Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   NHL 13 GM Connected Sharps-liga (Xbox 360) (https://www.sharps.se/forums/offtopic/12936-nhl-13-gm-connected-sharps-liga-xbox-360-a/)

Vurpan 2012-10-14 20:34

Ducks här, redo att spela nhl till småtimmarna från 22.00! Lazlo sugen?

KungBjolle 2012-10-14 21:09

kan ottawa o colorado lira ikväll/inatt tro?!

Lazlo 2012-10-14 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av Vurpan (Inlägg 208064)
Ducks här, redo att spela nhl till småtimmarna från 22.00! Lazlo sugen?

Absolut, kommer in vid 22 så hinner vi lira innan 49ers-Giants!

DaggenNHL 2012-10-14 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av KungBjolle (Inlägg 208068)
kan ottawa o colorado lira ikväll/inatt tro?!

Chicago kan!:evilgrin39:

Vurpan 2012-10-14 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 208069)
Absolut, kommer in vid 22 så hinner vi lira innan 49ers-Giants!

Haha its a deal, nu ska bara dolphins wrap it up så är ja nöjd!

Overkill 2012-10-14 22:00

Nu har jag (Devils) endast Montreal kvar att möta denna period. Har skickat ett meddelande på LIVE, dock inget svar ännu. Kniper det slänger jag iväg ett PM här på Sharps. :)

Vurpan 2012-10-14 22:33

Den får du va nöjd med Lazlo;)

Vurpan 2012-10-14 23:25

Asså va sitter ni med för 56k-modem?:D

Lazlo 2012-10-15 00:00

Det va ganska jämnt men du hade inte varit värd en vinst efter att du kom ikapp när det laggade satan och jag inte kunde styra mina gubbar... :) Du får satsa på att ta revansch nästa gång vi mötts!

Jynas 2012-10-15 03:05

Någon som mött Ottawa/St. Louis den här omgången?

//Rapportera inaktivitet hos mig för imorgon börjar jag dela ut varningar...

mazzy 2012-10-15 07:25

Lazlo och Jonte94k: Wild här. Jag har mycket just nu. Men kan jag i alla fall spela imorgon kväll och onsdag kväll.

Jonte94k 2012-10-15 12:15

Citat:

Ursprungligen postat av mazzy (Inlägg 208114)
Lazlo och Jonte94k: Wild här. Jag har mycket just nu. Men kan jag i alla fall spela imorgon kväll och onsdag kväll.

Okej, då kör vi då!

Lazlo 2012-10-15 12:51

Citat:

Ursprungligen postat av Jynas (Inlägg 208111)
Någon som mött Ottawa/St. Louis den här omgången?

//Rapportera inaktivitet hos mig för imorgon börjar jag dela ut varningar...

Tror du kan kicka St Louis då det är Qirren och han verkade ju inte ha något vidare intresse för detta. Ottawa är väl Philjay om jag inte minns fel och han har varit aktiv förut så det kan vara lönt att försöka kontakta honom.

Citat:

Ursprungligen postat av mazzy (Inlägg 208114)

Alright, hojta till när du kan lira så ser vi till att ta matchen innan deadline.

kusagwa 2012-10-15 14:54

Vem styr Montreal?

Minnestoa och Caps ni har fått pm angående Rangers möten emot er.

KungBjolle 2012-10-15 15:39

Har ngn skymtat ottawa o colorado? Det är dom jag har kvar att möta iaf! Jag har inte sett till dom ngn gång iaf, har ngn annan gjort det?

Jynas 2012-10-15 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 208127)
Tror du kan kicka St Louis då det är Qirren och han verkade ju inte ha något vidare intresse för detta. Ottawa är väl Philjay om jag inte minns fel och han har varit aktiv förut så det kan vara lönt att försöka kontakta honom.

Varning skickad till Qirren, har dock inte varit online sen jag blev kommisionär 10/10.

Philjay har inte varit online sen 8/10, någon som känner honom personligen som kan meddela att det är ny period? Fast har man en ynnest av intresse för ligan känns det som att man loggar in och kollar oftare än en gång/vecka.

Känns trist att kicka folk då vi blir färre, men vi vill ju ha en aktiv liga. Försök gärna värva medlemmar till ligan, tror vi har 7 lediga lag för tillfället. Känns som att det kan bli fler innan onsdag...

Overkill 2012-10-15 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 208134)
Vem styr Montreal?

woxxa har jag för mig? Kan dock ha fel, men tror det är han. :)

kusagwa 2012-10-15 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 208140)
woxxa har jag för mig? Kan dock ha fel, men tror det är han. :)

Ok, trodde han tog Chicago men hade väl fel där. Har du fått tag på han?

Overkill 2012-10-15 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 208142)
Ok, trodde han tog Chicago men hade väl fel där. Har du fått tag på han?

Har inte gjort något riktigt försök ännu, slängde iväg ett PM på lajven. Ska försöka få tag i honom under morgondagen som senast. :)

DaggenNHL 2012-10-15 16:26

Colorado och Edmonton är inte aktiva!

kusagwa 2012-10-15 16:32

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 208145)
Har inte gjort något riktigt försök ännu, slängde iväg ett PM på lajven. Ska försöka få tag i honom under morgondagen som senast. :)

Vilket är hans gamertag?:)

Jynas 2012-10-15 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 208147)
Vilket är hans gamertag?:)

DaggeDeg

Vurpan 2012-10-15 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 208093)
Det va ganska jämnt men du hade inte varit värd en vinst efter att du kom ikapp när det laggade satan och jag inte kunde styra mina gubbar... :) Du får satsa på att ta revansch nästa gång vi mötts!

Nae vinst var jag nog inte värd men iaf förlängning;) Hur som så var det kul att äntligen vinna ett tek haha:) Fick tips av en polare igår och nu kan man ju t o m ha kvar puck vid offensiv tek! Absolut, du hade ju rätt så bra streak så är ändå nöjd:)

kusagwa 2012-10-16 11:41

Rangers drar sig ur. Har känt senaste veckan att jag inte kunnat motivera fortsatt spel i ligan. Var efter 2 veckor trots den katastrofala starten starkt sugen på att fortsätta men när en viss person skulle hålla på att fjanta sig och inte simulera vidare ledde det till detta beslut. All lycka till er och cred till Jynas som tar på sig ansvaret att vara gm och som verkar ta det på allvar. Lycka till! Ett råd: kör med färre lag, roligare med 60 matcher som en levande människa än 20 mot en dator.

Jynas 2012-10-16 15:27

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 208233)
Rangers drar sig ur. Har känt senaste veckan att jag inte kunnat motivera fortsatt spel i ligan. Var efter 2 veckor trots den katastrofala starten starkt sugen på att fortsätta men när en viss person skulle hålla på att fjanta sig och inte simulera vidare ledde det till detta beslut. All lycka till er och cred till Jynas som tar på sig ansvaret att vara gm och som verkar ta det på allvar. Lycka till! Ett råd: kör med färre lag, roligare med 60 matcher som en levande människa än 20 mot en dator.

Fan vad tråkigt att höra. Känner du att du kan ladda om batterierna ska du veta att du är välkommen tillbaka! Vi kommer köra en omgång/vecka nu så du behöver inte oroa dig för försenade simuleringar. Stort tack för creden och lyckönskningarna!

Jynas 2012-10-16 15:29

Qirren (St. Louis) och Philjay (Ottawa) blir kickade idag om jag inte hör något från dem. Varningar utskickade, inte ett ord.

kusagwa 2012-10-16 15:41

Tack Jynas får se hur framtiden blir. Kicka inte Philjay (Ottawa) han brukar vara väldigt aktiv båda på sharps och på liven, tror han är student med så han har väl mkt tenta plugg? Tycker att han kan vara värd en chans.

Jonte94k 2012-10-16 15:45

Att bli kickad behöver ju inte nödvändigtvis betyda något, det är ju bara att ansöka om sitt lag igen ifall man vill vara aktiv.

Kusagwa: Tråkigt att höra, speciellt nu när vi fått igång ligan igen med någon som verkligen vill dra den framåt :/

Lazlo 2012-10-16 15:48

Har bara lyckats få till 1 match mot någon annan person (Vurpan/Ducks) denna perioden trots att jag jagat alla mina motståndare. Ilar/Kings spelade jag mot igår men EA servrarna kraschade vid ställningen 1-1 med ca 5 minuter kvar av tredje och vi skulle försöka få till matchen igen. Mazzy som skrev i tråden igår sa ju att han skulle försöka få till sina matcher med sitt Wild så de löser sig säkert det också.

Colorado har jag inte kunnat få tag på någonstans trots att jag mötte honom förra perioden, det verkar vara fler här som har svårt att få till matcher mot Colorado. Ägaren är Akilles här på Sharps och något liknande med Hypebeast på xbox iaf. Har kontaktat honom men inget svar.

Sen är det Florida som jag inte vet vem det är men han har ställt in så man kan möta hans lag som datorstyrt. Dock så är han online titt som tätt men svarar inte på meddelande på liven så vet inte om det finns någon större mening med att han tar upp ett lag om han ändå inte tänker spela. Det va även någon Florida ägare som tabbade sig i början och spelade en match mot datorn innan ligan hade startat, vet dock inte om det är samma ägare nu men jag tror inte Florida kommer spela något så det lutar åt kick där.

Qirren kan du kicka, vore väldigt intressant att veta vad som hände där men det lär väl aldrig bli så.

Philjay va väldigt aktiv i början men kanske tappade suget när Qirren strulade och det kan vara lönt att försöka kontakta honom och få ett svar om han vill fortsätta vara med eller inte. Jag drar iväg ett PM till honom.

DD 2012-10-16 15:49

Har Colorado, Edmonton och Ottawa kvar att möta. Har skickat meddelanden till dom på liven så får se vad som händer där.

Jonte94k 2012-10-16 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 208283)
Sen är det Florida som jag inte vet vem det är men han har ställt in så man kan möta hans lag som datorstyrt. Dock så är han online titt som tätt men svarar inte på meddelande på liven så vet inte om det finns någon större mening med att han tar upp ett lag om han ändå inte tänker spela. Det va även någon Florida ägare som tabbade sig i början och spelade en match mot datorn innan ligan hade startat, vet dock inte om det är samma ägare nu men jag tror inte Florida kommer spela något så det lutar åt kick där.

Jag gjorde en trade med Floridas GM i början av säsongen (Fleischmann mot Franzen) och då sa han att han hade den där GM-Connected-appen till mobilen. Spelar han matcher och sådant så är han ju inte bara inne på mobilen men står det att han är i "NHL 13 - Navigating Menus" så är han förmodligen bara inne på appen.

Han kanske blev så besviken över trejden att han slutade spela, Zäta har ju producerat från någon enstaka poäng till toppen av poängligan sedan han fick Fleischmann vid sin sida istället för Franzen som inte är något vidare spjut på grillorna ;)

hultmaniac 2012-10-16 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 208283)

Håller inte med om att man bör kicka Floridas GM än. Han har ju som sagt inställt så att man kan möta hans lag datorstyrt, så ser ingen mening med en kick? Det är ju inte direkt ett överväldigande intresse för att hans plats. Det stämmer att han spelade en match mot datorn (mitt Tampa Bay) i början men vadå, alla gör vi misstag och han gav mig dessutom en match sedan så ingen skada skedd :)

Jynas 2012-10-16 18:09

Tackar för rapporter krappar. Varningar skickade till Colorado, Edmonton och San Jose. Philjay stannar så länge. Qirren kickas ikväll om inget oförutspått sker.

Hinner ni spela innan simulering imorgon kväll om ovan nämnda lag blir datorstyrda? Känns som jag måste åtminstone ge dom några timmar efter jag skickat ut varningar. Även Caps måste svara här eller på XBL innan imorgon, har mött dom en gång redan och vet ju att jocke772 brukar vara aktiv.

Hur går det för nytillskotten? woxxa, DaggeDeg?

KungBjolle 2012-10-16 18:24

colorado o ottawa här som saknas...

Lazlo 2012-10-16 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av hultmaniac (Inlägg 208317)
Håller inte med om att man bör kicka Floridas GM än. Han har ju som sagt inställt så att man kan möta hans lag datorstyrt, så ser ingen mening med en kick? Det är ju inte direkt ett överväldigande intresse för att hans plats. Det stämmer att han spelade en match mot datorn (mitt Tampa Bay) i början men vadå, alla gör vi misstag och han gav mig dessutom en match sedan så ingen skada skedd :)

Sure, han har väl gjort en bra sak då man kan möta hans lag som datorstyrt men anser bara att det finns ingen anledning till att ha inaktiva spelare med i ligan. Alla som möter Florida kommer varje vecka få försöka jaga reda på honom för att kunna spela matchen eller försöka få svar om hans ens vill vara med längre och man behöver vänta med att spela matchen till slutet av perioden för man vet aldrig om han dyker upp eller inte och det känns ju inte fair att spela matchen mot hans lag datorstyrt det första man gör på en ny period.

Nej jag menade inte att misstaget skulle göra att han kickas då det som du säger är mänskligt att göra fel. Minns bara att det blev lite grinigt på flera håll och kanter i samband med det och därför kanske han tappade suget på att vara med.

Kort och gott, vi försöker sålla bort alla som inte är aktiva. Kommer Floridas ägare eller någon annan på att de vill lira en match i December så kan han joina ligan då igen. Det underlättar nå enormt för oss andra som är engagerade om vi bara har med folk som vill spela och som går att få tag på utan att vända upp och ner på halva internet! :)

Overkill 2012-10-16 19:20

Har skickat ett PM här på Sharps till woxxa om när han kan spela ikväll/imorgon, kan inte göra så mycket mer än det egentligen. Har tidigare under helgen skickat PM på XBL, men inget svar där heller.

Får se vad som händer.

yertle 2012-10-16 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av Jynas (Inlägg 208318)
Qirren kickas ikväll om inget oförutspått sker.

När är ikväll?

Ilar24 2012-10-16 21:09

Lazio och Anaheim, spela imorgon innan hockeyn?

Lazlo 2012-10-16 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av Ilar24 (Inlägg 208349)
Lazio och Anaheim, spela imorgon innan hockeyn?

Tror du menar mig och jag kan i stort sett när som helst. Ge mig en tid så kör vi då...

mazzy 2012-10-16 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 208353)
Tror du menar mig och jag kan i stort sett när som helst. Ge mig en tid så kör vi då...

Spela mot mig nu?