Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Riksdagsval 2014 - spel på vinnare (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/17764-riksdagsval-2014-spel-pa-vinnare/)

putte64 2014-09-11 11:18

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 370789)
Vågar jag be dig utveckla det där?

Det var ingen kritik till dig utan tvärtom.
Får skylla på Jägermeistern.
Min tanke är att vi alla är grundlurade, och betalar mycket pengar för det.
Förlåt om jag sårade dig, inte meningen :D

Men jag kommer fan köpa tejp, röven vill jag ha i fred.

Fulsprit 2014-09-11 11:21

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 370797)
Försökte skicka en länk från fria tider härom dagen där det står att Invandrare har rätt att tacka nej till jobb. De får bidrag endå, men den blev bortplockad. Ett par år gammal så den kanske inte var relevant;)


Det var konstigt - försök igen...

:cheers:

daders 2014-09-11 11:21

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 370779)
Ja, sjukhälsotalet är väl som alla andra siffror negativa för invandrarna - de överanvänder sjukvården långt utöver vad etniska svenskar gör...


http://www.sydsvenskan.se/sverige/se...na-invandrare/

Sämre arbetsförhållande anges ju iofs som orsak.

Det går att vända och vrida på saker som man vill.

SD lär tex ha större andel våldtäktsmän i sin väljarkår än tex FI. Detta eftersom de har mkt större andel väljare som är män. Vet inte om det säger så värst mkt om SD-väljare kontra FI-väljare ändå.

draken 2014-09-11 11:23

http://www.friatider.se/invandrare-k...-bidragen-anda

sskssk 2014-09-11 11:27

Citat:

Ursprungligen postat av daders (Inlägg 370802)
Sämre arbetsförhållande anges ju iofs som orsak.

Det går att vända och vrida på saker som man vill.

SD lär tex ha större andel våldtäktsmän i sin väljarkår än tex FI. Detta eftersom de har mkt större andel väljare som är män. Vet inte om det säger så värst mkt om SD-väljare kontra FI-väljare ändå.


Ja enligt rapporten så berodde det ju på segregering.

Och att dom oftast jobbar som
Citat:

till exempel städare,
diskare, vaktmästare och jobb på fabriker.
Det är jobb som det är lätt att bli sjuk och få ont av.

En annan viktig sak som dom även lyfter fram
Citat:

Utredarna påpekar också att sjukskrivna födda utanför Norden själva anstränger sig mer för att kunna återgå till arbetet än inrikes födda
Just i det sista anar jag lite ugglor i mossen, hur kom dom fram till det?

Eller var det nödvändigt att slänga in för att inte bli beskyllda för att vara SD-NAZIST-RASIST?

robust 2014-09-11 11:29

Bevisad för vad? Ni vinklar ju era åsikter precis hur ni bäst förmår. SD är inget annat än ett rasistiskt parti.

martinsson 2014-09-11 11:31

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 370812)
Bevisad för vad? Ni vinklar ju era åsikter precis hur ni bäst förmår. SD är inget annat än ett rasistiskt parti.

Vilka är de rasistiska mot tycker du? Jag har nämligen sett SD-kandidater från Asien, Mellanöstern och Afrika, är detta personer som Jimmie hjärntvättat?

draken 2014-09-11 11:33

Hur många % utav SD:s väljare tror du är invandrare Robust. Om du tror 0 tror du jävligt fel. Däremot kanske inte så många är muslimer

Fulsprit 2014-09-11 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 370809)
Ja enligt rapporten så berodde det ju på segregering.

Och att dom oftast jobbar som


En annan viktig sak som dom även lyfter fram

Just i det sista anar jag lite ugglor i mossen, hur kom dom fram till det?

Eller var det nödvändigt att slänga in för att inte bli beskyllda för att vara SD-NAZIST-RASIST?


Jo, men hur många invandrare jobbar inom industrin, av de nya? Borde det inte vara fler etniska svenskar som jobbar där? Jo, självklart! Hur många invandrare jobbar som vaktmästare och när blev detta ett slitsamt jobb? Och även där torde det vara fler svenskar som jobbar...

:cheers:

sskssk 2014-09-11 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 370812)
Bevisad för vad? Ni vinklar ju era åsikter precis hur ni bäst förmår. SD är inget annat än ett rasistiskt parti.

Men snälla det var ju faktiskt du som slängde fram en felaktig rapport och menade på att det var fakta.

Du måste ju kunna acceptera att ibland har man fel, och inte ta det så personligt om någon påpekar det.

ALLA gör fel, sen är vi olika hur vi hanterar det, en del lär sig utav det, andra kastar spaden och säger dumma dig.

sskssk 2014-09-11 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 370815)
Jo, men hur många invandrare jobbar inom industrin, av de nya? Borde det inte vara fler etniska svenskar som jobbar där? Jo, självklart! Hur många jobbar som invandrare och när blev vaktmästare ett slitsamt jobb? Och även där torde det vara fler svenskar som jobbar...

:cheers:

Hehe jo det kan man fråga sig, men dom måste väl skriva något, är ju ett rätt så laddat ämne om man skall uttrycka sig milt.

daders 2014-09-11 11:45

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 370815)
Jo, men hur många invandrare jobbar inom industrin, av de nya? Borde det inte vara fler etniska svenskar som jobbar där? Jo, självklart! Hur många invandrare jobbar som vaktmästare och när blev detta ett slitsamt jobb? Och även där torde det vara fler svenskar som jobbar...

:cheers:

Just etniska svenskar är väl så sällsynta så de lär vara i minoritet inom alla yrkesgrupper?

robust 2014-09-11 11:55

Ni inom SD borde prova på och jobba inom sjukvården en vecka. Torka lite skit och mata gamlingar, skulle nog göra gott för er, så att ni blev lite mer mänskliga.

draken 2014-09-11 12:11

Jag är mycket mänsklig. Tycker bara att vissa ska inte komma hit. Om du kikar ner mot Sueskanalen som är världens guldåder så vet du nog varför alla fartyg tar en väldigt lång omväg från Somalias kust. Ett utav världens största förnödenhetslager ligger i Kenya och kan mata hela Somalia vars lands infrastruktur helt har gått i kras men de får inte komma i land då de blir nedskjutna direkt av terrorgrupper. Helikoptrar jagar dag som natt dessa cat tuggande pirater som inte kan låta fartygen vara i fred. Vi kan hjälpa de där nere med att bygga upp landet igen. SD vill t o m höja U landshjälpen. Men vi kan inte ta emot alla lycksökare med konstig världsbild och religion som bara kommer hit för att få leva på bidrag. Det är inte rätt mot åt själva. Det kommer att gå som det gick för indianerna. Om 2 val är minst ett muslimskt parti med i valet.

sskssk 2014-09-11 12:28

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 370829)
Ni inom SD borde prova på och jobba inom sjukvården en vecka. Torka lite skit och mata gamlingar, skulle nog göra gott för er, så att ni blev lite mer mänskliga.

Vilket tycker du själv är mest mänskligt och humant, att hjälpa 1person eller hjälpa 246personer?

putte64 2014-09-11 12:35

Jag har inget mot invandrare.
Har själv jobbat på ett företag med 39 olika nationaliteter.
Alla fattar vilket...
Men jag är kritisk mot vår integrationspolitik.

Och jag är inte etnisk svensk och borde kasta ut mig själv enligt vissa.
Men hur gärna vi än vill hjälpa folk klarar vi inte av att ta emot 60-90 tusen immigranter varje år. Bara Tyskland tar emot lika många, och de är betydligt fler skattebetalare..

Edit: Och jag röstar på FP, men tycker det är bra SD finns så det blir en debatt. Annars händer inte ett skit.
Och jag är absolut inte rasist, jag är ju för fan inte Svensk. Men vi måste väl ändå kunna snacka om det, eller ???

Fulsprit 2014-09-11 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 370829)
Ni inom SD borde prova på och jobba inom sjukvården en vecka. Torka lite skit och mata gamlingar, skulle nog göra gott för er, så att ni blev lite mer mänskliga.


Har jobbat med människor i utsatta positioner, psykiatri, missbruk, flyktingindustrin, äldreomsorg i över 15 år... Vad skulle jag prova, sade du?

Om någon inte jobbat inom människovårdande yrken och nu testade så skulle denne enbart få uppleva att vi dödsknarkarnazister haft rätt hela tiden, med allt från underbemanning, stress, dåliga löner, resursbrist, språkförbistring osv. osv.

Slutligen så blir du inte mer mänsklig av att jobba med allsköns människor, snarare tvärtom - jag har insett att människan oftast är ett egoistiskt svin och som oftast inte är förändringsbar...!

Kom inte till mig och prata om medmänsklighet, denna har jag för länge sedan lämnat i lala-land...!

:gun_bandana:

Fulsprit 2014-09-11 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 370852)
Jag har inget mot invandrare.
Har själv jobbat på ett företag med 39 olika nationaliteter.
Alla fattar vilket...
Men jag är kritisk mot vår integrationspolitik.

Och jag är inte etnisk svensk och borde kasta ut mig själv enligt vissa.
Men hur gärna vi än vill hjälpa folk klarar vi inte av att ta emot 60-90 tusen immigranter varje år. Bara Tyskland tar emot lika många, och de är betydligt fler skattebetalare..


Invandrare som sköter sig och försöker skaffa sig ett jobb, utbildning, lär sig språket och håller sin religion inom hemmets hank å stör, har jag inget emot - men, att plocka in individer och/eller grupper av människor som är totalt oassimilerbara är en sådan förlustaffär som bara sänker Sverige...

Det svenska SKALL vara det överordnade i Sverige, vadfan, flytta till ett bananland om ni vill uppleva den riktiga multikultiverkligheten!

Sedan får det heller inte komma för många heller, inte ens av dem som sköter sig - etniska svenskar skall vara i stor majoritet i vårt egna land, allt annat är bara vansinne! Alla länders folk ser sitt särintresse, förutom batikhäxorna och multikultiivrarna i Sverige då...

Detta gör mig till rasist enligt många, och om det må så vara, så bär jag detta epitet med stolthet...

daders 2014-09-11 12:57

Du har rätt putte64. Klart man måste kunna diskutera integrationspolitik.

Men också bra med Fulsprits inlägg direkt efter som påminner om vilken typ av åsikter som frodas inom SD.

putte64 2014-09-11 12:59

Vafan, alla kommer kalla dig rasse, men SD blir Sveriges 3e största parti.
Du är inte ensam...

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 370855)
Invandrare som sköter sig och försöker skaffa sig ett jobb, utbildning, lär sig språket och håller sin religion inom hemmets hank å stör, har jag inget emot - men, att plocka in individer och/eller grupper av människor som är totalt oassimilerbara är en sådan förlustaffär som bara sänker Sverige...

Det svenska SKALL vara det överordnade i Sverige, vadfan, flytta till ett bananland om ni vill uppleva den riktiga multikultiverkligheten!

Sedan får det heller inte komma för många heller, inte ens av dem som sköter sig - etniska svenskar skall vara i stor majoritet i vårt egna land, allt annat är bara vansinne! Alla länders folk ser sitt särintresse, förutom batikhäxorna och multikultiivrarna i Sverige då...

Detta gör mig till rasist enligt många, och om det må så vara, så bär jag detta epitet med stolthet...


putte64 2014-09-11 13:03

Faktum är att jag inte har många likartade åsikter, men jag tycker det är bra att någon lyfter frågan. Återigen inte för att jag tycker SD är bäst, utan för att jag tycker debatten tjänar på det.

Citat:

Ursprungligen postat av daders (Inlägg 370857)
Du har rätt putte64. Klart man måste kunna diskutera integrationspolitik.

Men också bra med Fulsprits inlägg direkt efter som påminner om vilken typ av åsikter som frodas inom SD.


robust 2014-09-11 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 370852)
Jag har inget mot invandrare.
Har själv jobbat på ett företag med 39 olika nationaliteter.
Alla fattar vilket...
Men jag är kritisk mot vår integrationspolitik.

Och jag är inte etnisk svensk och borde kasta ut mig själv enligt vissa.
Men hur gärna vi än vill hjälpa folk klarar vi inte av att ta emot 60-90 tusen immigranter varje år. Bara Tyskland tar emot lika många, och de är betydligt fler skattebetalare..

Edit: Och jag röstar på FP, men tycker det är bra SD finns så det blir en debatt. Annars händer inte ett skit.
Och jag är absolut inte rasist, jag är ju för fan inte Svensk. Men vi måste väl ändå kunna snacka om det, eller ???

Nej, det kanske vi inte gör i dagsläget, men det beror snarare på ännu ett systemfel. För vad är vitsen med att sätta alla på bidrag som kommer hit? Man borde istället sätta folk i arbete/utbildning för att få bidrag. Finns ju hur mycket jobb som helst som ingen orkar/vill göra. Ingen mår bra av att bara sitta hemma och inte göra något. Men då skulle det väl bli ramaskri bland facken, för att bidraget inte motsvarar en riktig lön. Finns säkert lagar mot det också. Men hellre en motprestation för bidrag än inget alls, anser jag. För då skulle landet utvecklas i en mycket snabbare takt och alla skulle få det bättre. Även motsägarna skulle acceptera invandrarna bättre om man fick göra en motprestation för sitt bidrag och jag förstår inte varför denna resurs inte används bättre.
Nu är det dock inte så att bidraget går helt åt spillo även om man ger detta. För bidragstagaren kommer ju använda sina pengar i samhället ändå. På saker som mat, kläder och nöjen, till exempel spel på trav.

Sist men inte minst, så är det alltid bättre att hjälpa så många som man kan, för alla är inte tjuvar, brottslingar, våldtäktsmän och bidragsfuskare så som SD vill ge sken av.

sskssk 2014-09-11 15:12

Det är något som är väldigt sjukt med vårat samhälle :sad:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19516053.ab

Vad blir nästa steg? Dagisklasser i främsta ledet på afa-demonstrationer för att fånga upp polishovarna?

putte64 2014-09-11 16:57

Klart som fan alla ska jobba, men det är en dröm.
Finns ju inga jobb.
Med jobb menar jag inte vänsterns jobb i statens anda, eftersom det bara kostar.

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 370870)
Nej, det kanske vi inte gör i dagsläget, men det beror snarare på ännu ett systemfel. För vad är vitsen med att sätta alla på bidrag som kommer hit? Man borde istället sätta folk i arbete/utbildning för att få bidrag. Finns ju hur mycket jobb som helst som ingen orkar/vill göra. Ingen mår bra av att bara sitta hemma och inte göra något. Men då skulle det väl bli ramaskri bland facken, för att bidraget inte motsvarar en riktig lön. Finns säkert lagar mot det också. Men hellre en motprestation för bidrag än inget alls, anser jag. För då skulle landet utvecklas i en mycket snabbare takt och alla skulle få det bättre. Även motsägarna skulle acceptera invandrarna bättre om man fick göra en motprestation för sitt bidrag och jag förstår inte varför denna resurs inte används bättre.
Nu är det dock inte så att bidraget går helt åt spillo även om man ger detta. För bidragstagaren kommer ju använda sina pengar i samhället ändå. På saker som mat, kläder och nöjen, till exempel spel på trav.

Sist men inte minst, så är det alltid bättre att hjälpa så många som man kan, för alla är inte tjuvar, brottslingar, våldtäktsmän och bidragsfuskare så som SD vill ge sken av.


putte64 2014-09-11 16:59

Hade jag fått en hundring hade jag käkat biff, men nu får jag fixa mina egna hundringar och då käkar jag kängurubiff :-)

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 370870)
Nej, det kanske vi inte gör i dagsläget, men det beror snarare på ännu ett systemfel. För vad är vitsen med att sätta alla på bidrag som kommer hit? Man borde istället sätta folk i arbete/utbildning för att få bidrag. Finns ju hur mycket jobb som helst som ingen orkar/vill göra. Ingen mår bra av att bara sitta hemma och inte göra något. Men då skulle det väl bli ramaskri bland facken, för att bidraget inte motsvarar en riktig lön. Finns säkert lagar mot det också. Men hellre en motprestation för bidrag än inget alls, anser jag. För då skulle landet utvecklas i en mycket snabbare takt och alla skulle få det bättre. Även motsägarna skulle acceptera invandrarna bättre om man fick göra en motprestation för sitt bidrag och jag förstår inte varför denna resurs inte används bättre.
Nu är det dock inte så att bidraget går helt åt spillo även om man ger detta. För bidragstagaren kommer ju använda sina pengar i samhället ändå. På saker som mat, kläder och nöjen, till exempel spel på trav.

Sist men inte minst, så är det alltid bättre att hjälpa så många som man kan, för alla är inte tjuvar, brottslingar, våldtäktsmän och bidragsfuskare så som SD vill ge sken av.


NiLu 2014-09-11 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 370902)
Klart som fan alla ska jobba, men det är en dröm.
Finns ju inga jobb.
Med jobb menar jag inte vänsterns jobb i statens anda, eftersom det bara kostar.

Klart det finns jobb! Är man bara villig att lägga ner det slit som det innebär att utbilda sig så finns det massor med jobb.
Är trött på attityden att det inte finns jobb. Tyvärr är de flesta svenskar så förbannat lata och bekväma av sig. De verkar tro att någon ska komma och ge dem ett jobb.
Just My two cents

Wagner 2014-09-11 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av NiLu (Inlägg 370905)
Klart det finns jobb! Är man bara villig att lägga ner det slit som det innebär att utbilda sig så finns det massor med jobb.
Är trött på attityden att det inte finns jobb. Tyvärr är de flesta svenskar så förbannat lata och bekväma av sig. De verkar tro att någon ska komma och ge dem ett jobb.
Just My two cents

Är det du Bert? http://www.friatider.se/bert-karlsso...inghotellkedja

putte64 2014-09-11 17:27

Självlkart är det jag, Bert stjärt :lol:

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 370910)


criba 2014-09-11 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 370453)
Fattar inte nånstans hur ni kan tycka att 1.6 är ett spelvärt odds.

Hej på dig,

Kan väl hålla med dig om att det finns mer spektakulära odds att finna på marknaden och hade hellre lagt mitt spel till de 1,70 som Sirlarsson fick. Absolut inget tvång att rygga.

Anser dock mot min tidigare motivering att oddset är intressant enligt mitt sätt att se det. Nu har det dessvärre sjunkit ytterligare lite men har ytterst goda förhoppningar om att få in båda mina spel på söndag. Alltså Centern över 5,0 % och SD under 12,5 %. i alla händelser så kommer dessa båda spel att göra hela valvakan ännu mer intressant att följa för min del. Ser det lite som att jag nu köpt mig en riktigt fin teaterbiljett på första parkett. Har några vänner som även spelat till valet och vi ska gå samman och äta god mat med goda drycker då vi alla är mycket intresserade av utfallet både för landet och oss själva. 

Noterar för övrigt en annan intressant detalj i att slasktidningen Aftonbladet nu i elfte timmen tagit bort stora delar av sin hetsbevakning mot SD. Ser även att intressanta och skarptänkta Alice Teodorescu nu är ny skribent för den blaskan. Undrar om detta kan ha ett samband? Kanske har Alice lyckats tala vett med dem så att Sveriges största tidning kan börja ge oss en aningen mer nyanserad bild av verkligheten. Bara en observation men är inte säker på att detta är så bra för mitt spel då det nog kan gynna SD om man slipper etiketteringen... Nåja, förutsägbara och enkelspåriga Expressen kan man i vart fall lita på och de kommer med garanti släppa ytterligare ett par tre Sd-skandaler om dagen nu fram till valet från. Detta borde väga upp den eventuella saklighet som Aftonbladet nu kan tänkas stå för. 

Har vid några tillfällen på senare år umgåtts med tanken på att engagera mig lokalpolitiskt men är nu kollosalt nöjd med det faktum att så inte har skett mot bakgrund av medieutvecklingen på senare tid. Dessa ambitioner är nu fullständigt skjutna i sank av Expressens förnedringsteam. Måste samtidigt säga att jag hyser största beundran av alla de personer som till stora delar ger upp sina privatliv för en högre sak oavsett vilket parti de nu engagerar sig för. Jag har lika stor respekt för Gudrun Schyman som jag har för Jimmie Åkesson i denna aspekt. Vill ändå synnerhet nämna de individer som engagerar sig lokalt till mycket ringa ersättningar men som ändå riskerar få sin tillvaro slagen i spillror när agendajournalistikens tunga pansar drar fram. Case In Point kan vara den 20-åriga SD-tjejen Catharina Strandqvist som någon tagit en fyllebild på för några år sedan med en kompromotterande hakkorsbindel på. Bilden ser självfallet inte bra ut men jag ifrågasätter ändå det faktum att denna unga tjej ska få sitt liv fullständigt slaget i spillror för något som varken jag eller journalisten i fråga har den fulla bakgrunden till. Vi kan nu läsa att hon skilts från sina arbetsuppgifter till följd av mediestormen. Jag törs inte tänka på hur hon mår men misstänker i alla fall att inga blommor skickats till henne från Expressen där man säkert jublar över sin bedrift och ytterligare några sålda lösnummer. 

Ingen går fri från granskning även om vissa granskas betydligt hårdare än andra. För dagen så är det SD-aktiva som är föremål för 'granskning'. Imorgon kan det lika väl vara moderater eller folkpartister som istället får det tveksama nöjet att ikläda sig denna roll. Läste en skoj krönika i veckans nummer av Affärsvärlden av alltid lika intressante Johan Hakelius där han bland annat kommenterar de säkerhetsprolem som uppdagats i det så kallade 'Molnet' i samband med att massor av instagrambilder på kändisar läckt ut i orätta händer. Jag citerar Johan som där skriver "Molnet - ett namn som borde få varje idiot att begripa att det enda som står mellan ett blottat skrev och den uppkopplade mänsklighetens liderliga blickar, är vattenånga". Citatet må ha en skämtsam underton men i grunden finns ett tyngre allvar då vi nu tvingas ställa oss frågan: vad har jag i molnet egentligen? Personligen vet jag att jag förekommer en del festbilder från en maskerad för något år sedan finns som säkerligen skulle kunna utgöra några braskande rubriker i Expressen som visat hur lite som krävts för att få exponering där. Behöver jag sedan ens nämna att den så kallade Researchgruppen nu går ut med att man har tillgång till Flashbacks databas. Även om jag inte själv varit aktiv där så är jag övertygad om att tusen och åter tusentals av landets aktiva politiker vid någon punkt varit det. De som sedan skrivit något som inte faller Expressens och Researchgruppens agenda i smaken löper nu självfallet en risk att bli rullade i tjära och fjädrar och förnedrande uthängda till allmänhetens beskådande. 

Metoderna verkar alltså bli alltmer tveksamma för hur denna granskning sker och konsekvenserna av denna mediala makt utövas mot enskilda individer ger mig en ytterst oangenäm smak i munnen även om nu vissa individer visar sig ytterst olämpliga som partiföreträdare. Det jag vänder mig mot är den maniska vilja att hänga dessa individer så högt för att åstadkomma största möjliga skada. Det räcker alltså inte med att påtala för respektive partiledning att de har olämpliga individer som representanter vilket jag kan känna hade varit mer än tillräckligt då det rör sig om närmast ideellt arbetande lokalpolitiker. Även om jag nu är lättad för min egen del så är jag desto mer orolig inför framtiden vad gäller framför allt den lokala politiken där nyrekryteringen kan bli riktigt besvärlig för framför allt borgerliga partier samt SD med tanke på att mediernas makt snarare lär öka med de nya ' massförstörelsevapen' man nu besitter. Ville bara gnälla av mig lite. Nu ska jag glömma politiken något dygn och istället helt rikta fokus mot lördagens härliga V75-jackpot på Färjestad. Ha en bra kväll allesammans:)

NiLu 2014-09-11 17:29

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 370910)

Haha... men nej. Är bara en vanlig knegare som tröttnat på attityden att det inte finns jobb. Själv är bäste dräng ibland. :D

putte64 2014-09-11 17:32

Ok, du tänker antagligen på alla Somaliska civilingenjörer :D
Rör inte min invandrare, han ska få min lön !!!
Att morsan får bidrag för att klara sig betyder inget, för dig, men för mig.
Somalia for ever, längtar efter första gången de kidnappar en politiker !!!


Citat:

Ursprungligen postat av NiLu (Inlägg 370905)
Klart det finns jobb! Är man bara villig att lägga ner det slit som det innebär att utbilda sig så finns det massor med jobb.
Är trött på attityden att det inte finns jobb. Tyvärr är de flesta svenskar så förbannat lata och bekväma av sig. De verkar tro att någon ska komma och ge dem ett jobb.
Just My two cents


Wagner 2014-09-11 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 370911)
Självlkart är det jag, Bert stjärt :lol:

Fast nu var det inte dig jag citera. :)

putte64 2014-09-11 17:34

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 370916)
Fast nu var det inte dig jag citera. :)

Nähä, men det är ju jag :lol:

Fulsprit 2014-09-11 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 370885)
Det är något som är väldigt sjukt med vårat samhälle :sad:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19516053.ab

Vad blir nästa steg? Dagisklasser i främsta ledet på afa-demonstrationer för att fånga upp polishovarna?


Självklart en invandrare i spetsen för spektaklet... Dror Feiler ackompanjerade med saxofon. Plats? Självklart Södermalm, vart annars?

Det är ju detta som är mycket av problemet i ex. Palestinakonflikten - barn, ungdomar, kvinnor, flickor och män - dessa står sida vid sida och kastar sten och brandbomber och skickar raketer, kors och tvärs. Jag tar ingen sida här - tycker denna konflikt är den mest ointressanta av alla på jorden och denna kommer aldrig att lösas så länge alla, barn som vuxna, står sida vid sida och dör, sida vid sida...

Hatet vidareförs via modersmjölken i dessa områden och att börja blanda in, även i Sverige, barn i det hela är så fantastiskt osmakligt och ett oerhört självmål, som enbart kommer slå tillbaks på ärkenörden Dror själv!

Barn och ungdomar skall hållas så långt från denna vuxenvärld som möjligt - men denna arena har kidnappats av ungdomar...

Hur faan kan man som förälder tillåta detta???!!! Om det gjorts bakom deras ryggar vill ja se ett fucking, djävla fackeltåg mot detta! Men, det är klart - det är säkert anordnat av föräldrarna - indoktrineringen skall börjas i tid...

Usch, jag är äcklad av vänsterns osmaklighet - tänk om SD ställde upp med en kör bestående enbart av ljushåriga som sjöng något Sverigevänligt alster - AFA-vänstern skulle säkert sätta in sina fotsoldater där med...

Usch, usch!!!

Wagner 2014-09-11 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av NiLu (Inlägg 370905)
Klart det finns jobb! Är man bara villig att lägga ner det slit som det innebär att utbilda sig så finns det massor med jobb.
Är trött på attityden att det inte finns jobb. Tyvärr är de flesta svenskar så förbannat lata och bekväma av sig. De verkar tro att någon ska komma och ge dem ett jobb.
Just My two cents

Jag provar på nytt utan att blanda in den våran nya frälsare. För som den gamle frälsaren säger...


Citat:

Det är inte korrekt att beskriva Sverige som i ett läge med massarbetslöshet. Om man tittar på etniska svenskar mitt i livet så har vi mycket låg arbetslöshet, sade Reinfeldt.
Så den där latheten och bekvämligheten du beskriver måste ha sitt ursprung på annat håll. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/re...de_7201642.svd

Migge 2014-09-11 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av NiLu (Inlägg 370905)
Klart det finns jobb! Är man bara villig att lägga ner det slit som det innebär att utbilda sig så finns det massor med jobb.

73.000 st. akademiker håller knappast med dig! :lol:

http://ekuriren.se/jobbpengar/1.2304...as-pa-nya-jobb

NiLu 2014-09-11 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 370915)
Ok, du tänker antagligen på alla Somaliska civilingenjörer :D
Rör inte min invandrare, han ska få min lön !!!
Att morsan får bidrag för att klara sig betyder inget, för dig, men för mig.
Somalia for ever, längtar efter första gången de kidnappar en politiker !!!

Vad fan yrar du om? Är du full? Jag har inte sagt ett ord om Somalier, invandrare eller om morsor som får bidrag.
Har inte sagt ett ord om politiker heller.
Det enda jag kommenterade var attityden att det inte finns jobb.

NiLu 2014-09-11 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 370932)
73.000 st. akademiker håller knappast med dig! :lol:

http://ekuriren.se/jobbpengar/1.2304...as-pa-nya-jobb

Läs artikel en gång till!
Bekymret var inte att det inte finns jobb. Problemet är ju att företagen inte kommer i kontakt med dessa akademiker.
Här kommer arbetsinsatsen från den enskilde in, se till att ta kontakt med arbetsgivare och visa att du kan ta egna initiativ.
De flesta universiteten/högskolorna har någon form av arbetsmarknadsdag eller liknande där företag får komma och visa upp sig. Det är ju ett ypperligt läge att få kontakt med olika arbetsgivare.

NiLu 2014-09-11 19:08

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 370931)
Jag provar på nytt utan att blanda in den våran nya frälsare. För som den gamle frälsaren säger...




Så den där latheten och bekvämligheten du beskriver måste ha sitt ursprung på annat håll. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/re...de_7201642.svd

Jag kommenterade attityden att det inte finns jobb.
Förstår inte kopplingen till Reinfeldts uttalande? ?

Wagner 2014-09-11 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 370885)
Det är något som är väldigt sjukt med vårat samhälle :sad:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19516053.ab

Vad blir nästa steg? Dagisklasser i främsta ledet på afa-demonstrationer för att fånga upp polishovarna?

Samtidigt i ett mer välberikat närområde.

Citat:

Leveranser till postnummer i Rinkeby stoppas tills vidare

DB Schenker stoppar tills vidare leveranser till postnummerområdena 163 70, 163 71, 163 72 och 163 73 i Rinkeby.

Det beror på att vi inte kan garantera säkerheten för vår personal. Vi ser därför ingen annan möjlighet än att åberopa ansvarsbefrielse enligt bestämmelserna om Force majeure.

Publiceringsdatum: 2014/09/11
Ingen sånginsats av Södermalms barnkör är planerad.

Fotnot: Force majeure kallas nöd eller skador som inte kunnat förutsägas, ofta åsyftande naturkatastrofer som översvämning, jordbävning och vulkanutbrott. http://sv.wikipedia.org/wiki/Force_majeure



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved