Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-04, 18:48   #136
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pr0llan Visa inlägg
Frågan är vem som är psykiskt sjuk slurf, vilket jävla påhopp som du samtidigt har fel på.

Gör om gör rätt
Citat:
Ursprungligen postat av Kirtap Visa inlägg
Slurf
Man kan försvara och tala för/emot saker ganska länge, men du brännde just bron.
Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Slurf menar alltså att så länge man träffar bollen innan tacklingen sätts in så är det okej?

Fine by me, då kan ju t ex Pepe träffa bollen och samtidigt strax efter sparka av båda benen på Messi så att han bryter de och aldrig någonsin blir återställd vilket innebär att blir tvungen att lägga av med fotbollen.

Du tycker alltså att detta skulle vara okej, Slurf?
Citat:
Ursprungligen postat av Hedo Visa inlägg
Motfråga slurf, är det automatiskt regelrätt spel om man träffar bollen?

http://www.youtube.com/watch?v=1-OMZ...eature=related

Det kanske kan tolkas som farligt spel så en varning för både Pepe och en till Alves för filmning hade varit korrekt. Men grejen är ju att ni påstår att det ska vara direkt rött, så motfråga:

Ska alla regelbrott belönas med ett direkt rött kort?

Ta av er Barcaglasögonen nu.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:54   #137
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det ni pratar om är nästan samma händelse som när Flamini åker med dobbarna när de mötte Tottenham i CL.

http://www.youtube.com/watch?v=yt9qQlyvL9w

Fick han rött kort? Nepp.
Tycke du att bara för att domaren i Milan-Tottenham gör ett stort misstag och inte ger Flamini rött kort så ska det ses som ett prejudicerande exempel för alla andra matcher?

Fula farliga satsningar (inte nödvändigtvis träffar) med dobbarna före ska rendera rött kort direkt!

Senast redigerad av kakan den 2011-05-04 klockan 18:57.
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:56   #138
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
http://www.youtube.com/watch?v=1-OMZ...eature=related

Det kanske kan tolkas som farligt spel så en varning för både Pepe och en till Alves för filmning hade varit korrekt. Men grejen är ju att ni påstår att det ska vara direkt rött, så motfråga:

Ska alla regelbrott belönas med ett direkt rött kort?
Ta av er Barcaglasögonen nu.
Självklart. Det är ju just det alla har skrivit. Du har fattat allt.
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 19:07   #139
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1770


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
http://www.youtube.com/watch?v=1-OMZ...eature=related

Det kanske kan tolkas som farligt spel så en varning för både Pepe och en till Alves för filmning hade varit korrekt. Men grejen är ju att ni påstår att det ska vara direkt rött, så motfråga:

Ska alla regelbrott belönas med ett direkt rött kort?

Ta av er Barcaglasögonen nu.
Själv tycker jag att Pep har sjukt snygg rumpa så för mig är bara det värt rött för Pepe direkt...
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 19:12   #140
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det ni pratar om är nästan samma händelse som när Flamini åker med dobbarna när de mötte Tottenham i CL.

http://www.youtube.com/watch?v=yt9qQlyvL9w

Fick han rött kort? Nepp.
Vilket han dock borde.. han kvalar lätt in på topp 5 mest oslipade spelare sista 10 åren..
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 19:22   #141
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
http://www.youtube.com/watch?v=1-OMZ...eature=related

Det kanske kan tolkas som farligt spel så en varning för både Pepe och en till Alves för filmning hade varit korrekt. Men grejen är ju att ni påstår att det ska vara direkt rött, så motfråga:

Ska alla regelbrott belönas med ett direkt rött kort?

Ta av er Barcaglasögonen nu.
Vad är det du har så svårt att förstå? Brutala satsningar vare sig det träffar eller inte ska rendera i direkt rött kort. Domaren gör IMO helt rätt bedömning och visar ut Pepe för tilltaget.

Barcaglasögonen? Jag är 110% neutral i detta fallet, så det har jag inga som helst problem med att göra då jag har sympatier för Villarreal i Spanien.

Något som kan vara otroligt intressant är att få veta om domaren hade gett rött kort om han sett att Pepe inte var på Alves alls med tanke på att jag tror han ser situationen från den synvinkeln att han faktiskt träffar.


Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
Själv tycker jag att Pep har sjukt snygg rumpa så för mig är bara det värt rött för Pepe direkt...
Tack för dagens garv!
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 19:39   #142
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Vad är det du har så svårt att förstå? Brutala satsningar vare sig det träffar eller inte ska rendera i direkt rött kort. Domaren gör IMO helt rätt bedömning och visar ut Pepe för tilltaget.

Barcaglasögonen? Jag är 110% neutral i detta fallet, så det har jag inga som helst problem med att göra då jag har sympatier för Villarreal i Spanien.

Något som kan vara otroligt intressant är att få veta om domaren hade gett rött kort om han sett att Pepe inte var på Alves alls med tanke på att jag tror han ser situationen från den synvinkeln att han faktiskt träffar.


Definiera brutala satsningar. Det Pepe är inte "brutalt" och kvalificerar inte för ett direkt rött.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 19:42   #143
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Definiera brutala satsningar. Det Pepe är inte "brutalt" och kvalificerar inte för ett direkt rött.
Brutala satsningar är det som t ex Flamini gör mot Corluka och detta som Pepe gör mot Alves, det är min åsikt. I denna kategori ligger min definition för brutala satsningar, vare sig det träffar berörd spelare eller icke.

Varför är det inte "brutalt" som du så fint formulerade dig och varför kvalificerar det inte för ett direkt rött kort?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 19:51   #144
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Brutal tycker jag i varje fall INTE att Pepes "satsning" är. Som skrivits så är det satsningar lik Flaminis som jag tycker är brutala. Pepe sträcker fram foten, kommer inte heller med den rak lång....Det är helt klart ett gult kort, och med en hård domare ett rött....

Hur som helst är det så tragiskt att som neutral fotbollsälskare få se sådana hära matcher, med filmningar, usla domslut - där de mest kritiska drabbat real...., aggresivt fult spel, och en massa eftersnack där knappt något handlar om målen osv....

Man kan inte på några sett säga att Barca OCH Real gjort någon positiv reklam för la liga....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 20:04   #145
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Ok, här kommer FIFAS definition på "Serious Foul Play". Det vill säga, den foul som ger rött kort.

"Serious foul play
A player is guilty of serious foul play if he uses excessive force or brutality
against an opponent when challenging for the ball when it is in play.
A tackle that endangers the safety of an opponent must be sanctioned as
serious foul play.

Any player who lunges at an opponent in challenging for the ball from the
front, from the side or from behind using one or both legs, with excessive force
and endangering the safety of an opponent is guilty of serious foul play.

A player who is guilty of serious foul play should be sent off and play is
restarted with a direct free kick from the position where the offence occurred
(see Law 13 – Position of free kick) or a penalty kick (if the offence occurred
inside the offender’s penalty area).
"

Nu så... För mig är Pepe's foul mot Alves inte brutal. Varför? Jo, han träffar bollen. Och då han träffar bollen så riskerar han inte Alves hälsa eller fysik. Plus att man får skylla sig själv om man väljer att använda små mini-benskydd istället för vanliga. Sen ska man inte heller göra fotboll till någon sissy sport. Lite tufft är det, och det finns risker, det ska man vara medveten om.

Alltså bedömmer jag tacklingen vara i vad fifa kallar "Reckless"

“Reckless” means that the player has acted with complete disregard to the
danger to, or consequences for, his opponent.
• A player who plays in a reckless manner must be cautioned


Alltså gult kort. Men det är lätt nu i efterhand att säga eftersom man sett repris. Om någon har video på vart domaren stod, så måste man ju liksom så att säga, bedöma hans bedömning. Vilken vinkel hade han? Kanske såg det uppenbart ut ifrån hans vinkel att Pepe var "brutal".

Hela dokumentet kring hur FIFA domare ska sköta röda/gula/varningar, finns: http://www.fifa.com/mm/document/worl...4/28/law12.pdf

Men återigen... det bättre laget gick vidare ändå. Och återigen vill jag bara understryka de överdrivna hollywood skådespelarna som finns på fotbollsplan idag. Jag tror inte Pepe hade sänts ut ifall Alves inte filmade.

Jag vill se böter, eller gula kort efter matchen mot liknande filmningar där man tydligt ämnar att påverka domaren. Tar ju bara några sekunder att bedöma det. Nån nisse får ändå FIFA/UEFA anställa som kan sköta det. De har råd. pff, potatispengar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+2), bokis29 (+1), Slurf (+5)
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 21:25   #146
 
Hedos avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 325


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rakt ben och dobbarna före ÄR serious foul play, oavsett om man träffar bollen eller inte. Träffar man spelaren efter man snuddat bollen med en sådan tackling riskerar man motspelarens hälsa (oavsett benskyddsstorlek). Alltså: rött kort är bedömningen som gäller.
Hedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 21:28   #147
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 136
Sharp$: 587

Jackee Totals 2-6 - Avslut
Stats: 116 - 95 - 0
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 54.98%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hedo Visa inlägg
Rakt ben och dobbarna före ÄR serious foul play, oavsett om man träffar bollen eller inte. Träffar man spelaren efter man snuddat bollen med en sådan tackling riskerar man motspelarens hälsa (oavsett benskyddsstorlek). Alltså: rött kort är bedömningen som gäller.
Nu är det ju faktiskt så att Pepe inte träffar Alves överhuvudtaget..
Jackee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 21:32   #148
 
Hedos avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 325


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Visst visst, Alves hoppar undan och undviker tidig pension... Tacklingen riskerade fortfarande Alves smalben och det är varken träff eller bollträff som räknas om man gör en satsning med sträckt ben och dobbarna före. Det är vad regeln definerar med "excessive force and endangering safety".
Hedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 21:44   #149
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

En tackling som Pepe gör är inte med den kraft att den bryter ett ben som är i luften, sulan är inte ens sträckt utan han trycker ned tårna och får inte rak vinkel för sulan att stämpla med.

Dessutom sparkar bägge spelarna mot bollen och det är kamp, spelar ingen roll vilka färger du har på tröjan. Det finns brutala tacklingar och det finns vårdslösa tacklingar, denna är vårdslös på sin höjd.

Men som redan är sagt, rätt lag vann trots allt smuts från bägge lagen. Denna semifinal har gjort det ännu mer klart varför PL är världens bästa och mest underhållande liga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+10), kingscania (+56), kingscania (+9), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), performance (+1), Slurf (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 21:46   #150
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
En tackling som Pepe gör är inte med den kraft att den bryter ett ben som är i luften, sulan är inte ens sträckt utan han trycker ned tårna och får inte rak vinkel för sulan att stämpla med.

Dessutom sparkar bägge spelarna mot bollen och det är kamp, spelar ingen roll vilka färger du har på tröjan. Det finns brutala tacklingar och det finns vårdslösa tacklingar, denna är vårdslös på sin höjd.


Men som redan är sagt, rätt lag vann trots allt smuts från bägge lagen. Denna semifinal har gjort det ännu mer klart varför PL är världens bästa och mest underhållande liga.
Du satte EXAKT ord på det hela RobinD! Hade jag haft 1000000 sharps hade du fått dem direkt
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td