Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-15, 16:31   #1
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Svenska spel


Hallå.

Jag är relativt ny här, smygit omkring och försökt sätta mig in i allt,
och få in känslan. Och jag måste säga, så mkt, så många och sån otrolig kunskap, det finns ju inte att finna någonstans.

Nu är det så, att jag tänkt börja lite mer seriöst, men först tänkte jag göra en liten test mot detta eländiga bolag, Svenska spel, jämfört med att regga sig hos ett helt gäng riktiga bolag, korkat, visst, men mest för att se vilken skillnad det kan göra.

Det jag undrar över, varför har Svenska spel så otroligt dåligt utbud tillika riktigt kassa odds?
Är det brist på intresse? Eller, dom är nöjda med att blåsa småspelare, och törs inte chansa på att bli attraktiva för riktiga gamblers??

Lär väl dröja innan man är något större hot mot nåt av alternativen, men bara att bli med på Sharps, så har man ju iallafall lagt en liten sten i i grunden till det stora spelbygget

Passar på att tacka för en riktigt bra, och välgjord site

Mvh.....
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 16:40   #2
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

staten äger svenska spel, vilket resulterar i att det finns i alla ATG-kiosker etc.

Detta räcker för att de ska gå mer än +. Så varför ge bättre odds ifall folk ändå går dit där pga lathet?
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 16:48   #3
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jo, det är väl så det är. Tycker ändå att som statligt bolag ska man ge en juste service, vilket jag inte tycker dom gör.
Men, är nog som du säger, varför bry sig så länge folk skänker bort sina pengar.

Upp till kamp
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 17:26   #4
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ring såssarna och fråga, det är deras verk
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 17:26   #5
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 147
Sharp$: 987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är det inte så att det finns regler som staten har satt på hur många % som får gå tillbaka spelarna?
Corner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 17:31   #6
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

För att staten alltid är världens sämsta ägare.
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 17:44   #7
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Corner Visa inlägg
Är det inte så att det finns regler som staten har satt på hur många % som får gå tillbaka spelarna?
Jo visst är det så. Men det går att komma runt genom att dumpa oddset på krysset och på så sätt få någorlunda konkurrenskraftiga odds på sidorna. Men det görs bara på ett fåtal ligor och under stor vånda.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 18:03   #8
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Konstigt ändå, att dom har så otroligt stor andel spelare. Tror ju dom flesta idag spelar online, så varför inte välja en bättre marknad? Märkligt tycker jag.
Tror ni Matte som verkar kunnig, själv lägger sina betts hos arbetsgivaren
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 21:14   #9
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fxstc98 Visa inlägg
Konstigt ändå, att dom har så otroligt stor andel spelare. Tror ju dom flesta idag spelar online, så varför inte välja en bättre marknad? Märkligt tycker jag.
"Svensson" spelar på Svenskaspel av bekvämlighetsskäl samt att de inte vet bättre.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 21:20   #10
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Postade denna i chatten tidigare så drar den här med då den passar in till viss del i diskussionen.

http://www.intergameonline.com/i-gam...ity-over-price
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-23, 19:39   #11
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Finns det något sätt att få upp hemsidan ren? dvs utan massa flash skit?
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-23, 20:11   #12
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Svenska Spel har (hittills) haft ett överlägset reklamövertag på alla (?) svenska marknader, deras odds visas i samtliga tv-sända matcher och alla (?) tv/pappers-experter hänvisar till Svenska Spel.

Dessutom är det de enda bolaget som har sitt säte i Sverige - oviktigt kan tyckas men somliga är väldigt rädda om sina pengar och litar inte på företag som är placerade i skatteparadis.

Sen har vi ju säkerheten som statliga bolag genererar, majoriteten accepterar glatt exempelvis Systembolagets monopol och 100% påslag på priserna just för att det känns säkert och ansvarsfullt. Det folkliga stödet för fria apotek var väl knappast högt heller...

Men Svenska Spel ska väl dra ned på stödet till sporterna och kommer kanske tappa mark, samtidigt som det kanske lutar mot att andra bolag välkomnas in i landet...
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 06:35   #13
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 25
Sharp$: 302
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
För att staten alltid är världens sämsta ägare.
Stater är inga "ägare" untan bara tjuvar, rånare eller utpressare (beroende på omstandigheterna). If you don't believe me, watch what happens when someone tries to muscle in on their betting shop racket (or even give a pub customer his wager back when the house and the player both have 17, 18 or 19).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
apekatt66 (+10)

Senast redigerad av ungthjerta den 2012-04-26 klockan 06:47.
ungthjerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-28, 18:15   #14
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 25
Sharp$: 302
Standard

Förresten, vet nån om det finns en oddsjämnförelse sida som inkluderar Svenska Spel eller nån som skrapar oddset och presenterar det i en lite mer user-friendly form? De har världens värste odds men är också bland världens squareaste bookies och hos dem finns det då och då bra valuebets (deras websida är utan tvivel världens värst).

Senast redigerad av ungthjerta den 2012-04-28 klockan 18:30.
ungthjerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-28, 15:16   #15
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 8
Sharp$: 27
Standard

Har det dykt upp någon oddsjämförelsesida som inkluderar Svenska Spel?
dexopie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-28, 19:07   #16
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Skåne
Inlägg: 83
Sharp$: 1848
Standard

http://www.betbrain.com
limeburn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 10:17   #17
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Svenska spels nya site - vad är bäst med den?


Svenska spel har lancerat en ny site, vad jag förstår i någon form av beta version och uppmanar användarna att skriva i sitt forum vad som är den bästa förändringen.

Det som är bra är att det nu går att spela Oddset Matchen från smartphones (har vad jag förstår funnits ett par månader, men jag har inte upptäckt det förrän nu)

En dålig sak är att man inte längre kan spela mer än en enkelrad åt gången på topptipset. Det är många som har klagat på det, Svenska Spels svar i forumet är "Vi ... kommer lyfta in det i vår backlog att hantera framöver. Tyvärr kommer det dock inte vara möjligt under en period efter vi släckt gamla sajten"

Det finns fler saker jag spontant tycker är en försämring, men jag kanske skall testa litet till innan jag börjar klaga allt för mycket.

Jag är litet förvånad över att jag inte sett några andra inlägg om förändringarna, är alla andra nöjda?

Senast redigerad av mirran2 den 2016-01-08 klockan 10:18.
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 11:27   #18
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirran2 Visa inlägg
Svenska spel har lancerat en ny site, vad jag förstår i någon form av beta version och uppmanar användarna att skriva i sitt forum vad som är den bästa förändringen.

Det som är bra är att det nu går att spela Oddset Matchen från smartphones (har vad jag förstår funnits ett par månader, men jag har inte upptäckt det förrän nu)

En dålig sak är att man inte längre kan spela mer än en enkelrad åt gången på topptipset. Det är många som har klagat på det, Svenska Spels svar i forumet är "Vi ... kommer lyfta in det i vår backlog att hantera framöver. Tyvärr kommer det dock inte vara möjligt under en period efter vi släckt gamla sajten"

Det finns fler saker jag spontant tycker är en försämring, men jag kanske skall testa litet till innan jag börjar klaga allt för mycket.

Jag är litet förvånad över att jag inte sett några andra inlägg om förändringarna, är alla andra nöjda?
Även forumsdelen ska tas bort när det gäller att söka nya "okända" medlemmar.

Svenska Spel motiverar detta med att enligt en enkät som uppenbarligen väldigt få har sett till (ingen?!) så är önskemålet i första hand att kunna spela med sin familj, vänner, grannar mm som man redan har en kontakt med

http://tycktill.svenskaspel.se/org/s...orum/#c2007398
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 22:57   #19
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Skall den gamla sajten bort permanent? Den nya sajten är HELT obrukbar. Filtrerar man spel på längdskidåkning så hittar man bara totalspelen för TdS, vill jag spela på morgons etapp så får jag manuellt söka mig fram till namnen på åkarna. En av de sämsta förändringarna någonsin.

Det borde ta mig fan vara lag på att alla spelsidor har samma klient som Marathonbet, inget helvetes jävla flash utan sidan segar aldrig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Seebbo (+20), Sportstrader_swe (+5)
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-09, 06:50   #20
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Skall den gamla sajten bort permanent?
I början av februari 2016 såvitt jag begriper, försöker hitta var jag såg det men hittar inte det just nu.

Filterfunktionen verkar vara något buggig (och seg), det verkar som att det är litet slumpmässigt vilka spel av dom som uppfyller filtervillkoren som den hittar.
Förhoppningsvis tar dom rena buggar med större prioritet så skriv in buggen på http://tycktill.svenskaspel.se/org/s...oka-pa-oddset/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+5)
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-11, 21:16   #21
 
hakan11241s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 265
Sharp$: 3519
Standard

Egna rader


Hej!
Jag var inne och surfade runt på den nya sidan, men hittade inte funktionen egna rader.
Skall den också tas bort på sikt?
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-11, 21:34   #22
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
Hej!
Jag var inne och surfade runt på den nya sidan, men hittade inte funktionen egna rader.
Skall den också tas bort på sikt?
Nej, den kommer senare. Ska döpas om till externa systemspel. Man får spela på gamla tillsvidare.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-26, 20:50   #23
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: Västra Götaland
Inlägg: 755
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Så här skriver Robin Strandänger, Digital Kanalutvecklare hos Svenska Spel, idag ang bolagsspel:

Vi tar nu vidare er feedback för diskussioner internt om hur vi kan förenkla och förbättra vissa bitar. Diskussionerna innebär att vi inte kommer gå live med förändringarna den 1 februari som annonserats. Däremot har vi i skrivande stund inget nytt datum att ge er utan ber om att få återkomma när vi vet mer.
Det kommer alltså tillsvidare gå att spela Bolagsspel precis som vanligt på gamla svenskaspel.se


Källa: http://tycktill.svenskaspel.se/org/s...el-5/#c2032244
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 14:53   #24
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

På måndag är det slut :(
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 16:27   #25
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Skall den gamla sajten bort permanent? Den nya sajten är HELT obrukbar. Filtrerar man spel på längdskidåkning så hittar man bara totalspelen för TdS, vill jag spela på morgons etapp så får jag manuellt söka mig fram till namnen på åkarna. En av de sämsta förändringarna någonsin.

Det borde ta mig fan vara lag på att alla spelsidor har samma klient som Marathonbet, inget helvetes jävla flash utan sidan segar aldrig.

https://svenskaspel.se/?pageid=/sport/oddsetlangen
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 20:05   #26
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Ja, jo, jag vet. Tänkte främst på längre sikt, för den ska väl försvinna snart?
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 20:16   #27
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Ja, jo, jag vet. Tänkte främst på längre sikt, för den ska väl försvinna snart?
Gamla sidan försvinner from måndag 15/2
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 22:41   #28
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2226
Standard

Okey. Kan rätta mina två stående rader på Viking-lotto på text-tv. Får jag siffrorna i nummerordning också.

Tur man inte spelar Keno. https://www.svenskaspel.se/resultat/keno
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 23:42   #29
 
smaks avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 284
Sharp$: 1511

Smaks komplott
Stats: 60 - 71 - 5
ROI: 106.57%
Vinstprocent: 45.80%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Gamla sidan försvinner from måndag 15/2
Kan inte vara möjligt? 🙃🙃
Eller får dom ordning på bolagsspelet tills dess? 🤔
smak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-13, 07:05   #30
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av smak Visa inlägg
Kan inte vara möjligt? 🙃🙃
Eller får dom ordning på bolagsspelet tills dess? 🤔
Jag tyckte själv att det var märkligt, igår (fredag 12/2) hade Svenska Spel en fet reklambanner på "gamla sidan" som förkunnade att sidan släcks ner nu på måndag?!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-17, 13:44   #31
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Då deras upplevelse är att den nya sajten har landat väl och tagits mot på ett bra sätt av de flesta kunder så har de nu gjort ytterligare kundförbättringar genom att helt släcka ner den gamla omoderna sajten.

Skulle någon till äventyrs inte hålla med så skriv ett inlägg på http://tycktill.svenskaspel.se/org/svenska-spel/
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-17, 13:56   #32
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Svenska Spel bytte från bra till SKIT!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-18, 16:44   #33
 
lagerapans avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 100
Sharp$: 3307
Standard

Var ser man oddsen när man ska spela bomben ?
lagerapan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-18, 22:16   #34
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

http://tycktill.svenskaspel.se/org/s...l-gamla-siten/

Citat:
Den gamla sidan var egentligen också dålig, men ska man göra en förändring så skall det ju bli bättre. Marathonbet, som den föregående talaren nämnde, har onekligen värdens bästa site, den går otroligt fort att ladda in och är mycket enkel att navigera på, förmodligen så kostar det dessutom mindre att utveckla och driva en sådan sida.

Sett ur ett perspektiv kring ert så kallade "spelansvar" så är det dessutom rent av åt helvete att ni har flashat upp sidan, det om något triggar ju mer impulser hos spelberoende jämfört med en "tråkig" sida utan flash och annan dynga. En icke-statsdyrkare skulle ju nästan kunna drista sig till att tro att ni vill locka fler människor att spela hos er, men så kan det väl inte vara?

Faktum är att snacket om spelansvar endast är rent svammel som används som en förevändning för att ha kvar monopolet. Ni har t ex limiter på 1000kr för singelspel per objekt och dag, men samtidigt en limit på 2000kr för dubblar och kanske ännu högre för tripplar(har ingen aning då jag inte spelar tripplar). Genom detta så uppmuntrar ni ju till ett mer vårdslöst, aggressivt och variansfyllt spelande. Ni har ju givetvis valt detta system för att minska skadan som sker när ni klantar er med oddset på ett objekt då det är relativt ovanligt att det finns några överodds ute på flera objekt samtidigt tack vare er kassa återbetalning.

Det skall dock tilläggas att jag också stödjer spelmonopolet, mest för att det tack vare internet och EU innebär att vi svenskar i praktiken kan spela på en helt avreglerad spelmarknad. Ett licenssystem skulle göra att vi inte längre har tillgång till bolag med en utbetalning på 98%.

Jag gillar dessutom Svenska spel eftersom att det troligtvis är världens mest inkompetenta spelbolag. Alla de olika typer av skandaler och klanterier som ni har varit inblandade i genom åren hade förmodligen totalt raderat förtroendet hos kunderna om ni varit ett privatägt spelbolag. Samtidigt så slås man återkommande av den totala inkompetensen som genomsyrar både ert kundbemötande och oddssättande. Jag misstänker nästan att ni har något program där ni anställer folk från FAS3 som dessutom inte har någon som helst erfarenhet eller kunskap om spelbranschen. Hur som helst så skulle världen bli lite tråkigare om Svenska spel försvann.
In och klaga ni också.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bettingamatoren (+50)

Senast redigerad av Slurf den 2016-02-18 klockan 22:18.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-18, 22:50   #35
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2985
Standard

>> Slurf

citat: "Ni har ju givetvis valt detta system för att minska skadan som sker när ni klantar er med oddset på ett objekt då det är relativt ovanligt att det finns några överodds ute på flera objekt samtidigt tack vare er kassa återbetalning."

Bra sagt av den citerade.
Det ironiska är att riktigt vassa spelare, de som kan tänkas utnyttja ett felsatt odds är tack vare sin stora bankrulle de som tar minst skada av stora svings, således riktar man sina misstag uteslutande mot dessa i sina försök att "minska skadan"


Helt enig att enkla, väl fungerande, sidor som Marathonbet är TOTALT ÖVERLÄGSNA allt krimskrams och larv som åstadkommes med flash etc. HTML 5 kan väl rätt använt vara ok men inget slår "Keep it Simple and Stupid".
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-19, 23:56   #36
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Okey. Kan rätta mina två stående rader på Viking-lotto på text-tv. Får jag siffrorna i nummerordning också.

Tur man inte spelar Keno. https://www.svenskaspel.se/resultat/keno
Fan vad en vecka går fort.

Hej Wagner det verkar som att du inte har skrivit något i forumet på över en vecka, varför inte ta dig en minut och bidra med något.
Ställ en fråga, svara på andras, dela med dig av någon rek, tacka personerna för de rekarna du har ryggat eller bara delta i någon diskussion på forumet?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 03:24   #37
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Allvarligt, blir oerhört trött på den nya sajten - vad tänker dom med?

Stryktipset var ett kaos att lägga, ingen överblick och framförallt kan man ju fan inte ens i sina lagda spel se raderna i det reducererade systemet - eller har jag missat det?

Bomben - vart tog oddsen på "mina kombinationer"?

Nej fy fan vilket skräp dom har satt ihop, ALLT har blivit krånligare.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 12:15   #38
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lagerapan Visa inlägg
Var ser man oddsen när man ska spela bomben ?
Om du hade läst deras utveckingsblogg så hade du vetat att det är en av de funktioner som tyvärr inte bidrog tillräckligt till att vässa spelupplevelsen för att kvalificera till nya sajten (men dom har gjort ett ärende av det så det kanske kommer så småningom) ... men hade du också varit VIP-kund hade du dessutom känt till att ...

Spoiler:
... gamla versionen av bomben finns kvar på en hemlig sida (man kan inte spela därifrån bara titta) https://svenskaspel.se/?pageid=/logi...g/oddsetbomben som dom inte berättar om på sin sajt.

Förmodligen kommer denna hemliga sida också tas bort så småningom, för att orsaken till att den finns har nåt att göra med att bolagsspelen inte är klara än på nya sajten, och därför finns gamla versioner kvar av bolagsspel och de produkter man kan spela bolagsspel på.

Efter bolagsspelen är klara får man anta att denna sida också tas bort, men vem vet, det kanske skapas en ny hemlig sida, där man dock måste vara EXTRA-VIP kund för att få tillträde?

Hur man blir VIP eller EXTRA-VIP kund kan jag tyvärr inte berätta... men du kan ju prova med att skriva en massa konstruktiva inlägg på deras utvecklingsforum om hur bra och fantastisk deras nya sajt är, förutom just den lilla detaljen med saknade bombenodds, och se vart det leder?

Senast redigerad av mirran2 den 2016-02-20 klockan 13:29.
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 13:21   #39
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
http://tycktill.svenskaspel.se/org/s...l-gamla-siten/


Spoiler:
Den gamla sidan var egentligen också dålig, men ska man göra en förändring så skall det ju bli bättre. Marathonbet, som den föregående talaren nämnde, har onekligen värdens bästa site, den går otroligt fort att ladda in och är mycket enkel att navigera på, förmodligen så kostar det dessutom mindre att utveckla och driva en sådan sida.

Sett ur ett perspektiv kring ert så kallade "spelansvar" så är det dessutom rent av åt helvete att ni har flashat upp sidan, det om något triggar ju mer impulser hos spelberoende jämfört med en "tråkig" sida utan flash och annan dynga. En icke-statsdyrkare skulle ju nästan kunna drista sig till att tro att ni vill locka fler människor att spela hos er, men så kan det väl inte vara?

Faktum är att snacket om spelansvar endast är rent svammel som används som en förevändning för att ha kvar monopolet. Ni har t ex limiter på 1000kr för singelspel per objekt och dag, men samtidigt en limit på 2000kr för dubblar och kanske ännu högre för tripplar(har ingen aning då jag inte spelar tripplar). Genom detta så uppmuntrar ni ju till ett mer vårdslöst, aggressivt och variansfyllt spelande. Ni har ju givetvis valt detta system för att minska skadan som sker när ni klantar er med oddset på ett objekt då det är relativt ovanligt att det finns några överodds ute på flera objekt samtidigt tack vare er kassa återbetalning.

Det skall dock tilläggas att jag också stödjer spelmonopolet, mest för att det tack vare internet och EU innebär att vi svenskar i praktiken kan spela på en helt avreglerad spelmarknad. Ett licenssystem skulle göra att vi inte längre har tillgång till bolag med en utbetalning på 98%.

Jag gillar dessutom Svenska spel eftersom att det troligtvis är världens mest inkompetenta spelbolag. Alla de olika typer av skandaler och klanterier som ni har varit inblandade i genom åren hade förmodligen totalt raderat förtroendet hos kunderna om ni varit ett privatägt spelbolag. Samtidigt så slås man återkommande av den totala inkompetensen som genomsyrar både ert kundbemötande och oddssättande. Jag misstänker nästan att ni har något program där ni anställer folk från FAS3 som dessutom inte har någon som helst erfarenhet eller kunskap om spelbranschen. Hur som helst så skulle världen bli lite tråkigare om Svenska spel försvann.

In och klaga ni också.
Det finns, enligt min mening, en hel del brister i den nya sajten jämfört med den gamla, gissningsvis åtminstone delvis för att de som designat den inte har tillräckligt med insikt i hur seriösa spelare faktiskt använder den.

Om man nu har som mål att få till en förbättring på dessa punkter, tror du inte att det bästa sättet är att konkret och pedagogiskt peka på de brister som finns, och hur och varför de borde åtgärdas?

Tror du inte att om man spammar forumet med invektiv och allmänna klagomål på Svenska Spel som inte på något sätt har med den nya sajten och dess brister i förhållande till den gamla att göra, att det då finns risk att konkreta klagomål och synpunkter på brister i den nya sajten kommer försvinna i allt brus?

Jag håller med Slurf, in på forumet och skriv vad som är dåligt med nya sajten, varför det är dåligt och hur det kan förbättras. Om tillräckligt många framför samma sak kanske det får effekt.

Men tänk på att chansen till framgång förmodligen är mycket större om man håller sig till saken, är så konkret som möjligt och inte blandar in allehanda andra (berättigade eller oberättigade) synpunkter på Svenska Spel så det egentliga budskapet går förlorat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av mirran2 den 2016-02-20 klockan 13:38.
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 15:11   #40
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirran2 Visa inlägg
Det finns, enligt min mening, en hel del brister i den nya sajten jämfört med den gamla, gissningsvis åtminstone delvis för att de som designat den inte har tillräckligt med insikt i hur seriösa spelare faktiskt använder den.
Jag tror inte det ligger i deras intresse att underlätta spelandet för seriösa spelare. Om du med seriösa menar vinnande, de vill sannolik försvåra spelandet för sådana, vinnande spelare är som parasiter på övriga spelarpoolen.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 15:47   #41
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Jag håller med Slurf, in på forumet och skriv vad som är dåligt med nya sajten, varför det är dåligt och hur det kan förbättras. Om tillräckligt många framför samma sak kanske det får effekt.
Tänker inte engagera mig i deras utveckling av sajten, så inbiten spelare hos SS är jag inte. Anser också att det inte är mitt jobb att "hjälpa" dom att förstå att deras sajt är ett stort skämt med deras föregående.
Det borde de ha resurser till att sköta själv....borde...

...och VIP kund på SS? Känns som överkurs i mitt liv iallafall..

Jaja - bara inse att det har blivit sämre o ta det för vad det är...
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 18:11   #42
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Jag tror inte det ligger i deras intresse att underlätta spelandet för seriösa spelare. Om du med seriösa menar vinnande, de vill sannolik försvåra spelandet för sådana, vinnande spelare är som parasiter på övriga spelarpoolen.
Tanken har slagit mig också, att åtminstone en del av försämringarna är medvetna
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 18:20   #43
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirran2 Visa inlägg
Tanken har slagit mig också, att åtminstone en del av försämringarna är medvetna
Ingår i deras (Svenska Spel) sneda ambitioner om spelansvar gentemot svenska folket...ju sämre funktionalitet och ju sämre spelprodukter du erbjuder desto mindre spelar svenska folket är det tänkt = då har man ju uppfyllt några kriterier som Riksdagen har satt upp

Att kunderna vänder sig någon annanstans verkar man ju inte förstå även om man nu försöker lagstadga om att blockera tillgången till att besöka nätbookies. WTF!

Att man inte kan spela t.ex. DNB (Draw No Bet) på Oddset mm hos Svenska Spel nu år 2016 måste ju betecknas som ett enda stort skämt!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 18:34   #44
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Tänker inte engagera mig i deras utveckling av sajten, så inbiten spelare hos SS är jag inte. Anser också att det inte är mitt jobb att "hjälpa" dom att förstå att deras sajt är ett stort skämt med deras föregående.
Det borde de ha resurser till att sköta själv....borde...
Skulle man kunna tycka, att i en situation där lika konkurrens råder så borde man låta företagen utveckla sin produkt enligt bästa förmåga, och sedan låta marknaden (=kunderna) fälla domen. Vad gäller poolspelen så finns dock inga alternativ, hade det bara gällt dom vanliga odds-spelen hade jag nog inte brytt mig heller.

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
...och VIP kund på SS? Känns som överkurs i mitt liv iallafall..
Kanske borde satt en ironi-tagg runt delar av inlägget... poängen var att det är väldigt underligt att dom lägger en såpass viktig del av informationen inför spel (odds-information för bomben) på en sida som det inte allmänt informeras om, utan som man får hitta av en tillfällighet om man surfar runt. Tycker nog det är rätt illa faktiskt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av mirran2 den 2016-02-20 klockan 19:23.
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 11:09   #45
 
hakan11241s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 265
Sharp$: 3519
Standard

Var inne idag och la ett Europatips.
Tänkte kopiera ramen och lägga upp den i avsedd tråd här på Sharps, men lyckades inte. Funkar inte med vanlig copy-paste i alla fall, väldigt störande.
Någon som har tips?
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 12:54   #46
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6058
Standard

Jag har också en fråga när det kommer till ramen. Brukar spela via TipsPro systemspel och sedan kopiera raden för att lägga upp den på liverattning.se men det går inte nu när man inte kan kopiera tecknen som man kunde förut?
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 13:02   #47
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Jag har också en fråga när det kommer till ramen. Brukar spela via TipsPro systemspel och sedan kopiera raden för att lägga upp den på liverattning.se men det går inte nu när man inte kan kopiera tecknen som man kunde förut?
Du kan istället ladda upp inlämningsfilen till Liverättning:

Start
Dator
Öppna C:
Öppna Programfiles
Öppna Radsoft
Öppna Systemspel
Öppna TipsPro
Öppna System
Välj rätt textfil = rätt datum

Denna filen ska laddas upp på Liverättning

Klart
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Seebbo (+30)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-06, 11:42   #48
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Nu är vi inne i 2016 och Svenska Spel har fortfarande inga vettiga spelalternativ på sin Långenlista

Ska det vara så J*vla svårt för Svenska Spel att kolla in vad konkurrenterna erbjuder i spelalternativ och därefter erbjuda samma i sitt egna utbud???

Är ju ett stort skämt att det typ enbart finns 1X2, Ö/U, HCP, Första & Sista Målskytt, Resultat, Dubbelchans på en så stor match som Eibar-Barcelona idag

Och så förstår inte Svenska Spel varför kunderna väljer nätbolagen före det inhemska spelmonopolet, ja tjena!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-07, 10:45   #49
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Jag spelar inte så mycket på fotboll men vad tycker du främst saknas?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 14:48   #50
 
wowsuchevs avatar
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 65
Sharp$: 1210
Standard

Har de förbättrat NÅGOT alls sedan de startade den nya sidan?
wowsuchev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 15:08   #51
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 72
Sharp$: 2624
Standard

Dem har iaf försämrat den genom att ta bort att man kan maila systemet direkt till sin spelkompis och att man inte kan skriva ut ett reducerat system med alla rader specificerade.
Foppa21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 16:29   #52
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2941
Standard

Nya SvS är horribel!

Jag mejlade och undrade varför man inte kunde ladda hem Oddsetprogrammet som pdf längre. Fick Tack som svar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+1), sskssk (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-26, 22:35   #53
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Baseboll på Lången-listan frekvent nu
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-26, 07:47   #54
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

En liten röd markering fick mig att gå in på spelvanor där jag kollade vilken kategori jag hamnade i, vilket visade sig vara den näst högsta riskkategorin. Att kategorisera spelare efter omsättning och tid spenderad på sidan säger ju inte nödvändigtvis någonting om huruvida en person har kontroll över sitt spelande, särskilt när det finns tidsperioder med låg aktivitet och nettoresultatet är stort.

Att sitta och slaska bort pengar på jack vegas mot att omsätta mycket på oddset och systemspel samt att spendera en del tid med att bevaka liveodds verkar vara samma sak för staten. Är det ens möjligt att inte hamna i en av de högre riskkategorierna om man omsätter mycket? Är det någon annan som provat?

Citat:
Ursprungligen postat av Staten
Ungefär hur mycket har ditt sportspelande på Svenska Spel kostat dig den SENASTE MÅNADEN?


Mindre än 50 kr

50 - 149 kr

150 - 299 kr

300 - 499 kr

500 - 999 kr

1000 - 1999 kr

2000 - 4999 kr

Mer än 5000 kr
Haha, vad avses här? Omsättning?

Senast redigerad av Slurf den 2016-10-26 klockan 08:01.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-26, 23:27   #55
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staten
Ungefär hur mycket har ditt sportspelande på Svenska Spel kostat Staten den SENASTE MÅNADEN?
Hade varit en intressantare frågeställning.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-27, 12:54   #56
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 241
Sharp$: 2344
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
En liten röd markering fick mig att gå in på spelvanor där jag kollade vilken kategori jag hamnade i, vilket visade sig vara den näst högsta riskkategorin. Att kategorisera spelare efter omsättning och tid spenderad på sidan säger ju inte nödvändigtvis någonting om huruvida en person har kontroll över sitt spelande, särskilt när det finns tidsperioder med låg aktivitet och nettoresultatet är stort.

Att sitta och slaska bort pengar på jack vegas mot att omsätta mycket på oddset och systemspel samt att spendera en del tid med att bevaka liveodds verkar vara samma sak för staten. Är det ens möjligt att inte hamna i en av de högre riskkategorierna om man omsätter mycket? Är det någon annan som provat?



Haha, vad avses här? Omsättning?
Det som du förlorat
theskab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-14, 20:18   #57
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

5000kr är gränsen på Oddset Lången per dag?
Men trisslotter har ingen gräns?
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-16, 04:58   #58
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 314
Standard

20k är gränsen/dag

Trisslotter vet jag inte, men dom borde räknas in i dom 20k?
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-16, 08:18   #59
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av StefanL Visa inlägg
20k är gränsen/dag

Trisslotter vet jag inte, men dom borde räknas in i dom 20k?
Skraplotter ingår ej i dessa 20K!

Detta då Svenska Spel ej anser att Triss är ett "riskspel".

Senast redigerad av Migge den 2016-11-16 klockan 08:19.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-16, 10:23   #60
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Och jag som hade för mig att det är 1000kr på en singel match, 2000kr på en dubbel och 15.000kr på en trippel kombination. Sen kunde man bara byta ut en match och lira precis lika mycket igen.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-16, 15:01   #61
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Det finns en gräns på 5000 per dag, jag slog i den i somras under EM, men jag tror att gränsen kan gälla livespel, för jag har då i alla fall tidigare spelat för betydligt mer än den summan på en dag.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 10:42   #62
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Nej, 5000kr per 24/h ar det. Ga sjalv till ett ombud och testa.
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-29, 17:01   #63
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Kanns som Svenska Spels odds pa Langen ar allt mer automatiserad.
De justerar oddsen sa fort oddsen gar upp eller ner pa t ex Pinnacle.

T ex idag Handboll , Damer.
Skara - Savehof oppnade 12.5+ 1.85 / 1.85. Vid ca kl 1300 andras oddsen till 1.62 / 2.15. Hur stora summor kravs for att rubba marknaden?
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-30, 09:38   #64
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anre24 Visa inlägg
Kanns som Svenska Spels odds pa Langen ar allt mer automatiserad.
De justerar oddsen sa fort oddsen gar upp eller ner pa t ex Pinnacle.

T ex idag Handboll , Damer.
Skara - Savehof oppnade 12.5+ 1.85 / 1.85. Vid ca kl 1300 andras oddsen till 1.62 / 2.15. Hur stora summor kravs for att rubba marknaden?
En lax om det kommer från rätt/fel konto.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 10:26   #65
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 161
Sharp$: 435
Standard

https://www.pixeltopic.com/image/yhirhkepetzjxzq/

Ibland går det att hitta godbitar på SvS
2.6 att Stina kommer före Heidi måste vara bra när Stina står i 2.3 att vinna ^¨
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Calatan (+5)
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 10:58   #66
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DonYolo Visa inlägg
https://www.pixeltopic.com/image/yhirhkepetzjxzq/

Ibland går det att hitta godbitar på SvS
2.6 att Stina kommer före Heidi måste vara bra när Stina står i 2.3 att vinna ^¨
Tack för du uppmärksammade detta & delade med dej
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 11:25   #67
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 161
Sharp$: 435
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Tack för du uppmärksammade detta & delade med dej

Wee!

Livespelade även fältet vs Heidi till 1.9
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-18, 06:02   #68
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: Västra Götaland
Inlägg: 755
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Svenska Spel lanserar sin nya sida för Bolagsspel 20/3:

https://www.svenskaspel.se/arenan

Bland det som händer: Alla bolagskonton nollställs [...]
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-18, 08:47   #69
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2941
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Calatan Visa inlägg
Svenska Spel lanserar sin nya sida för Bolagsspel 20/3:

https://www.svenskaspel.se/arenan

Bland det som händer: Alla bolagskonton nollställs [...]
Nu ville du bara skrämmas genom att utesluta meningens avslutning
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-18, 09:44   #70
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: Västra Götaland
Inlägg: 755
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Nu ville du bara skrämmas genom att utesluta meningens avslutning
Inte bara. Men jag vet hur kämpigt det kan vara att jaga rätt på en bolagsmedlem att fylla på kontot, nu måste alla medlemmar fylla på kontot igen. Bra om bolagshållare har lite koll och inte upptäcker det strax innan spelstopp...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-20, 16:32   #71
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 564
Sharp$: 5302
Standard

irriterande att behöva få ett mail för varenda transaktion varje medlem i bolagen gör
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-20, 16:55   #72
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cochise Visa inlägg
irriterande att behöva få ett mail för varenda transaktion varje medlem i bolagen gör
Hela "nya" bolagssajten är ett stort j*vla skämt ifrån Svenska Spel...ett sånt kapitalt misslyckande är endast möjligt hos ett monopolbolag som totalt kan strunta i vad kunderna faktiskt efterfrågar när det gäller bolagsspel!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-21, 08:18   #73
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 564
Sharp$: 5302
Standard

jag håller med!!!!
vad är det för sjukt påfund.....jag finner inte ord
vet inte om jag ska skratta eller gråta ta me faan
får faan lust att lägga ner all bolagsverksamhet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-09, 10:53   #74
 
hakan11241s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 265
Sharp$: 3519
Standard

Externa systemspel


Hej!
Prövade idag för första gången att lägga ett eget filspel på den nya sidan via fliken Externa systemspel via mitt gamla hederliga tipsprogram som fungerat klanderfritt i många år.
Det gick inte eftersom filen skulle vara i txt-format.
Jag prövade då att spara om filen med ändelsen.txt och då fungerade det!
Se detta som ett tips ifall fler upplever samma sak och börjar svära...
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 16:16   #75
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 7
Sharp$: 519
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anre24 Visa inlägg
Nej, 5000kr per 24/h ar det. Ga sjalv till ett ombud och testa.
Säger inte att du har fel men såhär står det i det pdf dokument (spelregler oddset 2016-05-24) jag laddade ner från Svensla spel nyss:

" Vid vadhållning på Singel får Kunds sammanlagda insats per speltillfälle och Spelobjekt inte överstiga 1 000 kronor. Vid vadhållning på Dubbel får Kunds sammanlagda insats per speltillfälle och Spelobjekt inte överstiga 2 000 kronor. Vid vadhållning på Trippel, Fyrling, Femling, Sexling, Sjuling, Åttling, Niling eller Tiling får Kunds sammanlagda insats per speltillfälle och Spelobjekt inte överstiga 10 000 kronor.

Sen skriver de:

3.1.5

Insatser

För Enkelspel på LÅNGEN gäller att insatsen ska vara lägst 10 kronor och högst 500 kronor. Endast insatser om jämna 10-tal kronor är tillåtna. Kunds sammanlagda insats per dygn för spel på LÅNGEN, MIXEN, och/eller LÅNGEN XL får ej överstiga 20.000 kronor, varav kunds sammanlagda insats per dygn för spel på ODDSET LIVE ej får överstiga 5 000 kronor. För LÅNGEN gäller dessutom att insatsen inte får vara så hög att den förväntade vinsten överstiger 300.000 kronor. Den sammanlagda insatsen för ett Systemspel beräknas genom att antalet Enkelspel i systemet multipliceras med insatsen per Enkelspel.


I denna paragraf är åtminstone ett fel gällande insatser. Insatser behöver ej vara på jämna 10kr. 13kr fungerar fint online i alla fall. Dock inte 13.50kr.

M
Gorgar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 16:28   #76
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cochise Visa inlägg
jag håller med!!!!
vad är det för sjukt påfund.....jag finner inte ord
vet inte om jag ska skratta eller gråta ta me faan
får faan lust att lägga ner all bolagsverksamhet
La ner mitt tipsbolag i helgen, funkar inte med att bli spammad dygnet runt så fort någon medlem får för sig att ta ut 27:- eller sätta in 78:- osv...

Att behöva bevaka ett externt forum hos Svenska Spel för att hålla kolla på nya intresserade medlemmar samt att dessa ska behöva skylta med sina e-post adresser vid anmälan är uruselt

Man kan tycka mycket om ATG men deras Tillsammans är helt klart förebilden hur en bolagsplattform ska se ut och fungera

Men givetvis skulle Svenska Spel krångla till det och gå sin egna väg vilket dom har gjort i alla år, detta avspeglar sig inte minst i deras sk. "nya" bolagssajt
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 23:56   #77
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2226
Standard

Svenska Spel är som Coop. Lite gråare. Bra mycket dyrare.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bulle (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-21, 18:33   #78
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Det faktum att någon jävla Samhall-jävel på SvS valde att inte sätta omgångens Premier League matcher i bokstavsordning kostade mig 8 rätt på måltipset.

Jag hittar fan ingen tidigare omgång där Premier League-matcher med samma starttid inte har placerats i bokstavsordning. Att matchen som börjar 18:30 ofta får matchnummer 1 är en annan femma, men i övrigt så följer det alltid bokstavsordningen.

Här är mitt inlämnade system rättat:


Såhär hade det sett ut om matcherna placerats i rätt bokstavsordning, dvs Southampton som match nr 7, Swansea som match 8 och Watford som nummer 9. Jag hade då haft 8 rätt då den automatiska reduceringen slagit rätt.



Visst fattar jag att det är svårt att få in reduceringarna och jag brukar i regel spela endast manuella system utan ytterligare automatiska reduceringar, men nu var jag i tidsbrist och då fick det bli så. Det räcker inte med att bli fittad på alla tänkabara sätt under själva matcherna, man skall bli latent fittad genom misstag hos dyslektiska Svs-anställda också!!!!!

Senast redigerad av Slurf den 2017-05-21 klockan 18:35.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-21, 19:08   #79
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Svenska Spel är som Coop. Lite gråare. Bra mycket dyrare.
Inte är Coop bra mycket dyrare.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-21, 21:20   #80
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5966


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Det faktum att någon jävla Samhall-jävel på SvS valde att inte sätta omgångens Premier League matcher i bokstavsordning kostade mig 8 rätt på måltipset.

Jag hittar fan ingen tidigare omgång där Premier League-matcher med samma starttid inte har placerats i bokstavsordning. Att matchen som börjar 18:30 ofta får matchnummer 1 är en annan femma, men i övrigt så följer det alltid bokstavsordningen.

Här är mitt inlämnade system rättat:


Såhär hade det sett ut om matcherna placerats i rätt bokstavsordning, dvs Southampton som match nr 7, Swansea som match 8 och Watford som nummer 9. Jag hade då haft 8 rätt då den automatiska reduceringen slagit rätt.



Visst fattar jag att det är svårt att få in reduceringarna och jag brukar i regel spela endast manuella system utan ytterligare automatiska reduceringar, men nu var jag i tidsbrist och då fick det bli så. Det räcker inte med att bli fittad på alla tänkabara sätt under själva matcherna, man skall bli latent fittad genom misstag hos dyslektiska Svs-anställda också!!!!!
Hahaha, den bortförklaringen var ny! Den ska jag komma ihåg.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-21, 22:10   #81
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Hahaha, den bortförklaringen var ny! Den ska jag komma ihåg.
Haha, visst hade det kunnat slå åt andra hållet också. Faktum kvarstår dock..
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-22, 06:43   #82
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 158
Sharp$: 533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Haha, visst hade det kunnat slå åt andra hållet också. Faktum kvarstår dock..
Hur många miljoner blev du rånad på?
bandyfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-22, 08:45   #83
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bandyfan Visa inlägg
Hur många miljoner blev du rånad på?
Det går inte att säga då jag inte vet vad utdelningen varit, men det är sällan mer än 2st som har 8 så en eller två millar. Men jag sätter den förr eller senare
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bandyfan (+1)
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-22, 09:50   #84
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 158
Sharp$: 533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Det går inte att säga då jag inte vet vad utdelningen varit, men det är sällan mer än 2st som har 8 så en eller två millar. Men jag sätter den förr eller senare
Hehe Ja hoppas det. Vad för typ av system är det du kör?
bandyfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-07, 18:34   #85
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Äntligen Baseboll på ombudslistan igen.
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-04, 10:23   #86
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

...Då tog man bort baseboll från listan och ersätter den med bl a division 4 fotboll i England....
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 15:44   #87
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Svenska Spel har fortfarande inte rättat Norrby - Dalkurd. Varför?
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 06:50   #88
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anre24 Visa inlägg
Svenska Spel har fortfarande inte rättat Norrby - Dalkurd. Varför?
Misstänkt matchfixning. Avvaktar utredning, antingen återbet av insats lr utbetalning
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-13, 17:41   #89
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 564
Sharp$: 5302
Standard

missa inte nya "Challenge" på svs

70% återbäring

200k i extrapengar ikväll
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-21, 10:44   #90
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 564
Sharp$: 5302
Standard

först förstörde dom bandybomben genom att bara lägga 2-matchers...
och nu har dom förstört fotbollsbomben oxå, genom att "aldrig" lägga nån rullpott på 4-matchers....
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 09:57   #91
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 1
Sharp$: 7
Standard

Jag märkte att SS har tagit bort möjligheten att ladda ner filen med alla kombinationer när man spelar Bomben. Det kanske var länge sen det hände? Har inte spelat bomben på ett tag... Är det någon mer än jag som saknar denna funktionalitet? Jag ser att det iaf går att se odds på dem kombinationer som man har fyllt i så jag tror att det är möjligt att programmera ihop en tjänst som använder den funktionaliteten för att hämta alla spelade kombinationer och skapa en fil likt den som fanns innan. Finns det något intresse för en sån tjänst? Hör av er till mig i så fall!
kalleflux är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 10:31   #92
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 126

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Jag saknar en sådan fil för att kunna läsa och och se om det finns värde i vissa kombinationer Vi har inte kunnat lämna in bolagsspel pga detta!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-19, 11:24   #93
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag saknar en sådan fil för att kunna läsa och och se om det finns värde i vissa kombinationer Vi har inte kunnat lämna in bolagsspel pga detta!
Ett av de roligaste spelen blev så gott som ointressant helt plötsligt.
De här med användarvänlighet och Svenska Spel...
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+2)
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-09, 14:39   #94
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Problem filinlämning Bomben?


Är det någon mer än jag som har problem med filinlämning Bomben?

Jag får bara ett felmeddelande



Testar ladda upp till liverättning verkar fungera bra, men inte till svenska spel
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-23, 14:53   #95
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Svenska spel har ju ett maxtak på 1000 kr (500*2) på Oddset (1 match).

Någon som vet om de har några synpunkter på att man spelar
1000 kr dubbelchans 1X
1000 kr 1
1000 kr X
1000 kr AH+0,5
1000 kr 1 Draw no bet?

Det finns arbitragemöjligheter nu under VM har jag noterat, men det handlar bara om någon 50-lapp per 1000 kr insats, så behöver få lite hävstång på det
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-23, 23:57   #96
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Svenska spel har ju ett maxtak på 1000 kr (500*2) på Oddset (1 match).

Någon som vet om de har några synpunkter på att man spelar
1000 kr dubbelchans 1X
1000 kr 1
1000 kr X
1000 kr AH+0,5
1000 kr 1 Draw no bet?

Det finns arbitragemöjligheter nu under VM har jag noterat, men det handlar bara om någon 50-lapp per 1000 kr insats, så behöver få lite hävstång på det
Dom har inte klagat när jag har spelat så iaf
Gränsen gäller dessutom per dag, så är du ute i god tid kan du lägga flera ggr på samma spel
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-04, 14:55   #97
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Hur lång tid tar uttagen från Svenska Spel till bankkonto? Är de sega?
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-04, 14:57   #98
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 126

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anre24 Visa inlägg
Hur lång tid tar uttagen från Svenska Spel till bankkonto? Är de sega?
Kommer dagen efter alltid!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-06, 13:33   #99
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Kommer dagen efter alltid!
Vilken tidpunkt in på bankkontot?
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-06, 13:54   #100
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 126

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anre24 Visa inlägg
Vilken tidpunkt in på bankkontot?
Har faktiskt aldrig kollat vilken tidpunkt men skulle förvåna mig om de inte varit där innan lunch åtminstone!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-06, 20:08   #101
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anre24 Visa inlägg
Vilken tidpunkt in på bankkontot?
Jag brukar få runt 4-tiden på eftermiddagen 2 dagar efter uttaget... men det kanske beror på vilken bank man har.

Senast redigerad av mirran2 den 2018-08-06 klockan 20:16.
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-27, 19:37   #102
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Har Svenska Spel tagit bort insatsgränsen på 5000 kr livespel/dag?
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-28, 08:22   #103
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 113
Sharp$: 2162
Standard

Utdelning


Hej Är det fler än jag som tycker att det är dax att utöka stryktipset till 14 Matcher.Jag tycker utdelningen på tipset har fallerat mycket det senaste åren
Kolla i Spanien vilka utdelningar + omsättningar dom har Vi går ihop och skickar en skrivelse till Svenska spel
solum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-28, 08:50   #104
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 126

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solum Visa inlägg
Hej Är det fler än jag som tycker att det är dax att utöka stryktipset till 14 Matcher.Jag tycker utdelningen på tipset har fallerat mycket det senaste åren
Kolla i Spanien vilka utdelningar + omsättningar dom har Vi går ihop och skickar en skrivelse till Svenska spel
Tycker tipsen är är överlägset kontra V75 om man gör den enkla jämförelsen. Sen att utdelningen blir relativt låg på tipsen några omgångar under ett år får man köpa helt enkelt. Tretton matcher ger ofta väldigt bra betalt trots att det finns inte så många kombinationer men jag förstår hur du tänker. Det är dock inte så enkelt med tretton matcher ens
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-29, 18:54   #105
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

All heder till Svenska Spel som gör följande förändringar

Citat: Parallellt med högre återbetalning kommer Svenska Spel att göra förändringar i villkoren vad gäller insatsgränser. Medan flera andra spelbolag limiterar sina kunder på individnivå, så gäller samma insatsbegränsningar för alla spelare hos Svenska Spel.

Källa: https://om.svenskaspel.se/nyheter-sp...gen-pa-oddset/
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-07, 12:35   #106
 
Whitelights avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 23
Standard

Detta är en omvändelse under galgen för de har rånat oss med deras usla odds och trippellkrav under många, många år.De är tvungna att höja odds och insatser om de vill inte försvinna helt och hållet nu när ATG startar med sportspel och alla de andra spelbolag kan verka fritt här i Sverige.

Senast redigerad av Whitelight den 2018-12-07 klockan 12:43.
Whitelight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 07:45   #107
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Tror inte SvS själva tyckte det var så kul att tvingas ha usel pb, det var order från regeringen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 22:49   #108
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

hur mycket kommer återbetalningen på poolspelen att öka?
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 22:54   #109
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirran2 Visa inlägg
hur mycket kommer återbetalningen på poolspelen att öka?
Fråga svs
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mirran2 (+100)
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-24, 13:34   #110
 
wowsuchevs avatar
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 65
Sharp$: 1210
Standard

Återbetalningen på Keno verkar gå ner från 55 till 50% efter nyår. Får hoppas inte samma visa väntar poolspelen, men det verkar knappast rimligt.


Senast redigerad av wowsuchev den 2018-12-24 klockan 13:38.
wowsuchev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 08:43   #111
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
All heder till Svenska Spel som gör följande förändringar

Citat: Parallellt med högre återbetalning kommer Svenska Spel att göra förändringar i villkoren vad gäller insatsgränser. Medan flera andra spelbolag limiterar sina kunder på individnivå, så gäller samma insatsbegränsningar för alla spelare hos Svenska Spel.

Källa: https://om.svenskaspel.se/nyheter-sp...gen-pa-oddset/

Jag har inte sett några skillnader än. Oddsen är ju samma som innan.
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 09:09   #112
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 104
Sharp$: 591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anre24 Visa inlägg
Jag har inte sett några skillnader än. Oddsen är ju samma som innan.
Det gäller inte alla event. Listan jag sett är denna för höjd återbetalning:

Premier L, Allsvenskan, VM herrar fotboll och hockey, Primera, Championship, Serie A, Superettan, Ligue 1, Bundesliga, Champions L, Europa L., NHL, SHL, Hockeyallsv., KHL, SM-Liiga.
Stooges är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-28, 03:01   #113
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Bolagsspel upphör


Inga bolagsspel på sport mellan 1 januari och 14 februari?

https://www.svenskaspel.se/arenan
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-30, 15:33   #114
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Någon som vet varför Svenska Spel behöver delas upp i två olika bolag from 1/1? Känns märkligt att man inte kan ha samtliga spel i ett bolag när "alla andra bolag" kan ha detta...

Även ATG som är det "andra monopol-bolaget i dagsläget" har ju aviserat att samtliga spel framöver ska ligga i ett bolag, ingen uppdelning där med två olika spelkonton.

Någon med insikt varför Svenska Spel gör som dom gör framöver?
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-30, 15:58   #115
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Någon som vet varför Svenska Spel behöver delas upp i två olika bolag from 1/1? Känns märkligt att man inte kan ha samtliga spel i ett bolag när "alla andra bolag" kan ha detta...

Även ATG som är det "andra monopol-bolaget i dagsläget" har ju aviserat att samtliga spel framöver ska ligga i ett bolag, ingen uppdelning där med två olika spelkonton.

Någon med insikt varför Svenska Spel gör som dom gör framöver?
Finns en särskild licenstyp för staten som avser trisslotter, Lotto och annat skoj, därav uppdelningen

5.1 § Licens för statligt spel får ges för att tillhandahålla kasinospel på ett kasino, spel på värdeautomater och andra lotterier än bingo, onlinebingo, datorsimulerat automatspel, lokalt poolspel och penningautomater
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+25)
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 09:42   #116
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Kl. 10.42 på årets första dag och Svenska Spel är fortfarande inte i bruk, bådar inte gott detta

När tom ATG har lyckats vara live ifrån midnatt börjar man ju undra hur det går för det "fd Sv.Spel-monopolet"...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 11:07   #117
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Kl. 10.42 på årets första dag och Svenska Spel är fortfarande inte i bruk, bådar inte gott detta

När tom ATG har lyckats vara live ifrån midnatt börjar man ju undra hur det går för det "fd Sv.Spel-monopolet"...
De skriver på sin Facebooksida att de ska uppdatera oss 12.30 med status.

Det man dock ska komma ihåg är att ATG bara lagt till Casino/Sportsbook vid midnatt och Maltabolagen bara behövt uppdatera med lite spelansvarsinfo och BankID. Svenska Spel däremot har ju gjort en uppdelning av verksamheten i två AB: Ett för lotterier och ett för onlinespel/vadhållning, det är naturligtvis en viss komplexitet i det (även om de känt till det i åtminstone ett halvår att det skulle hända idag)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 11:49   #118
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
De skriver på sin Facebooksida att de ska uppdatera oss 12.30 med status.
Och uppdateringen är...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 11:56   #119
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 126

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Och uppdateringen är...
Citat:
Vi jobbar intensivt för att öppna upp för spel så snart som möjligt och återkommer med ny information här på sidan ca kl 15:30.

Tack för ditt tålamod!
Så här står det
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 14:14   #120
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 126

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Update...

Citat:
Vi jobbar så intensivt vi bara kan för att öppna upp för spel och återkommer med ny information här på sidan ca kl 16:30.

Tack för ditt tålamod!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 14:57   #121
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Och nu är sajten uppe!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 15:09   #122
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 126

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Och nu är sajten uppe!
Om man tycker att turspel likt lotto är intressant ja Vi andra får vänta ett tag till!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 15:12   #123
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Om man tycker att turspel likt lotto är intressant ja Vi andra får vänta ett tag till!
Ja, det var ju en början iaf till ett livstecken...

Men håller med dig, det är sport & casino-sajten man är nyfiken på
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 15:14   #124
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 126

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Ja, det var ju en början iaf till ett livstecken...

Men håller med dig, det är sport & casino-sajten man är nyfiken på
Antagligen har inget hänt alls mer än att de delat på den. Blir väl förändringar till den 14 februari dock. Hoppas hela sajten får ett lyft då
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 15:20   #125
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Antagligen har inget hänt alls mer än att de delat på den. Blir väl förändringar till den 14 februari dock. Hoppas hela sajten får ett lyft då
14/2 är ju endast bolagsspelen som återkommer/tillkommer, lär ju inte bli någon större förändring på övriga sajten för den sakens skull?

Och bolagsspelen heter numera Tillsammans

Fantasibrist på namn eller plankar man rakt av ifrån ATG
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 16:21   #126
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Det går bra nu...eller kanske inte...

https://www.aftonbladet.se/sportblad...a-svenska-spel
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 16:45   #127
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 126

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Det går bra nu...eller kanske inte...

https://www.aftonbladet.se/sportblad...a-svenska-spel
Hehe Gick ju att trycka på den delen för att sen få se en hammare och ombyggnad

Verkar vara kaos på de flesta ställen just nu. Flertalet av de sajter som fått licens har inte ens bemödat sig med att ha texten på svenska och sidor och länkar fungerar inte. jag går och fiskar...
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 16:48   #128
 
Reg.datum: sep 2016
Inlägg: 81
Sharp$: 863
Standard

Svenska spel sportsida är igång nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
DonPablo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 16:55   #129
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DonPablo Visa inlägg
Svenska spel sportsida är igång nu.
Och där rasade sajten, systemet svarar inte just nu...

Och inga casinospel tillgängliga, kommer senare...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 17:24   #130
 
Reg.datum: sep 2016
Inlägg: 81
Sharp$: 863
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Och där rasade sajten, systemet svarar inte just nu...

Och inga casinospel tillgängliga, kommer senare...
Funkar fint hos mig så förhoppningsvis var det bara nåt tillfälligt.
DonPablo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 18:38   #131
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Sportkryss? Någon som vet vad detta är för något, liknar mer Joker-upplägget...se punkt 5:

https://spela.svenskaspel.se/kundservice
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 18:41   #132
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Sportkryss? Någon som vet vad detta är för något, liknar mer Joker-upplägget...se punkt 5:

https://spela.svenskaspel.se/kundservice
Och där fann jag svaret, är Joker fast under nytt namn

https://spela.svenskaspel.se/maltipset
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 19:54   #133
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Synd att man delade upp bolaget på detta vis. Tidigare bestod omsättningen på Måltipset till säkert minst hälften av stående rader och lördagsgodis. Nu ingår inte lägre måltipset i lördagsgodiset och denna passiva flock spelare som köper lördagsgodis kommer inte att spela måltipset enkom, i vart fall inte i samma utsträckning.

Att de höjer återbetalningen från tidigare absurda 45% till nästan lika absurda 50% samt inför någon form av rullpottsgrej räcker långt ifrån till. Är ju jackpottomgångarna med hundratals procents teoretisk återbetalning som är intressanta och jag gissar att de blir mindre frekventa framöver. Dessutom kommer man att få dela 5,6,7 rätt med en högre andel av raderna ju fler manuella system som man slåss med, då dessa är vassare än experten.

Nej, allt verkar ha blivit sämre.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 20:01   #134
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Verkar ju vara samma som innan! 500kr maxinsats per kupong och 1000kr singel?!
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 20:10   #135
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anre24 Visa inlägg
Verkar ju vara samma som innan! 500kr maxinsats per kupong och 1000kr singel?!
På utvalda matcher är maxinsatsen 5000kr/spel (10x500) på singlar men i övrigt verkar inte mycket ha ändrats. Antagligen har maxinsatsen per dag ökat också.
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 20:40   #136
 
wowsuchevs avatar
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 65
Sharp$: 1210
Standard

Nätcasino-delen verkar vara uppe nu. Får hoppas det drar in lite nytt folk som sen glider över till poolspelen.
wowsuchev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 21:34   #137
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wowsuchev Visa inlägg
Nätcasino-delen verkar vara uppe nu. Får hoppas det drar in lite nytt folk som sen glider över till poolspelen.
Casino-utbudet bra mycket bättre/större än ATG's, men varför måste man logga in om man vill provspela gratis?!

Här har det blivit en tankevurpa hos någon/några på Svenska Spel.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 08:33   #138
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 127
Sharp$: 4435
Standard

Kan man inte dölja saldot efter den nya uppdateringen?
_Edge_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 08:34   #139
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 126

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Svenska Spel behöver verkligen jobba med sin chattsupport!

"Kundservice chatt
Du har plats 11 i kön och den uppskattade kötiden är 38 minut(er)"

Det där ska ju inte ens vara möjligt ifall man nu kan chatta med fler än en åt gången
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 08:39   #140
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 127
Sharp$: 4435
Standard

Testade också chatten, hade exakt samma vänte tid, så tänkte att jag testar här ist.
Dock verkar SVS uppdatering gått helt ok, användarvänlig och inget lagg änsålänge.
_Edge_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 17:46   #141
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 126

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Kan någon förklara det här för mig. har alltid undrat det när man skrivit in ett kontonummer på Svenska Spel...

Citat:
Verifiering pågår
Du kan göra uttag närmsta vardag efter att vi kontrollerat att du står som ägare till bankkontot.
Hur kontrollerar de att det är den personen som står på bankkontot som man uppgett? Har de någon überlag som ger dem rätt till att få ut dessa uppgifter? Jag trodde nämligen att vi hade banksekretess. Någon som är klokare än mig på det här området?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 18:14   #142
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 5
Sharp$: 25
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Kan någon förklara det här för mig. har alltid undrat det när man skrivit in ett kontonummer på Svenska Spel...



Hur kontrollerar de att det är den personen som står på bankkontot som man uppgett? Har de någon überlag som ger dem rätt till att få ut dessa uppgifter? Jag trodde nämligen att vi hade banksekretess. Någon som är klokare än mig på det här området?

Nu gissar jag bara, men det kan ju vara så att du beviljat detta någonstans på vägen.
Kartago73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-17, 19:28   #143
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Finns Svenska Spels odds på någon oddssida? Typ Oddsportal.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-17, 19:29   #144
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Finns Svenska Spels odds på någon oddssida? Typ Oddsportal.
Betbrain
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 14:25   #145
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Svenska Spel ligger rätt bra till på vissa matcher men hur mycket får man spela? Är det 500-1000kr oavsett odds man spelar på? Kan man spela flera gånger på samma utfall?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 17:02   #146
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Svenska Spel ligger rätt bra till på vissa matcher men hur mycket får man spela? Är det 500-1000kr oavsett odds man spelar på? Kan man spela flera gånger på samma utfall?
Verkar vara 1000kr per singel fortfarande (500kr + 500kr)
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-17, 12:16   #147
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Det har inte blivit mycket förbättringar hos Svenska Spel, fortfarande är konkurrenterna mycket bättre vad gäller utbud, odds och maxinsats.
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-17, 18:01   #148
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anre24 Visa inlägg
Det har inte blivit mycket förbättringar hos Svenska Spel, fortfarande är konkurrenterna mycket bättre vad gäller utbud, odds och maxinsats.
Beror på vilka marknader, exempelvis på kvällens återstående NHL-match har svs 5000 kr i maxinsats och 95,9% återbetalning, enligt oddsportal finns det 2 spelbolag som har bättre än så (96,2%) och medelvärdet för alla bolag är 93,7%. Så åtminstone vad gäller odds ligger dom väl rätt bra till jämfört med tidigare?

Senast redigerad av mirran2 den 2019-02-17 klockan 18:06.
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-17, 19:04   #149
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Svenska Spel har vad jag har noterat bra odds på stora marknader och ganska dåliga odds på lite mindre marknader.

De erbjuder en payout på 95% på PSG-matchen ikväll (matchoddsmarknaden). Det är trots allt ganska bra. På de Colombianska matchena ikväll verkar de ha en payout på ca 91% (matchoddsmarknaden). Det är inte lika bra, men de är inte sämst av alla.

Förövrigt tror jag att Svenska Spel är ett bra exempel på hur det skulle se ut om limitering förbjuds.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 15:12   #150
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Har Svs sänkt maxinsatsen på en del spel? Förr fick man ju alltid in 1k per dag på samma spel....idag tog det stopp på en hundralapp när jag försökte.

Vet någon var man kan se maxinsatsen?
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 16:00   #151
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Har Svs sänkt maxinsatsen på en del spel? Förr fick man ju alltid in 1k per dag på samma spel....idag tog det stopp på en hundralapp när jag försökte.

Vet någon var man kan se maxinsatsen?
Har varit så även tidigare på främst högre odds. Outrightodds till typ 30x tar sällan mer än några hundra. Har i enstaka fall stött på denna begränsning på matchsups till odds kring 3.50 och uppåt.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 23:09   #152
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Har bara fått det på högre odds när potentiella vinsten varit för stor men då har det framgått i felmeddelandet.

Vad fick du för felmeddelande?
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 08:44   #153
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Sry för sent svar. Men fick att maxinsatsen var gjord.

Var Timrå jag försökte få in pengarna på och dom plockade bort oddset samma kväll. Måste ha varit därför jag fick in så lite.
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-26, 09:21   #154
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 564
Sharp$: 5302
Standard

om det mot förmodan finns nån som inte är registrerad på svenska spel....

"Registrera ett spelkonto och du får spela ett 64-raderssystem på Stryktipset för bara 1 krona!"
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 15:48   #155
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Ärligt talat, vad är det här för pajasbolag? Insatstak på 10 000kr på live per dag?
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-27, 20:30   #156
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 80
Sharp$: 204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anre24 Visa inlägg
Ärligt talat, vad är det här för pajasbolag? Insatstak på 10 000kr på live per dag?
Staten? De vill inte att man ska kunna spela bort förmycket pengar.
Kraemaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-28, 13:13   #157
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Eftersom de inte limiterar så är det rätt praktiskt för dem också att ingen kan lägga för många spel under en dag.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-16, 07:23   #158
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 564
Sharp$: 5302
Standard

Nån som har koll på om det är öppnat för tillsammansspel på bomben än?
maxinsats?


https://www.sharps.se/forums/offtopi...al/#post632726
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-11, 13:41   #159
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 688
Sharp$: 2512
Standard

Kanske slut på "god-dagarna" hos Svenska Spel nu?

Det verkar som de ska sluta med egna oddssättare och köpa in oddsen istället framöver.

Hur det blir med limiteringar samt 5k-gränsen är oklart.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-11, 16:07   #160
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Kambi som hos ATG kanske? Isåfall blir det att korka upp. Fanns där alltså mycket värde att hämta på deras gamla?

Var läser du att dem ska ändra om?
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-11, 16:13   #161
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 688
Sharp$: 2512
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pepsimax Visa inlägg
Kambi som hos ATG kanske? Isåfall blir det att korka upp. Fanns där alltså mycket värde att hämta på deras gamla?

Var läser du att dem ska ändra om?
Nyheten släpptes i di's börs-pod.

Det verkar inte vara klart vilken odds-leverantör de väljer. Bara att de har konstaterat att det är för dyrt för att ha en egen avdelning för odds-sättning och övrig hantering som hör till.

Största fördelen med deras egna upplägg var att det inte fanns någon personlig limitering. De tog upp till 5000 kr på alla marknader. T o m på travspelen. De flesta andra tar max några hundra kr och sänker oddsen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2019-09-11 klockan 16:15.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-11, 16:20   #162
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nyheten släpptes i di's börs-pod.

Det verkar inte vara klart vilken odds-leverantör de väljer. Bara att de har konstaterat att det är för dyrt för att ha en egen avdelning för odds-sättning och övrig hantering som hör till.

Största fördelen med deras egna upplägg var att det inte fanns någon personlig limitering. De tog upp till 5000 kr på alla marknader. T o m på travspelen. De flesta andra tar max några hundra kr och sänker oddsen.
Okej, gav de någon info om när det här bytet lär ske isåfall? Innan årets slut eller det är en process som lär ta lång tid?
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-11, 16:30   #163
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 688
Sharp$: 2512
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pepsimax Visa inlägg
Okej, gav de någon info om när det här bytet lär ske isåfall? Innan årets slut eller det är en process som lär ta lång tid?
Inget alls. Jag lyssnade inte på podden själv. ( Lyssnar aldrig på någon podd ) Det var dock pålitliga kontakter i mitt Twitterflöde som berättade om detta.

Nej. Ingen mer info alls om när det kommer att ske. Bara att de just nu tittar på upp mot 10 olika alternativ till odds-leverantörer.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 17:36   #164
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Svenska Spels oddsleverantör blev visst SBTech. Då antar jag att oddsmarknaden blir ännu smalare i Sverige där det egentligen bara är Betfairs oddsbörs som inte limiterar.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 17:50   #165
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Svenska Spels oddsleverantör blev visst SBTech. Då antar jag att oddsmarknaden blir ännu smalare i Sverige där det egentligen bara är Betfairs oddsbörs som inte limiterar.
Men vet vi verkligen om Svenska Spel tänker limitera framöver?

Dom köper ju en tjänst ifrån oddsleverantören och kan ju ställa krav på att limitering ej får förekomma om dom verkligen bryr sig om kunderna?

Det är ju så Svenska Spel och ATG har gjort med sina casinospel där dom kräver att casino-leverantörerna ej tillåter autospel mm...

Som köpare och säljare av en tjänst kan man ställa olika krav/önskemål vid upphandlingar, återstår bara att se om Svenska Spel tänker leva upp till enligt egen utsago att vara det "säkra svenska spelbolaget" gentemot sina kunder...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 17:56   #166
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Nej vi vet nog inte exakt hur det kommer att bli. Vad jag har förstått så limiterar dock ATG sina sportsbokskunder och de köper in sina odds från Kambi, så det mesta talar väl för att även SS kommer att limitera i framtiden nu när de köper in sina odds från en leverantör som brukar limitera.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 18:01   #167
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Nej vi vet nog inte exakt hur det kommer att bli. Vad jag har förstått så limiterar dock ATG sina sportsbokskunder och de köper in sina odds från Kambi, så det mesta talar väl för att även SS kommer att limitera i framtiden nu när de köper in sina odds från en leverantör som brukar limitera.
Svenska Spel har en slogan om Oddset som heter: "den som vet mest vinner mest".

Dom lär ju få slopa denna slogan illa kvickt om dom tänker hindra sina kunder ifrån att vinna på Oddset
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 21:17   #168
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 871
Sharp$: 3669
Standard

Enligt Svenska Spels kundtjänst kommer dom ej att limitera kunderna när SBTech tar över. Nuvarande maxinsatser och begränsningar kommer att bestå
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 23:51   #169
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Oj där ser man, det trodde jag inte! Vi får väl se hur höga marginaler de kommer att ha på sina odds, men är marginalerna lika höga som hos andra SBTech-bolag, låter det nästan lite för bra för att vara sant.

Kul att Svenska Spel tydligen fortsätter på den inslagna vägen när det gäller deras insatspolicy. Det gör ju att de faktiskt sticker ut en del på marknaden och upplevs som ett schysst spelbolag.

Nu hoppas jag bara att de även kan höja återbetalningen på Stryktipset, men det är nog att hoppas på för mycket.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 07:13   #170
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Enligt Svenska Spels kundtjänst kommer dom ej att limitera kunderna när SBTech tar över. Nuvarande maxinsatser och begränsningar kommer att bestå
Såg det på Twitter också, Fick känslan av att det ligger mer okunskap än något annat bakom SVS svar. Men hoppas gör jag.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 11:05   #171
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4908
Standard

De ska fortsätta med travet som tidigare efter förfrågan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 18:33   #172
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

SB-tech är ju kanske det sämsta som kunde bli, jämfört med andra leverantörer är de snabbast med att flytta linor och sticker VÄLDIGT sällan ut överhuvudtaget. Exempel på marknader där ni brukar hitta värde? Bethardkoncernen kör SB-tech med lite extra kryddade odds på speciella matcher jämfört med comeon koncernen. Får hoppas det blir något liknande på SVS.
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-25, 15:16   #173
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Frågade svenska spels support varför dom inte erbjuder Oddset Matchen på bronmatchen Norge-Slovenien.

Svar: för lite tid från gårdagens semifinal att få in den i utbudet tyvärr

Någon med inblick i svenska spels rutiner som kan förklara hur mycket arbete det är att lägga upp ett Oddset Matchen-objekt? Och varför det tar sån tid?

För en utomstående synes det ta max 5 minuter eller nåt sånt så det låter lite mystiskt.
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-27, 04:36   #174
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Enligt Svenska Spels kundtjänst kommer dom ej att limitera kunderna när SBTech tar över. Nuvarande maxinsatser och begränsningar kommer att bestå
De har ju redan så pass låga begränsningar, både per spel och per dygn.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-27, 10:37   #175
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4908
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
De har ju redan så pass låga begränsningar, både per spel och per dygn.
De har de väl för fan inte. Kan ju sätta 5000:- exempelvis på travet. Jag tycker man borde se det lite objektivet och inte vad man själv får spela.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10)
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-01, 08:08   #176
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Spelar inte trav men fotboll och tennis tar de oftast bara 500, sen kan man ofta repetera spelet en gång eller två.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-06, 17:41   #177
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

När tar SBTech över?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 20:14   #178
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
När tar SBTech över?
Q2

Citat:
. Den nya sportboken beräknas vara på plats under andra kvartalet 2020.
https://om.svenskaspel.se/nyheter-sp...oksleverantor/
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-18, 09:20   #179
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Vad är era erfarenheter av den nya sidan?
Verkar som de har sänkt vinstgränserna rejält, max 22k på en 1x2-singel på toppligor?
Minns inte vad den var förut men borde varit en bra bit över 150k?
Å andra sidan fick man inte satsa mer än 10k per dag tidigare, den gränsen verkar ha höjts till 40k.

https://spela.svenskaspel.se/odds/spelgranser
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-24, 10:29   #180
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bulle Visa inlägg
Vad är era erfarenheter av den nya sidan?
Verkar som de har sänkt vinstgränserna rejält, max 22k på en 1x2-singel på toppligor?
Minns inte vad den var förut men borde varit en bra bit över 150k?
Å andra sidan fick man inte satsa mer än 10k per dag tidigare, den gränsen verkar ha höjts till 40k.

https://spela.svenskaspel.se/odds/spelgranser
Enda fördelen är ju att man kan sätta in mer än 5k per vecka och att man slipper knappa in 500 kr x6 gånger när man livebettar, dock låga limits.
Kunde max spela 3000 kr på Snooker och 4000 kr på tennis!

Jag är portad på Casinostugan, Fastbet och Speedybet. Kan max satsa 0,86 öre - 10 kr där. (sb tech) vet ej om svenska spel kommer göra samma.

Senast redigerad av anre24 den 2021-02-24 klockan 10:32. Anledning: ändring
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-04-06, 11:19   #181
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 7
Sharp$: 20
Standard

Hej, jag vet inte ens vad jag ska säga till dig. Kanske har saker och ting förändrats nu och det skulle vara bra för dig att göra lite efterforskningar i ämnet. Även book-of-dead.se/ kan vara bra för dig. Men den här genren kanske inte passar alla så var försiktig med vad du vill spela.

Senast redigerad av sderiis den 2022-04-08 klockan 17:48.
sderiis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-13, 14:51   #182
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Umeå
Inlägg: 15
Sharp$: 78
Standard

Nu verkar SvenskaSpel ha börjat med hårda begränsningar på individ-nivå också, inte bara per liga/turnering/match.

Jag fick lägga 50 spänn på en Challenger.

Och de har inte ens bytt till Kambi (under 2024), som kommer ta över deras riskhantering. Vilket på andra Kambi-spelbolag innebär att vinnande spelare blir limiterade till 0 kronor och i praktiken utsparkade.

Detta måste ju ändå föregåtts av långa diskussioner hos SS, att ändra sin "vinnare välkomna" policy som de haft sen typ 1997.

Tankar?
RebelBetting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-14, 08:17   #183
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 324
Sharp$: 1506
Standard

Är bara att ge upp tanken att spela seriöst på spelbolag med svensk licens.
Återstår spelbörserna plus att man kan gå via div brookers ute i vida världen om man nu kan tänka sig det.

Senast redigerad av kisumu den 2023-11-14 klockan 08:45.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td