Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-17, 13:44   #31
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Då deras upplevelse är att den nya sajten har landat väl och tagits mot på ett bra sätt av de flesta kunder så har de nu gjort ytterligare kundförbättringar genom att helt släcka ner den gamla omoderna sajten.

Skulle någon till äventyrs inte hålla med så skriv ett inlägg på http://tycktill.svenskaspel.se/org/svenska-spel/
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-17, 13:56   #32
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Svenska Spel bytte från bra till SKIT!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-18, 16:44   #33
 
lagerapans avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 100
Sharp$: 3272
Standard

Var ser man oddsen när man ska spela bomben ?
lagerapan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-18, 22:16   #34
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

http://tycktill.svenskaspel.se/org/s...l-gamla-siten/

Citat:
Den gamla sidan var egentligen också dålig, men ska man göra en förändring så skall det ju bli bättre. Marathonbet, som den föregående talaren nämnde, har onekligen värdens bästa site, den går otroligt fort att ladda in och är mycket enkel att navigera på, förmodligen så kostar det dessutom mindre att utveckla och driva en sådan sida.

Sett ur ett perspektiv kring ert så kallade "spelansvar" så är det dessutom rent av åt helvete att ni har flashat upp sidan, det om något triggar ju mer impulser hos spelberoende jämfört med en "tråkig" sida utan flash och annan dynga. En icke-statsdyrkare skulle ju nästan kunna drista sig till att tro att ni vill locka fler människor att spela hos er, men så kan det väl inte vara?

Faktum är att snacket om spelansvar endast är rent svammel som används som en förevändning för att ha kvar monopolet. Ni har t ex limiter på 1000kr för singelspel per objekt och dag, men samtidigt en limit på 2000kr för dubblar och kanske ännu högre för tripplar(har ingen aning då jag inte spelar tripplar). Genom detta så uppmuntrar ni ju till ett mer vårdslöst, aggressivt och variansfyllt spelande. Ni har ju givetvis valt detta system för att minska skadan som sker när ni klantar er med oddset på ett objekt då det är relativt ovanligt att det finns några överodds ute på flera objekt samtidigt tack vare er kassa återbetalning.

Det skall dock tilläggas att jag också stödjer spelmonopolet, mest för att det tack vare internet och EU innebär att vi svenskar i praktiken kan spela på en helt avreglerad spelmarknad. Ett licenssystem skulle göra att vi inte längre har tillgång till bolag med en utbetalning på 98%.

Jag gillar dessutom Svenska spel eftersom att det troligtvis är världens mest inkompetenta spelbolag. Alla de olika typer av skandaler och klanterier som ni har varit inblandade i genom åren hade förmodligen totalt raderat förtroendet hos kunderna om ni varit ett privatägt spelbolag. Samtidigt så slås man återkommande av den totala inkompetensen som genomsyrar både ert kundbemötande och oddssättande. Jag misstänker nästan att ni har något program där ni anställer folk från FAS3 som dessutom inte har någon som helst erfarenhet eller kunskap om spelbranschen. Hur som helst så skulle världen bli lite tråkigare om Svenska spel försvann.
In och klaga ni också.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bettingamatoren (+50)

Senast redigerad av Slurf den 2016-02-18 klockan 22:18.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-18, 22:50   #35
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

>> Slurf

citat: "Ni har ju givetvis valt detta system för att minska skadan som sker när ni klantar er med oddset på ett objekt då det är relativt ovanligt att det finns några överodds ute på flera objekt samtidigt tack vare er kassa återbetalning."

Bra sagt av den citerade.
Det ironiska är att riktigt vassa spelare, de som kan tänkas utnyttja ett felsatt odds är tack vare sin stora bankrulle de som tar minst skada av stora svings, således riktar man sina misstag uteslutande mot dessa i sina försök att "minska skadan"


Helt enig att enkla, väl fungerande, sidor som Marathonbet är TOTALT ÖVERLÄGSNA allt krimskrams och larv som åstadkommes med flash etc. HTML 5 kan väl rätt använt vara ok men inget slår "Keep it Simple and Stupid".
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-19, 23:56   #36
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Okey. Kan rätta mina två stående rader på Viking-lotto på text-tv. Får jag siffrorna i nummerordning också.

Tur man inte spelar Keno. https://www.svenskaspel.se/resultat/keno
Fan vad en vecka går fort.

Hej Wagner det verkar som att du inte har skrivit något i forumet på över en vecka, varför inte ta dig en minut och bidra med något.
Ställ en fråga, svara på andras, dela med dig av någon rek, tacka personerna för de rekarna du har ryggat eller bara delta i någon diskussion på forumet?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 03:24   #37
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Allvarligt, blir oerhört trött på den nya sajten - vad tänker dom med?

Stryktipset var ett kaos att lägga, ingen överblick och framförallt kan man ju fan inte ens i sina lagda spel se raderna i det reducererade systemet - eller har jag missat det?

Bomben - vart tog oddsen på "mina kombinationer"?

Nej fy fan vilket skräp dom har satt ihop, ALLT har blivit krånligare.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 12:15   #38
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lagerapan Visa inlägg
Var ser man oddsen när man ska spela bomben ?
Om du hade läst deras utveckingsblogg så hade du vetat att det är en av de funktioner som tyvärr inte bidrog tillräckligt till att vässa spelupplevelsen för att kvalificera till nya sajten (men dom har gjort ett ärende av det så det kanske kommer så småningom) ... men hade du också varit VIP-kund hade du dessutom känt till att ...

Spoiler:
... gamla versionen av bomben finns kvar på en hemlig sida (man kan inte spela därifrån bara titta) https://svenskaspel.se/?pageid=/logi...g/oddsetbomben som dom inte berättar om på sin sajt.

Förmodligen kommer denna hemliga sida också tas bort så småningom, för att orsaken till att den finns har nåt att göra med att bolagsspelen inte är klara än på nya sajten, och därför finns gamla versioner kvar av bolagsspel och de produkter man kan spela bolagsspel på.

Efter bolagsspelen är klara får man anta att denna sida också tas bort, men vem vet, det kanske skapas en ny hemlig sida, där man dock måste vara EXTRA-VIP kund för att få tillträde?

Hur man blir VIP eller EXTRA-VIP kund kan jag tyvärr inte berätta... men du kan ju prova med att skriva en massa konstruktiva inlägg på deras utvecklingsforum om hur bra och fantastisk deras nya sajt är, förutom just den lilla detaljen med saknade bombenodds, och se vart det leder?

Senast redigerad av mirran2 den 2016-02-20 klockan 13:29.
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 13:21   #39
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
http://tycktill.svenskaspel.se/org/s...l-gamla-siten/


Spoiler:
Den gamla sidan var egentligen också dålig, men ska man göra en förändring så skall det ju bli bättre. Marathonbet, som den föregående talaren nämnde, har onekligen värdens bästa site, den går otroligt fort att ladda in och är mycket enkel att navigera på, förmodligen så kostar det dessutom mindre att utveckla och driva en sådan sida.

Sett ur ett perspektiv kring ert så kallade "spelansvar" så är det dessutom rent av åt helvete att ni har flashat upp sidan, det om något triggar ju mer impulser hos spelberoende jämfört med en "tråkig" sida utan flash och annan dynga. En icke-statsdyrkare skulle ju nästan kunna drista sig till att tro att ni vill locka fler människor att spela hos er, men så kan det väl inte vara?

Faktum är att snacket om spelansvar endast är rent svammel som används som en förevändning för att ha kvar monopolet. Ni har t ex limiter på 1000kr för singelspel per objekt och dag, men samtidigt en limit på 2000kr för dubblar och kanske ännu högre för tripplar(har ingen aning då jag inte spelar tripplar). Genom detta så uppmuntrar ni ju till ett mer vårdslöst, aggressivt och variansfyllt spelande. Ni har ju givetvis valt detta system för att minska skadan som sker när ni klantar er med oddset på ett objekt då det är relativt ovanligt att det finns några överodds ute på flera objekt samtidigt tack vare er kassa återbetalning.

Det skall dock tilläggas att jag också stödjer spelmonopolet, mest för att det tack vare internet och EU innebär att vi svenskar i praktiken kan spela på en helt avreglerad spelmarknad. Ett licenssystem skulle göra att vi inte längre har tillgång till bolag med en utbetalning på 98%.

Jag gillar dessutom Svenska spel eftersom att det troligtvis är världens mest inkompetenta spelbolag. Alla de olika typer av skandaler och klanterier som ni har varit inblandade i genom åren hade förmodligen totalt raderat förtroendet hos kunderna om ni varit ett privatägt spelbolag. Samtidigt så slås man återkommande av den totala inkompetensen som genomsyrar både ert kundbemötande och oddssättande. Jag misstänker nästan att ni har något program där ni anställer folk från FAS3 som dessutom inte har någon som helst erfarenhet eller kunskap om spelbranschen. Hur som helst så skulle världen bli lite tråkigare om Svenska spel försvann.

In och klaga ni också.
Det finns, enligt min mening, en hel del brister i den nya sajten jämfört med den gamla, gissningsvis åtminstone delvis för att de som designat den inte har tillräckligt med insikt i hur seriösa spelare faktiskt använder den.

Om man nu har som mål att få till en förbättring på dessa punkter, tror du inte att det bästa sättet är att konkret och pedagogiskt peka på de brister som finns, och hur och varför de borde åtgärdas?

Tror du inte att om man spammar forumet med invektiv och allmänna klagomål på Svenska Spel som inte på något sätt har med den nya sajten och dess brister i förhållande till den gamla att göra, att det då finns risk att konkreta klagomål och synpunkter på brister i den nya sajten kommer försvinna i allt brus?

Jag håller med Slurf, in på forumet och skriv vad som är dåligt med nya sajten, varför det är dåligt och hur det kan förbättras. Om tillräckligt många framför samma sak kanske det får effekt.

Men tänk på att chansen till framgång förmodligen är mycket större om man håller sig till saken, är så konkret som möjligt och inte blandar in allehanda andra (berättigade eller oberättigade) synpunkter på Svenska Spel så det egentliga budskapet går förlorat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av mirran2 den 2016-02-20 klockan 13:38.
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 15:11   #40
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirran2 Visa inlägg
Det finns, enligt min mening, en hel del brister i den nya sajten jämfört med den gamla, gissningsvis åtminstone delvis för att de som designat den inte har tillräckligt med insikt i hur seriösa spelare faktiskt använder den.
Jag tror inte det ligger i deras intresse att underlätta spelandet för seriösa spelare. Om du med seriösa menar vinnande, de vill sannolik försvåra spelandet för sådana, vinnande spelare är som parasiter på övriga spelarpoolen.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 15:47   #41
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Jag håller med Slurf, in på forumet och skriv vad som är dåligt med nya sajten, varför det är dåligt och hur det kan förbättras. Om tillräckligt många framför samma sak kanske det får effekt.
Tänker inte engagera mig i deras utveckling av sajten, så inbiten spelare hos SS är jag inte. Anser också att det inte är mitt jobb att "hjälpa" dom att förstå att deras sajt är ett stort skämt med deras föregående.
Det borde de ha resurser till att sköta själv....borde...

...och VIP kund på SS? Känns som överkurs i mitt liv iallafall..

Jaja - bara inse att det har blivit sämre o ta det för vad det är...
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 18:11   #42
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Jag tror inte det ligger i deras intresse att underlätta spelandet för seriösa spelare. Om du med seriösa menar vinnande, de vill sannolik försvåra spelandet för sådana, vinnande spelare är som parasiter på övriga spelarpoolen.
Tanken har slagit mig också, att åtminstone en del av försämringarna är medvetna
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 18:20   #43
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirran2 Visa inlägg
Tanken har slagit mig också, att åtminstone en del av försämringarna är medvetna
Ingår i deras (Svenska Spel) sneda ambitioner om spelansvar gentemot svenska folket...ju sämre funktionalitet och ju sämre spelprodukter du erbjuder desto mindre spelar svenska folket är det tänkt = då har man ju uppfyllt några kriterier som Riksdagen har satt upp

Att kunderna vänder sig någon annanstans verkar man ju inte förstå även om man nu försöker lagstadga om att blockera tillgången till att besöka nätbookies. WTF!

Att man inte kan spela t.ex. DNB (Draw No Bet) på Oddset mm hos Svenska Spel nu år 2016 måste ju betecknas som ett enda stort skämt!
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 18:34   #44
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Tänker inte engagera mig i deras utveckling av sajten, så inbiten spelare hos SS är jag inte. Anser också att det inte är mitt jobb att "hjälpa" dom att förstå att deras sajt är ett stort skämt med deras föregående.
Det borde de ha resurser till att sköta själv....borde...
Skulle man kunna tycka, att i en situation där lika konkurrens råder så borde man låta företagen utveckla sin produkt enligt bästa förmåga, och sedan låta marknaden (=kunderna) fälla domen. Vad gäller poolspelen så finns dock inga alternativ, hade det bara gällt dom vanliga odds-spelen hade jag nog inte brytt mig heller.

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
...och VIP kund på SS? Känns som överkurs i mitt liv iallafall..
Kanske borde satt en ironi-tagg runt delar av inlägget... poängen var att det är väldigt underligt att dom lägger en såpass viktig del av informationen inför spel (odds-information för bomben) på en sida som det inte allmänt informeras om, utan som man får hitta av en tillfällighet om man surfar runt. Tycker nog det är rätt illa faktiskt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av mirran2 den 2016-02-20 klockan 19:23.
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 11:09   #45
 
hakan11241s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 265
Sharp$: 3461
Standard

Var inne idag och la ett Europatips.
Tänkte kopiera ramen och lägga upp den i avsedd tråd här på Sharps, men lyckades inte. Funkar inte med vanlig copy-paste i alla fall, väldigt störande.
Någon som har tips?
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td