Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Riksdagsval 2014 - spel på vinnare (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/17764-riksdagsval-2014-spel-pa-vinnare/)

semipro 2014-09-08 18:23

Har Sharps blivit en samlingsplats för alla som blivit bannade från Flashback? :claps:

sskssk 2014-09-08 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av semipro (Inlägg 370119)
Har Sharps blivit en samlingsplats för alla som blivit bannade från Flashback? :claps:

Sharps föddes väl på flashback? :yes:

semipro 2014-09-08 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 370120)
Sharps föddes väl på flashback? :yes:

Det är sant. Och med detta i åtanke måste jag säga att jag är besviken över att ingen ännu har ställt frågan: Tar Annie Lööf den i tvåan? :innocent:

Fulsprit 2014-09-08 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av Overplayer (Inlägg 370107)
Förklara gärna hur du tänker nu när du kallar mig Nazist? Min mormor fick titta på när hennes mamma blev våldtagen av tyska fångvaktare i Auschwitz, det hela avslutades med att de sköt hennes mamma i huvudet framför hennes ögon.

Skäms!


Detta var/är givetvis oerhört hemskt och tragiskt, men det blir också talande för att du inte kan se på SD med objektiva glasögon - du blandar ihop SD med nazism och då förstår jag din inställning och aversion gentemot dem.

Man kan dock inte gå på känsloargument om man vill göra ett seriöst intryck. Med detta sagt hade jag säkerligen haft samma inställning som dig, om det hänt mig...

Hur tycker du vi skall hantera ex. V(PK)? Eller S, som skapade det rasbiologiska institutet? De flesta partierna har bagage som inte är så smickrande men som man säger sig ha tagit avstånd från - skall vi misstro även dessa partier, eller gäller det enbart SD?

Judar flyr från ex. Malmö för att de ständigt och dagligen blir utsatta för antisemitisk brottslighet, men det är huvudsakligen INTE nazister som begår dessa brott - det är istället muslimer och islamister som står för lejonparten. SÄPO har rankat islamistisk terror, samt vänsterautonoma grupper som de mest framträdande och farliga grupperingarna i Sverige, för tillfället. Har de fel?

Beklagar förlusten i din familj...

Overplayer 2014-09-08 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 370117)
Nu ville jag inte riktigt kalla dig nazist som du kanske ser.

Men



Känns lite nazi-aktigt att höja upp sig själv som en riktig übermenschen, medans man kallar oliktänkande för både lågutbildade, lågavlönade och okunniga.

Men det är min åsikt och jag kan ha fel, hoppas du kan acceptera det.


Handlar väl snarare om att du känner dig utpekad. Finns många studier som visar att lågutbildade och lågavlönade är överrepresenterade hos SD väljare. Att jag skulle vara Nazist för att jag läst avhandlingar i det ämnet har jag svårt att få ihop. Sedan kan jag finna argument som "de måste lära sig svenska" "de går på bidrag" märkliga då SD väljare enligt flera undersökningar är klart överrepresenterade vad gäller olika former av skattefinansierade bidrag samt att det finns en klar överrepresentation av människor som ej gått ut grundskolan bland SD väljare.

semipro 2014-09-08 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 370123)
Detta var/är givetvis oerhört hemskt och tragiskt, men det blir också talande för att du inte kan se på SD med objektiva glasögon - du blandar ihop SD med nazism och då förstår jag din inställning och aversion gentemot dem.

Man kan dock inte gå på känsloargument om man vill göra ett seriöst intryck. Med detta sagt hade jag säkerligen haft samma inställning som dig, om det hänt mig...

Hur tycker du vi skall hantera ex. V(PK)? Eller S, som skapade det rasbiologiska institutet? De flesta partierna har bagage som inte är så smickrande men som man säger sig ha tagit avstånd från - skall vi misstro även dessa partier, eller gäller det enbart SD?

Judar flyr från ex. Malmö för att de ständigt och dagligen blir utsatta för antisemitisk brottslighet, men det är huvudsakligen INTE nazister som begår dessa brott - det är istället muslimer och islamister som står för lejonparten. SÄPO har rankat islamistisk terror, samt vänsterautonoma grupper som de mest framträdande och farliga grupperingarna i Sverige, för tillfället. Har de fel?

Beklagar förlusten i din familj...

Självfallet jättehemskt, men om nån kopplar ihop SD och nazism är denne ute på en väldigt lång cykeltur. SD är ju utan tvekan Sveriges mest Israel-vänliga parti...

Overplayer 2014-09-08 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 370123)
Detta var/är givetvis oerhört hemskt och tragiskt, men det blir också talande för att du inte kan se på SD med objektiva glasögon - du blandar ihop SD med nazism och då förstår jag din inställning och aversion gentemot dem.

Man kan dock inte gå på känsloargument om man vill göra ett seriöst intryck. Med detta sagt hade jag säkerligen haft samma inställning som dig, om det hänt mig...

Hur tycker du vi skall hantera ex. V(PK)? Eller S, som skapade det rasbiologiska institutet? De flesta partierna har bagage som inte är så smickrande men som man säger sig ha tagit avstånd från - skall vi misstro även dessa partier, eller gäller det enbart SD?

Judar flyr från ex. Malmö för att de ständigt och dagligen blir utsatta för antisemitisk brottslighet, men det är huvudsakligen INTE nazister som begår dessa brott - det är istället muslimer och islamister som står för lejonparten. SÄPO har rankat islamistisk terror, samt vänsterautonoma grupper som de mest framträdande och farliga grupperingarna i Sverige, för tillfället. Har de fel?

Beklagar förlusten i din familj...


Vänstern har samma problem och jag anser att vänster är ett samhällsproblem.

Flickepojken 2014-09-08 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av semipro (Inlägg 370122)
Det är sant. Och med detta i åtanke måste jag säga att jag är besviken över att ingen ännu har ställt frågan: Tar Annie Lööf den i tvåan? :innocent:

Finns det odds ute på det? :ohmy:

Overplayer 2014-09-08 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av semipro (Inlägg 370125)
Självfallet jättehemskt, men om nån kopplar ihop SD och nazism är denne ute på en väldigt lång cykeltur. SD är ju utan tvekan Sveriges mest Israel-vänliga parti...

Sätter inte likhetstecken mellan det utan jämför retoriken och tror vi är på en farlig väg där vi får mer och mer hat både från höger och från vänster.

Flickepojken 2014-09-08 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 370123)
Detta var/är givetvis oerhört hemskt och tragiskt, men det blir också talande för att du inte kan se på SD med objektiva glasögon - du blandar ihop SD med nazism och då förstår jag din inställning och aversion gentemot dem.

Man kan dock inte gå på känsloargument om man vill göra ett seriöst intryck. Med detta sagt hade jag säkerligen haft samma inställning som dig, om det hänt mig...

Hur tycker du vi skall hantera ex. V(PK)? Eller S, som skapade det rasbiologiska institutet? De flesta partierna har bagage som inte är så smickrande men som man säger sig ha tagit avstånd från - skall vi misstro även dessa partier, eller gäller det enbart SD?

Judar flyr från ex. Malmö för att de ständigt och dagligen blir utsatta för antisemitisk brottslighet, men det är huvudsakligen INTE nazister som begår dessa brott - det är istället muslimer och islamister som står för lejonparten. SÄPO har rankat islamistisk terror, samt vänsterautonoma grupper som de mest framträdande och farliga grupperingarna i Sverige, för tillfället. Har de fel?

Beklagar förlusten i din familj...

Känns som om du köpt argumentet att muslimerna kommer ta över, och detta oavsett vart de befinner sig.

Fulsprit 2014-09-08 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 370116)
För er som tänker spela:

Valresultatet på valdagen: Under de senaste 50 åren har (s) alltid tappat medan (m) ökat jämfört med opinionssiffrorna.

Jag kanske har missuppfattat den här tråden. Och bara kommenterar spel. Min politiska åsikt kan ni höra på torget.

Den som spelar på mer än 15 % på SD kan få ett högt odds av mig.


Jag tror på 14.6% för SD - vad får jag för odds på detta va dig...?Tänkte mig ett litet vad med sharps, hehe...

sskssk 2014-09-08 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av Overplayer (Inlägg 370124)
Handlar väl snarare om att du känner dig utpekad. Finns många studier som visar att lågutbildade och lågavlönade är överrepresenterade hos SD väljare. Att jag skulle vara Nazist för att jag läst avhandlingar i det ämnet har jag svårt att få ihop. Sedan kan jag finna argument som "de måste lära sig svenska" "de går på bidrag" märkliga då SD väljare enligt flera undersökningar är klart överrepresenterade vad gäller olika former av skattefinansierade bidrag samt att det finns en klar överrepresentation av människor som ej gått ut grundskolan bland SD väljare.


Handlar snarare om att jag anser att du generaliserar 15% av Sveriges röstberättigade befolkning.

Dock har du helt rätt i mitt fall, endast gymnasieutbildning och betalar noll (0) kronor i skatt, månad efter månad, skulle dock inte vilja ha det på något annat sätt :D

Och för tredje gången, så kallade jag dig inte nazist men hävdar att du antyder lite till att ha det tänket.

Overplayer 2014-09-08 18:40

Jag lämnar denna diskussion nu. Rösta på det ni tror på men jag önskar att alla skulle ha kunskap om vad man röstar på och förstå konsekvenserna, tyvärr är vi människor alltid oss själv närmst, så även jag, vilket jag tror gör att vi skapar vår egen undergång.

Glöm aldrig: spela över eller låt bli!

Fulsprit 2014-09-08 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 370129)
Känns som om du köpt argumentet att muslimerna kommer ta över, och detta oavsett vart de befinner sig.


Detta är en realitet - de vill ta över och skapa kalifat, världen över - sharialagstiftning följer i dess spår... Kommer dock aldrig böja mig för detta och kommer alltid bekämpa radikal islamism.

Så fort en liten incident, typ Rondellhundar, händer Islam och muslimer så bildas det fackeltåg och demonstrationer världen över, väldigt tydligt i Sverige - men, när muslimer och radikala islamister mördar, våldtar och spränger civila i luften, var är då dessa demonstranter?

BroderH 2014-09-08 19:00

Varför är muslimer och islam så farliga? Radikala terrorister är väl lika obehagliga oavsett religion?

Tomte 2014-09-08 19:02

Om vi nu återgår till det där med spel... är inte 3.50 på att nästa val sker innan september 2018 (d v s nyval under denna mandatperiod) rätt ok?

Inget av blocken vill samarbeta med Sd. Om rödgröna vinner så är det osäkert hur bra de kommer överens inbördes och vilka partier som ingår i en eventuell minoritetsregering och samtidigt har Reinfeldt öppnat för att liksom S gjorde bryta ut och stoppa förslag i kommande budget. Kanske kan bli en rörig period framöver... bara en tanke...

sskssk 2014-09-08 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av semipro (Inlägg 370122)
Det är sant. Och med detta i åtanke måste jag säga att jag är besviken över att ingen ännu har ställt frågan: Tar Annie Lööf den i tvåan? :innocent:

Någon måste ju sitta på insideinformation :rolleyes:

sirlarsson 2014-09-08 19:13

Flickepojken om du inte vill bli bannad så skriv aldrig sådär igen. Riktigt jävla idiotiskt.

Fulsprit 2014-09-08 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av Overplayer (Inlägg 370124)
Handlar väl snarare om att du känner dig utpekad. Finns många studier som visar att lågutbildade och lågavlönade är överrepresenterade hos SD väljare. Att jag skulle vara Nazist för att jag läst avhandlingar i det ämnet har jag svårt att få ihop. Sedan kan jag finna argument som "de måste lära sig svenska" "de går på bidrag" märkliga då SD väljare enligt flera undersökningar är klart överrepresenterade vad gäller olika former av skattefinansierade bidrag samt att det finns en klar överrepresentation av människor som ej gått ut grundskolan bland SD väljare.


Detta tror jag är bullshit, rent ut sagt - har vi registrering på politisk hemvist i Sverige, ja - i viss mån (läs Expo och slika antidemokratiska grupperingar/föreningar).

Hur många högutbildade tror ex. S har? Eller, V? Tror nog att dessa har fler lågutbildade/lågavlönade än vad SD har - dessutom och än viktigare, vad har detta för betydelse? Skulle lågutbildade/lågavlönade inte se sitt till egna bästa? Skulle inte dessa kunna avgöra vad som sker i samhället? De skulle alltså, enligt dig, vara mindre vetande och till och med så korkade att de inte kan göra adekvata val som gynnar Sverige och dem själva?

Håller med dig, om du menar lågutbildade och analfabetiska invandrare, som inte vet ett smack om Sverige och dess samhällsstruktur, samt levnadsvillkor - men, tvivlar på att det var dem du åsyftade... Dessa får nästan direkt rösta - utan att kunna ett enda ord svenska - är detta produktivt, anser du?

Vänstervurmare och multikultiivrare tror dock på en utopi - nämligen den att människor från allsköns länder och kulturer/religioner ALLTID är kompatibla - de har en annan och snedvriden agenda, enligt min personliga åsikt.

Det är väl mer så att lågutbildade/lågavlönade, om vi skall gå den vägen, oftare tvingas leva i den katastrofala verklighet som "Sjuklövern" skapat åt dem! Högutbildade behöver bara träffa på integrerade och assimilerade invandrare som "lyckats". Kanske de möter den lokale pizzabagaren, en gång i månaden och tycker att detta med multikulturalism bara är så suveränt? Hassan som kör taxin är ju bara så trevlig... Allt medan de med sämre ekonomiska livsvillkor är tvingade till ett liv i förorterna, då de inte besitter de ekonomiska medlen för att flytta därifrån...

Tror inte de "lågutbildade" som tvingas bo i verkligheten och i de brinnande förorterna håller med dig och dina ståndpunkter... De är en hel del av dessa som röstar på SD, men att inte fler gör det är otroligt konstigt, eller kanske inte, då bidragsnivåerna är så otroligt höga i dagens Sverige...

Du tror alltså, på fullt allvar, att invandrare från MENA i större utsträckning röstar på SD, än V och S? Det måste du tro eftersom dessa är skyhögt överrepresenterade, i att fallera att erhålla fullständiga grundskolebetyg, samt abnormt överrepresenterade i att lyfta bidrag av allsköns art...

Bettingamatoren 2014-09-08 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 370141)
Varför är muslimer och islam så farliga? Radikala terrorister är väl lika obehagliga oavsett religion?

De tre abrahamitiska religionerna är totalt vidriga och hör ej hemma i ett civiliserat samhälle. Att man kan sitta här som flera gör och ständigt försvara dessa bestialiska religioner som styckat, våldtagit, mördat, och förföljt oliktänkande i över 2000 år är en jävla skymf mot alla som fallit offer för skiten.

Ni som tror religion är så vackert: Har ni läst de heliga böckerna eller åtminstone utdrag ur dem? Det står vidriga saker. De som ej följer religionen ska mördas, kort och koncist. Det är hemskt. Hederskulturen är en produkt av Islam, ISIS är en produkt av Islam. Korstågen är en produkt av kristendom. Hinduismens (ej en abrahamitisk religion men ändock) kastsystem kan likställas med att vara deluxe-diskriminerad hela sitt liv. Är man kastlös är man lägre i rang än en kloakråtta.

I stort sett varenda konflikt i världen har sin grund i religiös dårskap. Muslimer krigar mot kristna. Muslimer krigar mot judar. Judar förföljs av kristna. Sunnismuslimer krigar mot Shia. The list goes on and on. Så här har det varit i ett par tusen år. Tycker ni religion är ngt befriande, ngt intellektuellt försvarbart?

Nej religion ska betraktas med riktigt kritiska ögon. Ffa då det inte finns några som helst empiriska bevis för att ngn överhet existerar. Tänk er - år 2014 - tror fortfarande merparten av jordens befolkning på sagor.

Ni som hyllar religion: se den kastlöse i ögonen när den sitter och skiter mitt i Indiens slumkvartér. Titta den muslimska kvinnan i ögonen och säg att det är helt i sin ordning att hon ska tvingas att ha sex å mannens vägnar. Titta in i barnens sorgsna ögon i Gazakonflikten och säg till dem att det är helt okej att civila, oskyldiga barn dödas i tusentals bara för två stater präglade av religiös fanatism inte kan dela på en stad och ett land.
Se det kurdiska folket i ögonen och säg att det ISIS gör är helt okej, ty Islam är ju fredens religion.

Patetiska är ni, ni räddhågsna PK:iter som inte vågar kritisera världens i särklass mest destruktiva kraft.

Inser man inte att religion är en vedervärdighet så lider man av en total brist av logik, sunt förnuft, bildning, intelligens och framförallt - empati.

Wagner 2014-09-08 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av Tomte (Inlägg 370142)
Om vi nu återgår till det där med spel... är inte 3.50 på att nästa val sker innan september 2018 (d v s nyval under denna mandatperiod) rätt ok?

Inget av blocken vill samarbeta med Sd. Om rödgröna vinner så är det osäkert hur bra de kommer överens inbördes och vilka partier som ingår i en eventuell minoritetsregering och samtidigt har Reinfeldt öppnat för att liksom S gjorde bryta ut och stoppa förslag i kommande budget. Kanske kan bli en rörig period framöver... bara en tanke...

Nyval är väldigt osvenskt. Som bara kommer gynna SD så hellre går M ihop med V och lite extra allt på det. Valresultatet är en bisak som bara går ut på en enda sak. Låta vad som helst ske bara vi kan hålla SD utanför.

Men hoppas jag har fel.

martinsson 2014-09-08 19:30

Det där var det bästa inlägget i denna tråd Bettingamatören. Religion borde förpassats till historieböckerna för väldigt många år sedan.

Bettingamatoren 2014-09-08 19:35

Förövrigt är Overplayer riktigt tröttsamt då han i varje diskussion tar fram nazze- och Hitlerkortet. Ohederlighet i sitt esse.

Att han sedan skryter med att han är statsvetare och utbildad säger inget om hans bildningsgrad. Det är många som tror att bildning och utbildning är synonymer.

Jag är outbildad men vågar lova att jag är mer beläst och bildad än den absoluta merparten av den svenska befolkningen. I dagens Sverige när skatten är svindlande hög finns det absolut inga incitament att plugga, dra på sig studieskulder när man ändå får betala över 50% marginalskatt om man tjänar bra.

Om man är bildad som Overplayer säger sig vara är det minsta man kan kräva att ha koll på att så gott som fri invandring och en välfärdsstat är totalt inkompatibla. Det är ohållbart. Förstår man inte det kan man liksom inte tillnärmelsevis ha fog för att kalla sig statsvetare eller ekonomisk kunnig.

Att en del här tror att en som läst genuspedagogik på Södertörn är smartare, mer lyckad än en vanlig knegare är absurt och direkt elitistiskt.

I Sverige är det ofta "de goda" som i själva verket är de riktigt "onda". Bevisas gång efter annan.

Tomte 2014-09-08 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 370156)
Nyval är väldigt osvenskt. Som bara kommer gynna SD så hellre går M ihop med V och lite extra allt på det. Valresultatet är en bisak som bara går ut på en enda sak. Låta vad som helst ske bara vi kan hålla SD utanför.

Men hoppas jag har fel.


Du har helt rätt i att nyval inte är något vi är vana vid i Sverige. Tror kanske inte riktigt på M + V men däremot tror jag att Löfven gör vad som helst för att inte få ett nyval eftersom det garanterat gynnar alliansen som kan fortsätta säga att rödgröna inte kan regera. Men samtidigt... tänk om Löfven faktiskt skulle få för sig att stå för att han inte ska avveckla kärnkraften, att förbifarten ska byggas och att han inte ska minska försvarsanslagen - vad ska han då erbjuda Mp? Jag gissar ju på att han offrar förbifarten men tänk om inte... samtidigt som Sjöstedt sätter sig på tvären och kräver stopp för vinster i välfärden... och alliansen håller ihop... besvärligt parlamentariskt läge som vi säger och 3.50... bara en lös tanke, jag tror inte heller att det är något spel som går in varje gång men...

Fulsprit 2014-09-08 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av Tomte (Inlägg 370142)
Om vi nu återgår till det där med spel... är inte 3.50 på att nästa val sker innan september 2018 (d v s nyval under denna mandatperiod) rätt ok?

Inget av blocken vill samarbeta med Sd. Om rödgröna vinner så är det osäkert hur bra de kommer överens inbördes och vilka partier som ingår i en eventuell minoritetsregering och samtidigt har Reinfeldt öppnat för att liksom S gjorde bryta ut och stoppa förslag i kommande budget. Kanske kan bli en rörig period framöver... bara en tanke...


Nej, kommer ALDRIG bli omval då detta enbart skulle gynna SD - och detta kommer "Sjuklövern" ALDRIG tillåta! Hände senast 1958!

Det beror vidare på att då skulle invandrings- och integrationsdebaclet lyftas till den enskilt största frågan och då skulle SD formligen köra över de andra partierna, enbart genom att påtala fakta! Därmed skulle SD lyfta ytterligare minst 5% av rösterna, vilket inget av de andra partierna självklart vill...

Men, gärna för mig - men, oddset är katastrofalt dåligt. Ge mig 10 ggr pengarna så skall jag fundera på det, men inte ens då tror jag att jag skulle nappa på det...

Men, detta är självklart bara mina personliga åsikter kring det hela.

Nej, nu blir det fotboll och mer bira...

GO, SWEDEN, GO!!!

Bettingamatoren 2014-09-08 19:48

Innan något stolpskott kommer dragande med att "Bettingamatoren din rasist, du röstar på SD" - kan jag nämna att jag kommer lägga min röst på Liberala Partiet som alltid.

Men till skillnad från er godhetsapostlar så respekterar jag demokrati och försvarar yttrandefrihet, och ser inget problem med att folk lägger sin röst på SD som i ett europeiskt perspektiv är fullt normala sett till sitt partiprogram.

Flickepojken 2014-09-08 20:30

Larsson du kan väl klicka bort dig ifrån min Twitter så slipper vi några konstigheter i fortsättningen :cheers:

semipro 2014-09-08 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 370177)
Larsson du kan väl klicka bort dig ifrån min Twitter så slipper vi några konstigheter i fortsättningen :cheers:

Vad skrev du?

semipro 2014-09-08 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av Bettingamatoren (Inlägg 370172)
Innan något stolpskott kommer dragande med att "Bettingamatoren din rasist, du röstar på SD" - kan jag nämna att jag kommer lägga min röst på Liberala Partiet som alltid.

Men till skillnad från er godhetsapostlar så respekterar jag demokrati och försvarar yttrandefrihet, och ser inget problem med att folk lägger sin röst på SD som i ett europeiskt perspektiv är fullt normala sett till sitt partiprogram.

Är inte det Liberala partiet samtliga riksdagspartier utom SD och KD? ;)

sirlarsson 2014-09-08 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 370177)
Larsson du kan väl klicka bort dig ifrån min Twitter så slipper vi några konstigheter i fortsättningen :cheers:

Ja om du inte förstår hur idiotiskt det där var så måste jag nog ta bort dig, men antar att du förstår det?

Tomte 2014-09-08 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 370166)
Nej, kommer ALDRIG bli omval då detta enbart skulle gynna SD - och detta kommer "Sjuklövern" ALDRIG tillåta! Hände senast 1958!

Det beror vidare på att då skulle invandrings- och integrationsdebaclet lyftas till den enskilt största frågan och då skulle SD formligen köra över de andra partierna, enbart genom att påtala fakta! Därmed skulle SD lyfta ytterligare minst 5% av rösterna, vilket inget av de andra partierna självklart vill...

Men, gärna för mig - men, oddset är katastrofalt dåligt. Ge mig 10 ggr pengarna så skall jag fundera på det, men inte ens då tror jag att jag skulle nappa på det...

Men, detta är självklart bara mina personliga åsikter kring det hela.

Nej, nu blir det fotboll och mer bira...

GO, SWEDEN, GO!!!


Här är jag faktiskt inte helt övertygad om att du har rätt i din analys. Vid ett nyval skulle båda blocken påpeka att det är Sd:s fel eftersom det är de som gör att inget block får 50 procent. I ett sådant läge tror jag att en del av missnöjesrösterna på Sd istället går till ett troligt regeringsalternativ - för att Sd själva skulle få egen majoritet inom de närmaste fyra åren är det väl ingen som tror på oavsett politisk åsikt.

Men men, det är ju en senare diskussion, vi får väl ta ett sharpsbet på Sd högre/lägre om det skulle bli nyval... :-)

Bettingamatoren 2014-09-08 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av semipro (Inlägg 370179)
Är inte det Liberala partiet samtliga riksdagspartier utom SD och KD? ;)

Whoot?:D

Nu får du allt ta och precisera dig och sluta vara så kryptisk.

Flickepojken 2014-09-08 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 370180)
Ja om du inte förstår hur idiotiskt det där var så måste jag nog ta bort dig, men antar att du förstår det?

På en sida där det mesta är avdramatiserat och anstötande. Ja du, du märker verkligen (mina) ord. Som sagt ett enkelt professionellt klick så är detta ur världen.

Fulsprit 2014-09-08 22:37

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 370177)
Larsson du kan väl klicka bort dig ifrån min Twitter så slipper vi några konstigheter i fortsättningen :cheers:


Hehehe - neej, du har dumma åsikter, du får inte vara med å leka mer i min sandlåda...

:whistling:

mackpeter 2014-09-08 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 370130)
Jag tror på 14.6% för SD - vad får jag för odds på detta va dig...?Tänkte mig ett litet vad med sharps, hehe...

Ojjdå. Har kollat en fotbollsmatch och inte sett ditt spelsugna inlägg.

Om SD på måndag fått 14,6 % eller mer sätter jag över 300 sharps till dig. Får SD under 14,6 % vill jag ha 100 sharps av dig.

Är det en fair deal?

Fulsprit 2014-09-08 22:51

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 370199)
Ojjdå. Har kollat en fotbollsmatch och inte sett ditt spelsugna inlägg.

Om SD på måndag fått 14,6 % eller mer sätter jag över 300 sharps till dig. Får SD under 14,6 % vill jag ha 100 sharps av dig.

Är det en fair deal?


Nja, 3 ggr fläsket är lite magert, även om jag är "troende" och en optimist... Ge mig 5 ggr, så har vi en deal...

:cheers:

Fulsprit 2014-09-08 22:55

Hehe - hoppas inte Emelie Abrahamsson och hennes rasifierade telning blivit allt för traumatiserade nu. Vore för djävligt om fiktionen totalt raserade deras glorifierade värld...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19497438.ab

mackpeter 2014-09-08 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 370202)
Nja, 3 ggr fläsket är lite magert, även om jag är "troende" och en optimist... Ge mig 5 ggr, så har vi en deal...

:cheers:

Mitt odds ligger långt över Unibet. Men jag ger dig 3,5 på insatsen 100 sharps.

:cheers:

sirlarsson 2014-09-08 23:31

Du får 2,10 på mellan 12-14,99% SD @ ub.

Fulsprit 2014-09-08 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 370206)
Mitt odds ligger långt över Unibet. Men jag ger dig 3,5 på insatsen 100 sharps.

:cheers:


Hmmm, vet att jag troligtvis är överdrivet optimistisk här, men kör i vind... It´s a deal... Måste ju "put my money where my mouth is", hehe...

100 sharps till dig under 14.6% och 350 till mig om på pricken eller över...

:cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved