Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-18, 14:14   #1
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Zimzelen swischar runt tennis


Insprirerad av bftraders dagbok tänkte jag lagom till Franska Öppna dra igång en egen dagbok om tennis där jag framför allt vill bli bättre på att spela satta odds.

Intresse för tennis har varit stort genom åren då jag är uppvuxen i den svenska stortiden inom tennis. Betting på tennis kom för något år sedan när jag började spela online. Jag tippade främst fotboll med tennisen lite som sidoprojekt där jag oftast ryggade duktiga cappers.

Förra sommaren blev jag invigd in i betfairs värld av en gammal vän. Tog inte så lång tid innan jag insåg hur roligt det var att trada på tennis. Och duktig blev jag på det också. En blygsam 5-hundring tradades upp till flera tusenlappar inom någon månad och sen så var all annan betting så gott som bortblåst. Det blev tennistrading för hela slanten med en del tradingobjekt i fotbollen.

Nu har jag även börjat spela på satta odds då jag alltid tyckt det är intressant att spela hcp spel och setspel i tennis. Jag dammade av mina bwin och bet365 konton för 2 månader sedan med målet att bli duktig på att kunna lägga några spel och sedan inte behöva tänka mer på det till skillnad från tradandet som ibland kan suga ur all mental kraft ur en.

Jag är mest intresserad av WTA men försöker bli bättre på ATP. Djokovics framfart har gjort ATP lite roligare i år.

För att hitta mina spel använder jag mig framför allt av Tennisinsight (anv namn raglan för de som undrar) men även Oncourt som jag har labbat lite med inställningarna på. Nu tror jag mig hittat en som passar mig.

Målet med dagboken:

Bli bättre på att spela på satta odds. Dagboken ska sporra mig till att bli mer selektiv. Jag kommer att endast spela på bet365 och betfair. Det blir mest odds från bet365 då jag vill jobba upp kassan där. Betfair blir det om oddsen skiljer sig avsevärt. Bättre odds än mina kan ni alltså oftast hitta på andra sidor.

Unitstorlek blir 1-5. Kan justeras upp något om jag provar 2-6 systemet. Läs infot om spelen i så fall om storleken verkar hög. a

Jag kommer att försöka motivera mina spel så ofta jag kan.
Jag har även testat olika system för tennisen. Tyvärr under min största downperiod (Madridveckan). Jag kanske testar det igen senare.

Jag kommer även dela med mig mina tankar om vissa tradingobjekt på tennisen. Diskussioner om tennistrading uppmuntras.

Det blev ett långt intro men så får det vara. Nu kör vi.

Swisch!
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bftrader (+50), jonas326 (+10), Soap (+2), Boone (+50)
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 14:21   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 440
Standard

Du har ett roi på 117 efter 162 spel och då använder du bara 2 bookiesar. Imponerande måste jag säga
potatisodlarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 14:23   #3
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lycka till!
Det är djävligt svårt att plussa på tennis i längden. Det är ett mirakel att jag fortfarande ligger på plus, har förlorat 19 av dem 25 senaste spelen
Men du verkar ha koll, även om jag tror du kommer plussa mer på tradingen. Det gör jag iaf!
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 14:26   #4
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

För er som undrar om varför jag har lirat Bojana Jovanovski.

Detta är ett till 90% fanbet. Det finns inget som talar för att hon ska slå Garrigues förutom att hon slog henne i Dubai i deras enda möte. Men det var på HC samt en Bojana i form.

Garrigues är en suverän grusspelare och trivs mycket bra i Strasbourg. En turnering hon har vunnit '05,'07,'08.

Tanken med detta spelet är som sagt fanbet , MEN skulle Bojana mot förmodan lyckas knäcka Garrigues som har varit väldigt hårt matchad under våren tycker jag så är det inte mycket som står i vägen för en final i Strasbourg nu när Ivanovic drog sig ur. Ivanovic var enda hotet på denna sidan av lottningen för en final.

Jag tror att vinnaren här ser vi i finalen i Strasbourg.

Nu har starttiden redan gått tror jag så jag riskerar nog inte göra bort mig med att ni hakar på det spelet om ni skulle lajva gör det mycket försiktigt. Tråkigt och märkvärdigt nog visas inte denna matchen. Man får nöja sig med livescore stats.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 14:36   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Härligt att du kör igång en dagbok!
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 14:38   #6
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Men du verkar ha koll, även om jag tror du kommer plussa mer på tradingen. Det gör jag iaf!
Yes, trading plussar jag pengar på absolut. Men jag vet inte hur man ska kunna ha en tråd om just bara trading då du själv vet att vissa objekt dyker oftast upp under en pågående match.

Tittar jag på en match och ser ett tradingobjekt dyka upp ska jag försöka vara snabb att posta det här.

Jag höll på och skrev på dagboken när jag tradade på Petrova och hann inte posta det här. Där var ett klassiskt lir att laya vinnaren av första setet t.ex. Fina for me
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 15:29   #7
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Först vill jag bara säga GRATTIS SOFIA ARVIDSSON! Riktig skalp i att slå Jankovic idag.


Ogiltigt spel-ID: 389553



Lepchenko är ingen höjdare precis men den stora frågan är var Wozniacki befinner sig mentalt på sistone. Hon har tränat stenhårt med målet i sikte att vinna Franska Öppna. Året började i rasande fart och det är många som förutspådde med superlativer att Wozniacki var en klass för sig.Att hon har blivit aggressivare bl.a. i år. Men, tyvärr så har hon inte gjort bra ifrån sig när hon har mött just aggressiva spelare. Petkovic, Goerges och senast Sharapova gjorde livet surt för henne.
Hon har helt enkelt sett lite uppgiven ut i de matcherna som om hon nästan har gått in i en liten vägg. Nu, en vecka innan hennes stora mål Franska Öppna kan man undra var hennes tankar är någonstans. Möjligt att hon tar denna turneringen som en genomkörare och bara sopar rent banan med Lepchenko. Eller så fortsätter Wozniacki krackelera. Det var ett tag sen man såg henne fullständigt krossa motståndet.

För 2 år sedan blev det 6-3, 6-1 på just grus till Woz. Tar Lepchenko 5 game idag? Jag hoppas på det
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 16:13   #8
 
isathans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 31
Sharp$: 1372


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kör hårt! Tennisdagböcker uppskattas

Lycka till!
isathan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 16:15   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 440
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Lycka till!
Det är djävligt svårt att plussa på tennis i längden. Det är ett mirakel att jag fortfarande ligger på plus, har förlorat 19 av dem 25 senaste spelen
Men du verkar ha koll, även om jag tror du kommer plussa mer på tradingen. Det gör jag iaf!
Men tennis är väl en sport som lämpar sig bra för betting?
potatisodlarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 17:04   #10
 
arferts avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 305
Sharp$: 844

arfert - speedway
Stats: 145 - 115 - 4
ROI: 113.50%
Vinstprocent: 55.77%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Först vill jag bara säga GRATTIS SOFIA ARVIDSSON! Riktig skalp i att slå Jankovic idag.
Håller med, men samtidigt känns det som att flera spelare inte är intresserade av att gå långt nu, utan vill lägga fokus och energi på Roland Garros. Det gör tippningen lurigare.
arfert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 17:07   #11
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av potatisodlarn Visa inlägg
Men tennis är väl en sport som lämpar sig bra för betting?
Lämpar sig bättre för trading!
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 17:34   #12
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tennistrading är en ren guldgruva om man lyckas bemästra den vilket är rena pärsen mentalt. Man kan inte understryka det nog hur viktigt det är med disciplin i tennistrading.

En positiv sak som jag ser det med tennis i betting är ju att man precis som i NHL/MLB har matcher i princip dagligen att välja från till skillnad från fotbollsbettingen som är mer centrerad runt helger.

Ett game till av Lepchenko så ska överspelet sitta...
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 17:40   #13
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Tennistrading är en ren guldgruva om man lyckas bemästra den vilket är rena pärsen mentalt. Man kan inte understryka det nog hur viktigt det är med disciplin i tennistrading.

En positiv sak som jag ser det med tennis i betting är ju att man precis som i NHL/MLB har matcher i princip dagligen att välja från till skillnad från fotbollsbettingen som är mer centrerad runt helger.

Ett game till av Lepchenko så ska överspelet sitta...
Du har rätt att disciplin är det viktigaste. Och även om man har stort minus på båda sidor måste man ta position när läge kommer.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 17:46   #14
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3894

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Tack för överspelet!
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 18:14   #15
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Swisch för att börja med en vinst i dagboken då!

Wozniacki har nog en hel del att fundera över efter den här matchen. Även om Franska lurar runt hörnet så spelar inte en världsetta så här om man vill vinna Roland Garros. Nix pix.

Jag går nog in med en liten slant och layar Wozniacki till 1.04. Hon ser inte speciellt stabil ut. Matchen går på eurosport för övrigt
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 18:22   #16
 
arferts avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 305
Sharp$: 844

arfert - speedway
Stats: 145 - 115 - 4
ROI: 113.50%
Vinstprocent: 55.77%

Standard

Tror kommentatorerna satte huvudet på spiken - Wozniacki ser inte ut att gilla utmaningen, utan ser det antagligen mest som en transportsträcka.

(Sorry, ska inte kladda mer i dagboken)

Senast redigerad av arfert den 2011-05-18 klockan 18:23.
arfert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 18:27   #17
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kladda på så länge det rör spel jag själv spelar på. Fritt fram!
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 21:22   #18
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 390005



Ogiltigt spel-ID: 390007



Två spel där jag är förvånad över oddsen. Här är det värde så det stänker om det.
Jag spelade faktiskt emot Andujar mot Benneteau för att jag har tyckt att hans form har svajat lite men efter att jag såg matchen idag så verkar det inte vara något fel på honom. 2 matcher i Nice nu och 100% serve hold. Almagro då? Han såg inte alls inspirerad ut mot en Berloq som jag trodde att han skulle ta i två raka. ALmagro är ju något av en gruskung men han har faktiskt inte sett så vass ut under grusperioden i europa under våren. Andujar däremot är en spelare jag gillar och som faktiskt har en väldigt bra statistik mot landsmän. 91-44 mot Almagros 59-46. Andujar har 6-1 i senaste matcher mot landsmän. Tittar man sedan på Almagros turneringar innan Roland Garros så spelar han faktiskt aldrig förtureningar förutom World Team Cup då. Jag undrar hur motiverad han verkligen är i Nice.
Min Oncourt säger mig också 51-49 för Almagro. 3,25 på Andujar är taget för en medelinsats.

Sofia Arvidsson slog som bekant Jankovic igår. Jag spelar inte henne enbart på det resultatet utan för att hon säger själv (läser hennes blogg ibland i Hallandsposten) att hon spelar den bästa tennisen på länge. Madrid hade varit en ännu bättre upplevelse för henne om hon inte hade stött på Azarenka. I Bryssel visar hon fortsatt fin form bevisligen. Nu möter hon Shuai Peng som jag inte riktigt vet var hon står men resultaten imponerar inte på mig där segrarna mestadels varit mot halvskadade spelare (Mirza, Petrova) och spelare i en dvala (Kuznetsova, Rezai bl.a.).
De har 1-1 i h2h Sofia vann i Zurich '08 och Peng vann '10 i fed Cup. Båda matcherna gick till 3 set.
Helt klart en 50-50 match för mig här med och återigen är oddset på tok för bra att inte hugga på 3.50

Nu har jag inte ens kollat betfair men dessa tar jag på bet365. Jag kanske lägger till något mer spel på hcp när linorna släpps på bet365. Jag skulle tro att båda matcherna går mot överspel.

edit: För att förklara Oncourt för er som inte vet vad det är. Det är alltså ett program som för statistik över alla tennisspelare. Det har ett inbyggt Prediction program som kalkylerar en utgång enligt dina egna inställningar du väljer. Man väljer själv vad som ska ha mest inverkan på kalkylen. t.ex. inbördes möten. form. hur bra man spelat i en turnering m.m. Den räknar sedan ut sannolikheten i matchen efter dina anställningar. Almagro har idag alltså 51% chans att vinna mot Andujar efter mina inställningar.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+2)

Senast redigerad av zimzelen den 2011-05-18 klockan 21:29.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 08:02   #19
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 390333


Tacksamt hcp på Sofia. Den här borde hon klara tycker jag.

Ogiltigt spel-ID: 390346


Hemmaspelaren Prodon möter en up'n'comer i '92:an Velotti som faktiskt vann Franska Öppna för juniorer förra året. Värt en liten slant till det oddset.

Ogiltigt spel-ID: 390353



Det finns en hel del spel idag med lockande odds då det är lite lotteri i vilken spelare som väljer att vila sig inför Franska Öppna. Dulgheru kan mycket väl ta en Zvonareva som har haft det motigt på sistone med många 3setare bakom sig.

Wozniacki-Wickmayer vill jag nog inte röra. Wozniacki spelar inte bra just nu och Wickmayer spelar på hemmaplan. Jag ser inte Wozniacki som en spelare som gör bjudmatcher för att hon ska vila. Så hårt matchad har hon faktiskt inte varit tycker jag. Vill Woz vinna här så kommer hon ge allt för hennes egen skull. Hon måste verkligen komma igång med ett bättre spel. Men med tanke på hennes spel kan en Wickmayer mycket väl skrälla här. Men jag avstår

Lägger även till Garrigues som segrare i Strasbourg. Hon stortrivs här och har redan 3 titlar i Strasbourg. Hon mosade min Bojana igår 6-0, 6-2 och efter att Ivanovic har dragit sig ur har hon ganska så enkelt motstånd hela vägen till finalen. Jag borde tagit henne till 6.50 innan matchen mot Bojana men där var mina förhoppningar andra. Nu får det bli 4.50
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 11:18   #20
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Synd där med Arvidsson. Hon hade 40-15 på Pengs serve vid 4-4 i andra set. Synd att hon inte kunde förvalta någon av breakbollarna.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 13:39   #21
 
pepphes avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Umeå
Inlägg: 21
Sharp$: 1503
Standard

Dulgheru går det ju inge vidare för iallalfall.. :/
pepphe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 13:50   #22
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nä, idag var ingen bra dag idag men det var kanske väntat med tanken på högoddsarna.

Vad gör Dulgheru på banan egentligen? Inte en enda poäng vunnen som mottagare 12 av 56 poäng vunna totalt. Riktigt pinsam. Almagro såg riktigt bra ut idag till skillnad från igår.

Ingen rolig tennisdag. Det blir back idag. Nya tag i morgon.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 06:22   #23
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gårdagen vill jag gömma fort. 1-6 och lite sisådär 10 units back. Jag vill ju vara mer selektiv i och med dagboken och det var jag verkligen inte igår. Det blev en hel del högoddsare jag spelade på men jag hoppades på att åtminstone en av dem skulle gå in.

Nu är det bara att skaka av sig gårdagen och sikta in sig på dagens spel

Ogiltigt spel-ID: 391526



Oddset på Prodon öppnades på 2.45 på Pinnen. Nu är han nere i 1.98 och ännu lägre på andra siter. 1.85 på bwin. Jag vet inte varför han har sjunkit så mycket i odds. De anser väl att det är en 50-50 nu. Det kanske inte finns så mycket värde i det här spelet till 1.90 men värt en slant om det är något bolagen ser som inte jag vet om. Jag sätter 2 units vilket kanske är modigt.

Ogiltigt spel-ID: 391525



Här gör jag bftrader besviken och spelar emot Bartoli. Jag har Garrigues som vinnare av Strasbourg och jag ska försöka dra med mig pengar från henne så länge hon räcker till. Bartoli har 5-2 i h2h men de 2 förlusterna kom på just grus och då blev det ordentligt med däng. Garrigues kommer göra det jobbigt för Bartoli som spelar med sina dubbelfattade forehands. Med tanke på formen av Garrigues och hur bra resultat hon har sedan tidigare i Strasbourg blir detta ett givet spel för mig. Jag tar det blygsamma handikappet på -1,5 @1.83 på bet365 för kassans skull men värdet har ni på betfair för 1.82 på Garrigues utan krussiduller. Oddset stiger fortfarande på betfair så jag väntar en liten stund till innan jag trycker av med 5 units.

VÄntar också på att Pivovarova-Stephens ska släppas på bet365 (om den gör det). Jag gillar verkligen Stephens som sällan gör bort sig. Jag tror att det kan bli en mer än hyffsad spelare av henne. 1.98 på betfair just nu.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe

Senast redigerad av zimzelen den 2011-05-20 klockan 06:25.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 12:19   #24
 
mangofreaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 538
Standard

Får hålla tummarna extra hårt idag för Garrigues. Jag spelade på henne igår, fick 1.88 i odds på betfair.
mangofreak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 12:52   #25
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 68
Sharp$: 335


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

på Prodon
Zeppan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 13:36   #26
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 19
Sharp$: 455
Standard

Tack för Prodon. Garrigues blir dock fullständigt sönderspelad i första set av Bartoli. Har aldrig sett någon bli så utspelad tidigare. Får hålla tummarna att hon kan skaka av sig det här till andra set.
pappakenoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 13:37   #27
 
arferts avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 305
Sharp$: 844

arfert - speedway
Stats: 145 - 115 - 4
ROI: 113.50%
Vinstprocent: 55.77%

Standard

Måste erkänna att Bartoli spelar bra, men samtidigt ser inte Garrigues speciellt intresserad ut på banan. Hoppas det vänder. Sen känns som att spanjorskan spelar Bartoli i händerna - höga bollar som Bartoli kan trycka till med sin dubbelfattning.

Senast redigerad av arfert den 2011-05-20 klockan 13:38.
arfert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 13:54   #28
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kom precis hem och det jag sett på iphone appen ser det ju heltåt h-e ut ju! 95% 1a servar men endast 3 bollar vunna? vad händer?
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 14:31   #29
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg




Ogiltigt spel-ID: 391525



.
hur kunde du svika Marion?
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 14:43   #30
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tråkigt att jag drar igång dagboken mitt i en nedåtperiod. Bättre träffar idag men tråkigt nog var båda maxbeten röda så det blev ett lite för stort fall idag. Hoppas att ni som hakade på var mer försiktiga med insatsen.

Den där Bartoli... Varför spelar jag emot spelare som är så roliga att titta på? Jag får hoppa på bftraders Bartoli fanclub i fortsättningen. En Bartoli i form kan slå vem som helst.

Sloane Stephens vann, tur att jag tog den på betfair till 1.98. Innan matchstart var den run 1.75. Henne ska man se upp med. Hon kommer att klättra mycket i rankingen detta året.

Gött med Peng också. Jag vågade inte ta en rak seger efter min 1-6 dag igår så jag fegade med ett hcp-spel.

Två damer som spelar med dubbelfattad forehand vann idag (Bartoli & Peng). Intressant.

Hantuchova - Petkovic upp nu i Strasbourg. Jag går in med en slant på Hantuchova live. Hon har en liten formtopp nu.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 14:44   #31
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag svek henne dubbelt upp! Jag satte 5 units på betfair också!
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 22:52   #32
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 392384



Ogiltigt spel-ID: 392388



Kräftgången håller i sig. Jag skyller på att det är veckan innan Roland Garros.

I morgon blir det 2 spel. Jag såg bara 2a setet av Bartoli- Garrigues och av det jag såg var Bartoli riktigt bra. Petkovic mot Hantuchova var ungerfär så bra som hon brukar vara, hon har en fortsatt fin form men jag var mest irriterad på Hantuchovas approach i vissa game/bollar. Hon var så förutsägbar på avgörande bollar och fårvånandsvärt stillastående. Så fort en boll var någorlunda vinklad mot kanten kunde hon aldrig replikera likvärdigt. Det var bara deff rakt igenom. Men när hon väl bestämde sig för att kliva in och diktera spelet var Petkovic stundtals utspelad. Det är just därför jag tror att Bartoli tar detta. Till skillnad från Hantuchova så lär Bartli inte deffa. Det här är en tjej som går 100% på allt. Det gillar jag. pang pang pang!

Från pang går jag till Peng. Formen verkar peka spikrakt uppåt. det är 2-2 i h2h och förlusterna gick på 4 och 5 game i Wozniackis fördel. Nu sitter linan på +4,5 på Peng. Det känns som ett väldigt stabilt spel för mig i och med Wozniackis tveksamma form och Pengs kraftigt uppåtgående form. Antalet games mellan dessa damer har sett ut så här i kronologisk ordning... 27 (peng segrare), 34 (Peng), 20, 19. Känns inte som att Woz är i en så pass bra form för att köra över Peng precis i dagsläget. En lina på 20,5 till 2ggr pengarna känns lockande.

Ogiltigt spel-ID: 392565



Varför inte
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 15:32   #33
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Roland Garros har äntligen kommit igång på riktigt. Jag har tyvärr inte haft orken att titta igenom matcherna för dagen. Jag har inte hittat någon speciell match som jag har fastnat för så det blev väldigt sparsamt spelat idag. Jag kommer nog trada idag för det mesta så får vi se vad som finns i morgon.

Kanske att jag spelar över på Lepchenko- Pennetta. Lepchenko stod för en bra insats mot Wozniacki och spelade mycket smart. Normalt ska Pennetta ta detta lätt men första matchen på turneringen kan det oftast ta lite tid att komma igång. 3 setare i första omgången är inte ovanliga.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 11:42   #34
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det har inte varit mycket tid för att skriva i dagboken och idag hann jag inte skriva något innan deadline var för de flesta spelen i min spreadsheet.

Gårdagen gick så gott som even. Synd att Bammer kom igång sent men vad ska man förvänta sig efter en frånvaro på 3 månader. Grämer mig över att jag inte tog Lepchenko till åtminstone ett hcp. Pennetta är helt ur form just nu.

Idag kör jag hårt på dubbeln Petrova och Llodra. En liten på bet365 i ett 2-6 system och en maxbet på betfair för det mycket bättre oddset.

Ogiltigt spel-ID: 395192



Lisicki är riktigt bra just nu och hon har redan spelat in sig på Roland Garros i kvalmatcherna. Amanmuradova kommer in i turneringen med en riktigt svidande förslustsvit där hon knappt har tagit något game. Jag tror att Lisicki klarar spreaden precis.

Ogiltigt spel-ID: 394978



Verkar som att alla håller med om att Peng spelar en riktigt bra tennis just nu. Paszek är normalt en ok spelare men med Pengs form just nu borde hon ta detta i 2 raka.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 12:14   #35
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagens lika som bär. Slog på court n6 på eurosport och där var visst Dolgopolov som skulle spela match. Men nej, det var ju Barrois. Samma grimas.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 08:59   #36
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Enorm otur igår på McHale som hade 5-0 i avgörande set samt 2 matchbollar. Errani vänder hela tjofräset till 9-7 och grusade även mitt hcp.

Igår svor jag på att inte fortätta med dagboken då den verkar ha jinxat mig ordentligt. Men det var igår. Skam den som ger sig..

Ogiltigt spel-ID: 396144



Sloane Stephens är en tjej som jag tror kan gå riktigt långt i karriären. Premiär i Franska för henne och möter här Baltacha som aldrig tagit sig längre än just 1a omgången. Nu spelar de på bana 6 och det lär ta bort pressen lite från Stephens.
Detta tar jag i en dubbel med en av mina favoritspelare Cibulkova som jag hoppas kunna köra över King som tydligen fortfarande har motivationsproblem.

Ogiltigt spel-ID: 396132


Jag gillar verkligen Gajdosova men här spelar jag Razzano som nyligen miste sin fästman och gör här en känslomässig match på självaste Court Phillipe Chartier med ett enormt publikstöd. Gajdosova har ju också mist sin man, men då genom en bråkig skilsmässa.
1-1 i h2h och båda tillställningarna har varit jämna. Kan Razzano klara av det känslomässiga och resa sig ytterligare med publiken bakom sig borde hon ta +4,5 utan problem men det är klart en liten chansning.

Ogiltigt spel-ID: 396149


Här säger jag bara välkommen tillbaka Kim. Hon slog Yakimova tidigare i år just under sin skadeperiod med 6-1, 6-1. Det enda som kan förstöra detta spelet är om Clijsters tar det riktigt lugnt för att inte riskera sin skada. Är hon på spelhumör lär detta bli ytterligare en uppvisning. 2-0 ger ett uselt odds så jag testar med -6,5 här.

Sen funderar jag på Johanna idag mot Ivanovic. Ivanovic dras med en skada och har inte kunnat träna med racket inför Roland Garros. Ivanovic är ju känd för att kunna ta första med 6-0 för att sedan förlora lika stort. Hon är mentalt hopplös just nu medans Johanna är en riktig fighter. +5,5 på Johanna känns lockande.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe

Senast redigerad av zimzelen den 2011-05-24 klockan 09:00.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 09:49   #37
 
arferts avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 305
Sharp$: 844

arfert - speedway
Stats: 145 - 115 - 4
ROI: 113.50%
Vinstprocent: 55.77%

Standard

Dagboken uppskattas. Jag hade också kört det om jag känt mig hetare, men som vanligt när jag gör spelen "offentliga" så går det åt helvete

Ryggar dubbeln, den blir riktigt intressant... Har inte så bra koll på Stephens, men verkar vara som du säger; en spelare som kan klättra i karriären. Gajdosova däremot känns i grunden som en så pass mycket bättre tennisspelare att hon ska klara av Razzano, trots två komplicerade bakgrunder inför matchen.
arfert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 12:55   #38
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Kan löken försöka hålla sin serve en gång åtminstone?

Edit: Alltså Cibulkova

Senast redigerad av Piturek den 2011-05-24 klockan 13:10.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 13:05   #39
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 46
Sharp$: 360
Standard

Johanna spelar ju riktigt bra!
Kan hon bara börja få in lite första servar tror jag hon kan ta hem detta.

edit: och såklart funkar ingenting direkt när man säger så.

Senast redigerad av highbury90 den 2011-05-24 klockan 13:15.
highbury90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 16:36   #40
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 11
Sharp$: 18

Tennis v.3
Stats: 11 - 6 - 0
ROI: 132.43%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Hej Hopp. Zimzelen här. Mitt account har blivit avreggat på något vis så jag har detta nu tills webmastern kan fixa mitt problem om det är möjligt. Konstigt nog kunde jag regga ett nytt konto på samma mailadress. Tråkigt om jag skulle tappa mitt Spreadsheet efter allt jobb med att få det att plusa.

Ja Johanna stod för skrällen som jag misstänkte. Precis som jag skrev kan Ivanovic vinna ett set med 6-0 för att sedan förlora hela skiten, som i detta fallet. Tacksamt tradande där!

Nu ser jag fram emot Clijstrs comeback och så har jag lagt en slant på Jovanovski +5,5. Någon gång släpper det för den här talangen. Då vill jag vara med på segertåget.
raglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 22:00   #41
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 11
Sharp$: 18

Tennis v.3
Stats: 11 - 6 - 0
ROI: 132.43%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Jaha, just när mitt konto krånglar och jag inte kan skriva in mina spel i Spreadsheetet vinner jag på allt jag spelar efter det. Boken hade äntligen fått ett plusresultat. Hoppas att någon hakade på Johanna och Jovanovski i alla fall.

Kul att se Clijsters igen men hon gjorde allt för många errors i matchen. hcp spelet satt precis. Hon kommer säkert bli bättre och bättre i turneringen. Hon har Sharapova i sin kvart vilket jag är lite nervös över.

/Zimzelen
raglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 22:37   #42
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raglan Visa inlägg
Jaha, just när mitt konto krånglar och jag inte kan skriva in mina spel i Spreadsheetet vinner jag på allt jag spelar efter det. Boken hade äntligen fått ett plusresultat. Hoppas att någon hakade på Johanna och Jovanovski i alla fall.

Kul att se Clijsters igen men hon gjorde allt för många errors i matchen. hcp spelet satt precis. Hon kommer säkert bli bättre och bättre i turneringen. Hon har Sharapova i sin kvart vilket jag är lite nervös över.

/Zimzelen
Jag fick med mig Jovanovski iaf. Den satt ju utan några som helst problem så tack för den Hoppas ditt konto hittar tillbaka till Sharps bara nu när formen är på g.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 09:07   #43
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 11
Sharp$: 18

Tennis v.3
Stats: 11 - 6 - 0
ROI: 132.43%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Jag börjar med dessa spel. Hinner inte med motivering.

2011-05-25 11:00W French R2J. Goerges vs L. Safarova 2 FT 2 2.750

2011-05-25 11:00PARLAY: 2 spel parlay 3 2.090
2011-05-25 11:00W French R2G. Dulko vs T. Pironkova10.000
2011-05-25 16:00M French R2P. Petzschner vs S. Darcis10.000

2011-05-25 11:00W French R2J. Goerges vs L. Safarova 2 FT 2 2.750


/Zimzelen
raglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 09:26   #44
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 11
Sharp$: 18

Tennis v.3
Stats: 11 - 6 - 0
ROI: 132.43%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

blev lite fel där uppe. kommer fler här...

2011-05-25 13:00PARLAY: 2 spel parlay 2 1.800
2011-05-25 14:00W French R2P. Hercog vs S. Peng20.000
2011-05-25 13:00W French R2S. Kuznetsova vs I-C. Begu10.000

2011-05-25 11:00M French R2P. Riba vs J. Tipsarevic 1 FT 3 2.750

2011-05-25 11:00W French R2V. Lepchenko vs B. Mattek-Sands ÖVER Ö 21.5 FT 2 1.900

2011-05-25 11:00W French R2S. Stosur vs S. Halep UNDER U 18.5 FT 2 1.800
raglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 09:31   #45
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lycka till!
Själv kommer jag att trada Riba - Tipsarevic.
Tror på en jämn 5-setare.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 11:36   #46
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg

Tror på en jämn 5-setare.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 11:45   #47
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 11
Sharp$: 18

Tennis v.3
Stats: 11 - 6 - 0
ROI: 132.43%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Tur att jag inte följde med på den! Jag layade Goerges och grönade ut När Safarova låg på 1.65.

raglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 11:47   #48
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raglan Visa inlägg
Tur att jag inte följde med på den! Jag layade Goerges och grönade ut När Safarova låg på 1.65.

Jag bokade 1.14 efter första set och tog förlusten i slutet av andra, 1.07. Så inte så farligt.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 22:15   #49
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 11
Sharp$: 18

Tennis v.3
Stats: 11 - 6 - 0
ROI: 132.43%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

2011-05-26 11:00W French R2E. Baltacha vs V. King 1 FT 3 2.100

King är bara favoriten här för att hon slog ut Cibulkova. Nu läser jag Cibulkova var sjuk inför Franska och att hon kände sig yr och matt från 2a setet vid 3-3. Jag tyckte väl att jag inte kände igen min Dominika! Cibulkova hade över 50 unforced errors.
King har en hög serve % men hon har även en av de svagaste servarna i styrka med sina 154km/h som bäst. Baltacha slog överraskande ut Sloane Stephens som jag trodde mycket på. Sloanes andraserve var hårdare än Kings förstaservar och då tog Baltacha ändå 58% av de poängen.
King kan göra riktigt bra matcher men hon har i år haft motivationsproblem enligt hennes twitter. Baltacha har 6-2 på grus i år som hon har slutfört (en w/o lämnad). Nu möter King en Baltacha som hade 17 UE i sin match till skillnad mot Kings förra motståndare Cibulkova som hade över 50 och som dessutom var yr och matt. Det tog henne ändå 3 set.
Njä, Baltacha för mig

2011-05-26 11:00W French R2A. Dulgheru vs S. Cirstea 2 FT 2 2.750


Sticker ut med Cirstea som har värmt upp inför Franska med att vinna en ITF turnering för att sedan dra sig ur Prag pga av skada. Slog övertygande ut gamla räven Schnyder i sin första match som trots allt fortfarande tuffar på rätt bra. Dulgherus form är en ren gåta fortfarande. För er som såg henne bli totalt utspelad av Zvonareva senast vet vad jag menar. Min systerson hade gjort det bättre. Gick en bit in på andra set innan hon vann sin första poäng i egen serve. Herregud. Hon leter fortfarande efter en glimt av en form. I Paris har hon varit ok. Inte så många errors och en hygglig serve. Cirstea har en klart bättre form och hon har dessutom 2-0 i h2h mot Dulgheru. Båda i två raka set på grus. 2.75 på bet365 är taget. Finns säker bättre på andra siter.

Senast redigerad av raglan den 2011-05-25 klockan 22:19.
raglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-26, 09:02   #50
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 11
Sharp$: 18

Tennis v.3
Stats: 11 - 6 - 0
ROI: 132.43%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

2011-05-26 11:00W French R2K. Clijsters vs A. Rus +6.5 FT 4 1.900


Clijsters är långt ifrån 100% och hon vill inte riskera sitt deltagande i Franska Öppna genom att gå fullt ut mot sämre motstånd såvida hon inte behöver det. Hon har problem med ena foten som inte riktigt är 100%. Clijsters gjorde många misstag mot ett mycket sämre motstånd än vad Rus är som kan ta set mot de flesta spelarna. Jag hoppas att Clijsters fortsätter ta det lugnt och sparar sig till de stora matcherna. Då kan nog denna linan sitta precis.
raglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-26, 12:05   #51
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Förbannat fint spelat idag. Cirstea och Rus gjorde sitt med råge!
Jobbar vi in Baltacha också!
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-26, 12:34   #52
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 68
Sharp$: 335


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

medhåll! hade halva cirstea bettet på +2,5 men d behövde hon inte ens!

rus gjorde d så bra att hon slog ut clijsters! :O
Zeppan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-26, 13:22   #53
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

Baltacha tar stabilt första med 6-4. Andra står nu 0-5..? Som man sagt så många gånger förr, bara i damtennis.
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-26, 13:30   #54
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Nja, Murray-Mayer för nån vecka sen.. 16 61 61..men jag förstår vad du menar..
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-26, 13:33   #55
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dillehal Visa inlägg
Baltacha tar stabilt första med 6-4. Andra står nu 0-5..? Som man sagt så många gånger förr, bara i damtennis.
Lite surt med då hon hade 0-40 i andra setets första game men lyckades förlora det. Efter det stämde inget, hoppas tredje blir annorlunda.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-26, 13:49   #56
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Baltacha tappar 2 egna servar direkt i 3e set. Ridå.
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-26, 13:53   #57
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

Det är tjejer som spelar, allt kan ju faktiskt hända
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-26, 14:02   #58
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 11
Sharp$: 18

Tennis v.3
Stats: 11 - 6 - 0
ROI: 132.43%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Undrar om det har hänt något med Baltacha. Hon kan väl inte kollapsa så här rejält mot King. 1-6 och nu 0-3, två breaks ner.

Det är nog King som har ett ordentligt momentum verkar det som.

Jag funderar på att spela 2 hcp spel till. Först Hradecka mot Petkovic som har 2-0 i h2h. Hradecka har svårt mot toppspelare men Petkovic kan hon tydligen slå. Båda två är i form, överspel och Hradecka +4,5 kan gå.

Sen drar jag till med en chansning på Heather Watson mot Kanepi hcp +5,5. Kanepi har bra potential men det var ett tag sen hon spelade på topp. +5,5 kan kaaanske gå.

Small stakes
raglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-26, 14:09   #59
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Funderar själv på U19,5 i Kanepi..
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-26, 14:43   #60
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 11
Sharp$: 18

Tennis v.3
Stats: 11 - 6 - 0
ROI: 132.43%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Makarova 2-0 Jag livade det på 2 ggr. sjunker stadigt nu. Jag tror att Johanna får bekänna färg här
raglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-26, 15:58   #61
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 11
Sharp$: 18

Tennis v.3
Stats: 11 - 6 - 0
ROI: 132.43%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Går med 3 units på Sharapova under 18,5 LIVE. Hon kommer alltid igång sakta.

Makarova satt live! Så nära så nära med Hradecka. En så jämn match. Starkt av Petkovic att hålla serven rakt igenom. Hon blir bara bättre och bättre genom turneringen, henne får man passa sig för.

edit: Stora problem för Sharapova med serven i blåsten. Underspelet blir svettigt :/

Senast redigerad av raglan den 2011-05-26 klockan 16:04.
raglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-26, 16:36   #62
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Eller så står sig underspelet och Sharapova ryker i två raka..?
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 09:16   #63
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Så, då var mitt konto tillbaka igen. Tack Mars! Något databas strul tydlgen.

Det blev en hel del spel idag

Ogiltigt spel-ID: 401154


Ogiltigt spel-ID: 401162


Tsonga spelade riktigt bra mot Andreev till min besvikelse. Det blev inget plus på tradandet där för mig. Tsonga höjer sig ordentligt av hemmapubliken och han ser verkligen till att mana på dem också mellan bollarna. Det blir nog en jämn tillställning men publiken bär honom vidare här tror jag. Fogninis resultat ser bra ut men den senaste matchen tycker jag att Robert var helt enkelt usel, därav siffrorna. Det blir en mycket tuffare match här men jag tror att efter spanjorens 5 setare senast lär han vara rätt sliten och då gör nog Fognini slut på honom med lite större siffror i sista setet. -3,5 låter överkomligt.

Ogiltigt spel-ID: 401147


Tuff match det här. Båda spelar bra och jag skulle vilja tro att Schiavone tar det här till slut om hon kan hålla sina errors nere. Jag tror att det säkraste kortet i den här matchen är ett överspel.

Ogiltigt spel-ID: 401137


Ogiltigt spel-ID: 401163


Det här är lite dumt dubbelspelat av mig att lägga till ett överspel här. Båda spelen går så gott som hand i hand nästan. Eller? Jag är fortfarande trött efter en tuff natt.
Hur som helst. Hantuchova är en av de spelare som har acklimatiserat sig bäst på Franska tycker jag. Bra träffar på slagen och förvånandsvärt få vinnare emot sig. Jag tycker hon har en tendens att släppa bollar allt för lätt i vanliga fall. Endast 8 vinnare mot sig mot tuffa Errani säger mig något annat. Möjligt att Errani bara bollade med Daniela i den matchen. Såg inte matchen tyvärr, tror inte den sändes heller men statsen verkar lovande.
Detta är ett väldigt riskfyllt spel om man utgår från föregående möten. 3-0 till Woz i raka set och som bäst hade Hantuchova +6 och det var i år i Miami när Hantuchova pressade tillbaka Wozniacki till 6-7 efter att ha förlorat första med 1-6. Jag såg den matchen och Hantuchova gjorde ett riktigt bra andra set. Nu var det under perioden då Wozniacki var oslagbar. Nu darrar Woz ordentligt på sistone och nu när hon är i turneringen som hon har tränat så hårt för verkar hennes psyke spela henne ett spratt lite då och då. Om hantuchova ska ha en chans mot Wozniacki någon gång så är det nu. Jag tror att Wozniacki snirklar sig ur denna matchen med men jag hoppas på en mycket jämnare match idag än föregående möten.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe

Senast redigerad av zimzelen den 2011-05-27 klockan 09:32.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 09:30   #64
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 401145



Det blir dessa två damer i raka set. Kuznetsova är så mycket bättre än vad många tror. hon vann Franska för bara två år sedan. Varit i final och semi vid ytterligare tillfällen. Hon kan det här. Hon vet hur man spelar upp sig i en Grand Slam. Blott 26 årig gammal räv med två Grand Slams bakom sig och ett par finaler. Marino, din lilla streak tar slut här. Efter dig gör hon slut på Wozniacki eller Hantuchova vem det nu blir. Hur kan man inte spela på någon som heter Svetlana?
Rodionova vart jag irriterad på för att hon vann mot en utfoulande Petrova som troligen lägger racket i garderoben snart. Enkel motståndare senast också. Nu vann hon visserligare mot Zvonareva i två raka här på Franska förra året. Zvonareva har en tendens att starta lite segt för att sedan vända allt. Det har hon gjort så många gånger i år och det oroar mig lite. Får hon en bra start kommer Rodionova köpa baguetter på läktaren istället.


Och förresten. Sharapova! Gah! Fick mig att trada ut insatsen på henne för 30 ggr när jag köpte henne för 25. Det ordnade upp sig till slut ändå och man ligger fortfarande på plus men betydligt mindre nu.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 09:46   #65
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Trodde verkligen inte att Sharapova skulle ha psyket att vända vid 1-4 och serve för 1-5..
Att hon sen inte tappade ett game är imponerande. Kan hon gå hela vägen?
Jag hoppas det..
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 11:25   #66
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det blir att Peng bryter. Det är bara en tidsfråga
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 11:37   #67
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 68
Sharp$: 335


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tur att man lira den på Bf
Zeppan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 16:20   #68
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 76
Standard

Hantuchova krossade Wozniacki :P
Hiechamatoa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 16:57   #69
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lägger till Pavlychenkova -4,5 LIVE. Första riktiga testet för henne men får hon inte problem med serven i blåsten borde hon ta detta.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-28, 18:17   #70
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-05-29 S. Kuznetsova - D. Hantuchova (W French R16)



Datum: 2011-05-29
Tid: 11:00
Sport: Tennis
Land: Internationell
Liga: W French R16
Match: S. Kuznetsova - D. Hantuchova
Period: ft

Spel: S. Kuznetsova
Insats: 4.00
Odds: 1.860
Bolag: Betfair

Motivering:
Hantuchova har säkert överraskat en hel del människor med hennes skalp av Wozniacki. Det var inget som överraskade mig då Hantuchova spelar som en topp 10 spelare när hon väl får det att funka. Franska har varit just så, makalösa bollträffar har hon och allt tycks bara slicka linjen i enorm fart.

Varför spela Kuznetsova då om Hantuchova är så bra?

Jo, Hantuchova har en trend att kunna vinna matcher där hon dominerar poängen. Så fort hon möter en spelare som gör likadant mot henne som gillar att dominera poängen med hårda slag ut med kanterna så är hon faktiskt inte den rörligaste spelaren på touren precis. Hon har problem med att få över bollar där hon måste sträcka sig lite mer. Något som bevisas när hon möter just sådana spelare som slår riktigt hårt t.ex. Petkovic, Stosur, Schiavone, inga defensiva tjer där inte.

Wozniacki var en drömmotståndare för Hantuchova då Woz bygger sitt spel på att deffa och låta motståndaren foula ut sig. Det gick ju inte mot Daniela som var outstanding. Nu möter hon den gamla men inte så gamla (26år) Kuznetsova som vann Franska för bara 2 år sedan i stor stil. Har ytterligare en final i bagaget och en semi.
Kuznetsova har 7-4 i inbördes och de 6 senaste har de turats om att vinna. Senast Kuznetsova. Nu är Kuznetsova inte den som slår monsterslag över hela banan men är riktigt bra allround och vet hur man varierar spelet när man möter en spelare som försöker dominera poängen. Hon har inte tagit två Grand Slams och två finaler genom tur precis. Hur mycket jag än gillar Hantuchova så kan jag inte se henne vinna detta. Kuznetsova har spelat bra trots vissa förluster under våren och nu i Franska tycker jag att hon är en liten Federer som smyger fram med bättre och bättre tennis för varje match och gör väldigt få misstag.

Jag gillar verkligen Hantuchova men jag tror att hennes fina insats på Franska tar slut här.


BOL för alla våghalsiga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
pepphe (+5)

Senast redigerad av zimzelen den 2011-05-28 klockan 18:30.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-29, 20:23   #71
 
pepphes avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Umeå
Inlägg: 21
Sharp$: 1503
Standard

Tack för denna!
pepphe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-29, 20:28   #72
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Yess! Äntligen verkar vinden ha vänt för mig. Schiavone gjorde sitt jobb likaså var Bartoli på gång innan matchen bröts.
Men allra skönaste vinsten för dagen är Kuznetsova i dubbel mening. Dels för sgern idag men mest för att jag spelade henne för 44gr att vinna Franska, i och med denna vinsten kan man boka henne för härliga 9 ggr

__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 06:50   #73
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 404004


2-1 i h2h för Azarenka. Nu börjar det närma sig the big showdown i Paris. Matcherna kommer inte vara lika lätta för Azarenka som tidigare. Nu börjar allvaret och spelare som har tagit sig ända hit lär inte ge upp i första taget. Makarova kan stundtals överraska. Varför inte idag?

Ogiltigt spel-ID: 404005



Kvitova i grym form som slog Na Li nyligen i Madrid med 6-1. 6-3 om jag minns rätt. Det blir nog inte lika övertygande men jag tror att hon snirklar sig ur denna till slut. Söderling visar uppåtgående form och han har inte spelat med full fart än. Det kommer han nog behöva idag.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-01, 10:46   #74
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Slutspurt i Roland Garros med 3 högintressanta matcher i Nadal-Söderling. Na-Li - Azarenka och Sharapova-Petkovic.
Murray har till min förtjusning kämpat sig fram med stukad fot till ett gyllene läge att nå en semi. Jag gav aldrig upp hoppet om att han skulle vinna så jag la in ytterligare en slant när han låg på 90ggr på att vinna Rolad Garros. Jag har inte bestämt meig om jag ska gröna nu eller vänta...

Till de andra matcherna har vi 3 dogs där samtliga kan vinna. Men jag slår till med två av dem.
Na Li har sett riktigt bra ut mot slutet medan vi åter igen har fått se Azarenkas mentala svaghet i matchen mot Makarova. Förlorar hon 2 raka game är hon nära till tårar. När hon sedan vinner ett game är hon hur kaxig som helst och försöker psyka motståndaren. Jag gillar henne inte det minsta på det sättet. Suverän spelare men det är något i hennes huvud som inte klickar för mig.

Söderling får man tycka som man själv vill om men jag tycker att han har ett gyllene läge att slå Nadal idag. Så är det bara.

Sharapova- Petkovic är vidöppen, jag har Sharapova som segrare av turneringen sedan Rom och har tradat ut en tillräcklig vinst redan. Resten är bara bonus. Jag njuter av matchen istället.

Ogiltigt spel-ID: 405536



Ogiltigt spel-ID: 405480

__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bftrader (+1)
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-01, 16:36   #75
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gött med Na Li. Hon är riktigt vass nu. Det blir en riktigt bra semi mot Sharapova. Undrar om inte Li tar hem hela skiten i slutändan. Hon har verkligen förbättrats under sin nya coach.

Trisst för Söderling. Dels att det blåser en hel del. Hans servar är därmed katastrofala idag med tanke på hans uppkast. Men framför allt gör Nadal sin bästa match under turneringen. Han ser överjävlig ut stundtals. Stackars Robin.

Men det blir gröna siffror idag ändå !
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-03, 16:35   #76
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 407145



Jag hoppades faktiskt på att se Li-Bartoli i finalen. Då hade jag kunnat trada ut Li till ett lägre odds. Nu sitter hon på 1.90 på betfair men det blir en bra slant av det med.
Na Li har prickat formen helt perfekt. När det spelades kvartsfinaler tyckte jag redan då att Li var den bästa spelaren kvar. Det visade hon ju tydligt också med att köra över båda förhandsfavoriterna Azarenka och Sharapova. Schiavone har också höjt sig avsevärt i de två sista matcherna. Detta lär bli en riktigt jämn kamp utan tvekan. Men jag har en känsla av att Li tar sin första Grand Slam här. Det är hon värd.

Herrsidan är jag sugen på att spela Djokovic som segrare redan nu men jag tror att oddset kan höjas lite under matchen mot Federer. Jag avvaktar.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-05, 10:06   #77
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Franska öppna ordnade upp sig till slut efter en minst sagt RÖD start. Tradingen på betfair var en kassako för mig medans detta projektet startade rött för att sedan börja peka uppåt sakta men säkert. Sista matchen idag sen så kör vi igång med en ny vecka!

Ogiltigt spel-ID: 408038


Det var tur att jag inte spelade Djokovic som vinnare. Federer visade varför han är the greatest och är det någon som skulle ta Djokovics svit så känns det rätt skönt att det var Federer och ingen annan. Jag lägger en slant på Federer idag med tanke på vad han har visat upp under Franska. Grusstatistiken mot Nadal är inte vacker men så bra som han har spelat under dessa 2 veckor så är det värt en slant till 3ggr pengarna.

Ogiltigt spel-ID: 408706


Testar juniormästarinnan från Franska Öppna '09 Mladenovic här som har 12 raka segrar på detta underlaget, en av de segrarna var just Mona Barthel i en final i Stuttgart. Barthel i en hyffsad form också men 2.50 känns lockande.

Ogiltigt spel-ID: 408704


Sedan fortsätter jag att envisas med Sloane Stephens. Gräsresultatet har sett ok ut i karriären, 8-3 hittills. Här möter hon hemmaspelaren Broady som inte har ett roligt facit på gräs.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-06, 21:36   #78
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Franska veckan avslutades med 0-3, Jag var inte ens nära! Självklart börjar jag den nya veckan på bästa möjliga sätt (5-1) när jag inte postar det i dagboken.

Jag fortsätter veckan med två djärva spel. Det kommer fler spel under morgonen när linorna släpps. Jag tror att Del Potro lär mosa vilken lina som helst och jag kan nog tänka mig att ta honom som vinnare i Queens till och med.

Ogiltigt spel-ID: 410096



Min första trippel i dagboken kommer här. OBS! Det ska vara 2-0 på Del Potro

Ogiltigt spel-ID: 410101



__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe

Senast redigerad av zimzelen den 2011-06-07 klockan 09:21.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 00:59   #79
 
Sandys avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2610

Tennis 2015
Stats: 81 - 118 - 5
ROI: 103.27%
Vinstprocent: 40.70%

Standard

Du tror inte det blir svårt med omställningen för McHale när hon igår vann en ITF på grus och nu skall spela på gräs för första gången i livet officiellt?
Sandy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 03:51   #80
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rodionova har dessutom varit rätt bra i Franska samt att hon har spelat en del gräs. Den enda noterbara vinsten tycker jag är dock mot Kuznetsova i andra omgången av Wimbledon förra året.
Visst McHale vann en ITF precis på grus. Men med det kommer hon hit med ett större själförtroende och hon spelade riktigt bra i Franska också men chokade ordentligt mot Errani när hon hade 5-2 i avgörande och egen serve. Nerver borde inte vara samma problem idag.

Premiär för McHale i seniorsammanhang på gräs. Årspremiär för Rodionova. McHale kunde fått en enklare motståndare i sin premiär men hon slog henne i höstas på HC och idag är hon en bättre spelare än då, dessutom kommer till matchen i en vinnande period utan att tappa ett set.

Som sagt, ett djärvt spel!
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 09:38   #81
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 410456


Arvidsson har spelat upp sig på sistone och nu är hon tillbaka på underlaget hon har skördat mest framgångar på. 4-1 i h2h och samtliga segrar av Sofia har varit i raka set. Enda förlusten kom på det enda grusmötet mellan dem och det var bra länge sedan. Vi testar ytterligare en 2-0 seger till Sofia.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 09:41   #82
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Arvidsson vek ned sig ordentligt igår med ofantligt många errors medans barbora bara bollade över bollarna och lät Arvidsson slå ut sig själv. Bottennapp!

McHale tog sig samman efter 1,5 set och vände sin match. Barthel och Svevdova gjorde även de sitt jobb och gav mig gröna siffror även för den dagen.

jag börjar dagen så här. Oftast hinner jag inte lägga upp spelen i dagboken så ni får hålla koll i spreaden ni som är intresserade.


Ogiltigt spel-ID: 411234


Revanch här för McHale efter choken mot Errani senast. 5-0 i avgörande och 2 matchbollar för att sedan tappa det till 7-9! REVANCH här!

Ogiltigt spel-ID: 411305


Cirstea har bra kapacitet. Gräset har hon varit duktig på också och de gånger hon blivit slagen är av namn som Kvitova, Kuznetsova, Azarenka. Hantuchova i all ära men jag tycker att Cirstea ska kunna hänga med på ett +4,5, minst.

Ogiltigt spel-ID: 411290


Chansning här. Var inte imponerad av Barboras spel mot en usel Arvidsson. Talangen Barthel har mestadels spelat på detta underlaget i år med stora framgångar på ITF. Varför inte.

Ogiltigt spel-ID: 411232


Lisicki är så mycket bättre än Flipkens, så är det bara.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 21:04   #83
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Av någon anledning lyckas jag alltid röda på spelen jag lägger ut här. De andra som finns i spreaden som jag inte orkar eller hinner lägga ut i dagboken lyckas man oftast pricka in. Jag funderade på om jag ska sluta posta spel med motiveringar här då det verkar jinxa mig ordentligt.

Därför ska jag idag bara ge lite tankar om tennisveckan och om Wimbledon.

Mona Barthel har överraskat mig i Köpenhamn. Hon spelar väldigt smart med få misstag. Hade hon haft lite mer kraft i slagen så hade hon kunnat vara på ett roligare ställe än vad hon är idag på rankingen. Nu möter hon Wozniacki i semin som har haft en lätt resa. Det ska bli kul och se hur Barthel står upp mot en världsetta.
På tal om Wozniacki så har jag spelat henne på betfair till 17,5 att vinna Wimbledon. Snacka om överodds för trading. Visst har hon haft en riktigt jobbig grussäsong hittills men nu kommer Wimbledon med ett underlag som passar henne mycket bättre. De där 17.5 kommer definitivt inte stå sig under turneringens gång. Frågan är bara hur mycket det kommer sjunka innan hon möter en motståndare som kan brås på henne. Mycket bra tradematerial här.

Andra damer som jag har spelat tidigt är hantuchova som har fortsatt fin form. 70ggr hann jag ta henne på men hon har varit högre. Hon har goda chanser att ta hem Birmingham denna veckan om hon lyckas ta sig förbi Ivanovic i semin. Med turneringen räknar jag med fortsatt dropp på oddset.

Den tredje damen är fjolårsfinalisten Zvonareva som trivs på gräs. 30ggr är också taget i dagsläget.

nu är det bara att vänta på lottningen och planera när man förhoppningsvis ska gröna ut vinsten.

Herrsidan imponerar Tsonga som idag slog ut Nadal. Lyckades göra dagens trade där när jag kom hem. Bokade Nadal på 1.11 och precis i det gamet bryter Tsonga Nadal. Grönade ut på 1.90 någon minut senare, sen gick jag och nattade dottern och kunde därefter njuta av återstoden av matchen. Fy h-e vad kul det är med trading ibland!

Vem vinner herrarnas Wimbledon? Jag hoppas på Nole och kommer spela honom men ärligt talat så vet jag inte. Kom gärna med tips på bra trades om inget annat.

Till sist vill jag som Halmstadbo sjunga med i klagokören angående Söderlings nej till medverkandet i Davis Cup. Jäkligt tråkigt för publiken. Jag har själv biljetter till första dagen. Tvivlar starkt nu på att Djokovic kommer. Vad ska han här och göra när Troicki och Tipsarevic lär göra processen kort med vem det nu blir som ställs mot dem.
Jag är mest besviken för min systersons skull som ska vara bollkalle under turneringen. Han har sett fram emot att få skaka hand med två topp 5 spelare.

Men det ska nog bli kul att se det ändå hoppas jag.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bftrader (+10)
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 21:41   #84
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för tipset om Wozniacki! Inte ofta man får det oddset på en världsetta!
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 22:04   #85
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Tack för tipset om Wozniacki! Inte ofta man får det oddset på en världsetta!
Jag tror faktiskt att hon har nått peaken här på oddset. Skulle förvåna mig mycket om hon inte vinner skitturneringen i Köpenhamn. Oddset lär inte gå upp mer i så fall.

Det är som du säger. Inte ofta man får ett sådant odds på en världsetta. Speciellt en som har vunnit Wimbledon som junior till och med!

Får hon en tacksam lottning också lär detta vara årets guldgruva i långtidstrading på tennis.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-11, 11:47   #86
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 413712


Jag sticker ut med ett spel på Ivanovic här. Hantuchova i sin livs form mot en Ivanovic som är ja, var fan är hon egentligen de senaste åren? Mentalt är hon någon annanstans efter halva matchen oftast. En Ivanovic som kan hålla sina hjärnspöken under kontroll under en hel match kan hon slå vem som helst. Jag spelar henne idag rent av för oddset som i vanliga fall hade säker varit under 1.50 om Ivanovic var stabil och Hantuchova i sin sedvanliga form.
Båda spelarna lever mycket på sina servar och Hantuchova har servat bäst hittills. båda spelarna ligger oftast på över 80% vunna förstaservar. jag håller dock Ivanovic högre som bättre på returer än Hantuchova. Visst har hantuchova förbättrat sin fysik inför i år och verkar bättre än någonsin men jag tycker fortfarande hon har problem med spelare av Ivanovics typ som kan föra spelet med en bra fart om det stämmer. Hantuchova har stora problem med att komma tillbaka in i bollen om hon får sträcka sig lite efter bollen.

Funkar Ivanovics psyke idag så ska hon slå Hantuchova. För det här oddset är jag beredd på att chansa.

Övrigt så testar jag att boka Wozniacki idag mot Berhtel till 1.07. Barthel har spelat smart under hela turneringen. Vågar hon slå lite hårdare och gå fram på nätet som hon har varit så duktigt på så kan det bli intressant att se om hon kan hålla jämna steg under ett litet tag så att man kan trada ut en liten vinst här.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-11, 12:11   #87
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Lirade Na Li att vinna Wimbledon till 23, nu är hon nere i 9.. Kanske ska gröna ut henne redan nu eller hur kan hon stå sig på gräset? Final i AO, final i RG..inte når hon väl en till?
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-11, 13:48   #88
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Snyggt att du lirade henne så tidigt! Na Li tuffar på bra på gräs med. Förra året vann hon Birmingham mot Sharapova för att sedan åka ut i kvarten mot Serena Williams i Wimbledon. Na Li coachades ju under en period av sin man vilket påverkade hennes självförtroende. Nu med dansken Mikael Mortensen har hon spelat suverän tennis vilket hon tydlig visat.

På gräs är hon som sagt inte helt borta. Jag hade inte grönat ut redan nu förrän turneringen startar och man ser hennes lottning. Om nu dessutom Serena drar sig ur så lär det sänka oddset ännu mer.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-11, 14:21   #89
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 359
Sharp$: 4135

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Hej!
Vet inte om det är okey att jag postar detta här, radera det ifall du misstycker. Funderar på att börja betta på tennis. Har spelat och följt tennisen under en hel del år men inte bettat på den. Tycker du man ska investera i Oncourt eller Tennisinsight? Går du mycket efter dessa program när du bettar eller kör du mer på vad du har sett själv i macher innan och läser dig till?

Ha det!
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-11, 14:39   #90
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hello MrGerrard,

Jag har både Oncourt och tennisinsight. Så här i efterhand skulle jag nöja mig med endast en prenumeration på Tennisinsight. Anledningen är den att på tennisinsight kan du få all nödvändig statistik lika bra som Oncourt samt att på tennisinsight har man den ovärderliga tjänsten som andra medlemmars kommentarer om alla matcher. Det finns några riktigt trevliga gamla rävar där som ofta ger en utomordentlig information om spelares situationer som kan ge dig en extra edge till varför du väljer dina spel.

Oncourt är bara statistik rakt igenom. Det är lättanvänt med olika filter och har dessutom en fiffig funktion som räknar ut spelarnas chanser att vinna sina matcher. Allt efter dina egna inställningar som du knappar in. Underlag, form, turneringshistorik, h2h m.m. Fiffigt ja, men inte alltid så pålitligt. Jag tror att det var en spread här förra året av någon som spelade blint efter Oncourts förslag. Minns inte resultatet dock.

Ska du börja med ett. Kör på Tennis Insight. Det andra är ett bra komplement.

Jag läser alltid på så mycket jag kan inför matcherna. Sedan tar jag den informationen och slår ihop det med vad jag själv har kunskap om från att ha tittat på spelarna tidigare.
Hur spelarna rör på sig, vilka slag de har svårt för, spelstilar osv. Man kan läsa till sig mycket men ser man mycket på tennis som jag eller som i ditt fall till och med spelar tennis så är ju det man ser och ens egen kunskap som väger tyngst i slutändan tycker jag.

Lycka till!
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MrGerrard (+5)
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-11, 15:35   #91
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nä, Ana svek ytterligare en gång. Som vanligt är hon med i 1,5 set ungefär. Sedan kollapsar allting. Som vanligt. Ja ja, det var en chansning som inte höll hela vägen ut.

Men the choke of the day. Martic! Jag bokade Safarova och grönade ut när Martic låg på 1.03. jag grönade jämnt ut för man vet aldrig tänkte jag. Ingen ide att boka stort på Martic när det står 6-1, 4-0 och egen serve för Martic. Ja, Safarova vänder hela skiten och vinner!

Den du! Nu bokar vi Caroline!

edit: Nä Mona räcker inte till mot världsettan. Det är bara att röda ut så gott man kan.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe

Senast redigerad av zimzelen den 2011-06-11 klockan 15:56.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-17, 10:29   #92
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lite lugnt i dagboken på sistone. Laddar inför Wimbledon. Jag har lite funderingar på att göra om dagboken till en tradingdagbok, men jag vet inte hur det ska funka rent praktiskt då man tradar mitt i matcherna vilket gör att man inte kommer kunna följa spelen precis. Kanske att jag föreslår vissa spel. Någon som har ideer om hur man kan ha igång en trading-dagbok?

Vad tror ni Mahut och Isner tänker just nu när de ser att de möts i första omgången?
"Lightning does seem to strike twice" sa mannen som lottade fram herrarna i Wimbledon nyss.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-17, 11:01   #93
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Vad tror ni Mahut och Isner tänker just nu när de ser att de möts i första omgången?
"Lightning does seem to strike twice" sa mannen som lottade fram herrarna i Wimbledon nyss.
Hehe, ge mig ett odds på Ö182.5 så hugger jag direkt
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-17, 12:21   #94
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Kanske att jag föreslår vissa spel.
Tips på intressanta tradingobjekt och kortfattad analys av dessa (i mån av tid för din del såklart) för den glade nybörjaren (läs mig) är alltid uppskattat! Har dock inte tid att sitta och bevaka Betfair hela dagarna, men på kvällen är man inne titt som tätt.
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."

Senast redigerad av Soap den 2011-06-17 klockan 12:22.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-17, 16:45   #95
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagboken kommer ändra karaktär framöver. Jag kommer fortsätta lira spel i min nuvarande dagbok men kommer nog inte skriva spelen här. Kanske blir det lite tankar om vissa spel men inget konkret.

Däremot tänkte jag prova ett litet projekt genom tennistrading. Detta är dock ett litet sommarprojekt som jag kommer göra när tid ges. Om detta inte blir allt för komplicerat att bokföra/skriva om tänker jag starta en ren tradingbok i augusti när även fotbollen kickar igång.

Denna dagbok kommer funka som så att jag förhoppnings kommer kunna ge tradingförslag innan matcherna. Under matchgång kommer jag försöka uppdatera vad jag gör under matchen. I många fall kommer jag bara skriva in resultatet i efterhand.

Detta projekt blir så gott som omöjligt att rygga mig till 100% för er som är intresserade då det oftast är alldeles för små tidsramar att röra sig på under en trade i en tennismatch. Jag hoppas kunna ge tillräckliga spelförslag innan matchstart i alla fall.

Sen vill jag som vanligt att folk kommer med egna ideer, spelförslag och diskussioner om trading. Det är alltid välkommet!

edit: Spreaden är främst för mig själv för att se om det blir enklare för mig att bokföra spel istället för mitt eget excel.
Tanken är att jag ska se vad jag kan göra med endast en 1000-lapp under sommaren. Risken jag kommer ligga ute med i vissa spel kommer bli lite väl högt i och med att jag har så lite att röra mig på men jag ska inte gå över 20% i alla fall.

Målet? Ingen aning, vill se hur långt jag kan ta en 1000-lapp innan augusti. Kanske bränner den på en vecka under Wimbledon, vem vet

Spreaden ska jag lägga in i min signatur
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+2), timadolf (+10)

Senast redigerad av zimzelen den 2011-06-17 klockan 16:58.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-17, 18:18   #96
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 6
Sharp$: 631
Standard

Det blir intressant att följa

Som jag förstår kommer du dock att fortsätta lägga upp dina vanliga spel i ditt spreadsheet?
Daniel123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-18, 00:20   #97
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1770


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har hittat några intressanta odds i första omgången... enig?
Ljubicic-Cilic Ljubbe 2.15 Jag har Ljubbe som knapp favorit i denna. Cilic får inte alls till det,han är alldeles för ojämn. Tror Ljubbe vinner 3-1.

Baghdatis-Blake Blake 3.80 Baghdatis var totalt oduglig igår mot Dodig. Blake har hat usel form länge men att han ges under 30% i denna köper jag inte.

Ward-Llodra Ward 3.00 Denna känss som en riktigt tight match. Kommer att vara tillfälligheter som avgör. Tycker absolut att 3ggr på Ward måste prövas.
Ward i bra form. Llodra klev av förra matchen men jag har inte kollat hur allvarligt det var.

Hittar inget bra i damernas första. Ska kolla lite djupare senare.
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 08:41   #98
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Äntligen är dagen här, när Wimbledon sparkar igång.

Jag har inte satt mig ner och börjat titta på dagens matcher än men jag har däremot följt vinnaroddsen under flera veckor nu.

En av de bästa dragen har redan gjorts som jag nämnde i tidigare inlägg. Wozniacki.
Jag tog henne så gott som precis på toppen av oddset till 17.5. Turneringens enklaste pengar för en trader, hittills i alla fall. Hon handlas för nedåt 11-12 nu och jag förväntar mig att hon ska ta sig relativt enkelt till 4:e omgången. Hon hara Parra Santoja i 1:a, sedan mötet mellan Mirza/Razzano och sedan förmodligen Gajdosova som kan bli ett riktigt test också. I 4:e tippar jag på antingen Cibulkova eller Wozniackis mardröm Goerges som har slagit henne 2 ggr i år. Där kan det bli läge att börja tänka på att trada ut en viss del.
Annars så är just denna kvarten en riktig rysare med spelare som Sharapova och Stosur som kan bli potentiella kvartmotståndare.

2:a kvarten.

Enklaste kvarten fick faktiskt Serena. Där de största namnen är Na Li, Radwanska, Bartoli och Ivanovic. Det var någon som sa här att han hade lirat Na Li och undrade om han skulle gröna ut nu. Tyvärr gjorde Na Li en sämre insats i uppladdningen Eastbourne där hon åkte ut mot formspelaren Hantuchova. Vilket gjorde att odsset hoppade upp till 11. Det var synd. Nu möter hon Kudryatseva i första omgången. Kudryatsevas bästa resultat i Wimbledon är 4e omg 2008 där hon på vägen slog självaste Sharapova i 2a omg. Nu är hon dock ur form så jag förväntar mig att Na Li tar detta relatvt enkelt. Enda mötet slutade 6-0, 6-2 till Na Li förra året.
I omg 2 däremot kommer det ett riktigt test för Na Li, Då möter hon med största sannolikhet Lisicki som kan bli en riktig överraskning i år. Hon hon missade mycket förra året pga av en skada men året innan tog hon sig faktiskt hela vägen till kvartsfinal och förlorade mot dåvarande 1:an Safina (vilket man kan fundera över idag). Lisicki till 50 ggr att vinna Wimbledon kan vara en ide för en liten slant. Skulle hon så Na Li vilket hon mycket väl kan lär hennes odds droppa rejält.
En annan rysare i 2a omg blir faktiskt Jovanovski-Serena. Jovanovski har enorm potential men är väldigt ojämn än för att kunna etablera sig ännu högre upp i rankingen. Hon kan nog ge Serena en match men Serena blir nog för bra i slutändan.

3:e kvarten

Tufft, riktigt tufft med Azarenka, Petkovic, Schiavone, Pavychenkova och nu även Hantuchova som man nästan kan börja räkna med. Jag tog Hantuchova för lite över 70ggr och kommer trada ut henne rätt snart. Hon är på 46 idag. I övrigt har jag inte lagt något i denna kvarten. Ovisst här tycker jag.

4e kvarten

Också tufft här. Venus, Zvonareva, Kvitova, Kuznetsova, Jankovic.
Jag har spelat på Kuznetsova här till nästan 100ggr. Hon har en relativt lätt uppgift fram till 4e omgången. Första där kan hon mötas av den svåraste på sin halva av kvarten, nämligen Kvitova. Men Kvitova, vågar man tro på en skräll i 1a omg mot Glatch? Hon har ju faktiskt redan slagit Kvitova en gång... Jag missade denna totalt. Kvitova kunde bokas för 1.07 men har stigit till 1.12 nu. Jag får kolla in detta lite bättre för att se hur högt upp det finns värde i att boka Kvitova här.

Rent spontant skulle jag säga att vi ser Serena i minst en semi även denna gång. Hon kommer bli bättre och bättre för varje match. Sen får vi se om Sharapova håller uppe favoritskapet och tar sig långt hon med. Men jag tror och hoppas på att vi kan se Wozniaki i en semi istället.
Nedre halvan svårt, Förmodligen Zvonareva i en semi.


Nu sprang tiden iväg här på förmiddagen och jag hinner inte skriva något om herrarna förutom att jag håller tummarna för Nole! Och att Roddick har en ganska så lätt väg till en kvart mot ev Murray. Spelas för 90ggr idag. Han kommer inte att ligga på 90 så länge till om han håller sig till sin vanliga standard.

Jag återkommer efter lunch om jag hinner med lite tradingobjekt för dagen.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1), Offpizt (+1)
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 11:10   #99
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Bra och intressant skrivet Zimzelen, damturneringen känns sjukt intressant med många som kan vinna och tveksamheter kring de största namnen.
Har också plockat på mig lite tradingobjekt som vinnare, Radwanska till 80ggr och Peng till 610ggr. Tror polskan tar sig relativt smärtfritt till åttondel och möter där troligen Li/Lisicki.
Peng tror jag tar sig till tredje utan större problem och redan då bör man kunna ta sig ut rätt bra från 610ggr.
Även Cibulkova till 530ggr kan få sig en slant.
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 11:42   #100
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Riktigt höga odds på både Peng och Cibulkova. Peng var bra på gruset men på gräset såg hon inte lika imponerande ut. Oddset kommer nog sjunka men det blir nog inte så mycket med tanke på vilken kvart hon är med i.
Cibulkova är också med i denna kvarten så det är helt klart den tuffaste kvarten av dem alla. Wozniacki, Sharapova, Stosur, Goerges, Safarova, Gajdosova.

Om någon så är det nog Cibulkova som kan vara den stora överraskningen här. Hennes odds har hoppat upp rejält från 150 som jag tog henne på. 540 nu! Jag har köpt lite till så att jag hamnar på 390 ungefär i odds. Cibulkova tränas numer av samma tränare som gjorde Safina till världsetta. Hon är riktigt bra och jag skulle tro att hon kan ta sig till 4e omgången om hon spelar så bra som hon har gjort på sistone.

Om lite drygt en halvtimme sparkar det igång!
Jag kommer att börja traden på två matcher. Jag bokar Peer 1.32 mot Pervak. Peer är en skugga av sitt forna jag fortfarande. De här oddsen gillar jag väldigt mycket då marknaden inte kan röra sig alltför mycket åt fel håll ifall jag skulle visa mig ha fel. Jag börjar nog lugnt och ser ifall det blir en tidig break av någon spelare.

Pivovarova-Tatshvilli är en match med jämna odds. Jag har bokat Tatchvilli för en mindre peng här men man får vara snabb på att röda ut om Pivovarova startar taskigt och ligger under i eget servegame.

Sedan ska jag titta på streamen mellan Wickmayer - Lepchenko. Lepchenko är en tillräckligt smart spelare för att kunna störa Wickmayer lite. För oddset på 1.16 på Wickmayer är det givet att testa. Här finns det nog en god chans att kunna plocka lite ticks.

Herrsidan ska jag kolla hur oddsen rör sig under matchen. Det blir inte så stora förändringar på herrmatcherna i början då de spelar 5-setare såvida det inte är jämna startodds. Finns ofta bra värde i andra setet. Slamturneringarna brukar vara jämna på herrsidan. Oftast har du ett lite för lågt odds på någon spelare efter 1a setet. Är det första setet jämnt finns det ett fint värde att boka vinnaren av första oftast.

Vi får se. Nu ska jag sätta på lite kaffe och bänka mig vid datorn om en stund.

Lycka till allihopa! Nu kör det igång!

__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 14:37   #101
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lepchenko levererade fram till slutet. Jag var dum nog att tro att hon skulle ta det första setet för att sedan gröna ut, vinsten blev därmed endast 143kr

Pivovarova rödade jag snabbt och hade jag varit mer kylig kunde jag gått i plus även här då hon vann första setet. Nu är jag nog bara mest glad över att det blev minimala 14kr back.

bokningen på Peer rödade jag ut tidigt för att sedan boka om henne i andra till 1.11. Ser bra ut nu. Jag lyckades gröna ut på 150kr något.

Nu sitter jag med en bokning på McHale vilket verkar behövas rödas ut. Hmm

edit: err bokningen är på Makarova, inte McHale. Bokades först på 1.28 i starten och sedan på 1.08. Nu är det gröna siffror. Ursäkta om det är någon som har bokat McHale, (Väldigt stora summor i risk i så fall)

8 raka poäng av McHale nu. jag väntar och ser hur Makarova börjar sitt servegame i andra.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe

Senast redigerad av zimzelen den 2011-06-20 klockan 15:07.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 17:54   #102
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Med uppehållet hinner man skriva lite mer.

Puh, grön start på Wimbledon i alla fall. Man blir lätt förvirrad när man har satsat på 4 matcher och försöker följa alla andra oddsrörelser och resultat samtidigt som man har uppe så många streams som möjligt.

Nu sitter jag med Azarenka bokad på 1.14. Rybarikova ger henne en bra match och Azarenka ser ganska så sammanbiten matchen igenom. Nu blev det så klart uppehåll. VI får se vem det gynnar mest när spelet drar igång igen.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 17:55   #103
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Med uppehållet hinner man skriva lite mer.

Puh, grön start på Wimbledon i alla fall. Man blir lätt förvirrad när man har satsat på 4 matcher och försöker följa alla andra oddsrörelser och resultat samtidigt som man har uppe så många streams som möjligt.

Nu sitter jag med Azarenka bokad på 1.14. Rybarikova ger henne en bra match och Azarenka ser ganska så sammanbiten matchen igenom. Nu blev det så klart uppehåll. VI får se vem det gynnar mest när spelet drar igång igen.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 22:16   #104
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag orkar inte sitta och skriva ned korrekta insatser och odds på spelen bara för att jag ska få fram ett korrekt ROI också. Jag skriver bara slutsumman på traden så blir det enklast så.

Dagens resultat blev +379,18

Borde varit mer om jag inte var så dum Dokic-Schiavone där jag kunde ha grönat när Dokic vann sitt game efter breaken i sista setet. Vill bara glömma den traden.

Får se vad som sker imorgon när spelen återupptar. Jag har kvar bokningen på Azarenka så ska jag leta vidare efter fler spel.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 22:29   #105
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Mycket intressant läsning, jag tradar också och undrar hur länge du orkar skriva så här mycket, undrar om det inte hämmar din trading på lång sikt...

Mycket snygg trade på Wozniacki, du borde sälja av så fort hon möter hårt motstånd, jag tror inte hon når en semi!
Serven och forehand skrämmer verkligen INTE.

Jag kommer ge lite tankar och gameplans imorgon i din dagbok om det går bra?
Alltid positivt att hjälpa varandra.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-21, 05:17   #106
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Absolut! Andras tankar om trading är väldigt välkommet.

Och visst tar det lite tid att skriva, jag försöker skriva så lite som möjligt.. om möjligt. Jag märkte det rätt snabbt och precis som jag misstänkte innan jag började med detta att det skulle nog vara näst intill omöjligt att skriva om alla spel. Igår fick man en hel del tid över tack vare regnet.
Just därför jag har valt att ändra på hur jag bokför spelen för min egen skull.
I fortsättningen blir det nog bara summering och tankar av dagen innan jag går och lägger mig och kanske några ideer om morgondagen.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-21, 07:04   #107
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagens drag blir nog dessa än så länge.

Kvitova bokas mot Glatch som jag har hört en hel del gott om. Kvitova har varit lite av en slowstarter. till 1.08 är det värt en slant. Matchen streamas vilket gör det hela intressantare, då kan man hyffsat snabbt se om det är värt risken.

Sen har vi Broady mot Keovathong. Broady har en riktigt bra serve som kan ge henne en hel del gratis poäng. Värt att lägga en slant på henne och hedga till och från kanske.

Fortsätter Stepanek sin fina form och frustrerar Verdasco lite?

Och så har vi Martic som jag tycker är en duktig tjej som visserligen är lite klen men hon är en smart spelare och förmodligen damernas bästa dropshots. på gräset borde det vara hennes signum tycker man. Klarar hon av att hålla igång bollarna mot en ojämn King så ska hon ta detta.

OBS! Notera att detta är tradingobjekt. Säger inte att alla dessa ska vinna sina matcher men under vissa tidpunkter av matchen bör man kunna tjäna en slant genom att boka favoriten. Röda i tid om det inte går vägen!
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe

Senast redigerad av zimzelen den 2011-06-21 klockan 07:08.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-21, 11:18   #108
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Intressanta matcher för action enligt mig:

Karlovic-Tipsarevic
vad säger man minst 25 games i två set e att vänta!

Kan backa servaren med lite underläge och tjäna en hel del ticks (spela 1,80 boka 1,70 Karlovic, man tjänar fem tics på båda spelarna)

Hewitt-Nishikori

Hur e det ställt med Hewitt?
Han försöker kämpa men hjälper det?
Viktigt med tidig info med stream

Isner-Mahut


Båda har visat ojämn form under säsongen men Isner borde fått en boost av självförtroende när han plockade två set mot Nadal i Paris. Jag backar Isner en hel del här tror han vinner i tre eller fyra set.

Stepanek-Verdasco

Håller med dig helt klart där.
Spännande match bör bli minst fyra set med mycket ojämna spelare!
Den matchen kan vända ett par gånger och boka billigt på en spelare som "ser oslagbar ut" e inte fel.

Ljubicic-Cilic


Håller med Haltmathe

1,60 på Cilic e riktigt lågt om han håller serven till 2-2 i tredje.
Bryter Ljubbe sjunker han till ca 1,70. Blir det TB får Ljubbe serva först och kan få upp oddset på Cilic till ca 1,90!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zimzelen (+5)
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-21, 11:37   #109
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

mmmm, intressant. Tack för spelförslagen!

Det jag hittat om Hewitt är att han ska vara fit for fight. Hewitts odds har gått ner stadigt i alla fall.

Karlovic - Tipsa satt jag faktiskt och väntade på igår med samma inställning som dig, men den avbröts efter bara ett game. Annars så tycker jag att Tipsa startade lite väl lågt i odds. Hade förväntat mig minst 1.80 som startodds.

En sak är säker i alla fall. Jag tänker så gott som bara spela på matcher med stream. Livescore updates har varit värdelösa hittills med många hickups. Varför kör inte Wimbledon den suveräna IBM slam trackern som i Franska?
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-21, 12:11   #110
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Varför kör inte Wimbledon den suveräna IBM slam trackern som i Franska?
Ja det där funderade jag på med. Är det något brittiskt påhitt att de ska vara unika eller vad? Slamtrackern är överlägsen det livescoresystem som Wimbledon "stoltserar" med.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-21, 14:53   #111
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Ja verkligen VÄRDELÖS livescore!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-21, 15:17   #112
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Missade ni JULAFTON Stepanek-Verdasco?

Ojojoj Stepanek 1,17 flera gånger om nu står Verdasco i 1,67 inför femte set.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-21, 15:19   #113
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Åhhh nej missade Ljubben från 2,50 ner till 1,09 åååååååååååååhhhh
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-21, 15:22   #114
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Som ni säger, är Livescoren värdelös. Jag gillar det inte. Vet inte hur många gånger jag har fått fel info senaste dagarna.
Ritktigt störande att inte man kan se livestream från bet365 heller och canal+ suger.
Någon som vet om man kan se bet365 från Vpn, eller finns det någon annan snabb streamsida?
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-21, 15:52   #115
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Som ni säger, är Livescoren värdelös. Jag gillar det inte. Vet inte hur många gånger jag har fått fel info senaste dagarna.
Ritktigt störande att inte man kan se livestream från bet365 heller och canal+ suger.
Någon som vet om man kan se bet365 från Vpn, eller finns det någon annan snabb streamsida?
Bet365 har väl inte rättigheterna till Wimbledon? Jag streamar från http://www.streamhunter.tv/index.php iaf.

EDIT: Ser nu att bet365 har i vissa länder som du säger.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end

Senast redigerad av DamageINC den 2011-06-21 klockan 15:53.
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-22, 08:51   #116
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Usch, riktigt röd dag igår. Jag blev lite upptagen under gårdagen vilket gjorde att jag dels förlorade en hel del spel pga jag var tvungen att röda vid helt fel timing samt att jag missade en del fina spel som STEPANEK! Tråkigt. Sedan när man kommer hem och slår på datorn för att kolla på Azarenka och Rybarikova där jag har en liten slant bokad på Aza ser jag att oddset ligger på 1.02 och Rybarikova har en medical. Tack och adjö för mig, sen gick jag och spelade tennis själv vilken jag även den förlorade. Jobbig dag med -300kr på projektet.

Idag får jag mer tid under eftermiddagen att trada i lugn och ro.

Vi välkomnar Johanna Larsson in i turneringen idag. Hoppas att det går bättre än för Arvidsson som är helt ur slag.

Och ja, jag är fortfarande förbannad över livescoren. Man kan ju knappt spela på vissa matcher tack vare den slöa uppdateringen. Stream är vad som gäller
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-22, 09:34   #117
 
Sandys avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2610

Tennis 2015
Stats: 81 - 118 - 5
ROI: 103.27%
Vinstprocent: 40.70%

Standard

En livescore som funkar helt okej tycker jag är http://www.livexscore.com
Den är både snabb och överskådlig
Sandy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-22, 11:21   #118
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Sela-Simon


Lilla israelen e en lurig spelare men Simon står lite väl högt här tycker jag!



Gilles Muller-Raonic


Kommer backa Raonic en hel del i egen serve och sälja av vid returtagning, otroligt svårbreakad kille som blir svårslagen om det behövs TB!

Hoppas på en hel del 0-15, då kan man spela till ca 1,44-1,45 troligen, beroende på marknadens beteende




Stakh-Ljubicic

Tror att Ljubben rivstartar här och tar ledningen och oddsen droppar till ca 1,30, kommer försöka gröna ut då.

Ukrainaren losade mot Hernych och Schuettler på gräset i år, de har spelat helt okej tennis men Ljubben e svårslagen och SVÅRBREAKAD!


Varningens tecken för Bondarenko, de systrarna har varit inblandade i mycket smutsiga matcher. Alona kan spela som top 10-spelare och sen bara kan hon dö... Jag aktar mig för att trada med henne inblandad, men trots allt en spännande match mot Gajdosova som kan slå in ALLT och bränna ALLT.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-22, 11:47   #119
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skulle inte köpa Raonic i servgamen och sälja i returgamen. Oddset kommer i princip stå still, marknaden räknar med att han håller serven. Om du spelar Raonic i början av varje servgame och bokar när han vunnit blir det som att spela 1.09 eller lägre ibland.

Vänta in rätt läge istället. Man kan inte trada slaviskt efter en taktik man bestämt innan match.
0-30 eller 0-40 är intressant dock(om marknaden överreagerar)

Senast redigerad av bftrader den 2011-06-22 klockan 11:49.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-22, 12:33   #120
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Vi får se hur marknaden reagerar de kanske kör ner oddset till 1,32...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av timadolf den 2011-06-22 klockan 12:43.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-22, 17:55   #121
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Goda nyheter mina vänner!

Officiellas hemsidas livescore har faktiskt en bra fungerande tjänst. Om man klickar på scoreboard så kan man följa en individuell match med knivskarp uppdatering. Allt annat är sjukt dåligt.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-22, 18:55   #122
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Goda nyheter mina vänner!

Officiellas hemsidas livescore har faktiskt en bra fungerande tjänst. Om man klickar på scoreboard så kan man följa en individuell match med knivskarp uppdatering. Allt annat är sjukt dåligt.
Det är ju den jag har använt som jag menar var sjukt kass Ibland har den till och med legat efter http://www.flashscore.com/tennis/
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-22, 19:49   #123
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag hade också den från början men de verkar ha fixat till den. Man måste klicka på matchen man vill följa så får man en pop-upp för matchen. Just den länken är snabb, allt annat är seeegt
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-22, 20:09   #124
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Jag hade också den från början men de verkar ha fixat till den. Man måste klicka på matchen man vill följa så får man en pop-upp för matchen. Just den länken är snabb, allt annat är seeegt
Ja men jag menar att det var den popupen jag har använt och den var inte bra för mig iaf. Nu ska jag sluta kladda i dagboken
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-23, 03:11   #125
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Om det e många som e besvikna på livescoren hos Wimbledon, tycker jag att de ska få veta det! Jag e ärligt talat asförbannad och tappade sugen igår. Matchen Sela-Simon FÖRSVANN vid ställningen 4-5 i 25-30 min. IBM måste fixa till det här till nästa år, deras Slam tracker har varit bra tidigare år! Jag har fyllt i ett sheet där jag har klagat på deras VÄRDELÖSA livescore.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-23, 11:07   #126
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gårdagen blev en blygsam vinst. Jag skrev ner bara ett resultat då de resterande spelen gav mig 0 resultat. Tröttsam dag igår för att skriva ner allt.

Trevlig överraskning på Tennisinsight i alla fall när man vaknade igår. Bäst ROI under denna perioden! .... i låtsaspengar Och mitt sheet här ser inte det minsta likt ut. Varför spelar jag inte samma spel här som där frågar jag mig? Försommaren gör mig förvirrad, det nalkas semester tydligen.

Men gårdagen bjöd på en fantastisk match mellan Venus och gamlingen Date-Krumm. Jösses alltså, jag tycker synd om japanskan. Monstermatch av båda spelarna. Det trodde jag ALDRIG.

Högintressant möte idag mellan Na Li vs Lisicki. Crunchtime för Lisicki idag. Tar hon Li idag vilket hon redan har gjort tidigare i år så lär hennes odds droppa rejält. Piturek, hur gör du?

Annars tror jag mycket på McHale. Jag har pratat varmt om henne tidigare och hon imponerade verkligen mot Makarova som också spelade riktigt bra. Starkt att vinna den matchen av McHale. Paszek borde inte vara några problem om hon spelar lika bra idag.

Dimitrov-Tsonga. Tsonga var grym under förturneringen och det kanske låter galet att spela emot honom. Men Dimitrov har blandat och gett en hel del på sistone. Förlusterna har varit knappa och han är trots allt en juniormästare av Wimbledon så man kan inte säga att han är obekväm med underlaget precis. Tsonga bokas för 1.16 just nu. Vad tror ni? har Dimitrov en bättre dag borde han väl haka på så att man kan få med sig lite tics eller?

Rochus fortsätter att vara ett orosmoln för Del Potro. 90gr på Del Potro att vinna Wimbledon är rätt så galet högt odds också, bara för att han har Nadal på sin sida av vägen. Innan sin skada hade han övertaget över Nadal med 3 raka vinster. Lyckas han ta sig dit? Lyckas han bättra på spelet? Ingen aning men oddset är rätt så högt kan man tycka.

ATP är inte min bästa sida kan nämnas men jag är fruktansvärt sugen på att ta en del av förhandsspelen och sätta pengarna på Djokovic.

Vad har ni för ideer idag?
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-23, 12:08   #127
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Söderling-Hewitt

Ja Söderling e inte riktigt lika bra i år som förra året, men ska han lägga mot Hewitt som e långt ifrån sitt gamla spel. Han behöver slica rejält med låg studs då kan Robin få problem. Petzchner gjorde likadant. Robin har bättre serve och hårdare slag jag tror han väger för tungt här och kommer backa honom en del om det dyker upp okej positioner.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-27, 11:47   #128
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Venus får nog stora problem med Pironkova idag och hur e det med höften?

Woz kan åka ut idag mot Cibulkova, jag skulle ha sålt danskan nu!

Tradingmöjligheter i Tomic-Malisse och Kubot-Lopez!

Tror inte Tsonga passar Ferrer bra på gräs!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-27, 11:59   #129
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har tradat ut en del på Woz redan men jag tror fortfarande mycket på henne. Skulle hon förlora har jag redan garderat upp mig med Cibulkova där jag redan har tjänat en slant samt lämnat kvar en del ifall hon skulle gå längre. Gröna siffror för mig redan dock

Jag har Pironkova som outright till 250ggr och jag låter henne stå mot Venus! Det har gått rätt så bra med alla andra långsiktiga plays. Pironkova får vara min lilla lottodragning. En seger här dock så lär jag trada ut en bra slant.

Jag tror på en del överraskningar idag. Frågan är bara var de kommer. Gasquet tror jag kan ta sig förbi Murray. Något år sedan hade han 2-0 i Wimbledon för att sedan förlora. Bra h2h också.

Och varför inte Del Potro?

Petrova då? ovanligt få errors för Petrova och 0 tappade set. Azaretirenka är bra fadematerial mot slutet av vilken turnering som helst.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 15:47   #130
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja det var ett tag sedan! Sommaren gör en välförtjänt lat ibland.

Snart kör US Open igång och tradingobjekten har varit lite svåra att hitta med alla spelares oklara form. Nadal fortsätter sin kräftgång och Djokovics fysik verkar börja komma ikapp honom. Federer, fågel eller fisk? ingen aning.

På tal om fisk.... FISH! Mannen är en servande gud för tillfället och på "hemmaplan" går han alltid långt, frågan är hur han pallar med US open men hans servar kommer ge honom många ratispoäng om han fortsätter så här. Som vanligt vill jag hitta potentiella långsiktiga tradingobjekt under grand slams. Tsonga kändes också som solklar på 40ggr för någon vecka sedan. Men han har inte imponerat lika mycket efter grässäsongen.
Berdych har också imponerat efter att blivit totalt utskåpad av Söderling i Båstad.
Många spelare verkar dras med skavanker.

Damsidan då. Serena verkar ohotad just nu måste jag säga.
Wozniacki har kärat ned sig och hennes kräftgång bara fortsätter. Jag tycker dock att återigen så är 18ggr för en världsetta överodds. Idag möter hon återigen McHale som spelade suveränt senast och slog Wozniacki (till min pengalycka). jag tvivlar på att McHale gör om den bedriften 2 ggr i rad. Wozniacki letar desperat efter en liten liten uns av form. Tar hon McHale idag så lär hon komma igång lagom mycket för att gå lång i New Haven och bädda för en hyffsad US Open. Då lär hon inte sitta på 18ggr i odds. Fynda idag mina vänner. Jag har mycket svårt att tro att hon kommer stanna vid det oddset länge till. Hon brukar dominera de inledande matcherna för att sedan vika ner sig för trycket i grand slams. Bra tradingmaterial här.

Det var allt för idag. Vad har ni andra för ideer?

Så länge får man njuta av the Jokers senaste utspel http://www.tennis-x.com/xblog/2011-08-18/7733.php
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 16:47   #131
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 510
Standard

Har inte fattat mkt av det här med trading tidigare men gissade när jag såg att Fish stod i 51 ggr på expekt förra veckan att det var ett bra tradingobjekt sett till hans fina form. Även Murray till 7 ggr plockades igår vilket kändes bra sett till det du skriver, att de andra är tveksamma och att han känns som en huvudkandidat. Sedan juni har jag också Djoko till 3,5 utan egentlig avsikt att trada.

Nu har jag några dagar på mig att lära mig hur det funkar och hur jag ska gå till väga. Fattar också att mycket beror på dagens lottning av turneringen

Men om vi tar Fish som ett teoretiskt exempel.

Säg att han vinner de två första matcherna samtidigt som nån/några av de bästa ryker och Fisk då står i 10 ggr.

Säg att jag sen tidigare har 5 u till 51 ggr pengarna och vill göra maximal vinst men INTE tror på möjligheten att han går och vinner, om så sker vill jag bara ha tillbaka insatsen.

Hur ska jag boka? Måste jag då ha massa pengar på betfair i det fall att han vinner?

Tacksam för svar!
jacjacjac är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 07:43   #132
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 510
Standard

Petra Cetkovska har slagit ut både Radwanska och Bartoli i New Haven. Får antagligen möta Ana Ivanovic i andra omg av US open vilket verkligen inte ska vara en omöjlig uppgift. Vinner hon där är hon favorit att slå Peer eller vem det nu kan bli i tredje. Expekts odds på 500 ggr måste helt enkelt vara ett bra tradingobjekt, eller?
jacjacjac är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 07:51   #133
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jacjacjac Visa inlägg
Petra Cetkovska har slagit ut både Radwanska och Bartoli i New Haven. Får antagligen möta Ana Ivanovic i andra omg av US open vilket verkligen inte ska vara en omöjlig uppgift. Vinner hon där är hon favorit att slå Peer eller vem det nu kan bli i tredje. Expekts odds på 500 ggr måste helt enkelt vara ett bra tradingobjekt, eller?
Tänk på att du måste ligga ute med massor av pengar om du inte både spelar och bokar på betfair.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 08:25   #134
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Tänk på att du måste ligga ute med massor av pengar om du inte både spelar och bokar på betfair.
Tänker och tänker inför nästa veckas debuttradande och insåg att jag - som du säger - har problem med ovanstående spel, samma sak med spelet på Fish som jag nämnde ovan. Eftersom jag har 500 kr x 500 = 250k på Cetkovska måste jag typ frigöra nån miljon (nej, det är ingen möjlighet), för att kunna boka typ 20 k om oddset skulle rasa till 50 efter några omgångar.

Vet inte ens om marknaden är så stor. Jaja, vi får se vad som händer, i värsta fall får jag se det som en utbildningskostnad. Blev bara så jävla medryckt av att Cetkovska stod i 500 på expekt medan det bara gick att spela typ 50 kr till 260 ggr på betfair.
jacjacjac är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 11:20   #135
 
Sandys avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2610

Tennis 2015
Stats: 81 - 118 - 5
ROI: 103.27%
Vinstprocent: 40.70%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jacjacjac Visa inlägg
Tänker och tänker inför nästa veckas debuttradande och insåg att jag - som du säger - har problem med ovanstående spel, samma sak med spelet på Fish som jag nämnde ovan. Eftersom jag har 500 kr x 500 = 250k på Cetkovska måste jag typ frigöra nån miljon (nej, det är ingen möjlighet), för att kunna boka typ 20 k om oddset skulle rasa till 50 efter några omgångar.

Vet inte ens om marknaden är så stor. Jaja, vi får se vad som händer, i värsta fall får jag se det som en utbildningskostnad. Blev bara så jävla medryckt av att Cetkovska stod i 500 på expekt medan det bara gick att spela typ 50 kr till 260 ggr på betfair.
FYI: Expekt hade före kl 14:01 den 23/8 ett odds på 1000.0 på Cetkovska !
Sandy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 15:19   #136
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om knappt en timme börjar US Open.

Som väntat knep Wozniacki New Haven. Tack så mycketLyckades ta nya positioner på 19.5, nu köps hon till 15. Caroline har två-tre lätta omgångar framför sig nu i US Open och hon brukar kännas oslagbar för de flesta punters i hennes inledande matcher och får oddset att sjunka lite för mycket. Först i 4e omgången kan hon komma att testas i mina ögon. Förmodligen mot i år lite pånyttfödda Hantuchova. Vi sitter kvar på Wozniacki fram till dess och hoppas att hon är överlägsen på vägen dit så att oddset sjunker under 10.

Riktigt sugen på att ta Nadal som ligger lite för högt tycker jag. Han borde ta sig samman och släppa allt bakom sig och börja leverera igen. Nästan 6 ggr pengarna är lite väl högt, eller vad säger ni?

Sedan har jag en smygande feeling för Söderling som ingen vet var han befinner sig formmässigt efter sitt skadeuppehåll. Rena ångvälten i Båstad. Skulle han se lika spelsugen ut som då ... ja då vill jag gärna sitta på en Robin till 70ggr. Inga lätta uppgifter har han men alla är möjliga om han ser lika bra ut som i Båstad. Då kan han slå vem som helst. Som sagt. Bäst att ta honom nu och se hur han ser ut istället för att köpa honom för halva oddset om han visar sig vara på spelhumör.


jag börjar dagen med att kolla på Cilic-Harrison. lite lågt odds på Cilic tycker jag. Harrison har gått riktigt bra hittills i USA med endast smått fantastiske Fish som varit i vägen.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 15:32   #137
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 80

TennisBite
Stats: 124 - 117 - 3
ROI: 99.36%
Vinstprocent: 51.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Sedan har jag en smygande feeling för Söderling som ingen vet var han befinner sig formmässigt efter sitt skadeuppehåll. Rena ångvälten i Båstad. Skulle han se lika spelsugen ut som då ... ja då vill jag gärna sitta på en Robin till 70ggr. Inga lätta uppgifter har han men alla är möjliga om han ser lika bra ut som i Båstad. Då kan han slå vem som helst. Som sagt. Bäst att ta honom nu och se hur han ser ut istället för att köpa honom för halva oddset om han visar sig vara på spelhumör.
Plockade själv Söderling till 70x igår då jag tycker att lottningen ser bra ut och jag blir inte förvånad om han går ända till final!

I övrigt riktigt roligt att US Open börjar strax, har själv laddat upp med hela 11st spel första speldagen.

Lycka till!
tennisbite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 15:44   #138
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 1053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Ja det var ett tag sedan! Sommaren gör en välförtjänt lat ibland.

Snart kör US Open igång och tradingobjekten har varit lite svåra att hitta med alla spelares oklara form. Nadal fortsätter sin kräftgång och Djokovics fysik verkar börja komma ikapp honom. Federer, fågel eller fisk? ingen aning.

På tal om fisk.... FISH! Mannen är en servande gud för tillfället och på "hemmaplan" går han alltid långt, frågan är hur han pallar med US open men hans servar kommer ge honom många ratispoäng om han fortsätter så här. Som vanligt vill jag hitta potentiella långsiktiga tradingobjekt under grand slams. Tsonga kändes också som solklar på 40ggr för någon vecka sedan. Men han har inte imponerat lika mycket efter grässäsongen.
Berdych har också imponerat efter att blivit totalt utskåpad av Söderling i Båstad.
Många spelare verkar dras med skavanker.

Damsidan då. Serena verkar ohotad just nu måste jag säga.
Wozniacki har kärat ned sig och hennes kräftgång bara fortsätter. Jag tycker dock att återigen så är 18ggr för en världsetta överodds. Idag möter hon återigen McHale som spelade suveränt senast och slog Wozniacki (till min pengalycka). jag tvivlar på att McHale gör om den bedriften 2 ggr i rad. Wozniacki letar desperat efter en liten liten uns av form. Tar hon McHale idag så lär hon komma igång lagom mycket för att gå lång i New Haven och bädda för en hyffsad US Open. Då lär hon inte sitta på 18ggr i odds. Fynda idag mina vänner. Jag har mycket svårt att tro att hon kommer stanna vid det oddset länge till. Hon brukar dominera de inledande matcherna för att sedan vika ner sig för trycket i grand slams. Bra tradingmaterial här.

Det var allt för idag. Vad har ni andra för ideer?

Så länge får man njuta av the Jokers senaste utspel http://www.tennis-x.com/xblog/2011-08-18/7733.php
Ursäkta men Wozniacki möter McHale igen? Läs om, läs rätt!
Hon möter Nuria Llagostera Vives i första omgången.
McHale möter Aleksandra Wozniak.
nomoney är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 15:57   #139
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 8
Sharp$: 548
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nomoney Visa inlägg
Ursäkta men Wozniacki möter McHale igen? Läs om, läs rätt!
Hon möter Nuria Llagostera Vives i första omgången.
McHale möter Aleksandra Wozniak.
Det är nog snarare du som ska läsa om, läsa rätt. Kolla datumet som inlägget skrevs. Wozniacki mötte McHale i New Haven förra veckan.

För övrigt så hakar jag nog på er på Söderling!
Rigoletto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 16:02   #140
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Precis. Det inlägget skrevs under New haven....


För övrigt. Eurosport har uppat sin stream avsevärt. Kanonbild nu som anpassas efter ens bandbredd. 49kr för en månad är väl investerade pengar för att kunna vraka och välja mellan en massa banor från US Open
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 16:13   #141
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 1053
Standard

Då ber jag om ursäkt! När jag klickade på senaste till vänster som kom det där inlägget upp och därför tänkte jag inte på datum utan läste bara om US Open så.
Den som gräver en grop faller oftast själv där i eller vad säger man? haha.
Har spelat att Fish slår flest ess i turneringen till 16 ggr så hoppas också att han går långt.
nomoney är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 16:35   #142
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En väldigt läsvärd US Open preview av en rätt som har rätt bra koll på tennis för den intresserade:

Spoiler:
2011 US Open Preview – Men’s Singles

In this final Grand Slam of the season, it seems we can only consider to have one real favourite to win this tournament. However, I believe Djokovic is not unbeatable and I expect some upsets to happen in a tournament that has everything to get messy, even an hurricane!


The Favourite

Novak Djokovic: With a 59-2 season record, he has to be the favourite in every tournament he enters. Not only he has been amazing this season, as Nadal, Federer and Murray are currently struggling or have recently struggled, so it will be a surprise to see anybody but Djokovic to lift the trophy in Flashing Meadows. However, Djokovic is not unbeatable, as shown in the Cincinnati final. A downgrade in terms of form can always happen and if that happens, this tournament can get a real mess, with about a dozen players having a decent chance to win it. Djokovic has never won this tournament, but he has been to the final twice. This is the Grand Slam which favours his game the most and unless a major drop in terms of form happens, this tournament is his to lose.



The Outsiders

Rafael Nadal: Even though he won this tournament last year, we can't put him as a favourite, but more like an outsider. His last results have been poor (loss to Dodig in Montreal; clear loss to Fish in Cincinnati) and maybe the domination of Djokovic over everybody may be getting on his head too much. He doesn't appear to be in very good form right now and this is the Grand Slam where he can see his struggles be more easily exposed, due to the fast nature of the surface. However, he is still one of the strongest players in the draw and he should go far in the tournament, maybe even into the final. But it seems clear that he isn't the same form he was last year.

Roger Federer: Things are not looking very well for Federer right now, as two losses to Tsonga in Wimbledon and Montreal, followed by a loss against Berdych in Cincinnati shows that the Swiss player continues to struggle. However, this is a Grand Slam and Federer is still a dangerous player, especially in the US Open, as he won this tournament from 2004 to 2008, reached the final in 2009 and had two match points to reach the final once again last season. Sure he is more prone to get upset by other players than before, but never discount a player like Federer. Everybody did that in the Roland Garros semi final against Djokovic and look what happened...

Andy Murray: After a terrible performance in Montreal, it looked like Murray was going to slump again like in the Spring. Fortunately, he didn't and won the title in Cincinnati, with a great win over Djokovic in the final, even though the Serbian had to retire in the middle of the 2nd set. He sure looks as the second best player in the world right now, however we know how he underperforms in late stages of Grand Slams and so, it's hard to predict him to win the title. He looks well, he will go far, but I think he is going to fall short of winning a Grand Slam once again.


Who should go far

Juan Martin Del Potro: He isn't looking very well right now, but the last time he played this tournament, he won it. He has a nice draw and his powerful game should put out of trouble against most players. A potential QF match against Murray should be very good.

Mardy Fish: He looked extremely well in Cincinnati, with a great win over Nadal. I don't think he has the game to win the tournament, but he is surely one of the most dangerous players in the draw. A fourth round match against Tsonga should be explosive.

Jo-Wilfried Tsonga: He is another in-form player, who has the perfect game for this surface. He had a bit of physical troubles in the end of Montreal and in Cincinnati, but he should be recovered by now. I look forward to his match against Fish in the fourth round.

Tomas Berdych: He looked really well in Cincinnati (with a great 6-2 7-6 win over Federer). He has the game for the surface and he has a quite easy draw until the quarter finals, where he will have Djokovic waiting for him most likely.

David Ferrer: He broke a finger and couldn't play Montreal, while he wasn't very impressive in Cincinnati, even though that was mostly he was lacking rhythm. However, he has good results in previous editions of the US Open and he has a very nice draw, with no major opposition until the fourth round, where he is also likely to beat Almagro or Roddick. Another quarter final is possible for him.


Who may disappoint

Robin Soderling: An injury prevented him from playing since Bastad and so, he will enter this tournament with no rhythm. His draw isn't very easy and I doubt he will get past Isner in the third round, with no practise.

Andy Roddick: He isn't a top player anymore, but his name recognition puts him always as a player to watch on paper. However, I don't see him getting past Almagro in the third round, with his current form.


Seeded players who may go out in the first round: Ivan Dodig (vs Davydenko), Marcel Granollers (vs Malisse), Radek Stepanek (vs Kohlschreiber).

Players coming for a nice pay-check: Daniel Gimeno, Pere Riba, Maximo Gonzalez, Diego Junqueira, Eric Prodon, Filippo Volandri


Conclusions:
Novak Djokovic is the only favourite to win the tournament.
Rafael Nadal and Roger Federer look beatable against some good players
Aggressive players like Tsonga, Fish, Berdych and Del Potro should go far
No non-seeded player should make the second week (4th round)

Senast redigerad av vessl123 den 2011-08-29 klockan 16:48.
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 17:37   #143
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Harrison klarar inte av att stå emot Cilics tunga slag idag. Cilic har visat lite uppåtgående form men jag trodde faktiskt att Harrison skulle stå upp bättre med publiken i ryggen. Det blev en blygsam vinst i tradandet i alla fall tack vare breaket i 2a set.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 16:09   #144
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 80

TennisBite
Stats: 124 - 117 - 3
ROI: 99.36%
Vinstprocent: 51.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Sedan har jag en smygande feeling för Söderling som ingen vet var han befinner sig formmässigt efter sitt skadeuppehåll. Rena ångvälten i Båstad. Skulle han se lika spelsugen ut som då ... ja då vill jag gärna sitta på en Robin till 70ggr. Inga lätta uppgifter har han men alla är möjliga om han ser lika bra ut som i Båstad. Då kan han slå vem som helst. Som sagt. Bäst att ta honom nu och se hur han ser ut istället för att köpa honom för halva oddset om han visar sig vara på spelhumör.
Jobbigt läge.. Robin drog sig ut från turneringen i allra sista stund. Jag antar att pengarna man har investerat på denna trade är rökta?

Gick du in, vilket jag har gjort, eller klarade du dig?

***ALL BETS STAND RUN OR NOT***
tennisbite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 16:17   #145
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Aj fan, såg detta precis. Jag tror att pengarna är rökta när det gäller långtidspel.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 16:23   #146
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 80

TennisBite
Stats: 124 - 117 - 3
ROI: 99.36%
Vinstprocent: 51.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Aj fan, såg detta precis. Jag tror att pengarna är rökta när det gäller långtidspel.
Japp.. snacka om osis. Nästan så att man i framtiden funderar på att systematiskt laya spelare på vinnarmarknaden som har haft skadebekymmer/rykten inför turnering, och om spelaren dyker upp bara boka ut till som värst en väldigt liten förlust.

Denna förlust bokför jag psykologiskt på mitt shit-happends konto och går vidare.
tennisbite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 16:35   #147
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag var annars inne på att gardera mig att boka Söderling idag för att täcka upp. Dels för ringrostigheten och dels för att han kanske ger upp. Detta vara bara snopet. Hade inte en susning om detta.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 15:28   #148
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad härligt med Wozniacki. Har hon tjuvlyssnat på mig kanske? Precis som väntat så dominerade hon sina två inledande matcher och vips så handlas hon för 9.6 idag. Här näst kommer Vania King som bara ska slå. Jag gillar inte att spela emot amerikaner (eller tyskar för den delen) på hemmaplan men King kommer nog bara missa bort sig själv ur den här turneringen mot Wozniacki. Jag tar den risken och håller i ytterligare en omgång. Där efter börjar allvaret för Caroline. Troliga motståndare, Kuznetsova och sedan Petkovic.

Söderling... ingen kommentar.

Tsonga, nu får han faktiskt vakna för hans nuvarande odds är för lågt om han fortsätta spela så här oinspirerat.

Ska man ladda allt på Djokovic eller? Stackars Berloq, fast å andra sidan hade Berloq nog fått rejält med däng av ganska så många spelare i årets Slam tror jag.

Tradingen har varit krokig för mig under US Open men Ferrero gav mig en ordentlig skutt i kassan. Jäkla sicken match!

Traden jag grämer mig mest över var Halep mot Na Li. Jag var helt inne på att boka Na Li. Kommer hem lite sent och slår på datorn precis när när Halep sitter med en breakboll direkt i första gamet och oddset bara studsar upp till ett läge som är alltför riskfullt att ta position på. resten är historia då man ser en relativt blek Na Li sakta men säkert förlora matchen. Kunde bokas på 1.10 men jag tog positioner senare i matchen i betydligt knivigare lägen som gjorde att jag bara grönade en mindre summa. Tråkigt.

Cilic, kan vi vänta oss en jämn historia mot Federer? kanske rent av en skräll? Hur som helst är 1.20 på Federer lite väl lågt tycker jag. Cilic är på gång, vad som helst kan hända här. Jag komemr nog boka FedEx redan innan matchstart.

Snart dags för dag 5. Jag kommer sätta mig och kolla på Garrigues-Zvonareva. 1.15 på Zvonareva känns lågt. Inte omöjligt att man kan knipa en vinst här på att boka Zvonareva. Hon har ju faktiskt många gånger visat en tendens att starta lite konstigt i matcherna för att sedan vända. US Opens lite slöare hard court bör passa Garrigues rätt bra som oftast inte gör många unforced errors och är duktig på att hålla igång bollarna. (tennisbollarna alltså).

Vad har ni för tankar?

...om tennisen alltså.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 15:51   #149
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 80

TennisBite
Stats: 124 - 117 - 3
ROI: 99.36%
Vinstprocent: 51.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Vad har ni för tankar?
Jag gillar Blake +5.5 gem mot Ferrer till 2.09 @ SBOBet f.n. (finns även till 1.85 @ Pinnacle med +6 istället). Oddsen är i stigande trend, men det beror snarare på att Public tenderar att trycka ner favoriter än att "Sharp:arna" väljer rätt sida i det här fallet imo.

Rent statistiskt har Ferrer 7-3 (W/L) sista 10 matcher och Blake har 6-4, där båda har överpresterat med 6.1% respektive 8.9% om man viktar ML-oddsen dom vunnit med för att få en PowerRating på motståndaren.

Det intressanta är dock hur bra Blake presterar rent "Game HC"-mässigt. Sista 20 matcherna har han 15-4-1 (W-L-P) (79% hit) och tittar man enbart på när han är underdog har han 5-1-0 (83% hit), medans Ferrer har 11-9-0 (55% hit) och 9-8-0 (53% hit) som favorit. Jag har en egen simulator som tar fram detta genom att förutspå var linan skall ligga, så en avvikelse på ca 0.5 hc-steg kan förekomma, allt för att jag inte skall behöva kolla igenom 20x2 matcher och se om linan är täckt/slagen.

H2H leder faktiskt Blake med 2-0, där senaste matchen spelades på samma underlag som idag (Hard Court) i mars förra året, och den tidigare är från 2002 så den behöver ingen egentlig hänsyn tas till. 2010 när sista H2H begav sig var Blake 52-rankad och idag 63. Ferrer var 13 och idag 5, så ingen större tyngd skall tas i senaste H2H heller då Ferrer är bättre idag än han var då.

Blake har fördel hemmaplan och har visat god form, medans Ferrer bara har lirat 3st matcher på Hard Court i år (sen slutet av juni), medans Blake har lirat 18st.

Jag tror inte Blake vinner, men att han täcker linan +5.5 gem.

Därutöver har jag spelat en hel andra spel idag (se sheet), hinner dock ej motivera dom.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zimzelen (+5)
tennisbite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-07, 11:39   #150
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Oj oj oj, Nadal ger endast 1.07 mot Gilles Muller idag. Det där känns lite väl lågt för mig med tanke på att Nadal inte är i sitt bästa slag. Nu säger jag inte att Nadal ska förlora detta men rent ur tradingsynpunkt så är en bokning på Nadal till 1.08 solkar för mig. Muller tog Nadal till 2 tiebreaks i Wimbledon i år. Nadal har inte imponerat på ett bra tag nu, jag tycker det är helt klart värt att boka honom idag mot Muller och hoppas på ett tight första set. Kanske till och med att Muller bryter Nadal en gång med tanke på Nadals osäkra servande på sistone.
Sedan så undrar jag lite över Nadals hälsa också. Han har varit hårt tejpad under US Open, var det inte under matchen mot Verdasco i Cincinnati som han tog en medical för att något störde honom i foten? Jag tror inte han är 100% precis. Såg ni hans kramper under intervjun för någon dag sedan? http://uk.eurosport.yahoo.com/tennis.../article/4184/
Han gick under bordet till slut. såg ganska så komiskt faktiskt och marknaden på betfair studsade upp över 11ggr ett tag.
Nja, något säger mig att Muller kan störa Nadal ordentligt idag.

Vi säger så.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-07, 11:56   #151
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tror också att Nadal kan få det svårt idag. En bokning från start är självklar.
Roddick säkra försvar och serv passar inte Ferrer. 1.57 är för lågt.
Young lär inte ha någon chans mot Murray? men 1.06? hmm.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-07, 12:20   #152
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller med dig på de andra också.
Roddick såg riktigt stabil ut senast.
Murray är så oberäknelig allt för ofta. Han kan se ut att vara helt under isen inledningsvis i många matcher för att sedan blixtra till. Han har ofta motivationsproblem mot sämre motstånd. Young har inget att förlora här. Med en publik bakom sig kanske han kan skaka om Murray till en början och visst 1.06 är för lågt som startodds för mig.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-10, 21:03   #153
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Kan du motivera ditt spel på Wozniacki ?

Tycker själv hon spelade bedrövligt inatt emot Cibukova och var knappt värt segern.
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-10, 21:37   #154
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja det är ju helt klart för att jag fadar bftrader

Nä, som jag sa till bftrader så tycker jag att Woz kommer bli lite väl underskattad framöver tack vare sitt dåliga fjolår. Hon funkar dock fortfarande bra utanför Grand Slams. Årets första riktiga turnering i Sydney med mångas tankar riktade mot AO. Utav alla som är kvar i Sydney är Caroline definitivt den som mest behöver bekräftelse att hon kan vinna en turnering. Jag gillar Radwanska som fan men mot Woz har hon det alltid svårt. Hon slog henne i första mötet sedan har det varit 5 raka torsk (1 ret. vinst). Det kommer spela stor roll för Caroline som behöver all mental styrka hon kan få för att slå toppspelare. Mot Radwanska har hon redan en edge. Oddssättningen tycker jag är rättvis.

Början på året och en turnering innan en GS går det oftast inte som man tänkt sig. Varför inte Wozniacki? Hon har mest att bevisa. Bägaren tiltar åt hennes håll.

__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1), bftrader (+5)
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 14:04   #155
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skönt idag att pojkspolingen Tomic åkte på en rejäl läxa av den störste.

Varför?

Jo för att igår sitter man och imponeras av Tomics spel mot Dolgopolov (trots att jag sitter med ett megaspel på Dolgo) och tankarna vandrar iväg om hur bra den här killen kan bli. Sen så händer det här.

http://www.youtube.com/watch?v=JMbLR...layer_embedded

Han sjönk som en sten i mitt tennishjärta. Att han sedan har mage (se slutet av klippet) att se helt förvånad ut och mumla "no I didn't call it" gör saken ännu värre?

Idag fick han sin läxa av ambassadören för tennisen själv. Skönt.


Jag har varit uppe runt 05:00 snåret varje morgon under AO. Det går inte att vara uppe sent om nätterna som småbarnsförälder , tyvärr. Men jag är fruktansvärt sugen på att offra sömnen i natt när Murray möter den överraskande bra Kukushkin. Nu har han visserligen mött Troicki och Monfils som båda kan förlora mot en hel del spelare på touren men sättet han slår dem på imponerar. Enorm offensiv har killen med fantastisk träff på bollarna. Efter de två segrarna bör han ha vingar på riktigt just nu och vindarna i Melbourne verkar gilla honom . Det tar säkert stopp här mot Murray men vågar han spela ut sitt offensiva register även här så kan detta bli en underhållande match åtminstone. Och då mina vänner är ett odds på 1,02 rätt löjligt med tanke på att kukushkin tog det första setet mot Murray för bara 3 veckor sedan! Löjligt lågt odds. Så imponerande bra är inte Murray att ha 1.02 i odds på Betfair. För att det ska stanna under 1.02 krävs ett break i Kukushkins första servegame i princip.

Sen toppas den matchen av att se Errani vs Zheng där jag tycker Errani inte ska ligga på över 3 i odds. Inte en chans.

Det blir en natt i vaket tillstånd för mig känns det som.

AO har gått bra förutom två tillfällen. Först nieminen som bryter när man har ett megabet på honom. Och sedan förrgår då där ALLT gick fel. Då bestämde jag mig att inte posta några spel i spreaden för en dag. Trots två riktigt tuffa dagar har alla andra tuffat på bra. Nu är man tillbaka på plus efter nattens tradande. Skönt.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bftrader (+11)

Senast redigerad av zimzelen den 2012-01-22 klockan 14:07.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-23, 02:53   #156
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja då är man uppe mitt i natten för dessa matcher då. Tråkigt nog så ser man en helt oigenkänlig Kukshkin på banan. Ingen offensiv, osäkert spel. 5 första bollarna har han 4 unforced errors, setet fortsätter på samma sätt. Även det andra. 1-6, 1-6 utan ett enda vunnet servegame. När 3e kommer ger Kazakstanen upp, av ren pinsamhet eller om det var något fel på honom för han var verkligen inte att känna igen. Ytterst märklig match. Som tur är voidas spelen jag gjorde på bet365. jag la in en mindre slant på betfair som jag turligen kunde rädda en del av också.

Nu sitter jag och njuter av Erranis dominans (hittils) som stormar fram till 3-0 direkt och ger Zheng svårigheter i 4 gamet också.


Bokat Tsonga också till 1.12 efter 1 setet. Blir detta en långkörare tar nog japanen det. Han har hårdtränat styrka och kondition under vinteruppehållet och det har märkts.

Och där kom breaket preicis när jag skriver detta, gött.

Nu ser det bra ut. 3-0 Nishikori i andra.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-23, 03:03   #157
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Skönt idag att pojkspolingen Tomic åkte på en rejäl läxa av den störste.

Varför?

Jo för att igår sitter man och imponeras av Tomics spel mot Dolgopolov (trots att jag sitter med ett megaspel på Dolgo) och tankarna vandrar iväg om hur bra den här killen kan bli. Sen så händer det här.

http://www.youtube.com/watch?v=JMbLR...layer_embedded

Han sjönk som en sten i mitt tennishjärta. Att han sedan har mage (se slutet av klippet) att se helt förvånad ut och mumla "no I didn't call it" gör saken ännu värre?

Idag fick han sin läxa av ambassadören för tennisen själv. Skönt.


Jag har varit uppe runt 05:00 snåret varje morgon under AO. Det går inte att vara uppe sent om nätterna som småbarnsförälder , tyvärr. Men jag är fruktansvärt sugen på att offra sömnen i natt när Murray möter den överraskande bra Kukushkin. Nu har han visserligen mött Troicki och Monfils som båda kan förlora mot en hel del spelare på touren men sättet han slår dem på imponerar. Enorm offensiv har killen med fantastisk träff på bollarna. Efter de två segrarna bör han ha vingar på riktigt just nu och vindarna i Melbourne verkar gilla honom . Det tar säkert stopp här mot Murray men vågar han spela ut sitt offensiva register även här så kan detta bli en underhållande match åtminstone. Och då mina vänner är ett odds på 1,02 rätt löjligt med tanke på att kukushkin tog det första setet mot Murray för bara 3 veckor sedan! Löjligt lågt odds. Så imponerande bra är inte Murray att ha 1.02 i odds på Betfair. För att det ska stanna under 1.02 krävs ett break i Kukushkins första servegame i princip.

Sen toppas den matchen av att se Errani vs Zheng där jag tycker Errani inte ska ligga på över 3 i odds. Inte en chans.

Det blir en natt i vaket tillstånd för mig känns det som.

AO har gått bra förutom två tillfällen. Först nieminen som bryter när man har ett megabet på honom. Och sedan förrgår då där ALLT gick fel. Då bestämde jag mig att inte posta några spel i spreaden för en dag. Trots två riktigt tuffa dagar har alla andra tuffat på bra. Nu är man tillbaka på plus efter nattens tradande. Skönt.


Håller med dig här. Tomic har varit härlig att se på men efter detta så är han bara vidrig. Jag kom och tänka på en situation som hände för ett par år sedan nu. Tror det var Björkman som spelade någon match och motståndaren slår en boll som döms ut men som Björkman sen går in och säger att den var inne (och därmed förlorar poängen). Kan ha varit en DC-match.

Stort sportshjärta där iaf jämfört med vidriga Tomic...
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-23, 04:01   #158
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Så glad jag är nu att jag valde just denna natten att vara uppe.

Murraymatchen ska man inte prata om. Det var en minimal förlust för mig.

Errani gjorde sitt jobb. Hade ett maxbet på henne inledningsvist på betfair. tradade ut en del efter 1a set dock men det blev en rejäl vinst i alla fall.

Ännu större vinst blev det på Nishikori där jag bokade Tsonga efter 1 set till 1.12. tradade ut en del vid 1.80 på Tsonga så att man sitter på en fin vinst oavsett. Vinner Nishikori blir det en ännu mer. Nu kan man njuta av matchen.

Mitt i allt flyt Bokade jag Serena på 1.07 för en TV-peng för skoj skull. Äntligen ser man någon VÅGA spela mot Serena som verkligen inte har imponerat hittills i turneringen. 5-2 makarova just nu. Serena handlas till 1.80. Ser ganska så ovisst ut. Jag avvaktar.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1)

Senast redigerad av zimzelen den 2012-01-23 klockan 04:19.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td