Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-26, 04:42   #61
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Memorize Visa inlägg
Återupptar denna tråd angående detta, blev för mycket liv i bonustrading tråden angående att bonushora på andra identiteter.

Kör på en mängd mobila bredband routers, har dock ett nytt sim kort med surf till varje person jag kör på så jag får en Helt ny IP. Tar bort Cookies + Cache samt har kollat så jag ej har IEsnare, verkar ha klarat mig från det.

Konfiskerad av just Betsafe nu sista veckorna på flera personer, någon som har en teori om varför eller råkat ut för samma? Finns det något nytt utomjordiskt system så de ser att det är samma dator som används, trots min rensning? Känns som jag borde vara helt safe, men tydligen inte?

Dock ringde jag Betsafe idag och förklarade det hela, han skulle föra det vidare, till skillnad från mupparna i live chatten som bara gång på gång på gång på gång hänvisar till 12:1 regeln (En bonus per adress osv yadayadayada) Mot kvällen fick jag mail om att dom granskat kontot noggrant och nu har jag tillbaks pengarna på kontot och kan göra uttag. Just detta får mig att misstänka att de inte haft ett skit på mig, att de inte sett att det är samma dator? För då skulle de aldrig ha fixat tillbaks pengarna åt mig som dom först konfiskerade? Bara förvirrad just nu.. Hit me up om ni har någon smart tanke angående hela grejen.
Mycket text MEN det är fredag för bövelen!
Undrar hur många liknande fall dom haft på Betsafe just idag, där dom ringt upp personen i fråga och sen senare under kvällen mailat att dom granskat och släppt tillbaka pengarna för uttag
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 10:01   #62
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Undrar hur många liknande fall dom haft på Betsafe just idag, där dom ringt upp personen i fråga och sen senare under kvällen mailat att dom granskat och släppt tillbaka pengarna för uttag
Jadu säg det Jag tog bara en person just nu, ska ringa angående dom andra utspridda under nästa vecka.
Något tanke om varför/hur de håller på såhär? Någon som varit med om liknande?
Ps. Dom ringde aldrig upp personen i fråga, det var jag som ringde dom.
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 11:12   #63
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Memorize Visa inlägg
Jadu säg det Jag tog bara en person just nu, ska ringa angående dom andra utspridda under nästa vecka.
Något tanke om varför/hur de håller på såhär? Någon som varit med om liknande?
Ps. Dom ringde aldrig upp personen i fråga, det var jag som ringde dom.
Finns väl några olika alternativ

1. De fular sig och spärrar folk som spelar på ett visst sätt oavsett om de har bevis eller inte på missbruk relativt deras regler och låser upp om man hör av sig
2. De har bevis men tycker inte det är värt det att bråka p.g.a. risk för badwill
3. De håller på med "bevisprovokation" för att kunna sätta dit dig ordentligt (t.ex. att du ringer från det telefonnummer som du registrerat på ditt rätta konto). Någonstans så har du "lurat" dem på (2500+2500+1000)*60=360 000 kr. Teoretiskt skulle de väl både kunna polisanmäla dig för bedrägeri/oredligt förfarande eller liknande, alternativt stämma dig utifrån ert avtal.

Oddsen på respektive alternativ har jag ingen aning om, eller om det finns andra skäl.
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 12:40   #64
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Finns väl några olika alternativ

1. De fular sig och spärrar folk som spelar på ett visst sätt oavsett om de har bevis eller inte på missbruk relativt deras regler och låser upp om man hör av sig
2. De har bevis men tycker inte det är värt det att bråka p.g.a. risk för badwill
3. De håller på med "bevisprovokation" för att kunna sätta dit dig ordentligt (t.ex. att du ringer från det telefonnummer som du registrerat på ditt rätta konto). Någonstans så har du "lurat" dem på (2500+2500+1000)*60=360 000 kr. Teoretiskt skulle de väl både kunna polisanmäla dig för bedrägeri/oredligt förfarande eller liknande, alternativt stämma dig utifrån ert avtal.

Oddsen på respektive alternativ har jag ingen aning om, eller om det finns andra skäl.
Tack för svar.

Min gissning faller nog på 1 faktiskt.

Angående 2. Tvek, bråka gör de absolut, mer än Någon annan, iallafall de i livechatten och på mail, totalt omöjliga där. Verkar skita i "badwill" eftersom de bara repeterar hänvisning till 12:1 Oavsett vad man skriver eller att man ska ta det vidare eller vad som.
Värt att nämna är att det har hänt även på Nordicbet på några personer, dock är det några som jag har fått utbetalade utan problem, (som har spelat på återanvänd enhet), så det verkar väldigt märkligt isåfall om de betalar ut vissa och vissa inte, även fast Alla är återanvändande enheter, känns mer som 1. då.

3. Teoretiskt skulle de kunna det, ja, men när jag ringer så ringer jag från personens i fråga mobilnummer, eventuellt så använder jag simkortet jag använt till routern (kontantkort, nytt nr).
Ser alltså inte hur de ska kunna spåra Något till mig om jag bara använder dessa metoder.
Det är väl att dom känner igen min röst efter ett gäng gånger kanske, dock tvek med tanke på hur många samtal de tar emot, samt att man får ansträngd sig för att låta lite annorlunda varje gång. Annars är det bara att jag ber personen i fråga ringa själv och ge han en liten extra slant för det besväret, eller bara någon annan polare, vem som helst egentligen, enda de frågade var info om personen, inget om bets eller liknande.
Mvh

Senast redigerad av Memorize den 2019-01-26 klockan 12:48.
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-28, 13:25   #65
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

En IT-snubbe jag snackade med om det här med enhet, han sa att det är omöjligt för bolagen att se vilken enhet som används. Det krävs att dem skulle behöva installera program på din dator för att komma åt det och att det skulle vara kriminellt. Någon som faktiskt åkt för det här med 1 enhet per person? Enligt honom och en annan jag snackat med så ska det i stort sett vara omöjligt för bolagen att se vilken enhet man använder om man bara kör den vanliga rensningen av historik i sin browser. Finns det sanning i det?
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-28, 13:48   #66
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pepsimax Visa inlägg
En IT-snubbe jag snackade med om det här med enhet, han sa att det är omöjligt för bolagen att se vilken enhet som används. Det krävs att dem skulle behöva installera program på din dator för att komma åt det och att det skulle vara kriminellt. Någon som faktiskt åkt för det här med 1 enhet per person? Enligt honom och en annan jag snackat med så ska det i stort sett vara omöjligt för bolagen att se vilken enhet man använder om man bara kör den vanliga rensningen av historik i sin browser. Finns det sanning i det?
Det är bara IP som kollas. Skaffa en exemeplvis telia-dongle, starta om dongeln för varje gång (så får du nytt ip), rensa datorn på cookies (behövs inte egentligen men bättre å vara säker) å sen är du "fräsch".
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-28, 14:49   #67
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 107
Sharp$: 935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
Det är bara IP som kollas.
Hehe nej.
vinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-28, 21:36   #68
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pepsimax Visa inlägg
En IT-snubbe jag snackade med om det här med enhet, han sa att det är omöjligt för bolagen att se vilken enhet som används. Det krävs att dem skulle behöva installera program på din dator för att komma åt det och att det skulle vara kriminellt. Någon som faktiskt åkt för det här med 1 enhet per person? Enligt honom och en annan jag snackat med så ska det i stort sett vara omöjligt för bolagen att se vilken enhet man använder om man bara kör den vanliga rensningen av historik i sin browser. Finns det sanning i det?
Iesnare/Mpsnare är väl det enda som kan göra så dom ser att det är samma enhet antar jag.
https://www.youtube.com/watch?v=9HeJOU269s8
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-29, 18:40   #69
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
Det är bara IP som kollas. Skaffa en exemeplvis telia-dongle, starta om dongeln för varje gång (så får du nytt ip), rensa datorn på cookies (behövs inte egentligen men bättre å vara säker) å sen är du "fräsch".
Har ett helt nytt sim kort inför varje ny person som jag laddar på med surf, jag rensar datorn på Cache+cookies och rubbet, exakt samma procedur varje gång innan jag skapar kontona osv. Även kollat efter iesnare/mpsnare och där är jag grön.

Nordicbet/betsson/betsafe har konfiskerat vinsterna på flera konton senaste veckorna, och hänvisat just till 12:1, endast en bonus per hushåll adress Ip enhet osv. Det märkliga är att jag får ut uttag på vissa utan några som helst problem, och jag gör som sagt Exakt samma sak, det vill säga nytt simkort + rensar all historik.
Gör att jag har delade tankar angående detta, om de på något sätt skulle se att samma enhet använts så skulle jag inte ha fått ut uttag på Någon identitet Alls, nu är det på cirka hälften det går, hälften inte. Något mer intressant var att på en person så fick jag ut uttaget på Betsafe+Betsson, men inte på Nordicbet. Några teorier? Hade de kunnat se att det är återanvändande enhet (Mac-adress via iesnare) t.ex, så hade de aldrig godkänt några uttag alls imo.

Senast redigerad av Memorize den 2019-01-30 klockan 00:48.
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 14:45   #70
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 57
Sharp$: 471
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pepsimax Visa inlägg
En IT-snubbe jag snackade med om det här med enhet, han sa att det är omöjligt för bolagen att se vilken enhet som används. Det krävs att dem skulle behöva installera program på din dator för att komma åt det och att det skulle vara kriminellt. Någon som faktiskt åkt för det här med 1 enhet per person? Enligt honom och en annan jag snackat med så ska det i stort sett vara omöjligt för bolagen att se vilken enhet man använder om man bara kör den vanliga rensningen av historik i sin browser. Finns det sanning i det?
Har själv jobbat för ett par spelbolag och det var inga som helst problem för de som hade hand om sånt att se om samma enhet används från olika IP. Fråga mig inte hur, men sånt där upptäcktes gång på gång.
Burre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 15:46   #71
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Burre Visa inlägg
Har själv jobbat för ett par spelbolag och det var inga som helst problem för de som hade hand om sånt att se om samma enhet används från olika IP. Fråga mig inte hur, men sånt där upptäcktes gång på gång.
Tack för svar. Någon blekaste aning om varför jag får ut på vissa personer, & på vissa inte? (Samma enhet, gör samma rutin varje gång, samma sidor (Betsson etc).
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-02, 14:47   #72
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Ser dom vilken enhet man loggar in på och från vilken internetuppkoppling? Tänkte att om personen registrerar sig i sitt eget hem och sen är jag inne på det kontot från min mobil på ett öppet Wi-Fi nätverk från olika ställen. Har ingen kunskap om att maskera konton från en och samma dator så det här tycker jag verkar bättre.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 05:11   #73
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 9
Sharp$: 290
Standard

Hur löser man insättningarna nu för tiden om man kör i andra identiteter?
Förr var det ju neteller men de flesta bolagen tar väl inte neteller som godkänd insättning för bonusen?
Plus de flesta bolagen kör väl bank id numera för att kunna regga sig.

Senast redigerad av Niclas_a den 2019-02-11 klockan 05:12.
Niclas_a är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-12, 22:57   #74
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Niclas_a Visa inlägg
Hur löser man insättningarna nu för tiden om man kör i andra identiteter?
Förr var det ju neteller men de flesta bolagen tar väl inte neteller som godkänd insättning för bonusen?
Plus de flesta bolagen kör väl bank id numera för att kunna regga sig.
Swishar över pengen till personen i fråga och ber hen sedan knappa på sitt mobila bank ID medans jag gör insättningarna med Trustly (banköverföring)
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-12, 23:35   #75
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Fråga angående geolocation/IP: Även om jag t.ex. ändrar latitude/longitude i webbläsarens inställningar så jag får personens i fråga exakta hemadress, så syns fortfarande min IP location.
Några sätt att ändra/gömma den "diskret"? Så det inte blir en massa misstankar & liv i luckan från Betsson (Som t.ex. VPN). Är alltså ute efter en ny IP location utan att det syns att man "manipulerat" den så hiskeligt. Nytt simkort till varje identitet bidrar med ny IP, dock ej location, den är exakt samma på varje, så där klämmer skon.
Proxy som funkar?
Andra trix?

Senast redigerad av Memorize den 2019-02-13 klockan 00:20.
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td