Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-24, 17:43   #1
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Älmhult
Inlägg: 46
Sharp$: 1213
Standard

Befriamig- 2-6test- (hockey)


Hallå sharps!

Är precis mittemellan 20-25 år gammal, har som största intresse hockey och framförallt NHL (till min sambos förtvivlan).

Jag har ännu inte hunnit bygga upp en stor spelkassa, men anser att mitt kunnande ändå är ganska bra. Jag kör 2-6 idén, som är hämtade härifrån men som NHL-Gambler postade på sin blogg, där har jag hängt i 1 års tid ungefär har haft två spread sen dess (ink det aktiva).

Jag har spread på sharps från när jag var aktiv på både ställena. Dock ser man ganska tydligt att jag slutade vara aktiv i mars i år. (men hey, det var grönt då iaf ).

Jag spelar främst på hockey då jag anser att jag har mest koll där, även om det ibland blir fotboll, bandy osv.

Mitt spread som jag just nu testar 2-6 i heter: http://www.spreadsheet.se/test26

Som ni ser har det pågått ett tag (runt 1,5 månad) och insatserna är ganska små, men man måste börja någonstans.

De spel som kommer upp i spreaden kan alltid motiveras, tar gärna emot kritik positiv som negativ och är inte rädd för att diskutera angående mina spel.

Spelar för det mesta via Pinnacle, men ibland använder jag mig av Bet365
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+5)

Senast redigerad av befriamig den 2011-11-24 klockan 17:46. Anledning: Glömde nämna bolagen jag använder
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 17:55   #2
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Älmhult
Inlägg: 46
Sharp$: 1213
Standard

Motiverar två spel nu då jag snart ska iväg på annat håll, har en del leans gällande NHL som kan dyka upp som spel håll utkik i spreaden för dem.

Wings spelas av tre anledningar:

Jag bedömmer matchen till 50-50 på grund av

1. Wings spelsätt, deras forwards är snabbare på rören och har bra klubbteknik, och om Grossman vänder lika snabbt som en finlandsfärja vänder Chara, Seidenberg som en mindre båt, jag tror det kommer blir en del PP för Wings vilket jag tror avgör matchen.

2. Boston har en winningstreak på 10 matcher, efter varje match kommer de närmre förlust, nära mot Buffalo senast men lyckades vända.

3. Har feelingen, utan feeling kan man inte lägga spel

Har även tankar på överspelet, mest för att Wings målvakter har en tendens att släppa lite lätta puckar, sen baserat på att jag tror Wings vinner matchen tack vare många PP.
Sen hjälper det till att Rask vaktar kassen för Bruins.

Mina leans inför kvällen är:
Ö5.5 Oskarshamn- Bofors (troligen bet 6 på den, då jag har riktigt bra feeling samt att senaste matcherna för båda lagen varit ganska målrika, även mötena emellan lagen har varit riktigt målrika.)
Ö5.5 Washington-Rangers (målrika matcher mellan lagen, och Caps kan knäcka Rangers försvar, och få Rangers att tvinga anfalla)
Tampa (för högt odds)
Ö5.5 Carolina- Jets (Mason i mål, räcker så!)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 18:15   #3
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

lycka till!
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 21:15   #4
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Älmhult
Inlägg: 46
Sharp$: 1213
Standard

Verkar hjälpa captainmorgon 2/3 hittills.

Har även lagt till Nucks som ml för att de måste vakna på deras läskiga sätt. När de vinner utan att bry sig.
Även ett spel på Ö5.5 Pens-Sens, tror Pens tar det med 4-2, 4-3, då Sens har ett ganska orutinerat och de kommer få problem med the big three, men Sens har hyfsad målform och räknar med 2 mål från Sens
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 21:23   #5
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Kul att se du äntligen blir lite aktiv (här på Sharps alltså).

Lycka till
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-26, 14:46   #6
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Älmhult
Inlägg: 46
Sharp$: 1213
Standard

6/8 igår kväll/natt.
Stänger 4 av 5 serier får man vara nöjd med.

Idag är det mängder av fotboll inget jag kan särskilt bra. Men väljer att lägga ett b1 på Tottenham @ 2.20 grundat helt på form.

Andra spel idag:

Borås +3 (två-vägs) @1.952 (b3). Borås må förlora mycket (väldigt!) men de gör det inte med särskilt stora siffror. 1/24 har de förlorat med mer än 3 mål. Visst Örebro är i bra form, men jag tycker att +3 borde ligga på runt 1.70-1.75. 4 mål är väldigt mycket trots Örebros poängkungar. Borås har dessutom Åkerlund (Tillhört Timrå senaste säsongerna som blivit förstörda av skador), jag tycker att Åkerlund var bra mot Malmö. Borås har ett bra försvarsspel, men har inte kapaciteten att vinna särskilt mycket. Jag tror att det landar på 4-2 eller 3-1 till Örebro och ser stort värde i +3 spelet.

Östersund @ 2.35 (b2). I grundkapacitet så är Östersund snäppet bättre, vilket jämnas ut för att det är bortaplan. Dock har Övik dåligt med folk och kommer gå runt på 5 backar och fjärdekedjan kommer kliva upp ett snäpp till tredjekedjan på grund av för lite folk.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-26, 18:04   #7
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Älmhult
Inlägg: 46
Sharp$: 1213
Standard

Haha oj oj, vad fel jag var ute på Borås. 7-1, inte ens nära.

Men de andra två satt fint.
Nu till NHL.
Har redan lagt 5 spel sen har jag lite leans.

Mina spel:

Awayteams DNB, tror att minst 6 bortalag vinner och klipper spelet till 2.56 (bet4)

Flyers ML (b1), visst Flyers saknar Pronger och Jagr. Philly saknade dessa spelarna igår men besegrade Montreal hemma med 3-1. Philly bruka trivas bra mot Rangers. Rangers som tog en meriterande seger mot Caps igår. Tycker att oddset 2.22 var för bra för att inte testas, ser detta som 50-50 match.

Över5.5 Rangers- Flyers (b2), vinner Flyers så går matchen över. Philly saknar som sagt Pronger vilket bruka betyda ett taskigt försvarsspel, sen att matchen spelas på eftermiddagen istället för kvällen är bra då det blir fler mål i eftermiddagsmatcher, jämfört med kvällsmatcher.

Florida ML (b1), underdogen har vunnit varje gång det varit derby nere i Florida. Det är uppenbarligen två jämna lag (2-1 i OT igår), och då är matchen 50-50, vilket gör att det finns värde i Florida.

Devils+Boston (b2), kör en dubbel på de hemmalagen som jag tror plockar segrar av de tidigare matcherna. Tror Boston kommer igång ganska fort efter igår, och jag förväntar mig Tim Thomas i mål för Boston då han bruka vinna matcherna åt Boston. Devils möter Islanders för andra dagen i rad och jag tror de tar andra segern på lika många dagar.

Sorry för sent inlägg.

Mina tidiga leans:
Ö5.0 Habs- Pens
Ö5.5 Sharks- Nucks
Preds
Dallas (om Lehtonen står)
U5.5 Avs-Oilers

Uppdaterar om det blir fler spel.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-27, 03:12   #8
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Älmhult
Inlägg: 46
Sharp$: 1213
Standard

Vilken jävla skitnatt.

Awayteams blev verkligen utklassade och då är det ändå två matcher kvar. Men underläge med 16 inför de två sista, så har jag gett upp den. Helt ute och cyklade, mina bortalag som jag ansåg skulle ha en bra chans att vinna var: Pens, Flyers, Caps, Florida, Dallas, Chicago, Nucks och Dallas. I alla fall ett lag av de vinner.

Florida blev överkörda borta och någonstans borde jag tänkt på grundkapaciteten hos lagen då Tampa har bättre fire-power.

Flyers trodde jag ändå lite på att de skulle bita ihop lite utan de tre spelarna som saknades men de vek ner sig lite istället tycker jag, samtidigt som Rangers gjorde det bra och när Rangers gör något riktigt bra så blir det lite mål.

Devils, ja vad ska man säga har varit jämna matcher där och jag borde ha tänkt som jag gjorde ang Florida-derbyt och lagt peng på de med höst odds då lagen spelar jämna matcher.

Boston vann ju I alla fall något.

Av leansen så spelade jag Över5.5 Sharks-Nucks (enda levande)
Preds Ö2.5 (inte ens nära)
Samt underspelet i Colorado, vilket jag borde kollat mer noga. Men jag tycker nog att Dubnyk bjöd på något mål och trodde på en helt annan matchbild än den som blev.

Så dissade Dallas (troligen rätt av mig) och Ö5.0 Habs-Pens (idiotiskt av mig).

Nu blir det sängen. Imorgon får jag se om jag hittar något spelvärt, kan ju knappast gå sämre!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-27, 19:28   #9
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Älmhult
Inlägg: 46
Sharp$: 1213
Standard

Nu går det tungt. 3 av senaste 6 serierna har gått 0-5. Det är rejält tapp. Får gräva ner mig mer noga i matcherna nu och vi får se om det blir spel på NHL i natt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-28, 09:28   #10
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4314
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av befriamig Visa inlägg
Nu går det tungt. 3 av senaste 6 serierna har gått 0-5. Det är rejält tapp. Får gräva ner mig mer noga i matcherna nu och vi får se om det blir spel på NHL i natt.
Kämpa på lika snabbt som det går ner kan det ju gå upp i detta, går det lite mer långsamt när man har ett par 0-5.

Jag är ingen expert och har enbart ryggat en del som kört 2-6 och dem det har gått bäst för (enligt mig) är de som kör spel med 2-vägs-alt ö/u, ml, dnb osv.

Nu har kollade jag dig och du har ju faktiskt haft ö/u på de flesta av de senaste förlusterna.


Jag håller iaf koll på dig i mitt RSS och hoppas det vänder snart
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-28, 10:19   #11
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Älmhult
Inlägg: 46
Sharp$: 1213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Kämpa på lika snabbt som det går ner kan det ju gå upp i detta, går det lite mer långsamt när man har ett par 0-5.

Jag är ingen expert och har enbart ryggat en del som kört 2-6 och dem det har gått bäst för (enligt mig) är de som kör spel med 2-vägs-alt ö/u, ml, dnb osv.

Nu har kollade jag dig och du har ju faktiskt haft ö/u på de flesta av de senaste förlusterna.


Jag håller iaf koll på dig i mitt RSS och hoppas det vänder snart
Jo jag har räknat ut att vid 5 serievinster så är jag grön igen, så ingen panik än. Angående 2 vägs så kör jag nästan uteslutande det på förstasidan i spreaden har jag 3 spel med 3-vägs (2 av de satt) och 22 med 2-vägs. Så har jag spelat innan och det har gått bra. Nu är jag bara inne i en sjuk cold-streak och allt jag rör blir rött.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-28, 10:31   #12
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Älmhult
Inlägg: 46
Sharp$: 1213
Standard

Men idag spelar jag tre spel:

U5.0 CSKA-Dynamo (Moskva-derbyt).

CSKA snittar 4.53 mål per match och Dynamo snittar 5.07 mpm. Det brukar vara jämt mellan lagen och i deras inbördesmöten har 7 av de 8 senaste slutat med 5 mål eller färre. Det är även två bra målvakter med Stana står i CSKA han snittar 2.01 i GAA, och har 92.9 i räddningsprocent.
Yeremenko står i Dynamo och han har ännu bättre siffror med 1.94 i GAA och 92.2 i räddningsprocent.
Jag tror matchen slutar 3-1 till något av lagen.

Har även redan nu lagt ett spel på Tampa inatt, det gjorde jag igår när jag sett två perioder av Wild- Flames. Jag fick då 2.04 och jag tror att när natten väl närmar sig så är Tampa favoriter. Wild är i en nedåtgående trend, samtidigt som Tampa är i en uppåtgående. Wild är B2b och Tampa har haft en dag ledigt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 23:54   #13
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Älmhult
Inlägg: 46
Sharp$: 1213
Standard

Stängt 1 serie sen det tunga tappet, och jag börjar få lite självförtroende.

Inatt har jag spelat:

Ö5.0 Rangers vs Penguins @ 1.758 (b3)

9 av 10 senaste mellan lagen har det blivit 5 mål eller fler. 5 av Pittsburghs 5 senaste. Rangers har 2 av 5. Rangers snittar 5.0 mål per match och Pittsburgh 5.7 mål per match. Fluery har 2.07 GAA, men 41 % matcher med Fleury i mål har gått över 5.5 mål, och 23.5 % har hamnat på 5 mål. Det ger 64.5 % att det blir 5 eller fler mål. Lunkan har 2.05 i GAA. Matcher med Lunkan har 50 % gått över 5.5 och 33.3 % har landat på 5 mål. Det ger oss 83.3 % på 5 mål eller fler. Vilket blir en sannolikhet med dessa målvakterna på 73.9 % på 5 mål eller fler och oddset är på 56.9 %. Helt klart värt ett försökt.

Ö5.0 Calgary- Nashville @ 1.98 (b3)

1/10 har gått över 5.5 mellan lagen. 3 av 10 har stannat på 5 och hela 6 har gått under. Av Calgarys senaste matcher har 4 av 5 hamnat på 5.0+, och Nashville har likadana siffror. Kipper har 2.46 i GAA, 7 av hans 18 matcher har gått över 5.5. 38.9 % i rena siffror. 22.2 % har hamnat på 5.0. Det ger oss 61.1 %. Rinne har 2.47 i GAA, 10 av hans 21 matcher har gått över 5.0 (47.6 %). 27.8 % har landat på 5.0. Det ger oss 75.4 %. Vilket gör att vi får 68.25, vilket är ett tydligt överodds. Dock betänk siffrorna i början, att det bruka vara tight mellan lagen.

Ö5.5 Sabres- Islanders @ 2.04 (b4)
6/10 senaste mellan lagen har gått över. Båda lagen har även lite målvaktsproblem. Sabres saknar ettan Miller och Islanders har ingen klar etta och rullar på målvakterna.
4 av 5 senaste Buffalo matcherna har gått över, och Islanders har 2 av 5 senaste gått över. Sabres snittar 5.57 mål per match för Islanders är motsvarande siffra 5.19. Montoya har 2.29 GAA och Enroth har 2.20 i GAA.

Ö5.5 Capitals- Blues @ 2.21 (b1)
5 av 8 senaste har gått över mellan lagen. 5 av 5 har gått över i Caps senaste fem matcher. För Blues är det 0 av 5 senaste. Blues snittar 4.6 mål per match, och Caps snittar höga 6.5. Gällande målvakter Halak vs Vokoun. Så har Halak 2.57 i GAA och 4 av hans 9 matcher har gått över (44.4 %). Vokoun har 2.82 i GAA och 10 av hans 17 matcher har gått över 5.5 (58.8 %). Det ger oss ett snitt på 51.6 % och då är 2.21 ett överodds.

Har även ett bet på Caps ML @1.741 (b2)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig

Senast redigerad av befriamig den 2011-11-29 klockan 23:56. Anledning: Glömde Caps ML-spelet
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 23:11   #14
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Älmhult
Inlägg: 46
Sharp$: 1213
Standard

Går upp och ner det här, tyvärr mest ner.

Men har fyra spel inatt och har tänkt motivera när jag hinner och ikväll hinner jag.

Caps ML (b3) @2.04
Trögspelade Capitals, med ny coach möter ett pånyttfött Pittsburgh och jag spelar Caps. Jag gör det av flera anledningar. bl a Caps är ett bra hemmalag, även om det gått tungt i år, så är de riktigt bra hemma i VeriZon Center och har alltid minst 50 % chans att vinna hemma. De bruka spela bra mot Pittsburgh och har faktiskt vunnit 8 av 10 senaste matcherna. Dale Hunter har kanske inte hunnit sätta så mycket avtryck ännu, men han låter #8 spela betydligt mer och om det är någon dag det ska lossna för Ovie så är det när han möter Crosby. Sen har Pittsburgh taskiga 8-7-1 mot eastern-lag och har gått 1-4-1 mot Southeast lag (Capitals division). Capitals är 3-2-1 mot Atlantic division. Sen hjälper Pens skadesituation till när jag bestämmer mig, Michalek och Letang spelar inte.

Över5.5 Caps- Pittsburgh (b2) @ 2.07
Capitals och Pittsburghs senaste 5 matcherna har gått under. Men fyra utav de saknades Crosby. Pittsburgh spelar ett helt annat spel med världens bäste i laget jämfört när han är borta. När Pittsburgh dessutom saknar två av sina top-3 backar (enligt mig) så blir det mer öppet. Detta såg vi mot Rangers sist, där det blev lite väl lätt i andra perioden. 3 av Pens senaste 5 matcher har gått över och Capitals har 4 av 5 senaste.

Nashville Ml (b1) @ 2.37
Mest ett kul spel då Nucks och Preds har en tendens att vinna bortamatcherna mot varandra, så trots att Preds just nu har problem med anfallsspelet, samtidigt som Schneider gör kalasmatcher. Så bara för att det är ett b1 och att jag har lite feeling för Preds, samtidigt som Preds har mer i laget än de visar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 22:48   #15
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Älmhult
Inlägg: 46
Sharp$: 1213
Standard

Tre spel inatt.

Ö5.0 Oilers- Jackets @ 1.699 (b1)
Tror på mycket mål i matchen av de förmodade bottenlagen i western (de var det pre-season). 8 av de 9 senaste mellan lagen har blivit 5 mål eller mer. Av lagens fem senaste matcher har Oilers varit inblandade i fyra med 5 mål eller fler, och Jackets tre st.
Oilers powerplay övertygar och de är faktiskt fyra i hela NHL med 21 % och med tanke på att Jackets har NHLs näst sämsta BP, så bör det bli något/några mål i PP, som hjälper till.

Ö5.5 Sabres- Wings @ 2.12 (b2)
De har inte så många inbördes som har gått över, men med tanke på att det är eastern-western möte, så tycker inte jag att man ska gå för mycket på inbördes då det är ett väldigt långt spann mellan de olika mötena. Men av senaste fem för lagen har Detroit gått över linan tre gånger och Buffalo lika många gånger. Detroit har mycket kapacitet framåt. Bakåt är de i år lite sämre, och deras BP har haft problem. De kommer få större problem idag när Vanek som skjuter (7 mål) och Pominville som passar till Vanek (8 assist) i PP. Enroth har blivit mänskligare sen Miller blev skadad, och Howard bruka bjuda på ett mål då och då. Så vi hoppas väl på ett gratis-mål samt något PP-mål från Vanek.

Ducks ML @ 2.19 (b1)
Ducks har precis bytt coach, jag tror att de skulle haft lite is i magen, då laget har potential och framförallt bättre än de visat hittills. Jag tror att Hiller kommer växa som målvakt och att Getzlaf och Perry kommer göra betydligt fler poäng vad det lider. Laget gjorde en bra match mot Habs senast och jag tror att den hemmasegern gör det enklare för laget att spela idag. Flyers saknar även i natt en viktig trio nämligen Pronger, Riemsdyk och Lilja. Även Jagr är kanske borta han är ett game-time beslut. Med Pronger har Flyers 8 vinster och 5 förluster. Utan Pronger har man 5 vinster och 5 förluster. Flyers är klart sämre utan Pronger, speciellt i Boxplay och i tuffhet framför mål. Jag tror att de stora killarna (i vikt och längd) hos Ducks kommer ha en fördel mot Flyers backar idag.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td