Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-01, 19:53   #196
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 6
Sharp$: 32
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Så länge du bara spelar på ett enda bolag är limiteringar det sista du behöver oroa dig över vad gäller betting
Okej! När/Hur blir man limiterad då? Antog att det var om man konsekvent gjorde för stor vinst under en längre tid?
orpa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-02, 07:36   #197
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av orpa Visa inlägg
Okej! När/Hur blir man limiterad då? Antog att det var om man konsekvent gjorde för stor vinst under en längre tid?
Finns många faktorer som spelar in. Hur mycket du har vunnit är givetvis en, spelar du ofta odds som sedan sänkts till matchstart så ligger du också pyrt till. Sedan ligger det säkert en hel del i ditt spelmönster. Spelar du bara på någon sport som du går mycket plus på kan du limiteras bara på den sporten/ligan osv osv.

Finns många varningsklockor hos spelbolagen. Att föra pengar fram och tillbaka via moneybookers är en så jag har valt att föra in pengar via mitt visakort på ett par ställen för att verka mer oseriös

Har du fler spelbolag kan du nästan alltid spela till högre odds och undgå limiteringar längre eftersom det inte blir så stora summor på varje sida. Allt handlar egentligen om tid innan man blir limiterad som en vinnande spelare.

Kan rekommendera bolagen betfair och pinnacle för att slippa detta.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-05, 15:54   #198
 
sollentuna_slamtilts avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 276

Tennis in-play värdespel
Stats: 48 - 15 - 0
ROI: 117.74%
Vinstprocent: 76.19%

Standard

Jag spelar bara livebetting på mina konton, där tycker jag spelbolagen varit rätt generösa med limiteringen. Unibet var de första att limitera mig, då låg jag med en vinst på kanske 25 - 30k där, så det var väl ganska grinigt iofs. Bwin har jag blivit limiterad på efter att jag legat plus på runt 60k.

Vad är er erfarenhet, visst är det väl så att spelbolagen limiterar mycket senare när man endast lirar livebetting.

Senast redigerad av sollentuna_slamtilt den 2012-05-05 klockan 16:00.
sollentuna_slamtilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-05, 16:30   #199
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sollentuna_slamtilt Visa inlägg
Jag spelar bara livebetting på mina konton, där tycker jag spelbolagen varit rätt generösa med limiteringen. Unibet var de första att limitera mig, då låg jag med en vinst på kanske 25 - 30k där, så det var väl ganska grinigt iofs. Bwin har jag blivit limiterad på efter att jag legat plus på runt 60k.

Vad är er erfarenhet, visst är det väl så att spelbolagen limiterar mycket senare när man endast lirar livebetting.
Känns troligt. Men samtidigt har de väl mycket lägre payout på livespel?
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-07, 17:57   #200
 
sollentuna_slamtilts avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 276

Tennis in-play värdespel
Stats: 48 - 15 - 0
ROI: 117.74%
Vinstprocent: 76.19%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Känns troligt. Men samtidigt har de väl mycket lägre payout på livespel?
Ja precis, gränserna för hur mycket man får satsa är tightare. Brukar vara runt 3K på vanliga lite mindre fotbollsmatcher hos bwin, men dock över 10K på stora matcher. Bet365 vetitusan om jag någonsin fått meddelande om att jag inte får satsa mer.

Senast redigerad av sollentuna_slamtilt den 2012-05-09 klockan 13:44.
sollentuna_slamtilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 11:17   #201
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Paddypower maste vara den sidan som har lägst vinstkrav för att limitera. Jag har vunnit nagra hundra Euro pa sidan, inte mer och är redan limiterad pa propsbetsen.

En polare vann en dubbel, total vinst 1000€, och han blev direkt limiterad till korvören.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 18:37   #202
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sollentuna_slamtilt Visa inlägg
Ja precis, gränserna för hur mycket man för satsa är tightare. Brukar vara runt 3K på vanliga lite mindre fotbollsmatcher hos bwin, men dock över 10K på stora matcher. Bet365 vetitusan om jag någonsin fått meddelande om att jag inte får satsa mer.
Payout är återbetalningsprocenten ett bolag erbjuder och inte deras insatstak.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-09, 13:35   #203
 
sollentuna_slamtilts avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 276

Tennis in-play värdespel
Stats: 48 - 15 - 0
ROI: 117.74%
Vinstprocent: 76.19%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Payout är återbetalningsprocenten ett bolag erbjuder och inte deras insatstak.

Okej, tack. Måste haft ett bakom-flötet-moment när jag svarade där.

Jag kör bara live, aldrig pre-match, så jag vet inte om payouten är lägre på livemarknaderna. Jag skulle iofs tippa att det är lite olika. I tex live-tennis så sätter bet365 1.90 - 1.90 när det är helt jämnt i matchen.

Kollar man nu prematch, tex matchen Göteborg - Malmö så kör b365 även där 1.90 - 1.90 på över/under 2.5 mål.

Verkar alltså inte vara någon större skillnad.


Däremot på fotbollen så kör b365 1.85 - 1,85 när det är livespel, så payouten är lägre på fotboll när det gäller livespel på bet365.


Däremot svajar det rejält under livematcherna mellan spelbolagen och där uppstår fina värden till och från.

Senast redigerad av sollentuna_slamtilt den 2012-05-09 klockan 13:50.
sollentuna_slamtilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 13:54   #204
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

hahaha- Betsson, vilka tomtar!

Försökte lägga ett sympatispel på deras live odds på 200sek på Finland mot Ryssland när det står 1-2.
Får ett meddelande att jag vill satsa för mycket...??!?!

Smått irriterad startar jag en chat med dom för att se vad som är fel - kan inte se något annat då jag enbart har spelat på hockeyVM och champions league o sådant där.
Citat:
Agent (Leo): “Att man har låg limit kan bero på flera saker. Ofta har det att göra med spelhistoriken och spelmönstret. Om man spelar på mindre ligor och mer känsliga marknader får man som regel satsa mindre medan om man spelar på t ex Premier League får man spela desto mer. Om man spelar på sure wins kan man också lätt få en lägre limit. Sure win är när man spelar så att oavsett utfall kommer man att gå med vinst. Det som är över din limit går vidare till en trader som tar ställning till varje spel och om du får spela mer.

JAG: "sluta nu - kolla på min historik istället för att klistra in ett standard svar! patetiskt att säga att jag spelat på mindre ligor när det är hockey vm och enbart stora matcher..."

JAG: "gjorde en TRIPPEL förra spelet så vad fasiken är problemet? men inga problem jag plockar ut pengarna....fantastiskt att man inte kan lägga ett spel på 200kr på finland i hockey VM!"

JAG: "halåå? är det någon på plats?"

Agent (Leo): “som jag förklarat så gör våra trading managers hela tiden bedömningar av alla konton och vilka maxinsatser som kan läggas”

JAG: "ok Leo - så jag är spärrad på betsson nu för att jag satte en trippel till 2ggr pengarna?"

JAG: "kan du berättta mina maxinsatser?"

Agent (Leo): “maxinsatsen skiljer från bet till bet, det beror helt på vilken marknad, odds etc”

JAG: "så hockey VM är en högrisk marknad?...Ni talar ju emot er själv med det resonemanget....VAD är min maxinsats på hockey VM då?"
Körde igenom en bonus på 500kr.
Senate spelet var t.om en trippel på hockeyVM som gick in men nu är man körd där...

Jaja - får trycka på cashout och glömma dom då
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 15:34   #205
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

38 % upp bara senaste året och så har folk mage att klaga! https://www.avanza.se/aza/aktieropti...derbookId=5482
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 16:16   #206
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Jag tänkte jag ska försöka grilla dom lite och se vad som händer:
Mail:
Spoiler:
Insatsgränsen varierar beroende på vilken sport/marknad du spelar på och vilken risk vi är beredda att satsa på det specifika vadet. Där är ett flertal faktorer som spelar in, som den totala summan pengar som har satsats på var sida av vadet samt hur stort evenemanget är. Om det läggs in en insats som överstiger vår gräns, som nu då har hänt, blir du informerad om den maximala insatsen du tillåts lägga på det vadet. Insatsen som erbjuds i detta läget är den maximala summan som du tillåts att lägga på den valda matchen.

Efter att kikat på ditt konto kan vi se att vår Trading Manager, har gjort ytterligare begränsningar i ditt konto. Vår Trading Manager kollar av alla konton regelbundet och kan vid dessa tillfällen lägga på ytterligare gränser på kontona. Den erbjudna summan på insatsen, är det som du kan lägga på det valda vadet.

Spoiler:
Hej igen

Jag önskar inte att få dessa "goddag yxskaft" svar, jag är inte dum!
Varför kopierar ni ett oväsentligt svar på min fråga när så inte är fallet?
Jag vet att insatsgränsen varierer på olika objekt men ni kan väl inte på fullt allvar mena att Hockey VM semifinal inte kan ta emot 200kr i ett vad?

Blir ju förbannad av er nonchalans av support där ni inte tittar på historiken på mitt spelande utan bara kopierar in svar som inte är relevant till mitt spelande.

Vänligen återkom med en vettig förklaring till att ni begränsat mitt konto tack.


Fortsättning följer...
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 16:18   #207
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
38 % upp bara senaste året och så har folk mage att klaga! https://www.avanza.se/aza/aktieropti...derbookId=5482
Minus 8,8% sista veckan så det är väl det som gör att mitt konto är spärrat...:-)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 10:05   #208
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

...fortsättning på Betsson ärendet.
Spoiler:
Tack för ditt mail till Betsson. Det är inte vi i supporten som tittar på din spelhistorik, det är vår oddsavdelning som löpande gör dessa bedömningar. Typ och storlek på marknad är bara ett exempel av allt som dom kollar på. Vår Trading Manager kan vid dessa tillfällen lägga på ytterligare gränser på kontona, som kan vara fallet med ditt konto.

Tveka inte att höra av dig om du har ytterligare frågor.

Spoiler:
Hej igen,
Ok då väntar jag mig ett korrekt svar från "trading Manager" när han är tillbaka på jobbet då verkar vara han som bestämmer.

Spoiler:
Tack för ditt mail till Betsson.

I våra användarvillkor som du accepterade i samband med registreringen, står följande att läsa:

"Betsson reserves the right... ...to refuse the acceptance of bets, or to limit the amount of bets; without obligation of providing reason."

Detta är vårt juridiska utrymme som våra oddsmanagers kan välja att basera sina beslut på, och i slutändan så är det alltid upp till nämnda managers att avgöra vilken insats som accepteras.

Vi uppskattar din förståelse för detta, och önskar dig en trevlig dag!


Spoiler:
Hej
Jag förstår att ni får och kan göra precis som ni vill och det är självklart er rätt att göra så, men dock borde ni ha mer kurrage än det ni visar i detta och berätta för mig VAD ni baserar ert fantastiska beslut på.
Att ni har, precis som andra spelbolag regler som ger er rätt att göra precis vad som ni önskar borde dock ske med sunt förnuft då ni är dock ett börsnoterat bolag och inget "skitbolag".
Fast man kanske ska börja ändra sin åsikt om det iofs.

Det kan ju inte vara mycket begärt att ni kontaktar vederbörande och meddelar att ni inte önskar ha denne person som kund - för det är ju precis så det är. Dessutom att ni har kurage att åtminstone meddela VAD ni baserar ert beslut på.

Jag väntar mig att jag iallafall får ett meddelande från ansvarig på Måndag när han/hon åter finns på sitt arbete.

tack för mig.


Spoiler:
Tack för ditt mail till Betsson. Det som våra trading managers kollar efter, är som jag nämnt tidigare för dig, ett brett spektrum av saker. Allt från spelmönster i sin helhet, summor som satsats, marknader man spelat på, om man spelat på "sure wins".

I övrigt så hänvisar jag till våra regler och villkor som det länkats till i tidigare svarsmejl. Ha en trevlig söndag!

Tveka inte att höra av dig om du har ytterligare frågor.


Spoiler:
Hej
Jag vet det, men INGET av det stämmer överens med verkligheten då jag INTE spelat på "sure win", konstiga spelmönster, kufiska marknader eller annat konstigt.
Om inte det är enligt reglemente att spela på HockeyVM eller champions league etc?
Därför önskar jag att ni redovisar ert beslut som ni borde och säga som det är istället, redovisa ETT spel till mig som är utöver normalt spelande och konstig marknad så lyfter på hatten för er och accepterar ert fantastiska beslut.
Det är NI själv som skickat mig erbjudande om bonus - och det är det enda jag haft.
Nästan så man tror att ni stänger av konton som klarar av ert bonuskrav, de som inte gör det får fortsätta spela. Sluta och skicka bonuserbjudanden är mitt enkla svar på det!

Jag menar - ni måste ju ha lite kurage och kunna agera rätt med tanke på er ställning med börsnotering/aktieägare etc och köra med raka puckar åtminstone?

Jag vet inte varför du svarar mig hela tiden då du har själv sagt att du inte kan säga något om detta fall, varför jag är stängd, och jag har hänvisat att då får denne person kontakta mig på Måndag - kan väl inte vara så mycket begärt?

trevlig Söndag!

Spoiler:
Tack för ditt mail till Betsson. Gällande våra bonuserbjudande/nyhetsbrev så kan du själv i ditt konto kryssa av dig från att få nyhetsbrev, under "profil".

I våra regler och villkor kan du läsa följande: "Betsson förbehåller sig rätten att neka kontoansökningar, avslå spel, begränsa antalet spel; utan förpliktelse att ange skäl."

Trots att vi inte behöver det, har vi flera gånger svarat dig med ett antal av dom kriterier som tas i beaktande när eventuella begränsningar av konton sker. Men i enlighet med ovanstående regler och villkor om att vi inte behöver ange några som helst skäl som kommer vi härmed inte ge dig flera svar/anledningar i den frågan. Har du någon annan fråga du undrar över är du varmt välkommen att kontakta oss för svar/hjälp. Ha en fortsatt trevlig helg och vecka!

Tveka inte att höra av dig om du har ytterligare frågor.

Spoiler:
Hej
Men sluta och förvräng saker och ting - du är ju bedrövlig rent ut sagt!

Hur svårt är det att berätta rakt ut vad som är orsaken? Jävla politiker!

Du behöver inte quota några regler som säger att ni får göra precis som ni vill, när ni vill och hur ni vill utan att säga varför - jag VET att det är så.
Dock borde ni med lite kundservice och sunt förnuft dock kunna berätta vad och vilken regel jag har brutit.
Jag har INTE spelat några konstiga serier med konstiga odds eller annat. Enda konstiga är väl att jag INTE har spelat på marknadshögsta odds då ni aldrig har det - ändå har jag valt att lägga lite tv-pengar hos er.

Skicka vidare ärendet till Oddsmanager eller vem det är som tar dessa fantastiska beslut, så kanske han/hon kan berätta vad beslutet är baserat på? Jag förstår att du inte kan det då du inte gjort det men skicka vidare ärendet till rätt avdelning då.

Som du säkert förstår - kommer jag inte vara kund hos er mer. Ja inte grinar ni över det då det är ju ni som stängt av mitt konto men jag kommer också göra det jag kan göra.
Posta all konversation på forum, både svenska och utländska, kanske tom göra någon fräck landningssida om Betsson som berättar deras sätt att arbeta.
Vinn 10.000kr och du är avstängd, förlorar du är du välkommen!
Undrar vad LGA säger om detta? Förmodligen inget men skadar inte att fråga.

Jag hade inte sagt något om det var sant, det ni hänvisar till att jag spelat "små linor" sure-wins etc men det finns ingen sanning i något av det så i stora drag kallar ni mig lögnare skulle man kunna säga - och det är inte acceptabelt.

Fy fan vad ruttna ni är egentligen - vinnare av "bäst bookie" etc, sicken bullshit!

Skicka vidare mitt ärende till rätt person då du tydligen inte har mandat att säga mer än "goddag yxskaft"

GOD JUL!


Leo på supporten tar inga beslut men kan inte skicka vidare ärendet till de som tar beslut och hänvisar hela tiden ngn skitregel som alla vet finns där - dvs att dom gör precis som dom vill när dom vill och hur dom vill -utan att behöva motivera varför.
Vet att man accepterar det när man öppnar kontot men dom borde fan ha någon moral och agera som en bookie när dom vill titulera sig som det.
Bara pajaseri enligt mig!

....JA - jag är tilt!..
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 23:21   #209
 
sollentuna_slamtilts avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 276

Tennis in-play värdespel
Stats: 48 - 15 - 0
ROI: 117.74%
Vinstprocent: 76.19%

Standard

Limiteringar


SuprMario, det är givetvis något knas när man blir limiterad trots att man bara spelat på "svennematcher" hela tiden. Den enda förklaringen jag kan tänka mig är att de misstänker att du använt flera konton. Nu vet jag ju inte om du gjort det eller inte. Men det händer att folk som inte haft flera konton ändå misstänks för det av misstag, riktigt tråkigt.
sollentuna_slamtilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-23, 15:57   #210
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Det är det som är det sjuka, just på Betsson har jag varit "snällast" av dom snälla och enbart lirat tvpengar på större evenemang, visst - jag har cleareat deras 500kr bonus etc och ligger plus hos dom så det är väl det som är anledningen.
Definitift inte flera konton- detta som jag har är från urminnes tider...

Går utöver mitt förstånd iallafall att dom vunnit pris för bästa bookie ett par ggr då dom inte kan ta en förlust på några tusen kronor.

Kollade igenom alla mina spel hos dom, det är inte så jävla många sista tiden, kontot är jätte gammalt. Jag har kommit och gått, kan hända med 2 års mellanrum någon gång.

Senate halvåret ser jag att det är 1 spel på turkiska ligan som är lite udda, efter tips här på sharps, alla andra spel är stora matcher och inga jättesummor, 2000sek som max ( den tom på en trippel)..:-)

Skitsamma, jag struntar i dom nu, blir inga Betsson aktier heller utan hoppas på konkurs för dom..
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td