Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-28, 16:14   #1
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Barcelonas ständiga särbehandling av domare


Seriöst, det har fan gått för långt nu!!! Det finns inget annat lag som får såhär mycket beslut med sig, Barca består ju också endast av tillväxthormonkäkande dvärgar och små sliskiga filmare, så de lever ju väldigt mycket på sina fördelaktiga domslut. Sen är det intressant hur, varje gång någonting händer så är det minst åtta Barcaspelare runt domaren inom loppet av två sekunder och dessa undviker i princip alltid varningar för klagomål.
Sen ser man helatiden hur Villa eller Pedro ligger ner 30-40 meter från spelet efter att de själva sökt kontakt med motståndarspelaren och sedan försökt filma till sig något. Barcelona är en skam för fotbollen.


http://www.youtube.com/watch?v=VwPQ0fInwx8

http://www.youtube.com/watch?v=cE5ai59cds0

http://www.youtube.com/watch?v=p1UihUqHKbU

Hjälp mig att gräva fram mer klipp där Barcelona får helt sjuka domslut med sig i extremt viktiga matcher.

Det vore på sin plats att UEFA drar igång en omfattande utredning om vad fan som försiggår!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piturek (+10), zeke (+5)
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 16:36   #2
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En av de värsta dagarna i mitt liv, aldrig skrikit på domaren så mycket..

En straff hade väl inte varit allt för mycket begärt?

HAHA, barcelona..

http://www.youtube.com/watch?v=ygmGI...layer_embedded
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."

Senast redigerad av fondell den 2011-04-28 klockan 16:47.
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 16:42   #3
 
yret88s avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 162
Sharp$: 712


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

man blir äcklad..
yret88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 17:07   #4
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Detta är ju dock gammalt, sedan 1999 då AIK ska göra 2 byten men barcelona får fortsätta spel mitt i ett byte och kan göra mål från hörna.
http://www.youtube.com/watch?v=c1S_YV3iHvM

Här har vi en då busquets solklart filmar och man ser hur han tittar efter domarn i smyg.
http://www.youtube.com/watch?v=SRJpQ4rox9g
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 17:28   #5
sox
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 219
Sharp$: 1361


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vidrigt att se, var busquets mot Inter ifjol med, föll som en fura och höll sig om fejan när Motta åkte ut, nu precis samma skit igen. EDIT oh fyfan nu minns jag filmningen i pojans andra länkning, kräks
Värst av allt var att Puyol av alla i en situation vid sidlinjen känner en arm i nacken och en sekund efter kontakten rycker till med huvudet och håller sig för kinden och kollar på linjedomaren. Passar inte hans spelstil (och skådespelarförmåga) att filma men ändå så gör han det, mot sina instinkter, instruerad att göra så? Messi måttade en armbåge mot närmsta ben när han satt på backen men det såg man bara i förbifarten i en repris.

Sen föll Di Maria väldigt lätt flera gånger och CR vet ju alla hur han är men det var inte de här "aj aj mitt ansikte" och rusa mot domarn med hela laget varenda gång.

Senast redigerad av sox den 2011-04-28 klockan 17:32.
sox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 17:37   #6
 
Bankheads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 66
Standard

http://youtu.be/ygmGIFz_EP0
Bankhead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 17:51   #7
 
Malderisss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 223
Standard

http://www.youtube.com/watch?v=QX4S0CyRRpI

Mm, barcelona får domsluten med sig... verkligen
__________________
Championship, Liga BBVA, Premier League, Ligue 1 och till viss del Serie A är vägen att gå.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Malderiss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 17:54   #8
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Haha, roliga grejer. En fråga har ni torskat pengar pga dess filmare? Filmare har alltid funnits.

"Sen är det intressant hur, varje gång någonting händer så är det minst åtta Barcaspelare runt domaren inom loppet av två sekunder och dessa undviker i princip alltid varningar för klagomål."

I första klippet ser man hur real madridspelarna gör exakt likadant. Kanske ett spansk fenomen?

Min favoritfilmare
http://www.youtube.com/watch?v=6SJ2zt5Mc-M
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 17:58   #9
 
Malderisss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 223
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Seriöst, det har fan gått för långt nu!!! Det finns inget annat lag som får såhär mycket beslut med sig, Barca består ju också endast av tillväxthormonkäkande dvärgar och små sliskiga filmare, så de lever ju väldigt mycket på sina fördelaktiga domslut. Sen är det intressant hur, varje gång någonting händer så är det minst åtta Barcaspelare runt domaren inom loppet av två sekunder och dessa undviker i princip alltid varningar för klagomål.
Sen ser man helatiden hur Villa eller Pedro ligger ner 30-40 meter från spelet efter att de själva sökt kontakt med motståndarspelaren och sedan försökt filma till sig något. Barcelona är en skam för fotbollen.


http://www.youtube.com/watch?v=VwPQ0fInwx8

http://www.youtube.com/watch?v=cE5ai59cds0

http://www.youtube.com/watch?v=p1UihUqHKbU

Hjälp mig att gräva fram mer klipp där Barcelona får helt sjuka domslut med sig i extremt viktiga matcher.

Det vore på sin plats att UEFA drar igång en omfattande utredning om vad fan som försiggår!

Umad?

Haha, du är bara så patetiskt avundsjuka att man skrattar ihjäl sig.
Hahahahahahahahahaha..

Barcelona - Chelsea CL SEMI Camp Nou.
Henry blir neddragen, vart fan är straffen?

Chelsea - Barcelona CL SEMI Stamford Bridge.
Här domaren totalt kass jag vet, dock tar Ballack med handen i början av matchen och även en totalt och BRUTALT felaktig utvisning då Anelka snubblar på sig själv. 1 man mindre i 30 minuter.

För att inte nämna ifjol, visst Busquets överdrev mot Motta men ALLA vet vilket svin Motta är, han förtjänade det x10.
Militos offside mål (LOL?)
Bojan Krkics regelrätta mål som hade tagit Barcelona till en final och ev en seger mot Munchen (2 raka i CL) ..

Nej, du framstår bara som patetisk.
En liten ***** som BARA kollar El Clasico, kom tillbaka när du ser 2-4 Spanska matcher i VECKAN! Först då kan du uttala dig.

Då kommer du se att ALLA SPANSKA lag är samma kålsupare.
At.Madrid, Sevilla, Real Madrid, Barcelona och övriga mittenlag.
Alla filmar och förstärker exakt lika mycket.

Förresten, du som tror på korrumption..
Fan vilket bra LÖNELÄGE domarna har nu då, ge mig 5 miljarder eller så avslöjar jag skiten.
Det gäller alltså ALLA domare som dömt åt Barcelona..

Spanien vann VM (större delen Barcelona spelare) ..
VM för klubblag, Spanska ligan, Champions League.

Vilken jävla MAKT dom verkar ha i världen.

Nej, sluta va en sån förbannat dålig förlorare, det ser bara fruktansvärt ILLA ut. Ta en förlust som en man och gå vidare, det är för fan bara en LEK från första början.

Edit: R.V.Ps utvisning var SOLKLAR, fan jag satt på kortsidan i klacken och jag hörde VISSELPIPAN! Är RVP döv eller?

__________________
Championship, Liga BBVA, Premier League, Ligue 1 och till viss del Serie A är vägen att gå.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Mario (+5), comprende (+5)

Senast redigerad av RobinD den 2011-04-28 klockan 18:42.
Malderiss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 18:05   #10
 
Malderisss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 223
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sox Visa inlägg
Vidrigt att se, var busquets mot Inter ifjol med, föll som en fura och höll sig om fejan när Motta åkte ut, nu precis samma skit igen. EDIT oh fyfan nu minns jag filmningen i pojans andra länkning, kräks
Värst av allt var att Puyol av alla i en situation vid sidlinjen känner en arm i nacken och en sekund efter kontakten rycker till med huvudet och håller sig för kinden och kollar på linjedomaren. Passar inte hans spelstil (och skådespelarförmåga) att filma men ändå så gör han det, mot sina instinkter, instruerad att göra så? Messi måttade en armbåge mot närmsta ben när han satt på backen men det såg man bara i förbifarten i en repris.

Sen föll Di Maria väldigt lätt flera gånger och CR vet ju alla hur han är men det var inte de här "aj aj mitt ansikte" och rusa mot domarn med hela laget varenda gång.

Du min HERRE bör kolla upp hur många straffar "Di Maria" fixat i år =)

Hur många straffar har Real Madrid fått kontra Barcelona.

Då min HERRE skulle du verkligen se vilka som får domsluten med sig ... i La Liga.
__________________
Championship, Liga BBVA, Premier League, Ligue 1 och till viss del Serie A är vägen att gå.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Malderiss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 18:28   #11
 
toniejs avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 324


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

RvP's utvisning var inte korrekt. Efter den situationen har jag tittat efter liknande situationer i varje match jag sett. Har inte sett ett enda kort mot en forward som inte vågar chansa på om det är avblåst och gör ett avslut.
toniej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 18:28   #12
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Om man sitter på all den infon som ni lägger ut, borde ni inte använda er utav den till er fördel?
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Iamthelegion (+2)
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 18:28   #13
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det finns tyvärr alldeles för många filmare i topp-fotbollen idag. Det är en del av "taktiken" för vissa tränare. Kan man inte vinna genom att sparka boll, se då till att förstör spelet, maska, maska, maska tills motståndarna blir frustrerade.

"jag kan inte gå förbi backlinjen men om jag springer tillräckligt snabbt faller jag så att det ser ut som han träffar mig i ansiktet när jag får en touch på hårstrået över benet. Det blir minst en frispark vid ett bra läge".

Man ser det i så många matcher, oavsett liga. Inte bara i Italien som så många blåögda PL-älskare tror.

Barca har ju till exempel Dani Alves som är en riktig lipsill som faller väldigt lätt. Real har ju kungen själv i att lipa, ingen mindre än CR. Mina polare som är United fans kunde ALDRIG erkänna att CR filmade eller föll lätt när han var där t.ex.

Man ser ju som sagt det man vill se. Allt annat är ju självklart en ren och skär lögn.

Sen vad det gäller Chelsea matchen. Det var ju Övrebo som dömde den. Då vet man ju att det är en urusel domarinsats redan på förhand.

Man ska inte behöva hänga ut lag för särbehandling osv. Det är snarare vissa spelare som får en att gå i taket ibland.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 18:36   #14
 
Malderisss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 223
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av toniej Visa inlägg
RvP's utvisning var inte korrekt. Efter den situationen har jag tittat efter liknande situationer i varje match jag sett. Har inte sett ett enda kort mot en forward som inte vågar chansa på om det är avblåst och gör ett avslut.
Den var hårt dömd helt klart men samtidigt HÖRDES signalen KLART och tydligt.
Jag satt för fan i Barcaklacken (ja, det finns en) ..
Ändå hörde jag signalen, att RVP inte hörde den är bara BS från hans sida.
__________________
Championship, Liga BBVA, Premier League, Ligue 1 och till viss del Serie A är vägen att gå.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Malderiss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 18:39   #15
 
Malderisss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 223
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Barca har ju till exempel Dani Alves som är en riktig lipsill som faller väldigt lätt. Real har ju kungen själv i att lipa, ingen mindre än CR. Mina polare som är

Tro mig, vi Barcafans hatar Busquets och Alves filmningar och förstärkningar mer än ni tror.
Men vad ska vi göra? ...

Sen så vill jag uppmärksamma dig på att C.R i princip lagt ner och filma, nu har dom istället Di Maria, ungefär som C.R var i United fast x100.

Har ALDRIG sett en spelare som fixat så många straffar och uppträtt så vidrigt som Di Maria gör, skottpengar på Di Maria.

C.Ronaldo är en riktig fair play spelare om man jämför med A.D.M!
__________________
Championship, Liga BBVA, Premier League, Ligue 1 och till viss del Serie A är vägen att gå.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Malderiss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 18:41   #16
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Inlägg raderat/redigerade. Malderiss, välj dina ord noggrant i resten av tråden. /Mod
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 18:59   #17
 
Ilar24s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 200
Sharp$: 395
Standard

Finns en anledning att man ser engelsk fotboll. Barca kan inte tycka det är kul att vinna på fusk.....
Ilar24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 19:48   #18
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Malderiss Visa inlägg
Umad?

Haha, du är bara så patetiskt avundsjuka att man skrattar ihjäl sig.
Hahahahahahahahahaha..

Barcelona - Chelsea CL SEMI Camp Nou.
Henry blir neddragen, vart fan är straffen?

Chelsea - Barcelona CL SEMI Stamford Bridge.
Här domaren totalt kass jag vet, dock tar Ballack med handen i början av matchen och även en totalt och BRUTALT felaktig utvisning då Anelka snubblar på sig själv. 1 man mindre i 30 minuter.

För att inte nämna ifjol, visst Busquets överdrev mot Motta men ALLA vet vilket svin Motta är, han förtjänade det x10.
Militos offside mål (LOL?)
Bojan Krkics regelrätta mål som hade tagit Barcelona till en final och ev en seger mot Munchen (2 raka i CL) ..

Nej, du framstår bara som patetisk.
En liten ***** som BARA kollar El Clasico, kom tillbaka när du ser 2-4 Spanska matcher i VECKAN! Först då kan du uttala dig.

Då kommer du se att ALLA SPANSKA lag är samma kålsupare.
At.Madrid, Sevilla, Real Madrid, Barcelona och övriga mittenlag.
Alla filmar och förstärker exakt lika mycket.

Förresten, du som tror på korrumption..
Fan vilket bra LÖNELÄGE domarna har nu då, ge mig 5 miljarder eller så avslöjar jag skiten.
Det gäller alltså ALLA domare som dömt åt Barcelona..

Spanien vann VM (större delen Barcelona spelare) ..
VM för klubblag, Spanska ligan, Champions League.

Vilken jävla MAKT dom verkar ha i världen.

Nej, sluta va en sån förbannat dålig förlorare, det ser bara fruktansvärt ILLA ut. Ta en förlust som en man och gå vidare, det är för fan bara en LEK från första början.

Edit: R.V.Ps utvisning var SOLKLAR, fan jag satt på kortsidan i klacken och jag hörde VISSELPIPAN! Är RVP döv eller?


Jag ser betydligt mer La Liga matcher än bara El Classico och jag är mycket medveten om hur mycket det filmas. De filmas mer i La Liga än i Serie A.

Man ser ju många förjävligt dåliga beslut varje vecka, men vad jag menar är att just Barcelona har fått ofantligt många katastrofala beslut med sig i väldigt stora och viktiga matcher, helt absurda grejer. Klart som fan att det drabbar alla lag att man över en säsong får flera felaktiga beslut antingen med eller emot sig i straffsituationer.

Ang RVP så är det bara löjligt, det är sjukt mycket ljud på läktaren och det kan vara vilken random idiot som helst som blåser i en pipa där. Det är ju skillnad om han löper offside ganska långt upp i banan och både hör signalen, ser linjedomarens flagga och ser att alla andra slutar spelar, men ändå drar iväg ett avslut, då ska han ha varning.

Sen kan jag garantera dig att Barcahysterin har smittat av sig även på domarna. "Åhhh de har unicef på tröjan de är ett så snällt och sportsligt lag, jag tar rött kort på Pepe eftersom han spelar för ett lag med bwin som sponsor och det främjar därför spelmissbruk..." ärligt talat, Barcelona är ett äckligt horlag som får massa jävla beslut med sig.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 19:51   #19
sox
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 219
Sharp$: 1361


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Malderiss Visa inlägg
Du min HERRE bör kolla upp hur många straffar "Di Maria" fixat i år =)
Ja och? Ifall du inte läste mitt inlägg så sade jag att Di Maria filmar han med, tyvärr verkar det urarta i Spanien. Det som var äckligt var "hålla sig för ansiktet" filmningarna när de inte ens blev träffade och omringningen av domarn vid varje situation.

Citat:
Ursprungligen postat av Malderiss Visa inlägg
Umad?
För att inte nämna ifjol, visst Busquets överdrev mot Motta men ALLA vet vilket svin Motta är, han förtjänade det x10.
Så det är ok att uppenbart fuska och ta sig för ansiktet och när man ligger på backen kika mellan fingrarna ifall domarn tyckte skådespeleriet var värt en oscar (rött på motståndarn), för du inte gillar Motta?

För övrigt så har jag hållt på Inter sen '88 och gillar inte Motta för fem öre, precis som jag tycker Chivu är vårdslös och en säkerhetsrisk, men spelmässigt så var Motta grym i CL-slutspelet i fjol. Busquets filmning då borde renderat en avstängning i efterhand då den var så uppenbar där han ligger och kikar
sox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 21:06   #20
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av toniej Visa inlägg
RvP's utvisning var inte korrekt. Efter den situationen har jag tittat efter liknande situationer i varje match jag sett. Har inte sett ett enda kort mot en forward som inte vågar chansa på om det är avblåst och gör ett avslut.

Då missade du när Sheva gjorde likadant i Europa League.
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 21:34   #21
 
Marios avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 238
Standard

http://www.youtube.com/watch?v=mLc-Ked49og

ganska duktig e han på de också mr di maria

f.ö pepes röda kort igår tycker jag var absolut 100% korrekt, visst dani alves överdrev, överdrev mycket, men varför ska pepe gå in med dubbarna i den farten? och trots att han missar bollen så fullföljer han och har en rak utsträckt fot ( http://www.youtube.com


angående dom andra filmningarna igår så är det exakt det spelet mourinho vill spela, han fick smaka på sin egna medicin, men tyvärr så är mourinho mentalt starkare än varenda jävla journalist och det han säger, det händer. visst barcelona filma, men att det är en skam? löjligt, och att folk håller med är ännu löjligare. mourinhos spel taktik är att gå ut och försvara sig och köra på kontringar, och när han lyckas är han världens bästa tränare, när han däremot inte lyckas är motståndare allt från fuskare till skamliga människor.

ta en titt på copa del rey matchen och håll ögonen på arbeloa. killen var inte på plan för att spela fotboll det kan jag lova. han nöp, drog tröja, slog och retade upp så fort han fick chansen. tillhör det fotbollen mer än vad filmningar gör?

arbeloa är nämlingen ingen superstar som c.ronaldo eller liknande och hade aldrig gått på egna iniativ att spela på de viset, utan de va mr mourinhos taktik. skamligt? nej inte ett ljud hör man om händelserna. mourinho kontrollerar varenda journalist. de är hans tofflor. de vill bara smaka på hans pungkulor och känna den ljuva saften dom har fått för sig att han har i ägo

visst ni kollar på videona med egna ögon och säger att barcelona är filmare. men de inte så att filmare uppstod igår under matchen, snälla.
tror ni inte vilken människa som helst kan leta upp ett helt arkiv på varje topplag där minst en handfull tabbar, filmningar, fult spel och kritikvärda misstag finns

har alltid funnits, kommer alltid att finnas. att ni tycker barcelona är de värsta laget av alla, är eran åsikt

Senast redigerad av Mario den 2011-04-28 klockan 21:36.
Mario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 21:52   #22
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle12945884.ab

Nya bilder ifrån spansk tv att Pepe INTE träffar Alves, Ändå kör alves en 360 i luften innan han faller o börjar gråta OCH får bäras ut på bår.

Nu kanske ni tolkar mig som en fet madrista då jag lagt upp några videos emot barca. Faktum är att jag alltid hatat köplaget real mer än barca eftersom de spelar en fantastiskt fotboll när bollen är uppe i anfallet, börjar dock tröttna på deras 80 minuters rullande boll. men dessa filmningar som Spelarna i barca håller på med är ju bara löjligt, särskilt busquets då han är minst lika ful som resten av värstingarna. Skillnaden är ju då att värstingarna inte börjar böla så fort de får en tackling emot sig.

Spelförstörelse är en taktik både bland tränare och spelare, det är klart som fan att en försvarare börjar dra i tröjan när det börjar lukta farliga situationer. Ett taktiskt gult kort, och ja Mario det tillhör fotbollen mer än filmningar.

Mourinho använder ju sig av spelförstörelse taktiken och det hyper defensiva då det är lösningen emot ett lag som barca. Det är ju samma sak som barca kör taktiken att passa runt i 80 min för att trötta ut motståndarlaget och attackera med snabba bollar bakom backlinjen. Hårt spel hör till fotbollen, se bara på PL.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 22:05   #23
 
Marios avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 238
Standard

Kan du klargöra varför spelförstörelse tillhör spelet mer än filmningar?

Jag håller tyvärr inte med dig. Och ifall spelförstörelse tillhör fotbollen mer än vad filmningar gör, så hade det varit för att det har funnits längre inom fotbollen och vi har sett det ett tag så att vi ser det som en del av spelet, medans filmningar är relativt nya (ökningen och användningen av filmning). Nytt med den moderna fotbollen som spelas så att säga. Kollar du lite överallt på vilken liga som helst så ser du att filmningar börjar ta över som "speltaktik", vilket du hade kallat spelförstörelse för.
Tror högst tveksamt att dragningar, nypningar, och annat fult spel tillhörde fotbollen när sporten först spelades på gatorna eller på dom stora ängarna. Eller senare när lagfotboll drog igång. Tveksamt Poja.

Senast redigerad av Mario den 2011-04-28 klockan 22:07.
Mario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 22:13   #24
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Fotboll på högstanivå handlar om sport och teater. Barca är bäst i världen på båda.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 22:16   #25
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Mario Visa inlägg
http://www.youtube.com/watch?v=mLc-Ked49og

ganska duktig e han på de också mr di maria

Spoiler:
f.ö pepes röda kort igår tycker jag var absolut 100% korrekt, visst dani alves överdrev, överdrev mycket, men varför ska pepe gå in med dubbarna i den farten? och trots att han missar bollen så fullföljer han och har en rak utsträckt fot ( http://www.youtube.com


angående dom andra filmningarna igår så är det exakt det spelet mourinho vill spela, han fick smaka på sin egna medicin, men tyvärr så är mourinho mentalt starkare än varenda jävla journalist och det han säger, det händer. visst barcelona filma, men att det är en skam? löjligt, och att folk håller med är ännu löjligare. mourinhos spel taktik är att gå ut och försvara sig och köra på kontringar, och när han lyckas är han världens bästa tränare, när han däremot inte lyckas är motståndare allt från fuskare till skamliga människor.

ta en titt på copa del rey matchen och håll ögonen på arbeloa. killen var inte på plan för att spela fotboll det kan jag lova. han nöp, drog tröja, slog och retade upp så fort han fick chansen. tillhör det fotbollen mer än vad filmningar gör?

arbeloa är nämlingen ingen superstar som c.ronaldo eller liknande och hade aldrig gått på egna iniativ att spela på de viset, utan de va mr mourinhos taktik. skamligt? nej inte ett ljud hör man om händelserna. mourinho kontrollerar varenda journalist. de är hans tofflor. de vill bara smaka på hans pungkulor och känna den ljuva saften dom har fått för sig att han har i ägo

visst ni kollar på videona med egna ögon och säger att barcelona är filmare. men de inte så att filmare uppstod igår under matchen, snälla.
tror ni inte vilken människa som helst kan leta upp ett helt arkiv på varje topplag där minst en handfull tabbar, filmningar, fult spel och kritikvärda misstag finns

har alltid funnits, kommer alltid att finnas. att ni tycker barcelona är de värsta laget av alla, är eran åsikt
Spoiler:




En liten fråga, du håller på Barca va?
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!

Senast redigerad av kingscania den 2011-04-28 klockan 22:17.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 23:01   #26
 
Ljepojes avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 102
Sharp$: 175

BetRush
Stats: 46 - 26 - 8
ROI: 102.61%
Vinstprocent: 64.00%

Standard

Rivaldo - Äkta vara

Ljepoje är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 23:19   #27
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mario Visa inlägg
Kan du klargöra varför spelförstörelse tillhör spelet mer än filmningar?

Jag håller tyvärr inte med dig. Och ifall spelförstörelse tillhör fotbollen mer än vad filmningar gör, så hade det varit för att det har funnits längre inom fotbollen och vi har sett det ett tag så att vi ser det som en del av spelet, medans filmningar är relativt nya (ökningen och användningen av filmning). Nytt med den moderna fotbollen som spelas så att säga. Kollar du lite överallt på vilken liga som helst så ser du att filmningar börjar ta över som "speltaktik", vilket du hade kallat spelförstörelse för.
Tror högst tveksamt att dragningar, nypningar, och annat fult spel tillhörde fotbollen när sporten först spelades på gatorna eller på dom stora ängarna. Eller senare när lagfotboll drog igång. Tveksamt Poja.
Det beror väl helt på vart du drar linjen på spelförstörelse och vart du drar linjen på filmningar.

Att förstärka en tackling till en viss grad anser jag vara okej. Men jag tycker absolut inte en filmning som Alves då en spelare inte nuddar honom och att då förstärka så långt som att bäras ut på bår? Ja då måste jag fråga om det är en kvinna på plan lr inte.

Att gå in i en 50/50 tackling för att försöka nå boll men man vet att det är en ganska stor chans att han tar sig förbi men ändå fullföljer för att iaf hindra anfallet är okej.
En tackling bakifrån då du inte har någon som helst chans att nå boll och bara är ute för att förstöra spelet, är ju såklart helt fel. Men det resulterar ju ändå oftast i ett rött kort. Tacklingar och spelförstörelse har ändå domarna allt som oftast rätt bra koll på så jag förstår inte ditt gnäll över det.

Ja det är väl klart att det ökar när man ser matcher som barcelonas och inser att det ger resultat. Men det är ju bara skamligt att män med miljontals ögon på sig, som ska föreställa förebilder går o slänger sig utan att dom ens har kontakt med den andra spelarn.

Att filmingar är relativt nytt skyller jag på att männen back in the day inte var lika fjolliga och bortskämda som de är nu.

Och att dragningar och etc inte tillhörde när fotbollen spelades från början på gatorna tänker jag mig inte ens ge mig in på, varken du eller jag vet vad som hände då. Men jag är säker på att en och en annan tröjdragning drogs då med.
Har du ens spelat gatufotboll? Det förekommer fult spel där, men fan inga filmningar.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 23:26   #28
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mario Visa inlägg
Kan du klargöra varför spelförstörelse tillhör spelet mer än filmningar?

Jag håller tyvärr inte med dig. Och ifall spelförstörelse tillhör fotbollen mer än vad filmningar gör, så hade det varit för att det har funnits längre inom fotbollen och vi har sett det ett tag så att vi ser det som en del av spelet, medans filmningar är relativt nya (ökningen och användningen av filmning). Nytt med den moderna fotbollen som spelas så att säga. Kollar du lite överallt på vilken liga som helst så ser du att filmningar börjar ta över som "speltaktik", vilket du hade kallat spelförstörelse för.
Tror högst tveksamt att dragningar, nypningar, och annat fult spel tillhörde fotbollen när sporten först spelades på gatorna eller på dom stora ängarna. Eller senare när lagfotboll drog igång. Tveksamt Poja.
Om du inte tror det så tycker jag att du ska googla och kolla upp lite om fotbollens historia....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 00:30   #29
 
Marios avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 238
Standard

Ni missar min poäng gubbar. Jag försvarar inte filmning eller D.Alves aktion igår - trots att jag fortfarande tycker att pepes utvisning var helt korrekt, - utan jag påpekar att vissa tränare kanske väljer att filmning ska tillhöra taktiken, precis som spelförstörelse. Inte att spelförstörelse tillhör spelet. Mourinho valde det ena, Pep valde det andra. Pep vann, Mourinho förlora.

Inget av alternativen är hederliga eller sportsliga.
Mario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 01:17   #30
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Alltid lika intressant att se hur selektiv hjärnan är. Till exempel är det alltid RVPs utvisning som diskuteras när man pratar om matchserien Barca - Arsenal, men aldrig Messis bortdömda mål för 2-0 på Emirates.

Listorna för felaktiga domslut kan göras lång åt båda håll och förmodligen är det endast en standardavvikelse eller så som skiljer antalet åt.
Förutsatt då att domaren inte kommer behöva ta fler beslut för ett lag som har bollen 70% av tiden? Det verkar ganska rimligt tycker jag. Eller FC Uefa-teorin kanske är rimligare?

Roligast var för övrigt Mourinho som sa att han hade skämts om han hade vunnit CL på samma vis som Guardiola gjorde (med semifinalen i åtanke). Har han raderat Portos semifinal mot Deportivo från minnet kanske? Eller han kanske rent utav skäms för CL-vinsten med Porto?

Som Barcasupporter tycker jag också, så klart, att vissa spelares uppträdande emellanåt är skamligt. Det är rätt synd. Jag hade dock tyckt att det var värre om jag som maräng såg mitt lags identitet, stolthet och vita uniform svärtas ner av Mourinhos defensiva truppformeringar.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 05:14   #31
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3107
Standard

vad säger ni om Inter-Barca semin förra året i CL?

Snacka om att domarn dömde bort barcas CL-vinst chanser.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5), Kirtap (+5)
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 06:30   #32
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Hela regelverket skulle behöva arbetas om. Fotboll idag är ju ett skämt för fan. Filmar du ska du inte ha gult kort, du ska fan i mig ha rött, då vågar nog inte de ryggradslösa pengahororna chansa. Fan hela planen är full av grinande fittor. Synd att fotbollen nog aldrig kommer förändras till det bättre så gammal och skriven i sten som den är. Sporten i sig har ju enormt mycket mer potentiellt underhållsvärde, men vissa regler är ju idiotiska. Jämför man t.ex. med regelverket i hockey så ligger det lååååångt före. I sport ska inte domaren vara en så stor del av resultatet som den är i fotboll tycker jag.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 09:05   #33
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Själv tycker jag att alla filmningar ska granskas i efterhand och om den är tillräckligt grov (Rivaldo VM 2002 eller Dani Alves senast) så ska denna spelare bli avstängd i ett par matcher.

Om Wenger och Nasri blivit avstängda för att kritiserat domaren (mot Barca) så tycker jag att det är ett grövre brott att filma till sig en matchavgörande utvisning.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 09:20   #34
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Själv tycker jag att alla filmningar ska granskas i efterhand och om den är tillräckligt grov (Rivaldo VM 2002 eller Dani Alves senast) så ska denna spelare bli avstängd i ett par matcher.

Om Wenger och Nasri blivit avstängda för att kritiserat domaren (mot Barca) så tycker jag att det är ett grövre brott att filma till sig en matchavgörande utvisning.
Helt korrekt, jag tycker teknologin borde framträda in i fotbollen.
Jag menar, ibland ser vi ifrån tvn att ett domslut är helt fel på bara några sekunder, oftast innan det laget som tilldömts frispark ens har hunnit slå den.
Varför inte ha någon sorts domare som sitter o glor på matchen genom tv bilder som kommunicerar med huvud domarn.

Äej jag tkr någonting iaf borde hända, det är för mycket som står på spel nuförtiden för att man ska kunna förlora på ett domslut emot sig som egentligen skulle varit något solklart.


Jag anser inte att filmning är någon sorts taktiskt sak, det är bara pinsamt.
Att hindra anfall genom spelförstörelse (tröjdragningar, kroppstacklingar eller whatever) är okej. Men det ska ju såklart resultera i ett gult kort.

En filmning däremot borde vara rött kort och avstängd 5 matcher lr nått. Det är fan inte acceptabelt att bara lägga sig ner och låtsas dö.
Tkr synd om alla fotbollsspelare som verkligen har dött på plan när någon slänger sig som de gör.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 09:31   #35
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 828
Standard

Det är så löjligt att påstå att Barcelona skulle vara värre än några andra lag på att filma. Det är tyvärr en del av fotbollen nuförtiden och något som alla stora lag är väldigt bra på. Di Marias svandyk som renderade Dani Alves varning i första halvlek är väl ett utmärkt exempel på att båda lagen är lika goda kålsupare. Läser man rubriken på den här tråden och visst innehåll kan man ju få uppfattningen att Barcelona skulle vara värre än alla andra och så är ju verkligen inte fallet. Vakna!!!

Om ett lag dominerar en match så brutalt som Xavi & co gjorde i onsdags (var det 71% bollinnehav) så kommer helt logiskt de att få mer tillfällen att ramla och även få en hel del fler smällar. Har man inte bollen är det svårt att få frispark.

Det är väldigt konstigt att vissa tränare ALLTID har haft domaren emot sig om de har förlorat (Mourinho, Wenger, Sir Alex). José, kan det inte den här matchen bero på att ni inte fick låna bollen?
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 09:41   #36
 
yertles avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 1177

yertle - Hockey 12/13 Pres
Stats: 115 - 125 - 1
ROI: 99.54%
Vinstprocent: 47.92%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hardballs Visa inlägg

"Sen är det intressant hur, varje gång någonting händer så är det minst åtta Barcaspelare runt domaren inom loppet av två sekunder och dessa undviker i princip alltid varningar för klagomål."

I första klippet ser man hur real madridspelarna gör exakt likadant. Kanske ett spansk fenomen?
Varför viftas det inte hej vilt med kort av alla möjliga kulörer när det blir dessa ansamlingar kring domare?

Jag ser inte direkt mycket på fotboll men ser ofta på de stora tillställningarna tex CL, VM eller andra viktiga matcher. Är det något jag kan störa mig på så är det hur mycket skit fotbollsdomare kan få vid vissa domslut. Ni som är insatta, finns det någon regel som säger att bara kaptenen får prata med domaren efter ett domslut eller är det fritt fram? Om det finns en regel så förstår jag inte varför det inte blir mer kort i sådana situationer...om det inte finns, så borde det verkligen införskaffas en sådan regel!
yertle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 09:56   #37
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yertle Visa inlägg
Varför viftas det inte hej vilt med kort av alla möjliga kulörer när det blir dessa ansamlingar kring domare?

Jag ser inte direkt mycket på fotboll men ser ofta på de stora tillställningarna tex CL, VM eller andra viktiga matcher. Är det något jag kan störa mig på så är det hur mycket skit fotbollsdomare kan få vid vissa domslut. Ni som är insatta, finns det någon regel som säger att bara kaptenen får prata med domaren efter ett domslut eller är det fritt fram? Om det finns en regel så förstår jag inte varför det inte blir mer kort i sådana situationer...om det inte finns, så borde det verkligen införskaffas en sådan regel!
Regeln finns, men den tillämpas inte speciellt hårt. Skulle domaren ge gult till alla som gnällde skulle det vara 11 i varje lag i minst per match.. kanske det som behövs dock
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 10:10   #38
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yertle Visa inlägg
Varför viftas det inte hej vilt med kort av alla möjliga kulörer när det blir dessa ansamlingar kring domare?

Jag ser inte direkt mycket på fotboll men ser ofta på de stora tillställningarna tex CL, VM eller andra viktiga matcher. Är det något jag kan störa mig på så är det hur mycket skit fotbollsdomare kan få vid vissa domslut. Ni som är insatta, finns det någon regel som säger att bara kaptenen får prata med domaren efter ett domslut eller är det fritt fram? Om det finns en regel så förstår jag inte varför det inte blir mer kort i sådana situationer...om det inte finns, så borde det verkligen införskaffas en sådan regel!
Jag har för mig att det var det som hände i VM-matchen mellan Portugal och Holland 2006. Domaren delade ut 16 gula och 4 röda kort och fick massiv kritik i efterhand.

En bra domare kan ta egna beslut, en dålig domare påverkas av spelarna runt om. Kanske Barcelona och Real Madrid visste att Stark inte var stark utan en svag domare och det var kanske där cirkusen började. Stark borde ha gjort som Valentin Ivanov (VM-domaren mellan Portugal och Holland) och varnat alla spelare som försökte påverka dombesluten.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 10:14   #39
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Regeln finns, men den tillämpas inte speciellt hårt. Skulle domaren ge gult till alla som gnällde skulle det vara 11 i varje lag i minst per match.. kanske det som behövs dock
Nja, snarare så att hade domarna varit konsekventa med den regeln så hade de högarna kring domaren vid kritiska domslut upphört helt/blivit väldigt sällsynta....problemet är ju dock att detta måste belysas från central nivå, så att alla domare börjar med detta.
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 11:24   #40
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Nja, snarare så att hade domarna varit konsekventa med den regeln så hade de högarna kring domaren vid kritiska domslut upphört helt/blivit väldigt sällsynta....problemet är ju dock att detta måste belysas från central nivå, så att alla domare börjar med detta.
Ja i förlängningen skulle det bli så ja. Skulle dock vara en inkörningsperiod där det skulle hagla ost.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 11:26   #41
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Jag tror inte någon säger att Barcelona är värre än alla andra.

Dock så lever dem på denna "vi har unicef på tröjan" blabla kolla på oss vi är så hedersvärda, vi filmar inte blabla.

Det har tydligt framgått i denna tråden att de är minst lika "ohedersvärda" som vilket annat klubblag. Och det är det många reagerar på.

Dock är inte det stora problemet att barca spelare filmar och ibland spelar fult (se messi t ex, drog upp en boll rakt i nyllet på någon i publiken. Hade det varit CR kan jag lova att det varit ett jävla rabalder).

Problemet är att filmningar inte bestraffas i efterhand. För mig, är en filmning värd flera matchers avstängningar. Ska inte förekomma på fotbollen. Det är samma som dopning = fusk. In med videoteknik efter matchen, och är det en tydlig filmning. AVSTÄNG HONOM! Då minnsam är det slut på dessa löjliga filmningar.

Och sedan är det allmänt känt att La Liga har de ABSOLUTA SÄMSTA DOMARNA. Men nu är det CL vi snackar om så... det är jävla dåligt.
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 11:34   #42
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marling Visa inlägg
vad säger ni om Inter-Barca semin förra året i CL?

Snacka om att domarn dömde bort barcas CL-vinst chanser.
Det var väl en gammal affärskollega till Mourinho som dömde då också? Då klagar han inte.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 11:34   #43
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
Jag tror inte någon säger att Barcelona är värre än alla andra.

Dock så lever dem på denna "vi har unicef på tröjan" blabla kolla på oss vi är så hedersvärda, vi filmar inte blabla.
Det har tydligt framgått i denna tråden att de är minst lika "ohedersvärda" som vilket annat klubblag. Och det är det många reagerar på.

Dock är inte det stora problemet att barca spelare filmar och ibland spelar fult (se messi t ex, drog upp en boll rakt i nyllet på någon i publiken. Hade det varit CR kan jag lova att det varit ett jävla rabalder).

Problemet är att filmningar inte bestraffas i efterhand. För mig, är en filmning värd flera matchers avstängningar. Ska inte förekomma på fotbollen. Det är samma som dopning = fusk. In med videoteknik efter matchen, och är det en tydlig filmning. AVSTÄNG HONOM! Då minnsam är det slut på dessa löjliga filmningar.

Och sedan är det allmänt känt att La Liga har de ABSOLUTA SÄMSTA DOMARNA. Men nu är det CL vi snackar om så... det är jävla dåligt.
Påstår de att de är bättre än andra lag på att spela fairplay? Har aldrig sett något sådant uttalande.

Filmning = doping? Ok.

Kommer man in med den farten som Pepe och dessutom med hela sulan riktad mot motståndaren ska det rendera rött kort. Om han träffar eller inte har ingen betydelse i det här fallet. Det är tilltaget som ska bedömas och bestraffas och domaren gjorde helt rätt. Den bedömningen är enkel och jag kan inte förstå hur man kan sätta sig emot det.
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 11:51   #44
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kakan Visa inlägg
Påstår de att de är bättre än andra lag på att spela fairplay? Har aldrig sett något sådant uttalande.

Filmning = doping? Ok.

Kommer man in med den farten som Pepe och dessutom med hela sulan riktad mot motståndaren ska det rendera rött kort. Om han träffar eller inte har ingen betydelse i det här fallet. Det är tilltaget som ska bedömas och bestraffas och domaren gjorde helt rätt. Den bedömningen är enkel och jag kan inte förstå hur man kan sätta sig emot det.
Med andra ord är detta då också solklart rött kort?
http://www.youtube.com/watch?v=VwPQ0fInwx8

För övrigt så sätter jag mig emot Pepes röda. Gult kort kan jag mycket väl tänka mig, men tycker att det är ett VÄLDIGT hårt dömt rött.
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 11:52   #45
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ja i förlängningen skulle det bli så ja. Skulle dock vara en inkörningsperiod där det skulle hagla ost.
Jo precis, och just därför är det viktigt att direktiven kommer klart och tydligt uppifrån. Detta så att domarna får största möjliga stöd just under inkörningsperioden....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 11:53   #46
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Citat:
Påstår de att de är bättre än andra lag på att spela fairplay? Har aldrig sett något sådant uttalande.
Hela tiden. Men detta är dock inget förbehållet till endast Barcelona. Alla klubbar kommer hela tiden med uttalanden om fairplay. Läs här om barca och hur de "tränar" sina juniorer att lära sig fairplay. Ren propaganda... (http://www.fcbarcelona.com/web/engli...404116697.html) Citat från artikeln:

"fair play is more important that just winning for its own sake"

Och flera gånger innan pipan blåses innan match så är det ofta uttalanden från diverse spelare högt i mikrofonen till publiken att "ja jag ska spela efter fifa's eller whatever fair-play regler".

Men detta gäller för alla klubbar. Skillnaden med barcelona är att de åtnjuter denna hedersbild i media och av deras egna fans som alltid höjer upp dem till löjliga nivåer, och de flesta verkar köpa det. Jag tror det är över med det nu och folk har insett detta.

Citat:
Filmning = doping? Ok.
Hehe kanske inte lika hård bestraffning. Men definitivt måste filmningar bestraffas med hjälp av videoteknik efter matchen. Det var min poäng.


Citat:
Kommer man in med den farten som Pepe och dessutom med hela sulan riktad mot motståndaren ska det rendera rött kort. Om han träffar eller inte har ingen betydelse i det här fallet. Det är tilltaget som ska bedömas och bestraffas och domaren gjorde helt rätt. Den bedömningen är enkel och jag kan inte förstå hur man kan sätta sig emot det.
Uttalade mig inte om domarens bedömning eller det röda kort. Men jag känner nu ändå att jag lägga in mina mynt i potten:

För mig är det inget direkt rött kort. Jag skulle kunna se pepe få gult för ovårdat eller farligt spel. Men det var inte så farligt att det skulle rendera i ett direkt rött. För mig är han på bollen (och videobilder) visar det. Hur som helst, så är han för nära bollen för att domaren ens ska kunna avgöra om detta är en attack rakt på Alves smalben. Och således tycker jag domslutet är en överreaktion.

Och sedan... Dani Alves bärdes ut på bår? Skojar han med mig? Och i efterhand visar ju videobilder tydligt att pepe inte ens rörde honom. Det är detta jag menar som måste bestraffas. En match avstängning eller böter för såna där löjligheter.

Senast redigerad av madjedo den 2011-04-29 klockan 12:09.
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 12:26   #47
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Med andra ord är detta då också solklart rött kort?
http://www.youtube.com/watch?v=VwPQ0fInwx8

För övrigt så sätter jag mig emot Pepes röda. Gult kort kan jag mycket väl tänka mig, men tycker att det är ett VÄLDIGT hårt dömt rött.
Även det är ett solklart rött kort. Tycker du inte det?
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 12:33   #48
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kakan Visa inlägg
Även det är ett solklart rött kort. Tycker du inte det?
Nej det tycker jag inte! Tycker inte någon av dem går in varken tillräckligt farligt, eller med någon intention för att skada....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 12:40   #49
 
Redbulls avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 2858
Standard

http://braxingen.se/2011/april/en-fi...klassning.HTML

Även om han håller på Barcelona så tycker jag han skriver det bra i sin minikrönika.
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 12:42   #50
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
Hela tiden. Men detta är dock inget förbehållet till endast Barcelona. Alla klubbar kommer hela tiden med uttalanden om fairplay. Läs här om barca och hur de "tränar" sina juniorer att lära sig fairplay. Ren propaganda... (http://www.fcbarcelona.com/web/engli...404116697.html) Citat från artikeln:

"fair play is more important that just winning for its own sake"

Och flera gånger innan pipan blåses innan match så är det ofta uttalanden från diverse spelare högt i mikrofonen till publiken att "ja jag ska spela efter fifa's eller whatever fair-play regler".

Men detta gäller för alla klubbar. Skillnaden med barcelona är att de åtnjuter denna hedersbild i media och av deras egna fans som alltid höjer upp dem till löjliga nivåer, och de flesta verkar köpa det. Jag tror det är över med det nu och folk har insett detta.



Hehe kanske inte lika hård bestraffning. Men definitivt måste filmningar bestraffas med hjälp av videoteknik efter matchen. Det var min poäng.




Uttalade mig inte om domarens bedömning eller det röda kort. Men jag känner nu ändå att jag lägga in mina mynt i potten:

För mig är det inget direkt rött kort. Jag skulle kunna se pepe få gult för ovårdat eller farligt spel. Men det var inte så farligt att det skulle rendera i ett direkt rött. För mig är han på bollen (och videobilder) visar det. Hur som helst, så är han för nära bollen för att domaren ens ska kunna avgöra om detta är en attack rakt på Alves smalben. Och således tycker jag domslutet är en överreaktion.

Och sedan... Dani Alves bärdes ut på bår? Skojar han med mig? Och i efterhand visar ju videobilder tydligt att pepe inte ens rörde honom. Det är detta jag menar som måste bestraffas. En match avstängning eller böter för såna där löjligheter.
Med andra ord är inte Barca värre än andra lag att påpeka att de håller fairplay som något mycket viktigt.

Du skrev något i stil med att det var CL och att det var för jävla dåligt av domaren. Trodde du menade utvisningen, men det kanske var något annat som han gjorde som var för jävla dåligt. Vad i såna fall?

Det är störtlöjligt av Dani Alves att bli utburen när han absolut inte behöver bli det. Han överdriver för han vill påverka domaren liksom majoriteten av spelarna gör. Han fick själv varning i matchen i en "närkamp" där Di Maria ramlar framför honom utan någon kontakt. Det är ett givande och tagande i dessa stora matcher. Det är inte kul att se men det är som sagt något som alla håller på med. Att det blir fler situationer i den här matchen där man kan tycka att Barca-spelare överdriver kan ju ha något att göra med att de hade bollen hela tiden.
Avstängning i efterhand för filmingar låter jättebra i terorin men tror du det skulle funka i praktiken. Ska alla filmningar ge samma straff? Ska Alves få hårdare straff än t.ex. Di Maria i den här matchen för att hans filmning ledde till en utvisning? Ska alla filmningar straffas eller är vissa ok? Det skulle bli ett jävla videokollande och anmälningar mot i stort sett varenda spelare som medverkat i matchen. Vill vi ha det så?
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 12:44   #51
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Nej det tycker jag inte! Tycker inte någon av dem går in varken tillräckligt farligt, eller med någon intention för att skada....
Då kan man ju undra vad som krävs för rött enligt dig? Såna tacklingar är riktigt farliga om de träffar och ska straffas hårt! Ocskå enligt regelboken som iaf jag tycker man ska följa.
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 12:55   #52
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kakan Visa inlägg
Då kan man ju undra vad som krävs för rött enligt dig? Såna tacklingar är riktigt farliga om de träffar och ska straffas hårt! Ocskå enligt regelboken som iaf jag tycker man ska följa.
Mmm, då är frågan vad som INTE krävs för ett rött kort enligt dig....

Att man nickar ihop med en motståndare? Hög spark? Man missar bollen när man ska skjuta och träffar motståndaren....solklara röda?

Sen får du gärna plocka fram vart i regelboken det står att det är rött! Du inser väl att vi ser olika på situationen. Jag tycker att Pepe går in fel, men inte särskilt allvarligt, du tycker att han går in mycket fult....I en bedömningssport har man olika åsikter....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 13:00   #53
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kakan Visa inlägg
Med andra ord är inte Barca värre än andra lag att påpeka att de håller fairplay som något mycket viktigt.

Du skrev något i stil med att det var CL och att det var för jävla dåligt av domaren. Trodde du menade utvisningen, men det kanske var något annat som han gjorde som var för jävla dåligt. Vad i såna fall?

Det är störtlöjligt av Dani Alves att bli utburen när han absolut inte behöver bli det. Han överdriver för han vill påverka domaren liksom majoriteten av spelarna gör. Han fick själv varning i matchen i en "närkamp" där Di Maria ramlar framför honom utan någon kontakt. Det är ett givande och tagande i dessa stora matcher. Det är inte kul att se men det är som sagt något som alla håller på med. Att det blir fler situationer i den här matchen där man kan tycka att Barca-spelare överdriver kan ju ha något att göra med att de hade bollen hela tiden.
Avstängning i efterhand för filmingar låter jättebra i terorin men tror du det skulle funka i praktiken. Ska alla filmningar ge samma straff? Ska Alves få hårdare straff än t.ex. Di Maria i den här matchen för att hans filmning ledde till en utvisning? Ska alla filmningar straffas eller är vissa ok? Det skulle bli ett jävla videokollande och anmälningar mot i stort sett varenda spelare som medverkat i matchen. Vill vi ha det så?
Ger alla slag mot spelare samma straff? Ger alla fula tacklingar samma straff?

Frågan hur mycket videokollande det hade blivit efter hand. Vet du om att risken är vääääldigt stor för att "åka fast" så börjar nog spelarna även att anpassa sig efter detta.
Systemet finns ju redan inom ishockey....det är dock inte optimalt, utan man måste ha vettigt folk som sitter och bedömer detta, samtidigt som man har ett omfattande regelverk så att bedömningarna blir så likvärdiga som möjligt....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 13:13   #54
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Mmm, då är frågan vad som INTE krävs för ett rött kort enligt dig....

Att man nickar ihop med en motståndare? Hög spark? Man missar bollen när man ska skjuta och träffar motståndaren....solklara röda?Sen får du gärna plocka fram vart i regelboken det står att det är rött! Du inser väl att vi ser olika på situationen. Jag tycker att Pepe går in fel, men inte särskilt allvarligt, du tycker att han går in mycket fult....I en bedömningssport har man olika åsikter....
Farligt spel med sulan som det är i båda dessa fall ska rendera utvisning. Att du frågar mig om jag tycker två spelare som nickar ihop ska bli utvisade visar att du inte är riktigt mogen att ha en diskussion så jag lämnar den här tråden nu.
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 13:23   #55
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kakan Visa inlägg
Avstängning i efterhand för filmingar låter jättebra i terorin men tror du det skulle funka i praktiken. Ska alla filmningar ge samma straff? Ska Alves få hårdare straff än t.ex. Di Maria i den här matchen för att hans filmning ledde till en utvisning? Ska alla filmningar straffas eller är vissa ok? Det skulle bli ett jävla videokollande och anmälningar mot i stort sett varenda spelare som medverkat i matchen. Vill vi ha det så?
De flesta filmningar är svåra att bedöma då en spelare kan ha otroligt dålig balans eller han hjälper till med fallet. Vi kan t.ex. jämföra Ronaldos balans med Messis, där Ronaldo faller för det minsta och Messi kan fortsätta springa oavsett glidtackling. Om detta beror på att Messi har en lägre tyngdpunk för att han är kortare än alla andra låter jag vara osagt. Ofast handlar det om att få frispark vid ett bra läge och självklart kan dessa vara matchavgörande. Det har dock blivit mer eller mindre en del av spelet oavsett vad man tycker om det.

Filmningar av sorten som Alves och Rivaldo gjorde är mest för att få andra spelaren varnad/utvisad och räknas som spelförstörelse enligt min uppfattning.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 13:32   #56
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kakan Visa inlägg
Farligt spel med sulan som det är i båda dessa fall ska rendera utvisning. Att du frågar mig om jag tycker två spelare som nickar ihop ska bli utvisade visar att du inte är riktigt mogen att ha en diskussion så jag lämnar den här tråden nu.
Nu var det inte så jag mena. Menade om EN motståndare nickar ihop med en annan. Den andra spelaren är den som når bollen, och således är den som nickar iväg bollen, medan den som "nickar ihop" inte träffar något mer än skallen på den andra....Ett annat ex är om målvakten går ut och ska boxa bollen, men missar och träffar en motståndare.... ALLA situationer är en bedömnings-sak, det går inte att bara säga "farligt spel med sulan = rött kort".... I så fall ska ALLA tacklingar där sulan visas vara röda kort....host*
Jag anser inte att Pepe eller Barca spelaren i youtube-videon går varken med intention att skada, eller tillräckligt fult för att det ska vara SOLKLART rött....

Att du sedan lämnar diskussionen, istället för att låta mig få förklara vad jag menar, och hänvisa det till MIN omognad....ja det visar ju bara vilken tolerans du har åt människor som inte delar din åsikt....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 13:39   #57
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kakan Visa inlägg
Avstängning i efterhand för filmingar låter jättebra i terorin men tror du det skulle funka i praktiken. Ska alla filmningar ge samma straff? Ska Alves få hårdare straff än t.ex. Di Maria i den här matchen för att hans filmning ledde till en utvisning? Ska alla filmningar straffas eller är vissa ok? Det skulle bli ett jävla videokollande och anmälningar mot i stort sett varenda spelare som medverkat i matchen. Vill vi ha det så?
Jag tror det skulle funka. Jag vill inte gå in på detaljer eftersom jag trots allt inte jobbar som domare eller dylikt för uefa/fifa

Men om man upprättar ett regelverk precis som i alla andra domarsituationer. Så kan man få en transparent och konsistent bedömning.

Jag tycker även att alla filmningar ska straffas olika. En spelare som t ex överdriver som Alves för att på så sätt påverka domaren bör ge nån slags böter för osportsligt beteende.

Vid klara och uppenbara filmningar, som leder till förmåner för laget, som t ex en tydlig filmning vid en straffsituation (se exempelvis krasic). Så tycker jag att straffet kan bli uppemot flera matchers avstängning (och krasic fick även det straffet för sin filmning).

Här är krasic filmning: http://www.youtube.com/watch?v=n-fQCZhwvOg

Är väl inget fel med sådana bedömningar i efterhand? Och antalet filmningar skulle minskas. Bland annat skulle tränaren se till att hålla sina spelare skärpta!
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 13:49   #58
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

En annan sak att tänka på. Jag tror inte det längre handlar om tillfälligheter.

Vi som gillar serie a har calciopoli i nacken fortfarande. Jag tror knappast detta är något förbehållet serie a.

Jag tror t.o.m det finns ända in i denna nivån faktiskt. Det har varit en för många löjliga felbeslut nu. lägg därtill att barca vinner trippeln förra säsongen men ändå är det inte något som stämmer med deras finanser, trots deras stora fan bas. Nånting stämmer helt enkelt inte...

Alltså Piques handboll mot Chelsea är den mest uppenbara hands jag sett i mitt liv typ och domaren om jag minns rätt stog typ 5-10 min bakom utan hinder av sikt? Nån som vet om uefa gjort något uttalande efter den situationen?

Det nämnda, ovanför, kommer vi aldrig bli kvitt med...

Det är därför jag pushar för videoteknik att användas. Bort med det mänskliga!
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 15:57   #59
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Som sagt handlar det förmodligen bara om varians. Det går säkert att hitta ungefär lika många felaktiga/tveksamma domarbeslut mot Barcelona.

Och om det skulle vara väldigt övervägande är det bättre vetenskap att kolla på sådana faktorer som Barcas bollinnehav än Uefas finger i spelet.

Edit. Här tex.

http://www.youtube.com/watch?v=QX4S0CyRRpI

Mourinho lyckas för övrigt återigen väldigt bra med att flytta fokus från laget!

Senast redigerad av Zimond den 2011-04-29 klockan 16:00.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 18:29   #60
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Flesta av dem där situationerna var ju tveksamma. Förstod inte alls vitsen att bilda youtube klipp?

Och de flest tydliga felblåsningar var emot skräplag i La Liga. Mot dem lagen behöver man knappast muta domare....

Man ska akta sig också för att vara efterklok. Man måste se saker & ting utifrån domarens perspektiv under matchen och hans bedömningsförmåga. Och glöm inte bort att de flesta av La Liga domarna är rent av skräp-domare.

Bland annat därför jag undrar hur domaren kunde vara så pass säker på att Pepe faktiskt attackerade Alves smalben? Han var ju riktigt nära bollen såg det ut som under matchen. Och som sagt, så visade nu också tv-bilderna det. Kan det möjligtvis varit pga Alves hollywood prestation kanske?
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 18:31   #61
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Vill även påpeka att barcas bollinnehav troligtvis har väldigt lite med detta att göra.

Dels för att bollinnehav i ett lag inte betyder att de inte kommer filma eller tjafsa. Och dels för att det bollinnehavet de hade första halvan av matchen var defensivt bollinnehav i sin egna 2/3 planhalva. Båda lagen var defensiva. Inte bara real.
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 18:34   #62
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Alltså Piques hands mot Chelsea. Det är ju för f-n ÖVREBO som dömde matchen! Ett riktigt stolpskott till domare i mina ögon.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 18:40   #63
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
Flesta av dem där situationerna var ju tveksamma. Förstod inte alls vitsen att bilda youtube klipp?

Och de flest tydliga felblåsningar var emot skräplag i La Liga. Mot dem lagen behöver man knappast muta domare....

Man ska akta sig också för att vara efterklok. Man måste se saker & ting utifrån domarens perspektiv under matchen och hans bedömningsförmåga. Och glöm inte bort att de flesta av La Liga domarna är rent av skräp-domare.

Bland annat därför jag undrar hur domaren kunde vara så pass säker på att Pepe faktiskt attackerade Alves smalben? Han var ju riktigt nära bollen såg det ut som under matchen. Och som sagt, så visade nu också tv-bilderna det. Kan det möjligtvis varit pga Alves hollywood prestation kanske?
Du verkar inte förstå ett dyft av vad det är jag vill säga. Synd.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 19:19   #64
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Efter att ha genomlidit cupfinalen veckan innan så var ju spelet givet: Ö 60.5 varningspoäng. Undrar vad den linan öppnar på nästa gång?

I förlängningen är jag tämlingen säker på att det bara är förlorare i denna matchserie. Mourinho kommer få sparken och vilken klubb vill ha han då?
Aldrig att Utd tar in Mourinho med den defensiva destruktiva spelidé som han står för. Back to italy - ända lösningen.

Barcas gloria hamnar på sned, visst världens bästa lag när dom spelar fotboll. Men all skit med filmningar, gnäll etc. går inte att trolla bort.

ska man tjäna pengar på nästa möte är det på varningspoängen.....
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 23:46   #65
 
Marios avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 238
Standard

http://www.youtube.com/watch?v=8cAJY...layer_embedded
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+1), reelyreely (+1), Rille (+1)
Mario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 11:09   #66
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 22
Sharp$: 96
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mario Visa inlägg
I den sista situationen, ser man inte vart det är hands så kan man väldigt lite om fotboll..
arnestefan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 12:36   #67
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 136
Sharp$: 587

Jackee Totals 2-6 - Avslut
Stats: 116 - 95 - 0
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 54.98%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
I förlängningen är jag tämlingen säker på att det bara är förlorare i denna matchserie. Mourinho kommer få sparken och vilken klubb vill ha han då?
Real Madrid har ställt sig 100% bakom Mourinho så sparken tror jag han inte kommer få som det ser ut just nu.

Sedan ser man genast direkt vilka som sympatiserar med Barcelona i en sådan här diskussion...
Jackee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 17:00   #68
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1364


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jackee Visa inlägg
Real Madrid har ställt sig 100% bakom Mourinho så sparken tror jag han inte kommer få som det ser ut just nu.

Sedan ser man genast direkt vilka som sympatiserar med Barcelona i en sådan här diskussion...
Det är väl så att alla är lika bra kålsupare när det gäller frisspark/starffsparks
sökande, men jag vidhåller att Real borde haft två röda ut över det de fick!
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 07:53   #69
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: någonstans söder om norr
Inlägg: 1 071
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Domarens fel igår oxå
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 16:02   #70
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

kanske nämnts tidigare, men kan Fifa inte bara anställa ett utskott i toppfotbollens stora länder där man i efterhand kan bedöma och bestraffa filmare? Då garanterar jag att det skulle bli en jävla skillnad på fotbollen..

Di maria å Dani Alves skulle inte få spela en match till
Nämen allvarligt, Fifa måste kunna styra upp ngt vafan, så mkt stålar som det rullar in där..
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 18:31   #71
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

För att sätta diskussionen i en större och kanske bättre kontext hänvisar jag till Borell's krönika:

http://www.eurosport.se/kristian-bor...postfull.shtml

Mycket läsvärt.
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 19:08   #72
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Jag skulle förmodligen aldrig tycka att någonting Borell skriver om PD är intressant eller bra. Han följer inte ligan och verkar aldrig se några matcher. Ändå är han säker på att Barca får fördelar gentemot Real.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 19:33   #73
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Ännu ett fall,

Har ni glömt Van persie's utvisning i CL matchen mot Barcelona? Försökte hitta videoklipp på det men de mesta verkar vara borttaget på youtube. Där kan vi snacka om särbehandling x10
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 19:37   #74
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Ännu ett fall,

Har ni glömt Van persie's utvisning i CL matchen mot Barcelona? Försökte hitta videoklipp på det men de mesta verkar vara borttaget på youtube. Där kan vi snacka om särbehandling x10
Och?

Messis 2-0 mål på Emirates, vilket förmodligen hade avgjort matchserien, blev felaktigt bortdömt. Särbehandling!
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 19:43   #75
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 136
Sharp$: 587

Jackee Totals 2-6 - Avslut
Stats: 116 - 95 - 0
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 54.98%

Standard

Nu ska tydligen Frank De Bleeckere döma Barcelona - Real Madrid (han som dömde Barcelona - Inter i semifinalen ifjol). UEFA verkar inte vilja få ett stopp på konspirationsteorin iaf. Undra hur nissarna på UEFA egentligen tänker..
Jackee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 20:23   #76
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 207
Sharp$: 543
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Ännu ett fall,

Har ni glömt Van persie's utvisning i CL matchen mot Barcelona? Försökte hitta videoklipp på det men de mesta verkar vara borttaget på youtube. Där kan vi snacka om särbehandling x10
Kvalificerat skitsnack som det mesta i den här tråden (skapad av en bitter Madridista kanske ?),Van Persies utvisning var solklar,skjuter man bort bollen efter avblåsning är det alltid varning,sen att man låtsas att inte höra hjälper inte...
U-town är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 20:52   #77
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av U-town Visa inlägg
Kvalificerat skitsnack som det mesta i den här tråden (skapad av en bitter Madridista kanske ?),Van Persies utvisning var solklar,skjuter man bort bollen efter avblåsning är det alltid varning,sen att man låtsas att inte höra hjälper inte...
Om du skjuter den efter 3-4-5-6 sekunder förstår man eftersom du då fördröjer spelet. Men i det här fallet gick det knappt 1 sekund från det att han blåste till att han sköt. Dessutom sköt han inte utanför plan utan i målet.

http://www.youtube.com/watch?v=qQjCCfI9vUQ

Säg vad du vill, men hade det varit omvänt och Messi slagit så vet jag iaf vad jag skulle placerat mina pengar på angående kort/inget kort.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 20:58   #78
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Om du skjuter den efter 3-4-5-6 sekunder förstår man eftersom du då fördröjer spelet. Men i det här fallet gick det knappt 1 sekund från det att han blåste till att han sköt. Dessutom sköt han inte utanför plan utan i målet.

http://www.youtube.com/watch?v=qQjCCfI9vUQ

Säg vad du vill, men hade det varit omvänt och Messi slagit så vet jag iaf vad jag skulle placerat mina pengar på angående kort/inget kort.
Som sagt, å andra sidan dömdes Messis mål på Emirates bort felaktigt ...

Men det ska man inte ta med i beräkning eftersom det inte passar in i teorin om att Barca får fördelar.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 21:02   #79
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 207
Sharp$: 543
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Om du skjuter den efter 3-4-5-6 sekunder förstår man eftersom du då fördröjer spelet. Men i det här fallet gick det knappt 1 sekund från det att han blåste till att han sköt. Dessutom sköt han inte utanför plan utan i målet.

http://www.youtube.com/watch?v=qQjCCfI9vUQ

Säg vad du vill, men hade det varit omvänt och Messi slagit så vet jag iaf vad jag skulle placerat mina pengar på angående kort/inget kort.
Så länge det är efter signalen så är det efter signalen,så är det. I mål eller utanför eller ngn meter åt valfritt håll spelar ingen roll heller,det är lika gult hur man än sparkar bort en boll,så är det i alla serier på alla nivåer... :P
U-town är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 21:39   #80
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3894

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Ni kan allvarligt inte mena att det bör vara Gult kort på RVP i denna situation som nämns ovan, som leder till andra gult kort och därmed rött kort och har stor inverkan på hela utgången i denna CL omgång.

Oavsett vilket lag som detta hade hänt för, så hade jag tyckt att det är otroligt dålig känsla av domaren.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 22:08   #81
 
forgetfuls avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 45
Sharp$: 498
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Ni kan allvarligt inte mena att det bör vara Gult kort på RVP i denna situation som nämns ovan, som leder till andra gult kort och därmed rött kort och har stor inverkan på hela utgången i denna CL omgång.

Oavsett vilket lag som detta hade hänt för, så hade jag tyckt att det är otroligt dålig känsla av domaren.
Tycker att domaren visade både bra och dålig känsla för spelet på en gång. Ett andra gult utan någon tillsägelse först för en sådan grej är på tok för hårt men att RVP tar skott från den usla positionen istället för att ta med sig bollen framåt i ett friläge, det gör han bara för att han vet att det är avblåst.

Värre då med Shevchenkos utvisning några veckor senare mot Braga när både han och målvakten fortsätter spela vidare och han agerar på ett sätt som en naturlig klasspelare gör, dvs drar målvakten och gör mål.
forgetful är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 22:18   #82
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Min poäng är inte huruvida RVPs andra gula kort är korrekt, eller att Messis mål bör godkännas, utan att ALLA lag råkar ut för felaktiga/tveksamma domslut. Dom som klagar mest är å sin tur det lag som förlorar. Fergie klagade tex på domaren i dag, trots att Arsenal borde haft en solklar straff och utvisning på Vidic. Om istället Man Utd hade vunnit matchen hade det varit Wenger som hade beklagat sig över domaren.

Att sedan påstå att Barcelona särbehandlas av domare, Uefa och förbund är enbart en löjlig konspirationsteori. Det bygger alltså på att Barcas motståndare har råkat ut för felaktiga/tveksamma domslut? Well. Det har som sagt Barca också.

Om det sen är någon som orkar gå igenom allt och räkna exakt hur många av dessa domslut som Barca har haft med och mot sig, kommer ni förmodligen märka att det inte är mer än en standardavvikelse eller två som skiljer antalet åt. Att då tro på konspirationen är som att tro att en forumare som har gått 20-12 är vinnande.

Give me some hard fact, eller lägg ner alla löjliga anklagelser.

Sen att en del Barca-spelare beter sig som barnungar allt för ofta, är något jag som supporter av klubben bara kan beklaga. Det är fördjävligt att så skickliga fotbollsspelare ska hålla på så.

Senast redigerad av Zimond den 2011-05-01 klockan 22:19.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 08:03   #83
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

har läst igenom tråden som hastigast och såg i början av denna angående spelare som klagar borde straffas med kort. robin o nån mer som växla inlägg.
ta rugby som jämförelse, tilltalar/klagar en spelare på domaren så är det kört i princip. alla vet det, det är bara att knipa igen käften på plan och acceptera ett eventuellt felaktigt domslut och kriga vidare. o andra sidan är rugby en sport som använder sig av tv granskning vid tveksamma situationer vid mål/poäng.
rugby spelare borde ju vara lika adrenalinstinna som fotbollslirare, (dock med mindre vax i håret...) men varför ser man aldrig rugby spelare klaga på domaren som i fotboll. de är ju bara människor i båda sporterna men i fotboll lönar det sig att påverka domaren, kanske inte just i den situationen som de klagar men in the long run så kan det bära frukt i form av nåt tveksamt domslut tillbaka.

ger mig där, måste iväg. har semester som nu endast återstår några dagar.
__________________



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 09:17   #84
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Messis mål mot arsenal var korrekt avvinkad för offside.

När passningen slås så är messi inte offside. Men! Den träffar målvakten och studsar på Pedro och till messi. Och då står messi offside.
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 09:28   #85
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Om det sen är någon som orkar gå igenom allt och räkna exakt hur många av dessa domslut som Barca har haft med och mot sig, kommer ni förmodligen märka att det inte är mer än en standardavvikelse eller två som skiljer antalet åt. Att då tro på konspirationen är som att tro att en forumare som har gått 20-12 är vinnande.

Give me some hard fact, eller lägg ner alla löjliga anklagelser.

Jag tror inte vi behöver dra urval ifrån alla La Liga matcher.

De enda matcherna som är av intresse är de "viktiga" matcherna. Vilka är det? Jo det är CL-matcher och El Clasicos. Inget mer (och matcher där mycket stått på spel). Att dra urval ifrån matcher mot bottenlag som t ex Almeria är knappast till någon nytta. I såna matcher krävs knappast tolkningsföreträde eller att ens behöva påverka domaren starkt med hjälp av superfilmningar & dylikt.

Ska man dra statistiska slutsatser om en population så väljer man rätt urvalsgrupp, alltså CL och Clasicos.

Kollar vi på dessa matcher tror jag vi ser en klar fördel Barcelona, från 2 säsonger bakåt. När det var tydligt vilka som drog det längre strået i det maktskifte Borell syftar på.
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 09:34   #86
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
Jag tror inte vi behöver dra urval ifrån alla La Liga matcher.

De enda matcherna som är av intresse är de "viktiga" matcherna. Vilka är det? Jo det är CL-matcher och El Clasicos. Inget mer (och matcher där mycket stått på spel). Att dra urval ifrån matcher mot bottenlag som t ex Almeria är knappast till någon nytta. I såna matcher krävs knappast tolkningsföreträde eller att ens behöva påverka domaren starkt med hjälp av superfilmningar & dylikt.

Ska man dra statistiska slutsatser om en population så väljer man rätt urvalsgrupp, alltså CL och Clasicos.

Kollar vi på dessa matcher tror jag vi ser en klar fördel Barcelona, från 2 säsonger bakåt. När det var tydligt vilka som drog det längre strået i det maktskifte Borell syftar på.
Statistiska slutsatser, rätt urvalsgrupper, ett spann på 2 hela säsonger samt att du tror att något är på ett specifikt sätt.

I rest my case.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 09:37   #87
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

3 säsonger inklusive denna.

Man jag förstog inte vilket "case du rest"? får gärna utveckla.
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 09:43   #88
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
3 säsonger inklusive denna.

Man jag förstog inte vilket "case du rest"? får gärna utveckla.
Zimond har redan förklarat allt väldigt bra ett upprepat antal tillfällen i tråden, folk verkar ha svårt att greppa det han säger och jag tänker inte stånga mig blodig för att få folk att förstå.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 10:58   #89
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
Jag tror inte vi behöver dra urval ifrån alla La Liga matcher.

De enda matcherna som är av intresse är de "viktiga" matcherna. Vilka är det? Jo det är CL-matcher och El Clasicos. Inget mer (och matcher där mycket stått på spel). Att dra urval ifrån matcher mot bottenlag som t ex Almeria är knappast till någon nytta. I såna matcher krävs knappast tolkningsföreträde eller att ens behöva påverka domaren starkt med hjälp av superfilmningar & dylikt.

Ska man dra statistiska slutsatser om en population så väljer man rätt urvalsgrupp, alltså CL och Clasicos.

Kollar vi på dessa matcher tror jag vi ser en klar fördel Barcelona, från 2 säsonger bakåt. När det var tydligt vilka som drog det längre strået i det maktskifte Borell syftar på.
Vi ska alltså använda oss av så få matcher som möjligt när vi gör ett statistiskt urval? Hur många är dom matcher du pratar om förresten? AIK, Chelsea, Inter, Arsenal, El Clasico X2?

I stora drag domslut till fördel för Barca som jag kommer på direkt ur minnet just nu:

-AIK - Hörnbytet
-Chelsea - Straffar x4(?)
-Inter - Mottas utvisning
-Arsenal - Van Persies utvisning
-El Clasico - Albiols och Pepes utvisning

Det är 9 tveksamma/felaktiga domslut som gått Barcas väg i stormatcher.

En liknande lista på domslut som gått emot Barca.

-Chelsea - Abidals utvisning, en straff Terry hands.
-Inter - D. Militos godkända offsidemål, en straff Sneijder bensax, Bojan bortdömt mål.
-Arsenal - Messis bortdömda mål.


9-6 till fördel Barcelona alltså. Vad säger det? Just det. Ingenting. Eftersom det här är ett bettingforum kan vi översätta detta till spelteori.

Även om dom flesta redan borde förstå vart jag vill komma tänker jag trots allt förklara med ett övertydligt exempel, då jag får känslan av att vissa inte vill försöka förstå vad jag menar.

Vi har ett Roulettehjul, där färgen röd symboliserar ett fördelaktigt domslut för Barcelona och svart ett för deras motståndare. Kulan är domaren och varje snurr (match) kommer han att göra ett tveksamt domslut. Som ni märker är sannolikheten lika stor att domslutet gynnar båda lagen.

Vi snurrar hjulet 15 gånger och noterar att kulan hamnar på röd 9 gånger, medan den endast trillar på svart 6 gånger. Är det utifrån detta rimligt att dra en slutsats att roulettehjulet är riggat till den röda färgens fördel?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+10), Kirtap (+10)

Senast redigerad av Zimond den 2011-05-02 klockan 10:59.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 11:56   #90
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

http://www.youtube.com/watch?v=8cAJYAfcMgI&feature=aso
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 20:33   #91
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 50
Sharp$: 333
Standard

Kan inte nån gräva fram lite frisparksstatistik då? Antalet frisparkar per match som går till Barca och som går till deras motståndare. Eftersom frispark är den vanligaste påföljden vid foul är det det bästa sättet att försöka svara på frågan om Barca favoriseras.
Bjourne är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 20:49   #92
 
Marios avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 238
Standard

Bjourne, du kan nog inte dra en slutsats på att båda lagen ska ha lika många frisparkar? Anfaller man hela tiden och spelar passningsfotboll så tror jag nog man får fler frisparkar än motståndarlaget, då man ej är i behov eller desperationen av att orsaka en frispark själv

http://www.youtube.com/watch?v=scNF88DlysE
kanske därför gubbarna i real och mou är så sura? pågick under den största delen av matchen, så aa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+1)
Mario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 20:57   #93
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Pseudodiskussion...

Hur skall någon av er kunna "bevisa" att den andre har "rätt" och/eller "fel"? Ni måste ju ha ett väldigt stort underlag, vilket ni inte har! Och det enda ni diskuterar är ju baserat på subjektiva bedömningar - alltså inget någon kan bevisa att denne har rätt eller fel!



/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 21:13   #94
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bjourne Visa inlägg
Kan inte nån gräva fram lite frisparksstatistik då? Antalet frisparkar per match som går till Barca och som går till deras motståndare. Eftersom frispark är den vanligaste påföljden vid foul är det det bästa sättet att försöka svara på frågan om Barca favoriseras.
Jag kollade upp statistiken för antal regelbrott och har hämtat ut statistik för både Barca och Real för den här säsongen.

Nedan visas snittet på antal frisparkar baserat på fouls (PD = Primera division, CL = Champions League):
PD - Barcelona: 14.44
CL - Barcelona: 16.54
PD - Barcelonas motståndare: 10.67
CL - Barcelonas motståndare: 11.64

PD - Real Madrid: 14.70
CL - Real Madrid: 15.81
PD - Real Madrids motståndare: 14.05
CL - Real Madrids motståndare: 13.18

Som ni ser, har Real snäppet högre snitt och det kan bero på att Di Maria och Ronaldo ofta brukar söka efter frisparkar och faller väldigt enkelt.

Kollar vi på Barcelonas statistik så får motståndarna färre frisparkar och det kan bero på flera faktorer. Om ni tror att det är för att Barcelona favoriseras så får ni tro det. Själv tror jag mer på att det är för att Barcelona är så bra på att hålla i bollen att motståndarna till slut orsakar ett regelbrott när de försöker få tag på bollen. Barcelona snittar på 73% i bollinnehav så det verkar inte så konstigt.

Senast redigerad av Persa den 2011-05-02 klockan 21:44.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 22:17   #95
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Pseudodiskussion...

Hur skall någon av er kunna "bevisa" att den andre har "rätt" och/eller "fel"? Ni måste ju ha ett väldigt stort underlag, vilket ni inte har! Och det enda ni diskuterar är ju baserat på subjektiva bedömningar - alltså inget någon kan bevisa att denne har rätt eller fel!



/Badass
Det är ju precis det jag bevisar. Att det, utifrån vad vi vet, inte går att bevisa, eller ens styrka för den delen.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 22:20   #96
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Det är ju precis det jag bevisar. Att det, utifrån vad vi vet, inte går att bevisa, eller ens styrka för den delen.
Du "bevisar" alltså något som inte går att bevisa - detta var en världsnyhet...!?

Snyggt, jobbat!

/Badass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Persa (+1)
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 22:52   #97
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Du "bevisar" alltså något som inte går att bevisa - detta var en världsnyhet...!?

Snyggt, jobbat!

/Badass
Öh. Nej?

Jag bevisar att man utifrån det underlag som finns inte kan bevisa att Barcelona särbehandlas av Uefa.

Eller bevisa. Jag försöker förklara varför det inte är rimligt, snarare än att bara säga att det inte är rimligt. Jag falsifierar deras teori.

Senast redigerad av Zimond den 2011-05-02 klockan 22:55.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 22:55   #98
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Öh. Nej?

Jag bevisar att man utifrån det underlag som finns inte kan bevisa att Barcelona särbehandlas av Uefa.

Eller bevisa. Jag försöker förklara varför det inte är rimligt, snarare än att bara säga att det inte är rimligt.
Detta klargjorde allt - tack skall du ha...

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 23:03   #99
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Detta klargjorde allt - tack skall du ha...

/Badass
Varsågod
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-03, 20:56   #100
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

JÄVLA SATANS HORDOMARE DÖ ERA JÄVLA J*DAR!!!!!!! FAN ÄR FELET SERIÖST BOJKOTTA FOTBOLLEN!!!! RIGGADE PISSHELVETE RONALDO BLIR JU TACKLAD JU
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-03, 21:17   #101
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

HAHHAHAHAHAHHHAHAHA JÄMFÖR NÄR XAVI FÅR FRISPARK EFTER ATT LASS KNAPPT RÖR HONOM MED NÄR MASCHERANO STÄMPAR ARBELOA OCH KOMMER UNDAN MED DET!!! ÖNSKAR DÖD ÅT HELA BARCELONARELIGIONEN OCH ALLA STOLTA KATALANHOROR BRINN I HELVETET
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-03, 21:21   #102
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
HAHHAHAHAHAHHHAHAHA JÄMFÖR NÄR XAVI FÅR FRISPARK EFTER ATT LASS KNAPPT RÖR HONOM MED NÄR MASCHERANO STÄMPAR ARBELOA OCH KOMMER UNDAN MED DET!!! ÖNSKAR DÖD ÅT HELA BARCELONARELIGIONEN OCH ALLA STOLTA KATALANHOROR BRINN I HELVETET
Nu är hjärnblödningen nära - chilla, för i helvete - för ditt eget bästa...!

/Badass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hardballs (+1)
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-03, 21:23   #103
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
HAHHAHAHAHAHHHAHAHA JÄMFÖR NÄR XAVI FÅR FRISPARK EFTER ATT LASS KNAPPT RÖR HONOM MED NÄR MASCHERANO STÄMPAR ARBELOA OCH KOMMER UNDAN MED DET!!! ÖNSKAR DÖD ÅT HELA BARCELONARELIGIONEN OCH ALLA STOLTA KATALANHOROR BRINN I HELVETET
Mina ögon blöder allvarligt talat när jag läser något som någon skrivit med versaler rätt igenom och framförallt när det är ett lite längre inlägg. Även att man är förbannad så känns det lite väl oseriöst att skriva med stora bokstäver, man kan skriva med små. Folk förstår ändå, visste du det?

Det är svårt att ta dig speciellt seriöst när du gör på detta sätt.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-03, 21:33   #104
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Mascherano såg ut att bli skjuten i en skyttegrav... vad visade repris? Jo endast kontakt på bollen...

Detta får fan ta slut nu. Liknande andra situationer i matchen fanns också...
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-03, 21:41   #105
 
Marios avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 238
Standard

i början av matchen så ramlade di maria relativt enkelt och ville ha en frispark, utan att bli rörd. tyvärr så visades inga repris bilder. ni ser vad ni själva vill se, och det börjar bli löjligt. inget lag favoritiserades idag och barcelona gick vidare med ett rättvist resultat
Mario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-03, 21:59   #106
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Bra domare den här matchen som inte gick på alla filmningar. Dock måste det påpekas att Mascherano är den som filmade fulast as alla. Tur är att han inte är ordinarie när alla barcelonas spelare är friska så att han inte smutsar ner fotbollen. Bra av domaren att inte döma varningar till Real för hans filmningar.

Senast redigerad av Persa den 2011-05-03 klockan 22:00.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 00:24   #107
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mario Visa inlägg
i början av matchen så ramlade di maria relativt enkelt och ville ha en frispark, utan att bli rörd. tyvärr så visades inga repris bilder. ni ser vad ni själva vill se, och det börjar bli löjligt. inget lag favoritiserades idag och barcelona gick vidare med ett rättvist resultat
Inget lag favoriserades? Är du helt jävla utvecklingsstörd, det var flera frisparkssituationer som Barcelona favoriserades i och framförallt så fick Real ett mål felaktigt bortdömt.

Dessutom så kan man inte säga att Barcelona gick vidare rättvist, i förra matchen fick Real ett felaktigt rött vid ställningen 0-0. Domaren valde att ändra på den matchen och hade den slutat 0-0 och Real inte fått sitt mål i gårdagens match bortdömt hade Real gått vidare efter en fin 2-1 seger.

OffT:
Ber om ursäkt, satt på en sportbar o tog bara fram mobilen och började skriva i frustration med caps på, orkade inte sudda tillbaka så tyckte det såg vettigare ut att skriva allt med versaler.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 00:54   #108
 
Marios avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 238
Standard

Snälla gå och sov, du är vimsig efter att ha andas in lite alkohol i ditt patetiska försök att komma in på en sportbar och fick istället se matchen på en streamad 8 pixel skärm med mourinhos kusin som kommentator
Mario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 08:11   #109
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

jag tycker att det bättre laget gick vidare.

Sen att Di Maria också fular sig, det är gammal historia. Ville bara visa att de fortfarande filmar något oerhört...
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 09:20   #110
 
Hedos avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 325


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Carvalho ska vara väldigt glad att han inte blev utvisad och Higuaíns bortdömda mål var ett korrekt domslut. Så mycket för den "förfördelningen". Fint ord ni har lärt er förresten, haters.

E: Kul också att media hakar på Mourinhos anklagelser till den vida grad att de lägger kritiska ord riktade mot domaren i munnen på Xabi Alonso - som går ut och dementerar på Twitter.

Senast redigerad av Hedo den 2011-05-04 klockan 09:45. Anledning: Xabi.
Hedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 10:28   #111
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Håll er sansade, inlägg som går till personangrepp kommer att granskas och eventuella påföljder tilldelas /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 11:59   #112
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 136
Sharp$: 587

Jackee Totals 2-6 - Avslut
Stats: 116 - 95 - 0
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 54.98%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hedo Visa inlägg
Higuaíns bortdömda mål var ett korrekt domslut.
Som situationen dömdes är det ett felaktigt domslut. För i första läget bör C.Ronaldo ha en frispark och om inte så ska inte Mascherano heller ha en frispark och målet borde godkännas.

Nej jag tycker att domarna förstörde den här CL-semin.
Jackee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 12:40   #113
 
Hedos avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 325


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Enligt vilken regelbok då?

C.Ronaldo går ner och touchar klart och tydligt Mascherano - vilket påverkar hans löpning. Antingen ska CR ha friskpark om domaren tycker att han blev fälld, tycker domaren inte det (som i det här fallet) så ska Mascherano ha frispark.

Om domaren dömde helt rätt eller inte går att diskutera. Men att döma bort målet var definitivt rätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Thore10 (+2)
Hedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 13:07   #114
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Både Ronaldo och Mascherano hjälpte till ganska rejält när de ramlade i den situationen. Ronaldo sökte en frispark och såg ett bra läge att ramla då han visste att han förmodligen inte kommer komma igenom. Mascherano kände att han fick en liten touch av Ronaldos eftersläng och slängde sig själv ner på marken.

Om Mascherano inte hade slängt sig, hade han med stor sannolikhet hunnit före Higuain och det skulle inte blivit mål. Nu valde han att ramla och resultatet blev detsamma.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 13:09   #115
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 136
Sharp$: 587

Jackee Totals 2-6 - Avslut
Stats: 116 - 95 - 0
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 54.98%

Standard

Frispark för C.Ronaldo eller mål pga fördel av bollen hade varit korrekt dömt utav domaren.

Att målet borde godkännas baserar jag på att Mascherano hade inte hunnit till Higuain (så länge han inte har tränat i smyg med Bolt, fast nu var det förstås Bieber som hade tränat med Barcelona och inte Bolt.) Sedan bör man ta med i bedömningen att det är Piques fel att Mascherano ramlar.

Men det är bara min uppfattning utav situationen. Hade han blåst frispark för C.Ronaldo och dömt bort målet hade jag varit nöjd med domarens beslut i den där situationen.

Senast redigerad av Jackee den 2011-05-04 klockan 13:12.
Jackee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 13:27   #116
 
Hedos avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 325


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja, men eftersom Ronaldo touchar Mascherano ganska klart MÅSTE han blåsa åt något håll. Fällningarna jämnar inte ut sig enligt regelboken.
Hedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 13:28   #117
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Denna tråd kommer att fortsätta i all evighet....
Förstår inte vad allt fuzz is about fotboll har & kommer alltid att vara ett "skådespel" gilla läget eller byt sport!
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 14:01   #118
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: någonstans söder om norr
Inlägg: 1 071
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Sniff, sniff..... Luktar dåliga förlorare över hela denna tråden

Ni torska, gå vidare
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 14:06   #119
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kirtap Visa inlägg
Sniff, sniff..... Luktar dåliga förlorare över hela denna tråden

Ni torska, gå vidare
Tycker det luktar lika mycket dåliga "vinnare"....
Kul att se att det verkar vara ENBART barca folk som är inne och försvarar allt som barca företar sig....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 14:07   #120
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 60
Sharp$: 2500
Standard

Sjukt hur barcelona kan fuska sig förbi allt motstånd i CL. Först förbi arsenal då Rvp fick rött kort sedan utdelad straff till barca när arsenal hade ett sjukt bra utgångsläge. Sedan mot real madrid, utvisning på Pepe, el classicos bästa spelare dem senaste mötena. Sedan Higuains mål igår och en massa billiga frisparkar som barcelona fick med sig. Smutslag säger jag bara!!

Spela hela bankrullen på att Barcelona fuskar sig förbi Man u? hmm..
Japparen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 14:43   #121
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tror att de som påstår att Barca favoriseras, ser vad de vill se på fotbollsplanen. Förmodligen håller ni på något storlag som Arsenal, Real, Milan, United eller Chelsea, och är lite bittra för att de faktiskt aldrig kommer nå upp till den nivån Barca håller idag.

Japparen är ju helt ute o cyklar och ser precis det "han vill se", precis som så många andra. Glömde du helt plötsligt av att Barca fick ett mål felaktigt bortdömt mot Arsenal på Emirates? Allt är relativt. Många 50/50 situationer där domaren tar sitt domslut baserat på några hundradelars sekund. Jag tycker det röda kortet mot Pepe är solklart, då Alves antagligen brutit benet om Pepe träffat där. Sök på Pepe på youtube så ser ni vilka damputbrott den grabben har haft genom sin fotbollskarriär. Anger management nästa?

Situationen där ni säger att Higuain borde fått mål, vem hade ni, som DOMARE, gett mest trovärdighet på en fotbollsplan av lipsillen C.Ronaldo och Mascherano? C.Ronaldo är känd för att lägga sig ner så fort han får en touch i ett bra frisparksläge, vilket domaren vet och låter spelet gå vidare. Sen är det relativt synligt att han touchar Mascheranos häl, som sedan ramlar, som sista man i försvaret. För Mascherano är det detta ett JÄTTEdåligt läge att filma som sista försvarare och detta är förmodligen mer trovärdigt än när Ronaldo gör det i situationen innan, och därför blåser han frispark till Mascherano.

Som någon sa kan man diskutera detta i all evighet, och de flesta barca-haters i denna tråden kommer väl inte ge sig i första hand då Barca kommer fortsätta dominera den kommande tiden, och fler och fler situationer kommer att uppstå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kirtap (+10), bokis29 (+1)
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 16:16   #122
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Själv tyckte jag att matchen faktiskt var ganska ren från filmningar och domergnäll. Fick nästan känslan att spelarna tappade lite i intensiteten i första halvlek när dom tänkte till lite. På det stora hela besperades man ju av alla dessa klungor runt domaren vid varje tillfälle det blåstes för frispark.

En egen reflektion är ju att Mascherano har med råge utvecklats till den värste av dem alla. Inte fan höll han på så i Liverpool?

Eller såg man genom fingrarna bara för han spelade i "rätt" lag då?
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 16:23   #123
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vessl123 Visa inlägg
Glömde du helt plötsligt av att Barca fick ett mål felaktigt bortdömt mot Arsenal på Emirates? Allt är relativt.
Den var inte felaktigt bortdömd som madjedo redan förklarat i post #84

Citat:
Messis mål mot arsenal var korrekt avvinkad för offside.

När passningen slås så är messi inte offside. Men! Den träffar målvakten och studsar på Pedro och till messi. Och då står messi offside.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 16:25   #124
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vessl123 Visa inlägg
Jag tror att de som påstår att Barca favoriseras, ser vad de vill se på fotbollsplanen. Förmodligen håller ni på något storlag som Arsenal, Real, Milan, United eller Chelsea, och är lite bittra för att de faktiskt aldrig kommer nå upp till den nivån Barca håller idag.

Japparen är ju helt ute o cyklar och ser precis det "han vill se", precis som så många andra. Glömde du helt plötsligt av att Barca fick ett mål felaktigt bortdömt mot Arsenal på Emirates? Allt är relativt. Många 50/50 situationer där domaren tar sitt domslut baserat på några hundradelars sekund. Jag tycker det röda kortet mot Pepe är solklart, då Alves antagligen brutit benet om Pepe träffat där. Sök på Pepe på youtube så ser ni vilka damputbrott den grabben har haft genom sin fotbollskarriär. Anger management nästa?

Situationen där ni säger att Higuain borde fått mål, vem hade ni, som DOMARE, gett mest trovärdighet på en fotbollsplan av lipsillen C.Ronaldo och Mascherano? C.Ronaldo är känd för att lägga sig ner så fort han får en touch i ett bra frisparksläge, vilket domaren vet och låter spelet gå vidare. Sen är det relativt synligt att han touchar Mascheranos häl, som sedan ramlar, som sista man i försvaret. För Mascherano är det detta ett JÄTTEdåligt läge att filma som sista försvarare och detta är förmodligen mer trovärdigt än när Ronaldo gör det i situationen innan, och därför blåser han frispark till Mascherano.

Som någon sa kan man diskutera detta i all evighet, och de flesta barca-haters i denna tråden kommer väl inte ge sig i första hand då Barca kommer fortsätta dominera den kommande tiden, och fler och fler situationer kommer att uppstå.
Du är ju en psykiskt sjuk människa, tänker inte lägga ned tid på att skriva med dig om du anser att Pepes direkta röda var korrekt, han träffar ju bollen. Hur fan kan du leva med dig själv?

Det finns inte en enda frisk människa som inte kan erkänna att Barcelona fått enormt många helt sinnesjuka domslut med sig, det vet ni Barca medångssupportrar själva.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 16:55   #125
 
Hedos avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 325


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Motfråga slurf, är det automatiskt regelrätt spel om man träffar bollen?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Thore10 (+2)
Hedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 17:25   #126
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hedo Visa inlägg
Motfråga slurf, är det automatiskt regelrätt spel om man träffar bollen?
Slurf menar alltså att så länge man träffar bollen innan tacklingen sätts in så är det okej?

Fine by me, då kan ju t ex Pepe träffa bollen och samtidigt strax efter sparka av båda benen på Messi så att han bryter de och aldrig någonsin blir återställd vilket innebär att blir tvungen att lägga av med fotbollen.

Du tycker alltså att detta skulle vara okej, Slurf?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:12   #127
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: någonstans söder om norr
Inlägg: 1 071
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Slurf
Man kan försvara och tala för/emot saker ganska länge, men du brännde just bron.
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:14   #128
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 136
Sharp$: 587

Jackee Totals 2-6 - Avslut
Stats: 116 - 95 - 0
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 54.98%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Fine by me, då kan ju t ex Pepe träffa bollen och samtidigt strax efter sparka av båda benen på Messi så att han bryter de och aldrig någonsin blir återställd vilket innebär att blir tvungen att lägga av med fotbollen.

Du tycker alltså att detta skulle vara okej, Slurf?
Ska alla spelare som träffar bollen och missar spelaren få rött? Med andra ord så kommer domaren få blåsa av varje match för det inte finns några spelare kvar.

Är det så du vill ha det performance?

*EDIT*
Notera min sarkastiska frågeställning till en väldigt dum fråga.

Senast redigerad av Jackee den 2011-05-04 klockan 18:16. Anledning: Sarkasm över internet går inte alltid hem till alla... så där av ett förtydligande.
Jackee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:17   #129
 
pr0llans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 345
Sharp$: 342
Standard

Frågan är vem som är psykiskt sjuk slurf, vilket jävla påhopp som du samtidigt har fel på.

Gör om gör rätt
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+1)
pr0llan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:19   #130
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Det ni pratar om är nästan samma händelse som när Flamini åker med dobbarna när de mötte Tottenham i CL.

http://www.youtube.com/watch?v=yt9qQlyvL9w

Fick han rött kort? Nepp.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:23   #131
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jackee Visa inlägg
Ska alla spelare som träffar bollen och missar spelaren få rött? Med andra ord så kommer domaren få blåsa av varje match för det inte finns några spelare kvar.

Är det så du vill ha det performance?

*EDIT*
Notera min sarkastiska frågeställning till en väldigt dum fråga.
Haha, jag kan ta sarkasm. Inga problem, Jackee.

Farliga tacklingar tycker jag ska beivras vare sig det träffar spelaren eller inte. I just denna situation där Pepe går in på ett väldigt brutalt sätt utan att träffa Alves så tycker jag domaren gör rätt i sin bedömning med utvisningen.

Med det säger jag inte att Alves inte faller väldigt enkelt, sådant försvarar jag absolut inte. Jag hatar filmningar.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:24   #132
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det ni pratar om är nästan samma händelse som när Flamini åker med dobbarna när de mötte Tottenham i CL.

http://www.youtube.com/watch?v=yt9qQlyvL9w

Fick han rött kort? Nepp.
Det där är solklart rött kort också, jag blir förbannad när jag ser sådana där vansinnestacklingar och det känns som att han går in för att skada.

Flaminis beteende efter är dock det som upprör mig mest genom att han drar igång publiken. Äckligt att se.

Senast redigerad av Overkill den 2011-05-04 klockan 18:26.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:28   #133
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Nej det fick han inte.. Men det anser jag att det är riktigt solklart rött kort och ett grymt misstag av domaren.. Sådana tacklingar med sträckt ben och dubbarna före ska ge rött kort..
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:34   #134
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 136
Sharp$: 587

Jackee Totals 2-6 - Avslut
Stats: 116 - 95 - 0
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 54.98%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Haha, jag kan ta sarkasm. Inga problem, Jackee.

Farliga tacklingar tycker jag ska beivras vare sig det träffar spelaren eller inte. I just denna situation där Pepe går in på ett väldigt brutalt sätt utan att träffa Alves så tycker jag domaren gör rätt i sin bedömning med utvisningen.

Med det säger jag inte att Alves inte faller väldigt enkelt, sådant försvarar jag absolut inte. Jag hatar filmningar.
Vad bra

Jag tycker ett gult kort hade varit korrekt i den där situationen med tanke på vilken nivå domaren har dömt på under matchen (tänker först och främst på Mascheranos spark på Pepe som bara resulterade i gult).

Men hade domaren dömt på en jämn nivå rakt igenom matchen och gett rött kort för situationen jag nämnde ovan så hade jag inte klagat på situationen mellan Pepe och Alves, eller ja möjligtvis på Alves filmning.

Senast redigerad av Jackee den 2011-05-04 klockan 18:36.
Jackee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:37   #135
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Du är ju en psykiskt sjuk människa, tänker inte lägga ned tid på att skriva med dig om du anser att Pepes direkta röda var korrekt, han träffar ju bollen. Hur fan kan du leva med dig själv?

Det finns inte en enda frisk människa som inte kan erkänna att Barcelona fått enormt många helt sinnesjuka domslut med sig, det vet ni Barca medångssupportrar själva.
Oj vad bitter man kan vara. Är du Real Madrid fan måtro? Och dessa påhopp är de tillåtna här på forumet?

Som jag skrev tycker jag Pepes röda är korrekt då hans satsning är helt vansinnig. Träffar han bollen med en liten bit av hans tå skiter jag fullständigt i, då OM han hade träffat Alves rejält där så hade det varit stor risk för diverse benfrakturer, alltså väldigt FARLIGT spel.

Jag tycker det är bra att sådana vansinniga satsningar straffas hårt varesig det är Real, Barca eller div 4 i Sverige.

Om det nu var så att Messis mål på Emirates var korrekt avvinkat för offside så är det ändå en intressant situation då Djorou tar bollen med handen i straffområdet i samma moment som "offsidepassen" slås. Men som sagt är det många 50/50 situationer, där det är väldigt lätt att se i efterhand vad som är rätt eller fel. Att folk väljer att minnas de domslut Barca får med sig och inte de domslut de får emot sig förstår jag dock inte? Som Barcasupporter minns jag mycket väl det mål Bojan gjorde på tilläggstid mot Inter i semifinalen förra året, som blev felaktigt bortdömt. Jag minns även det offsidemål Inter gjorde i samma match. Detta hade gett Barca en plats i finalen, och eventuellt även segern där då Bayern var hyffsat dåliga.

Men inte skapar jag en tråd på något forum om fusk hit o dit som en trettonåring. Det är bara att acceptera och gå vidare.
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:48   #136
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pr0llan Visa inlägg
Frågan är vem som är psykiskt sjuk slurf, vilket jävla påhopp som du samtidigt har fel på.

Gör om gör rätt
Citat:
Ursprungligen postat av Kirtap Visa inlägg
Slurf
Man kan försvara och tala för/emot saker ganska länge, men du brännde just bron.
Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Slurf menar alltså att så länge man träffar bollen innan tacklingen sätts in så är det okej?

Fine by me, då kan ju t ex Pepe träffa bollen och samtidigt strax efter sparka av båda benen på Messi så att han bryter de och aldrig någonsin blir återställd vilket innebär att blir tvungen att lägga av med fotbollen.

Du tycker alltså att detta skulle vara okej, Slurf?
Citat:
Ursprungligen postat av Hedo Visa inlägg
Motfråga slurf, är det automatiskt regelrätt spel om man träffar bollen?

http://www.youtube.com/watch?v=1-OMZ...eature=related

Det kanske kan tolkas som farligt spel så en varning för både Pepe och en till Alves för filmning hade varit korrekt. Men grejen är ju att ni påstår att det ska vara direkt rött, så motfråga:

Ska alla regelbrott belönas med ett direkt rött kort?

Ta av er Barcaglasögonen nu.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:54   #137
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det ni pratar om är nästan samma händelse som när Flamini åker med dobbarna när de mötte Tottenham i CL.

http://www.youtube.com/watch?v=yt9qQlyvL9w

Fick han rött kort? Nepp.
Tycke du att bara för att domaren i Milan-Tottenham gör ett stort misstag och inte ger Flamini rött kort så ska det ses som ett prejudicerande exempel för alla andra matcher?

Fula farliga satsningar (inte nödvändigtvis träffar) med dobbarna före ska rendera rött kort direkt!

Senast redigerad av kakan den 2011-05-04 klockan 18:57.
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:56   #138
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
http://www.youtube.com/watch?v=1-OMZ...eature=related

Det kanske kan tolkas som farligt spel så en varning för både Pepe och en till Alves för filmning hade varit korrekt. Men grejen är ju att ni påstår att det ska vara direkt rött, så motfråga:

Ska alla regelbrott belönas med ett direkt rött kort?
Ta av er Barcaglasögonen nu.
Självklart. Det är ju just det alla har skrivit. Du har fattat allt.
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 19:07   #139
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1769


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
http://www.youtube.com/watch?v=1-OMZ...eature=related

Det kanske kan tolkas som farligt spel så en varning för både Pepe och en till Alves för filmning hade varit korrekt. Men grejen är ju att ni påstår att det ska vara direkt rött, så motfråga:

Ska alla regelbrott belönas med ett direkt rött kort?

Ta av er Barcaglasögonen nu.
Själv tycker jag att Pep har sjukt snygg rumpa så för mig är bara det värt rött för Pepe direkt...
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 19:12   #140
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det ni pratar om är nästan samma händelse som när Flamini åker med dobbarna när de mötte Tottenham i CL.

http://www.youtube.com/watch?v=yt9qQlyvL9w

Fick han rött kort? Nepp.
Vilket han dock borde.. han kvalar lätt in på topp 5 mest oslipade spelare sista 10 åren..
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 19:22   #141
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
http://www.youtube.com/watch?v=1-OMZ...eature=related

Det kanske kan tolkas som farligt spel så en varning för både Pepe och en till Alves för filmning hade varit korrekt. Men grejen är ju att ni påstår att det ska vara direkt rött, så motfråga:

Ska alla regelbrott belönas med ett direkt rött kort?

Ta av er Barcaglasögonen nu.
Vad är det du har så svårt att förstå? Brutala satsningar vare sig det träffar eller inte ska rendera i direkt rött kort. Domaren gör IMO helt rätt bedömning och visar ut Pepe för tilltaget.

Barcaglasögonen? Jag är 110% neutral i detta fallet, så det har jag inga som helst problem med att göra då jag har sympatier för Villarreal i Spanien.

Något som kan vara otroligt intressant är att få veta om domaren hade gett rött kort om han sett att Pepe inte var på Alves alls med tanke på att jag tror han ser situationen från den synvinkeln att han faktiskt träffar.


Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
Själv tycker jag att Pep har sjukt snygg rumpa så för mig är bara det värt rött för Pepe direkt...
Tack för dagens garv!
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 19:39   #142
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Vad är det du har så svårt att förstå? Brutala satsningar vare sig det träffar eller inte ska rendera i direkt rött kort. Domaren gör IMO helt rätt bedömning och visar ut Pepe för tilltaget.

Barcaglasögonen? Jag är 110% neutral i detta fallet, så det har jag inga som helst problem med att göra då jag har sympatier för Villarreal i Spanien.

Något som kan vara otroligt intressant är att få veta om domaren hade gett rött kort om han sett att Pepe inte var på Alves alls med tanke på att jag tror han ser situationen från den synvinkeln att han faktiskt träffar.


Definiera brutala satsningar. Det Pepe är inte "brutalt" och kvalificerar inte för ett direkt rött.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 19:42   #143
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Definiera brutala satsningar. Det Pepe är inte "brutalt" och kvalificerar inte för ett direkt rött.
Brutala satsningar är det som t ex Flamini gör mot Corluka och detta som Pepe gör mot Alves, det är min åsikt. I denna kategori ligger min definition för brutala satsningar, vare sig det träffar berörd spelare eller icke.

Varför är det inte "brutalt" som du så fint formulerade dig och varför kvalificerar det inte för ett direkt rött kort?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 19:51   #144
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Brutal tycker jag i varje fall INTE att Pepes "satsning" är. Som skrivits så är det satsningar lik Flaminis som jag tycker är brutala. Pepe sträcker fram foten, kommer inte heller med den rak lång....Det är helt klart ett gult kort, och med en hård domare ett rött....

Hur som helst är det så tragiskt att som neutral fotbollsälskare få se sådana hära matcher, med filmningar, usla domslut - där de mest kritiska drabbat real...., aggresivt fult spel, och en massa eftersnack där knappt något handlar om målen osv....

Man kan inte på några sett säga att Barca OCH Real gjort någon positiv reklam för la liga....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 20:04   #145
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Ok, här kommer FIFAS definition på "Serious Foul Play". Det vill säga, den foul som ger rött kort.

"Serious foul play
A player is guilty of serious foul play if he uses excessive force or brutality
against an opponent when challenging for the ball when it is in play.
A tackle that endangers the safety of an opponent must be sanctioned as
serious foul play.

Any player who lunges at an opponent in challenging for the ball from the
front, from the side or from behind using one or both legs, with excessive force
and endangering the safety of an opponent is guilty of serious foul play.

A player who is guilty of serious foul play should be sent off and play is
restarted with a direct free kick from the position where the offence occurred
(see Law 13 – Position of free kick) or a penalty kick (if the offence occurred
inside the offender’s penalty area).
"

Nu så... För mig är Pepe's foul mot Alves inte brutal. Varför? Jo, han träffar bollen. Och då han träffar bollen så riskerar han inte Alves hälsa eller fysik. Plus att man får skylla sig själv om man väljer att använda små mini-benskydd istället för vanliga. Sen ska man inte heller göra fotboll till någon sissy sport. Lite tufft är det, och det finns risker, det ska man vara medveten om.

Alltså bedömmer jag tacklingen vara i vad fifa kallar "Reckless"

“Reckless” means that the player has acted with complete disregard to the
danger to, or consequences for, his opponent.
• A player who plays in a reckless manner must be cautioned


Alltså gult kort. Men det är lätt nu i efterhand att säga eftersom man sett repris. Om någon har video på vart domaren stod, så måste man ju liksom så att säga, bedöma hans bedömning. Vilken vinkel hade han? Kanske såg det uppenbart ut ifrån hans vinkel att Pepe var "brutal".

Hela dokumentet kring hur FIFA domare ska sköta röda/gula/varningar, finns: http://www.fifa.com/mm/document/worl...4/28/law12.pdf

Men återigen... det bättre laget gick vidare ändå. Och återigen vill jag bara understryka de överdrivna hollywood skådespelarna som finns på fotbollsplan idag. Jag tror inte Pepe hade sänts ut ifall Alves inte filmade.

Jag vill se böter, eller gula kort efter matchen mot liknande filmningar där man tydligt ämnar att påverka domaren. Tar ju bara några sekunder att bedöma det. Nån nisse får ändå FIFA/UEFA anställa som kan sköta det. De har råd. pff, potatispengar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+2), bokis29 (+1), Slurf (+5)
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 21:25   #146
 
Hedos avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 325


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rakt ben och dobbarna före ÄR serious foul play, oavsett om man träffar bollen eller inte. Träffar man spelaren efter man snuddat bollen med en sådan tackling riskerar man motspelarens hälsa (oavsett benskyddsstorlek). Alltså: rött kort är bedömningen som gäller.
Hedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 21:28   #147
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 136
Sharp$: 587

Jackee Totals 2-6 - Avslut
Stats: 116 - 95 - 0
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 54.98%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hedo Visa inlägg
Rakt ben och dobbarna före ÄR serious foul play, oavsett om man träffar bollen eller inte. Träffar man spelaren efter man snuddat bollen med en sådan tackling riskerar man motspelarens hälsa (oavsett benskyddsstorlek). Alltså: rött kort är bedömningen som gäller.
Nu är det ju faktiskt så att Pepe inte träffar Alves överhuvudtaget..
Jackee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 21:32   #148
 
Hedos avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 325


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Visst visst, Alves hoppar undan och undviker tidig pension... Tacklingen riskerade fortfarande Alves smalben och det är varken träff eller bollträff som räknas om man gör en satsning med sträckt ben och dobbarna före. Det är vad regeln definerar med "excessive force and endangering safety".
Hedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 21:44   #149
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

En tackling som Pepe gör är inte med den kraft att den bryter ett ben som är i luften, sulan är inte ens sträckt utan han trycker ned tårna och får inte rak vinkel för sulan att stämpla med.

Dessutom sparkar bägge spelarna mot bollen och det är kamp, spelar ingen roll vilka färger du har på tröjan. Det finns brutala tacklingar och det finns vårdslösa tacklingar, denna är vårdslös på sin höjd.

Men som redan är sagt, rätt lag vann trots allt smuts från bägge lagen. Denna semifinal har gjort det ännu mer klart varför PL är världens bästa och mest underhållande liga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+10), kingscania (+56), kingscania (+9), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), Slurf (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 21:46   #150
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
En tackling som Pepe gör är inte med den kraft att den bryter ett ben som är i luften, sulan är inte ens sträckt utan han trycker ned tårna och får inte rak vinkel för sulan att stämpla med.

Dessutom sparkar bägge spelarna mot bollen och det är kamp, spelar ingen roll vilka färger du har på tröjan. Det finns brutala tacklingar och det finns vårdslösa tacklingar, denna är vårdslös på sin höjd.


Men som redan är sagt, rätt lag vann trots allt smuts från bägge lagen. Denna semifinal har gjort det ännu mer klart varför PL är världens bästa och mest underhållande liga.
Du satte EXAKT ord på det hela RobinD! Hade jag haft 1000000 sharps hade du fått dem direkt
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 21:50   #151
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Du satte EXAKT ord på det hela RobinD! Hade jag haft 1000000 sharps hade du fått dem direkt
Håller med, bra jobbat RobinD. Då slipper vi fundera mer över detta och kan stänga tråden, antar jag?

Btw, varför ger du inte RobinD samtliga sharp$ som du har innestående på ditt saldo för? Eftersom du skulle gett 1000000 sharp$ om du haft det, men du kan bara undvara 10 när du har 76 innan du gav.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 21:50   #152
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Ska ni starta en sån här diskussion efter varje match där ni ser någon filma? Händer ju för fan hela tiden i ALLA lag. Domarna gjorde kanske inte sin bästa insats i karriären, men visst fan var barca det bättre laget. (Neutral)
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 21:53   #153
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas B Visa inlägg
Ska ni starta en sån här diskussion efter varje match där ni ser någon filma? Händer ju för fan hela tiden i ALLA lag. Domarna gjorde kanske inte sin bästa insats i karriären, men visst fan var barca det bättre laget. (Neutral)
Bajare äger ingen talan!

Perfa - jag gav alla....datan som håll på och "klödda" med att jag inte hade fler sharps
Sen vart jag ju även tvungen att spara 2 stycken sharps till free-spins tråden
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!

Senast redigerad av kingscania den 2011-05-04 klockan 21:58.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 21:55   #154
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas B Visa inlägg
Ska ni starta en sån här diskussion efter varje match där ni ser någon filma? Händer ju för fan hela tiden i ALLA lag. Domarna gjorde kanske inte sin bästa insats i karriären, men visst fan var barca det bättre laget. (Neutral)
Håller med. Händer hela tiden. Lägg ner nu. Det var inte pga någon domare som Barcelona gick vidare till final. Det vet nog alla.

Stäng tråden nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+1)
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 14:46   #155
 
Pipans avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 68
Sharp$: 180

Fotboll
Stats: 2 - 5 - 1
ROI: 83.31%
Vinstprocent: 28.57%

Standard

Jag har följt spanska ligan i åratal och måste säga att Barcelona verkar vara det lag som får klart flest domslut EMOT sig. Det är däremot ganska förståeligt i och med att det oftast är spel mot ett mål när dom spelar.

De personer som säger att Barcelona har domarna med sig mer än andra lag faller troligtvis in i någon av dessa kategorier:

* Håller på ett annat lag (Real?) och klarar inte av att vara objektiv.
* Förstår sig inte på fotboll.
* Har sett för få matcher med Barcelona.
* Har lyssnat för mycket på vad amatörtyckarna säger.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
U-town (+10)
Pipan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 18:25   #156
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Håller med, bra jobbat RobinD. Då slipper vi fundera mer över detta och kan stänga tråden, antar jag?

Btw, varför ger du inte RobinD samtliga sharp$ som du har innestående på ditt saldo för? Eftersom du skulle gett 1000000 sharp$ om du haft det, men du kan bara undvara 10 när du har 76 innan du gav.
Varför då. På Jörgens gamla forum finns det en tråd från 2004 med 2791 inlägg som inte handlar om just någonting. Där har ni någonting att bita i.

Bara 3 inlägg sen 2008 så den har väl dött sotdöden nu. Ja inte bara den tråden.

Arsenal- M´boro möts 4 ggr på 18 dagar....! om några överlevande från den tiden minns?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-25, 17:22   #157
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

så "spot on" jag va.


Citat:
Ursprungligen postat av comprende Visa inlägg
har läst igenom tråden som hastigast och såg i början av denna angående spelare som klagar borde straffas med kort. robin o nån mer som växla inlägg.
ta rugby som jämförelse, tilltalar/klagar en spelare på domaren så är det kört i princip. alla vet det, det är bara att knipa igen käften på plan och acceptera ett eventuellt felaktigt domslut och kriga vidare. o andra sidan är rugby en sport som använder sig av tv granskning vid tveksamma situationer vid mål/poäng.
rugby spelare borde ju vara lika adrenalinstinna som fotbollslirare, (dock med mindre vax i håret...) men varför ser man aldrig rugby spelare klaga på domaren som i fotboll. de är ju bara människor i båda sporterna men i fotboll lönar det sig att påverka domaren, kanske inte just i den situationen som de klagar men in the long run så kan det bära frukt i form av nåt tveksamt domslut tillbaka.

ger mig där, måste iväg. har semester som nu endast återstår några dagar.
nån som tittat på rugby-vm, ganska markant skillnad hur förhållandet är mellan spelare o domare. man blir nästan förbanad ju mer man inser hur det ser ut i fotbollen o ju mer rugby man ser...
fotbollen kan enkelt hamna där också, bara att införa nolltollerans så vänjer sig alla snabbt. ja, varför inte all idrott helt enkelt.
__________________



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-25, 22:48   #158
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 207
Sharp$: 543
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pipan Visa inlägg
Jag har följt spanska ligan i åratal och måste säga att Barcelona verkar vara det lag som får klart flest domslut EMOT sig. Det är däremot ganska förståeligt i och med att det oftast är spel mot ett mål när dom spelar.

De personer som säger att Barcelona har domarna med sig mer än andra lag faller troligtvis in i någon av dessa kategorier:

* Håller på ett annat lag (Real?) och klarar inte av att vara objektiv.
* Förstår sig inte på fotboll.
* Har sett för få matcher med Barcelona.
* Har lyssnat för mycket på vad amatörtyckarna säger.

Åh,äntligen en klok person som har förstått hur det är!! Sharps till dig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+1), Kirtap (+5)
U-town är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 08:54   #159
 
Oscars avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 388
Sharp$: 3516
Standard

Felpost.
Oscar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 17:12   #160
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 89
Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Varför då. På Jörgens gamla forum finns det en tråd från 2004 med 2791 inlägg som inte handlar om just någonting. Där har ni någonting att bita i.

Bara 3 inlägg sen 2008 så den har väl dött sotdöden nu. Ja inte bara den tråden.

Arsenal- M´boro möts 4 ggr på 18 dagar....! om några överlevande från den tiden minns?
Jag minns Wagner. Makalös tid vi hade på SO ändå.

Någon som vet vad SO himself (Jörgen) gör idag?
__________________
It's just a game. Until you bet it.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
IlDuce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td