Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-19, 15:57   #16
 
Maxies avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 136


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Liten update:

Har nu bonushorat mig igenom de fem lite större bolagen (Bet365, Betsson, Unibet, Nordicbet, Betsafe) på en kompis konton utan några som helst problem. Var tvungen att göra ett uttag på Betsson men dem krävde inte ens ID utan jag hade pengarna på MB 12h enare.
Maxie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 18:42   #17
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Detta har diskuterats förut här på forumet och det finns trådar på SBR om just detta. Moneybookers har i vissa fall informerat spelsajter om att det kan vara bonushoreri på gång. Sajterna har sedan låst kontona och Moneybookers likaså. Detta har hänt mig en gång och MB ville då att det låsta kontot skulle verifieras genom att min polare fick gå till ditt läns publicus notarius som veriferade dennes pass. Av förståeliga själ ställde min polare inte upp på detta och pengarna på det mb-kontot (och alla spelkonton kopplade till detta) var förlorade. Även mitt eget blev låst men det kunde jag senare låsa upp. MB låser också emellanåt konton och skickar ut ett formulär att fylla i med ett antal standardfrågor om de ser att man skickar pengar till en rad olika personer. "1. Känner du denne person? 2. Varför har du skickat pengar till denne? mm." Nyss nämnda gäller speciellt om de ser att en rad konton "bara" verifierats genom utskickat brev. Det är IP och MB som är de svåra delarna, resten är enkelt. Men som vanligt har de flesta problemen en lösning. Den får du dock lista ut själv.

Det du ska komma ihång när det gäller de flesta europeiska spelsajter (ej brittiska) är att du spelar helt på deras villkor. Vill de låsa ditt konto och konfiskera vinster kan de i princip göra det utan att ge någon som helst förklaring. Och du har ingenstans att vända dig. Räkna med att med jämna mellanrum förlora pengar pga låsta konton.
Sry, läste ditt meddelande igen och det var tydligen du själv som hade drabbats av detta med MB.

Säker på att det MB som tog initiativet och inte spelbolagen?
I vilket skede var det de låste kontot, när du försökte göra uttag?
Några teorier varför just du och andra blev drabbade av kontroll?
Vad tjänar MB på detta?
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 18:49   #18
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

En annan grej jag funderat på är om spelbolagen reagerar på om en användare loggar in på två olika IPn, det borde vara ok eller? (Jag tänkte t ex ifall man mot all förmodan skippar MB och låter polarn regga sig och göra insättningar hemmma hos sig och sen spelar jag på hans användare hemma hos mig.)

Scenariot där två eller fler användare använder samma IP vet vi ju att de inte gillar, men det är en annan sak.
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-21, 20:43   #19
 
Maxies avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 136


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av neonguy Visa inlägg
En annan grej jag funderat på är om spelbolagen reagerar på om en användare loggar in på två olika IPn, det borde vara ok eller? (Jag tänkte t ex ifall man mot all förmodan skippar MB och låter polarn regga sig och göra insättningar hemmma hos sig och sen spelar jag på hans användare hemma hos mig.)

Scenariot där två eller fler användare använder samma IP vet vi ju att de inte gillar, men det är en annan sak.
Ja, det ska vara lugnt. Det har jag gjort även när jag inte bonushorat och det har aldrig varit några problem. Känns rätt begränsat annars om man bara ska kunna logga in från en IP-adress.
Maxie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 00:19   #20
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 7
Sharp$: 34
Standard

Säg att man bonushorar i en annan persons namn, men som är av motsatt kön än en själv. Vad fan tar man sig till om spelbolagen ringer upp? Finns det nån male-female/female-male sound converter eller nåt? Och hjälper det ens, med tanke på eventuella frågor de kan ställa? Vad för frågor kan de tänkas ställa?

Det enda hållbara är väl att låta den riktiga personen svara, och så sitter man bredvid med samtalet i högtalarläge så man snabbt kan skriva vad han/hon ska säga ifall det kommer frågor som vilken match man bettade på senast.
Det sistnämnda alternativet är nog dock uteslutet, så kan jag skatta mig KNULLAD?
Vodd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 09:01   #21
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 45
Sharp$: 580

Elitserien 2012/2013
Stats: 44 - 28 - 0
ROI: 123.13%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

De har väl ingen rätt att ifrågasätta din könsidentitet, vodd? Du som "hen" kan ju ta väldigt illa upp!

Senast redigerad av WhyNot den 2012-07-29 klockan 09:04.
WhyNot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 18:36   #22
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Hur går man bäst till väga om man vill sätta in (och ta ut eventuell vinst) utan att behöva skicka in identifikation till spelbolaget? (typ äldre släkting utan pass)

Är det grönt om kontoinnehavaren kör en klassisk banköverföring? Då borde man ju vara verifierad och redo för uttag utan strul, eller?

Eller är moneybookers/skrill bäst, är man verifierad via det?



Avgiften på ~2% är inget att tjaffsa om vid engångsinsättningar.
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 03:42   #23
 
Maxies avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 136


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slapshot Visa inlägg
Hur går man bäst till väga om man vill sätta in (och ta ut eventuell vinst) utan att behöva skicka in identifikation till spelbolaget? (typ äldre släkting utan pass)

Är det grönt om kontoinnehavaren kör en klassisk banköverföring? Då borde man ju vara verifierad och redo för uttag utan strul, eller?

Eller är moneybookers/skrill bäst, är man verifierad via det?



Avgiften på ~2% är inget att tjaffsa om vid engångsinsättningar.
Alltså, det varierar. Jag har bara använt mig utav Moneybookers och då har de velat ha verifikation ibland. Betsafe t.ex. körde jag på 5 identieter. 2 av gångerna hamnade pengarna på fel sida men bara på ena kontot behövde jag verifiera mig.

Har hur som lagt ner det här nu. Lyckades skrapa ihop runt 40 lakan under 3 månaders tid så värt var det helt klart för den lilla mödan man la ner.
Maxie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 09:24   #24
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maxie Visa inlägg
Alltså, det varierar. Jag har bara använt mig utav Moneybookers och då har de velat ha verifikation ibland. Betsafe t.ex. körde jag på 5 identieter. 2 av gångerna hamnade pengarna på fel sida men bara på ena kontot behövde jag verifiera mig.

Har hur som lagt ner det här nu. Lyckades skrapa ihop runt 40 lakan under 3 månaders tid så värt var det helt klart för den lilla mödan man la ner.

Tackar för svar!

Vilken verifikation har de krävt när du kört med moneybookers?
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 06:48   #25
 
Maxies avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 136


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slapshot Visa inlägg
Tackar för svar!

Vilken verifikation har de krävt när du kört med moneybookers?
ID, adress & insättningsmetod.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slapshot (+10)
Maxie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 10:54   #26
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maxie Visa inlägg
ID, adress & insättningsmetod.
Då ska det inte vara några problems, körkort finns.


Värre om de tjatar om pass men det hoppas vi slippa!
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 12:38   #27
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slapshot Visa inlägg
Då ska det inte vara några problems, körkort finns.


Värre om de tjatar om pass men det hoppas vi slippa!
Det varierar ganska mycket. Spelbolagen kan ju enkelt se på spelmönstret om någon har bonushorat eftersom de personerna cashar ut så fort de omsatt bonusen. Då får man ibland skicka in först körkort/ID sen pass och sen ringa och telefonverifiera sig. Se till att de personer i vars namn du spelar kan ordna allt detta åt dig om det behövs annars går du på en mina förr eller senare.

De har ingen anledning att inte göra det så jobbigt som möjligt för dig.

Om du däremot spelar i någon annans namn på sajter utan bonus eller inte aktiverar din bonus så kommer de inte verifiera lika De har ingen anledning att inte göra det så jobbigt

Senast redigerad av HL333982 den 2012-08-15 klockan 12:45.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 14:59   #28
 
Maxies avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 136


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Det varierar ganska mycket. Spelbolagen kan ju enkelt se på spelmönstret om någon har bonushorat eftersom de personerna cashar ut så fort de omsatt bonusen. Då får man ibland skicka in först körkort/ID sen pass och sen ringa och telefonverifiera sig. Se till att de personer i vars namn du spelar kan ordna allt detta åt dig om det behövs annars går du på en mina förr eller senare.

De har ingen anledning att inte göra det så jobbigt som möjligt för dig.

Om du däremot spelar i någon annans namn på sajter utan bonus eller inte aktiverar din bonus så kommer de inte verifiera lika De har ingen anledning att inte göra det så jobbigt
Hände då aldrig mig och jag borde ändå stämt bra in i det spelmönstret. Lirade max 4 matcher per sida och tog alltid ut direkt när kraven var uppfyllda. Var aldrig tvungen att genomgå den där proceduren.

Men du har ju haft knas med både spelbolagen och Moneybookers verkar det som, något som jag iallafall har uppfattat verkar vara rätt så sällsynt. Men du kanske har spelat på en hel drös fler identiteter än mig också?
Maxie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 15:04   #29
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maxie Visa inlägg
Hände då aldrig mig och jag borde ändå stämt bra in i det spelmönstret. Lirade max 4 matcher per sida och tog alltid ut direkt när kraven var uppfyllda. Var aldrig tvungen att genomgå den där proceduren.

Men du har ju haft knas med både spelbolagen och Moneybookers verkar det som, något som jag iallafall har uppfattat verkar vara rätt så sällsynt. Men du kanske har spelat på en hel drös fler identiteter än mig också?
Har inte gjort det i syfte att enbart bonushora utan snarare att kunna betta helt vanligt, bonusarna är väl ett plus på de sajter man får dem. Jag menade inte att detta händer hela tiden, ursäkta om det jag sa uppfattades så. Jag menar att det är något som absolut kan hända och man måste vara beredd på det. Risken ökar ju helt klart fler ID's man spelar pga snarlika IP-adressen osv.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 15:48   #30
 
Maxies avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 136


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Har inte gjort det i syfte att enbart bonushora utan snarare att kunna betta helt vanligt, bonusarna är väl ett plus på de sajter man får dem. Jag menade inte att detta händer hela tiden, ursäkta om det jag sa uppfattades så. Jag menar att det är något som absolut kan hända och man måste vara beredd på det. Risken ökar ju helt klart fler ID's man spelar pga snarlika IP-adressen osv.
Ja, du har helt rätt i att mycket kan hända om man har osis men om man är försiktig och gör allting noggrant minskar risken att man får den i tvåan.

Som exempel, inför varje ny identitet gick jag alltid in i live-chatten, spelade lite dum och körde på kortet att jag inte visste vad min IP var och ifall den var grön osv. Allt som oftast fick jag som svar att det var kollat och jag kunde ta bonusen från just den IP-adressen. Eftersom jag visste att identiteten aldrig hade använts på sidan och nu även IP'n så var jag egentligen aldrig oroad.

Det hände ett par ggr att de i supporten sa att IP'n redan hade använts och att jag inte kunde ta del av bonusen. Då startade jag om luren, hooka en ny IP-adress och ställde samma fråga i chatten fast med ett annat namn då.
Maxie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td