Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-11, 10:17   #1

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 59
Standard

Champions Leauge 13 & 14 September

Tänkte att det kan vara drags att dra igång den här tråden nu

13 september:

Apoel Nicosia - Zenit St Petersburg

Barcelona - Milan

Borussia Dortmund - Arsenal

Chelsea - Bayer Leverkusen

KRC Genk - Valencia

Olympiakos Piraeus - Marseille

Porto - Shakhtar Donetsk

Viktoria Plzen - Bate Borisov

14 september:

Basel - Otelul Galati

Benfica - Manchester U

Dinamo Zagreb - Real Madrid

Inter - Trabzonspor A.Ş.

Lille - CSKA Moskva

Manchester City - Napoli

Villarreal - Bayern München

Dom matcher som jag ser högst spelvärde i så här några dagar innan är:

Porto - Shaktar Donetsk, jag är sugen på ettan på den här matchen då Porto enligt mig just nu är inne i en otrolig form, dom vann Europa Leauge utan större svårigheter förra året och har i år inte förlorat en enda match i portugisiska serien. Har ingen jätte koll Shaktar så upplys mig gärna om ni har några synpunkter!

Benfica - Manchester U, här har jag redan spelat tvåan till 1.95 på unibet. United har inlett säsongen helt otroligt med stora vinster och jag ser verkligen inte hur Benfica ska kunna stoppa dom i den här matchen. Det som kan sätta käppar i hjulet skulle väl vara om United spelar på kryss i den här matchen för att sedan försöka vinna hemma, men tror ändå att dom borde ta den här segern!

Så nu vill jag höra era synpunkter och tankar om matcherna!

Det här är också min första trådstart här på sharps så go easy on me

Senast redigerad av Zingo den 2011-09-11 klockan 10:19.
Zingo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-11, 23:37   #2

iniestaones avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 336

Tennis 2014
Stats: 15 - 18 - 0
ROI: 86.27%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Att spela en rak etta på Porto är riskfyllt då man tappat både tränaren till Chelsea och Falcao..
iniestaone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 00:52   #3

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1817

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tycker inte det finns något värde alls i Porto. De ligger runt 1.65 nu och verkar droppa ännu mer. Porto har inte bevisat särskilt mycket sedan de tappade sin stora målskytt Falcao samt Villas-Boas. Att de fortfarande vinner stabilt hemma i Portugisiska ligan är inte något som överraskar nämnvärt. Sjakthar är absolut inget dåligt lag, man slog Roma på bortaplan i våras t.ex. 4 ggr pengarna på Sjakthar DNB!?

Sedan kommer jag spela Barcelona -1,5 hårt. Möjligen -2 också. Jag tror Barca kommer köra över Milan här. Dels är man nog ruskigt sugna att sätta Zlatan på plats efter allt tjafs som har varit. Sedan känns det inte så värst troligt att Abate-Silva-Nesta-Antonini Van Bommel kommer hänga med i svängarna på Camp Nou. Hade man problem med gamle Cisse och Klose i fredags så kommer detta bli helt brutalt för gamle Nesta o grabbarna om Barcelona bara har viljan att utklassa. Det är ENORM klasskillnad här. Jag är 90% säker på att stackars Zlatan kommer bli stillastående och viftandes uppgivet medans Barca rullar sönder Milan. Milan håller inte på denna nivån, det är någonting jag sagt länge, och på tisdag kommer det bli mer tydligt än på länge.

Senast redigerad av vessl123 den 2011-09-12 klockan 01:07.
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 01:22   #4

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6093

Standard

är inne på några överspel, genk-valencia och lille-cska. För valencia är detta ngt av en nyckelmatch, som jag ser det står det mellan valencia och leverkusen om andraplatsen då jag tror att chelsea är numret större (nu dessutom med Valencias kanske bästa spelare i sin trupp) och då skulle en vinst borta mot ett ganska svagt Genk ge andrum i den kampen. Genk har släppt in 9 mål mot mkt sämre motstånd i den belgiska serien, men man gör åxå mycket mål (11 st på 6 matcher) vilket leder mig till att tro att det kan bli målrikt.

Genk är med för att se och lära och jag tror att det är främst defensiven som man kommer att behöva lära sig på. Genk gjorde flest mål av alla i belgiska ligan förra året (64 på 30 matcher, över 2 i snitt alltså).

spelar över 2.5 till 1.925

Sen har vi lille-cska, bet365 erbjuder höga 2.2 på över 2.5 mål och jag anser att det finns bra chanser att även denna match går över linan; tittar man på lagens 6 senaste matcher så har både lille och cska spelat över linan 4 resp. 3 gånger, ingen av matcherna har slutat mållösa och på dem 6 matcherna vardera har lagen i fråga hållit nollan en enda gång (CSKA) hemma mot uddlösa Tom Tomsk.
Cska snittar nästan 2 mål per match i ryska ligan (som vad jag förstår är en rätt tajt liga, rätta mig om jag har fel) och Lille har på 5 matcher gjord 9 och släppt in 6 i år, man var bäst i hela ligue 1 förra året med ett snitt på 1.8 gjorda mål per match och över 2 på hemmaplan. Kommer även att lira rak 1 på Lille då man är väldigt bra hemma (13-5-1 facit förra året )

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 01:45   #5

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 30
Standard

kommer nog att spela man city till det nuvarande oddset på 1.44 hos ladbrokes. förväntar mig en ganska markant oddssänkning innan match, så lägger redan nu.
gussi91 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 02:20   #6

Fakes avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Mange morsome kamper som venter i CL nå. Jeg har tro på at hjemmesterke Olympiakos slår Marseille som sliter om dagen. Kan ikke helt skjønne den høye oddsen på grekerne. Helt enig med vessl om at det ikke ligger noen verdi på Porto. Har lagt ut tips om begge kampene, så hvis noen har noen synspunkter eller mer info rundt kampene så gi gjerne tilbakemelding.

Jeg vurderer også å spille på Zenit, men skal sjekke opp litt info først. Håper på mange mål og morsom fotball!
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 02:21   #7

Standard

Efter lite mer kikande tycker jag mig ha hittat ett kanondrag:

Olympiakos Pireus - Marseille: Marseille @ 2.9
Marseille har startat säsongen katastrofalt i Ligue 1 med endast 3 poäng på 5 matcher. Men något säger mig att det kommer vända snart. I Champions League har man tidigare presterat väldigt stabilt, för att inte nämna förra året då man tog sig till åttondelsfinal. 0-0 hemma mot United för att sedan åka ut på Old Trafford med 2-1 är absolut inte dåligt. Man vann även i gruppspelet 1-0 hemma mot Chelsea, 3-0 vinst borta mot Spartak Moskva, 7-0 vinst borta mot Zilina, vilket visar att det absolut finns potential i detta lag.

I år måste man säga att man hade relativt tur med CL-lottningen. Arsenal, Dortmund och Olympiakos är absolut inga omöjliga motståndare. Poängen kommer dock vara otroligt viktiga och för att ha en rejäl chans till slutspel måste man nog vinna mot gruppens svagaste lag - Olympiakos.

Men nu till det riktigt intressanta. Tack vare att de två grekiska klubbarna Olympiakos Volou och Kavala förlorade sin "licens" till att spela i Grekiska högstaligan, skjöts ligapremiären upp drygt en månad vilket gör att Olympiakos inte startat sin säsong ännu. Deras senaste tävlingsmatch spelade man den 17 APRIL (!!!) Alltså nästan 5 månader sedan. Man har spelat några träningsmatcher hit & dit utan några särskilt imponerande resultat (t.ex OFI Creta 0-0 senast). Detta bör vara en ENORM fördel för Marseille, som redan har många matcher i benen.

2.9 på Marseille här synar jag utan att blinka.
Gammal 2011-09-12, 02:34   #8

Fakes avatar

Regnskap

Standard

Ikke enig De har møtt ganske gode lag i treningskampene så jeg tror de skal være i ganske god form. Så noen ENORM fordel for Marseille tror jeg ikke det er. Hvis man vrir på det så er nok Olympiakos spillerne veldig tente på å komme i gang, mens Marseille kommer i dårlig form og mye press på seg. I mine øyne skal et forsterket Olympiakos ha meget gode muligheter.

Lykke til vessl, får håpe det ikke blir uavgjort!

Senast redigerad av Fake den 2011-09-12 klockan 02:35.
Gammal 2011-09-12, 21:11   #9

FrankieJrs avatar

Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Uniteds bortafacit i CL är riktigt imponerande. Trots att den droppar är 1.96 för högt.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 23:51   #10

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 98
Standard

spelar X på porto -shaktar då jag håller lagen jämbördiga med en viss fördel till shaktar med tanke på att de har kvar sin målskytt i eduardo samtidigt som falcao är borta. Shaktar har varit svårslagna i europa samtidigt som jag vet att porto är ett tillräckligt bra lag för att inte förlora hemma. X till fina 3.40 på Unibet.

Spelar även X på olimpiakos - marsielle då olimpiakos trots den långa väntan på seriestart alltid visat sig svårslagna på hemmaplan. Marseille har inte varit något extra i ligan nu i upptakten och håller även dessa lag relativt jämbördiga. X till fina 3.30 på Unibet.

Peace!
Eloo89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 00:10   #11

raaabins avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1442

Standard

Lirar att båda lagen gör mål i två st matcher, Porto - Shakhtar @ 1.83 och Ajax - Lyon @ 1.72.

Porto och Shakhtar producerar båda otroligt mycket mål. Att Porto ska näta hemma tvivlar jag inte på. Shakhtar gjorde i förra årets CL mål i samtliga matcher förutom det ena mötet mot Barca. Alltså två målglada lag som trycker gasen i botten direkt.

Ajax - Lyon tror jag blir en jämn match. Ajax är grymt starka hemma på Amsterdam Arena medan Lyon har Gomis och Källströms vänsterfot. Jag tror på 1-1 alt. 2-1 till något av lagen.

Spelar även över 2.5 i Man City - Napoli. Skrivit en rek om detta, men som alla vet så pepprar City in mål och har otrolig offensiv bredd. När det gäller Napoli är det även här fullfart framåt med Lavezzi, Cavani och Hamsik. Jag tror på City-vinst men jag tror även att Napoli gör mål och i så fall är spelet i hamn!
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 00:56   #12

Standard

Senaste nytt från Barcelona - Milan är att Zlatan tydligen ska ha skadat sig på en träning innan avresa till Barcelona och ska därför ha stannat kvar hemma i Milano. Är Zlatan skadad eller är han bara rädd för att bli förnedrad i Barcelona och visa att han verkligen "bytte ner sig"? Tycker detta verkar väldigt märkligt. :S Robinho, Flamini och Inzaghi saknas också.

Förmodade laguppställningar:

Milan:

Abbiati
Abate - Thiago - Nesta - Antonini
Ambrosini - van Bommel - Aquilani
Boateng
Cassano -Pato

Barca:

Valdés
Alves - Mascherano - Puyol - Abidal
Busquets - Xavi - Iniesta

Messí
Pedro Villa

Milan känns inte särskilt starkt.

Senast redigerad av vessl123 den 2011-09-13 klockan 00:58.
Gammal 2011-09-13, 07:45   #13

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raaabin Visa inlägg

Spelar även över 2.5 i Man City - Napoli. Skrivit en rek om detta, men som alla vet så pepprar City in mål och har otrolig offensiv bredd. När det gäller Napoli är det även här fullfart framåt med Lavezzi, Cavani och Hamsik. Jag tror på City-vinst men jag tror även att Napoli gör mål och i så fall är spelet i hamn!
Mancini är ju egentligen ingen förespråkare av run'n'gun... Tror att han vill göra två mål och sen stänga matchen, kanske bara blir ett, men vara säker på att inte släppa in något.

Jag tycker att Man City + Under 2.5 till 3.40 är ett riktigt bra odds hos Bet365.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flex (+1)
Gammal 2011-09-13, 09:12   #14

Mr.DEEs avatar

Sharp$: 1033
Standard

Tror Dortmund kommer köra över arnsenal. 2,25 känns bra, Tror dock det kommer höjas ännu mer under dagen
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 09:26   #15

Mr.DEEs avatar

Standard

[QUOTE=
Sedan kommer jag spela Barcelona -1,5 hårt. Möjligen -2 också. Jag tror Barca kommer köra över Milan här. Dels är man nog ruskigt sugna att sätta Zlatan på plats efter allt tjafs som har varit. Sedan känns det inte så värst troligt att Abate-Silva-Nesta-Antonini Van Bommel kommer hänga med i svängarna på Camp Nou. Hade man problem med gamle Cisse och Klose i fredags så kommer detta bli helt brutalt för gamle Nesta o grabbarna om Barcelona bara har viljan att utklassa. Det är ENORM klasskillnad här. Jag är 90% säker på att stackars Zlatan kommer bli stillastående och viftandes uppgivet medans Barca rullar sönder Milan. .[/QUOTE]

Och Barcelona hade "problem" med I. Agirretxe och A. Griezmann från Real Sociedad och Zlatan spelar ej. Tror inte detta kommer bli någon walk in the park. Kommer bli jämnare än vad folk tror
Gammal 2011-09-13, 09:45   #16

Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Jag vet inte vad det är för enorm klass skillnad folk snackar om emellan Barcelona och Milan. Oddset ligger ju ändå på 1,28. Så något värde på den matchen är det isåfall endast att glömma?

Sedan ska man inte glömma att Milan var nära att - med nästan samma "skräplag" som många påstår dem ha - ta tre poäng från ett lag med nästan lika bra trupp som barcas (Real Madrid) förra säsongen.

Jag ser Milan kunna försvara sig på gammalt italiensk sätt, och hålla matchen i alla fall under 2,5. Men någon överkörning tror jag inte på. Man ska komma ihåg att de spanska lagen, tradionellt sett haft problem med de italienska klubbarna.

De kan spela sin löjliga plast offensiv så länge de vill. En eller två kontringar så är det bye bye. Om Sociedad kan göra det, så kan Milan!
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 10:20   #17

RizZlas avatar

Sharp$: 718

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
Jag vet inte vad det är för enorm klass skillnad folk snackar om emellan Barcelona och Milan. Oddset ligger ju ändå på 1,28. Så något värde på den matchen är det isåfall endast att glömma?

Sedan ska man inte glömma att Milan var nära att - med nästan samma "skräplag" som många påstår dem ha - ta tre poäng från ett lag med nästan lika bra trupp som barcas (Real Madrid) förra säsongen.

Jag ser Milan kunna försvara sig på gammalt italiensk sätt, och hålla matchen i alla fall under 2,5. Men någon överkörning tror jag inte på. Man ska komma ihåg att de spanska lagen, tradionellt sett haft problem med de italienska klubbarna.

De kan spela sin löjliga plast offensiv så länge de vill. En eller två kontringar så är det bye bye. Om Sociedad kan göra det, så kan Milan!
Well well. Tänker Milan spela ett likadant försvarspel som mot Lazio är det tack och godnatt på Nou Camp. Såg allt utom bra ut.
Gammal 2011-09-13, 11:10   #18
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Mina Spel denna omgång:

Shakthar+0.5 @ 2.42
Over 2.5 @ 1.90

Porto har blivit för stora favoriter i mina ögon, Shakhtar är ett starkt fotbollslag med mycket kvickt och tekniskt anfallsspel. Porto saknar Rolando och Guarin pga avstängningar från Super Cupen. Porto har dessutom tappat Falcao och tränaren Villas Boas inför denna säsong. Visst att Porto ska vara favoriter trots detta, men inte till några 1.70. Porto har fortfarande en stark offensiv och brukar erbjuda målgaranti precis som Shakhtar. Bägge lagen bör anfalla och det finns talang nog för att näta.

Valencia @ 1.75
Over 2.5 @ 1.90

Genk är ett svagt lag i dessa sammanhang, vill det sig illa åker de på 0-6 i denna grupp. Genk som överaskade och vanna Belgiska ligan har ingen CL-erfarenhet och egentligen ingen trupp för att konkurrera här. De fick visserligen behålla de flesta spelarna från förra året, men de har startat ligan dåligt och läcker in mål. Målvakten Curtois har fösvunnit för att ersätta De Gea i Madrid, kan inte vara hela anledningen men en del.
Valencia har värvat smart och ser starka ut i år. Tveksamheter i försvarat där med stundtals i år. Förväntar mig en öppen match där båda målar.

Zenit-0.25 @ 1.98

Zenit är starka i Europa, kanske inte visat för mycket borta men man har mött övermäktiga alternativt inte haft något att spela för. APOEL hemma kan vara knepigt, de kryssar eller förlorar i regel knappt mot bättre lag. Men med Zenit mitt i ryska ligan och APOEL endast 2 matcher in ser jag värde i kvartsbollen på Zenit. Zenit torskade senast efter att ha varit i ledning med 2-0, målvakten Malafayev tabbade sig ett par gånger. Hoppas det kan vändas till något positivt.

Man City-1.5

Public bet javisst, men jag kan inte ignorera detta City just nu. Deras offensiv är helt galen och Napoli är i mina ögon ett medelmåttigt lag som skulle få kämpa om plats 7-9 i Premier League. City är ett oprövat kort i CL, men de har spelare på varje position som är bättre än Napolis. City har dessutom inte visat tendenser till att sluta anfalla i ledning. Så kan de hålla ordning på sitt försvar så ser jag minst 2-0 i denna match.

Man Utd @ 1.95

Ytterliggare ett public bet. Man Utds form är vild och är i regel ett otroligt starkt lag i CL. Borta senaste 15 matcherna har bara Bayern, Barca och Marseille tagit poäng mot Utd. Benfica brukar prestera bra fotboll hemma, men deras backlinje kommer få problem mot Utds anfallsspel. Tror inte att de klarar att stå emot.

Chelsea - Leverkusen Over 2.5 @ 1.87

Ett spel som jag kanske ångrar lite nu, många av Chelseas matcher i år har inte trillat över förrän sent i matcherna och Leverkusen har varit tighta i Bundesliga bortsett från senast. Dock gillar jag Leverkusens offensiv och de borde vara goda för ett mål samtidigt möter Leverkusen en bättre offensiv här och det borde betyda insläppta mål.

Ajax - Lyon Over 2.5 @ 2.04

Ajax sprutar in mål i Eredivisie och är inte kända för att prestera bra försvarsspel. Lyon har öppnat Ligue 1 med många mål och lär gå för vinst i denna match. Om chanserna omsätts så trillar denna över, för bägge lagen kommer skapa chanser.

Villarreal - Bayern Over 2.5 @ 1.94

Lite samma motivering som matchen ovan, två offensivt lagda lag med svagheter i försvarsspelet. Jag vill minnas Villarreals matcher mot Porto förra säsongen, två starka lag där mål kom flygande. Barca trashade även Villarreal senast och de gick över mot Sevilla och gjorde två mål trots en man utvisad. Bayern är precis som alltid hyperfarliga där framme och det kommer handla om hur dessa lag förvaltar sina chanser.
capital-pb (+2), j.houston (+1), Norrman90 (+1), trilion (+2), Zzzleepy (+2), velpelle (+5), Djingis (+2)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 11:21   #19

Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RizZla Visa inlägg
Well well. Tänker Milan spela ett likadant försvarspel som mot Lazio är det tack och godnatt på Nou Camp. Såg allt utom bra ut.
Det är sant. Men Sociedad - Barca, 2-2??? Så jag är fortfarande inte övertygad.

Tänker ändå inte gå in på krysset pga för hög volatilitet. Barca har max 70-75% chans att vinna.
Fake (+1)
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 11:45   #20

Fakes avatar

Regnskap

Standard

Et spill som skal være satt alt for høyt er Barcelona over 0.5 kort i andre omgang til 1.75 @ Bwin. Jeg kliner til med 7 units! Dette er en storkamp der ingen av lagene kommer til å gi seg uten ordentlig kamp. Italienere er italienere og de vet å provosere, spiller ofte helt på grensen av hva som er tillatt. Blir ikke overrasket om denne blir slashet. Enig?
Fishjutta (+1)
Gammal 2011-09-13, 11:52   #21

Fishjuttas avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 599

Standard

Citat:

Tänker ändå inte gå in på krysset pga för hög volatilitet. Barca har max 70-75% chans att vinna.
Barca slowstartar ligan, förra året förlorade dom väl mot Hercules med 1-0 i början? Sen gick dom och vann det mesta endå
Gammal 2011-09-13, 11:54   #22

raaabins avatar

Standard

Citat:

Barca vilade Messi, Villa, Iniesta, Puyol, Macherano och Abidal. Man fick två mål tidigt och tänkte att det var klart, fokus övergick till Milan-matchen och plötsligt stod det 2-2 och de kunde inte ställa om igen. Tror inte man ska dra för stora slutsatser av den matchen. Nu kommer man sätta in alla dessa i startelvan och denna matchen har man väntat länge på, Barca vinner, 3-0, 3-1?
Gammal 2011-09-13, 12:01   #23

Fakes avatar

Regnskap

Standard

Nja, Messi kom vel inn og spilte ca 27 min. Enig med madjedo at de ikke burde ha mer enn 70 % chans. De møter tross alt et ganske så godt lag. De burde vinne, men syns ikke verdien er tilstede.
Gammal 2011-09-13, 12:33   #24

raaabins avatar

Standard

Villa kom in efter ca 30 min spel istället för Sanchez, ingen större skillnad enligt mig. Messi kom in efter ca 65 min spel.
Gammal 2011-09-13, 12:48   #25

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

+2 Milan @ 1.725 blir ett av mina spel - för högt odds trots Zlatan...
Gammal 2011-09-13, 13:09   #26

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 3509
Standard

Några tankar kring Dortmund-Arsenal?

Känns som en liknande match som engelsmännen spelade mot Udinese, en liknande matchbild kanske? En sådan som passar Wenger och hans Arsenal, med kontringsskickliga lirare som Walcott, van P och Arteta (som väl är spelklar?).

Även om de absolut inte imponerade mot Swansea så tycker jag att 4.42 som erbjuds är alldeles för högt?
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 13:24   #27

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piturek Visa inlägg
Några tankar kring Dortmund-Arsenal?

Känns som en liknande match som engelsmännen spelade mot Udinese, en liknande matchbild kanske? En sådan som passar Wenger och hans Arsenal, med kontringsskickliga lirare som Walcott, van P och Arteta (som väl är spelklar?).

Även om de absolut inte imponerade mot Swansea så tycker jag att 4.42 som erbjuds är alldeles för högt?
Dortmunds hemmaarena är helt galen. Skulle aldrig gå emot dem hemma trots att de tappat några spelare. Inte till det oddset iallafall.
Gammal 2011-09-13, 13:24   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.DEE Visa inlägg
Och Barcelona hade "problem" med I. Agirretxe och A. Griezmann från Real Sociedad och Zlatan spelar ej. Tror inte detta kommer bli någon walk in the park. Kommer bli jämnare än vad folk tror
Det var ett riktigt dåligt argumentet Barcelona har ingenting att bevisa till skillnad från Milan som är ljusår ifrån Barcelona spelmässigt. De som hävdar att denna matchen kommer bli jämn är antagligen de som säger fortfarande säger att Serie A är "världens bästa liga".
Om du nu tror att denna matchen kommer bli jämn så får du gärna säga varför?Finns inte särskilt mycket som tyder på det.

Milans långsamma lag kommer bli sönderspelat. Det vi har fått lära oss av Real Madrids försök att besegra Barca är att man bör försöka bekämpa dom med sin 'egen medicin'. Alltså pressa högt och snabbt hela tiden. Ligga på och stressa REJÄLT. Inte låta Barca rulla igång sitt spel. Men tror ni på allvar att Milan kommer lyckas med detta? Kommer Cassano, Nesta, Van bommel orka detta? Deras mittfält är totalt undermåligt på denna nivån. Den enda chansen för Milan som jag ser det är att man gör en taktiskt perfekt uppgift, grisar till matchen rejält och spelar försvar, försvar och återigen försvar, och hoppas på 0-0 lååångt in i matchen. Försöker man spela offensivt så är det Bye bye..

Senast redigerad av vessl123 den 2011-09-13 klockan 13:37.
Gammal 2011-09-13, 14:37   #29

trilions avatar

Sharp$: 764

Standard

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle13616085.ab
Enligt artikeln

Chelsea bankar:
Lampard
Anelka
Terry

Skador:
Drogba
Avstangning:
Ramires
stammer detta kommer jag testa+1 Leverkusen till 2.50. Mer for spanningensskull
Forstar dock inte riktigt varfor han skulle banka dom i en CL match.
Gammal 2011-09-13, 14:38   #30

Standard

Först lutade det åt att jag skulle spela Dortmund men nu börjar jag mer o mer fundera över Arsenal. Oddsen stiger rejält och i skrivande stund får man 4,43 på Arsenal-seger, eller 3,29 på Arsenal +0.

Visst gjorde Dortmund en grym säsong och man har ett riktigt bra stöd på hemmaplan men behöver detta vara till ens fördel just i denna situationen? Dortmund-spelarna borde känna en hel del press och detta tror jag absolut passar Arsenal med den situation de just nu befinner sig i. Man är inne i en tung period och idag har de ingen press alls på sig för en gångs skull och de flesta förväntar sig att Dortmund ska vinna här idag. Jag tror det kommer gynna Arsenal.

Dessutom har inte Dortmund alls visat samma form som föregående säsong om man bortser från premiärmatchen mot krislaget Hamburg där man vann med 3-1. Förlust 1-2 mot Hertha senast samt förlust mot Hoffenheim och 0-0 mot Leverkusen. 4,40 kan jag nog inte hålla mig ifrån.
Gammal 2011-09-13, 16:14   #31

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vessl123 Visa inlägg
Först lutade det åt att jag skulle spela Dortmund men nu börjar jag mer o mer fundera över Arsenal. Oddsen stiger rejält och i skrivande stund får man 4,43 på Arsenal-seger, eller 3,29 på Arsenal +0.

Visst gjorde Dortmund en grym säsong och man har ett riktigt bra stöd på hemmaplan men behöver detta vara till ens fördel just i denna situationen? Dortmund-spelarna borde känna en hel del press och detta tror jag absolut passar Arsenal med den situation de just nu befinner sig i. Man är inne i en tung period och idag har de ingen press alls på sig för en gångs skull och de flesta förväntar sig att Dortmund ska vinna här idag. Jag tror det kommer gynna Arsenal.

Dessutom har inte Dortmund alls visat samma form som föregående säsong om man bortser från premiärmatchen mot krislaget Hamburg där man vann med 3-1. Förlust 1-2 mot Hertha senast samt förlust mot Hoffenheim och 0-0 mot Leverkusen. 4,40 kan jag nog inte hålla mig ifrån.
Det där med pressen kommer nog utifrån. Jag tror knappast brittisk media, Arsenals ägare och Wenger förväntar sig att de ska förlora idag. Men visst kan det kanske gynna dem att vara underdogs.

Håller mig nog borta jag. G'luck
Gammal 2011-09-13, 16:38   #32

Danilós avatar

Sharp$: 33

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trilion Visa inlägg
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle13616085.ab
Enligt artikeln

Chelsea bankar:
Lampard
Anelka
Terry

Skador:
Drogba
Avstangning:
Ramires
stammer detta kommer jag testa+1 Leverkusen till 2.50. Mer for spanningensskull
Forstar dock inte riktigt varfor han skulle banka dom i en CL match.
Vet inte hur mycket man ska lita på aftonbladet. Även om Chelsea möter United på söndag kommer man nog troligvis lira med både Terry och Lampard, får vi hoppas..
Daniló är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 16:50   #33

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 754
Standard

Trilion: Vart hittar du Leverkusen +1 till 2.50?
Govahill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 16:52   #34

Mr.DEEs avatar

Standard

Citat:
Det var ett riktigt dåligt argumentet Barcelona har ingenting att bevisa till skillnad från Milan som är ljusår ifrån Barcelona spelmässigt. De som hävdar att denna matchen kommer bli jämn är antagligen de som säger fortfarande säger att Serie A är "världens bästa liga".
Om du nu tror att denna matchen kommer bli jämn så får du gärna säga varför?Finns inte särskilt mycket som tyder på det.

Milans långsamma lag kommer bli sönderspelat. Det vi har fått lära oss av Real Madrids försök att besegra Barca är att man bör försöka bekämpa dom med sin 'egen medicin'. Alltså pressa högt och snabbt hela tiden. Ligga på och stressa REJÄLT. Inte låta Barca rulla igång sitt spel. Men tror ni på allvar att Milan kommer lyckas med detta? Kommer Cassano, Nesta, Van bommel orka detta? Deras mittfält är totalt undermåligt på denna nivån. Den enda chansen för Milan som jag ser det är att man gör en taktiskt perfekt uppgift, grisar till matchen rejält och spelar försvar, försvar och återigen försvar, och hoppas på 0-0 lååångt in i matchen. Försöker man spela offensivt så är det Bye bye..
Ja asså att Barca är mkt bättre är det inget snack om, men jag tycker dock att Milan är ett bättre lag nu än för några år sen. Man har bra balans i form av snabbhet rutin och styrka. Är det något Italienska lag är bra på så är det att spela tight. Säger inte att Barcelona inte kan/kommer vinna med 2-3 mål men tror bara att det kan bli en tight match ( inte målsnål ) och att leta värde i dem känns fel.

Kommer lira Dortmund -0.75. Tror däremot här att Dormund vinner med 2-3 mål. DEM ÄR SJUKA PÅ HEMMAPLAN! Dem har ett av Europas bästa fans! Av det som ja har sett av Arsenal nu i år så har det set riktigt dåligt ut. Man kommer få det svårt mot dortmund
Fake (+1)

Senast redigerad av Mr.DEE den 2011-09-13 klockan 17:09.
Gammal 2011-09-13, 17:38   #35

mattiaspolancos avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 551

Standard

Citat:
Ja asså att Barca är mkt bättre är det inget snack om, men jag tycker dock att Milan är ett bättre lag nu än för några år sen. Man har bra balans i form av snabbhet rutin och styrka. Är det något Italienska lag är bra på så är det att spela tight. Säger inte att Barcelona inte kan/kommer vinna med 2-3 mål men tror bara att det kan bli en tight match ( inte målsnål ) och att leta värde i dem känns fel.

Kommer lira Dortmund -0.75. Tror däremot här att Dormund vinner med 2-3 mål. DEM ÄR SJUKA PÅ HEMMAPLAN! Dem har ett av Europas bästa fans! Av det som ja har sett av Arsenal nu i år så har det set riktigt dåligt ut. Man kommer få det svårt mot dortmund
Det intressanta är att med mängder av nyförvärv så vet man inte hur Arsenal spelar idag, de kanske spelar som ett världslag? Förvisso saknar man ju Wilshere och Vermaelen men man vet aldrig.

Jag tror Arsenal är på sin uppåtväg nu efter lite självförtroende från senaste 1-0 vinsten.
mattiaspolanco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 17:40   #36

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

Hur som helst känns det som om oddsen i Arsenal-Dortmund känns ganska korrekt satta nu.
2-3.6-4.2 på Pinnacle nu

@mattiaspolanco - det var ju inte världens mest övertygande vinst...men 3 poäng likväl. Kanske var det som behövdes. Saknas fortfarande mycket känns det som...

Senast redigerad av FrankieJr den 2011-09-13 klockan 17:42.
Gammal 2011-09-13, 17:50   #37

mattiaspolancos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Hur som helst känns det som om oddsen i Arsenal-Dortmund känns ganska korrekt satta nu.
2-3.6-4.2 på Pinnacle nu

@mattiaspolanco - det var ju inte världens mest övertygande vinst...men 3 poäng likväl. Kanske var det som behövdes. Saknas fortfarande mycket känns det som...
Jo jag håller med dig... men jag tror mycket beror på all turbulens kring Wenger om hans förluster av Nasri & Fabregas och att han inte värvade någonting tills den sista dagen. Nu har all turbulens lagt sig, man har fått 3 pinnar mot Swansea även om det var ett löjligt mål så var det en skön boost som fick hela laget att andas ut efter all press från media.
Gammal 2011-09-13, 17:53   #38

Mr.DEEs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mattiaspolanco Visa inlägg
Det intressanta är att med mängder av nyförvärv så vet man inte hur Arsenal spelar idag, de kanske spelar som ett världslag? Förvisso saknar man ju Wilshere och Vermaelen men man vet aldrig.

Jag tror Arsenal är på sin uppåtväg nu efter lite självförtroende från senaste 1-0 vinsten.
Såg matchen mot Swansea och dem spelade ruttet rakt igenom. Att dem kanske spelar som ett världslag kan inträffa. Men innan dem har gjort det kommer jag inte att lägga en enda krona. Tror att det kommer bli en del hörnor funderar på att lira Ö 12.5 till 3.25. Känns som att det kan bli betydligt fler
Gammal 2011-09-13, 17:58   #39

trilions avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Govahill Visa inlägg
Trilion: Vart hittar du Leverkusen +1 till 2.50?
jadu, var nog bet365 som hade det oddset. hade bade +1 samt X2 pa 2.50.
Gammal 2011-09-13, 18:06   #40

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

Citat:
Jo jag håller med dig... men jag tror mycket beror på all turbulens kring Wenger om hans förluster av Nasri & Fabregas och att han inte värvade någonting tills den sista dagen. Nu har all turbulens lagt sig, man har fått 3 pinnar mot Swansea även om det var ett löjligt mål så var det en skön boost som fick hela laget att andas ut efter all press från media.
Vill nog ändå påstå att jag inte alls skulle vara så säker på att den där pressen har släppt på grund av ett skitmål och tre poäng mot nykomlingarna. Finns mycket att bevisa och all press är på dem. Mertesacker och Arteta känns väl som två hyffsade värvningar och kan säkert bli tongivande i framtiden. Men tills dess så passar jag.
Gammal 2011-09-13, 18:11   #41

Sharp$: 3509
Standard

Nej, Arsenal såg inte alls bra ut mot Swansea, men det var en match som nykomlingarna stängde och Wengers mannar hade svårt att luckra upp försvaret.

Borta mot Dortmund lär det vara en helt annat matchbild, och den tror jag kan gynna Arsenal. Med det sagt menar jag inte att det blir en enkelt match, inte alls. Tyskarna är väldigt bra, men de saknar viktige Barrios idag. Dessutom spelar de en snabb fotboll, offensiv sådan som jag tror kan gynna engelsmännen som har vassa kontringsspelare.

Nej, oddset är för högt, blev en Arsenal pk till 3.19!
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 18:14   #42

Vlads avatar

Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trilion Visa inlägg
jadu, var nog bet365 som hade det oddset. hade bade +1 samt X2 pa 2.50.
+1 Trevägs dvs Leverkusen +0.5 som finns till 2.75@Pinnacle.

Inte första eller femtonde gången jag ser förvirring kring det där,kan inte alla bara skriva Hcp som asian blir enklare så?
RobinD (+10)
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 18:18   #43

trilions avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
+1 Trevägs dvs Leverkusen +0.5 som finns till 2.75@Pinnacle.

Inte första eller femtonde gången jag ser förvirring kring det där,kan inte alla bara skriva Hcp som asian blir enklare så?
ber om ursakt for de, ska ta tag i det dar!
Gammal 2011-09-13, 18:20   #44

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 288
Standard

Sjukt vad bolagen värderar bort Milan.

OM Milan vinner båda halvlekarna, ger det 75.00 pengarna på NB. Löjligt!

Räcker fan att Barca tar en frilägesutvisning i första halvlek på Valdes där Milan får staff t.ex.

Skulle inte Milan klara detta 1 gång på 75 försök? Löjligt som sagt.

Jag sätter en liten peng i alla fall på grund av värdet. Det är inte någon bottenlag vi snackar om.

Senast redigerad av Baggio den 2011-09-13 klockan 18:22.
Baggio är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 18:35   #45

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piturek Visa inlägg
Borta mot Dortmund lär det vara en helt annat matchbild, och den tror jag kan gynna Arsenal. Med det sagt menar jag inte att det blir en enkelt match, inte alls. Tyskarna är väldigt bra, men de saknar viktige Barrios idag. Dessutom spelar de en snabb fotboll, offensiv sådan som jag tror kan gynna engelsmännen som har vassa kontringsspelare.

Nej, oddset är för högt, blev en Arsenal pk till 3.19!
+1
Sedan tycker jag inte man ska underskatta saknaden av Lucas Barrios och Nuri Sahin. De gjorde nästan hälften av Dortmunds mål förra säsongen och Barrios är Dortmunds store målskytt. Kagawa i anfallet har enligt rapporter inte alls hittat fjolårsformen heller.

Arsenal har en del potentiella matchvinnare så visst kan det gå vägen!
Gammal 2011-09-13, 18:38   #46

Mr.DEEs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Baggio Visa inlägg
Sjukt vad bolagen värderar bort Milan.

OM Milan vinner båda halvlekarna, ger det 75.00 pengarna på NB. Löjligt!

Räcker fan att Barca tar en frilägesutvisning i första halvlek på Valdes där Milan får staff t.ex.

Skulle inte Milan klara detta 1 gång på 75 försök? Löjligt som sagt.

Jag sätter en liten peng i alla fall på grund av värdet. Det är inte någon bottenlag vi snackar om.
Jag håller med! Det är löjligt vilka underdogs Milan är! Och DnB till 13x känns något högt det med. X i Olympiakos Piraeus - Marseille känns bra. Både i HT samt HT/FT. Känns som en mål snål match
Gammal 2011-09-13, 19:05   #47

Standard

Citat:
Jag håller med! Det är löjligt vilka underdogs Milan är! Och DnB till 13x känns något högt det med. X i Olympiakos Piraeus - Marseille känns bra. Både i HT samt HT/FT. Känns som en mål snål match
Nej det är inte löjligt att Milan är sådana underdogs. Milan är knappt top 10 i världen. Deras serie startade nyss. Dom har inte många matcher i benen. Dom möter världens bästa lag. Milan åkte ut mot Tottenham förra året. Ett Tottenham som var bra mycket sämre än United. Barca spelade ut United i finalen.

Barcelona har redan demolerat Villareal denna säsongen samt spelat ut Porto och vunnit dubbelmötet med Real Madrid.

Jag vet inte hur man ska förklara för er som fortfarande tror att Milan har en chans här. Det är bortkastade pengar. Det är ert val men seriöst. Milan är INTE tillräckligt bra.
Gammal 2011-09-13, 19:07   #48

Standard

Citat:
I den matchen känns det klart fördel för Olympiakos. Folk kan snacka om att de inte har börjat ligan, men detta gör dem bara ännu mer tända snarare, och det blir första matchen framför hemmafansen som kommer sjunga halsarna av sig.

Marseille saknar tyngd defensivt ikväll och har börjat ligan halvdant, Olympiakos har värvat smart och Yeste kommer bli otroligt nyttig, både på fasta situationer och som framspelare och med sin rutin.

DNB till 1.87 tog jag, finns säkert högre.

Det är inte lätt att spela borta i Grekland, det vet alla.

Men vad beträffar CL så är det som med landskamperna, man vinner alltid i längden på att spela underdogs, har väldigt svårt att se någon som gått med fint plus om man enbart ser på CL och Landskamperna genom att spela favoriter.
Gammal 2011-09-13, 19:11   #49

Standard

Citat:
Nej det är inte löjligt att Milan är sådana underdogs. Milan är knappt top 10 i världen. Deras serie startade nyss. Dom har inte många matcher i benen. Dom möter världens bästa lag. Milan åkte ut mot Tottenham förra året. Ett Tottenham som var bra mycket sämre än United. Barca spelade ut United i finalen.

Barcelona har redan demolerat Villareal denna säsongen samt spelat ut Porto och vunnit dubbelmötet med Real Madrid.

Jag vet inte hur man ska förklara för er som fortfarande tror att Milan har en chans här. Det är bortkastade pengar. Det är ert val men seriöst. Milan är INTE tillräckligt bra.
Jag har inte sagt att Barcelona inte kommer vinna, jag tror själv det blir något i stil med 3-0 eller 4-0 till Barcelona, men oddsen är på tok för höga på Milan. Milan är inget mittenlag i Belgien precis. Tyngden på Milans mittfält och snabbheten i anfallet kan mycket väl ställa till det för kortväxta Barcelona.

Backlinjen med en otränad Puyol och en Piqué som saknas är inte världens bästa. Räcker att Pato får upp farten i 1-2 anfall så har du mål kanske.

I mitt tycke är det mer värde i "Milan vinner båda halvlekarna" till 75.00 än att spela -1 på Barcelona till 1.70.

Det är bara min åskikt, även om jag tror Barca vinner med 3,4-0
Pacman (+1), henke111 (+1)
Gammal 2011-09-13, 19:21   #50

Fakes avatar

Regnskap

Standard

Sorry litt off topic men er ikke vits å åpne ny tråd(?):

Bolton 2 mot Arsenal 2 idag kan være et knallspill til 3.90 @ Nordicbet. Bolton kommer med mange fra A-laget. Jeg kjører 6 units!

Info her: http://www.bwfc.co.uk/page/General/0...449991,00.html

Arsenal spiller jo kamp idag mot Dortmund borte så de har sine beste A-spillere i den stallen.

Hva syns folket om Benfica - Man Utd i morgen? Tror dere Sir Alex kommer til å rotere mye på laget?

Senast redigerad av Fake den 2011-09-13 klockan 19:28.
Gammal 2011-09-13, 19:24   #51

Mr.DEEs avatar

Standard

Citat:

Alltså har jag sagt att Milan kommer vinna? Jag syftar på värde där jag anser att värdet ligger på¨Milans sida! Att Milan är mycket sämre än Barcelona är ingen raketforskning utan fakta. Det är CL och det har inträffat större skrällar än att Milan skulle få med sig en pinne eller att ev täcka spreaden.
Pacman (+1)
Gammal 2011-09-13, 19:28   #52

Mr.DEEs avatar

Standard

Citat:
I den matchen känns det klart fördel för Olympiakos. Folk kan snacka om att de inte har börjat ligan, men detta gör dem bara ännu mer tända snarare, och det blir första matchen framför hemmafansen som kommer sjunga halsarna av sig.

Marseille saknar tyngd defensivt ikväll och har börjat ligan halvdant, Olympiakos har värvat smart och Yeste kommer bli otroligt nyttig, både på fasta situationer och som framspelare och med sin rutin.

DNB till 1.87 tog jag, finns säkert högre.

Det är inte lätt att spela borta i Grekland, det vet alla.

Men vad beträffar CL så är det som med landskamperna, man vinner alltid i längden på att spela underdogs, har väldigt svårt att se någon som gått med fint plus om man enbart ser på CL och Landskamperna genom att spela favoriter.
Jo klart håller med. Det är inte lätt att spela där och klart fördel för hemma laget. Tror dock det blir mål snålt.
Gammal 2011-09-13, 19:57   #53

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Barca krossar Milan, bara titta på Milans tröga backlinje... hur ska dom hänga med?
Sitter med Barca -1.5 @ 2 ggr sen lång tid tillbaka, känns vettigt nu när oddset är 1.65

Varning för mycket underskattade Arsenal mot ett Dortm som inte riktigt fått till det än iår, Gunners kan ligga o fiska efter kontringar o har en målis i mkt bra from vad jag läst, DnB där ger mkt fint odds. Kan bli dagens rysare för många, lirar Dnb Gunners
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 20:19   #54

raaabins avatar

Standard

Citat:
Jag har inte sagt att Barcelona inte kommer vinna, jag tror själv det blir något i stil med 3-0 eller 4-0 till Barcelona, men oddsen är på tok för höga på Milan. Milan är inget mittenlag i Belgien precis. Tyngden på Milans mittfält och snabbheten i anfallet kan mycket väl ställa till det för kortväxta Barcelona.

Backlinjen med en otränad Puyol och en Piqué som saknas är inte världens bästa. Räcker att Pato får upp farten i 1-2 anfall så har du mål kanske.

I mitt tycke är det mer värde i "Milan vinner båda halvlekarna" till 75.00 än att spela -1 på Barcelona till 1.70.

Det är bara min åskikt, även om jag tror Barca vinner med 3,4-0
Hur kan du säga att det är mer värde i det när du tror mer på det andra? Vinner inte Milan båda halvlekarna är det lika med 0 i värde. Det är väl inget värde i spelet om det inte sitter? Och att de ska vinna båda halvlekarna känns högst osannolikt, har det ens hänt att Barca förlorat båda halvlekarna hemma någon gång?
Gammal 2011-09-13, 20:36   #55

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raaabin Visa inlägg
Hur kan du säga att det är mer värde i det när du tror mer på det andra? Vinner inte Milan båda halvlekarna är det lika med 0 i värde. Det är väl inget värde i spelet om det inte sitter? Och att de ska vinna båda halvlekarna känns högst osannolikt, har det ens hänt att Barca förlorat båda halvlekarna hemma någon gång?
Om Spaniens landslag möter Rumänien och Spanien har 1.01 i odds, men Rumänien har 50.0 i odds, vart ligger värdet då anser du?

På Spanien eller Rumänien?

Samtidigt tror jag att mitt spel går in minst 1 gång av 75 möjliga, alltså anser jag att det finns ett bra spelvärde i det.

Alla värderar vi olika, men Milan är ett topplag i Europa och Barcelona kör med två mittfältare i backlinjen.

Vi får se, men det är inget omöjligt. Milan vann mot Real borta här om året...

Senast redigerad av Baggio den 2011-09-13 klockan 20:38.
Gammal 2011-09-13, 20:39   #56

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Men det är väl ändå klart att det finns värde i spelet även om det inte skulle sitta, värdeodds är ju det man eftersträvar när man bettar ffs. Nu kanske inte detta var det bästa exemplet men i alla fall.
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Baggio (+5)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 20:52   #57

Sharp$: 6093

Standard

Citat:
Om Spaniens landslag möter Rumänien och Spanien har 1.01 i odds, men Rumänien har 50.0 i odds, vart ligger värdet då anser du?

På Spanien eller Rumänien?

Samtidigt tror jag att mitt spel går in minst 1 gång av 75 möjliga, alltså anser jag att det finns ett bra spelvärde i det.

Alla värderar vi olika, men Milan är ett topplag i Europa och Barcelona kör med två mittfältare i backlinjen.

Vi får se, men det är inget omöjligt. Milan vann mot Real borta här om året...
hehe Pato 1'.. har inte spelat å skrattar inte åt ngn, bara lite komiskt

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 20:58   #58

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
hehe Pato 1'.. har inte spelat å skrattar inte åt ngn, bara lite komiskt
Eller hur? , men det ska mycket till att den går in, men hade jag haft Betfair hade jag kunnat sälja av ganska fint
Gammal 2011-09-13, 21:29   #59

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Bara hoppas Barca vänder på steken, och att Gunners håller
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 21:37   #60

Rilles avatar

Sharp$: 436

Standard

Vet inte om det stämmer men på flash score står det att Barca har 68% boll i ht så dom borde ju vända.
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 22:22   #61

Donalds avatar

Sharp$: 181

Standard

Citat:
Eller hur? , men det ska mycket till att den går in, men hade jag haft Betfair hade jag kunnat sälja av ganska fint
Du måste inte ha Betfair för att kunna spela live.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 22:36   #62

mattiaspolancos avatar

Standard

2-2, hahah det var ganska bra odds på oavgjort.
Gammal 2011-09-14, 10:51   #63

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 26
Standard

Citat:
2-2, hahah det var ganska bra odds på oavgjort.

Japp. Spelade oavgjort till 6.2 på Betfair.
fenix92 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 11:24   #64

kimpoes avatar

Sharp$: 411
Standard

Motivation slår klass,som min gamle tränare alltid sa.
Italienska topplag kan man aldrig räkna bort.
kimpoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 11:38   #65

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 297
Standard

Varför stiger United? 1.72 för 2 timmar sedan, 2 nu @ bet365. Är det bara för Rios avhopp eller har det framkommit mer?
Gervais är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 12:27   #66

knasbolls avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 445
Standard

Jag undrar detsamma. Varför stiger United? Jag spelade dem på 1.95 och var helt säker på att det skulle sjunka till cirka 1.75 eller något sådant
knasboll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 12:38   #67

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gervais Visa inlägg
Varför stiger United? 1.72 för 2 timmar sedan, 2 nu @ bet365. Är det bara för Rios avhopp eller har det framkommit mer?
2.10 nu på Pinnacle. Förväntade mig också att den skulle ner, det gjorde väl alla. Rio's avhopp vore imo knappast motiverat på en 0,20 höjning.
Gammal 2011-09-14, 13:20   #68

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 297
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
2.10 nu på Pinnacle. Förväntade mig också att den skulle ner, det gjorde väl alla. Rio's avhopp vore imo knappast motiverat på en 0,20 höjning.
Nej tänkte detsamma, även om jag uttryckte mig slarvigt.
Blev lite orolig efter detta. Kanske bör avvakta startelvor.
Gervais är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 13:36   #69

MrHanssons avatar

Sharp$: 973

Standard

har spelat united att vinna hörnorna mot benfica då jag tror att UTD kommer föra matchen rätt så ordentligt och anfalla mycket längs kanterna! 1.78 @ NB

även madrid -1.5 hörna då jag tror att zagreb kommer få det rikgti tufft idag, mittbackarna är osäkra och ytterbackarna likaså som hels ligger på offensiven, tror madrid kommer rinna igenom rätt mycket och zagreb lyckas få undan i sista stund! 1.80 @ NB

även lirat CSKA X2 borta mot lilla som jag tror kan få problem mot ett starkt ryskt defensivt lag som gärna är nöjda med X:et och kan ligga på konringar med tosic och vagner love. 1.98 @NB
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 13:45   #70

Sharp$: 1169

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gervais Visa inlägg
Nej tänkte detsamma, även om jag uttryckte mig slarvigt.
Blev lite orolig efter detta. Kanske bör avvakta startelvor.
enligt aftonhoran så ska Giggs-Carick-Fletcher spela från start, vore inte otippat om även Park fick springa lite på kanten också.
Troligtvist sätter han Young och Anderson på bänken om de spelar en rak 4-4-2.
Dessa två har haft en bra start på säsongen så det vore något märkligt.
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 13:55   #71

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrHansson Visa inlägg
har spelat united att vinna hörnorna mot benfica då jag tror att UTD kommer föra matchen rätt så ordentligt och anfalla mycket längs kanterna! 1.78 @ NB

även madrid -1.5 hörna då jag tror att zagreb kommer få det rikgti tufft idag, mittbackarna är osäkra och ytterbackarna likaså som hels ligger på offensiven, tror madrid kommer rinna igenom rätt mycket och zagreb lyckas få undan i sista stund! 1.80 @ NB

även lirat CSKA X2 borta mot lilla som jag tror kan få problem mot ett starkt ryskt defensivt lag som gärna är nöjda med X:et och kan ligga på konringar med tosic och vagner love. 1.98 @NB
Tänk dock på att CSKA åkte på stryk senast borta mot Dinamo Moskva med 0-4 samt att dom saknar målvakten Igor Akinfeev, försvararna Viktor Vasin och Shennikov, mittfältarna Honda och Gonzalez samt anfallaren Tomas Necid.
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Lunkan (+1)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 14:21   #72

MrHanssons avatar

Sharp$: 973

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Tänk dock på att CSKA åkte på stryk senast borta mot Dinamo Moskva med 0-4 samt att dom saknar målvakten Igor Akinfeev, försvararna Viktor Vasin och Shennikov, mittfältarna Honda och Gonzalez samt anfallaren Tomas Necid.
ja, är ju lite de som är de som talar mot. honda och akinfeev som är största avbräcken, men har en liten feeling att ryssarna kommer slita från slut till start med tanke på att dom inte har lika bra lag och sen spelar dom nog lite för sina landsmän i yaroslavl ()
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 15:04   #73

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg
enligt aftonhoran så ska Giggs-Carick-Fletcher spela från start, vore inte otippat om även Park fick springa lite på kanten också.
Troligtvist sätter han Young och Anderson på bänken om de spelar en rak 4-4-2.
Dessa två har haft en bra start på säsongen så det vore något märkligt.
United åker inte till Portugal för att spela oavgjort i första gruppmatchen. Giggs-Carrick-Fletcher-Park är ju ett ganska trevligt mittfält om man frågar 99% av världens klubbar

Vi får se - oddssvängningarna har ju inte nödvändigtvis något med troliga startelvor att göra.
Gammal 2011-09-14, 15:32   #74

zimzelens avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2321

Standard

Frågan är när ManU når sin topp på betfair så att man kan pumpa in lite innan public sänker oddset några tics före matchstart.

Fast mittfältet med de gamla rävarna lär inte generera en explosion i mål för United precis. Kan bli en tight historia där United drar det längsta stråt i ett sista ryck i matchen. Förmodligen pga ett taffligt misstag av Benfica. Ganska så typiskt United att vinna en match när det gäller CL.

Inter borde vinna mot Tranzborspor som har sin tränare avstängd till denna matchen. Men, jag tror att Gasperini kommer misslyckas totalt i europa med sin 3-backslinje filosofi. De läcker redan som ett såll under inledningen av säsongen. Åker Sneijder på en skada så är Inter inte speciellt vassa. Forlan får inte spela för Inter i CL. Positivt på ett sätt också för då får duktige Pazzini chansen att bevisa varför han borde ha en plats i startelvan. Men just idag är jag kluven. Men jag tror och hoppas för italiensk fotbolls skull att Inter vinner idag. kanske en -1,5 asian på dem?
Gammal 2011-09-14, 15:55   #75

Sharp$: 1169

Standard

Man. United 0-0 Rangers

Valencia 0-1 Man. United

Man. United 1-0 Bursaspor

Bursaspor 0-3 Man. United

Rangers 0-1 Man. United

Man. United 1-1 Valencia

Marseille 0-0 Man. United

Man. United 2-1 Marseille
Aggregate: 2-1

Chelsea 0-1 Man. United

Man. United 2-1 Chelsea
Aggregate: 3-1

Som jag erinrade mig så spelade inte United den mest glänsande fotbollen i champions league förra säsongen, de som har lirat över 2.5 får hoppas på att det "nya" United får fortsatt förtroende.
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 16:03   #76

zimzelens avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2321

Standard

Ferguson har sagt att för den här typen av matcher krävs det en annan typ av spelare, därav gamlingarnas intåg i startelvan ikväll verkar det som. Mycket möjligt att vi har 0-0 efter första halvlek. Sen låter Ferguson någon ungtupp luftas och ge dem uddamålsegern, som vanligt.
Gammal 2011-09-14, 16:17   #77

Sharp$: 2362
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kimpoe Visa inlägg
Motivation slår klass,som min gamle tränare alltid sa.
Italienska topplag kan man aldrig räkna bort.
Kommer oddset på Man U fortsätta stiga tro?

Skadorna i CSKa avskräcker, annars hade +0.5 varit intressant.

Undrar om Inter verkligen vinner med 2 mål eller mer. +1.5 på turkarna känns lockande.

F1:

Senast redigerad av RobinD den 2011-09-14 klockan 20:59. Anledning: Påhopp på annan medlem
ExtraCheese är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 16:47   #78

Standard

Idag tror jag faktiskt på under 2.5 mål mellan Ajax - Lyon. Lyon kommer väldigt sargat offensivt med både Lisandro Lopes och Yourcuff på skadelistan. Man har ingen riktig playmaker i dagens match och kommer säkerligen vara väldigt nöjda om man klarar oavgjort.

Senast redigerad av RobinD den 2011-09-14 klockan 21:00. Anledning: OT
Gammal 2011-09-14, 17:34   #79

marlings avatar

Sharp$: 3131
Standard

Värdet låg ju helt klart på Milan pre-match, trots att även jag trodde att Barca skulle köra över dom.
Men 1,25 på Barcelona är bara för lågt när man möter Italiens bästa klubblag.

Man måste kunna skilja på vad man tror och var värdet finns.
Pacman (+1), Paaso (+1), Lunkan (+5)
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 19:16   #80

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 98
Standard

Tillbaka till matcherna ikväll....tror på X mellan ajax-lyon. Ajax har tappat mycket spets efter förlusten av suarez och visst det håller med dejong och suleimani i holland men inte i europas toppturnering. Lyon har däremot avbräck offensivt och jag tror att man kommer till matchen med hopp om att ta mminst en poäng. Tror på 0-0 alternativt 1-1 men absolut ingen målexplosion.

PS. Nu får vi hoppas att jag har rätt så jag inte heller blir påhoppad av "mr.smartguys" som analyserar efter match.
Mangomenace (+4), Lunkan (+5), raaabin (+1)

Senast redigerad av RobinD den 2011-09-14 klockan 21:02. Anledning: OT
Eloo89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 20:13   #81
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Håll er till ämnet nu eller fortsätt diskussionen i PM. /mod
Gammal 2011-09-14, 20:35   #82

Sharp$: 2500
Standard

fan vad trött jag är att man inte kan se bra sport längre på "vanliga" svenska kanaler.
Viasat måste man tydligen ha för att få se champions league detta år, samt säkert alla matcher av intresse i framtiden....
Tröttsamt!

ps, någon som har en bra stream att länka till?
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 20:38   #83

raaabins avatar

Standard

Till dagens lir, Båda lagen gör mål i Ajax - Lyon, tror att båda kommer gå för 3 poäng och Gomis kommer näta för Lyon. Ajax gör mål på hemmaplan så är det bara!

Blev tillslut ett lir på Man Utd, fick -0.25 till 1.90 vilket känns mycket bra. Jag har mycket svårt att se att United ska åka till Portugal och förlora med tanke på vilken hysterisk form man är inne i. 2:an ligger närmast till hands men är lite orolig för Uniteds "nöjda-med-kryss-på-bortaplan-spel". -0.25 känns mycket bra!

LYCKA TILL IDAG

Senast redigerad av RobinD den 2011-09-14 klockan 21:02. Anledning: OT
Gammal 2011-09-14, 20:42   #84

Sharp$: 2500
Standard

fan vad trött jag är att man inte kan se bra sport längre på "vanliga" svenska kanaler.
Viasat måste man tydligen ha för att få se champions league detta år, samt säkert alla matcher av intresse i framtiden....
Tröttsamt!

ps, någon som har en bra stream att länka till?
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 21:05   #85
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Åter igen, håll er till ämnet. Nästa OT inlägg från vessl123 eller ExtraCheese renderar i en varning. Fortsätt er diskussion i PM. Alla inlägg om eran diskussion redigerade och de som saknade substans för ämnet raderade. /mod
Gammal 2011-09-14, 23:04   #86

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 819
Standard

Jävligt målsnål och skrällrik omgång. Spelbolagen firar säkert i detta nu.
prop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td