Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-12, 19:37   #1096
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 415
Sharp$: 2081
Standard

Någon som vet hur man lirar dubblar på pinnen med två spel som involverar samma match?
abber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-12, 19:56   #1097
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abber Visa inlägg
Någon som vet hur man lirar dubblar på pinnen med två spel som involverar samma match?
Teaser --> Same Game (olika poäng nivåer) --> Välj vilka alternativ du vill ha i en parlay.

__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abber (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 03:22   #1098
 
Altaraths avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 89
Sharp$: 1729
Standard

Haha blir fan illamående av slutet i Clippers, så sjukt äckligt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Altarath är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 01:55   #1099
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Tråkigt att se KP. Kommer ihåg när Sharps startade och ni lovade heligt att det skulle vara en community utan vinstintressen. Sedan kom affiliatelänkarna, sedan betalspelen och nu alltså annonsering i forumet.
Hade ni erkänt att sidan drivs med vinstintresse så hade jag respekterat det, har själv drivit en affiliateinriktad sida. Är mest hycklandet som är tråkigt.

Lazlo har garanterat dragit in mer pengar åt forumet än 4000 SEK så enligt mig bör han få åtminstone en gratis månad med annonsering. Det ger ju även good will.

Som referens hade jag cirka 7.000 - 9.000 SEK i affiliateintäkter i snitt per månad med 300 unika besökare per dygn.
Hur många unika besökare har Sharps per dygn? 10.000 kanske? Blir säkert en liten slant, inget fel att tjäna pengar, men Lazlo har under det senaste året varit en av väldigt få kvalitetsrekare här som dragit trafik åt er.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-01-18 klockan 01:58.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 06:25   #1100
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Tråkigt att se KP. Kommer ihåg när Sharps startade och ni lovade heligt att det skulle vara en community utan vinstintressen. Sedan kom affiliatelänkarna, sedan betalspelen och nu alltså annonsering i forumet.
Hade ni erkänt att sidan drivs med vinstintresse så hade jag respekterat det, har själv drivit en affiliateinriktad sida. Är mest hycklandet som är tråkigt.

Lazlo har garanterat dragit in mer pengar åt forumet än 4000 SEK så enligt mig bör han få åtminstone en gratis månad med annonsering. Det ger ju även good will.

Som referens hade jag cirka 7.000 - 9.000 SEK i affiliateintäkter i snitt per månad med 300 unika besökare per dygn.
Hur många unika besökare har Sharps per dygn? 10.000 kanske? Blir säkert en liten slant, inget fel att tjäna pengar, men Lazlo har under det senaste året varit en av väldigt få kvalitetsrekare här som dragit trafik åt er.
Som tidigare redan nämnts, därmed ingen ny information.

Angående huruvida Sharps har ett vinstintresse eller om vi är hycklare så har du en dedikerad för det här som tar upp dina frågor där du kan fortsätta diskutera i: https://www.sharps.se/forums/feedback...-vinsdrivande/

Angående goodwill, hade kontakt tagits med oss först så skulle utfallet blivit annorlunda beroende på samarbetsviljan, men det gjordes inte och därmed finns ingen goodwill att ta del utav.

Angående annonseringen gällde det endast om användaren skulle lansera en betaltjänst eller sida med vinstintresse som han ville länka till. Han klargjorde att det var ingen betaltjänst och därför låstes dagboken upp igen och han ändrade sin signatur till den han har nu .

Regelverket gäller densamma för alla användare och inlägg oavsett om du har 1 eller 5000 inlägg.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 15:23   #1101
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Det är så lätt att säga nu i efterhand att det kunde varit annorlunda om jag frågat er först. Varför skulle jag behöva be på mina bara knän först för att kunna ta del av denna goodwill? Det är väl egentligen ingen skillnad om jag ber först eller efter, om ni nu (som ni vill få det att låta som såhär i efterhand) hade ett intresse av att genomföra någon goodwill gentemot mig. Då är det väl bara att erbjuda den nu då, eller så finns det inget sådant intresse och har aldrig funnits men det låter bättre från er sida att påstå att det skulle hanterats annorlunda om jag bara frågade "makten" först.

Samtidigt så poängterar ni gång på gång att regler är regler oavsett för vem det är, så att ändå påstå att ni kunde tänkt er gå ifrån reglerna för min skull om jag bara frågat först är bara pinsamt. Det är väl inget hinder att nu ge mig denna goodwill ni påstår er ha, bara för att jag skrev ut min mail i ett inlägg först innan jag talade om för er som styr vad jag hade tänkt mig?

Så samarbetsviljan brister nog hos er, inte hos mig. Mitt inlägg som först skrevs va inte så farligt som ni ville se det. Jag delade av mig med en mail och talade om för de som följer mig vad som skulle hända, enkelt och fair ansåg jag. Ni reagerade som att detta va ett extremt hot och någonting fult mot eran verksamhet och svarade med "köp en annonsplats eller dra" attityd. Nu i efterhand så resulterade det hela i att jag istället har en signatur på varje inlägg där folk kan se min mail och en länk där folk läsa vad som händer istället. Så jag vet inte vad skillnaden egentligen är förutom att detta är fulare samt att det blir mer "reklam".

Skrev ju till och med i våra PM att om ni va intresserad av att inkludera mig i era framtida planer så va jag intresserad av att lyssna på vad det kunde finnas för förslag. Fick ingen respons alls på det vilket inte va så konstigt, jag behövde ju be på mina bara knän och säga "snälla snälla jag vill va med er" eftersom ni kan ju inte kliva ner från era höga hästar och komma med ett förslag på samarbete med mig eller för den delen någon annan av alla populära rekare som varit på sidan men samtliga försvinner med tiden.

Många personer som mailat mig har erbjudit mig sin goodwill och erbjuder sin hjälp om jag skulle behöva det, som tack för det jag gett dem. Detta gör de efter att jag talat om vad som ska hända och jag frågade inte dem först personligen och bad på mina bara knän om hjälp. För dessa personer va det inte alls något konstigt med att erbjuda sin goodwill i efterhand så varför skulle situationen vara annorlunda i ert fall?

Så skippa skitsnacket, någon goodwill hade aldrig funnits även om jag frågade före jag skrev mitt inlägg. Ni hade dock kunna satt käppar i hjulet för mig tidigare om jag talat om för er först och kanske försökt förhindra att jag ska tala om för de som följer mig vad som händer. Kanske hade in rentav stäng av mig direkt ni fått reda på att jag inte tänkte dela med mig av mina tips här längre och hänvisat till att det va korrekt enligt regelverket eftersom ni ansåg att det fanns ett hot att jag skulle försöka värva medlemmar från er sida.

Att ni tar det som ett hot och brist på respekt mot er för att jag skriver ett inlägg med min mail, en förklaring till medlemmarna som följer mig vad som ska hända och anser att jag borde fråga er först om allting jag tänker skriva är bara patetiskt. Sure ni kan bestämma vad som ska stå på på er sida men kom inte och påstå att ni kunde varit schyssta mot mig bara jag frågat först. För i såna fall så kan ni bara svälja er lilla stolthet och vara schyssta även nu när vi rett ut allting och inte va så småsinta och anse att man måste fråga er innan man gör någonting så ni kan känna er jätte viktiga.

Eller så säger ni bara som det är, regler är regler, Lazlo eller Arne spelar ingen roll, det finns ingen goodwill och kommer aldrig finnas vare sig man ber på sina bara knän först eller inte... Inga fel med det, rättvist och tydligt men försök inte framstå som helgon som skulle varit jätte snälla bara jag frågat er först och nu är jag inte gjorde det så är ni stället jätte dumma och jag får skylla mig själv.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clichan (+25), Swzzi (+25), BlackCobra (+25), AndreasB1897 (+50), Penguin93 (+100), KP (+3), fireas (+20), messijah (+200), 11433 (+50), 11433 (+20), 11433 (+5), 11433 (+3), 11433 (+1), kkimpa (+30), Tazv123 (+1)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-20, 20:25   #1102
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Det verkar som att reglerna inte är så skrivna i sten utan det går att tumma på saker hit och dit vilket görs så enkelt att om några medlemmar i chatten tycker att något ska ändras så är det inga större problem att få till det.

Spoiler:
"Efter ett par kommentarer från medlemmar i chatten har vi bestämt att ändra din signatur som vi först godkände då den kan kännas för påträngande. Du ser din nya signatur under din kontrollpanel."


Som ni ser så ändrades min signatur då och nu står bara min mail, [email protected] och texten "För mer info om mina spel kontakta mig på: [email protected]", togs bort då den ansågs för påträngande. Påträngande? Ja vad ska man säga men som ni alla märkt så spelar det inte så stor roll längre, nu gäller knappt de vanliga reglerna längre utan det går att tolka allting på vilket sätt man vill, självklart kan inte jag göra något åt detta och det är givetvis dessa personer som bestämmer vad de vill och det ska vi givetvis respektera. Tidigare så sades det att det finns inga regler som säger att jag inte får tala om var ni kan hitta mina spel så länge som det inte är för ett vinstdrivande syfte, nu är det tydligen inte så längre, iaf inte i signaturen.

Det blir bara mer och mer pinsamt det här men det verkar inte riktigt som det kan låtas vara utan vissa personer ska fortsätta gräva i det trots att vi varit överens tidigare. Signaturen får väl vara som den är, dock så får jag tydligen tala om för er var ni kan hitta mina spel då det inte strider mot några regler så då får jag väl göra det utan att ha det i min signatur.

Jag är inte riktigt säker på vilka regler eller framförallt hur de ska tolkas för mig i detta fallet, och som ni förstår så kan jag aldrig vara det, men för att göra mig helt safe så ska jag nog dela med mig av lite tankar även här också så då gör vi så och sedan ska jag tydligen få tala om för alla var ni kan hitta resten av mina spel eftersom det inte är i ett vinstdrivande syfte.

Tycker Murray borde ha goda chanser att slå Simon i Australian open inatt. Murray har vunnit de 9 senaste matcherna mellan dessa herrar och han har även vunnit alla sina matcher i år och i Australian open så har han inte varit nära att tappa ett set ännu. Simon blandar och ger och har tappat set i alla sina matcher i Australian open och han har inte haft speciellt tufft motstånd i de första rundorna men nu senast vann han en lång match mot Monfils. Bör inte vara några problem för Murray här!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!

Senast redigerad av KP den 2013-01-21 klockan 07:59. Anledning: Värvningsförsök redigerat
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-21, 08:17   #1103
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Ovanstående inlägg redigerat.

Flertalet tillsägelser har du fått. Försök inte spela syndabockskortet öppet på forumet.

Speldagböcker är inte till för att annonsera ut till medlemmar att de är tvungna att skriva upp sig på en maillista för att få tillgång till spelförslag oavsett vinstintresse. Forumet är till för att spelförslagen ska delas ut i dagböckerna. Du tilläts trots detta ha din dagbok öppen. Värvning är förbjudet, respektera det.
Dagböckerna är inte heller till för att du ska spy ditt hat gentemot sidans ledning eller övriga medlemmar. Trivs du inte här är det bara att låta bli att logga in. Att bidra till en enbart negativ miljö är inget vi önskar ha på Sharps.

Du får därmed en veckas bannlysning för ditt värvningsförsök. Skärps det inte nästa gång kommer den leda till att bli permanent.

Dagboken lämnas fortfarande olåst då du är välkommen tillbaka om en vecka men fortsatta försök till värvningar kommer leda till en permanent bannlysning och en låst dagbok.
/MOD
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+5), smak (+2), htsolna08 (+2), Boone (+5), RobinD (+10), isbjorn (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 14:41   #1104
Banned
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 5
Standard

Usch då. Här kommer man som glad amatör och ser hur ni behandlar en av de personer som drar mest trafik till er sida. Fy vad oseriöst från ledningens sida och sen anklaga honom för att vinkla saker när han talar om hur verkligheten ser ut är tragiskt. Det hela påminner mig om Nordkoreas ledare alltså...
Rumba123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 14:55   #1105
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Luktar illa då det verkar ha gått en massa prestige i denna fråga.
Nu blir en väl kickad för att man ställer sig på Lazlos sida men det tar jag
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 15:18   #1106
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Bara jag som känner igen vad som hänt här mellan Lazlo och Sharpsledningen ifrån boken "infiltratören" där Peter Mangs eller vad han hette infiltrerar åt polisen och gör dem en supertjänst för att sedan totalt ha noll tillbaka när något sedan händer som ändrar den gynnsama situationen för "makten".

Riktigt tråkigt att ena parten i denna dispyt har makten att tysta den andre parten när allt jag läst från Lazlo har varit sådant som gått att bevisa och rena copy paste.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 17:21   #1107
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Bara jag som känner igen vad som hänt här mellan Lazlo och Sharpsledningen ifrån boken "infiltratören" där Peter Mangs eller vad han hette infiltrerar åt polisen och gör dem en supertjänst för att sedan totalt ha noll tillbaka när något sedan händer som ändrar den gynnsama situationen för "makten".

Riktigt tråkigt att ena parten i denna dispyt har makten att tysta den andre parten när allt jag läst från Lazlo har varit sådant som gått att bevisa och rena copy paste.

hör kanske inte hit men peter mangs är galningen som sprang runt i malmö och sköt invandrare.
Infiltratören handlar mestadels om Max Åström men även om Peter Rätz som jobbade åt polisen och när allt avslöjades så fick dom väl lite skydd med nya id osv. Olle lilljegren slängdes väl mer åt vargarna (inf. hanterare) som fick ta rättsliga konsekvenser fast besluten om provokationerna var godkända från högre led ,fast dom högre poliserna nekade till det sen när allt kom fram(om man ska tro på det som står i böckerna infiltratören,hanteraren och "peter rätz , levande död" lite off ämnet men kände bara för att lätta upp stämmningen lite
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
rudeboystrom (+10), BlackCobra (+5), KP (+3)

Senast redigerad av kungroy den 2013-01-25 klockan 17:24.
kungroy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 17:58   #1108
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Mod får gärna förklara skillnaden mellan Lazlos "signatur" och exempelvis Sponsorfondens som återfinns bland två signaturer eller tex andras twitterkonton som det länkas till

"Efter ett par kommentarer från medlemmar i chatten har vi bestämt att ändra din signatur som vi först godkände då den kan kännas för påträngande. Du ser din nya signatur under din kontrollpanel."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndreasB1897 (+20), BlackCobra (+10), putte64 (+10)

Senast redigerad av 11433 den 2013-01-25 klockan 18:05.
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 18:35   #1109
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 11433 Visa inlägg
Mod får gärna förklara skillnaden mellan Lazlos "signatur" och exempelvis Sponsorfondens som återfinns bland två signaturer eller tex andras twitterkonton som det länkas till

"Efter ett par kommentarer från medlemmar i chatten har vi bestämt att ändra din signatur som vi först godkände då den kan kännas för påträngande. Du ser din nya signatur under din kontrollpanel."
Finns ett antal liknande här inne, flera länkar dessutom till sidor med affe-länkar vilket inte Lazlo hade. Vinstdrivande eller hur var det Sharps?
__________________
Twitter: @AndreasB1897
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+5)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 19:53   #1110
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 11433 Visa inlägg
Mod får gärna förklara skillnaden mellan Lazlos "signatur" och exempelvis Sponsorfondens som återfinns bland två signaturer eller tex andras twitterkonton som det länkas till

"Efter ett par kommentarer från medlemmar i chatten har vi bestämt att ändra din signatur som vi först godkände då den kan kännas för påträngande. Du ser din nya signatur under din kontrollpanel."
Hans nya signatur liknar just den som djungelhjul har. Dvs enbart länk samt enbart mailadress. Se https://www.sharps.se/forums/226851-post1411.html
Ingen kopplande text till denna som avslöjar mer. Så jag förstår inte alls vad din kritik hänvisar till.

Hans avstängning handlade om att han i sitt senaste inlägg här skrev utförligt om att för att få spel så måste du kontakta honom för att hamna på hans maillista och då får du spelen mailade till dig. Av den anledningen redigerades det stycket bort.

Forumet är inte till för att annonsera ut ens tjänster eller värva medlemmar härifrån. Du får ha din hemsida i din signatur sålänge den inte är vinstdrivande. Du får även ha din mailadress, det är ingen som bryr sig om det. Men börjar du annonsera ut dina tjänster, ja då bryter du mot regelverket helt enkelt, och regelboken är han och ni väl familjära vid.

/MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td