Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-06, 00:31   #46
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 2


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Att spelbolagen helt och hållet skulle kunna spärra möjligheten att skapa ett nytt konto för självavstängda är orimligt.

Att stoppa kunder från att försöka registrera nya konton genom att använda sig av nya mailadresser, betalmetoder, något annorlunda stavningar av namn och adresser (Storg. istället för Storgatan etc.), medvetna felskrivningar av postnummer odyl. eller inloggning från en ny IP-adress innan de skapas skulle vara alltför svårt. Det skulle säkert också kunna försvåra registreringen för helt nya kunder med liknande uppgifter som en sedan tidigare avstängd kund.

Spelbolagen brukar vara snabba på att koppla konton till varandra oavsett vad saken gäller och spärrar säkert nyskapade konton från avstängda kunder så fort de upptäcker dessa.
alibaba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 00:58   #47
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 52
Sharp$: 609
Standard

Det här svarar inte på trådskaparens problem men...
Det är väl dags att nätbolagen tar och inför obligatorisk identifikations kontroll för samtliga kunder INNAN man kan börja spela.
Det skulle inte ta många minuter och om alla skulle veta om att det är en regel skulle man enkelt kunna ha dokumenten färdiga att skicka/maila.
Som det är nu kräver bara bolagen dessa ID handlingar när man ska ta ut pengar, (och då kan det ibland gå dagar innan dom "orkar" titta på dom) med denna metod skulle de säkert gå mer effektivt. Så länge man förlorar eller inte kräver något uttag nickar dom bara glatt.
Förstår inte varför djunglens lag råder bland bookmakers online när man knappast kan gå in på banken och öppna ett konto utan att legitimera sig.
Detta skulle i sin tur leda till att problem likt trådskaparen har hamnat i, aldrig skulle uppstå.
Att 16 årige Pelle inte skulle behöva bemöda sig med att sätta in pengar då han i nuläget inte förstår dilemmat med att få ut eventuell vinst.
Och inte minst ett problem i dolda; alla kapade kontokort som folk öppnar spelkonto med och som sedan chipdumpar iväg John Doe´s pengar i pokerklienten till höger och vänster, om än halvdiskret till diverse polare.
Detta är alla delar av problem som nätbolagen självmant försätter sig i av (i min mening) ren girighet att man inte kan ta den extra kvarten återigen INNAN man tillåter Kreti och Pleti att börja spela...

No verification= No bets !

Senast redigerad av cocacolaman75 den 2011-05-06 klockan 01:27. Anledning: Lätt förvirring
cocacolaman75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 01:11   #48
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cocacolaman75 Visa inlägg
Det här svarar inte på trådskaparens problem men...
Det är väl dags att nätbolagen tar och inför obligatorisk identifikations kontroll för samtliga kunder INNAN man kan börja spela.
Det skulle inte ta många minuter och om alla skulle veta om att det är en regel skulle man enkelt kunna ha dokumenten färdiga att skicka/maila.
Som det är nu kräver bara bolagen dessa ID handlingar när man ska ta ut pengar, (och då kan det ibland gå dagar innan dom "orkar" titta på dom) med denna metod skulle de säkert gå mer effektivt. Så länge man förlorar eller inte kräver något uttag nickar dom bara glatt.
Förstår inte varför djunglens lag råder bland bookmakers online när man knappast kan gå in på banken och öppna ett konto utan att legitimera sig.
Detta skulle i sin tur leda till att problem likt trådskaparen har hamnat i, aldrig skulle uppstå.
Att 16 årige Pelle inte skulle behöva bemöda sig med att sätta in pengar då han i nuläget inte förstår dilemmat med att få ut eventuell vinst.
Och inte minst ett problem i dolda; alla kapade kontokort som folk öppnar spelkonto med och som sedan chipdumpar iväg John Doe´s pengar till höger och vänster, om än halvdiskret till diverse polare.
Detta är alla delar av problem som nätbolagen självmant försätter sig i av (i min mening) ren girighet att man inte kan ta den extra kvarten återigen INNAN man tillåter Kreti och Pleti att börja spela...

No verification= No bets !
Lite men jag kan inte låta bli detta hade ALDRIG hänt hos Pinny.

Hoppas dock av hela mitt hjärta att du får tebax degen, även om jag tvivlar starkt på att så blir fallet..

Senast redigerad av Shell Peppe den 2011-05-06 klockan 01:24. Anledning: Överdriven alkohol konsumtion
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 01:52   #49
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Hos Bet365 tror jag inte det hade hänt och hädanefter kommer dom börja kräva IDbevis vid registrering.
Hur som helst så mail:ade jag nu Unibet igen.

Citat:
Som ni ser nedan blir jag klart och tydligt informerad om att jag skall få mina 28.000 som jag hade på kontot när jag spärrade mig själv utbetalade.
Jag har även fått ett muntligt löfte vid ett flertal tillfällen och av ett flertal handläggare.
Att en representant för ert företag som kallar sig själv "Martin" beter sig ytterst motsägelsefullt och dessutom kommer med löften som han sedan tvistar på är under all kritik!.
Jag vill gärna ha en skriftlig bekräftelse på att jag skall få mina 28.000 när min självstängning går ut om dryga 5 månader.
Jag förstår att ni har brustit i era kontroller och låtit en användare med samma namn,lösenord,IP-adress,konto,kreditkort och adress registrera sig trots att han stängde av sig tidigare men det är ju ert ansvar.
Jag hade INTE två konton eller fler under tiden då ett var avstängt, ni reagerade inte heller under någon inbetalning utan först vid utbetalning.
Vad är det för sätt att arbeta på?!
Jag är väldigt väldigt besviken på hur ärendet har skötts och vill gärna ha mina 28.000 så får ni stänga av det "nya kontot".
PS: Om ni skall betala ut pengar som jag enbart har satt in så är jag lite nyfiken på någonting annat, om jag nu hypotetiskt under tiden jag har varit avstängd registrerat 3-4 konton och förlorat 50.000 på dessa konton. Får jag tillbaka dessa insättningar då?
PS2: Jag vill gärna tala med någon som kan besvara mina frågor och inte bli hänvisad till kundservice hela tiden som bara ber mig att återkomma gång på gång på gång efter att dom skall kolla med säkerhets avdelningen.
M.V.H.
Sen förstår ju inte folk ett annat stort problem här i sammanhanget.
Nämligen att det är "okej" att registrera 20 konton egentligen för dom kräver inga vidare ID-uppgifter, spela på friskt, vi skiter i ditt spelmissbruk och om det är stulet ID-kort.
Men minsann skall du ta ut pengar- då åker du fast.
Jag tycker det är dubbelmoral.

Vidhåller dessutom att om man är avstängd, och själv har avstängt sig. Då kan det inte räknas som att man har dubbla konton. Jag gjorde det för att jag blev sugen på att spela inte för att bonushora - fick inte ens bonus för övrigt.

Wagner, du talar i plural och säger regler vilka regler har jag brutit mot?

Senast redigerad av Pro_Patria den 2011-05-06 klockan 02:14.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 05:17   #50
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
2.9

Unibet kommer inte att godkänna ett spel från en Kontohavare som strider mot eventuella begränsningar som Kontohavaren satt upp.
Vilket även betyder att kontohavaren har rätt att få redan avslutade spel (även förluster) återbetalda och annulerade i efterhand om så skulle vara fallet.
Så tolkar jag det iaf.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 10:48   #51
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Men jag tror inte det dom säger håller av en annan anledning heller.
Dom säger att om man är självspärrad men ändå spelar så får man sina insatser tillbaka, okej fine.
Men då kan jag nu åka till min flickvän, registrera mig på nytt och sätta 10.000 på en match.
Vinner jag så chipdumpar jag till en polares konto - förlorar jag så säger jag bara att jag är självavstängd och att det står i deras regler att jag då har rätt att få mina spel annulerade och pengarna tillbaka.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 12:43   #52
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Wagner, du talar i plural och säger regler vilka regler har jag brutit mot?
Ja först och främst genom att registrera ett nytt konto då du redan har ett.
2.9 En Kontohavare kan bara inneha ett Unibetkonto åt gången.

Sen har du dessutom försökt kringgå villkoren kring spelbegränsning. Så här är det tänkt att man ska gå till väga.
2.12 En Kontohavare som begränsat sitt spelande, som i ovan nämnda exempel, kan på skriven eller elektronisk väg ändra eller upphäva begränsningen.

Sen har vi en tolkningsfråga.
2.5 En Kontoinnehavare garanterar alltid, att han/hon inte är: S K spelmissbrukare;

Är man att betrakta som spelmissbrukare om man först spärrar sig själv i 6 månader. Sen under spärrtiden blir sugen på att spela igen och registrerar sig då på nytt, vilket är helt emot regelverket. Ja vad ska rymmas under spelmissbruk om inte detta?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 14:06   #53
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Jag var med och något liknande:

En familjemedlem till mig hade ett konto hos bet24, sedan skapade jag också ett konto där. (tydligen sa deras regler att man endast fick ha ett konto per hushåll).
Jag la in ca 1000 kr på mitt konto, inga problem än så länge.
Bettade på det under några månder, inga problem än så länge.
Sen efter ca 4 månader, när jag hade spelat upp mig till ca 4-5000 skulle jag begära mitt första uttag. Då blev det problem.
Det började med att det stod att mitt konto var låst när jag skulle logga in. Jag mejlade med dom och dom förklarade att eftersom det endast är tillåtet med ett konto så har det senast skapade kontot blivit låst.
Jag försökte förklara att jag inte kunde veta om någon i mitt hushåll hade ett konto eller ej.
Efter många mejl, samtal o.s.v, kom vi fram till att jag fick göra ett uttag från mitt konto innan det stängdes. Jag hade då några levande långtidsspel, så jag frågade om jag fick vänta tills dessa var avgjorde innan jag gjorde uttaget. Detta gick bra och jag sparade mejlen där detta bekräftades och återkom några månader efter när långtidsspelen var avgjorda. Jag gjorde då mitt uttag!

Nu är detta inte riktigt samma sak, då du själv faktiskt medvetet har brutit mot deras regler och skapat två konton.
Men jag bröt ju också (dock omedvetet) mot deras regler och dom var snälla och lät mig ta ut pengarna iallafall.
Hoppas du har lika tur!

Som tidigare nämnt i tråden, försök spara mejl/chattkonversationer o.s.v där de lovar att du ska få ut pengarna. Så du har något att hänvisa till sen
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 14:47   #54
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 248
Sharp$: 979


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om Unibet inte betalar ut pengarna så kommer det strömma in mejl till dom om folk som har skapat nya konton men istället för att vunnit så har de förlorat sina pengar. I så fall om de nu annullerar dessa spel i detta fall så ska det även göras för de som förlorat sina pengar. Vilket skulle bli enormt dyrt för dem. För det är ju antingen eller, de kan ju inte mena att om en spelare förlorar pengarna så behåller de dom och om en spelare vinner så tar de tillbaka dem... Win win situation i så fall för Unibet som verkligen inte kommer se fint ut och de kommer då tappa enormt mycket popularitet, något de borde vara rädda för.
Tallroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 15:47   #55
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tallroth Visa inlägg
Om Unibet inte betalar ut pengarna så kommer det strömma in mejl till dom om folk som har skapat nya konton men istället för att vunnit så har de förlorat sina pengar. I så fall om de nu annullerar dessa spel i detta fall så ska det även göras för de som förlorat sina pengar. Vilket skulle bli enormt dyrt för dem. För det är ju antingen eller, de kan ju inte mena att om en spelare förlorar pengarna så behåller de dom och om en spelare vinner så tar de tillbaka dem... Win win situation i så fall för Unibet som verkligen inte kommer se fint ut och de kommer då tappa enormt mycket popularitet, något de borde vara rädda för.
Då får vi följande scenario.

Kund: Ja hej det är så att jag för ett tag sen registrerade ett nytt konto fast jag redan hade ett sen tidigare.

Unibet: Jaha..

Kund: Ja alltså jag torska ganska rejält och nu vill jag ha tillbaka dom pengarna.

Unibet: Självklart ska du få det. Vi vill på alla sätt och vis uppmuntra till regelbrott. Uppge bara hur mycket det handlar om så skickar vi pengarna. Tar 2-3 bankdagar så har du kosingen.

Skulle inte tro det. Får han ut dom där pengarna så är det ren goodwill från Unibets sida och ingenting annat.

Strömma in mail! Är det så vanligt förekommande med multipla konton?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 15:51   #56
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 52
Sharp$: 609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg

Strömma in mail! Är det så vanligt förekommande med multipla konton?
Inte ännu kanske, men de lär ju snart bli fallet om vi alla kan frirulla
cocacolaman75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 17:37   #57
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Skulle inte tro det. Får han ut dom där pengarna så är det ren goodwill från Unibets sida och ingenting annat.

Strömma in mail! Är det så vanligt förekommande med multipla konton?

Nu vet jag inte om du spelar dum eller vad det är frågan om.
Jag säger återigen, kundtjänst säger att SAMTLIGA spel som är lagda ifrån ett konto där användaren har spärrat sig själv räknas som ogiltliga.
Han säger att det står så i deras policy och regelverk att dom då automatiskt betalar ut pengarna oavsett om kunden vunnit eller förlorat.
Och varför i helvete jämför du detta med multipla konton.
Om jag gör en livstids ban på ett konto och registrerar ett nytt. Är det också dubbla konton då?
Det gynnar ju mig inte ett skit.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 17:43   #58
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pro_Patria Visa inlägg
Nu vet jag inte om du spelar dum eller vad det är frågan om.
Jag säger återigen, kundtjänst säger att SAMTLIGA spel som är lagda ifrån ett konto där användaren har spärrat sig själv räknas som ogiltliga.
Han säger att det står så i deras policy och regelverk att dom då automatiskt betalar ut pengarna oavsett om kunden vunnit eller förlorat.
Och varför i helvete jämför du detta med multipla konton.
Om jag gör en livstids ban på ett konto och registrerar ett nytt. Är det också dubbla konton då?
Det gynnar ju mig inte ett skit.
Problemet är ju bara det att du inte spelat på det spärrade kontot utan ett annat.

Citat:
Om jag gör en livstids ban på ett konto och registrerar ett nytt. Är det också dubbla konton då?
Ja givetvis. Varför skulle man annars kunna banna sig på livstid om det ändå gick att kringgå?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 17:51   #59
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Uttryckte mig fel, dom sa att spel som sker när man är självavstängd annuleras automatiskt och man får pengarna tillbaka som man har fört över till det nya kontot.
Han sa att det blir ett spökkonto där spelen inte är verkliga.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 18:41   #60
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Börjar bli rörigt det här.

Finns det något mer skriftligt än detta? Perfekt, tack för dokumenten. Om allt är godkänt så skall det inte vara några problem att få detta utbetalat efter din självavstängning.

Och det där dokumentet, vad är det för något? Känns som han kan ha missförstått det hela.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td