Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-11, 19:26   #466
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Om nagan endaste person tror att det gar att fa nagra fordelar som tidigare limierad kund mha lagstiftning sa ar ni helt fel ute.

En lagstiftning som innebar att alla kunder far samma limiter lar innebara att limiten satts valdigt lagt pa manga marknader, samtidigt som alla torskar kan fortsatta sitt slaskande pa de stora ligorna pa framst 1x2-marknaderna. Om du ar besviken for att du inte far in fyrsiffriga belopp pa division ett-hockey pa de flesta bolagen sa lar du fortfarande vara lika besviken efter detta beslut.

Att spela pa ett bolag ar ingen rattighet och ett bolag bor givetvis ha ratten att begransa eller utesluta oekonomiska kunder, pa samma satt som en bensinmack i en sund varld borde ha ratten att neka olonsamma kunder likt zigenare, utan juridiska konsekvenser.
1.) Handlar inte om fördelar, det handlar om att få spela på lika villkor! Sv. Spel kör ju redan den principen med 1000:-/konto som maxbelopp. Oavsett sport/liga. Det finns ingen som tar stora insatser på udda ligor eller sporter nu heller, det ligger i sakens natur.

2.) "Oekonomiska kunder" är ju ett rätt diffust begrepp! Det handlar om 2-5% av bolagens kundbas som lyckas slå break even över tid på sportspel. Antalet limiterade är större än så, främst pga okunskap egentligen. Kompetensen inom spelbolagen är så låg att man nästan kräks.

3.) Olönsamma zigenare? wtf...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), Seebbo (+15)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 19:59   #467
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
1.) Handlar inte om fördelar, det handlar om att få spela på lika villkor! Sv. Spel kör ju redan den principen med 1000:-/konto som maxbelopp. Oavsett sport/liga. Det finns ingen som tar stora insatser på udda ligor eller sporter nu heller, det ligger i sakens natur.

2.) "Oekonomiska kunder" är ju ett rätt diffust begrepp! Det handlar om 2-5% av bolagens kundbas som lyckas slå break even över tid på sportspel. Antalet limiterade är större än så, främst pga okunskap egentligen. Kompetensen inom spelbolagen är så låg att man nästan kräks.

3.) Olönsamma zigenare? wtf...
Nu har jag wifi på telefonen igen...
Med "fördelar" så menade jag naturligtvis att situationen förbättras för limiterade spelare.

Angående zigenarna så syftar jag givetvis på att det är straffbart för bensinmackar att vägra hyra ut bilar/släp till zigenare bara för att de är just zigenare. Många mackar anser uppenbarligen att det är olönsamt att hyra ut till zigenare eftersom att ett antal blev ertappade med att vägra hyra ut till en zigenare för att minuterna senare vara villiga att hyra ut till en svenne. Jag försvarar näringsidkares rättighet att diskriminera människor efter eget godtycke och det innefattar en affärsinnehavares rätt att diskriminera både vinnande sportsbettare, zigenare och/eller längdskidåkare eller vilken annan grupp som helst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kisumu (+10)
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 23:29   #468
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
1.) Handlar inte om fördelar, det handlar om att få spela på lika villkor! Sv. Spel kör ju redan den principen med 1000:-/konto som maxbelopp. Oavsett sport/liga. Det finns ingen som tar stora insatser på udda ligor eller sporter nu heller, det ligger i sakens natur.

2.) "Oekonomiska kunder" är ju ett rätt diffust begrepp! Det handlar om 2-5% av bolagens kundbas som lyckas slå break even över tid på sportspel. Antalet limiterade är större än så, främst pga okunskap egentligen. Kompetensen inom spelbolagen är så låg att man nästan kräks.

3.) Olönsamma zigenare? wtf...
Sen måste man ha lite tur med turordningen också. Om en limmad hinner först till syltburken så år det bara han som får spela till aktuellt odds.

Vidare så är det ingen garanti att du får in hela 1000-lappen till samma odds. Är dom riktigt på tårna så kan dom sänka efter första 500-klicket. Men det förändrar inget i sak. 1000 för alla och odds är trots allt bara några siffror på en skärm.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 02:10   #469
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Tänk om svensk pissmedia kunde ta upp detta också...
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 12:35   #470
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Tänk om svensk pissmedia kunde ta upp detta också...
Gamblersvardag gjorde ett taffligt försök ihop med Aftonbladet för ett tag sen. Man spelade från limmade konton och då sänktes det direkt. Sen ett annat objekt från ett nyöppnat konto och då hände ingenting.

Svenska Spel kontrade med att alla fick spela 1000 på singlar och 2000 på dubblar. Med det lät dom sig nöjas.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 12:46   #471
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Visserligen var det Tysk handboll allting. Men dom gjorde bara ett fåtal försök och då kunde Svs slingra sig ur mot bladets reporter som knappt visste vad det handlade om.

Dom skulle ha gjort det hela i större format. Typ 50 olika konton för då hade dom inte kunnat komma undan.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 13:34   #472
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Visserligen var det Tysk handboll allting. Men dom gjorde bara ett fåtal försök och då kunde Svs slingra sig ur mot bladets reporter som knappt visste vad det handlade om.

Dom skulle ha gjort det hela i större format. Typ 50 olika konton för då hade dom inte kunnat komma undan.
Du pratar nu alltså inte om utländska bolag som limmar utan om Svenska spel som sänker oddsen på direkten när flaggade spelare gör ett spel? Haha är det någon som vet något om det så är det jag eftersom de sänker alltid oddset inom max två minuter efter att jag har spelat. Med några få undantag som alltid har gällt div2 fotboll och som märkligt nog sen alltid slutat till Svenska spels favör. Nästan som om de visste resultatet på förhand...

Men vad gör det egentligen? Det är ju inte så att de diskriminerar någon och förbjuder denne att spela för samma belopp som andra får spela för. Jag har som bekant inga högre tankar om tjuvarna från Visby, men de ägnar sig i varje fall inte åt ren diskriminering som de flesta för att inte säga alla EU bookies gör...
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 14:32   #473
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Du pratar nu alltså inte om utländska bolag som limmar utan om Svenska spel som sänker oddsen på direkten när flaggade spelare gör ett spel? Haha är det någon som vet något om det så är det jag eftersom de sänker alltid oddset inom max två minuter efter att jag har spelat. Med några få undantag som alltid har gällt div2 fotboll och som märkligt nog sen alltid slutat till Svenska spels favör. Nästan som om de visste resultatet på förhand...

Men vad gör det egentligen? Det är ju inte så att de diskriminerar någon och förbjuder denne att spela för samma belopp som andra får spela för. Jag har som bekant inga högre tankar om tjuvarna från Visby, men de ägnar sig i varje fall inte åt ren diskriminering som de flesta för att inte säga alla EU bookies gör...

Om dom alltid sänker när du har spelat så sitter du ju på en liten guldgruva, skall du ju snarare vara glad för.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 15:14   #474
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Om dom alltid sänker när du har spelat så sitter du ju på en liten guldgruva, skall du ju snarare vara glad för.
Jag är varken glad eller ledsen över detta, skrattar bara åt det. Men om du berättar för mig på vilket sätt jag skulle sitta på en liten guldgruva pga detta så kanske jag blir glad, för trög som jag är så förstår jag inte...
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 15:43   #475
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Jag är varken glad eller ledsen över detta, skrattar bara åt det. Men om du berättar för mig på vilket sätt jag skulle sitta på en liten guldgruva pga detta så kanske jag blir glad, för trög som jag är så förstår jag inte...
Om de höjer andra sidan av vadet på samma gång som du spelar din sida. Så är det ju bara att spela den ovärda sidan av ett vad med ditt egna konto så kan ju dina "kompisar" spela andra sidan till ett extra smaskigt odds.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 16:29   #476
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Om de höjer andra sidan av vadet på samma gång som du spelar din sida. Så är det ju bara att spela den ovärda sidan av ett vad med ditt egna konto så kan ju dina "kompisar" spela andra sidan till ett extra smaskigt odds.
Tror du att de sänker från 2.50 till 1.60 efter att jag har spelat?
De sänker kanske från 2.50 till 2.30, så nej det blir inte lönsamt.
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 16:48   #477
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Tror du att de sänker från 2.50 till 1.60 efter att jag har spelat?
De sänker kanske från 2.50 till 2.30, så nej det blir inte lönsamt.
Men jisses, nu är det ju inte att du skall surebetta vi menar.

Finner du värde i 1.80 så spelar du ju andra sidan med ditt superflaggade konto.

Då bör du ju få upp 1.80, och var 1.80 värde så lär ju 1.81+ vara detsamma.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 16:53   #478
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Men jisses, nu är det ju inte att du skall surebetta vi menar.

Finner du värde i 1.80 så spelar du ju andra sidan med ditt superflaggade konto.

Då bör du ju få upp 1.80, och var 1.80 värde så lär ju 1.81+ vara detsamma.
Okay nu fattar jag...
Visst, om man nu skulle ha många kompisar med spelkort så visst.
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 21:42   #479
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1429
Standard

[QUOTE=Lumiere;450491]Okay nu fattar jag...

Äntligen
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 14:23   #480
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3619
Standard

Bra att det lyft upp mer och mer för "vanligt folk" hur spelbolagen limmar spelare, återstår bara för politikerna att se över detta ofog och få det reglerat/förbjudet om man som spelbolag framöver vill ha en spellicens?!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ent-djavulskap
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td