Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-01, 20:23   #76
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 207
Sharp$: 543
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Ännu ett fall,

Har ni glömt Van persie's utvisning i CL matchen mot Barcelona? Försökte hitta videoklipp på det men de mesta verkar vara borttaget på youtube. Där kan vi snacka om särbehandling x10
Kvalificerat skitsnack som det mesta i den här tråden (skapad av en bitter Madridista kanske ?),Van Persies utvisning var solklar,skjuter man bort bollen efter avblåsning är det alltid varning,sen att man låtsas att inte höra hjälper inte...
U-town är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 20:52   #77
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av U-town Visa inlägg
Kvalificerat skitsnack som det mesta i den här tråden (skapad av en bitter Madridista kanske ?),Van Persies utvisning var solklar,skjuter man bort bollen efter avblåsning är det alltid varning,sen att man låtsas att inte höra hjälper inte...
Om du skjuter den efter 3-4-5-6 sekunder förstår man eftersom du då fördröjer spelet. Men i det här fallet gick det knappt 1 sekund från det att han blåste till att han sköt. Dessutom sköt han inte utanför plan utan i målet.

http://www.youtube.com/watch?v=qQjCCfI9vUQ

Säg vad du vill, men hade det varit omvänt och Messi slagit så vet jag iaf vad jag skulle placerat mina pengar på angående kort/inget kort.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 20:58   #78
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Om du skjuter den efter 3-4-5-6 sekunder förstår man eftersom du då fördröjer spelet. Men i det här fallet gick det knappt 1 sekund från det att han blåste till att han sköt. Dessutom sköt han inte utanför plan utan i målet.

http://www.youtube.com/watch?v=qQjCCfI9vUQ

Säg vad du vill, men hade det varit omvänt och Messi slagit så vet jag iaf vad jag skulle placerat mina pengar på angående kort/inget kort.
Som sagt, å andra sidan dömdes Messis mål på Emirates bort felaktigt ...

Men det ska man inte ta med i beräkning eftersom det inte passar in i teorin om att Barca får fördelar.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 21:02   #79
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 207
Sharp$: 543
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Om du skjuter den efter 3-4-5-6 sekunder förstår man eftersom du då fördröjer spelet. Men i det här fallet gick det knappt 1 sekund från det att han blåste till att han sköt. Dessutom sköt han inte utanför plan utan i målet.

http://www.youtube.com/watch?v=qQjCCfI9vUQ

Säg vad du vill, men hade det varit omvänt och Messi slagit så vet jag iaf vad jag skulle placerat mina pengar på angående kort/inget kort.
Så länge det är efter signalen så är det efter signalen,så är det. I mål eller utanför eller ngn meter åt valfritt håll spelar ingen roll heller,det är lika gult hur man än sparkar bort en boll,så är det i alla serier på alla nivåer... :P
U-town är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 21:39   #80
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Ni kan allvarligt inte mena att det bör vara Gult kort på RVP i denna situation som nämns ovan, som leder till andra gult kort och därmed rött kort och har stor inverkan på hela utgången i denna CL omgång.

Oavsett vilket lag som detta hade hänt för, så hade jag tyckt att det är otroligt dålig känsla av domaren.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 22:08   #81
 
forgetfuls avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 45
Sharp$: 498
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Ni kan allvarligt inte mena att det bör vara Gult kort på RVP i denna situation som nämns ovan, som leder till andra gult kort och därmed rött kort och har stor inverkan på hela utgången i denna CL omgång.

Oavsett vilket lag som detta hade hänt för, så hade jag tyckt att det är otroligt dålig känsla av domaren.
Tycker att domaren visade både bra och dålig känsla för spelet på en gång. Ett andra gult utan någon tillsägelse först för en sådan grej är på tok för hårt men att RVP tar skott från den usla positionen istället för att ta med sig bollen framåt i ett friläge, det gör han bara för att han vet att det är avblåst.

Värre då med Shevchenkos utvisning några veckor senare mot Braga när både han och målvakten fortsätter spela vidare och han agerar på ett sätt som en naturlig klasspelare gör, dvs drar målvakten och gör mål.
forgetful är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 22:18   #82
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Min poäng är inte huruvida RVPs andra gula kort är korrekt, eller att Messis mål bör godkännas, utan att ALLA lag råkar ut för felaktiga/tveksamma domslut. Dom som klagar mest är å sin tur det lag som förlorar. Fergie klagade tex på domaren i dag, trots att Arsenal borde haft en solklar straff och utvisning på Vidic. Om istället Man Utd hade vunnit matchen hade det varit Wenger som hade beklagat sig över domaren.

Att sedan påstå att Barcelona särbehandlas av domare, Uefa och förbund är enbart en löjlig konspirationsteori. Det bygger alltså på att Barcas motståndare har råkat ut för felaktiga/tveksamma domslut? Well. Det har som sagt Barca också.

Om det sen är någon som orkar gå igenom allt och räkna exakt hur många av dessa domslut som Barca har haft med och mot sig, kommer ni förmodligen märka att det inte är mer än en standardavvikelse eller två som skiljer antalet åt. Att då tro på konspirationen är som att tro att en forumare som har gått 20-12 är vinnande.

Give me some hard fact, eller lägg ner alla löjliga anklagelser.

Sen att en del Barca-spelare beter sig som barnungar allt för ofta, är något jag som supporter av klubben bara kan beklaga. Det är fördjävligt att så skickliga fotbollsspelare ska hålla på så.

Senast redigerad av Zimond den 2011-05-01 klockan 22:19.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 08:03   #83
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

har läst igenom tråden som hastigast och såg i början av denna angående spelare som klagar borde straffas med kort. robin o nån mer som växla inlägg.
ta rugby som jämförelse, tilltalar/klagar en spelare på domaren så är det kört i princip. alla vet det, det är bara att knipa igen käften på plan och acceptera ett eventuellt felaktigt domslut och kriga vidare. o andra sidan är rugby en sport som använder sig av tv granskning vid tveksamma situationer vid mål/poäng.
rugby spelare borde ju vara lika adrenalinstinna som fotbollslirare, (dock med mindre vax i håret...) men varför ser man aldrig rugby spelare klaga på domaren som i fotboll. de är ju bara människor i båda sporterna men i fotboll lönar det sig att påverka domaren, kanske inte just i den situationen som de klagar men in the long run så kan det bära frukt i form av nåt tveksamt domslut tillbaka.

ger mig där, måste iväg. har semester som nu endast återstår några dagar.
__________________



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 09:17   #84
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Messis mål mot arsenal var korrekt avvinkad för offside.

När passningen slås så är messi inte offside. Men! Den träffar målvakten och studsar på Pedro och till messi. Och då står messi offside.
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 09:28   #85
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Om det sen är någon som orkar gå igenom allt och räkna exakt hur många av dessa domslut som Barca har haft med och mot sig, kommer ni förmodligen märka att det inte är mer än en standardavvikelse eller två som skiljer antalet åt. Att då tro på konspirationen är som att tro att en forumare som har gått 20-12 är vinnande.

Give me some hard fact, eller lägg ner alla löjliga anklagelser.

Jag tror inte vi behöver dra urval ifrån alla La Liga matcher.

De enda matcherna som är av intresse är de "viktiga" matcherna. Vilka är det? Jo det är CL-matcher och El Clasicos. Inget mer (och matcher där mycket stått på spel). Att dra urval ifrån matcher mot bottenlag som t ex Almeria är knappast till någon nytta. I såna matcher krävs knappast tolkningsföreträde eller att ens behöva påverka domaren starkt med hjälp av superfilmningar & dylikt.

Ska man dra statistiska slutsatser om en population så väljer man rätt urvalsgrupp, alltså CL och Clasicos.

Kollar vi på dessa matcher tror jag vi ser en klar fördel Barcelona, från 2 säsonger bakåt. När det var tydligt vilka som drog det längre strået i det maktskifte Borell syftar på.
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 09:34   #86
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
Jag tror inte vi behöver dra urval ifrån alla La Liga matcher.

De enda matcherna som är av intresse är de "viktiga" matcherna. Vilka är det? Jo det är CL-matcher och El Clasicos. Inget mer (och matcher där mycket stått på spel). Att dra urval ifrån matcher mot bottenlag som t ex Almeria är knappast till någon nytta. I såna matcher krävs knappast tolkningsföreträde eller att ens behöva påverka domaren starkt med hjälp av superfilmningar & dylikt.

Ska man dra statistiska slutsatser om en population så väljer man rätt urvalsgrupp, alltså CL och Clasicos.

Kollar vi på dessa matcher tror jag vi ser en klar fördel Barcelona, från 2 säsonger bakåt. När det var tydligt vilka som drog det längre strået i det maktskifte Borell syftar på.
Statistiska slutsatser, rätt urvalsgrupper, ett spann på 2 hela säsonger samt att du tror att något är på ett specifikt sätt.

I rest my case.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 09:37   #87
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

3 säsonger inklusive denna.

Man jag förstog inte vilket "case du rest"? får gärna utveckla.
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 09:43   #88
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
3 säsonger inklusive denna.

Man jag förstog inte vilket "case du rest"? får gärna utveckla.
Zimond har redan förklarat allt väldigt bra ett upprepat antal tillfällen i tråden, folk verkar ha svårt att greppa det han säger och jag tänker inte stånga mig blodig för att få folk att förstå.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 10:58   #89
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
Jag tror inte vi behöver dra urval ifrån alla La Liga matcher.

De enda matcherna som är av intresse är de "viktiga" matcherna. Vilka är det? Jo det är CL-matcher och El Clasicos. Inget mer (och matcher där mycket stått på spel). Att dra urval ifrån matcher mot bottenlag som t ex Almeria är knappast till någon nytta. I såna matcher krävs knappast tolkningsföreträde eller att ens behöva påverka domaren starkt med hjälp av superfilmningar & dylikt.

Ska man dra statistiska slutsatser om en population så väljer man rätt urvalsgrupp, alltså CL och Clasicos.

Kollar vi på dessa matcher tror jag vi ser en klar fördel Barcelona, från 2 säsonger bakåt. När det var tydligt vilka som drog det längre strået i det maktskifte Borell syftar på.
Vi ska alltså använda oss av så få matcher som möjligt när vi gör ett statistiskt urval? Hur många är dom matcher du pratar om förresten? AIK, Chelsea, Inter, Arsenal, El Clasico X2?

I stora drag domslut till fördel för Barca som jag kommer på direkt ur minnet just nu:

-AIK - Hörnbytet
-Chelsea - Straffar x4(?)
-Inter - Mottas utvisning
-Arsenal - Van Persies utvisning
-El Clasico - Albiols och Pepes utvisning

Det är 9 tveksamma/felaktiga domslut som gått Barcas väg i stormatcher.

En liknande lista på domslut som gått emot Barca.

-Chelsea - Abidals utvisning, en straff Terry hands.
-Inter - D. Militos godkända offsidemål, en straff Sneijder bensax, Bojan bortdömt mål.
-Arsenal - Messis bortdömda mål.


9-6 till fördel Barcelona alltså. Vad säger det? Just det. Ingenting. Eftersom det här är ett bettingforum kan vi översätta detta till spelteori.

Även om dom flesta redan borde förstå vart jag vill komma tänker jag trots allt förklara med ett övertydligt exempel, då jag får känslan av att vissa inte vill försöka förstå vad jag menar.

Vi har ett Roulettehjul, där färgen röd symboliserar ett fördelaktigt domslut för Barcelona och svart ett för deras motståndare. Kulan är domaren och varje snurr (match) kommer han att göra ett tveksamt domslut. Som ni märker är sannolikheten lika stor att domslutet gynnar båda lagen.

Vi snurrar hjulet 15 gånger och noterar att kulan hamnar på röd 9 gånger, medan den endast trillar på svart 6 gånger. Är det utifrån detta rimligt att dra en slutsats att roulettehjulet är riggat till den röda färgens fördel?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+10), Kirtap (+10)

Senast redigerad av Zimond den 2011-05-02 klockan 10:59.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 11:56   #90
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3816
Standard

http://www.youtube.com/watch?v=8cAJYAfcMgI&feature=aso
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td