Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-30, 15:01   #1
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Jättestort problem hos Unibet!


Jag har ett enormt problem hos Unibet som jag inte riktigt vet hur jag skall lösa.
Lite bakgrundsfakta.
Hade ett konto i ganska många månader. Hur som helst så förlorade jag lite pengar och gjorde en såkallad "självspärr".....På 6 månader.

Men jag blev sugen på att spela igen så jag registrerade ett nytt konto helt enkelt med samma uppgifter (mina egna d.v.s.) .....
Lyckan log mot mig och jag vann igår cirka 50.000 plus att jag har vissa kuponger som är pågående....

Jag tog ut pengarna och loggar in några timmar senare, då står det att mitt konto är spärrat....
Så jag ringer kundtjänst och dom säger att dels så får man inte ha två konton dels är det allvarligt när man spärrat sig själv.
Så nu väntar jag på deras säkerhetsavdelning till på måndag.

Vad ska jag säga vad skall jag göra?!?!
Ska jag säga att min syster stängde av mitt konto? (Då kommer dom säga varför ringde du oss inte direkt)....

Den som hjälper mig med detta får 5.000 kr på sitt konto på tisdag.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 15:03   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Oj, denna var tuff. Har aldrig hört om detta problem förrut. Jag kan dock inte se att de har rätt att behålla dina pengar som du vunnit när de låtit dig öppna ett nytt konto med samma uppgifter trots en självspärr.

"2.1

En fysisk person kan inte ta del av Unibets utbud utan att vara en registrerad kund och inneha ett Unibet-konto. För att registrera sig som kund krävs det att man fyller i en ansökan. Följande krav måste vara uppfyllda för att ansökan ska vara giltig:

* Kunden måste vara 18 år fyllda
* Kundens riktiga namn ska finnas med
* Kunden ska uppge var han/hon bor
* En giltig e-mailadress

En individ som ansöker om ett konto garanterar att alla uppgifter i registreringsansökan är korrekta. Unibet kommer inte registrera kunder som redan är registrerade, eller medge individen att bli kund om en eller flera uppgifter i ansökan är felaktiga."
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 15:05   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

2.3
Unibet ger sig rätten att

· Konfiskera eller frysa tillgångar på ett Unibetkonto och/eller neka en begäran om utbetalning från ett Unibetkontot; detta i händelse av att Unibets Regler, direkt eller indirekt, brutits, och/eller att brottslighet och/eller annan olaglig verksamhet förekommit i samband med ett spelevenemang och/eller ett Unibetkonto. Detta förutsatt ett samband mellan någon av de sagda händelserna och ett Unibet konto och/eller en begäran om utbetalning.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 15:16   #4
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Här är problemet att jag hade ett konto som jag gjorde en självavstängning på och registrerade ett nytt som jag vann på.
Jag får besked på måndag men det ser inte ljust ut.
Inte alls, för dels står det när man gör en självavstängning att man inte får registrera ett nytt men dels för att man bara får ha ett konto.

Fy FAN vad ledsen jag är

En polare sa precis att det kan hända att dom betalar ut pengarna och stänger av kontot men att dom är riktigt sjyssta då.

Senast redigerad av Pro_Patria den 2011-04-30 klockan 15:21.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 16:11   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Tog du del utav någon bonus när du öppnade konto nr2?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 16:15   #6
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Om det är PRECIS som du säger, vilket känns konstigt då man inte kan registrera flera konton i samma namn, så är det unibets fel i det här fallet.

Den här självspärrs funktionen är ju helt verkningslös om man ändå kan öppna ett nytt konto i samma namn när man vill spela igen. Antar att unibet tycker den är snygg att ha då de kan säga att det är en funktion som ska minska spelberoendet, men om det är så att man ändå kan öppna ett konto till i samma namn och fortsätta med sitt spelberoende så är det ju extremt fult av Unibet att ens ha en sån här funktion som bara ska se bra ut.

Om man drar det till det extrema så kan unibet visa att här motverkar vi spelberoende genom att folk kan spärra sina konton, det ingen vet är att de kanske låter samma personer öppna nya konton och fortsätta spela bort pengar TILLS de vinner och då säger de bara att de brutit mot reglerna för de har flera konton och därmed har de ett gäng spelberoende användare som bara kan förlora då kontot spärras så fort de vinner.

Precis som Boone säger, vad skulle Unibet tycka om pressen skrev om det ovanstående?

Det mest troliga är väl att det är du som faktiskt försökt fuska och gått runt reglerna på något vänster, typ använt din syrras namn på andra kontot men kanske ditt eget kreditkort så de avslöjade dig. Bolagen gör typ som de vill i de här lägena då du klart och tydligt brutit mot reglerna, sen att de kanske inte följt dem heller skiter de i så det kan nog bli svårt att få några pengar...

Lycka till hur som och tala om hur det går! Håller tummarna

Senast redigerad av Lazlo den 2011-04-30 klockan 16:16.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 16:20   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

På konto nr1, har du någon gång skickat in dokument/screens etc som bekräftat din identitet? Har du gjort ett uttag på konto nr1?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 16:24   #8
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
På konto nr1, har du någon gång skickat in dokument/screens etc som bekräftat din identitet? Har du gjort ett uttag på konto nr1?
Svar ja på båda frågorna.

Lazlo, nej jag använde mitt för och efternamn samt adress på båda kontona.
Dock så använde jag olika mail-adresser.
I övrigt var det identiska uppgifter på exakt båda konton.
Ingenting skillde förutom användarnamnet och mailadressen.

Använde tom samma uttags/insättningskonto och lösenord.
Hade jag "fuskat" med syrras namn eller liknande hade jag aldrig öppnat en tråd här det lovar jag er.

Senast redigerad av Pro_Patria den 2011-04-30 klockan 16:29.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 16:38   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Ledsen att säga det men det ser inte ljust ut.
Du måste hålla stenhårt på det som RobinD visar Unibet kommer inte registrera kunder som redan är registrerade.

Unibet har gjort fel som låtit dig spela. Mindre bra publicitet för unibet. "spelare tilläts skapa två konton, tills han vann. Då stängde de ner kontot och behöll vinsten".

Jag hade hotat med att ringa aftonbladet x). Deras "journalister" kan vrida och vända, tänja på sanningen och ljuga som de vanligtvis gör. I slutändan kommer det svida på unibet om de får tag på detta
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 16:51   #10
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Tidningshot och Sverkerhot får man titt som tätt, tror inte de bryr sig om ett sånt hot.
Har du utnyttjat en till bonus? Om ja, kan du glömma att du får några ören.
Om nej har dina chanser ökat lite.

http://ibas-uk.com/registeredOperato...u-v&bookId=680

Unibet är registrerade där. Du kan testa att kontakta dom angående ditt ärende. Unibet rättar sig efter deras beslut.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 17:10   #11
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Hur kontaktar jag dom?

Alltså som någon av er är inne på.
Jag registrerade ett account med exakt samma uppgifter utom mail och användarnamn, vad är då poängen med "självspärr"?
För övrigt, har inte nyttjat någon bonus.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 18:21   #12
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Citat:
Fan mannen lider lite med dig. Hoppas verkligen du får ut dina cash.
Ja tycker ochså du borde dra på nån form av lögn. Typ att din morsa spärrade kontot för hon inte gillar att du sitter vid datorn o spelar hela tiden.. eller nåt sånt du vet vad jag menar. Säg att din morsa sa till dig att hon ringt unibet och stängt kontot. Så att du trodde att kontot inte längre fanns o att du därför gjorde ett nytt. Säg att du är vuxen och att du väljer själv om du vill spela eller inte så därför hoppas att dom kan öppna detta kontot igen. Att allt är ett missförstånd vad gäller öppnande av 2 kontot. Har du tur så är dom lite snälla och låter de gå. Fjäska lite med att du älskar o spela på unibet och att du jättegärna vill spela vidare där.
Vad tror ni om detta?
D.V.S. säga att min mamma spärrade kontot?
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 18:39   #13
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jobbig sits, hoppas att det löser sig för dig.

Senast redigerad av Donald den 2011-04-30 klockan 18:40.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 18:50   #14
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 70
Sharp$: 268
Standard

Jag tycker inte att du ska ljuga. Var ärlig och trevlig så kanske de är schyssta.

Annars så finns det två sätt som du kan få ut dina pengar som jag ser det, 1. att du med hjälp av en jurist kan bevisa att unibet har gjort fel (tex att det gick och lägga ett spel trots att du var dubbelregistrerad.) eller 2 (jag tror stenhårt på detta förslag men inget säkert såklart):

Detta kan kanske fälla unibet och du får dina pengar. Be någon du känner som har ett unibet konto (eller be någon öppna ett konto), spärra sitt konto och sen göra exakt samma sak som dig fast spela för en struntsumma och förlora. Kolla då om unibet betalar tillbaka pengarna för att det gått fel till. Om det inte betalar tillbaka så handlar det om regelrätt bedrägeri. Det skulle hålla i en tvist i rättegång.

Först skrev jag dethär för att jag blev sugen på 5000 om en tips hjälper men vafan ärligt talat jag hoppas verkligen du får dina pengar. Ge dig inte, även om mitt tips inte fungerar så bör det finnas något sätt för dig att få ut pengarna tycker jag.

Lycka till!
woland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 18:55   #15
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Ljug inte. Unibet har säkerligen koll på våra forum och det kommer inte ge dig någonting.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 19:01   #16
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av woland Visa inlägg
Jag tycker inte att du ska ljuga. Var ärlig och trevlig så kanske de är schyssta.

Annars så finns det två sätt som du kan få ut dina pengar som jag ser det, 1. att du med hjälp av en jurist kan bevisa att unibet har gjort fel (tex att det gick och lägga ett spel trots att du var dubbelregistrerad.) eller 2 (jag tror stenhårt på detta förslag men inget säkert såklart):

Detta kan kanske fälla unibet och du får dina pengar. Be någon du känner som har ett unibet konto (eller be någon öppna ett konto), spärra sitt konto och sen göra exakt samma sak som dig fast spela för en struntsumma och förlora. Kolla då om unibet betalar tillbaka pengarna för att det gått fel till. Om det inte betalar tillbaka så handlar det om regelrätt bedrägeri. Det skulle hålla i en tvist i rättegång.

Först skrev jag dethär för att jag blev sugen på 5000 om en tips hjälper men vafan ärligt talat jag hoppas verkligen du får dina pengar. Ge dig inte, även om mitt tips inte fungerar så bör det finnas något sätt för dig att få ut pengarna tycker jag.

Lycka till!
Jag kan inte så mycket om lagar och regler, men klassas inte det som brottsprovokation?
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 19:22   #17
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 70
Sharp$: 268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Jag kan inte så mycket om lagar och regler, men klassas inte det som brottsprovokation?
Om jag har förstått saken rätt så är det bara polisen som inte får göra brottsprovokation (de sysslar istället med bevisprovokation som är liknande och lagligt). Men han behöver ju inte säga till unibet "jag har provocerat er och nu jävlar är ni påkommna". Det finns många sätt att komma runt det. Tex att han fått svar från någon på ett forum (eller hört från någon vän) som sagt att han/hon gjorde samma sak fast förlorade och inte fick tillbaka pengarna.
woland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 19:25   #18
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Gör det inte. http://sv.wikipedia.org/wiki/Brottsprovokation

Tips om brott möjligtvis och det är ett brott i sig.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 00:24   #19
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Men alltså, inget av detta är lögn så jag sitter lugn i båten.
Jag skriver återigen.
Det andra accountet jag registrerade på unibet medan jag gjorde en självspärr, det var EXAKT samma uppgifter som i det föregående.
Anledningen till att det är en så diffus situation och varför jag vänder mig till er för hjälp är för att unibet.com aldrig haft en liknande situation.

Jag har egentligen inte gjort något fel, jag hade självspärrat mig. Blev sugen på spela och tog ett nytt konto.
Rent teoretiskt har jag då inte två konton för det ena är ju spärrat på sex månader.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 07:21   #20
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 100
Sharp$: 1779
Standard

Jag har varit Kund hos Unibet sen dom startade. Dom jobbar mkt med goodwill alltså att Kunderna ska känna sig nöjda, dom avsätter även mkt pengar till att lösa olika konflikter eller tveksamheter. Det har hänt flera ggr att jag fått pengar fast jag i ärlighetens namn inte förtjänat det. Av de 7-8 bolag jag donerat till under¨åren är Unibet helt överlägsna, enligt mig.

Jag tror du kommer få dina pengar. Dels för att Unibet har gjort fel som lät dig öppna ett nytt konto men även för att dom brukar lösa sånt här på bästa sätt för Kunden. Jag menar du har ju inte gjort något brottsligt, stängde kontot i desperation och ångrade dig.

Däremot ska du vara försiktig med att skriva här i bloggen, för i samma stund vet Unibet om det. Dom följer garanterat varenda forum med lite dignitet.

Den taktik som möjligen kan funka, iaf generellt, är att hota med informationsspridning på nätet. Eftersom Unibet har gjort ett misstag här så kan dom känna viss respekt för det, å andra sidan har dom förmodligen lagligt stöd att inte betala ut. Mitt tips är dock att du inte ljuger eller "hotar" dom utan hänvisar till att du inte var medveten om förbudet, att din avsikt inte var att bryta mot någon regel utan bara ångrade din spärr.

Skulle sova gott om jag var du, förvånar mig om du inte får degen.
Luvan14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 07:32   #21
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 100
Sharp$: 1779
Standard

Läste de anda inläggen nu. Hoppas jag inte vilseleder dig nu men jag har som sagt mkt lång erfarenhet av Unibet. Att provcera dom i detta läge känns tveksamt. Tror det sista du vill ha är en rättsprocess, det tar tid och kan kosta pengar. Du måste förlita dig på deras goodwill, du ska vara glad att detta skedde på Unibet och inte på något annat bolag för dom har hjärta till skillnad från många andra.
Luvan14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 08:02   #22
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 71
Sharp$: 1247
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pro_Patria Visa inlägg
Anledningen till att det är en så diffus situation och varför jag vänder mig till er för hjälp är för att unibet.com aldrig haft en liknande situation.
De har säkerligen haft en liknande situation, fast med skillnaden att i 99% av fallen när spelmissbrukare med självspärrade konton öppnat upp ett nytt konto har spelaren förlorat sina pengarna igen när de hör av sig och undrar varför de fick öppna konto 2, och med självspärr på sitt gamla konto har säkert några fått tillbaks torskpengarna på konto 2.

Med andra ord är unibet rädda för att folk som är driftiga ser det som ett gigantiskt surebett att göra på detta sättet om de skulle betala ut vinster.

Sen är förstås felet någonstans i deras system som inte slår till när ett namn som är självspärrat inte granskas innan ett nytt konto får öppnas. Samtidigt har du utan tvekan brutit mot en av spelbolagens mest uppenbara regler, så det ser mörkt ut för at få tillbaks något mer än insatsen.

Ett stort lycka till säger jag, här lär du få kämpa.
Pursey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 08:20   #23
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 100
Sharp$: 1779
Standard

Håller med Pursey med skillnaden att jag tror du får degen. Men det är en lurig situation och allt kretsar kring regeln att skapa nytt konto under spärr. I min värld har Unibet gjort ett större regelbrott än du, som handlat i en slags "god tro". Jag kan med största säkerhet säga att Unibet inte är ute efter att tjäna 50k, utan ser detta i ett större perspektiv. Enligt mig är det enda som kan fälla dig att Unibet inte, av något skäl, kan agera på annat sätt än att stoppa utbetalningen. Isf med hänsyn till att de skulle få andra effekter, skapa liknande fall, eller haft liknande fall som dom måste agera efter, vilket fler har hänvisat till här i tråden.

Jag tar inte emot någon deg, skriver bara för att hjälpa och hoppas du får din deg, som du är förtjänt av.
Luvan14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 09:56   #24
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Märkligt sätt att hantera det hela på. Ytterst märklig.
Dom sa att jag får vänta 180 dagar (150 till ungefär) tills min Unibet "självspärr" har gått ut och att dom då skulle bestämma vilken av mina konton dom skulle låsa upp / stänga ner.
Det konstiga i sammanhanget är ju att jag sa att medan jag gjorde insättningar och förlorade så hörde man inte av er att man hade två konton.
Men när man gör sitt första uttag så hör ni av er, vad är då poängen med självavstängning överhuvudtaget?
Vidare så sa jag till honom att jag kan registrera mig nu igen och fortsätta spela utan att ni stänger av mig tills jag börjar vinna.

Killen visste inte riktigt vad han skulle säga eller vad han skulle göra. Allmänt lost var han.
Men för fan, detta är ju löjligt....

edit : Nu vill dom ha in mitt pass etc för att kunna betala ut pengar om 5 månader manuellt. Enligt dom kommer det självspärrade kontot återupplivas och det nya tas bort men pengarna kommer betalas ut manuellt.
Helvete vad konstig procedur.

Senast redigerad av Pro_Patria den 2011-05-02 klockan 12:03.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 12:14   #25
 
fiddes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 180
Sharp$: 1423
Standard

Gott att du får dina pengar även om du får vänta några månader. 50 000 är inte kattskit , GRATTIS
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1)
fidde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 12:24   #26
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Omständigt men props till dem för att de reder ut det hela.

Unibet
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 13:12   #27
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Hej Peval,
Tack för att du väljer Unibet.

Perfekt, tack för dokumenten. Om allt är godkänt så skall det inte vara några problem att få detta utbetalat efter din självavstängning.

Ha en fortsatt trevlig dag Peval!

Är du nöjd med vårt svar? Meddela dina synpunkter genom att klicka här, och ta chansen att vinna 1000 kr!


Tveka inte att kontakta oss igen om du skulle ha några ytterligare frågor eller funderingar.
För att underlätta vårt arbete och kunna hjälpa dig mer effektivt ber vi dig vänligen behålla eventuell mailhistorik.

Bästa Hälsningar
***
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 14:04   #28
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Grattis...!

Och hatten av för Unibet som lätt kunnat låst ditt konto med hänvisningar till att du brutit deras regler - kudos, Unibet...!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 15:39   #29
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Yepp, kudos till Unibet.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 18:19   #30
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vem i tråden får 5000kr då?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 18:26   #31
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 146
Sharp$: 483

AndreasH
Stats: 67 - 64 - 8
ROI: 101.79%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Kan erkänna att det var jag som ringde Unibet och drog i några trådar...

Grattis till vinsten!
AndreasH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 21:51   #32
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Vem i tråden får 5000kr då?
Hade någon hjälpt mig att få pengarna nu (skall iväg till Kroatien i 3 månader nu nämligen) hade jag faktiskt betalat ut 5.000 kr till den personen så fort jag fick dom.
Men nu måste jag vänta 5 månader vilket är en jävla lång tid så då har jag inte lika stort behov av dom
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 22:17   #33
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pro_Patria Visa inlägg
Hade någon hjälpt mig att få pengarna nu (skall iväg till Kroatien i 3 månader nu nämligen) hade jag faktiskt betalat ut 5.000 kr till den personen så fort jag fick dom.
Men nu måste jag vänta 5 månader vilket är en jävla lång tid så då har jag inte lika stort behov av dom

Surt, men var glad att du ändå får pengarna tillslut, Pavel...!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 23:07   #34
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Surt, men var glad att du ändå får pengarna tillslut, Pavel...!

/Badass

Jo visst är det surt när man såg sig dricka Copa libré på stranden
Men men, som du själv säger. Kunde likaväl fått 0:-
Nu får det bli en sista minuten i höst istället
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 17:23   #35
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Fy fan vad jag är förbannad jag är nu jag ringde Unibet och nu säger dom att dom skall betala ut ENBART min insättning, fast mail:et om ni kollar på föregående sida säger någonting helt annat.
Detta är ju helt sjukt.

Som tur är så har jag mailkonversationen.

Det är en snubbe som heter Martin, har Göteborgsdialekt. Han har motsatt sig det här hela tiden fast hans kollegor lovade utbetalning.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 17:30   #36
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pro_Patria Visa inlägg
Fy fan vad jag är förbannad jag är nu jag ringde Unibet och nu säger dom att dom skall betala ut ENBART min insättning, fast mail:et om ni kollar på föregående sida säger någonting helt annat.
Detta är ju helt sjukt.

Som tur är så har jag mailkonversationen.

Det är en snubbe som heter Martin, har Göteborgsdialekt. Han har motsatt sig det här hela tiden fast hans kollegor lovade utbetalning.


STRID för din rätt!

Lycka till!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 17:32   #37
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
STRID för din rätt!

Lycka till!

/Badass
Inväntar dessa 5 månader sen skall jag ringa dom dagligen!
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 17:37   #38
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Jag tror du INTE skall vänta - det känns spontant som om de då lättare kan avfärda dig...! Kör hårt nu...!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 17:40   #39
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Skulle snarare ta tag i det nu och se till att få acceptans på en utbetalning i skriftlig form
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 17:41   #40
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Skulle snarare ta tag i det nu och se till att få acceptans på en utbetalning i skriftlig form
Hur menar du?
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 17:43   #41
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pro_Patria Visa inlägg
Hur menar du?
Se till att kundtjänst skriver ett mail där de lovar att betala ut din insättning och din vinst, då har du det klart och de kan inte ändra sig.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 18:08   #42
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Det skulle han nog gjort innan Martin la sig i. Nu tvivlar jag på att några skriftliga löften, som går emot honom, skickas ut.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 22:29   #43
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursey Visa inlägg
De har säkerligen haft en liknande situation, fast med skillnaden att i 99% av fallen när spelmissbrukare med självspärrade konton öppnat upp ett nytt konto har spelaren förlorat sina pengarna igen när de hör av sig och undrar varför de fick öppna konto 2, och med självspärr på sitt gamla konto har säkert några fått tillbaks torskpengarna på konto 2.

Med andra ord är unibet rädda för att folk som är driftiga ser det som ett gigantiskt surebett att göra på detta sättet om de skulle betala ut vinster.


Sen är förstås felet någonstans i deras system som inte slår till när ett namn som är självspärrat inte granskas innan ett nytt konto får öppnas. Samtidigt har du utan tvekan brutit mot en av spelbolagens mest uppenbara regler, så det ser mörkt ut för at få tillbaks något mer än insatsen.

Ett stort lycka till säger jag, här lär du få kämpa.
Intressant det här och jag tar avstamp från detta inlägg. Helt uppenbart har trådskaparen brutit mot flera regler och dom flesta verkar lägga skulden på Unibet. Att kontot skapats under falska premisser och dessutom då han uttryckligen bett om spärr verkar vara av mindre vikt.

Nu glömmer vi hela historien och så ska jag modifiera berättelsen en aning. Ni som tycker att Unibet ska slanta ut tycker väl att Pro_Patria får skylla sig själv nu. Eller?
Spoiler:
Jag har ett enormt problem hos Unibet som jag inte riktigt vet hur jag skall lösa.
Lite bakgrundsfakta.
Hade ett konto i ganska många månader. Hur som helst så förlorade jag lite pengar och gjorde en såkallad "självspärr".....På 6 månader. Men jag blev sugen på att spela igen så jag registrerade ett nytt konto helt enkelt med samma uppgifter (mina egna d.v.s.) .....
Lyckan log inte mot mig och jag förlorade igår cirka 50.000 plus att jag har vissa kuponger som är pågående....

Vad ska jag säga vad skall jag göra?!?!
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 22:33   #44
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Intressant det här och jag tar avstamp från detta inlägg. Helt uppenbart har trådskaparen brutit mot flera regler och dom flesta verkar lägga skulden på Unibet. Att kontot skapats under falska premisser och dessutom då han uttryckligen bett om spärr verkar vara av mindre vikt.

Nu glömmer vi hela historien och så ska jag modifiera berättelsen en aning. Ni som tycker att Unibet ska slanta ut tycker väl att Pro_Patria får skylla sig själv nu. Eller?
Spoiler:
Jag har ett enormt problem hos Unibet som jag inte riktigt vet hur jag skall lösa.
Lite bakgrundsfakta.
Hade ett konto i ganska många månader. Hur som helst så förlorade jag lite pengar och gjorde en såkallad "självspärr".....På 6 månader. Men jag blev sugen på att spela igen så jag registrerade ett nytt konto helt enkelt med samma uppgifter (mina egna d.v.s.) .....
Lyckan log inte mot mig och jag förlorade igår cirka 50.000 plus att jag har vissa kuponger som är pågående....

Vad ska jag säga vad skall jag göra?!?!
Tycker inte din modifierade berättelse förändrar något.

Unibet har släppt igenom ett konto av en registrerad användare som var självspärrad. Oavsett om det blivit vinst eller förlust för användaren är ju felet hos Unibet. Jag vet inte hur det är rent juridiskt, men självspärren måste ju vara en serivice och inte något unibet ska hållas ansvariga för om användaren lyckas skapa ett nytt konto?

I min värld får Unibet i detta fall dega och i din modifierade berättelse får personen söka hjälp och se sina pengar försvunna.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 23:59   #45
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

2.9
En Kontohavare kan bara inneha ett Unibetkonto åt gången.
2.10
Eventuellt krav föranlett av avtalsenlig transaktion ska göras till Unibet inom sex månader efter det att transaktionen, betalningen och/eller uppgörelsen gjordes, eller skulle ha gjorts. För den händelse att kravet inte framförs till Unibet inom nämnda sexmånadersfrist, förbehåller sig Unibet rätten att helt bortse från kravet.
2.11
Tvist rörande Unibetkonto och/eller transaktioner i anslutning till Unibetkonto, som inte kan lösas i enlighet med Unibets Regler, avgörs i enlighet med Gällande lag vid Platsen för Avtalet.
2.12
En Kontohavare kan genom skriven eller elektronisk väg meddela Unibet:

att sätta ett tak för hur mycket Kontohavaren kan spendera under en specifik tidsperiod;
sätta en gräns för hur mycket förlusterna får uppgå till under en specifik tidsperiod;
sätta en gräns för hur lång tid Kontohavaren får spela;
att exkludera Kontohavaren från allt spel under en bestämd eller obestämd tidsperiod.

En Kontohavare som begränsat sitt spelande, som i ovan nämnda exempel, kan på skriven eller elektronisk väg ändra eller upphäva begränsningen.

Unibet kommer inte att godkänna ett spel från en Kontohavare som strider mot eventuella begränsningar som Kontohavaren satt upp.


Jag tror ändå att det är kört. Som det fetmarkerade tydligt visar. Att något gått fel så att flera konton kunnat registreras friskriver knappast denna från ansvar.

Bara för att banken glömt att låsa dörren blir det inte tillåtet att gå in och förse sig på natten.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 00:31   #46
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 2


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Att spelbolagen helt och hållet skulle kunna spärra möjligheten att skapa ett nytt konto för självavstängda är orimligt.

Att stoppa kunder från att försöka registrera nya konton genom att använda sig av nya mailadresser, betalmetoder, något annorlunda stavningar av namn och adresser (Storg. istället för Storgatan etc.), medvetna felskrivningar av postnummer odyl. eller inloggning från en ny IP-adress innan de skapas skulle vara alltför svårt. Det skulle säkert också kunna försvåra registreringen för helt nya kunder med liknande uppgifter som en sedan tidigare avstängd kund.

Spelbolagen brukar vara snabba på att koppla konton till varandra oavsett vad saken gäller och spärrar säkert nyskapade konton från avstängda kunder så fort de upptäcker dessa.
alibaba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 00:58   #47
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 52
Sharp$: 609
Standard

Det här svarar inte på trådskaparens problem men...
Det är väl dags att nätbolagen tar och inför obligatorisk identifikations kontroll för samtliga kunder INNAN man kan börja spela.
Det skulle inte ta många minuter och om alla skulle veta om att det är en regel skulle man enkelt kunna ha dokumenten färdiga att skicka/maila.
Som det är nu kräver bara bolagen dessa ID handlingar när man ska ta ut pengar, (och då kan det ibland gå dagar innan dom "orkar" titta på dom) med denna metod skulle de säkert gå mer effektivt. Så länge man förlorar eller inte kräver något uttag nickar dom bara glatt.
Förstår inte varför djunglens lag råder bland bookmakers online när man knappast kan gå in på banken och öppna ett konto utan att legitimera sig.
Detta skulle i sin tur leda till att problem likt trådskaparen har hamnat i, aldrig skulle uppstå.
Att 16 årige Pelle inte skulle behöva bemöda sig med att sätta in pengar då han i nuläget inte förstår dilemmat med att få ut eventuell vinst.
Och inte minst ett problem i dolda; alla kapade kontokort som folk öppnar spelkonto med och som sedan chipdumpar iväg John Doe´s pengar i pokerklienten till höger och vänster, om än halvdiskret till diverse polare.
Detta är alla delar av problem som nätbolagen självmant försätter sig i av (i min mening) ren girighet att man inte kan ta den extra kvarten återigen INNAN man tillåter Kreti och Pleti att börja spela...

No verification= No bets !

Senast redigerad av cocacolaman75 den 2011-05-06 klockan 01:27. Anledning: Lätt förvirring
cocacolaman75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 01:11   #48
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cocacolaman75 Visa inlägg
Det här svarar inte på trådskaparens problem men...
Det är väl dags att nätbolagen tar och inför obligatorisk identifikations kontroll för samtliga kunder INNAN man kan börja spela.
Det skulle inte ta många minuter och om alla skulle veta om att det är en regel skulle man enkelt kunna ha dokumenten färdiga att skicka/maila.
Som det är nu kräver bara bolagen dessa ID handlingar när man ska ta ut pengar, (och då kan det ibland gå dagar innan dom "orkar" titta på dom) med denna metod skulle de säkert gå mer effektivt. Så länge man förlorar eller inte kräver något uttag nickar dom bara glatt.
Förstår inte varför djunglens lag råder bland bookmakers online när man knappast kan gå in på banken och öppna ett konto utan att legitimera sig.
Detta skulle i sin tur leda till att problem likt trådskaparen har hamnat i, aldrig skulle uppstå.
Att 16 årige Pelle inte skulle behöva bemöda sig med att sätta in pengar då han i nuläget inte förstår dilemmat med att få ut eventuell vinst.
Och inte minst ett problem i dolda; alla kapade kontokort som folk öppnar spelkonto med och som sedan chipdumpar iväg John Doe´s pengar till höger och vänster, om än halvdiskret till diverse polare.
Detta är alla delar av problem som nätbolagen självmant försätter sig i av (i min mening) ren girighet att man inte kan ta den extra kvarten återigen INNAN man tillåter Kreti och Pleti att börja spela...

No verification= No bets !
Lite men jag kan inte låta bli detta hade ALDRIG hänt hos Pinny.

Hoppas dock av hela mitt hjärta att du får tebax degen, även om jag tvivlar starkt på att så blir fallet..

Senast redigerad av Shell Peppe den 2011-05-06 klockan 01:24. Anledning: Överdriven alkohol konsumtion
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 01:52   #49
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Hos Bet365 tror jag inte det hade hänt och hädanefter kommer dom börja kräva IDbevis vid registrering.
Hur som helst så mail:ade jag nu Unibet igen.

Citat:
Som ni ser nedan blir jag klart och tydligt informerad om att jag skall få mina 28.000 som jag hade på kontot när jag spärrade mig själv utbetalade.
Jag har även fått ett muntligt löfte vid ett flertal tillfällen och av ett flertal handläggare.
Att en representant för ert företag som kallar sig själv "Martin" beter sig ytterst motsägelsefullt och dessutom kommer med löften som han sedan tvistar på är under all kritik!.
Jag vill gärna ha en skriftlig bekräftelse på att jag skall få mina 28.000 när min självstängning går ut om dryga 5 månader.
Jag förstår att ni har brustit i era kontroller och låtit en användare med samma namn,lösenord,IP-adress,konto,kreditkort och adress registrera sig trots att han stängde av sig tidigare men det är ju ert ansvar.
Jag hade INTE två konton eller fler under tiden då ett var avstängt, ni reagerade inte heller under någon inbetalning utan först vid utbetalning.
Vad är det för sätt att arbeta på?!
Jag är väldigt väldigt besviken på hur ärendet har skötts och vill gärna ha mina 28.000 så får ni stänga av det "nya kontot".
PS: Om ni skall betala ut pengar som jag enbart har satt in så är jag lite nyfiken på någonting annat, om jag nu hypotetiskt under tiden jag har varit avstängd registrerat 3-4 konton och förlorat 50.000 på dessa konton. Får jag tillbaka dessa insättningar då?
PS2: Jag vill gärna tala med någon som kan besvara mina frågor och inte bli hänvisad till kundservice hela tiden som bara ber mig att återkomma gång på gång på gång efter att dom skall kolla med säkerhets avdelningen.
M.V.H.
Sen förstår ju inte folk ett annat stort problem här i sammanhanget.
Nämligen att det är "okej" att registrera 20 konton egentligen för dom kräver inga vidare ID-uppgifter, spela på friskt, vi skiter i ditt spelmissbruk och om det är stulet ID-kort.
Men minsann skall du ta ut pengar- då åker du fast.
Jag tycker det är dubbelmoral.

Vidhåller dessutom att om man är avstängd, och själv har avstängt sig. Då kan det inte räknas som att man har dubbla konton. Jag gjorde det för att jag blev sugen på att spela inte för att bonushora - fick inte ens bonus för övrigt.

Wagner, du talar i plural och säger regler vilka regler har jag brutit mot?

Senast redigerad av Pro_Patria den 2011-05-06 klockan 02:14.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 05:17   #50
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
2.9

Unibet kommer inte att godkänna ett spel från en Kontohavare som strider mot eventuella begränsningar som Kontohavaren satt upp.
Vilket även betyder att kontohavaren har rätt att få redan avslutade spel (även förluster) återbetalda och annulerade i efterhand om så skulle vara fallet.
Så tolkar jag det iaf.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 10:48   #51
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Men jag tror inte det dom säger håller av en annan anledning heller.
Dom säger att om man är självspärrad men ändå spelar så får man sina insatser tillbaka, okej fine.
Men då kan jag nu åka till min flickvän, registrera mig på nytt och sätta 10.000 på en match.
Vinner jag så chipdumpar jag till en polares konto - förlorar jag så säger jag bara att jag är självavstängd och att det står i deras regler att jag då har rätt att få mina spel annulerade och pengarna tillbaka.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 12:43   #52
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Wagner, du talar i plural och säger regler vilka regler har jag brutit mot?
Ja först och främst genom att registrera ett nytt konto då du redan har ett.
2.9 En Kontohavare kan bara inneha ett Unibetkonto åt gången.

Sen har du dessutom försökt kringgå villkoren kring spelbegränsning. Så här är det tänkt att man ska gå till väga.
2.12 En Kontohavare som begränsat sitt spelande, som i ovan nämnda exempel, kan på skriven eller elektronisk väg ändra eller upphäva begränsningen.

Sen har vi en tolkningsfråga.
2.5 En Kontoinnehavare garanterar alltid, att han/hon inte är: S K spelmissbrukare;

Är man att betrakta som spelmissbrukare om man först spärrar sig själv i 6 månader. Sen under spärrtiden blir sugen på att spela igen och registrerar sig då på nytt, vilket är helt emot regelverket. Ja vad ska rymmas under spelmissbruk om inte detta?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 14:06   #53
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Jag var med och något liknande:

En familjemedlem till mig hade ett konto hos bet24, sedan skapade jag också ett konto där. (tydligen sa deras regler att man endast fick ha ett konto per hushåll).
Jag la in ca 1000 kr på mitt konto, inga problem än så länge.
Bettade på det under några månder, inga problem än så länge.
Sen efter ca 4 månader, när jag hade spelat upp mig till ca 4-5000 skulle jag begära mitt första uttag. Då blev det problem.
Det började med att det stod att mitt konto var låst när jag skulle logga in. Jag mejlade med dom och dom förklarade att eftersom det endast är tillåtet med ett konto så har det senast skapade kontot blivit låst.
Jag försökte förklara att jag inte kunde veta om någon i mitt hushåll hade ett konto eller ej.
Efter många mejl, samtal o.s.v, kom vi fram till att jag fick göra ett uttag från mitt konto innan det stängdes. Jag hade då några levande långtidsspel, så jag frågade om jag fick vänta tills dessa var avgjorde innan jag gjorde uttaget. Detta gick bra och jag sparade mejlen där detta bekräftades och återkom några månader efter när långtidsspelen var avgjorda. Jag gjorde då mitt uttag!

Nu är detta inte riktigt samma sak, då du själv faktiskt medvetet har brutit mot deras regler och skapat två konton.
Men jag bröt ju också (dock omedvetet) mot deras regler och dom var snälla och lät mig ta ut pengarna iallafall.
Hoppas du har lika tur!

Som tidigare nämnt i tråden, försök spara mejl/chattkonversationer o.s.v där de lovar att du ska få ut pengarna. Så du har något att hänvisa till sen
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 14:47   #54
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 248
Sharp$: 979


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om Unibet inte betalar ut pengarna så kommer det strömma in mejl till dom om folk som har skapat nya konton men istället för att vunnit så har de förlorat sina pengar. I så fall om de nu annullerar dessa spel i detta fall så ska det även göras för de som förlorat sina pengar. Vilket skulle bli enormt dyrt för dem. För det är ju antingen eller, de kan ju inte mena att om en spelare förlorar pengarna så behåller de dom och om en spelare vinner så tar de tillbaka dem... Win win situation i så fall för Unibet som verkligen inte kommer se fint ut och de kommer då tappa enormt mycket popularitet, något de borde vara rädda för.
Tallroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 15:47   #55
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tallroth Visa inlägg
Om Unibet inte betalar ut pengarna så kommer det strömma in mejl till dom om folk som har skapat nya konton men istället för att vunnit så har de förlorat sina pengar. I så fall om de nu annullerar dessa spel i detta fall så ska det även göras för de som förlorat sina pengar. Vilket skulle bli enormt dyrt för dem. För det är ju antingen eller, de kan ju inte mena att om en spelare förlorar pengarna så behåller de dom och om en spelare vinner så tar de tillbaka dem... Win win situation i så fall för Unibet som verkligen inte kommer se fint ut och de kommer då tappa enormt mycket popularitet, något de borde vara rädda för.
Då får vi följande scenario.

Kund: Ja hej det är så att jag för ett tag sen registrerade ett nytt konto fast jag redan hade ett sen tidigare.

Unibet: Jaha..

Kund: Ja alltså jag torska ganska rejält och nu vill jag ha tillbaka dom pengarna.

Unibet: Självklart ska du få det. Vi vill på alla sätt och vis uppmuntra till regelbrott. Uppge bara hur mycket det handlar om så skickar vi pengarna. Tar 2-3 bankdagar så har du kosingen.

Skulle inte tro det. Får han ut dom där pengarna så är det ren goodwill från Unibets sida och ingenting annat.

Strömma in mail! Är det så vanligt förekommande med multipla konton?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 15:51   #56
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 52
Sharp$: 609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg

Strömma in mail! Är det så vanligt förekommande med multipla konton?
Inte ännu kanske, men de lär ju snart bli fallet om vi alla kan frirulla
cocacolaman75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 17:37   #57
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Skulle inte tro det. Får han ut dom där pengarna så är det ren goodwill från Unibets sida och ingenting annat.

Strömma in mail! Är det så vanligt förekommande med multipla konton?

Nu vet jag inte om du spelar dum eller vad det är frågan om.
Jag säger återigen, kundtjänst säger att SAMTLIGA spel som är lagda ifrån ett konto där användaren har spärrat sig själv räknas som ogiltliga.
Han säger att det står så i deras policy och regelverk att dom då automatiskt betalar ut pengarna oavsett om kunden vunnit eller förlorat.
Och varför i helvete jämför du detta med multipla konton.
Om jag gör en livstids ban på ett konto och registrerar ett nytt. Är det också dubbla konton då?
Det gynnar ju mig inte ett skit.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 17:43   #58
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pro_Patria Visa inlägg
Nu vet jag inte om du spelar dum eller vad det är frågan om.
Jag säger återigen, kundtjänst säger att SAMTLIGA spel som är lagda ifrån ett konto där användaren har spärrat sig själv räknas som ogiltliga.
Han säger att det står så i deras policy och regelverk att dom då automatiskt betalar ut pengarna oavsett om kunden vunnit eller förlorat.
Och varför i helvete jämför du detta med multipla konton.
Om jag gör en livstids ban på ett konto och registrerar ett nytt. Är det också dubbla konton då?
Det gynnar ju mig inte ett skit.
Problemet är ju bara det att du inte spelat på det spärrade kontot utan ett annat.

Citat:
Om jag gör en livstids ban på ett konto och registrerar ett nytt. Är det också dubbla konton då?
Ja givetvis. Varför skulle man annars kunna banna sig på livstid om det ändå gick att kringgå?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 17:51   #59
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Uttryckte mig fel, dom sa att spel som sker när man är självavstängd annuleras automatiskt och man får pengarna tillbaka som man har fört över till det nya kontot.
Han sa att det blir ett spökkonto där spelen inte är verkliga.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 18:41   #60
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Börjar bli rörigt det här.

Finns det något mer skriftligt än detta? Perfekt, tack för dokumenten. Om allt är godkänt så skall det inte vara några problem att få detta utbetalat efter din självavstängning.

Och det där dokumentet, vad är det för något? Känns som han kan ha missförstått det hela.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 19:02   #61
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tycker verkligen du ska prata med Aftonbladet/Expressen om detta om du inte får ut dina pengar. Inte nödvändigtvis för att det skulle påverka deras beslut utan för att man måste visa hur illa dessa spelbolag behandlar sina kunder. Hur kan man låta samma person regga sig själv efter självavstängning och sedan konfiskera vinsterna? Att ta vinsterna påverkar ju inte alls det faktum att du redan spelat (och fått utlopp för ett ev. spelberoende.) Riktigt riktigt dåligt.

Senast redigerad av HL333982 den 2011-05-06 klockan 19:03.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 19:34   #62
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Vissa här verkar ju tro att jag är efterbliven.
Har spelat på diverse saker och ting sedan 1997 det vill säga dryga 15 år.
På spelbolag senaste par åren aktivt.
Är kund på 10talet olika sidor och känner till deras regelverk. Har dessutom själv jobbar som oddsättare under en sommar.

Tror ni då ( eller ja en individ Wagner ) att jag hade öppnat en tråd här på forumet och en tråd på 2 andra forum om jag var säker på att jag har fel och dom rätt?!
Hade aldrig lagt ner tid på det.

Men jag ringer Unibet.com på måndag/tisdag. Spelar in samtalet och lägger upp på Youtube sen här i tråden, då kan ni höra hur motsägelsfulla dom är.
Ringer dom btw två gånger med hopp om att prata med olika handläggare så ska ni se hur olika besked det rör sig om.
Gudeslov har jag en bra ekonomi och 28.000 är visserligen ett trevlig tillskott men ingenting som rör om det i hushållskassan. Detta börjar nu bli en ren principfråga.

Påminner om den gången jag gjorde en kupong på Unibet (bosniska ligan) och dom annullerade vinsten med hänvisning till att dom hade skrivit fel matchtid, synd bara att jag la kupongen 4 dagar innan match.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 19:51   #63
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Kanske har missat någonting nu, men var det inte över 50 000kr som det rörde sig om? Nu nämner du 28k.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 21:34   #64
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Kanske har missat någonting nu, men var det inte över 50 000kr som det rörde sig om? Nu nämner du 28k.
46.500 för att vara exakt, men jag lär ju få mina insatser om jag förstått dom rätt och insatserna uppgår till lite pengar det med plus så när jag låste första kontot hade jag ett par tusenlappar på det.
Så summa summarum blir det en hel del pengar.
Men jag skiter i både 50.000 och 28.000 och insatsen på 7-8000 och på exakt allt.
Nu är det principsak
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 21:38   #65
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

... och ni som betvivlade mig, här kommer ännu ett bevis.
Jag kopierade det du skrev Wagner innan du vet det med att du kan undgå självspärren genom att elektroniskt eller skriftligt begära det.
Det avfärdar Unibet med, jag citerar
Citat:
Denna regel pekar på det faktum att våra regler och villkor, då de blivit översatta till andra språk än engelska, enbart ses som informativt och är inte i alla fall i enighet med de ursprungliga och regelriktiga villkoren för spelare hos Unibet.
Med andra ord gäller inte dom svenska reglerna utan enbart dom som är skrivna på "det ursprungliga språket engelska" Så om man inte är engelspråkig utan säg ryss så gäller inte dom reglerna som står där på ryska i och med att det har blivit översatt. Så alla som inte kan engelska kan inte ta del av Unibets regler....

bra unibet Hoppas ni förstår mig nu....


Hej Peval,
tack för att du kontaktar Unibet.

Jag förstår den poäng du försöker understryka i ditt föregående mail till oss. Dock är dessvärre den medsända informationen något bristfällig.
Med anledning av detta har jag i detta email skickat med den/de regler som styrker vad min kollega tidigare i denna mailkonversation påpekat.

18.1
The Unibet Rules as published from time to time in English govern this Contract.
Translations into other languages are made as a service and are made in good faith.
However, in the event of ambiguity between the English version and a translation,
the English version has priority over any translation.

Denna regel pekar på det faktum att våra regler och villkor, då de blivit översatta till andra språk än engelska, enbart ses som informativt och är inte i alla fall i enighet med de ursprungliga och regelriktiga villkoren för spelare hos Unibet.

Vidare kopierar jag även in den regel som vi publicerat under samma paragraf men som skrivits på det ursprungliga och, som bevisat, regelrätta språket engelska:


2.12
An Account Holder may, in the Unibet account settings: (a) set a limit on the amount the Account Holder
may wager within a specified period of time; set a limit on the losses the Account Holder may incur within
a specified period of time; exclude the Account Holder from playing for a definite period of time.An Account
Holder who has set a limit as above in (a) and may change or revoke the limit in the Unibet account settings.
Increasing or revoking a limit has effect 7 days after Unibet has registered the change.Decreasing a limit has
effect immediately after Unibet has registered the change.Unibet shall not accept a wager from a player contrary
to a limit or exclusion set by the Account Holder as above.

Jag hoppas att denna information är av önskad auktoritet och att du erhållit svar på de förfrågningar du tidigare haft.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Är du nöjd med vårt svar? Meddela dina synpunkter genom att klicka här, och ta chansen att vinna 1000 kr!


Skulle du ha ytterligare frågor och funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss igen.

Med Vänliga Hälsningar,
Niklas
Unibet Support

Senast redigerad av Pro_Patria den 2011-05-06 klockan 21:46.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 22:13   #66
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
En kontohavare får i Unibet-konto inställningar: (a) fastställa en gräns för det belopp som kontohavaren
kan satsa inom en angiven tidsperiod, sätta en gräns för de förluster som kontohavaren kan förlora inom
en angiven tidsperiod, utesluta kontohavaren från att spela för en bestämd period av time.An konto
Innehavare som har satt en gräns som ovan i (a) och kan ändra eller återkalla den gränsen i Unibet-konto inställningar.
Öka eller återkalla en gräns har effekt 7 dagar efter Unibet har registrerat change.Decreasing en gräns har
kraft omedelbart efter Unibet har registrerat change.Unibet inte skall acceptera en insats från en spelare som strider
till en begränsning eller utestängning av kontohavaren enligt ovan.
Översättning från engelska till svenska (Google)

Och nedan hur det ser ut hos Unibet. Inte ens nära ju. 7 dagars karens har dom helt missat att få med.

2.12
En Kontohavare kan genom skriven eller elektronisk väg meddela Unibet:

att sätta ett tak för hur mycket Kontohavaren kan spendera under en specifik tidsperiod;
sätta en gräns för hur mycket förlusterna får uppgå till under en specifik tidsperiod;
sätta en gräns för hur lång tid Kontohavaren får spela;
att exkludera Kontohavaren från allt spel under en bestämd eller obestämd tidsperiod.

En Kontohavare som begränsat sitt spelande, som i ovan nämnda exempel, kan på skriven eller elektronisk väg ändra eller upphäva begränsningen.

Unibet kommer inte att godkänna ett spel från en Kontohavare som strider mot eventuella begränsningar som Kontohavaren satt upp.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-06, 22:21   #67
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Förstår du nu min frustration Wagner och att detta inte handlar om att bonushora?
Vi talar om ett seriöst bolag som bortförklarar mina hållbara argumenten med "Man måste läsa reglerna på det ursprungliga språket, det språket man översatte till gäller inte utan är bara informativt".

Hade ett bolag som Hasans kebab eller låt oss säga Jans måleri gjort sådant här hade jag förstått det, men vi talar om ett företag som omsätter miljarder....
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-07, 00:06   #68
D1
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 5
Sharp$: 6
Standard

Unibet är konkursmässiga skojare med noll koll och det är även det enda spelbolag jag är avstängd hos eftersom de dumma j*vlarna hade odds på NHL-matcher som redan startat och inte hajade det innan jag hade plockat ut vinsterna

Jag tror mig veta vart du ska vända dig btw men nu ska jag sova och hittar du det inte själv så skriv här och vad gäller ubåtens tillfälliga ytläge så kan jag varna för att alla de tävlingar de har är ett sätt för Jocke Björklund att ta med sina vänner och släktingar på resor/evenemang på bolagets, dvs spelarnas, bekostnad :-/

Och om det låter som om jag vore en konspirationsteoretiker - sök på Unibet + tävling, innebandy (gymnasiet i Falun + norrort (typ AIK) lr liknande...) just det Björklunds bitch var elitspelare i innebandy

F-U-C-K Unibet!!!
D1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-07, 08:40   #69
D1
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 5
Sharp$: 6
Standard

Yo, vänd dig till de som gett unibet speltillståndet på Malta - ön lever ju på spelbolagen
D1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-07, 09:27   #70
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pro_Patria Visa inlägg
Förstår du nu min frustration Wagner och att detta inte handlar om att bonushora?
Vi talar om ett seriöst bolag som bortförklarar mina hållbara argumenten med "Man måste läsa reglerna på det ursprungliga språket, det språket man översatte till gäller inte utan är bara informativt".

Hade ett bolag som Hasans kebab eller låt oss säga Jans måleri gjort sådant här hade jag förstått det, men vi talar om ett företag som omsätter miljarder....

Som tidigare påpekats, kontakta ibas och få ett slut på det hela.
http://ibas-uk.com/adjudicationForm.php
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 01:03   #71
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

OT RENSAT. Har ni inget att skriva som rör frågeställningen så kan är det bäst att låta bli. /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 01:13   #72
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Som tidigare påpekats, kontakta ibas och få ett slut på det hela.
http://ibas-uk.com/adjudicationForm.php

Är det bara till att fylla i det formuläret och vad exakt tycker du jag skall ange, eller rättare sagt vad är viktigast?
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 01:39   #73
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pro_Patria Visa inlägg
Är det bara till att fylla i det formuläret och vad exakt tycker du jag skall ange, eller rättare sagt vad är viktigast?
Du beskriver ditt problem klart, utförligt och väldigt tydligt. Du bifogar även all korrespondens du haft med spelbolaget. Du kommer att få en handläggare som kommer att kontakta dig i ärendet och om du ombeds skicka in fler uppgifter så gör du det.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 17:06   #74
 
fiddes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 180
Sharp$: 1423
Standard

Hoppas det löser sig verkar gå bra för unibet nu iallafall

Spelbolaget Unibet rusade 7,1 procent till 143:75 kronor efter att såväl spelöverskott som resultat före skatt kommit in över förväntan under onsdagsmorgonen. Resultatet före skatt om 10,8 miljoner pund var 24 procent bättre än väntat.
fidde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 21:00   #75
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Hej Peval, jag har inga svårigheter i att höra det löjliga i detta och vi har av denna anledning samt för att undvika framtida misstag bett om en korrigering i de Svenska reglerna. Dock är detta en punkt som talar för dig medans det är desto fler som talar emot. Att du går vidare med ärendet är inget vi kan påverka och helt upp till dig. Till framtiden rekommenderar jag dock att du inte länkar till trådar där du diskuterar hur du ska försöka lura oss.

Det är i grund och botten du som valt att stänga ner ditt konto för att du inte ansåg att du skulle spela på vår sida, av personliga skäl. Om du då skapar ett nytt konto och spelar på detta kan vi givetvis inte göra annat än låsa det så fort vi upptäcker detta. Att du har stängt ditt konto under en tidsbestämd period betyder inte att ditt konto är raderat, och därför håller inte ditt argument om att du inte hade två konto.

Att vi ska kunna blockera dig från att skapa nya konto är svårare sagt än gjort då det finns runt 4.5miljoner på kunder hos Unibet och du inte är ensam om ditt namn. Det vi kan blockera är din mailadress samt så får vårt system utslag i säkerhetskontrollen när du försöker göra uttag till en bank registrerad på ett redan befintligt konto. Om vi hade betalat ut vinsten öppnar det gratischanser för väldigt många spelare att kunna "spela gratis" genom att göra insättningar och sedan kräva tillbaka förlusterna alternativt plocka ut sin vinst. Att detta är ett ohållbart koncept bör inte förklaras vidare.

Du har dessutom godkänt regler och vilkor för självavstägning samt regler och vilkor för Unibets hemsida när du blev medlem.

Jag har sympati för dig då jag vet att du är en trevlig person och det hade svidit även för mig att bli av med en stor vinst. Dock måste du vara ärlig mot dig själv och inse att du begått flera regelbrott under tiden du inte ens skulle spela på vår sida. Mitt förslag till dig är att vänta tills din självavstägning är över och därefter försöka få tillbaka dina insättningar samt spela vidare på ditt huvudkonto.

Jag önskar dig en trevlig dag och hoppas att du har tur i spel på ditt riktiga konto när det öppnas upp.
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 08:24   #76
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Oj vad du brände dina skepp när du länkade till denna tråd..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Brobeck (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td