Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Riksdagsval 2014 - spel på vinnare (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/17764-riksdagsval-2014-spel-pa-vinnare/)

Moffegrev 2014-09-08 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 369978)
....

Och för att få ordning på brottsligheten bland ungdomarna, så borde man återinföra fritidsgårdar med mycket personal i alla kommuner. Det är en mycket bättre lösning än att vi ska ha fler poliser.

http://www.youtube.com/watch?v=WMZdA...yer_detailpage

Har aldrig förstatt vad som är sa magiskt med just fritidsgardar? När jag växte upp fanns inga fritidsgardar, och det blev folk av oss helt utan dessa magiska platser.

Citat:

Sverige är inget fattigt land. Allt annat är bara skrönor. Det som nästan aldrig pratas om, är hur mycket landet Sverige tjänar på sina högteknologiska vapensystem och minor som man exporterar till utlandet. Sen att skylla allt på invandringen är ju bara patetiskt.
Sveriges vapenexport motsvarar 0,4% av BNP. Knappast den som gjort Sverige till ett rikt land.

Seebbo 2014-09-08 11:51

Spoiler:
Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 369978)
Det alliansen med hjälp av SD har skapat under sina åtta år i makten, är bara ett större klassamhälle. Man har privatiserat och sålt skolor/sjukvårdsplatser till underpris, skapat kaos i sjukvården med en massa vinstdrivande sjukhus/hem med dålig bemanning och urusel micromat. Tur att man inte är pensionär ännu.

För att ett samhälle ska fungera normalt, så måste dagis, skola och sjukvård fungera prickfritt i grunden för alla (fattiga som rika). Men sen att många utnyttjar sjuvården i onödan är också ett systemfel.

Och för att få ordning på brottsligheten bland ungdomarna, så borde man återinföra fritidsgårdar med mycket personal i alla kommuner. Det är en mycket bättre lösning än att vi ska ha fler poliser.

De flesta av oss invånare har enorma skulder till bankerna. Alltså är ni fast i systemet, som våra ledare vill att vi ska vara. Därför byggs det inga hyresrätter. Man vill ju bara skapa klyftor i samhället.

Sverige är inget fattigt land. Allt annat är bara skrönor. Det som nästan aldrig pratas om, är hur mycket landet Sverige tjänar på sina högteknologiska vapensystem och minor som man exporterar till utlandet. Sen att skylla allt på invandringen är ju bara patetiskt.

Tyvärr så är tänket hos de flesta, att den som har mest pengar på kontot när man dör är den som vinner.

Ja sjukvården var ju så mycket bättre förut än den är nu. Jag tror på konkurrens och har vi möjligheten att välja vilket äldreboende vi vill bo på eller vilken sjukvård vi vill ha så kommer företagen vara tvungna att satsa tillbaka pengar i verksamheten.

Detsamma gäller skolor. Gick själv på en privatskola och funkade sjukt bra. Betydligt modernare än en gammal trött kommunal skola.

Angående klyftorna så är det där en sanning med modifikation. Ja klyftorna har kanske ökat lite MEN de fattiga har blivit rikare och det måste väl vara det som räknas?

robust 2014-09-08 13:06

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 369990)
Spoiler:

Ja sjukvården var ju så mycket bättre förut än den är nu. Jag tror på konkurrens och har vi möjligheten att välja vilket äldreboende vi vill bo på eller vilken sjukvård vi vill ha så kommer företagen vara tvungna att satsa tillbaka pengar i verksamheten.

Detsamma gäller skolor. Gick själv på en privatskola och funkade sjukt bra. Betydligt modernare än en gammal trött kommunal skola.

Angående klyftorna så är det där en sanning med modifikation. Ja klyftorna har kanske ökat lite MEN de fattiga har blivit rikare och det måste väl vara det som räknas?

Klyftorna ökar mycket snabbare med dagens politik. Och har man pengar kan man få det bästa av allt, så är det ju. Men frågan är, varför ska de som har pengar få köpa sig före vårdkön, köpa sig bättre betyg i skolan och få ett bättre start i livet än en fattig? Alla borde få samma förutsättningar. Vad man sen gör med detta är upp till var och en.

Bara för att man bär på en kostym, så betyder det inte att man är smart.

doob 2014-09-08 13:53

Jaha det är HÄR du håller till med ditt svammel Fulsprit!?
Och hänvisar till Avpixlat gör du också!? Det är ju jävla källkritiskt av dig...

:holms:

Flickepojken 2014-09-08 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 369960)
Även om jag inte vill ha de flesta invandrarna i Sverige så är det inte deras "fel" att de är här och inte i ex Italien. Vem skulle inte söka sig till Sverige i deras situation, ett land där mjölk och honung rinner ur kranarna och där flickorna alltid är redo för lite överraskningssex...

Det är självklart politikerna i "Sjuklöverns" fel - det är dessa som skapat incitament för allsköns invällare att ta sig till Sverige och sedan leva i sus och dus, på skattebetalarnas bekostnad...

Välfärd och en alldeles för stor invandring av analfabeter från ökenområden och MENA, kan aldrig gå ihop!

Tycker ni detta känns rätt och riktigt?!

http://avpixlat.info/2014/09/07/2-50...gas-bo-i-talt/

Ingen idé att fråga om källa på detta, för japp såhär är det ju alltid :whistling:

robust 2014-09-08 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 369986)
http://www.youtube.com/watch?v=WMZdA...yer_detailpage

Har aldrig förstatt vad som är sa magiskt med just fritidsgardar? När jag växte upp fanns inga fritidsgardar, och det blev folk av oss helt utan dessa magiska platser.

Sveriges vapenexport motsvarar 0,4% av BNP. Knappast den som gjort Sverige till ett rikt land.

Jag ska berätta vad som var bra med fritidsgårdar. Istället för polisen (som ingen förortsunge har respekt för) så fanns ju fritidsledarna till för dem barnen som verkligen behövde hjälp med dittan och dattan. De tog oftast föräldrarollen och fungerade väl som stödpersoner åt besvärligare ungar som säkerligen hade det tufft hemma. Alla behöver stödpersoner någon gång i sitt liv.

daders 2014-09-08 14:40

Hej Fulsprit.

Vad är en etnisk svensk?

Min polare vars morsa invandrade från forna Jugoslavien. Etnisk svensk eller ej?
Mina kusiner vars mormor och morfar invandrade från Finland. Etnisk svensk eller ej?
Min pizzabagare som invandrade från Libanon. Etnisk svensk eller ej?

Har du möjligen någon avpixlat-länk som tar upp begreppet etnisk svensk? Vill ju gärna lära från de mest pålitliga av källor.

Wagner 2014-09-08 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 370006)
Klyftorna ökar mycket snabbare med dagens politik. Och har man pengar kan man få det bästa av allt, så är det ju. Men frågan är, varför ska de som har pengar få köpa sig före vårdkön, köpa sig bättre betyg i skolan och få ett bättre start i livet än en fattig? Alla borde få samma förutsättningar. Vad man sen gör med detta är upp till var och en.

Bara för att man bär på en kostym, så betyder det inte att man är smart.

Köper man vård brukar det innebära att man överlåter sin plats i kön till någon annan och på så vis underlättar för alla. Inte ens det rödaste hjärta kan väl leva med tron att något blir bättre för att fler ska dela på landstingets kaka. Visst det blir sämre för alla och det är ju också en form av rättvisa som har sina förespråkare.

Men visst är det möjligt att gå före i kön. Men det var väl inte det här du syftade på? http://www.dalademokraten.se/dalarna...rivata-aktorer

Klyftor var du också inne på.

A har 100.000 i månadslön och får 5.000 till.
B har 20.000 i månadslön och får 4.000 till.

Som du ser så har klyftan ökat men vem hade förlorat mest på Status quo anser du?

Okey vi minskar väl klyftan också.

A har 100.000 i månadslön och får 5.000 mindre.
B har 20.000 i månadslön och får 4.000 mindre.

Nu har klyftan minskat. Nöjd så?

drickamicke 2014-09-08 15:04

Så etnicitet är alltså bara en social konstruktion nu? :rolleyes:

kusagwa 2014-09-08 15:28

Angående att använda Avpixlat som källa så är det en lika bra eller dålig källa som t.ex. aftonbladet eller expressen. All media vinklar till sin fördel, det är inte direkt någon större revolutionerade nyhet.

Moffegrev 2014-09-08 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av daders (Inlägg 370029)
Hej Fulsprit.

Vad är en etnisk svensk?

Min polare vars morsa invandrade från forna Jugoslavien. Etnisk svensk eller ej?
Mina kusiner vars mormor och morfar invandrade från Finland. Etnisk svensk eller ej?

Har du möjligen någon avpixlat-länk som tar upp begreppet etnisk svensk? Vill ju gärna lära från de mest pålitliga av källor.

Be dina pizzabagarpolare göra det här testet sa vet de:

https://www.23andme.com/

robust 2014-09-08 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 370033)
Köper man vård brukar det innebära att man överlåter sin plats i kön till någon annan och på så vis underlättar för alla. Inte ens det rödaste hjärta kan väl leva med tron att något blir bättre för att fler ska dela på landstingets kaka. Visst det blir sämre för alla och det är ju också en form av rättvisa som har sina förespråkare.

Men visst är det möjligt att gå före i kön. Men det var väl inte det här du syftade på? http://www.dalademokraten.se/dalarna...rivata-aktorer

Klyftor var du också inne på.

A har 100.000 i månadslön och får 5.000 till.
B har 20.000 i månadslön och får 4.000 till.

Som du ser så har klyftan ökat men vem hade förlorat mest på Status quo anser du?

Okey vi minskar väl klyftan också.

A har 100.000 i månadslön och får 5.000 mindre.
B har 20.000 i månadslön och får 4.000 mindre.

Nu har klyftan minskat. Nöjd så?

Det är ingen som behöver 100.000kr i månaden för att leva bra.

doob 2014-09-08 16:18

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 370037)
Angående att använda Avpixlat som källa så är det en lika bra eller dålig källa som t.ex. aftonbladet eller expressen. All media vinklar till sin fördel, det är inte direkt någon större revolutionerade nyhet.

Det tycker du...? Och förintelsen har aldrig ägt rum?

martinsson 2014-09-08 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 370045)

Skrivs det sådant på Avpixlat alltså? Vore konstigt då den sidan styrs av sionister och muslimhatare.

kusagwa 2014-09-08 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 370045)

Är du helt IQ befriad? Du jämför alltså att sätta tilltro till Avpixlat medan att förneka Förintelsen?

Enkelt sammanfattat så är SD (och därmed också Avpixlat) det utan något som helst motstånd det mest Israel vänliga, sionistiska och "judevänliga" partiet i svensk politik, de är förfan i princip en svensk variant av amerikanska Republikanerna. T.ex. så är ett av SDs mest profilstarka namn i form av Kent Ekeroth själv av judiska börd (http://www.webbkampanj.com/judiskkronika/1006/) och där brodern Ted har fått motta pris "Han fick ju inte priset för att han var sverigedemokrat utan för vad han gjort för Israel och sionismen," (http://www.sydsvenskan.se/lund/israe...erigedemokrat/).

Att påstå att sätta den alltid kritiska tillit som man ska sätta mot alla medier oavsett höger eller vänster är jämfört bart med att förneka Förintelsen visar bara att du inte verkar ha alla indianer i kanoten så att säga.

doob 2014-09-08 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av martinsson (Inlägg 370048)
Skrivs det sådant på Avpixlat alltså? Vore konstigt då den sidan styrs av sionister och muslimhatare.

Extremism som extremism...

doob 2014-09-08 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 370051)
Är du helt IQ befriad? Du jämför alltså att sätta tilltro till Avpixlat medan att förneka Förintelsen?

Enkelt sammanfattat så är SD (och därmed också Avpixlat) det utan något som helst motstånd det mest Israel vänliga, sionistiska och "judevänliga" partiet i svensk politik, de är förfan i princip en svensk variant av amerikanska Republikanerna. T.ex. så är ett av SDs mest profilstarka namn i form av Kent Ekeroth själv av judiska börd (http://www.webbkampanj.com/judiskkronika/1006/) och där brodern Ted har fått motta pris "Han fick ju inte priset för att han var sverigedemokrat utan för vad han gjort för Israel och sionismen," (http://www.sydsvenskan.se/lund/israe...erigedemokrat/).

Att påstå att sätta den alltid kritiska tillit som man ska sätta mot alla medier oavsett höger eller vänster är jämfört bart med att förneka Förintelsen visar bara att du inte verkar ha alla indianer i kanoten så att säga.

Det du beskriver gällande Ekeroth gör saken bara mer tydlig vilken jävla mupp han i själva verket är!

Sedan undrar jag bara VAR och HUR jag kopplar ihop Avpixlat med förintelsen?
Andra meningen var en provokation utan som helst koppling till Avpixlat men det tog fyr ordentligt bland alla Sverigedemokrater och rasister här inne!

martinsson 2014-09-08 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 370053)
Det du beskriver gällande Ekeroth gör saken bara mer tydlig vilken jävla mupp han i själva verket är!

Andra meningen var en provokation utan som helst koppling till Avpixlat men det tog fyr ordentligt bland alla Sverigedemokrater och rasister här inne!

Jag är varken Sverigedemokrat eller rasist, men du försökte koppla ihop SD med förintelseförnekelse, vilket är så långt ifrån sanningen du kan komma, bara det jag ville säga.

Flickepojken 2014-09-08 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av martinsson (Inlägg 370056)
Jag är varken Sverigedemokrat eller rasist, men du försökte koppla ihop SD med förintelseförnekelse, vilket är så långt ifrån sanningen du kan komma, bara det jag ville säga.

Vad är en rasist?

martinsson 2014-09-08 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 370057)
Vad är en rasist?

http://bit.ly/1gry2ZD

kusagwa 2014-09-08 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 370053)

Skojar du?

Jag skrev "Angående att använda Avpixlat som källa så är det en lika bra eller dålig källa som t.ex. aftonbladet eller expressen. All media vinklar till sin fördel, det är inte direkt någon större revolutionerade nyhet."

Och då kommer du dragandes med följande: Det tycker du...? Och förintelsen har aldrig ägt rum?

Så du kopplar absolut enligt min mening ihop att sätta tillit till Avpixlat med att förneka Förintelsen. Hur fan ska man annars tolka det du skrev?

Och angående Ekeroth hur är han en idiot om han som är en person med judisk bakgrund är medlem i det mest sionistika och Israel vänliga partiet som finns i Sverige? Det är exakt samma sak som att invandrare av annan etnicitet vara med i ett parti som gynnar en själv (t.ex. en finländare som går med i ett parti som vill värna om den finländska kulturen i Sverige) och inte är "emot" en på olika sätt (t.ex. brukar de olika partierna på "vänsterkanten" vara väldigt pro-palestinskt vilket SD inte kan anklagas för).

Detta blir mitt sista inlägg i denna tråd om det här ämnet, ingen vidare ide att debattera med någon som verkar helt inkörd på ett och samma spår.

Flickepojken 2014-09-08 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av martinsson (Inlägg 370058)

Tack!

Flickepojken 2014-09-08 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 370040)
Be dina pizzabagarpolare göra det här testet sa vet de:

https://www.23andme.com/

Kul ändå, man skall alltså göra ett test som skall klargöra om man passar inom ramen? Påhittigt :cheers:

Fulsprit 2014-09-08 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av daders (Inlägg 370029)
Hej Fulsprit.

Vad är en etnisk svensk?

Nej, självklart är ingen av ovanstående etnisk svensk... Finns nog ingen direkt gräns, tidsmässigt, för detta men att man lever enligt svenska normer och värderingar, samt lär sig språket är väl en bra början - sedan behövs det nog i alla fall fyra, fem generationer bakåt för att kunna kalla sig etnisk svensk. Säger som Åkesson att det som är avgörande är hur du själv ser på dig själv och hur du lever - du kan känna dig svensk, men du blir inte etnisk svensk bara för den sakens skull.

Skall man hårdra det som du gör så finns det inga etniska folk alls - det är ju blandningar allihop, mer eller mindre, såklart...

Får jag fråga dig - anser din polares morsa att hon är svensk eller Jugoslav? Din mormor och morfar, känner de sig som svenskar eller finnar? Tror du pizzabagaren känner sig svensk och lever som en svensk? Blir jag japan om jag åker tunnelbana i Tokyo?

Här står lite om etnicitet, iofs inte den bästa källan;

http://sv.wikipedia.org/wiki/Etnicitet

Bara för att man använder ex. Avpixlat som källa betyder inte detta att artikeln/skrivelsen/påståendet/händelsen osv. automatisk är felaktig och/eller förvanskad - de hänvisar oftast, inte alltid, till andra källor i sin tur...

Usch, detta blev osammanhängande och inte bra - får skylla på nattjobb hela helgen och inte sovit på över 24 timmar nu...

Fulsprit 2014-09-08 17:29

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 370022)
Jaha det är HÄR du håller till med ditt svammel Fulsprit!?
Och hänvisar till Avpixlat gör du också!? Det är ju jävla källkritiskt av dig...

Allt blir inte per automatik mer osant bara för att dessa sor som källa - de hänvisar oftast till ursprungskällan. Jag tycker det är minst lika illa närfolk hänvisar till Expressen, SvD, Aftonbladet osv. Dessa har också agendor, men inte lika uttalade. Dock, väldigt tydliga och talande i dessa valtider...

Fulsprit 2014-09-08 17:43

Tror ni vänstervurmare och "Sjuklövernaktivister" att det är EV+ att rösta på dessa? Hur har Sverige blivit bättre under 40 år av massinvandring, anser ni? Nämn gärna ett par saker, så skall jag kontra med 10 saker som blivit sämre per "bra" argument du/ni kommer med...

Var finns ert kritiska tänkande nu när det kommer till väsentligheter, såsom detta val - spel är ju bara en fis i rymden om man jämför digniteten mellan dessa två företeelser. Det handlar om Sveriges framtid, våra barn och barnbarn skall växa upp i detta samhälle - tänker ni alls på detta?

Tror verkligen någon här inne på att ex. brottsligheten har minskat de senaste decennierna?

Lindvallen 2014-09-08 17:59

Vad håller ni på med? Pratar ni politik i speltråden?

Trodde denna tråd skulle handla om odds på de olika partierna.

Fulsprit 2014-09-08 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av Lindvallen (Inlägg 370079)
Vad håller ni på med? Pratar ni politik i speltråden?

Trodde denna tråd skulle handla om odds på de olika partierna.

ALL information kring ett spelobjekt borde väl vara av godo? Det kan/borde få spelarna att inse och fundera på hur oddsen skall ligga och hur de kommer förändras fram till valdagen på söndag...

Att egna politiska åsikter kommer fram när man diskuterar detta spelobjekt är totalt ofrånkomligt - likaså är det djäkligt svårt att dölja vilket lag man stödjer/hejar på/älskar när man diskuterar i fotboll/ishockey/baseball/tennis/bandy-trådar...

Jag ser absolut inga fel i detta! Tror dock att det sticker i mångas ögon att se att det är så många som kommer rösta på SD - hade det varit konsensus kring "Sjuklövern", ja, då hade detta inte påtalats - då hade det varit okey för multikultivurmarna att snacka politik...

:smoke:

Overplayer 2014-09-08 18:28

På 30-talet var det judendomens fel att människor förlorade jobb och den ekonomiska krisen drabbat Europa. Nu är det Islams fel. Samma retorik, samma ignorans, samma hat. Skillnaden är att man hittat en ny syndabock.

Europa lärde sig tydligen ingenting. Det är era barnbarn som får skämmas över era val.

Fulsprit 2014-09-08 18:32

Om jag lägger fram det så här istället då; varför är det mer okey att ha personliga åsikter kring kungahusets barns framtida barns namn, Big Brothers deltagare och Melodifestivalens alster...?

Så fort det kommer till politik och åsikter som avviker från den gängse normen, ja då skall vi bara, som vanligt, knyta handen i byxfickan och hålla käft! Vad hände med det fria ordet?

Luktar hyckleri, lång väg!

sirlarsson 2014-09-08 18:42

Jag har bara ett spel på valet hittills: Vänster under 8,5%.

Flickepojken 2014-09-08 18:47

Vad ligger miljöpartiet över -- i för odds?

Fulsprit 2014-09-08 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av Overplayer (Inlägg 370087)
På 30-talet var det judendomens fel att människor förlorade jobb och den ekonomiska krisen drabbat Europa. Nu är det Islams fel. Samma retorik, samma ignorans, samma hat. Skillnaden är att man hittat en ny syndabock.

Europa lärde sig tydligen ingenting. Det är era barnbarn som får skämmas över era val.

Så bara för att judarna råkade extremt illa ut så skall detta förhindra att man för en diskussion om dagens problem? Vad är, enligt dig, positivt med Islam och dess förespråkares framfart i Sverige?

Glöm ej heller att kommunismen skördat mångt mycket fler människor än vad ex. nazismen gjort - inget av dessa är såklart okey, men att bara skylla allt på nazister, blir bara så fel...

Alla konflikter måste sättas i sin egen kontext. Eftervärlden kommer dessutom vara enormt kritiska till att man sålde ut Sverige så lättvindigt!

Multikulturalism har aldrig och kommer aldrig fungera - människan är sig själv närmast och ingenting politiker gör och/eller säger kommer att ändra på detta faktum... Etnopluralism är att föredra, PUNKT!

Du har rätt i att "Europa" inte lärt sig något då man sakta men säkert låter sig indoktrineras och invaderas utav tankar och folk, som absolut inte hör hemma i en civiliserad värld...

drickamicke 2014-09-08 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 370096)
Vad ligger miljöpartiet över -- i för odds?

http://bit.ly/1ojSKIS

sskssk 2014-09-08 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av Overplayer (Inlägg 370087)

Nu vill jag inte kalla dig för nazist men du är väl en av dom som ligger närmast nazitänket i den här tråden.

sskssk 2014-09-08 19:00

Nu är det väl kanske inte så att jag kräks i munnen, men vad tycker vi att vi skall göra med den här killen, hans parti?

Nu säger jag inte att alla Socialdemokrater har en avskyvärd syn på dessa stackars eu-migranter, men dom flesta som röstar på (s) verkar ha en avskyvärd människosyn.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19497965.ab

sskssk 2014-09-08 19:02

Citat:

Soraya Post, EU-parlamentariker för Feministiskt initiativ, som engagerat sig i flera år för romers rättigheter, suckar när hon hör om radioinslaget:
– Det var inte särskilt smart. Men han kanske inte känner till att det är förlegat, säger hon först.
Romer är sedan 2000 en erkänd minoritet i Sverige, och därmed inleddes också kampen för att slippa bli kallad zigenare, som kommer ur ordet zigano – orörbar, berättar Soraya Post.
– Det är ett skällsord och har alltid varit det genom historien. Vi romer har drivit kampen i ett antal år för att inte bli kallade zigenare

Nu tänker vi på det fetmarkerade och så byter vi ut Löfven mot Åkesson.

Overplayer 2014-09-08 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 370100)
Nu vill jag inte kalla dig för nazist men du är väl en av dom som ligger närmast nazitänket i den här tråden.

Förklara gärna hur du tänker nu när du kallar mig Nazist? Min mormor fick titta på när hennes mamma blev våldtagen av tyska fångvaktare i Auschwitz, det hela avslutades med att de sköt hennes mamma i huvudet framför hennes ögon.

Skäms!

mackpeter 2014-09-08 19:18

För er som tänker spela:

Valresultatet på valdagen: Under de senaste 50 åren har (s) alltid tappat medan (m) ökat jämfört med opinionssiffrorna.

Jag kanske har missuppfattat den här tråden. Och bara kommenterar spel. Min politiska åsikt kan ni höra på torget.

Den som spelar på mer än 15 % på SD kan få ett högt odds av mig.

sskssk 2014-09-08 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av Overplayer (Inlägg 370107)
Förklara gärna hur du tänker nu när du kallar mig Nazist? Min mormor fick titta på när hennes mamma blev våldtagen av tyska fångvaktare i Auschwitz, det hela avslutades med att de sköt hennes mamma i huvudet framför hennes ögon.

Skäms!

Nu ville jag inte riktigt kalla dig nazist som du kanske ser.

Men
Citat:

Jag har också en bakgrund som statsvetare och det kan ju vara intressant att nämna att personer som dras till dessa högervridna partier med åsikter om människors olika värde pga hudfärg eller ursprung generellt har en lägre utbildning och en klart lägre lön än den genomsnittliga medborgaren i detta land. Det förklarar en del av de fördomar och den okunskap som driver dessa åsikter.

Utan att bli för långrandig så betalar jag, jag som klassas som en avart av högerextrema falanger, en skattesats som motsvarar klart mer än den genomsnittliga personen med dessa åsikter. Men jag är ändå en belastning i samhället.

Känns lite nazi-aktigt att höja upp sig själv som en riktig übermenschen, medans man kallar oliktänkande för både lågutbildade, lågavlönade och okunniga.

Men det är min åsikt och jag kan ha fel, hoppas du kan acceptera det.