Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-05, 00:22   #31
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Skriver du vem du ryggar under "rekare" så kan du ju göra ett filter utan de
Vilket alltså skulle hjälpa mig att skapa ett filter för mina egna, korrekt?
Däremot kan jag inte skilja mellan flashbackare och folk från resten av nätet, om jag inte skriver något vid varje match under "info". Eller?
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-05, 00:36   #32
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
Vilket alltså skulle hjälpa mig att skapa ett filter för mina egna, korrekt?
Däremot kan jag inte skilja mellan flashbackare och folk från resten av nätet, om jag inte skriver något vid varje match under "info". Eller?
Förstår inte riktigt ditt problem. Om du skriver vem du ryggar i varje spel alternativt ditt eget nick om det är ditt eget spel. Då är det väl inte så svårt att skapa filter utifrån det ?

Om du ryggar någon från flashback så skriver du bara deras nick under rekare så kan du göra ett filter med bara den/deras spel
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-05, 00:55   #33
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Förstår inte riktigt ditt problem. Om du skriver vem du ryggar i varje spel alternativt ditt eget nick om det är ditt eget spel. Då är det väl inte så svårt att skapa filter utifrån det ?

Om du ryggar någon från flashback så skriver du bara deras nick under rekare så kan du göra ett filter med bara den/deras spel
Nej jag är väl otydlig. Jag exemplifierar istället.

Om jag vill ha ett filter som visar ryggar från flashback och sharps ser jag fyra sätt:
1. Jag skapar ett filter som visar ryggar från användare A, B, C, D och E (går det ens att göra så?). Varje gång jag ryggar en ny person från flashback eller sharps måste jag ändra kriterierna till mitt filter så person F, G osv också kommer med. Detta är en krånglig metod.
2. Jag skapar ett filter som visar ryggar från sharps-användarna A, B, C osv, och ryggar från vad jag kallar "flashback" när jag skriver rekare. Det jobbiga här är att jag måste ändra kriterierna så fort jag ryggar en ny sharps-användare.
3. Jag skapar ett filter som visar ryggar från vad jag kallar "sharps/flashback" när jag skriver rekare. Problemet med detta är att om jag ryggar till exempel JensW och BlackCobra, så är det trist om inte de ska få någon cred för spelen.
4. Jag skriver "flashback/sharps" i "info" till varje spel, och låter filtret ta fram sådana. Det enda problemet är att jag då får en infotext på varje spel.

Vilket alternativ tycker ni är bäst? Jag antar att det är variant 3 eller 4. Så länge inte jag missuppfattat hur filtren fungerar, vill säga. I-landsproblem? Jo men visst.

Jag undrar en sak till egentligen. Det har inget med filter att göra men är en så kort fråga att det inte förtjänar en egen tråd: Kan man på något sätt dölja spel på ens spreadsheet för andra? Jag har lagt in några som jag ska spela på om ett par dagar, men jag vill gärna inte att de ska ligga synligt ännu.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-05, 01:04   #34
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Det bästa är att skriva i inforutan tror jag. Spelar väl ingen roll om du har en inforuta på varjespel. Det viktigaste är att det visar den informationen du vill ha fram
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-05, 05:38   #35
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
Nej jag är väl otydlig. Jag exemplifierar istället.

Om jag vill ha ett filter som visar ryggar från flashback och sharps ser jag fyra sätt:
1. Jag skapar ett filter som visar ryggar från användare A, B, C, D och E (går det ens att göra så?). Varje gång jag ryggar en ny person från flashback eller sharps måste jag ändra kriterierna till mitt filter så person F, G osv också kommer med. Detta är en krånglig metod.
2. Jag skapar ett filter som visar ryggar från sharps-användarna A, B, C osv, och ryggar från vad jag kallar "flashback" när jag skriver rekare. Det jobbiga här är att jag måste ändra kriterierna så fort jag ryggar en ny sharps-användare.
3. Jag skapar ett filter som visar ryggar från vad jag kallar "sharps/flashback" när jag skriver rekare. Problemet med detta är att om jag ryggar till exempel JensW och BlackCobra, så är det trist om inte de ska få någon cred för spelen.
4. Jag skriver "flashback/sharps" i "info" till varje spel, och låter filtret ta fram sådana. Det enda problemet är att jag då får en infotext på varje spel.

Vilket alternativ tycker ni är bäst? Jag antar att det är variant 3 eller 4. Så länge inte jag missuppfattat hur filtren fungerar, vill säga. I-landsproblem? Jo men visst.

Jag undrar en sak till egentligen. Det har inget med filter att göra men är en så kort fråga att det inte förtjänar en egen tråd: Kan man på något sätt dölja spel på ens spreadsheet för andra? Jag har lagt in några som jag ska spela på om ett par dagar, men jag vill gärna inte att de ska ligga synligt ännu.
Du kan skriva ! under rekare så kommer endast fält där någon text finns under rekare fram. Borde lösa problemet.
Nej, det går inte att skjuta upp spel från att publiceras.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-05, 18:42   #36
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Tack för svar! Jag skrev en infotext till varje spel.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-07, 09:28   #37
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Ny fråga om filter!

Jag skriver i min infotext "rygg flashback", "rygg sharps" osv till spelen. Vad skriver jag då för att filtrera ut alla spel som innehåller ordet "rygg" men som även kan ha mer text.

Alltså:
Jag vill få med både de som är märkta som "rygg flashback" och de som är märkta "rygg sharps". Skriver jag i mitt filter att den ska ta med "rygg" kommer ingen av dessa två med, eftersom de innehåller mer text än bara "rygg".

Hoppas jag är tydlig nog.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-07, 09:47   #38
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
Ny fråga om filter!

Jag skriver i min infotext "rygg flashback", "rygg sharps" osv till spelen. Vad skriver jag då för att filtrera ut alla spel som innehåller ordet "rygg" men som även kan ha mer text.

Alltså:
Jag vill få med både de som är märkta som "rygg flashback" och de som är märkta "rygg sharps". Skriver jag i mitt filter att den ska ta med "rygg" kommer ingen av dessa två med, eftersom de innehåller mer text än bara "rygg".

Hoppas jag är tydlig nog.
Använd stjärna: rygg*
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 10:18   #39
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Jag ville ta fram över- och underspel. När jag skrev "Över" på en rad och "Under" på nästa, i rutan "Tecken", sorterades bara mina underspel fram. Varför?
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 13:00   #40
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
Jag ville ta fram över- och underspel. När jag skrev "Över" på en rad och "Under" på nästa, i rutan "Tecken", sorterades bara mina underspel fram. Varför?
Skriv OVER samt UNDER så ska det fungera,
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rehn108 (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 10:13   #41
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3614
Standard

I spreadsheetet mellan datum/tid & liga så finns det ibland ett grönt lodrätt streck...vad är detta för något & lägger man in det själv isf när man skriver in sina lir???
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 10:31   #42
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
I spreadsheetet mellan datum/tid & liga så finns det ibland ett grönt lodrätt streck...vad är detta för något & lägger man in det själv isf när man skriver in sina lir???
Grönt streck innebär att spelet placerades i spreadsheet innan angiven matchstart men samtidigt att spelet inte är låst och kan därmed ändras.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-01, 18:32   #43
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Finns det möjlighet att utöka filterboxarna till fler än dom 10 som finns tillgängliga i dagsläget?
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-01, 18:41   #44
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Finns det möjlighet att utöka filterboxarna till fler än dom 10 som finns tillgängliga i dagsläget?
Ja med greasemonkey och ett tillägg som användaren Persa på forumet har skrivit.

https://www.sharps.se/forums/spreadsh...monkey-skript/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-01, 18:48   #45
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Deja vu, minnet börjar svikta. Tack för påminnelsen KP
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td