Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-16, 20:51   #31
 
VSundens avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 23
Sharp$: 1018
Standard

Spelet sitter efter 36 min. Grattis ni som ryggade grabbar !
VSunden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-16, 22:13   #32
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-20, 11:26   #33
 
VSundens avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 23
Sharp$: 1018
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1353204



Ja dagens utbud inom fotbollen är riktigt tunn, jag har gått igenom matcherna i Spanien men inte hittat något som är spelbart. Däremot hittar jag ett möte i Turkiska cupen som kommer bli full fart framåt. Och det bäddar för mycket mål.

Förra gången jag spelade på Över i Trabzonspor så blev det bara 1-1, det vill jag inte se att det blir idag. Man har gått över linan 7/9 gånger och är ett lag som öser på. I cupen brukar det bli mera öppet också speciellt i turkiet.

Ekisehirspor är ett typiskt över lag som går över i match efter match och det hoppas jag dom fortsätter med idag, och inte slutar göra det bara för jag spelar på dom. I 6 raka matcher har man gått över 2.5 linan men i dom 5 senaste har det minst blivit 4 mål i matcherna. Och man gör inte bara mål framåt för man släpper in massa bakåt också. Ett fantastiskt roligt lag att se på som bara öser på !

Inbördes mötern är det väl blandat om det blir mycket mål men det jag hittade var att när Tranbzonspor är hemma så har 6/7 matcher gått över dagens lina.

Tycker oddsen är rätt höga med denna statistiken och därför måste jag testa det. 4 Units på Över 2.5 mål spelas till 1.88@Pinnacle

// VSunden

Senast redigerad av VSunden den 2012-12-20 klockan 22:10.
VSunden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-20, 22:10   #34
 
VSundens avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 23
Sharp$: 1018
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1353876




Dagen spel i Turkiet var det värsta jag varit med om.. Om ni följer mig på twitter kan ni läsa hur många chanser dom missade det kommer jag inte babbla om här.

Nu till morgondagen där det är sista matchen innan uppehållet i ligan för lagen och man kommer såklart gå för fullt och med det bästa laget man har.

Madrid kommer med alla tillgängliga om jag inte missat något? Man har Falcao som ställde till med sjukt stora problem för Barcelonas försvar på egen hand senast. En riktigt jävla bra spelare. Man har varit briljanta på hemmaplan iår där man endast har segrar iår. Dom fyra senaste hemmamatcherna har man även vunnit med minst 2 mål också. Det finns inte en chans att man inte kommer riskera att tappa poäng här då man inte vill att Real ska knappa in i ligan. Därför tror jag man kommer ösa på !

Celta Vigo är ett lag som haft stora problem på bortaplan, man har 1 seger och 8 förluster på 9 bortamatcher. Det är inte alls bra. Man saknar mittfältaren Alex Lopez med 14 matcher och Samuel Llorca men han har endast gjort ett inhopp. Man ligger på en 15e plats i ligan.

Nej det ska vara stor skillnad på dessa två lag och Madrid kommer ösa på som dom brukar på hemmaplan. Atl Madrid snittar 3.375 mål på hemmaplan i ligan i år och med Celtas dåliga bortaspel så tycker jag detta är ett riktigt bra spel.

-1.5 spelas till 4 U @Pinnacle

// VSunden
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rojiblanco (+10)
VSunden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-20, 23:46   #35
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 87
Sharp$: 268

Jambo #1
Stats: 110 - 124 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 47.01%

Standard

Helt inne på dina tankar inför morgondagen. Fyra senaste hemmamatcherna har Atletico vunnit med minst två mål också. Riktigt bra spel.
JamboJones är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-21, 00:04   #36
 
VSundens avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 23
Sharp$: 1018
Standard

Härligt att inte vara ensam om det
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
VSunden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-21, 00:43   #37
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Men du ska nog ändra datum på matchen, den 20:e var igår
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-21, 02:05   #38
cas
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 3
Sharp$: 33
Standard

"-1.5 spelas till 4 U @Pinnacle" för mig som är helt färsk på detta, vad betyder det ?
cas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-21, 02:54   #39
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cas Visa inlägg
"-1.5 spelas till 4 U @Pinnacle" för mig som är helt färsk på detta, vad betyder det ?
Det betyder att han spelar -1.5 asiatiskt handicapp (också känt som tvåvägshandikapp). Det är samma som om han skulle ha spelat -1 på Svenska Spel. För -1 (som är ett europeiskt handikapp eller trevägshandikapp) på SVS är det samma som -1.5, det vill säga för att spelet ska gå så måste Atletico i detta fallet vinna med minst 2 mål.

Läs mer om Asiatiskt handikapp (AH) på denna länk: http://en.wikipedia.org/wiki/Asian_handicap

Han spelar 4 U på matchen. U = Unit eller enhet på svenska. De som vill spela på ett mer seriöst sätt (även fast de är amatörer) spelar då med Units. Vsunden kör Units 1-5 där 1 är lägst och 5 högst. Vissa spelar med 1-10 Units eller 1-4 eller något annat (smak sak där jag personligen föredrar 1-5 Units). Jag brukar köra ett 1 U är 1 procent av den totala spelkassan så om den totala kassan är på 10 000 kronor så är en 1 U 100 kr och mitt maxbet är då 5 U (dvs 500 kr).

Sen kan man spela flatbet det vill säga att man spelar samma insats hela tiden på alla spel. Och vissa (till exempel Juret som har en trevlig speldagbok om österrikisk ishockey) spelar med ptw (=play to win) där ett enkelt exempel är att ett spel om han lägger har oddset 2 och han vill vinna 3 Units då satsar han helt enkelt 3 Units. Och så finns det 2-6 metoden som Lazlo väldigt framgångsrikt använder och som du kan läsa om mer om här: https://www.sharps.se/forums/taenkarh...etting-system/ .I tråden så tror jag att moderatorn KP länkar till en PDF som förklarar 2-6 metoden bra och även flera andra spelsätt och den är skriven av en före detta medarbetare på böckerna i Las Vegas. Om du inte hittar en så PM:a mig då jag har den nedladdad och kan skicka den till dig.

Pinnacle eller PinnacleSports är en bookie (rättare sagt THE BOOKIE) som helt enkelt kan beskrivas som helt fantastisk. Har höga insatsgränser i kombination med höga odds. De två nackdelarna som jag ser med Pinnacle är att den inte är skattefri då Nederländska Antillerna dvs inte är en skattefrizon samt att de "bara" erbjuder spel på tvåvägshandikapp, antal mål i matchen (dvs under/över 2.5 mål) och 1-X-2, samma spel på första halvlekarna samt antal mål per lag (gäller inte alla ligor).

Men läs https://www.sharps.se/spelskolan samt även https://www.sharps.se/bonustrading då den sista hjälper dig att öka din bankrulle. Och var inte rädd för att fråga, då sharps till skillnad från diktator Tobias Holms (du vet pajasen som var med i Big Brother) Rekatochklart består av personer med normal hjärnkapacitet.

Beklagar det långa svaret men är på skrivhumör
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-21, 03:09   #40
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cas Visa inlägg
"-1.5 spelas till 4 U @Pinnacle" för mig som är helt färsk på detta, vad betyder det ?
Sitter från mobilen, därför hänvisar jag dig att googla och kopierar inte in länkar, hoppas du förstår ändå.

-1.5 syftar till spelformen som kallas asian handicap (Googla på namnet). Förklaring: Detta är en form av handikapp, Celta Vigo får 1,5 mål extra, ungefär som på skolgården när åldersskillnaden var för stor. När du har slutresultatet så lägger du på 1,5 på det antal mål som Celta Vigo gjorde. Slutar matchen 2-1 så blir i detta spel resultatet 2-2,5. Dvs Celta anses ha vunnit matchen. Spelaren tror att Atletico Madrid vinner med två eller fler mål.

4U syftar till "units". Units (googla "units sportsbetting") är en procentuell del av din bankrulle, googla bankrulle och money management. Kort förklarat, en bankrulle är ditt spelkapital, ungefär som ditt konto på banken. För att inte kontot ska bli tomt efter lite otur med flera raka missade matcher så spelar du alltid bara med en liten del av ditt kapital, oavsett hur säker du är. Tilläggas bör dock att 1 unit ofta är någon/några få procent av ditt kapital och då spelas ändå relativt liten del av bankrullen, trots att du väljer att spela, som i det här fallet, 4 units.

Pinnacle är en bookie. Som Svenska spel, fast mycket bättre. http://www.pinnaclesports.com/
popquee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-21, 03:12   #41
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 178
Standard

Lol...
popquee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-21, 12:01   #42
cas
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 3
Sharp$: 33
Standard

Tack för svaren, ska läsa länkarna, tack !
cas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-21, 17:03   #43
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är också relativt ny...

Vad menas på Pinnacle: över 2,5 and 3? Alternativt handikapp -1 and 1.5?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-21, 17:35   #44
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Kan svara här:

över 2.5 and 3 innebär att du lägger Halva din insats på över 2.5 mål och Halva insatsen läggs på över 3 mål.

Skulle då matchen sluta tex 2-1 alltså 3 mål i matchen - så vinner du då på insatsen som lades på ö 2.5 mål medans den andra insatsen får du tillbaka då det blev exakt 3 mål.

Alltså halv vinst på det spelet.

Samma sak gäller -1 och -1.5

Halva insatsen läggs på -1 och Halva på -1.5
Vinner laget med endast 1 mål, så får du pengarna tillbaka för insatsen på -1, medans du då förlorar insatsen som lades på -1.5.

Alltså en halv förlust på detta spel.

I vanliga fall brukar över 2.5, 3 skrivas ut som = över 2.75
Och -1, -1.5 skrivas ut som = -1.25


Hoppas det förklarade lite
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-21, 17:36   #45
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Över 2.5 and 3 är detsamma som över 2.75 mål. Säg att du satsar 100 kronor på över 2.75 i kvällens match mellan Brest och PSG. Nu säger vi att oddset för över 2.75 mål är 2.00. Detta innebär att 50 satsade kronor hamnar på över 2.5 mål och 50 satsade kronor hamnar på över 3.0 mål. Blir det 0,1,2 mål så förlorar du men blir det exakt 3 mål så vinner du på hälften av dina satsade pengar dvs de som satsades på över 2.5 mål medan de som satsades på 3.0 mål blir en push och du får tillbaks dom. Och skulle det bli 4 eller fler mål så vinner du hela spelet och plussar 100 kronor istället för 50 kronor som du hade gjort vid exakt 3 gjorda mål.

Läs om -1 and -1.5 på följande länk om asiatisk handikapp och skulle du undra nåt mer bara fråga på då: http://en.wikipedia.org/wiki/Asian_handicap
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td