Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-25, 16:45   #241
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Det jag menar, du kanske kan hitta någon regel som har skrivits fel av bet365 som lyckas de dig rätt. Men faktum kvarstår ändå att lägger men spel på ö/u i NHL gäller alltid även övertid på alla seriösa bookmakers. Vissa ö/u gäller såklart reg time men då står de alltid med i samband med spelet. Alla har vi fått bita i de sura äpplet när man lagt sitt första ö/u spel i NHL som torskar tack vare detta och man inser att övertid tyvärr räknas.

Ingen blir dock gladare än jag ifall du lyckas få rätt då kanske jag kan freerolla till mig en 50k iaf på alla mina gamla bets som gått torsk genom åren genom att hänvisa till ditt case
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 16:49   #242
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Som svar på "om inget annat anges" så menar dom inte i sitt regelvärk utan i samband med att du lägger spelet. Skulle du spelat ett spel på ö/u i NHL skulle de garanterat stått med i spelet OBS Reg time only t.ex. Kan ju självklart bli åt andra hållet med hur tiltad hade inte jag varit om jag spelat samma som dig fast över och sett att jag fått den fel rättad ifall det inte uppenbart stod med i spelet att det bara gällde regular time.
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 17:12   #243
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Det jag menar, du kanske kan hitta någon regel som har skrivits fel av bet365 som lyckas de dig rätt. Men faktum kvarstår ändå att lägger men spel på ö/u i NHL gäller alltid även övertid på alla seriösa bookmakers. Vissa ö/u gäller såklart reg time men då står de alltid med i samband med spelet. Alla har vi fått bita i de sura äpplet när man lagt sitt första ö/u spel i NHL som torskar tack vare detta och man inser att övertid tyvärr räknas.

Ingen blir dock gladare än jag ifall du lyckas få rätt då kanske jag kan freerolla till mig en 50k iaf på alla mina gamla bets som gått torsk genom åren genom att hänvisa till ditt case
Detta är inte mina första Ö/U-spel på NHL, och det finns en hel drös med bolag som erbjuder Ö/U på 60 min. Asiater och seriösare bolag har ofta inkl. OT ja, men bet365 faller väl knappast in i den kategorin i min bok iaf, så jag kollade deras regler innan jag betade.

Det står ju svart på vitt i reglerna, men som vanligt förstår inte kundtjänsten vad jag menar. Är kundtjänstmänniskorna så här borta som de alltid verkar eller spelar de bara för att de vill att man ska ge upp?
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 17:14   #244
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Som svar på "om inget annat anges" så menar dom inte i sitt regelvärk utan i samband med att du lägger spelet. Skulle du spelat ett spel på ö/u i NHL skulle de garanterat stått med i spelet OBS Reg time only t.ex. Kan ju självklart bli åt andra hållet med hur tiltad hade inte jag varit om jag spelat samma som dig fast över och sett att jag fått den fel rättad ifall det inte uppenbart stod med i spelet att det bara gällde regular time.
Fast det menar de ju inte alls det. I reglerna kommer det ju paragrafen (som jag postat förr):

"Handikapp (3-vägs), Totalt (3-vägs), Dubbelchans (3-vägs), Insatsen tillbaka vid oavgjort, Matchodds (3-vägs), Totalt - Lag (3-vägs) avgörs baserat på resultatet efter ordinarie speltid."

Där regleras ju t.ex. Matchodds (3-vägs), så vad menar du skillnaden skulle vara mot paragrafen:

"Asian Handicap / Antal mål (Goal Line), avgörs baserat på resultatet efter ordinarie speltid."?
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 17:47   #245
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Jag skulle anta att dom menar att i alla andra sporter så är ö/u och asian hcp alltid under ordinarie tid men att i NHL så är det alltid ink övertid om inget annat anges. Nu kanske jag är partisk i min bedömning då jag sedan innan vet att ö/u spel i NHL (om inget annat anges) alltid är INK övertid på bet365 och har varit så i flera år.

Hur som så önskar jag att du lyckas få rätt i detta fallet

Men till alla där ute som kanske läser detta så är som sagt alltid övertid medräknat på bet365 på deras ö/u spel på NHL så ingen annan behöver blir tiltade i onödan.

Och ja kraven för att få jobba på kundtjänst brukar la vara att man lyckas ta flyget till Malta och de klarar ju de flesta av

Senast redigerad av kingofding den 2013-01-25 klockan 17:49.
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 00:52   #246
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

"Matchodds (3-vägs), Totalt - Lag (3-vägs) avgörs baserat på resultatet efter ordinarie speltid."

Varför spela Moneyline när man får högre odds vid spel 1-X-2? Ordinarie speltid inkluderar ju OT enligt B365 då?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DamageINC (+1)
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 03:24   #247
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
"I era regler står det:

"NHL/NCAAH/AHL - alla marknader före matchstart och som liveodds
Alla spel inkluderar förlängning/straffläggning om inget annat angivits I händelse av straffar läggs ett mål till vinnande lags resultat och matchens totala resultat.

Asian Handicap / Antal mål (Goal Line), avgörs baserat på resultatet efter ordinarie speltid."
Du har ju själv visat på deras regler som gäller - vad gråter du över? Även om de är korkade så borde du väl ha koll på vad som gäller, eller? Chicago avgjorde ju i sudden, alltså över 4.5 mål! Alltså solklart!

Lär dig reglerna innan du gråter ut nästa gång, är du snäll!

Edit1: Nyckelordet är ALLA - se nu var du tänkt fel...

Edit2: Seså - ge mig nu alla sharps ni har då detta alltid verkar vara fallet när man "äger" någon här på sajten! Nej, just det - glömde att jag inte ingick i "ryggdunkareliten" - sorry!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-01-26 klockan 05:48.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 10:50   #248
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Du har ju själv visat på deras regler som gäller - vad gråter du över? Även om de är korkade så borde du väl ha koll på vad som gäller, eller? Chicago avgjorde ju i sudden, alltså över 4.5 mål! Alltså solklart!

Lär dig reglerna innan du gråter ut nästa gång, är du snäll!

Edit1: Nyckelordet är ALLA - se nu var du tänkt fel...

Edit2: Seså - ge mig nu alla sharps ni har då detta alltid verkar vara fallet när man "äger" någon här på sajten! Nej, just det - glömde att jag inte ingick i "ryggdunkareliten" - sorry!
Alltså, trollar du eller har du inte läst vad jag har skrivit? Förstår inte att jag ska behöva dra detta igen.

1. Nyckelordet är inte ALLA, nyckelorden är om inget annat angivits. Direkt under regeln anges att Ö/U bedöms efter ordinarie speltid. Om ditt jobbkontrakt sa:

Alla dagar är arbetsdagar om inget annat angivits.
Söndagar är helgdagar, dessa är inte arbetsdagar, så då ska man inte jobba


Skulle du ändå tolka detta som om du ska jobba på söndagar då eftersom nyckelordet är alla? Det krävs inte mycket mer än en basal logisk förmåga för att förstå att detta vore en feltolkning.

Dessutom anges sedan samma sak efter Matchodds (3-vägs). Läs Niteowls inlägg så förstår du vilket problem som uppstår här. Om Matchodds (3-vägs) ska räknas som ett undantag från OT-regeln, varför ska då inte Antal mål göra det när exakt samma formulering används och det i samma stycke i regelboken?

2. Du har inte fått några sharps för du har inte ägt någon. Du har kommit in i denna diskussion med en mycket otrevlig attityd vilket kanske fungerar när man har rätt. I samband med de logiska förmågor du påvisar får det dig dock endast att framstå som ännu dummare.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 11:20   #249
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Alltså, trollar du eller har du inte läst vad jag har skrivit? Förstår inte att jag ska behöva dra detta igen.

1. Nyckelordet är inte ALLA, nyckelorden är om inget annat angivits. Direkt under regeln anges att Ö/U bedöms efter ordinarie speltid. Om ditt jobbkontrakt sa:

Alla dagar är arbetsdagar om inget annat angivits.
Söndagar är helgdagar, dessa är inte arbetsdagar, så då ska man inte jobba


Skulle du ändå tolka detta som om du ska jobba på söndagar då eftersom nyckelordet är alla? Det krävs inte mycket mer än en basal logisk förmåga för att förstå att detta vore en feltolkning.

Dessutom anges sedan samma sak efter Matchodds (3-vägs). Läs Niteowls inlägg så förstår du vilket problem som uppstår här. Om Matchodds (3-vägs) ska räknas som ett undantag från OT-regeln, varför ska då inte Antal mål göra det när exakt samma formulering används och det i samma stycke i regelboken?

2. Du har inte fått några sharps för du har inte ägt någon. Du har kommit in i denna diskussion med en mycket otrevlig attityd vilket kanske fungerar när man har rätt. I samband med de logiska förmågor du påvisar får det dig dock endast att framstå som ännu dummare.

Läs reglerna, din sopa...! Gråt ej mer sedan, du gör dig bara löjlig... ALLA är nyckelordet...

Edit: Stod dessa ord i samband med ditt vad?:

Citat:
Asian Handicap / Antal mål (Goal Line), avgörs baserat på resultatet efter ordinarie speltid."
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-01-26 klockan 11:25.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 11:30   #250
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jävligt otrevlig ton från pilkast, men bortsett från det har han rätt, nyckelordet i det här fallet är verkligen ALLA. Jämförelsen som någon tidigare gjorde med lagtext är högst relevant. Skulle något annat gälla ska det anges för det specifika spelet. Man kan ha synpunkter på det och tycka det är fittigt, men i avtalsmässig mening är det inget konstigt och för en jurist är det uppenbart vad som menas, därmed inte sagt att det är tydligt för gemene man.

Kort sagt, du har fel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 11:40   #251
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Ingen av er svarar ju tyvärr på sakfrågan, och angående Pilkast vet jag inte ens var jag ska börja? Jobbar på bet365 månne? Verkar ju ta det personligt.

Semicolon: Förklara för mig då varför man ska ignorera "Asian Handicap / Antal mål (Goal Line), avgörs baserat på resultatet efter ordinarie speltid."

Och om man ska det, då ska ju även Matchodds (3-vägs) regleras av detta ALLA eftersom det står på exakt samma sätt där. Det står ingenstans när man klickar på det spelet att det endast rör 60 min. Och vore det så så är ju det lika uppenbart fel.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 12:03   #252
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Ingen av er svarar ju tyvärr på sakfrågan, och angående Pilkast vet jag inte ens var jag ska börja? Jobbar på bet365 månne? Verkar ju ta det personligt.

Semicolon: Förklara för mig då varför man ska ignorera "Asian Handicap / Antal mål (Goal Line), avgörs baserat på resultatet efter ordinarie speltid."

Och om man ska det, då ska ju även Matchodds (3-vägs) regleras av detta ALLA eftersom det står på exakt samma sätt där. Det står ingenstans när man klickar på det spelet att det endast rör 60 min. Och vore det så så är ju det lika uppenbart fel.
nyckelordet här är "så länge inget annat angivits" som du ser att det står för trevägsmarknaden. jag säger inte att det är väl utryckt, jag säger bara att det i avtalsmässig mening är tillräckligt väl uttryckt för att du inte ska ha något case.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 12:12   #253
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
nyckelordet här är "så länge inget annat angivits" som du ser att det står för trevägsmarknaden. jag säger inte att det är väl utryckt, jag säger bara att det i avtalsmässig mening är tillräckligt väl uttryckt för att du inte ska ha något case.
Ok, det håller du med om i alla fall. Hur kommer du då runt problemet att exakt samma formulering ges i fallet Antal mål, och detta i samma "paragraf" av reglerna? Du påstår ju nu att det inte ska gälla i det ena fallet, men i det andra.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 13:19   #254
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Läs reglerna, din sopa...! Gråt ej mer sedan, du gör dig bara löjlig... ALLA är nyckelordet...

Edit: Stod dessa ord i samband med ditt vad?:

"Asian Handicap / Antal mål (Goal Line), avgörs baserat på resultatet efter ordinarie speltid."
Vadet var på Antal mål i NHL.
"Dessa ord" reglerar just, ja, vad som gäller för vad på Antal mål i NHL.

Du ber mig läsa reglerna, sen ber du mig ignorera reglerna så länge de inte poppar upp i samband med mitt vad. Rationellt.

Och ja, klart jag orkar fortsätta med detta då poletten aldrig tycks trilla ner hos t.ex. dig. Att du inte kan hålla en trevlig ton är för övrigt bara tragiskt.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 13:52   #255
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Ok, det håller du med om i alla fall. Hur kommer du då runt problemet att exakt samma formulering ges i fallet Antal mål, och detta i samma "paragraf" av reglerna? Du påstår ju nu att det inte ska gälla i det ena fallet, men i det andra.
Men det gör det ju inte, det står endast " Asian Handicap / Antal mål (Goal Line), avgörs baserat på resultatet efter ordinarie speltid."

Det är uppenbart att den första paragrafen

"NHL/NCAAH/AHL - alla marknader före matchstart och som liveodds
Alla spel inkluderar förlängning/straffläggning om inget annat angivits I händelse av straffar läggs ett mål till vinnande lags resultat och matchens totala resultat."

har företräde här.

emedan 3 vägsspelet som jag skrev tidigare är beskrivit enligt "3-vägsmarknader avgörs utifrån resultatet efter fulltid, såvida inget annat specifikt anges". Här finns ju dessutom mer av ett praxisargument då en 3 vägsmarknad aldrig kan avgöras enligt ett tvåvägsspel.

Det finns ingen inkongruens mellan paragraf 1 och 2. §1 har här uppenbart företräde. Om paragraf 2 haft en "inget specifikt anges som prefix" hade du möjligtvis haft en poäng, jag skulle dock ändå sagt att §1 haft företräde, men det hade helt klart varit mer av en gråzon.


Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Vadet var på Antal mål i NHL.
"Dessa ord" reglerar just, ja, vad som gäller för vad på Antal mål i NHL.
där har du dock fel, vad som gäller för NHL regleras av §1 "NHL/NCAAH/AHL - alla marknader före matchstart och som liveodds
Alla spel inkluderar förlängning/straffläggning om inget annat angivits I händelse av straffar läggs ett mål till vinnande lags resultat och matchens totala resultat."
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td