Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-07-30, 15:21   #1
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Flera bolag vs få


Från betfair-tråden där diskussionen gick lite OT.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 05:41   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Flera bolag vs få


Betfair e framförallt för trading.
Trading e TOTALT olikt betting.
Många människor använder ordet "säkra", i tradingspråk "gröna ut" eller "röda ut i värsta fall.

Trading ger mindre vinster men också mindre förluster om man gör rätt, man spekulerar i FÖRÄNDRINGAR, vad gör marknaden nu, vad kommer marknaden att gör om 10 sekunder- många minuter...
Slutresultatet e INTE det viktiga, det e förändringen, sen plockar man hem den "lilla" vinsten.

Betfair e värdelöst med marknader som e små i tradingssynpunkt, på sporter som baseball och hockey.

De största sporterna på trading e Galopp, tennis och fotboll.
E man duktig på basket och kan se förändringar kan NBA vara mycket intressant!

Betfair har INTE de högsta oddsen INNAN matchen e igång, rent bullshit, Betfair e ett paradis för trading, när matchen e igång, börjar marknaden röra på sig, då kommer några stackare förlora pengar och oftast har Betfair det högsta oddset LIVE.

GLÖM allt med betting, de som tänker betting på Betfair kommer förlora i längden.
Trada INTE på marknader UNDER 500 000 kr matchat.
Eftersom man kan bli blåst, skillnaderna mellan spela och boka e för stora, det kan hända skumma grejer och man kan riskera att inte få sin order matchad. Marknaden e för liten!

Människor som använder ordet "säkra" tänker som en bettare men använder tradarens verktyg, en bettare som tradar kommer ALLTID vara en förlorare på lång sikt. Han tänker SLUTRESULTAT istället för FÖRÄNDRING.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 05:56   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg
Betfair har INTE de högsta oddsen INNAN matchen e igång, rent bullshit
Ville bara påpeka att det där inte stämmer när det kommer till galopp. I galopp så sjunker oddsen oftast på de bättre hästarna ju närmre start man kommer. Lyckas man hitta en någorlunda "outsider" tidigt innan marknaden anpassat sig så kan oddset sjunka med över 50%. Dessutom är det i snitt minst 8 hästar som startar i ett lopp. Därmed är chansen stor att hitta denna förändring. Men det är pre-trading det.


Betfair Day Trader en duktig tradeare på tennis. Läs och lär! Ett måste! Nu på senare tid har han börjat slappa med sitt bloggande dock.

Här håller han även ett föredrag http://www.braodds.com/movies/Johann...dsakademin.flv väldigt sevärd
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 06:22   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Ville bara påpeka att det där inte stämmer när det kommer till galopp. I galopp så sjunker oddsen oftast på de bättre hästarna ju närmre start man kommer. Lyckas man hitta en någorlunda "outsider" tidigt innan marknaden anpassat sig så kan oddset sjunka med över 50%. Dessutom är det i snitt minst 8 hästar som startar i ett lopp. Därmed är chansen stor att hitta denna förändring. Men det är pre-trading det.


Betfair Day Trader en duktig tradeare på tennis. Läs och lär! Ett måste! Nu på senare tid har han börjat slappa med sitt bloggande dock.

Här håller han även ett föredrag http://www.braodds.com/movies/Johann...dsakademin.flv väldigt sevärd
Då ber jag om ursäkt, har inte bra koll på hästlopp. Jag menar odds på tennis, fotboll, hockey, basket, amerikansk fotboll, baseball etc.
Så finns det högre odds hos någon bookie, nästintill 99 ggr av 100 INNAN matchen har börjat.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 06:30   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Betfair Day Trader en duktig tradeare på tennis. Läs och lär! Ett måste! Nu på senare tid har han börjat slappa med sitt bloggande dock.

Här håller han även ett föredrag http://www.braodds.com/movies/Johann...dsakademin.flv väldigt sevärd[/QUOTE]

Tack KP, ska kolla på föredraget.
Johannes e grym!

De här traderlessons 1-7 e väldigt bra, det bästa jag har sett för mitt tradande, man lär sig även en metod i lesson 6!
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=S34Kont01Mw]YouTube - ‪Betfair Trading Lesson Day 1 - Biggest Betfair Mistakes‬‎[/ame]
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 11:18   #6
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg
Betfair e framförallt för trading.
Trading e TOTALT olikt betting.
Många människor använder ordet "säkra", i tradingspråk "gröna ut" eller "röda ut i värsta fall.

Trading ger mindre vinster men också mindre förluster om man gör rätt, man spekulerar i FÖRÄNDRINGAR, vad gör marknaden nu, vad kommer marknaden att gör om 10 sekunder- många minuter...
Slutresultatet e INTE det viktiga, det e förändringen, sen plockar man hem den "lilla" vinsten.

Betfair e värdelöst med marknader som e små i tradingssynpunkt, på sporter som baseball och hockey.

De största sporterna på trading e Galopp, tennis och fotboll.
E man duktig på basket och kan se förändringar kan NBA vara mycket intressant!

Betfair har INTE de högsta oddsen INNAN matchen e igång, rent bullshit, Betfair e ett paradis för trading, när matchen e igång, börjar marknaden röra på sig, då kommer några stackare förlora pengar och oftast har Betfair det högsta oddset LIVE.

GLÖM allt med betting, de som tänker betting på Betfair kommer förlora i längden.
Trada INTE på marknader UNDER 500 000 kr matchat.
Eftersom man kan bli blåst, skillnaderna mellan spela och boka e för stora, det kan hända skumma grejer och man kan riskera att inte få sin order matchad. Marknaden e för liten!

Människor som använder ordet "säkra" tänker som en bettare men använder tradarens verktyg, en bettare som tradar kommer ALLTID vara en förlorare på lång sikt. Han tänker SLUTRESULTAT istället för FÖRÄNDRING.
Det beror ju på hur många bookies du är beredd att spela på, generellt ligger betfair alltid i toppen när det gäller odds, oftast bara pinnacle som ligger lika högt. Sen finns det säkert alltid en halvskum bookie som ligger lika högt på varje match, men det är inte samma halvskumma bokkie på varje match. Så att du kallar det bullshit får stå för dig, dessutom missar du ju helt att efter några bets på den lilla halvskumma bookien så kommer du bli limiterad och då finns den inte som alternativ längre. Nä jag står fast vid att betfair tillsammans med pinnacle GENERELLT har bäst odds även före match.

Speciellt på fotboll och tennis har dem bäst odds, du får se själv när ligorna drar igång. Att dem inte är några höjdare på amerikanska sporter håller jag dock med om.

edit: kan tillägga att jag använd betfair hela förra säsongen för La Liga, Premier League, Eredivise, Bundesliga, Serie A och Allsvenskan.. det var i princip alltid högst odds på betfair även före matchstart.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 14:59   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Det beror ju på hur många bookies du är beredd att spela på, generellt ligger betfair alltid i toppen när det gäller odds, oftast bara pinnacle som ligger lika högt. Sen finns det säkert alltid en halvskum bookie som ligger lika högt på varje match, men det är inte samma halvskumma bokkie på varje match. Så att du kallar det bullshit får stå för dig, dessutom missar du ju helt att efter några bets på den lilla halvskumma bookien så kommer du bli limiterad och då finns den inte som alternativ längre. Nä jag står fast vid att betfair tillsammans med pinnacle GENERELLT har bäst odds även före match.

Speciellt på fotboll och tennis har dem bäst odds, du får se själv när ligorna drar igång. Att dem inte är några höjdare på amerikanska sporter håller jag dock med om.

edit: kan tillägga att jag använd betfair hela förra säsongen för La Liga, Premier League, Eredivise, Bundesliga, Serie A och Allsvenskan.. det var i princip alltid högst odds på betfair även före matchstart.
Får ni betalt av Pinnacle och Betfair?
Varför denna reklam?
Slår du upp matcher på oddsportalen så kommer ofta Pinnacle var högst väldigt ofta på amerikanska sporter, men ibland e 5dimes,Bodog, The Greek,Gamebookers, Willhill, Stan James etc. högre. Det finns vissa sporter som du inte ens kan spela hos Betfair eller Pinnacle.
Jag börjar snart bli förbannad på denna jävla reklam för två bolag som e bra för vissa delar av betting respektive trading.
Vi jobbar med marginaler, självklart ska man ha 30-40 bolag om har möjligheten.
Jag kan hålla med om limiteringsproblemet, men det e ändå bättre att försöka hitta bättre odds än det NÄSTBÄSTA.
Ofta kan en rekare lägga ut ett spel som e totalt slashat hos Pinnacle, då går man till oddsportalen och försöker hitta det bästa alternativet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 15:11   #8
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg
Får ni betalt av Pinnacle och Betfair?
Varför denna reklam?
Slår du upp matcher på oddsportalen så kommer ofta Pinnacle var högst väldigt ofta på amerikanska sporter, men ibland e 5dimes,Bodog, The Greek,Gamebookers, Willhill, Stan James etc. högre. Det finns vissa sporter som du inte ens kan spela hos Betfair eller Pinnacle.
Jag börjar snart bli förbannad på denna jävla reklam för två bolag som e bra för vissa delar av betting respektive trading.
Vi jobbar med marginaler, självklart ska man ha 30-40 bolag om har möjligheten.
Jag kan hålla med om limiteringsproblemet, men det e ändå bättre att försöka hitta bättre odds än det NÄSTBÄSTA.
Ofta kan en rekare lägga ut ett spel som e totalt slashat hos Pinnacle, då går man till oddsportalen och försöker hitta det bästa alternativet.
Ja det är väl självklart att vi får betalt av Pinnacle och Betfair, det är väl rätt uppenbart om du läser tråden? Vi får en lite procent på de vinster som de kunder vi refererar vinner. Det är inte gratis med webhost till en sida med så här mycket bandbredd.

Som sagt på amerikanska sporter är betfair ingen vidare, men sen när är amerikanska sporter allt? Pinnacle och betfair kompleterar varandra på det sättet i och med att amerikanska sporter är Pinnacles bästa kort (förutom att dem inte limiterar såklart).

Har du kollat på oddsen för fotboll/tennis ens? Sällan betfair inte är högst där tillsammans med pinnacle.

Min uppriktiga mening är att betfair och pinnacle är de två bästa bolagen man kan använda sig av (och det är de 2 bolag jag personligen använder till störst del och jag tradar inte) sen för den som orkar så är såklart det optimala att ha 40+ bolag tills man blir limiterad på ett efter ett men vi vill inte ha massa reklam likt andra sidor och att få betalt på sina kunders förluster är inget vi är intresserade av heller. Vilka två bolag anser du är dem två bästa om du bara får välja två?
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 15:39   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

timadolf, det går ofta att hitta utstickande bolag på oddsportal men oftast är dessa utomeuropeiska precis som pinny är. Betfair är europeiskt och därmed slipper du tänka på allt med skatt. Än så länge ligger skatteverket ganska så lågt med det ändå. Samt att det finns andra sätt att kringgå det.

Men att sitta med 40+ konton och pengar på alla är väl inget att rekommendera?
Har du inte pengar på alla så måste du göra en insättning och många tar avgifter för insättningar vilket sabbar ditt odds ytterliggare. Däremot är det självklart att söka högst odds och spelar där man har konto hos.

Nej vi får inte betalt utav dom. Däremot tjänar vi en viss procent utav avgiften som spelarna betalar när de vinner. (Dvs viss procentsats utav "standard"avgiften på 5%).

Vinner en person totalt 300kr på en marknad efter alla trades så betalar den personen 15kr i avgift till betfair som vanlig användare. Av dessa 15kr får vi en procentsats.

Kan säga som så att Sharps har kostat oss hittils ca 30000kr att ha igång (förutom de tävlingar vi haft och planerar att ha). Allt från kodare/grafiker/webhost etc. Genom att sammarbeta med pinny och betfair (vilka också är egentligen måstesidor att ha konto på samt (handen på hjärtat) ett av de bättre sidorna online) så slipper vi ha en massa irriterande flashgrafik eller annan reklam överallt vilket vi tror våra användare uppskattar mer.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 15:50   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Ja det är väl självklart att vi får betalt av Pinnacle och Betfair, det är väl rätt uppenbart om du läser tråden? Vi får en lite procent på de vinster som de kunder vi refererar vinner. Det är inte gratis med webhost till en sida med så här mycket bandbredd.

Som sagt på amerikanska sporter är betfair ingen vidare, men sen när är amerikanska sporter allt? Pinnacle och betfair kompleterar varandra på det sättet i och med att amerikanska sporter är Pinnacles bästa kort (förutom att dem inte limiterar såklart).

Har du kollat på oddsen för fotboll/tennis ens? Sällan betfair inte är högst där tillsammans med pinnacle.

Min uppriktiga mening är att betfair och pinnacle är de två bästa bolagen man kan använda sig av (och det är de 2 bolag jag personligen använder till störst del och jag tradar inte) sen för den som orkar så är såklart det optimala att ha 40+ bolag tills man blir limiterad på ett efter ett men vi vill inte ha massa reklam likt andra sidor och att få betalt på sina kunders förluster är inget vi är intresserade av heller. Vilka två bolag anser du är dem två bästa om du bara får välja två?
Jag har lagt ut minst 600 spel på sharps, det e bara att kolla att jag kanske har lagt 3% av spelen på Betfair och kanske 15% på Pinnacle.
Fattar inte att jag ska ta sämre odds på Pinnacle och Betfair.
Fotboll och tennis kanske jag spelat 10% på Pinnacle och betfair...
Varför ska jag kolla saker som jag vet?

Jag kommer aldrig ge mig på den punkten.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 16:00   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
timadolf, det går ofta att hitta utstickande bolag på oddsportal men oftast är dessa utomeuropeiska precis som pinny är. Betfair är europeiskt och därmed slipper du tänka på allt med skatt. Än så länge ligger skatteverket ganska så lågt med det ändå. Samt att det finns andra sätt att kringgå det.

Men att sitta med 40+ konton och pengar på alla är väl inget att rekommendera?
Har du inte pengar på alla så måste du göra en insättning och många tar avgifter för insättningar vilket sabbar ditt odds ytterliggare. Däremot är det självklart att söka högst odds och spelar där man har konto hos.

Nej vi får inte betalt utav dom. Däremot tjänar vi en viss procent utav avgiften som spelarna betalar när de vinner. (Dvs viss procentsats utav "standard"avgiften på 5%).

Vinner en person totalt 300kr på en marknad efter alla trades så betalar den personen 15kr i avgift till betfair som vanlig användare. Av dessa 15kr får vi en procentsats.

Kan säga som så att Sharps har kostat oss hittils ca 30000kr att ha igång (förutom de tävlingar vi haft och planerar att ha). Allt från kodare/grafiker/webhost etc. Genom att sammarbeta med pinny och betfair (vilka också är egentligen måstesidor att ha konto på samt (handen på hjärtat) ett av de bättre sidorna online) så slipper vi ha en massa irriterande flashgrafik eller annan reklam överallt vilket vi tror våra användare uppskattar mer.
Jag betalar inga avgifter, jag använder Moneybookers och Neteller.
Jag kommer sitta med 40 konton eftersom jag vill ha det högsta oddset.
Jag kan hålla med om att Pinnacle och Betfair e helt klart en av de mest nödvändiga bolagen. Förstår att ni behöver inkomster och det e snyggt att ni e ärliga om varför ni rekommenderar och gör reklam.

På en del sporter måste man ha lite olika bolag, spelen kanske inte finns hos vissa bolag. Nu spelade jag på ROPS i Ykonnen från Pacman till 1,87 istället för 1,80 Pinnacle och 1,83 Betfair.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-03, 06:44   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
timadolf, det går ofta att hitta utstickande bolag på oddsportal men oftast är dessa utomeuropeiska precis som pinny är. Betfair är europeiskt och därmed slipper du tänka på allt med skatt. Än så länge ligger skatteverket ganska så lågt med det ändå. Samt att det finns andra sätt att kringgå det.

Men att sitta med 40+ konton och pengar på alla är väl inget att rekommendera?
Har du inte pengar på alla så måste du göra en insättning och många tar avgifter för insättningar vilket sabbar ditt odds ytterliggare. Däremot är det självklart att söka högst odds och spelar där man har konto hos.

Nej vi får inte betalt utav dom. Däremot tjänar vi en viss procent utav avgiften som spelarna betalar när de vinner. (Dvs viss procentsats utav "standard"avgiften på 5%).

Vinner en person totalt 300kr på en marknad efter alla trades så betalar den personen 15kr i avgift till betfair som vanlig användare. Av dessa 15kr får vi en procentsats.

Kan säga som så att Sharps har kostat oss hittils ca 30000kr att ha igång (förutom de tävlingar vi haft och planerar att ha). Allt från kodare/grafiker/webhost etc. Genom att sammarbeta med pinny och betfair (vilka också är egentligen måstesidor att ha konto på samt (handen på hjärtat) ett av de bättre sidorna online) så slipper vi ha en massa irriterande flashgrafik eller annan reklam överallt vilket vi tror våra användare uppskattar mer.
Var det inte bra att sitta med 40+ konton igår kväll KP?
Du sade det med dina egna ord i chatten:
"och hur många kunde spela buffalo lixom"

De som hade 40+ konton kunde spela Buffalo UTAN problem!
Det finns minst 30 bolag som INTE e skumma.
Jag har nu sett många i chatten som inte kan rygga en del spel för de INTE har den bookien.

Vem e det som e seriös?
Jag rekommenderar 40+ konton ALLA dagar i veckan, eller gäller inte RAS som viktiga spel för folk som hänger på Sharps?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-03, 11:52   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg
Var det inte bra att sitta med 40+ konton igår kväll KP?
Du sade det med dina egna ord i chatten:
"och hur många kunde spela buffalo lixom"

De som hade 40+ konton kunde spela Buffalo UTAN problem!
Det finns minst 30 bolag som INTE e skumma.
Jag har nu sett många i chatten som inte kan rygga en del spel för de INTE har den bookien.

Vem e det som e seriös?
Jag rekommenderar 40+ konton ALLA dagar i veckan, eller gäller inte RAS som viktiga spel för folk som hänger på Sharps?
Nu missförstod du det jag skrev där. Har aldrig sagt att man ska undvika fler bolag?
Jag skrev "Men att sitta med 40+ konton och pengar på alla är väl inget att rekommendera?"

Jag har själv konto på många utom några stora amerikanska men inte pengar på alla. Att lineshoppa/jaga odds är ett måste, 2 bolag kan inte täcka alla dina behov. Däremot har jag vissa bolag som jag lägger de flesta av mina spel hos. Nu senast öppnade jag konto hos betclic och betway och jag öppnar väl 1 konto varannad månad nuförtiden.
För att inte tala om problemet med limitering och insatsgränser.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-03, 14:03   #14
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag vill lagga till nagra saker till den har diskussionen.

*Ett av de var redan KP inne pa precis, namligen limiteringar. Jag, och sakert 2/3 av de spelare jag har kontakt med privat, har blivit avstangda och hart limiterade av spelbolag och att vi skulle kunna ha ens 20+ konton ar inte realistiskt. Om ett odds ar 5 punkter hogre pa nagot stalle som jag inte ser som seriost, ja da far jag helt enkelt lata bli att spela det eller spela det lagre oddset. I slutandan handlar det bara om varderingar.

* Aterbetalning. Pinnacle ar det basta spelbolaget, det finns ingen som kan saga nagot annat om de vet vad de snackar om. Vi kan t ex kolla pa Champions League. Pinnacle ger 97.2 %. Pa baseball ar det 98.6. Visst kan t ex 5Dimes (vilket ar en bra book) ha battre odds da och da men ser man till helheten har Pinnacle hogst aterbetalning och det ar det enda som en serios spelare (forutom sakerhet) bor bry sig om.

* Likviditet. Visserligen inte lika stort problem med europeiska bolag men vi har sett otaliga exempel pa detta aven har (senaste jag hade pengar pa var golfnbet men det finns sakert nyare).

Sen ar det sjalvfallet att man inte kan sitta pa endast en book (savida man inte spelar en liten del av marknaden) men av logistiska skal tycker jag 6-7 valutvalda racker (kanske inte ens det).
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-04, 09:12   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

OK då e jag med i resonemanget!

Jag håller med om att bolag behandlar oss illa med limiteringar etc.
Det kan vara problem ibland om man ska betta efter sina units eftersom limiteringen förstör allt med money management.
Jag menar om t.ex. 3 units e 1000 kr insats, men man får bara satsa 400 kr.

Men man behöver enligt mig en hel del bolag på vissa sporter eftersom de sticker ut, det finns säkert massor med bolag jag inte har, vissa e säkert skumma.
Jag tror det handlar lite om vilken storlek på kassa man har, har man en liten kassa kan man bygga upp rullen med lägre insatser och man slipper limiteringar.
Jag e medveten om att stora kassor på 500 000-miljoner , då blir det bara banalt med att jaga hundralappar på små pissiga bookies.

Jag vet inte men ofta får man en limitering eftersom man gör utbetalningar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td