Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-16, 01:01   #226
 
sollentuna_slamtilts avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 276

Tennis in-play värdespel
Stats: 48 - 15 - 0
ROI: 117.74%
Vinstprocent: 76.19%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av surrelito Visa inlägg
Upon investigating your query, we can confirm that the decision to limit your stake in all sports has been done by William Hill management. This was carried out after a thorough investigation of your previous transactions, leading our traders to regulate the amount of stake you can place on our website.

Muppar! Har lagt 3 spel

Jag tycker alla verkar bli toklimiterade på de här bookiesarna i Storbritanien, alltså dessa som är snäppet under storfräsaren bet365, typ Willhill, Ladbrokes, Stan James mfl. Har aldrig reggat mig på dom då de har så djävla dåliga liveodds och usla interface på liveoddsen. (kanske bättre nu iofs, har inte kollat på ett tag).

Många historier man läst genom åren om extremt snabba limiteringar.

Får man fråga hur du satsade, belopp och på vad? Har du haft konto där tidigare? Man blir nyfiken på exakt vad de har för kriterier för att limitera.

Senast redigerad av sollentuna_slamtilt den 2012-07-16 klockan 01:02.
sollentuna_slamtilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 09:58   #227
 
surrelitos avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: AIK
Inlägg: 117
Sharp$: 98


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Haha. 100kr / bet. 2 allsvensk fotbollsmatch och 1 baseball. Nej mitt första konto =)
surrelito är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 10:12   #228
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Det handlar om att ni är bosatta i Sverige. De vill inte ha kunder härifrån
Hade du varit bosatt i England hade det inte varit några problem med längre perioder.

Mitt konto hos WH klarade sig rätt länge faktiskt jämfört med er andra
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 10:16   #229
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sollentuna_slamtilt Visa inlägg
Jag tycker alla verkar bli toklimiterade på de här bookiesarna i Storbritanien, alltså dessa som är snäppet under storfräsaren bet365, typ Willhill, Ladbrokes, Stan James mfl. Har aldrig reggat mig på dom då de har så djävla dåliga liveodds och usla interface på liveoddsen. (kanske bättre nu iofs, har inte kollat på ett tag).

Många historier man läst genom åren om extremt snabba limiteringar.

Får man fråga hur du satsade, belopp och på vad? Har du haft konto där tidigare? Man blir nyfiken på exakt vad de har för kriterier för att limitera.
För mig kom limiteringarna i ordningen SJ, 365, Willhill, Ladbrokes så att det skulle vara någon skillnad på Bet365 vet jag inte. Både Bet365 och Willhill låter mig iaf spela på stora marknader än så länge, medan de andra har stängt av mitt konto resp. lagt 0kr som insatstak på allt. De som har haft mest tålamod med mig är överlägset Willhill.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 10:51   #230
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det handlar om att ni är bosatta i Sverige. De vill inte ha kunder härifrån
Hade du varit bosatt i England hade det inte varit några problem med längre perioder.

Mitt konto hos WH klarade sig rätt länge faktiskt jämfört med er andra
Är ju då lite konstigt att Ladbrokes kämpar så hårt för att bryta upp spelmonopolet och ta sig in på den svenska marknaden? Inkonsekvent?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 11:11   #231
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Är ju då lite konstigt att Ladbrokes kämpar så hårt för att bryta upp spelmonopolet och ta sig in på den svenska marknaden? Inkonsekvent?
Jag talade inte om Lads utan om VC, SJ, WH samt Paddy. Dessa fyra är rätt stora och tar emot större bets men tyvärr inte utav oss svenskar.

Tex jämför sig självaste Pinnacle med just SJ och de andra.
http://www.pinnaclesports.com/bettin...ions/best-odds

KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 11:23   #232
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Är ju då lite konstigt att Ladbrokes kämpar så hårt för att bryta upp spelmonopolet och ta sig in på den svenska marknaden? Inkonsekvent?
Gör dom verkligen det, fortfarande?

Själv har jag inte hört ett knyst sen Douglas Roos tid hos bolaget och hans engagemang var nog lika mycket ett sätt att få uppmärksamhet - läs gratis reklam.

Men jag kan mycket väl ha missat något. Så hur gestaltar sig då det hårda kämpandet från Ladbrokes sida?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 13:30   #233
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Gör dom verkligen det, fortfarande?

Själv har jag inte hört ett knyst sen Douglas Roos tid hos bolaget och hans engagemang var nog lika mycket ett sätt att få uppmärksamhet - läs gratis reklam.

Men jag kan mycket väl ha missat något. Så hur gestaltar sig då det hårda kämpandet från Ladbrokes sida?
Du har nog vid närmare eftertanke rätt, det där kämpandet hör nog mer till det förgångna. Kanske inser dom att det för deras del faktiskt är rätt bra som det är.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-17, 02:08   #234
 
sollentuna_slamtilts avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 276

Tennis in-play värdespel
Stats: 48 - 15 - 0
ROI: 117.74%
Vinstprocent: 76.19%

Standard

Hur kommer det sig att de engelska bookiesarna inte vill ha svenska spelare kan man undra, är vi för bra på att spela?

B365 verkar ju inte ha några problem att ha svenskar som spelar.
sollentuna_slamtilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-17, 02:25   #235
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sollentuna_slamtilt Visa inlägg
Hur kommer det sig att de engelska bookiesarna inte vill ha svenska spelare kan man undra, är vi för bra på att spela?

B365 verkar ju inte ha några problem att ha svenskar som spelar.
Exempelvis
https://www.sharps.se/forums/177615-post182.html

Citat:
[LouiseC] Hello, Welcome to Stan James Live Support, how may I help you?
[Visitor] hi stan, i was thinking to opening an account with you but i have heard that its almost impossible to even make a bet. That you limit accounts even before they have started playing...so i would like to get to know your criterias of allowing making bets with stan james?
[LouiseC] We do restrict Regions to which we do not market that would be correct.
[Visitor] ok so u meen a country where customer come from?...am i allowed from Sweden?
[LouiseC] You can open an account but you would probably be restricted in how much you can bet on certain markets.
[Visitor] i only play big markets, like premier league etc so my question to you then is: is that a certain market? im just curious though i read that one player on a forum claimed that he got limited even before he had placed any bet...thats quite funny
[LouiseC] Im sorry Im probably not being very clear, it is the account that is restricted as soon as you register because of the Region you register from, but depending on the market/liabilities at the time of you bet is what determines how much you can achieve on a bet.
[Visitor] ok so u meen that Sweden is a " high risk" country regarding betting? Well, that´s something new for me - but ok, i wont take more of your time. Have a nice evening
[LouiseC] No we do not market to Sweden, we do not know the customers at all.
[LouiseC] Have a good evening.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-17, 22:33   #236
 
sollentuna_slamtilts avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 276

Tennis in-play värdespel
Stats: 48 - 15 - 0
ROI: 117.74%
Vinstprocent: 76.19%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Dock vet vi fortfarande inte skälet till att de inte vill ha svenska spelare. Att få in kunder är i min bok positivt för ett spelbolag. Men å andra sidan kanske de tänker att om en spelare reggar från sverige så är det förmodligen en seriös och duktig spelare som på egen hand hittat dit och inte en tivolispelare som triggats av reklam.

Senast redigerad av sollentuna_slamtilt den 2012-07-17 klockan 22:59.
sollentuna_slamtilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-17, 23:07   #237
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sollentuna_slamtilt Visa inlägg
Men å andra sidan kanske de tänker att om en spelare reggar från sverige så är det förmodligen en seriös och duktig spelare som på egen hand hittat dit och inte en tivolispelare som triggats av reklam.
Exakt så är det givetvis. Ola Svensson, 38, väljer ju alltid Unibet när han ska spela lite på skoj inte Paddy Power eller dylikt.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 16:39   #238
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 305
Standard

Enligt Pinnacle så har dom bäst odds av alla bolag inklusive befair. Men det kan ju inte vara lönsamt gentemot betfair eftersom dom e skattefria och pinnacle är inte.

Vinner du 1000kr på betfair betalar du 50kr vinner du på pinnacle är det väll 30%skatt dvs 300kr avdrag
ManUnited är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 20:02   #239
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ManUnited Visa inlägg
Enligt Pinnacle så har dom bäst odds av alla bolag inklusive befair. Men det kan ju inte vara lönsamt gentemot betfair eftersom dom e skattefria och pinnacle är inte.

Vinner du 1000kr på betfair betalar du 50kr vinner du på pinnacle är det väll 30%skatt dvs 300kr avdrag
Pinnacle bryr sig knappast om andra länders skatteregler. Betfair är bara skattefritt för oss inom EU samt de länder som inte beskattar intäkter från spel.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 20:08   #240
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ManUnited Visa inlägg
Enligt Pinnacle så har dom bäst odds av alla bolag inklusive befair. Men det kan ju inte vara lönsamt gentemot betfair eftersom dom e skattefria och pinnacle är inte.

Vinner du 1000kr på betfair betalar du 50kr vinner du på pinnacle är det väll 30%skatt dvs 300kr avdrag
Hur mycket kan man spela in utan att behöva oroa sig för att åka dit på skatt?
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td