Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-09, 00:25   #91
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Okej då tror jag att jag förstår. Eftersom det är medelodds och medelinsats så är det inte totala variansen, utan endast variansen. Då lägger jag till multiplikationen med antal spel. Sedan märkte jag att z-värdet räknas ut med medelvinsten vllket verkar fel. Ska det vara nettovinsten eller ska det vara totala vinsten (det som står under "Vunnet")? Jag antar att det ska vara nettovinsten?

Jag testade att köra med nettovinsten med mitt sheet och får då ett z-värdet på 1.789 (3.68%). Är det korrekt? Det känns mer rimligt än tidigare information där värdet alltid låg runt 50%.

Edit: Jag skulle nog kunna lägga till så att man inte kör med medelodds, medelinsats etc. utan spel för spel. Detta blir dock som flatbet ROI, att inga filter kan appliceras.
Jag tror det funkar helt okej med average så länge man håller sig inom en viss oddsrange och inte varierar insatsen alltför mycket. Bet för bet är naturligtvis bäst.

Jag får också det till 1.789 vilket verkar rimligt. Då räknade jag med medelvinsten, det som i Sharps' spreadsheet är Netto / Antal spel.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 00:33   #92
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Jag tror det funkar helt okej med average så länge man håller sig inom en viss oddsrange och inte varierar insatsen alltför mycket. Bet för bet är naturligtvis bäst.

Jag får också det till 1.789 vilket verkar rimligt. Då räknade jag med medelvinsten, det som i Sharps' spreadsheet är Netto / Antal spel.
Gött!

Har uppdaterat skriptet med korrekt uträkning av z-score. Som vanligt så uppdaterar man genom att ladda ner skriptet igen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+50)
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 08:17   #93
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

edit: too slow

Senast redigerad av Semicolon den 2013-05-09 klockan 09:50.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 18:49   #94
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Gött!

Har uppdaterat skriptet med korrekt uträkning av z-score. Som vanligt så uppdaterar man genom att ladda ner skriptet igen.
Nice! Jag ska testa!

Sedan fattas väl bara en topplista över sheet med bästa z-score!? (Kan dock variera kraftigt på små sample sizes)
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 19:23   #95
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Nice! Jag ska testa!

Sedan fattas väl bara en topplista över sheet med bästa z-score!? (Kan dock variera kraftigt på små sample sizes)
Hur tillförlitligt blir resultatet om man börjar tillämpa olika filter. Till exempel om man ser att någon man följer plussar riktigt bra på att sina totals för en viss liga, men blöder pengar på sides, eller i de fall någon kanske plussar på sides för en viss liga, men vid en närmare titt bara går plus på de fall då man lirar away teams?

säg att vi har 500 spel på Ligue 1 och resultatet är BE totalt, men då vi bryter ner det ser vi att av de 200 spel där vi lirat bortalaget så ligger ROI på 110%. Är det kosher att bryta ner det och bara titta på z-värdet för just den kategorin av spel?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 19:36   #96
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Hur tillförlitligt blir resultatet om man börjar tillämpa olika filter. Till exempel om man ser att någon man följer plussar riktigt bra på att sina totals för en viss liga, men blöder pengar på sides, eller i de fall någon kanske plussar på sides för en viss liga, men vid en närmare titt bara går plus på de fall då man lirar away teams?

säg att vi har 500 spel på Ligue 1 och resultatet är BE totalt, men då vi bryter ner det ser vi att av de 200 spel där vi lirat bortalaget så ligger ROI på 110%. Är det kosher att bryta ner det och bara titta på z-värdet för just den kategorin av spel?
Z-värdet är ju ett resultatmått som kompletterar de andra. Frågan om resultatet är tillförlitligt om du bryter ner i filter är inte en fråga om vilket resultatmått du använder, utan huruvida du är föremål för data mining. Jag blandar dock aldrig resultat från olika hockeyligor, utan håller de alltid separata eftersom jag har olika koefficienter i mina modeller för olika ligor.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 20:38   #97
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Z-värdet är ju ett resultatmått som kompletterar de andra. Frågan om resultatet är tillförlitligt om du bryter ner i filter är inte en fråga om vilket resultatmått du använder, utan huruvida du är föremål för data mining. Jag blandar dock aldrig resultat från olika hockeyligor, utan håller de alltid separata eftersom jag har olika koefficienter i mina modeller för olika ligor.
Det är jag med på, men hur tillförlitligt är det att bryta ner enskilda delar om vi som exempel har en specifik liga som modellerats och en del av betsen som genererats ur modellen visar sig ge värde över tid, typ away, over, men inte under? Det naturliga är väl iofs. kanske att om vår modell slår bookies modell på ett område bör den slå dem på andra.

Eftersom vår beräkning av hur många mål som kommer göras och av vem, visar sig stämma för våra spel på away teams och overs, så borde de också implicit göra det för home teams och under och därför är det ett felslut att analysera enskilda delar av modellen, eller?

Senast redigerad av Semicolon den 2013-05-09 klockan 20:41.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 21:30   #98
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Det är jag med på, men hur tillförlitligt är det att bryta ner enskilda delar om vi som exempel har en specifik liga som modellerats och en del av betsen som genererats ur modellen visar sig ge värde över tid, typ away, over, men inte under? Det naturliga är väl iofs. kanske att om vår modell slår bookies modell på ett område bör den slå dem på andra.

Eftersom vår beräkning av hur många mål som kommer göras och av vem, visar sig stämma för våra spel på away teams och overs, så borde de också implicit göra det för home teams och under och därför är det ett felslut att analysera enskilda delar av modellen, eller?
Det finns flera sätt att se hur ens modell passar (fits) resultaten. Om det är väldigt, väldigt tydligt att överspelen ger bra avkastning och underspelen inte gör det så skulle jag för det första fundera över om modellen inte är biased på något sätt. Sen skulle jag se efter om avkastningen var så tydlig som jag i förra meningen fick det att låta och då är z-värdet bra. En annan orsak kan vara att bookmakern är biased alternativt inte hunnit anpassa sig efter en förändring eller allmänt sätter dåliga öppningsodds.

Det enklaste sättet att se om modellen är biased är att se efter hur modellens residualer är fördelade. Helst ska de ha ett medelvärde på 0 och ha en jämn spridning.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+15)

Senast redigerad av Juret den 2013-05-09 klockan 21:31.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 19:54   #99
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Nice! Jag ska testa!

Sedan fattas väl bara en topplista över sheet med bästa z-score!? (Kan dock variera kraftigt på små sample sizes)
Det kan bli ganskaa svårt att få till en topplista. För att det ska funka, måste alla sheets laddas ner och sedan berarbetas för att få fram Z-värdet. Tror inte sharps vill att vi ska belasta deras server och att användarna ska vänta flera minuter på det.

Helt klart något som sharps borde implementera men som det ser ut så finns det inget intresse från sharps sida att förbättra sidan. Det enda vi har sett de senaste åren är förbättrad grafritare, utökning av filter från 5 till 10 och nytt reksystem. Brister och småtillägg verkar tråkigt nog vara extremt lågprioriterat.

Senast redigerad av Persa den 2013-05-11 klockan 20:11.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-19, 16:54   #100
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Nu är det här visserligen en rätt gammal tråd men jag testade att ladda ner scriptet och försökte få det att fungera, men när jag trycker på "hantera custom-filter" så kommer det inte upp någon ruta att fylla i IDt i.

Har något ändrats på sharps som gör att scriptet inte fungerar längre eller är det jag som är kass?
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-20, 14:09   #101
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Nu är det här visserligen en rätt gammal tråd men jag testade att ladda ner scriptet och försökte få det att fungera, men när jag trycker på "hantera custom-filter" så kommer det inte upp någon ruta att fylla i IDt i.

Har något ändrats på sharps som gör att scriptet inte fungerar längre eller är det jag som är kass?
Det verkar som om de flesta funktioner har slutat att fungera. Nu vet jag inte om det är sharps.se som ändrats eller om det är greasemonkey som förändrats. Jag gissar på det senare. Kommer tyvärr inte att ha tid att fixa skriptet och jag hoppas att sharps.se har implementerat funktionerna för Sharps 3.0.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-20, 15:50   #102
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Det verkar som om de flesta funktioner har slutat att fungera. Nu vet jag inte om det är sharps.se som ändrats eller om det är greasemonkey som förändrats. Jag gissar på det senare. Kommer tyvärr inte att ha tid att fixa skriptet och jag hoppas att sharps.se har implementerat funktionerna för Sharps 3.0.

Hej, det mesta har redan/kommer att implementeras japp
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-20, 23:09   #103
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Hej, det mesta har redan/kommer att implementeras japp
Kanon! Kanske ska börja spela igen.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 00:52   #104
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 16
Sharp$: 4
Standard

Kan man få detta script att fungera på något sätt? Exempelvis med äldre version av firefox/greasemonkey?

Tack på förhand
zlop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 07:37   #105
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Har lagt till två rader i koden som kanske hjälper mot problemet, testa att ladda ner skriptet igen.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td