Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-07-07, 13:07   #121
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Pinnacle ligger nere va? Är det planerad service och vet någon i så fall hur länge?
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-07, 14:05   #122
 
pojkrummets avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 39
Sharp$: 635


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Pinnacle ligger nere va? Är det planerad service och vet någon i så fall hur länge?
Pinnacle Sports ‏@PinnacleSports 50m
@szabby Our IT department are working on some known site issues. Apologies for the inconvenience.

Pinnacle Sports ‏@PinnacleSports 19m
@szabby I am afraid I cannot tell you when the site will be back. I appreciate your frustration.

Pinnacle Sports ‏@PinnacleSports 1m
The website and customer service email are currently unavailable. We are working on a solution and apologize for the inconvenience.

https://twitter.com/PinnacleSports
__________________
On the way back to Las Vegas, Fezzik appeared to lose his nerve.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DamageINC (+2)

Senast redigerad av pojkrummet den 2013-07-07 klockan 14:12.
pojkrummet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-07, 16:55   #123
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 40
Sharp$: 741
Standard

Någon som kommer in på pinnacle?
zabroder är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-07, 17:27   #124
 
Mr.DEEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1033
Standard

Nopp... Förstår inte att en så pass stor sida har sådana mjukvaruproblem.
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-07, 18:03   #125
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Kanske en DOS attack igen månne?
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-08, 07:51   #126
 
Mr.DEEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1033
Standard

Vete fan, deras CS ger ju inte direkt någon detaljerad info.
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-20, 10:36   #127
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 2
Sharp$: 7
Standard

Hej!

Har gått väldigt bra på Pinnacle sports den sista tiden och har tänkt att göra ett uttag på 20-25000. Har aldrig tagit ut pengar därifrån tidigare. Bör jag vara orolig för att banken (Swedbank) rapporterar till skatteverket så det hamnar i min deklaration? Spelar det någon roll vilken typ av utbetalning man begär (banköverföring, neteller?)

Mycket tacksam för svar!
BobHund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-20, 10:54   #128
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BobHund Visa inlägg
Hej!

Har gått väldigt bra på Pinnacle sports den sista tiden och har tänkt att göra ett uttag på 20-25000. Har aldrig tagit ut pengar därifrån tidigare. Bör jag vara orolig för att banken (Swedbank) rapporterar till skatteverket så det hamnar i min deklaration? Spelar det någon roll vilken typ av utbetalning man begär (banköverföring, neteller?)

Mycket tacksam för svar!
Hej,

Inte för att de spelar så stor roll då jag tror du kan va sten lugn oavsett uttagsmetod men jag hade kört ut pengarna via neteller och sedan rakt ut till bank bara. Chansen att du skulle åka på skatt för de är i princip så nära noll du kan komma.
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-20, 10:57   #129
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BobHund Visa inlägg
Hej!

Har gått väldigt bra på Pinnacle sports den sista tiden och har tänkt att göra ett uttag på 20-25000. Har aldrig tagit ut pengar därifrån tidigare. Bör jag vara orolig för att banken (Swedbank) rapporterar till skatteverket så det hamnar i min deklaration? Spelar det någon roll vilken typ av utbetalning man begär (banköverföring, neteller?)

Mycket tacksam för svar!
Det bästa vore att tala med folk som arbetar på bank, att föredra är såklart Swedbankpersonal i det här fallet. Men jag tror att bankerna inte behöver rapportera så länge det handlar om summor under 10.000 SEK. Så testa att ta ut typ 8500 SEK nu, 8800 SEK om en månad eller två och sedan resterande 8000 SEK senare. Ser shady ut om man får ut 9999 SEK.

Alternativt skapa MB-konto i typ din flickväns namn, för över pengarna dit och ta ut hälften till hennes bankkonto så går det fortare.

Men som sagt, undersök noggrannare med bekanta/folk på nätet som arbetar på bank angående hur deras protokoll ser ut kring hanteringen av insättningar.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-20, 11:06   #130
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Det bästa vore att tala med folk som arbetar på bank, att föredra är såklart Swedbankpersonal i det här fallet. Men jag tror att bankerna inte behöver rapportera så länge det handlar om summor under 10.000 SEK. Så testa att ta ut typ 8500 SEK nu, 8800 SEK om en månad eller två och sedan resterande 8000 SEK senare. Ser shady ut om man får ut 9999 SEK.

Alternativt skapa MB-konto i typ din flickväns namn, för över pengarna dit och ta ut hälften till hennes bankkonto så går det fortare.

Men som sagt, undersök noggrannare med bekanta/folk på nätet som arbetar på bank angående hur deras protokoll ser ut kring hanteringen av insättningar.

Det finns ingen gräns som banken rapporterar till skatteverket, det är en myt.
På min tid 2005 snackades det om att gränsen låg på 150 000kr så eftersom jag alltid haft bra relation till min bankman frågade jag hur det låg till med det och han sa att så är det absolut inte.

Enda banken rapporterar till är finansinspektionen och det gör dom ifall det skickas/kommer in pengar som dom tror kan vara penningtvätt eller andra svarta pengar. Så med andra ord så länge banken inte tror du sysslar med skumma affärer utan vet att det är gambling du sysslar med kan du vara lugn.
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-20, 11:48   #131
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Det finns ingen gräns som banken rapporterar till skatteverket, det är en myt.
På min tid 2005 snackades det om att gränsen låg på 150 000kr så eftersom jag alltid haft bra relation till min bankman frågade jag hur det låg till med det och han sa att så är det absolut inte.

Enda banken rapporterar till är finansinspektionen och det gör dom ifall det skickas/kommer in pengar som dom tror kan vara penningtvätt eller andra svarta pengar. Så med andra ord så länge banken inte tror du sysslar med skumma affärer utan vet att det är gambling du sysslar med kan du vara lugn.
Detta kan jag bekräfta från säker källa, har flera vänner och släktingar som arbetat inom bankvärlden och det dom är skyldiga att rapportera är alltså sådant som de bedömer är någon form av oegentligheter.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-20, 12:03   #132
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Trots att bankrapporteringen är en myt hade jag nog tagit ut via MB eller Neteller. Båda har sina banker inom Europa och det ser klart bättre ut att pengarna kommer därifrån in på ditt konto än från Curacao (centralamerika?). Nu är det relativt liten summa om vi snackar SEK så tror du kan vara lugn oavsett men vid större uttag tror jag e-wallets är att föredra faktisk.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-20, 12:11   #133
 
zorbas avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1263

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 49 - 31 - 3
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 61.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Trots att bankrapporteringen är en myt hade jag nog tagit ut via MB eller Neteller. Båda har sina banker inom Europa och det ser klart bättre ut att pengarna kommer därifrån in på ditt konto än från Curacao (centralamerika?). Nu är det relativt liten summa om vi snackar SEK så tror du kan vara lugn oavsett men vid större uttag tror jag e-wallets är att föredra faktisk.
Karibien.

En fördel med MB är ju man kan fixa ett Mastercard länkat till sitt konto, så där kan man undvika en del uttag till bank. Vet ej hur det ser ut för Neteller dock.
__________________
"It's a numbers game, but shit don't add up somehow"


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zorba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 12:33   #134
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

I förrgår spelade jag på Melzer +1.5 set mot Monfils. Melzer vann första set (6-3) och ledde i andra (2-1) när Monfils gav upp. Eftersom matchen var en tresetare så hade jag tekniskt sett vunnit matchen när Melzer vann första set, men tydligen voidar Pinnacle spel som detta.

Fair enough, det står tydligt i deras regler, men kan någon förklara varför de har valt att voida i dessa fall? Jag försökte fråga supporten men de var lika värdelösa som valfri Maltasupport:

Citat:
Hello,

My bet with Ticket-ID: 318824442 got cancelled which surprised me a little. I looked it up in your rules and sure enough, you had that covered there. So I'm not disputing anything, but I'm curious to as why you void bets on -1.5/+1.5 sets when the player with +1.5 wins the first set and the other player retires later? I mean, since the match is best out of three, it means that that the result of the bet technically is decided, doesn't it?

Citat:
Dear Sir,

Your Tennis wager has been graded as per our Tennis rules. For your convenience please find pasted bewlo our Tennis rule number 3.
3. Sets Betting:
If a tennis match is not completed because of a player retirement or disqualification, all Set wagers will be considered void. Such wagers will be cancelled and the monies refunded.

Kind regards,
Customer Service Department
Pinnacle Sports
Hi,

Yes, as I stated in my message I do know that. I was just curious as to why your rules are formed to void these bets as they technically are already decided before the player retires. But it's not that important, and I'm not disputing anything.

Citat:
Dear Client,
Kindly be advised we regret you feel this way but the wager has been graded as per our rules.

Kind regards,
Customer Service Department
Pinnacle Sports
Hi,

Are you seriously reading what I'm writing? I'm not saying anything is wrong and I'm completely fine with the way it was graded

It was just a question out of curiousity, nothing else

Citat:
Dear Client,
We would like to inform you that the rules listed on our website are set by the company.

Kind regards,
Customer Service Department
Pinnacle Sport
Så, finns det någon rationell förklaring till dessa regler eller är det bara så det råkat bli?
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 12:52   #135
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
I förrgår spelade jag på Melzer +1.5 set mot Monfils. Melzer vann första set (6-3) och ledde i andra (2-1) när Monfils gav upp. Eftersom matchen var en tresetare så hade jag tekniskt sett vunnit matchen när Melzer vann första set, men tydligen voidar Pinnacle spel som detta.

Fair enough, det står tydligt i deras regler, men kan någon förklara varför de har valt att voida i dessa fall? Jag försökte fråga supporten men de var lika värdelösa som valfri Maltasupport:

Så, finns det någon rationell förklaring till dessa regler eller är det bara så det råkat bli?
Jag har varit med om liknande (de senaste gångerna har det varit till min fördel dock). Jag misstänker att de har automatiserad rättning och att alla HCP-spel på en match rättas samtidigt. Vissa HCP-spel kan vara avgjorda (som ditt) vid en avbruten match, men andra inte.

Skulle tippa att det är för att inte göra regler och kodning mer komplicerade än nödvändigt.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+10)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td