Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-08, 12:55   #151
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Alltså, när det pratas limiteringar...hur höga insatser måste man hålla sig till för att bli limiterad? Snackar vi 1000 kr/bet? 5000 kr/bet? När börjar bolagen grisa sig?
Det behöver inte vara några större summor vi pratar om, det är från fall till fall.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 13:21   #152
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Det behöver inte vara några större summor vi pratar om, det är från fall till fall.
Och vad är "inga större summor"? Skulle vara kul att veta hur tidigt limiteringarna kommer så att jag kan förstå problemet
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 13:27   #153
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

det beror helt på vad du spelar på för odds.
Spelar du en uppenbart felsatt lina tex räcker det med ett par hundringar för att du ska få stora stämpeln på kontot.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 15:59   #154
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Och vad är "inga större summor"? Skulle vara kul att veta hur tidigt limiteringarna kommer så att jag kan förstå problemet
Olika för varje, men tror själv det kan ligga kring
10-300 > pissbokies som bl a Stanjames,
500-1000 > willhill, betsson, sportingbet
1000-2000> bwin, unibet

det är lite av min känsla. sen finns det ju bookies där du enbart kan spela säg kanske 500:- på ett spel, sen sänkts oddset och åter 500:- kan spelas på samma spel. t ex Pinnacle, Sbobet...

så alla fungerar olika.

har säkert glömt några bolag, men i stora drag...

Man lär sig med tiden hur de olika bookisarna är.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 16:05   #155
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Alltså, när det pratas limiteringar...hur höga insatser måste man hålla sig till för att bli limiterad? Snackar vi 1000 kr/bet? 5000 kr/bet? När börjar bolagen grisa sig?
De kan dom göra när som helst och väldigt snabbt, Betsafe tex.
Vann 500 på en poker turnering som jag tänkte leka med lite.
Inom en månad var jag dock limiterad till några tior efter att bettat ett 20-tal 50-100 bets som jag inte ens plussat på under den perioden.

Handlar nog mer om att oddsen man spelat i många fall bara är för bra helt enkelt, att de slutar ovan stängnings odds. De har säkert mjukvaror som flaggar konton oberoende insatser. Vinner man med små bets stabilt är man ju ännu sämre kund med större insatser så varför skulle dom vilja ha kvar en?

Latmaskarna lägger sedan all skuld på kunden "som spelar surebets" då faktum är att bra spel där man snappat upp info ofta är ena sidan i surebets fast man inte alls surebettar.
Istället kunde dom ju skaffa en oddssättare som inte bara sörplar kaffe, kanske han kunde korrigera lite odds också som seriösa bookies gör.

Det gäller många andra bolag också men Betsafe är de värsta exemplet jag varit med om

Dessa småbookies är ändå ok att gå genom då de har mest felsatta odds och boostar kassan mest.
Ta det som det är, spela(med bonus) så länge man får, skaffa nytt konto om man har möjligheter eller bara dra vidare.

Spelar men med EV+ hamnar man sakta men säkert ändå mot dom stora bookisarna med högre limits. Dom har dock betydligt färre felsatta odds och justerar dessa blixtsnabbt när nåt händer, inte alls lika lätt att vinna där så varför skynda.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vlad (+5), Bjourne (+5)

Senast redigerad av boored den 2012-02-08 klockan 16:20.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 16:07   #156
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Och vad är "inga större summor"? Skulle vara kul att veta hur tidigt limiteringarna kommer så att jag kan förstå problemet
Summan spelar nog ingen roll, bolagen vill ju inte ha vinnare, så de limiterar väl dom som de anser är ett hot. Jag själv kan numera bara spela på bolag utanför eu, lite pissigt men man får gilla läget helt enkelt.
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 20:18   #157
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 6
Sharp$: 42
Standard

Tror ni att svenska staten kommer accepera att ett företag med en eventuell kommande licens i Sverige får sätta limit på vissa kunder?
drpil är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 20:59   #158
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drpil Visa inlägg
Tror ni att svenska staten kommer accepera att ett företag med en eventuell kommande licens i Sverige får sätta limit på vissa kunder?
Har haft den diskussionen tidigare IRL. Vore väldigt spännande att se hur det blir.
Personligen tror jag att det blir som i England. Du kan vara limiterad hos bolagen online men går du till butiken så har alla samma limit oavsett.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 21:25   #159
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Har haft den diskussionen tidigare IRL. Vore väldigt spännande att se hur det blir.
Personligen tror jag att det blir som i England. Du kan vara limiterad hos bolagen online men går du till butiken så har alla samma limit oavsett.
Har faktiskt väldigt svårt att se att man ska kunna neka någon om man betänker hur svensk lagstiftning ser ut. En generell limit kan man naturligtvis få ha. Men att Kalle skulle få betta 5k på Liverpool- United och Lisa bara 2K det lär bli trixigt för bolagen att övertyga lagstiftarna om.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 22:16   #160
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Har faktiskt väldigt svårt att se att man ska kunna neka någon om man betänker hur svensk lagstiftning ser ut. En generell limit kan man naturligtvis få ha. Men att Kalle skulle få betta 5k på Liverpool- United och Lisa bara 2K det lär bli trixigt för bolagen att övertyga lagstiftarna om.
Borde således inte någon av er som blivit limiterad (jag har inte spelat länge nog/bra nog för att bli det) kunna ta tid för er sak? Det borde väl finnas någon jurist här inne? Tyvärr har jag ett par år kvar till min examen men då jävlar om dom limiterar mig!
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 22:20   #161
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joemag Visa inlägg
Borde således inte någon av er som blivit limiterad (jag har inte spelat länge nog/bra nog för att bli det) kunna ta tid för er sak? Det borde väl finnas någon jurist här inne? Tyvärr har jag ett par år kvar till min examen men då jävlar om dom limiterar mig!
Detta blir ju en framtida fråga då det svenska spelmonopolet fortfarande kvarstår och inga bolag förutom svenska spel har spellicens i Sverige.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 10:26   #162
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Detta blir ju en framtida fråga då det svenska spelmonopolet fortfarande kvarstår och inga bolag förutom svenska spel har spellicens i Sverige.
Ett monopol som jag hoppas försvinner
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 23:11   #163
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 6
Sharp$: 42
Standard

Jag hoppas det stannar som det är nu för jag är livrädd att tappa betfair om dom nu inte får en licens.
drpil är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 18:05   #164
 
surrelitos avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: AIK
Inlägg: 117
Sharp$: 98


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur gör ni gamla spelrävar som jag antar, har gått igenom alla europeiska bolag redan gällande limiteringar? Är det utanför EU som gäller då el?
surrelito är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 19:10   #165
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av surrelito Visa inlägg
Hur gör ni gamla spelrävar som jag antar, har gått igenom alla europeiska bolag redan gällande limiteringar? Är det utanför EU som gäller då el?
Betfair eller Pinnacle
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td