Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-06-08, 23:21   #421
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
EU bolagen säljer ju såklart av stor del av risken om dom inte vill sitta kvar med den som på t.ex Barcelona i CL finalen.
Det tvivlar jag starkt på. Så stor betydelse har inte CL-finalen på bolagens resultat.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-08, 23:25   #422
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Om bolagen höll på så skulle ju spelarna i sin tur kunna utnyttja det. Om man vet att man har ett flaggat konto så skulle man kunna spela 1000 SEK på ett skitodds för att få upp oddset på sidan av vadet man egentligen tänkt spela och sätter då 10 000 SEK i insats istället.
Inte omöjligt men jag tror inte omfattningen av detta problem skulle vara speciellt stort.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-10, 16:38   #423
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Det tvivlar jag starkt på. Så stor betydelse har inte CL-finalen på bolagens resultat.
Ni får tvivla på vad ni vill men att EU bolagen hedgar av i asien/betfair är inte direkt något dom hymlar med. Känner du någon som jobbar i bettingsvängen kan han garanterat bekräfta detta.

CC kan säkert bekräfta de om han läser detta.
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-10, 17:19   #424
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2197
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Ni får tvivla på vad ni vill men att EU bolagen hedgar av i asien/betfair är inte direkt något dom hymlar med. Känner du någon som jobbar i bettingsvängen kan han garanterat bekräfta detta.

CC kan säkert bekräfta de om han läser detta.
Unibet har väl åtminstone det är jag rätt säker på.

Sen är frågan om det inte är lönsammast i längden att behålla allting själv. Såna gigantiska volymer handlar det trots allt inte om.

Får jag 2,20 på slantsingling brukar jag sitta nöjd. Andra finner värde i att också spela andra sidan till 1,90. Tror bolagen resonerar ungefär som mig där.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-10, 18:55   #425
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Ni får tvivla på vad ni vill men att EU bolagen hedgar av i asien/betfair är inte direkt något dom hymlar med. Känner du någon som jobbar i bettingsvängen kan han garanterat bekräfta detta.

CC kan säkert bekräfta de om han läser detta.
Det är inte gratis att hedga, tror inte stora bolag som bet365 och Unibet gör det nuförtiden.

Undantaget skulle kanske vara fotbolls-VM om de har enorm risk på Sverige eller England att vinna hela tävlingen.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-12, 14:41   #426
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Här är några exempel på hur mycket jag numera får satsa på Bet365...

Sverige vinner mot USA i dam-VM odds 7.00 Maxinsats för mig = 21.67 kr

Colombia vinner mot Frankrike i dam-VM odds 23.00 Maxinsats för mig = 5.91 kr

Damlandskamp i handboll, Brasilien -0.5 mot Norge odds 1.90 Maxinsats för mig = 28.89 kr

Bergnäset vinner borta mot Ånge i div 2 Norrland odds 10.00 Maxinsats för mig = 3.61 kr

Mjällby vinner borta mot Östersund i Superettan odds 9.00 Maxinsats för mig = 16.25 kr

Jodå nog märks det att de är "Världens största bettingsite"...
Eftersom de har en maxruta så kan alla se vad just DU får satsa, så kan ni roa er och jämföra med mig...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-12, 15:09   #427
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Här är några exempel på hur mycket jag numera får satsa på Bet365...

Sverige vinner mot USA i dam-VM odds 7.00 Maxinsats för mig = 21.67 kr

Colombia vinner mot Frankrike i dam-VM odds 23.00 Maxinsats för mig = 5.91 kr

Damlandskamp i handboll, Brasilien -0.5 mot Norge odds 1.90 Maxinsats för mig = 28.89 kr

Bergnäset vinner borta mot Ånge i div 2 Norrland odds 10.00 Maxinsats för mig = 3.61 kr

Mjällby vinner borta mot Östersund i Superettan odds 9.00 Maxinsats för mig = 16.25 kr

Jodå nog märks det att de är "Världens största bettingsite"...
Eftersom de har en maxruta så kan alla se vad just DU får satsa, så kan ni roa er och jämföra med mig...

Om du inte redan spelar hos världens största bettingsite, så måste du i varje fall ställa dig frågan. VARFÖR spelar jag inte hos världens största bettingsite...???
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-16, 00:13   #428
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Bet365 har lustiga limits överlag, förvånansvärt små skillnader mellan stora evenemang och obskyra tillställningar, framför allt live.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-16, 01:42   #429
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Bet365 har lustiga limits överlag, förvånansvärt små skillnader mellan stora evenemang och obskyra tillställningar, framför allt live.
Utifrån vad jag har kunnat satsa innan har de limiterat mig till ungefär en procent. Hade det åtminstone varit till tio procent men till en procent är ju så jäkla löjeväckande att man tror knappt det är sant...

Tills bara knappt två månader innan limiteringen fick jag lojalitetsbonus på 150 kr varje vecka.
Vad fan håller de på med egentligen? Dessa lojalitetsbonusar tillsammans med all jäkla reklam måste ju kosta de hur mycket pengar som helst. De kunde ju spara på det så kanske de skulle kunna ha råd att ha konton som är icke lönsamma.
Dessutom icke lönsam idag kan vara lönsam imorgon, plus en nöjd kund leder till fler kunder eftersom man talar väl om bolaget bland vänner och diverse forum osv osv.

Det är helt otroligt vilka jävla idioter Bet365 med flera är...
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-16, 08:17   #430
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1425
Standard

Helt otroligt vad du gnäller om limiteringar. Gör något åt saken istället.
Du har hela Asien att spela på, bettingagenter, Betfair, Pinacle. Visst finns det nackdelar med skatt och andra saker men det torde ändå vara en bättre lösning än att spela några ynka kronor på europeiska bookis.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), Wagner (+15), the_mirage (+5)
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-16, 12:15   #431
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2197
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Helt otroligt vad du gnäller om limiteringar. Gör något åt saken istället.
Du har hela Asien att spela på, bettingagenter, Betfair, Pinacle. Visst finns det nackdelar med skatt och andra saker men det torde ändå vara en bättre lösning än att spela några ynka kronor på europeiska bookis.
Själv har jag försökt få folk att inte engagera sig så förbannat i saker man ändå inte kan påverka, till ingen nytta.

Så jag har dragit slutsatsen att gnällandet är halva nöjet med spelet. Minst.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-16, 12:22   #432
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3616
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Själv har jag försökt få folk att inte engagera sig så förbannat i saker man ändå inte kan påverka, till ingen nytta.

Så jag har dragit slutsatsen att gnällandet är halva nöjet med spelet. Minst.
Klart som fan man kan påverka om det finns en tillräckligt stor opinion, det är därför vi har politiker som kan lagstifta om konsumenträttigheter mm
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-16, 13:07   #433
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Helt otroligt vad du gnäller om limiteringar. Gör något åt saken istället.
Du har hela Asien att spela på, bettingagenter, Betfair, Pinacle. Visst finns det nackdelar med skatt och andra saker men det torde ändå vara en bättre lösning än att spela några ynka kronor på europeiska bookis.
Det handlar inte bara om att gnälla utan också att upplysa folk om det. Jag själv trodde för inte så länge sedan på att folk ljög, eller åtminstone överdrev kraftigt, när de berättade att de har blivit limiterade.
Dessutom skulle ingen någonsin gnälla på något utan acceptera allt som det är så skulle vi fortfarande leva i stenåldern...

Pinnacle har väl inget livespel alls? De andra som du snackar om är inte mycket bättre. Betfair borde byta namn till Betgreed, för större skitföretag än de finns inte. Vadå premium charges? Och så försvarar sig ashålen med att det endast drabbar en väldigt liten del av deras kunder?
Det är som nazisterna skulle säga att förintelsen drabbade bara en väldigt liten del av jordens befolkning...
Givetvis jämför jag inte dessa två händelser utan jag visar bara hur jäkla korkat deras resonemang är.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av Lumiere den 2015-06-16 klockan 13:08.
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-16, 13:11   #434
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Helt otroligt vad du gnäller om limiteringar. Gör något åt saken istället.
Du har hela Asien att spela på, bettingagenter, Betfair, Pinacle. Visst finns det nackdelar med skatt och andra saker men det torde ändå vara en bättre lösning än att spela några ynka kronor på europeiska bookis.
Det är en rätt stor skillnad på att ha 25% edge på EU vs kanske 3-4% på spelbörser/asiater.

Klart han ska klaga! Berättar man för en som ej vet branschen om hur vissa bolag håller på så tror de inte att det är sant. Det de gör är så klart ytterst beklämmande och patetiskt. Att se en CL-match där det i pausen rullar 10 reklamsnuttar för lallande EU-books där de berättar om hur fantastiska de är samtidigt som man vet hur de håller på är rakt igenom förbannat tiltande.

När till och med asiater börjat voida spel i efterhand, enbart vinnande spel, så fattar man att denna bransch snart är dödsdömd. Samtidigt sänker Statlig Stöld insatsbegränsningarna och gör sin sida med en patetisk layout så det tar en överjävlig tid att lägga spelen från olika konton.

Acceptera detta eller ha lite moral i kroppen och stå upp mot orättvisorna. Ert val.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av Bettingamatoren den 2015-06-16 klockan 13:17.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-16, 13:36   #435
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1425
Standard

Om jag som konsument inte gillar en produkt så använder jag inte den.
Om du nu är så duktig att du når upp till premium charge på Betfair så tvivlar jag starkt på att du fortfarande kan spela överhuvudtaget på 365 än mindre bry dig om det.
Om du exempelvis går via sportmarket så kan du köra live via pinnacle och även betfair med 3 % kommission plus att du med ett enkelt klick har tillgång till hela asiatiska marknaden och du får såvitt jag kan se alltid marknadshögsta odds. Finns säkert 100 tals alternativ som jag inte orkar goggla fram nu.
Det handlar om kommersiella företag och inte föreningar för mänskliga rättigheter. Ska man få fram bättre villkor så går man till det företag som erbjuder bäst villkor. Konsumentmakt är bra så därför spelar jag inte på bolag som limiterar (vilket jag ej heller får).
Spelare som är limiterade gnäller normalt inte eftersom dom är smarta nog att hitta andra lösningar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+10), the_mirage (+3)
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td