Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-30, 19:01   #16
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av woland Visa inlägg
Jag tycker inte att du ska ljuga. Var ärlig och trevlig så kanske de är schyssta.

Annars så finns det två sätt som du kan få ut dina pengar som jag ser det, 1. att du med hjälp av en jurist kan bevisa att unibet har gjort fel (tex att det gick och lägga ett spel trots att du var dubbelregistrerad.) eller 2 (jag tror stenhårt på detta förslag men inget säkert såklart):

Detta kan kanske fälla unibet och du får dina pengar. Be någon du känner som har ett unibet konto (eller be någon öppna ett konto), spärra sitt konto och sen göra exakt samma sak som dig fast spela för en struntsumma och förlora. Kolla då om unibet betalar tillbaka pengarna för att det gått fel till. Om det inte betalar tillbaka så handlar det om regelrätt bedrägeri. Det skulle hålla i en tvist i rättegång.

Först skrev jag dethär för att jag blev sugen på 5000 om en tips hjälper men vafan ärligt talat jag hoppas verkligen du får dina pengar. Ge dig inte, även om mitt tips inte fungerar så bör det finnas något sätt för dig att få ut pengarna tycker jag.

Lycka till!
Jag kan inte så mycket om lagar och regler, men klassas inte det som brottsprovokation?
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 19:22   #17
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 70
Sharp$: 268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Jag kan inte så mycket om lagar och regler, men klassas inte det som brottsprovokation?
Om jag har förstått saken rätt så är det bara polisen som inte får göra brottsprovokation (de sysslar istället med bevisprovokation som är liknande och lagligt). Men han behöver ju inte säga till unibet "jag har provocerat er och nu jävlar är ni påkommna". Det finns många sätt att komma runt det. Tex att han fått svar från någon på ett forum (eller hört från någon vän) som sagt att han/hon gjorde samma sak fast förlorade och inte fick tillbaka pengarna.
woland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 19:25   #18
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Gör det inte. http://sv.wikipedia.org/wiki/Brottsprovokation

Tips om brott möjligtvis och det är ett brott i sig.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 00:24   #19
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Men alltså, inget av detta är lögn så jag sitter lugn i båten.
Jag skriver återigen.
Det andra accountet jag registrerade på unibet medan jag gjorde en självspärr, det var EXAKT samma uppgifter som i det föregående.
Anledningen till att det är en så diffus situation och varför jag vänder mig till er för hjälp är för att unibet.com aldrig haft en liknande situation.

Jag har egentligen inte gjort något fel, jag hade självspärrat mig. Blev sugen på spela och tog ett nytt konto.
Rent teoretiskt har jag då inte två konton för det ena är ju spärrat på sex månader.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 07:21   #20
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 100
Sharp$: 1779
Standard

Jag har varit Kund hos Unibet sen dom startade. Dom jobbar mkt med goodwill alltså att Kunderna ska känna sig nöjda, dom avsätter även mkt pengar till att lösa olika konflikter eller tveksamheter. Det har hänt flera ggr att jag fått pengar fast jag i ärlighetens namn inte förtjänat det. Av de 7-8 bolag jag donerat till under¨åren är Unibet helt överlägsna, enligt mig.

Jag tror du kommer få dina pengar. Dels för att Unibet har gjort fel som lät dig öppna ett nytt konto men även för att dom brukar lösa sånt här på bästa sätt för Kunden. Jag menar du har ju inte gjort något brottsligt, stängde kontot i desperation och ångrade dig.

Däremot ska du vara försiktig med att skriva här i bloggen, för i samma stund vet Unibet om det. Dom följer garanterat varenda forum med lite dignitet.

Den taktik som möjligen kan funka, iaf generellt, är att hota med informationsspridning på nätet. Eftersom Unibet har gjort ett misstag här så kan dom känna viss respekt för det, å andra sidan har dom förmodligen lagligt stöd att inte betala ut. Mitt tips är dock att du inte ljuger eller "hotar" dom utan hänvisar till att du inte var medveten om förbudet, att din avsikt inte var att bryta mot någon regel utan bara ångrade din spärr.

Skulle sova gott om jag var du, förvånar mig om du inte får degen.
Luvan14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 07:32   #21
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 100
Sharp$: 1779
Standard

Läste de anda inläggen nu. Hoppas jag inte vilseleder dig nu men jag har som sagt mkt lång erfarenhet av Unibet. Att provcera dom i detta läge känns tveksamt. Tror det sista du vill ha är en rättsprocess, det tar tid och kan kosta pengar. Du måste förlita dig på deras goodwill, du ska vara glad att detta skedde på Unibet och inte på något annat bolag för dom har hjärta till skillnad från många andra.
Luvan14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 08:02   #22
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 71
Sharp$: 1247
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pro_Patria Visa inlägg
Anledningen till att det är en så diffus situation och varför jag vänder mig till er för hjälp är för att unibet.com aldrig haft en liknande situation.
De har säkerligen haft en liknande situation, fast med skillnaden att i 99% av fallen när spelmissbrukare med självspärrade konton öppnat upp ett nytt konto har spelaren förlorat sina pengarna igen när de hör av sig och undrar varför de fick öppna konto 2, och med självspärr på sitt gamla konto har säkert några fått tillbaks torskpengarna på konto 2.

Med andra ord är unibet rädda för att folk som är driftiga ser det som ett gigantiskt surebett att göra på detta sättet om de skulle betala ut vinster.

Sen är förstås felet någonstans i deras system som inte slår till när ett namn som är självspärrat inte granskas innan ett nytt konto får öppnas. Samtidigt har du utan tvekan brutit mot en av spelbolagens mest uppenbara regler, så det ser mörkt ut för at få tillbaks något mer än insatsen.

Ett stort lycka till säger jag, här lär du få kämpa.
Pursey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 08:20   #23
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 100
Sharp$: 1779
Standard

Håller med Pursey med skillnaden att jag tror du får degen. Men det är en lurig situation och allt kretsar kring regeln att skapa nytt konto under spärr. I min värld har Unibet gjort ett större regelbrott än du, som handlat i en slags "god tro". Jag kan med största säkerhet säga att Unibet inte är ute efter att tjäna 50k, utan ser detta i ett större perspektiv. Enligt mig är det enda som kan fälla dig att Unibet inte, av något skäl, kan agera på annat sätt än att stoppa utbetalningen. Isf med hänsyn till att de skulle få andra effekter, skapa liknande fall, eller haft liknande fall som dom måste agera efter, vilket fler har hänvisat till här i tråden.

Jag tar inte emot någon deg, skriver bara för att hjälpa och hoppas du får din deg, som du är förtjänt av.
Luvan14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 09:56   #24
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Märkligt sätt att hantera det hela på. Ytterst märklig.
Dom sa att jag får vänta 180 dagar (150 till ungefär) tills min Unibet "självspärr" har gått ut och att dom då skulle bestämma vilken av mina konton dom skulle låsa upp / stänga ner.
Det konstiga i sammanhanget är ju att jag sa att medan jag gjorde insättningar och förlorade så hörde man inte av er att man hade två konton.
Men när man gör sitt första uttag så hör ni av er, vad är då poängen med självavstängning överhuvudtaget?
Vidare så sa jag till honom att jag kan registrera mig nu igen och fortsätta spela utan att ni stänger av mig tills jag börjar vinna.

Killen visste inte riktigt vad han skulle säga eller vad han skulle göra. Allmänt lost var han.
Men för fan, detta är ju löjligt....

edit : Nu vill dom ha in mitt pass etc för att kunna betala ut pengar om 5 månader manuellt. Enligt dom kommer det självspärrade kontot återupplivas och det nya tas bort men pengarna kommer betalas ut manuellt.
Helvete vad konstig procedur.

Senast redigerad av Pro_Patria den 2011-05-02 klockan 12:03.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 12:14   #25
 
fiddes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 180
Sharp$: 1423
Standard

Gott att du får dina pengar även om du får vänta några månader. 50 000 är inte kattskit , GRATTIS
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1)
fidde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 12:24   #26
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Omständigt men props till dem för att de reder ut det hela.

Unibet
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 13:12   #27
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Hej Peval,
Tack för att du väljer Unibet.

Perfekt, tack för dokumenten. Om allt är godkänt så skall det inte vara några problem att få detta utbetalat efter din självavstängning.

Ha en fortsatt trevlig dag Peval!

Är du nöjd med vårt svar? Meddela dina synpunkter genom att klicka här, och ta chansen att vinna 1000 kr!


Tveka inte att kontakta oss igen om du skulle ha några ytterligare frågor eller funderingar.
För att underlätta vårt arbete och kunna hjälpa dig mer effektivt ber vi dig vänligen behålla eventuell mailhistorik.

Bästa Hälsningar
***
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 14:04   #28
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Grattis...!

Och hatten av för Unibet som lätt kunnat låst ditt konto med hänvisningar till att du brutit deras regler - kudos, Unibet...!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 15:39   #29
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Yepp, kudos till Unibet.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 18:19   #30
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vem i tråden får 5000kr då?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td