Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-20, 19:55   #316
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Wagner du är fast i gamla skolan tror jag.

Det finns personer som lever på spel, vet 3st som hänger på forumet iaf men aldrig skiver. Det krävs ingen stor edge alls för att klara av det, däremot måste man gå upp i stakes något enormt och för att göra det kan du inte hålla på i EU. Måste börja köra via brokers eller agenter och därtill kommer beskattningsfrågan. Jag vet iaf att de jag känner som lever på spel knappast deklarerar sina spelvinster
Skriver dom aldrig så är det inte undra på att jag missat dom.

Det krävs både många spel och stora spel, som jag påtalat tidigare. Här t ex. https://www.sharps.se/forums/251372-post4.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5)
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-20, 20:05   #317
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Fick man bara spela obegränsad insats på EU-bookies hade man aldrig behövt lyfta ett finger igen efter 5 år. Sorgligt är det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 09:02   #318
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg

Det krävs både många spel och stora spel, som jag påtalat tidigare. Här t ex. https://www.sharps.se/forums/251372-post4.html
Kollade just min bok, 3604 spel var det högsta antal jag lagt under ett kalenderår. Mycket färre nu men större insatser...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 09:16   #319
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Skriver dom aldrig så är det inte undra på att jag missat dom.

Det krävs både många spel och stora spel, som jag påtalat tidigare. Här t ex. https://www.sharps.se/forums/251372-post4.html
I slutändan handlar det ju lika mycket om levnadskostnader. En sliten tvåa i en mindre ort, internet och en matkassa på tre tusen är ju inte särskilt dyrt och för den som vill leva så är ju möjligheterna större.

Det finns även ett par aktiva på forumet som det går tillräckligt bra för men frågan är om det finns någon fördel med att vara öppen hur mycket man spelar för. Jag kan då sannerligen inte se någon.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 11:41   #320
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
I slutändan handlar det ju lika mycket om levnadskostnader. En sliten tvåa i en mindre ort, internet och en matkassa på tre tusen är ju inte särskilt dyrt och för den som vill leva så är ju möjligheterna större.

Det finns även ett par aktiva på forumet som det går tillräckligt bra för men frågan är om det finns någon fördel med att vara öppen hur mycket man spelar för. Jag kan då sannerligen inte se någon.
En trea faktiskt och en inte så liten ort. Praktiskt nog så ligger den exakt där jag vill bo också.

Har man längtan och behov av exotiska stränder/platser på andra sidan jordklotet så springer naturligtvis räkningen iväg.

Kul att några klarar sig, även bland dom aktiva på forumet. Nu har jag fått svar på min fråga, av flera stycken.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 12:08   #321
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
En trea faktiskt och en inte så liten ort. Praktiskt nog så ligger den exakt där jag vill bo också.

Har man längtan och behov av exotiska stränder/platser på andra sidan jordklotet så springer naturligtvis räkningen iväg.

Kul att några klarar sig, även bland dom aktiva på forumet. Nu har jag fått svar på min fråga, av flera stycken.
Hahaha, menade verkligen inte dig. Det hoppas jag att du fattade.
Men att överleva på betting och leva gott på det är förstås två olika saker. Det var min poäng.

Att folk på internet förskönar sin situation när det gäller egna förmågor eller ekonomi är väl dock inget nytt så visst får man ta det som skrivs med en nypa salt. Detta till trots, att långsiktigt hitta värde hos Pinnacle när det gäller 1.5k och 3k euro marknader är långt ifrån en omöjlighet.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 13:19   #322
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Eftersom du quotade just mig passade jag på att göra ett klargörande.

Min poäng är att man kan leva gott utan att det kostar så mycket. Kan ju ta upp några intressen/laster som inte alla delar.

Sprit - tobak - andra droger - golf - segling - klockor - smycken* - dyra bilar - båtar - dyra resor - stort klädkonto - dyr kärring (det absolut kostsammaste) - krogen (lunchen är både billigare och godare) - teknikprylar - konst - och en massa annat som inte behöver vara något umbärande att avvara.

* Det där med smycken var väldigt viktigt tidigare. Man hade kedjor runt både hals och armleder och ringar på fler fingrar än två. Men när man fick bättre råd så var det inte lika intressant längre. Tvärt om så ville man skylta så lite som möjligt. Kanske handlar det om mognad också.

Köpte en feting till halskedja när det började gå bra ordentligt, som en manifestation. Men den låg mest skrotade på nattygsbordet. Lever man ett någorlunda aktivt liv så är det mest i vägen. Sova med skiten på är verkligen inte att tänka på.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 13:56   #323
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Eftersom du quotade just mig passade jag på att göra ett klargörande.

Min poäng är att man kan leva gott utan att det kostar så mycket. Kan ju ta upp några intressen/laster som inte alla delar.

Sprit - tobak - andra droger - golf - segling - klockor - smycken* - dyra bilar - båtar - dyra resor - stort klädkonto - dyr kärring (det absolut kostsammaste) - krogen (lunchen är både billigare och godare) - teknikprylar - konst - och en massa annat som inte behöver vara något umbärande att avvara.

* Det där med smycken var väldigt viktigt tidigare. Man hade kedjor runt både hals och armleder och ringar på fler fingrar än två. Men när man fick bättre råd så var det inte lika intressant längre. Tvärt om så ville man skylta så lite som möjligt. Kanske handlar det om mognad också.

Köpte en feting till halskedja när det började gå bra ordentligt, som en manifestation. Men den låg mest skrotade på nattygsbordet. Lever man ett någorlunda aktivt liv så är det mest i vägen. Sova med skiten på är verkligen inte att tänka på.


Träff för bettingintresserade under den gamla goda "guldåldern"?

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2014-04-21 klockan 17:35.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 09:03   #324
 
K_UGERs avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 4147
Standard

Upptäckte i helgen att jag blivit limiterad på Ladbrokes.

Hur lönt är det att starta konto i sambos/kompis/brors/systers/föräldrars namn?

Hur länge lever ett nystartat konto på LB? Snittbet ca. 300-400 SEK.

Någon med erfarenheter?
K_UGER är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 11:55   #325
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6009
Standard

Mitt senaste konto på Ladbrokes vart limmat efter fyra spel. Så knappt värt det.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 14:02   #326
 
Fakes avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 404
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av K_UGER Visa inlägg
Upptäckte i helgen att jag blivit limiterad på Ladbrokes.

Hur lönt är det att starta konto i sambos/kompis/brors/systers/föräldrars namn?

Hur länge lever ett nystartat konto på LB? Snittbet ca. 300-400 SEK.

Någon med erfarenheter?
Om du skal gjøre det så bør du skaffe deg en VPN, f.eks https://www.overplay.net og alltid spille fra inkognitovindu i Chrome etc. Gjør du ikke dette så blir det langt enklere å bare stoppe din konto, slik at du mister alle pengene som står der. Er ikke det smarteste å registrere noe med samme adresse som du har hatt tidligere.
__________________
Citat:
In gambling the many must lose in order that the few may win.
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 21:15   #327
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 79
Sharp$: 53
Standard

Ladbrokes och Marathonbet slår resten överlägset när det kommer till limitering...
Marathon räckte det med två spel, trots att de gång på gång ligger högst på den aktuella marknaden!
Kan ju knappast vara spelarens fel? Inga uppenbart felsatta odds heller
henkel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 21:25   #328
 
K_UGERs avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 4147
Standard

Tack för svar.
K_UGER är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-29, 09:00   #329
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henkel Visa inlägg
Ladbrokes och Marathonbet slår resten överlägset när det kommer till limitering...
Marathon räckte det med två spel, trots att de gång på gång ligger högst på den aktuella marknaden!
Kan ju knappast vara spelarens fel? Inga uppenbart felsatta odds heller

Paddypower tar dock priset. Blev limiterad efter att ha vunnit ca 300€. Polare 1 blev limiterad efter att ha vunnit en dubbel (ett spel) pa ca 900€. Polare 2 blev limiterad innan han ens hann spela. Fick betta 20€ pa ett mma-propsbet.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-29, 18:07   #330
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
En trea faktiskt och en inte så liten ort. Praktiskt nog så ligger den exakt där jag vill bo också.

Har man längtan och behov av exotiska stränder/platser på andra sidan jordklotet så springer naturligtvis räkningen iväg.

Kul att några klarar sig, även bland dom aktiva på forumet. Nu har jag fått svar på min fråga, av flera stycken.
Jag har en månadskostnad på drygt 3000:- SEK/mån. Bungalow, el, vatten, Internet och Scooter inräknat. Man måste nog bo hemma hos en liberal morsa för att slå det om man ska bo i Sverige! Käka kan jag göra för 50 baht/gång (11 spänn).
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td