall fortleva efter avslutandet av detta avtal.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 12:51   #61
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 47
Sharp$: 923
Standard

Har alla bolag dessa regler?
ssam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 14:43   #62
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ssam Visa inlägg
Har alla bolag dessa regler?
Jag orkar faktiskt inte kolla upp alla bolag vi har för att tillfredställa någons nyfikenhet. Är du intresserad kan du kolla upp alla villkor för de bolag vi har och återkom om du hittar något som inte har hysh-hysh klausul.

Skulle tro alla bolag har en dock, men du är som sagt välkommen att kolla om du känner det är värt din tid.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 16:41   #63
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: någonstans söder om norr
Inlägg: 1 071
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Frågan är varför den infon skulle vara av intresse?
Ingen tvingar någon att klicka på en länk på någon sida överhuvudtaget, inte här, inte på Aftonbladet, inte R&K, inte på en enda sida tvingas du att trycka på en affiliatelänk...

Den stora skillnaden är att Sharps iaf försöker lära ut "rätt sätt att spela" eller hur vi nu ska uttrycka det, det gör ju verkligen inte Aftonbladet eller R&K (eller mig veterligen någon annan sida heller)

OM man nu har en produkt som tilltalar användare och dom isf klickar på reklamen som dom ser så är det ju upp till den personen att gör det eller inte eller hur och om Sharps (som bevisligen poängterar bl.a. Rätt sätt att spela o vårda dina insatser) då får betalt för att dom länkat så är det inte mer än rätt i en fri ekonomi.
Det Sharps inte heller smyger med är att dom har avtal..... Alla andra verkar vilja mörka det....

Nej svensk avundsjuka för att någon tjänar pengar på sin produkt kan vi vara utan tack
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td