Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-10-01, 18:47   #121
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Perlann Visa inlägg
Betfinal var inte glada på mig att jag har skrivit till dom på offentligt forum. Dom skriver att dom kan göra nya åtgärder mot mig.
Kan jag råka illa ut? Typ bli stämd eller få böta?
Förstår att det känns olustigt, men utan att veta i detalj vad du skrivit offentligt så känns det snarare som att de är pressade av det du gör. Säg att du tar bort informationen du skrivit alternativt kompletterar med att du fått ett bra bemötande och problemet är löst mot att de ger dig det du vill. Vill du köra hårda vägen så säg att du har kontakt med en journalist på någon kvällstidning och gärna går ut med hela korrespondens ni haft...

Att du skulle begått förtal är inte aktuellt - i Sverige kan man bara förtala privatpersoner. Teoretiskt kan de såklart stämma dig i domstol och kräva dig på pengar för att du brutit mot någon obskyr regel i villkoren, dock sannolikt inte värt mödan för dem om du inte bokstavligen lurat/bedragit dem på ett större belopp.
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-01, 20:57   #122
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 34
Sharp$: 131
Standard

Vad fult av dem att rikta tomma (?) hot för att du gått via en tredje part med ditt spelbolagsrelaterade problem. Antar att det är för att du hört av dig till askgamblers? Det är klart att Betfinal inte uppskattar negativ publicitet. Det de skulle kunna göra är väl att stänga ner ditt konto och banna dig från siten.

Om du fått ut innestående pengar och beroende på hur din konversation med bolagets representanter fortlöper så skulle jag i dina skor överväga att kontakta askgamblers och att meddela att du blivit hotad pga att du kontaktat dem. Tror de skulle se väldigt allvarligt på något sådant.

I övrigt så verkar det ju vara så att en stor del av pengarna som beslagtagits har gjorts så pga att man i efterhand infört regler kring maxbet och tillämpat det retroaktivt på tidigare spelade bonuspengar.

Edit: Kan tillägga att jag även fått en stor summa konfiskerad pga dessa retroaktivt tillämpade regler kring maxbet.

Senast redigerad av Fredde007 den 2018-10-01 klockan 21:01.
Fredde007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-03, 12:19   #123
 
Reg.datum: sep 2018
Inlägg: 28
Sharp$: 58
Standard

Va dum man var som drog tillbaka allt. När jag hade tät kontakt om askgamblers med kundtjänst så svarade dom inom 15 minuter.

Nu när jag drog tillbaka så skickade jag meddelande och har inte fått svar på 24 timmar
Perlann är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-03, 12:34   #124
 
Reg.datum: sep 2018
Inlägg: 28
Sharp$: 58
Standard

Thank you for contacting us again.

You have not followed our rules and filed a complaint in a public forum by naming us and even missing out details in this forum. We are happy to clarify the case with the forum in question, but you are not permitting us to do so.

Instead you continue to send the next threat of going to media and warning other players. Therefore we kindly ask you, to permit us to clarify the case. If you are not doing so, we will close this and take appropriate action when it comes the further untruthful complaints in public.
Perlann är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-03, 12:36   #125
 
Reg.datum: sep 2018
Inlägg: 28
Sharp$: 58
Standard

Det var därför jag la ner mina pengar pga detta meddelandet.

Jag har bettat länge men har aldrig blivit av med uttag på detta märkliga sätt. Omsatt bonusen och spelat på matcher som finns i deras utbud.

Tydligen så har jag "råkat" spela på samma match 2 gånger i 2 spelkuponger.
Perlann är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-03, 17:27   #126
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Perlann Visa inlägg

Tydligen så har jag "råkat" spela på samma match 2 gånger i 2 spelkuponger.
Stämmer detta eller har de hittat på det?

Och vad menar dem, har du spelat olika utfall på samma matchen?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-03, 17:56   #127
 
Reg.datum: sep 2018
Inlägg: 28
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Stämmer detta eller har de hittat på det?

Och vad menar dem, har du spelat olika utfall på samma matchen?
Jag har spelat över 2.5 mål i en o samma match på 2 kuponger. Därför missbrukade jag deras bonus.
Perlann är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-03, 17:57   #128
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Perlann Visa inlägg
Jag har spelat över 2.5 mål i en o samma match på 2 kuponger. Därför missbrukade jag deras bonus.
Riktigt löjligt. Hoppas det löser sig.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-03, 17:58   #129
 
Reg.datum: mar 2017
Inlägg: 201
Sharp$: 992
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Perlann Visa inlägg
Jag har spelat över 2.5 mål i en o samma match på 2 kuponger. Därför missbrukade jag deras bonus.
Då har du nog brutit mot reglerna. Vad jag förstått har man fått spela typ 1x2 och ö/u 2.5 på samma match (olika kuponger), men inte samma typ av spel på mer än 1 kupong.
Robsessed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-04, 17:49   #130
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 42
Sharp$: 645
Standard

Hur går det för er andra? Jag väntar fortfarande på svar för egen del.
beckman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-06, 14:32   #131
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 34
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Robsessed Visa inlägg
Då har du nog brutit mot reglerna. Vad jag förstått har man fått spela typ 1x2 och ö/u 2.5 på samma match (olika kuponger), men inte samma typ av spel på mer än 1 kupong.
Angående den här regeln med flera bets på samma match så "råkade" Betfinal "glömma" att inkludera den i den svenska versionen av Ultrasbonusen men inkluderade det i den engelska versionen av dessa terms. Deras svenska terms uppdaterades aldrig under den tiden som mitt konto fortfarande var öppet. Självklart är det de engelska termsen som gäller. ;-)

Dock har de inte i någon av dessa villkor (svenska/engelska bonusterms eller generella terms) haft någon regel kring maxinsats om 100 euro som de hävdar. Om de inte uppdaterade sina villkor i smyg utan att offentliggöra dessa. Eller haft flera olika versioner av villkoren. Nu är det uppdaterat dock. Vill tillägga: Jag har åtminstone en version av villkoren på engelska som inte innehåller någon sådan regel. Sen gissar jag att bolaget vill hävda något annat.

Senast redigerad av Fredde007 den 2018-10-06 klockan 14:33.
Fredde007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-07, 22:41   #132
 
Reg.datum: sep 2018
Inlägg: 8
Sharp$: 30
Standard

Finns det något vi kan göra? Finns det något Sharps som har samarbete med dem kan göra?

Jag har sj ca 17k låsta och jag finner inget som tyder på att jag brytit mot några regler förutom "maxbet 1000SEK" som inte ens stod i de svenska reglerna. Kan vi hota med att anmäla eller vad ska man göra?
Thenizen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-07, 23:34   #133
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 42
Sharp$: 645
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Thenizen Visa inlägg
Finns det något vi kan göra? Finns det något Sharps som har samarbete med dem kan göra?

Jag har sj ca 17k låsta och jag finner inget som tyder på att jag brytit mot några regler förutom "maxbet 1000SEK" som inte ens stod i de svenska reglerna. Kan vi hota med att anmäla eller vad ska man göra?
Maxbet 1000SEK stod inte i de engelska reglerna heller, varken för Ultras bonusen eller de generella bonusreglerna. Däremot har de nyligen lagt till dem i efterhand i de generella reglerna.

Jag har tröttnat på att vänta och att inte få några svar från dem, så som ett första steg öppnar jag ett ärende hos askgamblers om de inte svarar under måndagen.
beckman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-08, 11:22   #134
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av beckman Visa inlägg
Maxbet 1000SEK stod inte i de engelska reglerna heller, varken för Ultras bonusen eller de generella bonusreglerna. Däremot har de nyligen lagt till dem i efterhand i de generella reglerna.

Jag har tröttnat på att vänta och att inte få några svar från dem, så som ett första steg öppnar jag ett ärende hos askgamblers om de inte svarar under måndagen.

Dagen mitt Ultraserbjudande landade i mailen så frågade jag supporten just om maxbet gällde även i denna bonus (trots att det inte stod i mina villkor). Personen jag pratade med "klistrade" in deras version av T&C gällande Ultras, där stod maxbet 1000kr. Givetvis otroligt smutsigt att hänvisa till det men jag tror inte dem viker sig där. Mitt konto var låst ca 3 veckor men fick ut mina pengar då jag varken lagt flera bets på samma event eller överskridit 1000kr per spel.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-08, 15:25   #135
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 34
Sharp$: 131
Standard

Har varit i kontakt med Betfinal angående detta. De hävdar (lögnaktigt) att deras villkor alltid har innehållit maxbet 100 euro samt att deras generella villkor "inte har uppdaterats på länge", när jag frågat om vilket exakt datum deras uppdateringar har skett.

Med andra ord begår de helt enkelt bedrägeri, genom att hemlighålla vad de anser vara korrekta villkor (men har tydligen svarat när man frågat i chatten, för att inte kunna bli avslöjade som direkta lögnhalsar genom sparad chatt-historik) men offentliggöra andra villkor i utskick till kund samt på hemsida i både svenska och engelska. Tydligen tycker man inte heller att man skickat ut andra villkor till sina kunder, eftersom deras terms för Ultrasbonusen "aldrig har ändrats".

Och en direkt lögn vad gäller att deras generella villkor "inte har uppdaterats på länge" som svar på min fråga vilken dag i september som generella villkor har ändrats för att innehålla maxbet om 100 euro på alla bonusar om inget annat anges. Har dock terms från 1/9-18 som inte innehåller detta.

Som Nicksson påpekar kommer de absolut inte att vika sig, utan har bestämt sig för att driva detta bedrägeri så långt det går.

Senast redigerad av Fredde007 den 2018-10-08 klockan 15:28.
Fredde007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td