Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-22, 19:47   #16
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av WizardofAhhs Visa inlägg
Huruvida vårt släkte är naivt för att vi inte runkar oss till sömns framför fotboll har jag ingen aning om. Men jag köper det du säger, visst. Problemet kvarstår i vilket fall. Du kan inte grunda en rättsutredning på oddsändringar på samma sätt som du inte kan grunda en rättsutredning med subjektiva analyser som underlag. Det krävs mer än så.

Men nog om det. Det är tråkigt att idrotten drabbas, oavsett om det rör sig om fotboll, hockey eller curling. Förhoppningvis läggs lite extra energi på just idrottens anda under kommande år!
Man märker att du inte är den skarpaste av knivar i lådan. Klart man kan grunda en rättsutredning om det förefaller vara risk för att ett brott begåtts. Vi snackar inte om några oddsändringar. Som FFF-BOIS i somras. Överlinan låg på ö3 eller tom -3.25 i halvtid trots 0-0. Vad händer. Sena mål, tafatta misstag och 4-0 FFF. Klart man kan grunda en rättsutredning för det. Men det är som du säger - du är för dålig insatt.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 19:55   #17
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Man märker att du inte är den skarpaste av knivar i lådan. Klart man kan grunda en rättsutredning om det förefaller vara risk för att ett brott begåtts. Vi snackar inte om några oddsändringar. Som FFF-BOIS i somras. Överlinan låg på ö3 eller tom -3.25 i halvtid trots 0-0. Vad händer. Sena mål, tafatta misstag och 4-0 FFF. Klart man kan grunda en rättsutredning för det. Men det är som du säger - du är för dålig insatt.
Om du vill ha en diskussion kanske du borde låta bli att förolämpa andra forummedlemmar. Dessutom borde du läsa igenom vad dessa skriver, du har uppenbarligen läst för fort eller har ordentliga problem med läsförståelsen.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 20:27   #18
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Man märker att du inte är den skarpaste av knivar i lådan. Klart man kan grunda en rättsutredning om det förefaller vara risk för att ett brott begåtts. Vi snackar inte om några oddsändringar. Som FFF-BOIS i somras. Överlinan låg på ö3 eller tom -3.25 i halvtid trots 0-0. Vad händer. Sena mål, tafatta misstag och 4-0 FFF. Klart man kan grunda en rättsutredning för det. Men det är som du säger - du är för dålig insatt.
"En match är till 99% rigg om:
1. Oddset droppar i Asien på ett absurt sätt. 2.00>>1.15 utan några som helst anledningar.
" - Jag är också 99% säker att det fenomenet går under oddsändring. Men det är i vilket fall oviktigt.

Själva poängen i det jag försöker säga är att det inte räcker till. Oddsändringar är inga konkreta bevis. Utan att förlöjliga det hela så exemplifierar jag: Beslut om förundersökning påbörjas med följande underlag; A. Det skedde en oddsändring. B. En spelare halkade helt plötsligt. C. Domaren dömde frispark för hemmalaget, till trots att flera vittnen i bortapubliken vittnar om att ha sett annorlunda gentemot domaren.

Jag är verkligen inte vassaste kniven i lådan, men må väl säga att jag har någorlunda insyn i juridiken. Åtminstone tillräckligt för att ta diskussionen.

Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-02-23 klockan 16:11. Anledning: "Åtminstone tillräckligt för att ta diskussionen."
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 21:00   #19
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Det är förövrigt inte en "handfull matcher" som är misstänkta under 2013 i Sverige, det är MINST 20tal matcher som jag har listat, utan att för den sakens skulle fördjupat mig i en ordentlig utredning(skulle ta runt 6 månaders heltidsjobb att redan ut alla matcher i Sverige)

I Europa räknas är det 100tals matcher som misstänks. Det är endast toppen på ett isberg som börjar skönjas, för de som är RIKTIGT vassa på korrumpera matcher spelar ena sidan prematch, men inte superhårt, utan endast för att väcka marknaden och få ena sidan lite snedfördelad, för att sedan bomba live där omsättningen är rejält mycket högre, och det inte blir lika tydligt.

Men de flesta människor inser inte hur korrupt världen, sporten och spelet är. Utan tror på det hörsel ser och vad andra vill att ögat ska uppmärksamma. Skapa sig en egen uppfattning kräver analyser, och det är jobbigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
simb chaplin 1 (+10)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 21:00   #20
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Man märker att du inte är den skarpaste av knivar i lådan. Klart man kan grunda en rättsutredning om det förefaller vara risk för att ett brott begåtts. Vi snackar inte om några oddsändringar. Som FFF-BOIS i somras. Överlinan låg på ö3 eller tom -3.25 i halvtid trots 0-0. Vad händer. Sena mål, tafatta misstag och 4-0 FFF. Klart man kan grunda en rättsutredning för det. Men det är som du säger - du är för dålig insatt.
Lägg ner nu innan du förlöjligat dej helt i din "debut" här på sharps.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+5)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 22:12   #21
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Det är förövrigt inte en "handfull matcher" som är misstänkta under 2013 i Sverige, det är MINST 20tal matcher som jag har listat, utan att för den sakens skulle fördjupat mig i en ordentlig utredning(skulle ta runt 6 månaders heltidsjobb att redan ut alla matcher i Sverige)

I Europa räknas är det 100tals matcher som misstänks. Det är endast toppen på ett isberg som börjar skönjas, för de som är RIKTIGT vassa på korrumpera matcher spelar ena sidan prematch, men inte superhårt, utan endast för att väcka marknaden och få ena sidan lite snedfördelad, för att sedan bomba live där omsättningen är rejält mycket högre, och det inte blir lika tydligt.

Men de flesta människor inser inte hur korrupt världen, sporten och spelet är. Utan tror på det hörsel ser och vad andra vill att ögat ska uppmärksamma. Skapa sig en egen uppfattning kräver analyser, och det är jobbigt.
Det är ingen här som förnekar att det är ett problem, eller att det är förödande för idrotten. Men någonstans måste man se till proportionerna. Bettingamatören vill uppenbarligen lägga ned stora polisiära resurser på att ta fast skurkarna. Skall vi göra en egen analys om huruvida detta är väl spenderade skattepengar (kalla det EV+) så måste vi veta om dagens lagstiftning är effektiv. Vad är uppklarningsprocenten i denna typen av fall? Är det försvarbart att spendera så många polis- och åklagartimmar om vi bara får fällande domar i 3-4% av fallen? Och vad är straffen? Vad stoppar den arbetslöse, Mercedes-körande Ali 38 år från Botkyrka att sitta av sina 30 dagar på nån mjuk EBM-anstalt och sedan gå och göra samma sak igen. Det är jävligt enkelt att skrika att något måste göras (och att förundersökningar måste startas) men betydligt svårare att sätta sig ned och förstå begränsningarna i vårt juridiska system.

Jag skrev tidigare att det enda riktiga är att inte erbjuda odds på den här typen av matcher. Precis som du skriver är människans natur korrupt och detta är ingenting vi kommer kunna komma ifrån såvida vi inte eliminerar marknaden. Om inga vanliga spelare lägger bets på vänskapsmatcher och dylikt kommer det i slutändan inte finnas en tillräckligt stor marknad för liknande verksamhet. Spelar du endast (och vinner) på matcher som i efterhand flaggas som suspekta hos vilken EU-bookie som helst blir du inte långvarig. Utgör du och dina vänner all omsättning på denna typ av matcher så kommer bet365/NordicBet/fanochhansmoster inte erbjuda odds där längre. Svensk basket och bandy är exempel på att så sker.

Bettingamatören skrek ut många långa obsceniteter på twitter efter Sirius-Bajen, mycket värre än hans förolämpningar här. Jag tror personligen att han är bitter för att hans all-in spel på under 3.5 mål gick i stöp. Nu är på krigsstigen med "idrotten måste vara ren"-fanan som ursäkt för att bete sig som en idiot. Men det är bara jag.. Kanske jag borde göra en djupare analys även av detta.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+50), boored (+50), lodmajster (+5), WizardofAhhs (+20), Seebbo (+20)

Senast redigerad av maddmax den 2014-02-22 klockan 22:13.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 23:11   #22
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

maddmax, naturligtvis har du rätt i sak gällande juridiska problematiken, men det är också klarlagt att stävjar man inte korrupt verksamhet så sprider det sig likt cancer.
Samt är det juridiska för uselt underbyggt för att kunna stävja korruptionen, så får tillbörliga instanser förändra förutsättningarna för juristerna att arbeta på.
Vilket jag förövrigt är fullständigt övertygad är på gång.
Jag tror och hoppas på fullt allvar att det kan komma lagförändringar inom detta område.
Men å andra sidan kan jag absolut ingenting om juridik, trots att min bror är professor i ett av alla stickspår inom juridikens vägar.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 00:04   #23
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag skulle vilja ställa en fråga till alla deltagare i tråden, kanske mest för att försöka se på det här problemet från att annat håll:

Varför vill vi "vanliga" spelare (alltså sådana som inte sysslar med riggar) kunna spela på division 4 eller vänskapsmatcher?

De människor som ligger bakom matchfixandet styrs alltid av pengar. Det enda som gör att detta incitament existerar är att man kan spela om pengar på matchen. En spelare eller domare däremot kan påverka en matchs utgång oärligt av olika skäl (hot mot familj, skulder, eller girighet). Deras vilja att begå detta brott är knuten till vad de har att tjäna i jämförelse med vad de har att förlora. En spelare i division 3 som blir avstängd riskerar antagligen mindre löneförlust (om ens någon) än Wayne Rooney. Därför kommer risken för matchfixning alltid vara större i lägre divisioner och ligor där det finns mindre pengar.

Att över en miljon SEK kan omsättas på en match där båda lagens totala månadslöner är under 100.000 SEK är en inbjudan till fusk. Även om vi hade haft bra lagstiftning så hade lockelsen alltid funnits där så länge man kan spela om så pass stora pengar på amatörligor. Till viss del stöder vanliga spelare denna verksamhet, om än ovetande. Så jag ställer frågan, varför vill vi kunna spela på denna typ av matcher om vi vet att risken för fusk ökar?
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 00:18   #24
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Det kommer aldrig gå så långt att svenska poliser eller "experter" får betalt för att åka till Spanien och kolla på träningsmatcher. Varför? FÖR ATT INGEN BRYR SIG. Förutom de som oddsdroppen till trots spelar en sida i en match som ni själva tydligen vet är uppgjord.

Enda sättet är som flera redan påpekat att sluta spela på dessa skitmatcher, för det är ni som sitter och klagar nu som gör det möjligt för de som fixar matcher att fortsätta.

Träningsmatcher är inget ni kan tjäna riktiga pengar på ändå, så det är lika bra att sluta spela på skiten.

Senast redigerad av martinsson den 2014-02-23 klockan 00:25.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 00:30   #25
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Är denna diskussion på riktigt? Det kommer aldrig gå så långt att svenska poliser eller "experter" får betalt för att åka till Spanien och kolla på träningsmatcher. Varför? FÖR ATT INGEN BRYR SIG. Förutom de som oddsdroppen till trots spelar en sida i en match som ni själva tydligen vet är uppgjord.

Enda sättet är som flera redan påpekat att sluta spela på dessa skitmatcher, för det är ni som sitter och klagar nu som gör det möjligt för de som fixar matcher att fortsätta.

Träningsmatcher är inget ni kan tjäna riktiga pengar på ändå, så det är lika bra att sluta spela på skiten.
Dummaste påståendet hittills. Varför inte? Svara allvarligt på det fetade.

Jag klagar inte på att jag som amatörbettare förlorar ett spel pga riggade matcher. Till skillnad från er spelar jag själv fotboll på en hög nivå och jag tycker det är skrämmande att folkrörelsen som fotboll är riskerar att utarmas rejält i takt med att fuskande ökar.

Förövrigt spelar man mig veterligen inte på undern i en match där övern gått från 2.00>>>1.15. Vem gör det?

"FÖR ATT INGEN BRYR SIG" skriver du. Du kan ju tala med de spelare i Sirius jag snackat med som tycker detta läger blev lagom kul, eller Nanne i Bajen. Jättekul att betala multum för en semiprofessionell klubb för träningar och internationella matcher när det blir en stor parodi på det hela. Men det, bryr väl inte du dig om.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 00:40   #26
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Jag skulle vilja ställa en fråga till alla deltagare i tråden, kanske mest för att försöka se på det här problemet från att annat håll:

Varför vill vi "vanliga" spelare (alltså sådana som inte sysslar med riggar) kunna spela på division 4 eller vänskapsmatcher?

De människor som ligger bakom matchfixandet styrs alltid av pengar. Det enda som gör att detta incitament existerar är att man kan spela om pengar på matchen. En spelare eller domare däremot kan påverka en matchs utgång oärligt av olika skäl (hot mot familj, skulder, eller girighet). Deras vilja att begå detta brott är knuten till vad de har att tjäna i jämförelse med vad de har att förlora. En spelare i division 3 som blir avstängd riskerar antagligen mindre löneförlust (om ens någon) än Wayne Rooney. Därför kommer risken för matchfixning alltid vara större i lägre divisioner och ligor där det finns mindre pengar.

Att över en miljon SEK kan omsättas på en match där båda lagens totala månadslöner är under 100.000 SEK är en inbjudan till fusk. Även om vi hade haft bra lagstiftning så hade lockelsen alltid funnits där så länge man kan spela om så pass stora pengar på amatörligor. Till viss del stöder vanliga spelare denna verksamhet, om än ovetande. Så jag ställer frågan, varför vill vi kunna spela på denna typ av matcher om vi vet att risken för fusk ökar?
Varför man vill spela på träningsmatcher? För min del för att jag känner folk i hela fotbollssverige och får information tidigt som inga andra kan ta del oftast och att jag har bra mkt bättre koll på våra svenska lag än oddssättarna. Därför spelar man på träningsmatcher, därför spelar man på div-1/div2/U21.

Frågan man bör ställa sig är istället: varför göra det svårt för sig när man kan göra det lätt för sig? Varför spela på nordamerikanska sporter där alla har tillgång till samma info istället för att fokusera på mindre marknader?

För ni vet väl att ner till div-2, vänskapsmatcher och U21 i Sverige så kan man med fördel spela på icke-limiterande bolag.

Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 00:44   #27
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Dummaste påståendet hittills. Varför inte? Svara allvarligt på det fetade.

Jag klagar inte på att jag som amatörbettare förlorar ett spel pga riggade matcher. Till skillnad från er spelar jag själv fotboll på en hög nivå och jag tycker det är skrämmande att folkrörelsen som fotboll är riskerar att utarmas rejält i takt med att fuskande ökar.

Förövrigt spelar man mig veterligen inte på undern i en match där övern gått från 2.00>>>1.15. Vem gör det?

"FÖR ATT INGEN BRYR SIG" skriver du. Du kan ju tala med de spelare i Sirius jag snackat med som tycker detta läger blev lagom kul, eller Nanne i Bajen. Jättekul att betala multum för en semiprofessionell klubb för träningar och internationella matcher när det blir en stor parodi på det hela. Men det, bryr väl inte du dig om.

Nej, du spelade inte undern, men du spelade väl på Sirius? Om du "vet" att matchen är "riggad" är det dumt att ens att röra den, om du inte är med innan droppet sker.

Jag tycker inte att träningsmatcher är någon marknad att satsa på, dels för att det finns uppgjorda matcher, och dels för att många lag kan ställa upp sin bästa elva, men sen byta alla spelare i halvtid och inte bry sig om vad resultatet blir.

Sen har vi ju pengafrågan, nu har jag inte kollat hur limitsen ser ut i Asien, men på EU-bookies får man väl bara in några tusenlappar på dessa matcher? Du får gärna rätta mig om jag har fel, men jag skulle ändå inte lägga mina pengar på en så oviss marknad, om jag inte var med på riggen
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 00:47   #28
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Det är ingen här som förnekar att det är ett problem, eller att det är förödande för idrotten. Men någonstans måste man se till proportionerna. Bettingamatören vill uppenbarligen lägga ned stora polisiära resurser på att ta fast skurkarna. Skall vi göra en egen analys om huruvida detta är väl spenderade skattepengar (kalla det EV+) så måste vi veta om dagens lagstiftning är effektiv. Vad är uppklarningsprocenten i denna typen av fall? Är det försvarbart att spendera så många polis- och åklagartimmar om vi bara får fällande domar i 3-4% av fallen? Och vad är straffen? Vad stoppar den arbetslöse, Mercedes-körande Ali 38 år från Botkyrka att sitta av sina 30 dagar på nån mjuk EBM-anstalt och sedan gå och göra samma sak igen. Det är jävligt enkelt att skrika att något måste göras (och att förundersökningar måste startas) men betydligt svårare att sätta sig ned och förstå begränsningarna i vårt juridiska system.

Jag skrev tidigare att det enda riktiga är att inte erbjuda odds på den här typen av matcher. Precis som du skriver är människans natur korrupt och detta är ingenting vi kommer kunna komma ifrån såvida vi inte eliminerar marknaden. Om inga vanliga spelare lägger bets på vänskapsmatcher och dylikt kommer det i slutändan inte finnas en tillräckligt stor marknad för liknande verksamhet. Spelar du endast (och vinner) på matcher som i efterhand flaggas som suspekta hos vilken EU-bookie som helst blir du inte långvarig. Utgör du och dina vänner all omsättning på denna typ av matcher så kommer bet365/NordicBet/fanochhansmoster inte erbjuda odds där längre. Svensk basket och bandy är exempel på att så sker.

Bettingamatören skrek ut många långa obsceniteter på twitter efter Sirius-Bajen, mycket värre än hans förolämpningar här. Jag tror personligen att han är bitter för att hans all-in spel på under 3.5 mål gick i stöp. Nu är på krigsstigen med "idrotten måste vara ren"-fanan som ursäkt för att bete sig som en idiot. Men det är bara jag.. Kanske jag borde göra en djupare analys även av detta.
Fint att du far med osanning. I detta fall satt jag på Sirius, inte överspel. Något maxspel var det inte heller.

Sedan kan du ha lite mer under fötterna innan du sprider villfarelser om folk. Jag är en supporter av Sirius. Jag är en supporter av svensk fotboll. Jag är en supporter av idrott i stort. Då tycker jag det är sorgligt att detta ska behöva hända mitt framför ögonen på oss med ingen påföljd.

För övrigt är er argumentation rätt bisarr. Ni nämner att det spelar ingen roll om någon åker fast, när de kommer ut kommer samma sak hända igen och igen och igen. Exakt samma sak kan sägas om exempelvis pedofiler som sitter inne i 3-5 år. När de kommer ut kommer de fortsätta dregla utanför dagis och få utlopp för sina sjuka lustar. Varför ska vi ens spärra in dessa pedofiler? Vad är "EV+" på det i samhället. Tar bara massa resurser av polisen och till syvende och sist oss medborgare när vi istället kan lägga pengar på annat.

En total anarki kanske herrn förespråkar?

Bättre tack.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 00:48   #29
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Bettingamatoren, Varför inte nyttja informationen till ditt eget bästa? Om du nu misstänkte att över 3 var riggad så hade du många möjligheter att kliva in till både 3.25 lina (1.85+) samt 3.5 lina, men även 3.75 etc på liven innan första målet trillade dit.

Ställ dig själv frågan, om du fick tips från en kontakt att en match skulle vara fixad. Hade du avstått från att spela? Tveksamt.

Sedan är det inte bara dessa låga ligor som fixas. Det var inte lång tid sen det uppdagades att även Europa league samt landskamper har fixats.

Förövrigt var det inte bara Hammarby - Sirius där övern rasade, matchen före när Hammarby mötte MIKA så kunde du se liknande tendenser dock ej så extremt.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 00:52   #30
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Nej, du spelade inte undern, men du spelade väl på Sirius? Om du "vet" att matchen är "riggad" är det dumt att ens att röra den, om du inte är med innan droppet sker.

Jag tycker inte att träningsmatcher är någon marknad att satsa på, dels för att det finns uppgjorda matcher, och dels för att många lag kan ställa upp sin bästa elva, men sen byta alla spelare i halvtid och inte bry sig om vad resultatet blir.

Sen har vi ju pengafrågan, nu har jag inte kollat hur limitsen ser ut i Asien, men på EU-bookies får man väl bara in några tusenlappar på dessa matcher? Du får gärna rätta mig om jag har fel, men jag skulle ändå inte lägga mina pengar på en så oviss marknad, om jag inte var med på riggen
Jag lade spelet innan droppet. Då kanske du undrar varför jag ej köpte ut. Därför att inga indicier fanns på att riggen var annat än övern. Att då sitta på Sirius +0.5 med ett odds över 2 är rätt bra då denna match iom domarens potentiella dårskap kan liknas vid ett totalt coinflip. Då köper man inte ut med de förutsättningarna.

Om man lägger spel på träningsmatcher och U21 får man givetvis göra sin research noggrant. Tyda signaler av vad tränarna går ut med i media. "Vi kommer roterar kraftigt" etc. Titta på bänkens kvalité etc.

Lirar endast på SBO som är ickelimiterande och där får man med regel in runt 10k på träningsmatcherna, av de jag sett. EU-bookies 5-6k.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td