|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-05-19, 14:12 | #361 |
Intressant att Danmark vann. Har för mig att förra året då Loreen vann Eurovision, sa en av tv-kommentarerna att förhandsfavoriten vunnit 9/10 gånger. Kanske intressant spelvärde med tanke på att favoriten ofta ligger på runt 2ggr pengarna inför finalen och runt 2,5-3ggr pengarna innan semifinalerna.
|
|
2013-05-19, 20:23 | #362 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2610Tennis 2015 Stats: 81 - 118 - 5 ROI: 103.27% Vinstprocent: 40.70% |
9/10 gånger är nog bara ett talesätt, inget som är statistiskt riktigt är min gissning
|
2013-05-19, 21:51 | #363 |
Går nog att hitta riktigt bra värde i Melodifestivalen/Eurovision bara man håller koll och inte är för långsam.
Jag hann rygga en rek på en annan sida att Norge skulle få minst en 12:a till 2.25 i odds. De var då andrahandsfavoriter på samma bolag och stod i drygt 4 gånger pengarna. Ett par timmar senare var oddset nere i 1.44 och över/under 2,5 st 12or gav under dubbla pengarna ytterligare några timmar senare. Jag som tidigare var en förlorande spelare kommer nog inte klara mig borta från limitering om jag fortsätter spela såna utstick :P
2013-05-20, 12:19 | #364 |
Vann en hel del på Danmark, så jag är nöjd.
Fantastisk show Sverige och Malmö bjöd på i år. Bästa eurovisionen i historien! |
|
2013-05-21, 15:20 | #365 |
Lätt bästa eurovisionen någonsin! Produktionen var grym
|
|
2013-05-21, 22:44 | #366 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Super Moderator
|
Sorry för min bristande närvaro men det har varit mycket på senare tid. Finalen live i Malmö i lördags var fan helt sanslöst bra genomförd! SVT ska ha en stor eloge för en snygg produktion och, ja, grattis Danmark! Vi får hoppas på att det förläggs till Köpenhamn 2014 så det blir en favorit i repris.
Dags också att summera spelandet. Inte i närheten av samma fantastiska resultat som efter fjolårets mer självklara tävling. Men plus blev det i alla fall! Semifinal 1
Österrike hamnade på fjortonde plats i sin semifinal och hade hela 25 poäng upp till Estland som knep den sista finalplatsen. Detta odds var jag väldigt nöjd att jag hittade då i stort sett alla bookies trodde på österrikiskt avancemang.
Avancemang för Slovenien la jag in som allra sista spel och jag tycker fortfarande att det är en låt som borde gått till final. Sist i första semifinalen med ynka 8 poäng visade att Europa tyckte något helt annat. Trots fyra länder från forna Jugoslavien i samma semifinal så lyckades alltså ingen nation att ta sig till final...
... och därmed åkte också detta spel rent åt helskotta. Serbien föll på målsnöret i och med sin elfteplats i semifinalen - men att hamna topp-3 var ju inte ens nära. Det förvånar mig fortfarande med tanke på vilken semi dom hamnat i men jag ska inte vara allt för bitter nu. Semifinal 2
Låtmässigt kan det nog anses vara en skräll att Rumäniens operapop tog sig till final men som jag skrev när jag la spelet - Rumänien tar sig alltid till final. Noterbart är att Rumänien kom femma i sin semi och lyckades samla ihop hela 83 poäng!
Det var kanske lite för mycket hjärta i detta spel men fan, Makedonien borde ha gått till final, det står jag fast vid! Detta är liksom Eurovision i sin helhet komprimerat i 3 minuter. Näst sist i den andra semifinalen och Esma är nog rejält besviken... Jag fick dock äran att se bidraget live på Makedoniens och Bulgariens officiella efterfest i Malmö. Det svängde jävlar!
Ja. Grekland går alltid till final. Denna gång som tvåa (!) i sin semifinal. Ett praktexemplar på att det inte alltid är låten som avgör...
Detta var inte så värst långt ifrån. Finland blev nia i sin semifinal.
Atonalt så det förslog men ändå inte långt från att klara sig vidare till finalen i och med sin tolfteplats. Men Bulgarien hamnade på "rätt" sida strecket denna gång.
Hade Frälsningsarmén från Schweiz bara lagt några franc på att hyra in en koreograf till finalveckan i Malmö hade detta varit ett bättre spel. Nu var det så ruskigt tråkigt att se dem framföra denna mycket trevliga låt. Man sköt sig sannerligen själv i foten och hamnade på en 13:e plats i semifinalen. Final
Denna trodde jag aldrig på. Inte ens efter att ha sett de 26 bidragen live i Malmö. Hajpen hade lagt sig. Men visst, en tackar och tar emot.
Chansningen var ju inte heller direkt nära. Georgien landade till slut på plats nummer 15, precis bakom Robin.
San Marino gav alltså Italien 4 ynka poäng. Tack och bock för det. Dock ska det tilläggas att San Marino sägs vara en av de nationer där rösterna köps. Det ryktas om att andra nationer hyr in sig i olika nationella telefonväxlar och liknande och tokröstar på sitt eget bidrag. Jag kan tänka mig att för att få tolv poäng av San Marino (Grekland i år) behöver man inte få speciellt många röster med tanke på att nationen har runt 30 000 invånare. Totalt.
De norska tongångarna gick inte helt hem i Norge. I och med 7 poäng till Danmark tyckte norrbaggarna att Holland (8p), Malta (10p) och Sverige (12p) var bättre. En ganska så stor skräll i mina ögon.
Okej. Jag trodde Sverige skulle ge tolvan till Irland men den hamnade hos Norge istället. Det känns som att vi håller norrmännen närmre än danskarna.
Tjoflöjt. 5 poäng och plats 26 i finalen. Toksist!
Tog sig inte ens till final. Bästa Balkan-nation blev, såklart (!), Grekland.
Estland och Litauen till final. Inte Lettland.
Azerbajdzjan som totaltvå och Ukraina som trea. I mina ögon en skräll att Azerbajdzjan ändå länge utmanade Danmark om segern.
Borde varit årets självklara vinnare i mina öron och ögon. Ett helt eminent nummer och det kan inte bli mer italienskt än detta. Totalt en sjundeplats och jag tror att jag var den enda i Malmö Arena som höll på Italien. Närmaste Big-5 var Storbritannien på en 19:e plats så spelet satt som handen i handsken. Summering: Semifinal 1: 1-2-0 -0,5 Semifinal 2: 2-4-0 +/-0 Final: 4-6-0 +5,4 Totalt: 7-12-0 +4,9 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2013-05-21, 22:50 | #367 | ||||
Super Moderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
||||
2013-05-21, 23:05 | #368 |
Super Moderator
|
Min tes om köpta röster i San Marino stärktes när jag såg att det var enda nation som inte gav Danmark några poäng i finalen.
Nu stänger vi ner Eurovision för 2013 och går i dvala till 2014. Norge, Finland, Tyskland, Holland, Belgien, Ungern, San Marino, Lettland och Litauen har redan bekräftat sitt deltagande i Danmark 2014. Räkna med att Sverige sällar sig till den skaran inom någon dag. Albanien verkar dra sig ur. Kazakhstan och Liechtenstein kan kanske hälsas välkomna för första gången och möjligen är det som så att det blir ett kärt återseende i Luxembourg! "Tack och förlåt Sverige" Senast redigerad av dellgren den 2013-05-21 klockan 23:11. |
2014-01-22, 21:49 | #369 |
Super Moderator
|
Nu har jag förvisso lagt allt vad spel heter på hyllan sedan en tid tillbaka.
Däremot så kan ni ju se om ni får något vettigt odds på ett spel redan nu. Med följande lottning för Sverige så ser det sannerligen bra ut för ett avancemang till finalen i en tävling som är så mycket mer än att bästa låt tar sig vidare: Azerbajdzjan Har inte så många "vänner" att lägga sina röster på. Ryssland får ju den givna tolvan nu när Turkiet inte är med och tävlar. Ger också höga poäng till Ukraina och möjligen Lettland/Moldavien. Därefter är det öppet. Röstar ju absolut inte på Armenien. Armenien Röstar ju absolut inte på Azerbajdzjan och har också bara ett fåtal "vänner". Albanien Vem Albanien ger sin tolva till är då inte klart. Här man Sverige få höga poäng. Belgien Kan ge Sverige en och annan poäng. Estland Traditionellt en av våra "vänner". Island Ja, här trillar det in poäng såklart. Lettland Efter Ryssland och Ukraina är det jämnt strå mellan Sverige och Estland. Moldavien Hade osis att få sina absoluta favoriter Rumänien i andra semin. Ryssland och Ukraina är givna. Sedan är det öppet. Montenegro Inga Balkanvänner och har aldrig gått till final. Nederländerna Här trillar det nog också in en del poäng. Portugal Brukar spreta i sin röstning och vi kan kanske få en mindre poängsumma här. Ryssland Det kan även trilla in lite här också. Ukraina och Azerbajdzjan plockar höga poäng och sedan får väl Estland, Lettland och Moldavien lite poäng. Och efter det? San Marino Azerbajdzjan köper upp San Marinos röster som vanligt men kanske kan det bli något poäng här med. Ukraina Byter väl tolva med Ryssland och ger sedan Moldavien höga poäng. Därefter Azerbajdzjan och Baltstaterna. Småpoäng till Sverige. Ungern Här kan det nog också trilla in en del poäng. Lägg därtill att Spanien, Frankrike och Danmark också röstar i denna semifinal. Höga poäng från Danmark och mellanpoäng från Frankrike. Spanien får vi poäng om vi skickar en bra låt. Så summerat. Sverige, Ryssland, Ukraina och Azerbajdzjan givna till final. Och detta innan vi ens har hört låtarna (med undantag av Ukrainas som inte är något vidare bra men som tar lander till final ändå). Har ingen koll på om odds släppts men den tanken slog mig direkt när jag såg Sveriges lottning. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rojiblanco (+5) |
2014-01-23, 04:39 | #370 |
|
|
2014-02-08, 23:58 | #371 |
|
|
2014-02-09, 00:07 | #372 |
|
|
2014-02-09, 00:12 | #373 |
|
|
2014-02-09, 00:18 | #374 | |
Citat:
Och de nationella uttagningarna kan du följa t.ex. här: http://www.eurovision.tv/page/calendar http://oikotimes.com/category/news/national-finals/ Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
cochise (+20) |
||
2014-05-06, 11:24 | #375 |
Själv har jag nu lagt en del på Montenegro att bli topp 10. Hans repetitioner lär ha varit imponerande och låten sticker ju ut en del då han är en av få som sjunger på annat än engelska. Till 7 ggr känns det som ett klart intressant spel tycker jag.
|
|
|